Thread has been deleted
Last comment
LMAO FAZE FANGAY COME HERE
 | 
France iwasthelegend 
LMAO FAZE WINNING A FINAL VERSUS TEAM LIQUID AND U GET ALL HYPED HAHAHAH Actually Gambit Astralis North G2 Sk even Nip or Immortals could rekt faze remind me how many top 10 they beat in total ??? xd nice prank boys
2017-09-18 01:15
game is dead anyways :D who the hell cares............................
2017-09-18 01:16
bait
2017-09-18 19:01
It is my honest opinion.
2017-09-18 19:03
I don't think it's technically dying, it's just not as open to casual players as it used to be. the casual players who have played cs are now playing pubg
2017-09-18 19:12
+1
2017-09-18 22:39
+1
2017-09-18 22:39
+1 [ sorry for spamming this i pressed reply 3 times]
2017-09-18 22:39
spray and pray? :D
2017-09-19 17:09
wifi not so good my friend :(
2017-09-19 18:18
#83
 | 
United Kingdom HighVoltage 
and now valve are trying to get them back with dogshit updates
2017-09-19 08:44
#45
 | 
France Guedain 
how is this a bait ?
2017-09-18 19:12
comp scene isnt dying. only casual noob players are not playing anymore
2017-09-18 23:52
#119
 | 
Canada kawoh 
this
2017-09-19 18:49
#94
 | 
Maldives HyperCreep 
if game dead then why you are here?
2017-09-19 16:52
i ask myself that question everyday.
2017-09-19 16:54
cuz hltv is life csgo is life deal with it
2017-09-19 16:55
#2
 | 
Norway Arne1337 
xddd poor bait
2017-09-18 01:17
#3
 | 
France iwasthelegend 
thats not a bait lool gambit astralis sk beat them g2 only lost vs them cuz kio thats wont happen now
2017-09-18 01:17
#75
REAL | 
Norway duffz00r 
xddd poor bait
2017-09-19 01:11
#110
 | 
United Kingdom Szbitzel2 
xddddd nonamer.
2017-09-19 18:11
#4
 | 
United States ezfaze 
only team that could beat them is SK and there getting worst XD FAZE ERA soon
2017-09-18 01:20
People who support faze only started supporting faze because their team started playing shit - fact.
2017-09-19 18:49
#5
device | 
Germany Bows 
Liquid beat Astralis bo3 2x SK its legit team
2017-09-18 01:21
#8
 | 
France iwasthelegend 
kebab logic
2017-09-18 01:22
#12
device | 
Germany Bows 
0/8
2017-09-18 01:37
hes right...
2017-09-18 04:40
no he isn't, you can't use chain logic when it comes to CSGO, some teams match better against specific teams, for instance, G2, beat SK every time that they faced eachother this year, yet G2 never beat the old FaZe lineup nor Astralis, and FaZe even tho that they beat G2 they could never beat SK. so that just goes to show that chain logic doesn't work when it comes to csgo
2017-09-18 22:46
Saying Liquid is a legit team cuz they beat Astralis and SK 2x is not chain logic by any means
2017-09-18 23:35
i don't think so, many teams had flukes before C9 for instance, they have like one month where they play well then go missing for the rest of the year, like Liquid beat SK then just get stomped by FaZe at the finals, legit teams never get stomped like Liquid did, i think their map pool is too small for them to be considered legit lets see how they do in the next tourneys.
2017-09-18 23:37
#65
 | 
France iwasthelegend 
i don't think so, many teams had flukes before C9 for instance, they have like one month where they play well then go missing for the rest of the year, like Liquid beat SK then just get stomped by FaZe at the finals, legit teams never get stomped like Liquid did, i think their map pool is too small for them to be considered legit lets see how they do in the next tourneys.
2017-09-18 23:38
why the fuck are you copy and pasting what i said??
