Thread has been deleted
Last comment
PUBG or Fornite?
 | 
Yugoslavia henjkeee 
So I got PUBG and it's kinda fun when there are alot of people in one place, but not really fun when you get pop by kempers or people who got strategically better spot. I watches Fortnite strems and it looks so cartoonish with all this guns flying in the air, building sky towers and shit. What people who play both these games can tell about Fortnite and if it's more fun than PUBG?
2018-02-10 18:28
PUBG.
2018-02-10 18:29
pubg is a shit game and you fags only like it because of shitty streamers, fortnite I thought looks like dog shit but the gameplay is actually 500x better, map is smaller, there's more action and it's not for fags.
2018-02-14 16:49
Didn't watch the streams about PUBG. Only retards watch another players playing this long games. I don't what is Fortnite. And go work if you don't have money to afford PUBG :>
2018-02-14 17:45
rofl I have the game you spastic unlike you 12 year olds I have a job, also after playing both PUBG is boring as fuck, bit better with friends but then again any game is enhanced when playing with friends Fortnite gameplay is more fun, shooting is fun, the mechanics are fun, theres more action the only downside is cartoony graphics but if you have a good pc even they look good and do grow on you just need to have open mind and not expect everything to look realistic cs/pubg/h1 style. Also why not try Fortnite it's free...
2018-02-14 21:53
#257
kennyS | 
United Kingdom Thijo_ 
~Grown man calling 12 year olds fags on the internet. Has your un-intellectual beta redneck self ever heard of an opinion before? Fortnite and PUBG are both immensely successful games and believe it or not it’s okay if someone prefers one to the other, he literally said “PUBG”, nothing else, he wasn’t shitting on fortnite, yet you feel the need to tell someone across the world that they’re a piece of shit? Honestly grow up, I’m fourteen and have better morals than you, keyboard warrior
2018-02-14 22:01
rofl shut the fuck up you PC generation faggot "oo he swore at me, oo mummy he hurt my gay little feelings" any of you newgen fags with <3 pro player name have less than 1 testicle, probably got offended by this rofl
2018-02-15 16:42
#259
kennyS | 
United Kingdom Thijo_ 
~grown man
2018-02-15 16:43
he definitely not a grown man. He gets too defensive when people call him out on something. Even if the other guy is 12, you shouldn't be so insecure where you have to call people faggots because you're trying to be defensive. Grow the fuck up.
2018-02-15 16:47
rofl another new generation fag getting mad over the internet...are you offended? did this offended you? do you feel insulted? you going to cry? ROFL you little kiddies these days have less than 1 cell
2018-02-15 16:56
LOL this grown man is so defensive it's actually making me laugh. Going back to minecraft where you belong.
2018-02-15 17:01
#265
kennyS | 
United Kingdom Thijo_ 
He’s a right redneck, he’s just mad he’s gonna stay a virgin till he’s 70
2018-02-15 17:21
says the 14 year old with <3 kennyS in his name rofl I prob banged your mom 9 months before you were born you maggot
2018-02-15 18:31
#268
 | 
Denmark Twick9x 
You are retarded grow up.
2018-02-15 18:36
#2
 | 
Poland TrapZ 
PUBG.
2018-02-10 18:30
#3
 | 
Netherlands Deji 
pubg if u have good pc
2018-02-10 18:30
#9
 | 
Yugoslavia henjkeee 
I got 80-100 fps on medium
2018-02-10 18:33
#14
 | 
Netherlands Deji 
good
2018-02-10 18:34
expected, u probs have sick pc build =D
2018-02-12 09:57
#115
 | 
Yugoslavia henjkeee 
not really, pentium 4620, 16gb ram and gtx 1050ti
2018-02-12 10:08
how much fps do you get in cs?
2018-02-12 10:32
#150
 | 
Yugoslavia henjkeee 
250 average
2018-02-12 14:21
i have the same gpu but i noticed huge fps drops when i looking on trees or grass my gpu is wroking with i5 6600k @ 4.5
2018-02-13 23:16
I get 144 most of the games, a few drops to around 100 sometimes. i-7700k GTX1080 16GB ram Corsair Vengeance Samsung 960 EVO 250GB
2018-02-12 12:59
unluko pubg is really poorly optimized thats why i havent bothered playing it id say even fortnite is 3x better since atleast it runs smooth on 500€ build
2018-02-12 12:59
Yep, I play on most ultra and some is lower that makes it easier to spot enemies ^^
2018-02-12 13:00
Yeah fortnite is way better optimized for ''average'' computers. Pubg sucks to play when you have <50 fps.