2017-09-18 23:39
You can think that all you want, all I said was that if he thinks Liquid is legit by beating Astralis and SK he is not using chain logic at all
2017-09-18 23:39
You euros crack me up, mostly because you hate to see US teams find any success but disguise it as something else. Not all of you of course, but most. First fans like you say that when a US team beats someone in a bo1 its bs because it was a bo1, and lucky. Then they beat the best teams in the world in bo3's and you say whatever bullshit you just said. Credit is due boys, they played incredibly well and placed top two against the best CS GO teams in the world. Period. Dont be mad because fnatic, NIP, Godsent, or whatever your favorite swedish team is, is going out in groups every tourny. GG
2017-09-18 23:48
not really, i based what i said on facts from the past, like i said Cloud9 always had they honeymoon period where they would win bo3's against top teams then go completely missing for the rest of the year, same for Liquid they beat SK and Astralis but then get stomped by FaZe what make top teams top teams is their consistency usually when top teams lose they still have close games they never get stomped like Liquid did, i wanna see how they do in the next big events before considering them a tier 1 team.
2017-09-18 23:53
#71
 | 
France iwasthelegend 
not really, i based what i said on facts from the past, like i said Cloud9 always had they honeymoon period where they would win bo3's against top teams then go completely missing for the rest of the year, same for Liquid they beat SK and Astralis but then get stomped by FaZe what make top teams top teams is their consistency usually when top teams lose they still have close games they never get stomped like Liquid did, i wanna see how they do in the next big events before considering them a tier 1 team.
2017-09-19 00:27
The entire CS GO scene has been random AF in 2017 so your argument for just NA Teams being inconsistent is leaving out the rest of CS GO top teams (And of course what I am pointing out about euros finding any reason they can to shit on NA teams). G2 @ D Hack Malmo, Envyus @ WESG, Astralis @ Intel Extreme, SK @ ESL Cologne plus like 3 others, Gambit @ Krakow, VP won against SK for fucks sake @ DH Vegas. SK and Faze have more trophies than anyone in 2017. North beat G2... The list goes on. My point is there are two teams in the world right now who are remotely consistent, SK (South America), and Faze (International). Everyone else can still pick up 1st at tournaments with top 5 teams. Liquid beat the worlds best to place top two against the worlds best. That puts them skill wise among the worlds best.
2017-09-19 00:51
the SK and Astralis that Liquid beat are not in the same level as when they were winning tourneys, Astralis won their last tourney 5 months ago and SK is slumping they also lost to North a couples weeks ago and if i remember correctly they had never lost a bo3 to north before. plus all these teams won relevant tourneys this year, while when it comes to NA not even a single big tournament win this year.
2017-09-19 00:55
NA teams have had 4 top 2 finishes this year against the best teams in the world. We are just one country versus EU, which (Obviously), is made up of many top tier teams from many countries. I.e, the talent pool is much larger and varied. Bootcamping against those teams helps alot too wouldnt you say? NA teams do not have access to that talent pool outside of LANs. Playing against a talent pool from many countries regularly etc. BTW, out of all the tournaments this year do you know how many top 2 finishes a Swedish team has had? I'll wait while you put those numbers together.
2017-09-19 16:24
#92
 | 
Indonesia FinZzz 
Why are you bringing swedish teams into this? Is it because of the flag? He doesnt even mention once about swedish teams If you cant do arguements without pointings things out that arent true, then you shouldnt do one in the first place.
2017-09-19 16:49
My point still stands, Euros love to shit on NA CS. Liquid placed top 2 at 2 tournaments this year where the best teams in the world played. And they beat top tier 1 teams in bo3's to place top two. And you guys still say some bullshit about how it is undeserved or whatever other excuse you choose to make up. Prove me wrong if you think a Swedish team has placed top 2 this year or that Liquid doesn't have 2 top 2 finishes against the best teams in the world. I didn't say anything that is untrue. What? You guys can say NA CS is trash and when I point out no top two finishes for Swedish teams you get butthurt?
2017-09-19 17:06
#104
 | 
Indonesia FinZzz 
NA CS also gets overhyped by NA fans. Always like the past. Remember when liquid made it into the finals of mlg? People are hyping them as favorites for the next tournaments. Yet they didnt achieve anything thanks to internal problems. Remember when stan who brought optic to the top moved to liquid and everyone thought Liquid's gonna be a top contender instantly? Took them pretty damn long and even now, they still need to prove more to convince the world. Theres a reason to why people shit on NA cs and for a good reason. You cant say that we are wrong when not only us but a bunch of analysts, even words coming out from some of the NA players themselves. No one gets butthurt by swedish teams not doing anything atm. I am a fan of g2 not fnatic nor godsent so i dont really care.
2017-09-19 17:30
The reason that NA fans (Excluding some of us, of course :), get overhyped is because they dont win alot of tournaments. So when our teams succeed, we are pretty stoked. Of course what usually happens is, Euros come in droves to shit on our results, but hey, such is hltv life I suppose, and what I am pointing out above. I rarely see threads from NA fans who come in to the forums talking shit because of a win or top two placement. Liquid have alot to prove but frankly, if they stay in NA, the skill ceiling will be slow to rise. NA teams have a few teams to play against outside of LANs regularly. Think about it. Faze, Astralis, Navi, G2, NV, North, Heroic, Mouse, Fnatic, Godsent, Gambit, NIP, etc. (The list goes on) regularly play against eachother, i.e the skill ceiling is much higher. Who do NA Teams have to bootcamp with and play with regularly? Other NA teams (Most of which are not tier 1), SK, and Immortals. If we had access to the Euro talent pool our styles and strats would change dramatically and our skill ceiling would rise. For now, we are still doing relatively well and showing good form by beating the best in the world (Even if it isnt first place), and in spite of not having access to a larger more diverse talent pool.
2017-09-19 18:07
#117
 | 
Indonesia FinZzz 
Good for NA then.
2017-09-19 18:44
#149
 | 
United States koyoCSGO 
I dont know man. Liquid beat SK and all the NA > EU threads came out of the woodworks. Then mousesports and FaZe brought them down to reality
2017-09-21 20:53
I haven't seen a single thread personally. Doesnt mean they arent out there of course! I just did a search for NA CS, NA back, and a few others on hltv. I saw one thread from a user with an american flag saying 'favela cs lol' after liquid beat them. And that was it. One douchebag that I could find. What I did find with that search was everyone and their mom saying EU CS > NA CS. There were hundreds of those threads!
2017-09-21 22:14
#156
 | 
United States koyoCSGO 
I'm not saying youre wrong. Europeans have their alarms set when NA wins any significant match, then try and water the result down with excuses. To say NA doesnt go full retard when we win though is asinine
2017-09-21 23:52
If we are using a rating scale with 1 being absolutely chill and 10 being hardcore Brazil team fans. Most NA posts are going to be about a 5-6 when we win something from what I have seen, with the occasional 9. Full retard would be about a 9 btw :)
2017-09-22 00:17
#93
 | 
France iwasthelegend 
na is trash quiet the only guy who gave u hope was s1mple
2017-09-19 16:50
#6
COCAINE | 
United Kingdom Kansur 
didn't even read as i saw "fan of EnVyUs"
2017-09-18 01:21
#7
 | 
France iwasthelegend 
expected from no scene
2017-09-18 01:22
#18
 | 
Denmark Xipingu 
> United Kingdom > A scene Pick one.
2017-09-18 02:08
#29
 | 
United Kingdom Jemers 
Fnatic and gambit are UK orgs, ez 4 majors
2017-09-18 04:50
#30
 | 
Denmark Xipingu 
Because that means you have a scene LUL (not really tho) NT tho, 1/8 for trying!
2017-09-18 18:56
#31
 | 
United Kingdom Jemers 
We get the monkeys to make for us
2017-09-18 18:57
#39
 | 
Denmark Xipingu 
xD
2017-09-18 19:06
#105
 | 
Greece hekzy 
Gambit is russian right? They have russian rosters in every game..
2017-09-19 17:35
true
2017-09-19 17:36
#9
 | 
United States NeonRagee 
FaZe are not hyped. FaZe are winning. Coming from 2 groupstages, good luck getting out next time :) /Close
2017-09-18 01:27
Its not who they beat, its how they beat them.
2017-09-18 01:30
#11
 | 
France iwasthelegend 
na all faze fangays expected
2017-09-18 01:31
What?
2017-09-18 02:07
#36
 | 
France NeoNIcoN 
They beat them this way because of who they face. Wouldn't have been the same against a better team (They wouldn't have won map 2 for example)
2017-09-18 19:02
Well they didn't get the chance to play the "better teams" because the "better teams" lost to the "shitty teams".
2017-09-18 19:07
#42
 | 
France NeoNIcoN 
Ture, but it's just that the way you win a game depends also of who you face... If there is a huge gap between 2 teams, of course it will be easy. And the final was like Top team versus low tier3
2017-09-18 19:09
Low tier3? Well that lowtier3 team beat sk and astralis bud. Plus the entire series could of potentially played out differently had liquid won the second map. Nobody really knows how one comeback win could alter the outcome of the series.
2017-09-18 22:48
#54
 | 
France NeoNIcoN 
you can say whatever you want, Liquid play some rounds like low tier 2/Tier 3 team (last round of map 2 for example), so obviously, it's no match for a team like FaZe or any team in top5, so doesnt really mean anything
2017-09-18 22:52
Did you watch how Faze played? They had no structure at all they just happened to be hitting the shots that mattered, getting the picks they needed throughout the tournament. Without this fact if liquid had exploited this proficiently the game would of changed immensely. If you watched the post game interview with karrigan he said it himself bro. You're also missing the fact that they beat two top5 teams and one of them happened to be the top 1 team in the world in a best of three using your so called low tier2/tier 3 rounds.
2017-09-18 22:59
#57
 | 
France NeoNIcoN 
omfg when people will understand that liquid beating SK means nothing when liquid play against FaZe, please ffs stop with that shit. And everyone knows that this style has never worked for more than 6 monthes. We'll see, they perhaps have the lineup to make it work but i dont thnink it will
2017-09-18 23:02
You just told me in your previous statement that liquid cant match any team in the top5 while using these low tier strats/rounds, so you're obviously missing the point. Here you go sir hltv.org/matches/2314764/liquid-vs-faze-.. rewatch the postmatch interview with karrigan and everything will be answered. You're welcome :)
2017-09-18 23:08
#59
 | 
France NeoNIcoN 
WHen they play like they did last round of overpass is what i said, and it's true. They didnt do those misstakes against SK, that's the big difference.
2017-09-18 23:12
Arguing with a fazegay is like arguing with a wall
2017-09-19 08:26
0/8 Not even a faze fan.
2017-09-19 18:26
How is "0/8" relevant, it's not bait, not even lowkey could be.
2017-09-20 20:55
Its a rating of how right you were, zero out of eight. This means your assumption was 100% wrong since you got a 0%, nice try though bud.
2017-09-20 22:46
0/8 implies it was bad bait, you could have said 0/10
2017-09-21 04:17
Doesnt mean anything if you shit the bed in a final.
2017-09-20 04:36
#107
 | 
United States ItsImpact 
Someone's just salty envyus sucks dick
2017-09-19 17:40
Tank > Scream
2017-09-19 18:30
#13
 | 
Italy CHONGYWON 
ez b8 m8 mr. envyus fan LUL
2017-09-18 01:44
#14
 | 
France iwasthelegend 
no scene lmao
2017-09-18 01:44
16-3 vs Liquid 16-3 vs C9 16-4 vs C9 16-4 vs Liquid 16-5 vs VP 16-6 vs Astralis 16-14 vs Liquid
2017-09-18 01:56
#19
 | 
Denmark Xipingu 
ez
2017-09-18 02:09
All of them at horrible form tho Lucky Faze
2017-09-19 01:05
nt
2017-09-19 01:52
#16
 | 
United States Droidd 
16-3 vs Liquid 16-3 vs C9 16-4 vs C9 16-4 vs Liquid 16-5 vs VP 16-6 vs Astralis 16-14 vs Liquid
2017-09-18 02:03
#20
 | 
Denmark Xipingu 
NiP versus a full fired up FaZe? IMT versus a full fired up FaZe? Delusional :DDD
2017-09-18 02:10
+1
2017-09-18 02:13
#32
 | 
Brazil de_stroyed 
+1
2017-09-18 19:00
:DDDDDDDDDDDDDD Cringe asstralis fan
2017-09-19 08:22
#84
 | 
Denmark Xipingu 
FaZe > IMT FaZe > NiP Mad? CUZ I'M NOT :D Cringe KennyCRY fan :]
2017-09-19 14:01
KennyS > guardian KennyS > device Cry is free
2017-09-19 14:33
#86
 | 
Denmark Xipingu 
Weak argument :)))) Device has always been a BOT and Guardian has Niko to smash KennyCRY along with Olof who is also >>> KennyCRY Point still stands, KennyCRY, ezpz Cry is free :)
2017-09-19 14:39
Hahahahaha You need Olof+Niko+Guardian to rekt KennyS Your argument is weaker than my ass But you forget Apex+Shox+NBK+Body can even rekt owner of Faze
2017-09-19 19:45
#129
 | 
Denmark Xipingu 
You just admitted to my point though :) thanks for doing my job for me lol Also, you just said that Apex, Shox, NBK and Bodyy can destroy RobbaN. No shit, RobbaN isn't even playing at a pro level :DDD
2017-09-20 00:13
Has more tournament wins this year than FaZe has had the whole time they've been a team. Same goes for dev1ce, more tournament wins; and better numbers, undoubtedly a top 3 player of 2017.
2017-09-20 04:40
#136
 | 
Denmark Xipingu 
Well of course, last iteration of FaZe contained ALLU and k1o, who both except for two tournaments have been slumping so hard in 2017 that you would think they aren't playing CS hard enough. Especially Allu, I was really starting to cringe at his AWP play a few months before he got booted. Dev1ce is overrated af, is good in one series here and there, but most of the time he gets carried. KennyS is good Yes, I just can't take people crying over nothing.
2017-09-20 09:38
#22
nitr0 | 
Canada Surs 
liquid played bad, but if you watched faze, you would know they played smart and hit all their shots.
2017-09-18 02:13
#23
 | 
Argentina Renardo 
I really want to see a Gambit vs FaZe (i know Gambit isn't so good, but i think they can make something)
2017-09-18 02:16
#24
 | 
France iwasthelegend 
u r an idiot cuz they did play against them already at dh malmo
2017-09-18 02:56
#25
 | 
Argentina Renardo 
maybe with the "strenght" that showed faze now
2017-09-18 04:12
Nice spelling of strength
2017-09-19 08:28
#87
 | 
Argentina Renardo 
i still learning (?
2017-09-19 16:00
Sorry I didn't mean to be rude
2017-09-20 20:52
#144
 | 
Argentina Renardo 
Np <3
2017-09-21 00:54
#26
 | 
United States swiftScope 
Liquid is a top 5 team as long as they keep consistency in between tournaments. FaZe undoubtedly the #1 team in all cylinders for taking down Liquid. Only time will tell if they're consistent or not. Till then North, G2, SK, Liquid and FaZe make up the top 5.
2017-09-18 04:15
#27
 | 
France iwasthelegend 
na logic
2017-09-18 04:37
#33
 | 
Brazil de_stroyed 
Mad cause Envyus got out in groups?
2017-09-18 19:01
#41
 | 
France NeoNIcoN 
I dont undersqtand how people can think that FaZe is top 1 because they took down liquid... Did you see the end of map 2 ? Liquid wasnt even tier 2 level this final, that's why it means nothing for the real level of FaZe.
2017-09-18 19:07
Why are the all faze haters fans of g2 i dont get it
2017-09-19 02:05
#108
 | 
United States ItsImpact 
How is G2 #1 for winning malmo but FaZe is apparently shit for winning esl one New York
2017-09-19 17:42
#116
 | 
France NeoNIcoN 
The gap was to big for them to be better than #4. If you can't understand this...
2017-09-19 18:42
#128
 | 
United States ItsImpact 
No I understand that but I don't like how G2 fans are calling FaZe shit
2017-09-19 20:25
#135
 | 
France NeoNIcoN 
I dont call them shit, quite the opposite, i think they have all needed to become the first real superteam. It's just that the victory over Liquid and they other teams they've beaten in ESL One NY, weren't that complicated and from sick individual performances. SO i think its a little bit too early to call them TIer0, Top1 or god level especially when we all know that their actual strenghts often failed to make a great team. And the most problematic part for me is that i don't think that KArrigan is the good IGL to make them succeed with that playstyle.
2017-09-20 09:30
#137
 | 
United States ItsImpact 
See i respect ur thoughts cuz ur not being an asshole about it but most G2 fans are assholes
2017-09-20 14:33
+1million
2017-09-18 19:01
#38
 | 
France iwasthelegend 
ty
2017-09-18 19:03
#43
 | 
France NeoNIcoN 
We will have so much fun next tournament
2017-09-18 19:10
#47
 | 
France iwasthelegend 
yeah i think so epicenter and iem oakland i bet on sk and g2
2017-09-18 22:36
#55
 | 
France NeoNIcoN 
Same
2017-09-18 22:53
#46
 | 
Finland Taynz 
G2 lose envuys tier 3 poor bait
2017-09-18 19:18
Never heard of "envuys" are they a good team?
2017-09-19 08:28
#97
 | 
Indonesia FinZzz 
Still they won a major dude unlike faze nor g2.
2017-09-19 16:53
#125
 | 
North America Aboot 
The core of G2 won the major, not nv lol
2017-09-19 19:37
#130
 | 
Indonesia FinZzz 
Well the trophy is sitting on nv's hq so....
2017-09-20 04:18
The trophy was won by carryS, apEX, kio, and NBK going off. Shitty Happy and his lucky IGL skills didn't help much
2017-09-20 20:54
#146
 | 
Indonesia FinZzz 
And they are still a part of the old nv team. So stop being ignorant you fucktard.
2017-09-21 12:04
"ignorant" AHAHAHAHAHAH
2017-09-21 20:48
#99
 | 
France iwasthelegend 
he is baiting braindead
2017-09-19 16:54
You're trying to make an argument off of slumpstralis? nt
2017-09-19 08:29
#61
 | 
Slovenia YuNOliek 
where is your salt?
2017-09-18 23:29
#88
 | 
United Kingdom Jonty04l32 
Moronic bait. Liquid played insanely well to reach the final, but FaZe did exactly the same thing to Liquid in the Grand-Finals. Let people cheer for FaZe, nothing wrong with that at all.
2017-09-19 16:05
#90
 | 
France iwasthelegend 
xd bullshit u are clueless
2017-09-19 16:44
#91
 | 
United Kingdom Jonty04l32 
Evidently not... Try not to bait or start a flame-war in the future. Have a good day and re-read what I've stated, your bias and hideous bait intrusion aside.
2017-09-19 16:45
#95
 | 
Indonesia FinZzz 
Relax faze fans. Historicly, every team that has tons of firepower and playing that loose style (excluding only g2) have done very well for their first month. Its called the "honeymoon period". Lets see them do good again in the the next couple of tournaments. Cause i doubt that they'd be as good as they are currently.
2017-09-19 16:52
#96
 | 
France iwasthelegend 
wtf there is not even the honeymoon period they won one upset event thats all
2017-09-19 16:53
#100
 | 
Indonesia FinZzz 
I think they are pretty beast atm. But only for a month or so
2017-09-19 16:55
Upset event? ESLNY was a straight up Tier 2 event with upsets ruining bracket draws; and shit teams in attendance.
2017-09-20 04:43
#112
 | 
Estonia coldyLiNh0 
calm your pussy baguette
2017-09-19 18:23
There's always one salty guy making pointless HLTV threads after their most hated team wins a tournament.
2017-09-19 18:28
#120
 | 
World Sreakz 
Only SK can beat them but looks like they are not individually performing well. So Faze top1 in 2 months.
2017-09-19 18:52
lmao G2 will crush them izi pizi eksde
2017-09-19 19:23
#123
 | 
World Sreakz 
Lel. In Ur dreams maybe. God Niko will destroy those nubs.
2017-09-19 19:31
niko not even close top be top 10
2017-09-19 19:34
#127
 | 
World Sreakz 
Lel u blind french turd. French scene is dead. Go get a life
2017-09-19 20:01
The frenchies are salty. Fits your kitchen.
2017-09-19 18:53
#132
 | 
Germany Jpanthr 
And where was NV?
2017-09-20 04:39
#138
 | 
France Meerkat_ 
He never said nV was good?
2017-09-20 14:34
#142
 | 
Germany Jpanthr 
Stopped reading at G2
2017-09-20 21:26
#147
 | 
Turkey headshotk1ng 
even NiP? NiP is the best team of these teams.
2017-09-21 12:12
Am I really gonna be teased now for being a G2 fanboy just because stupid people Who dont know Jack shit about CS Talk shit like brazilians used to do?? Common u guys complained about brazilians but at the end u act like them
2017-09-21 22:17
whats wrong with u
2017-09-21 22:30
No whats wrong with u
2017-09-21 22:41
tell me
2017-09-21 22:41
U delusional
2017-09-21 23:00
Login or register to add your comment to the discussion.