2018-02-12 13:12
#64
 | 
Israel selukvey 
doesn't matter got i7 8700k with 1080ti and 32gb ram installed game on my samsung 500gb ssd still crashes all the time and not more then 140 FPS, this game is broken but still fun. PUBG > FORTNITE
2018-02-11 18:49
#96
REZ | 
Sweden WIGGST0RM_ 
Pubg has a 140fps limit tho
2018-02-11 20:17
144
2018-02-12 13:01
oh ye i forgot
2018-02-12 13:14
but its pretty much the same. i have 144 99% of the time, sometimes i have a drop to 100 as worse, all ultra except like foliage and shadown and the things that make enemies harder to spot
2018-02-12 15:32
#237
 | 
Switzerland NAjKON 
all on ultra sucks as you get tons of disadvantage, pro players just leave anti aliasing and textures on ultra everything else on very low
2018-02-14 16:32
Pretty much as I said. I have ultra on those things that makes the game look and feel better and leave like anti-aliasing, foliage, shadown on lower to make it easier to spot enemies. And i use NVIDIAs color settings to make the shades from players stick out a bit extra when you are proning in the grass for an example.
2018-02-14 21:25
#227
 | 
Poland scelecky 
No, default limit is 1000 or bloked by g-sync. But you can block fps in config :)
2018-02-14 11:49
oh alright thanks
2018-02-14 15:59
#110
 | 
France DKdarKnight 
Your PC is even too powerful to run Pubg ;)
2018-02-12 08:17
#4
 | 
Poland TrapZ 
FORTNITE.
2018-02-10 18:30
-1
2018-02-12 23:04
+1
2018-02-13 02:44
-1 Total score: -1
2018-02-13 02:51
#232
 | 
China HuangKong 
Reported
2018-02-14 16:18
Reported
2018-02-14 16:44
Fortnite is all building and barely any shooting. Also guns are 100% accurate while jumping/running/falling etc.
2018-02-10 18:31
#15
 | 
Yugoslavia henjkeee 
so why people call it "the fun one"?
2018-02-10 18:34
#20
 | 
United States PsychoLogical 
No one really takes it srsly, just there to have fun
2018-02-10 18:38
the fact that you have 100% accuracy while doing those stuff make it just for fun.
2018-02-10 18:42
dude fortnite is more for fun ect pubg is more realist ect
2018-02-10 18:42
#6
Germany tobit 
Fortnite 1000%
2018-02-10 18:31
#7
 | 
Sweden osty17 
PUBG.
2018-02-10 18:33
#8
 | 
Denmark oskarsports 
pubg = "boring" Fortnite = action 24/7 and everyone is bad btw
2018-02-10 18:33
>action >cartoon game for kids im generous u get to pick one
2018-02-12 15:35
damn what a nice guy i pick action
2018-02-12 23:05
enjoy pubg
2018-02-13 01:55
indeed fortnight is not really a game for me
2018-02-13 02:39
#246
 | 
Portugal NaginiB 
What about cuphead?
2018-02-14 16:48
#10
 | 
Germany GH0STZ_97 
PUBG.
2018-02-10 18:33
#11
shox | 
Serbia ravi0ll1 
Pubg if you're a trihard and want to camp, its clunky, laggy and combat feels random while Fortnite is much more smoother, skilled, action packed and casual, in pubg you sweat your ass off for a win while in Fortnite youre just rollinnn
2018-02-10 18:37
#21
 | 
Yugoslavia henjkeee 
I'm not a tryhard, I bought PUBG for casual gaming. So you're saying there is no camping in Fortnite?
2018-02-10 18:38
no camping in fortnite, everyone just run around and kill eachother
2018-02-10 23:13
#67
 | 
United States Topunderscore 
+1 fortnite is better for having a good time
2018-02-11 18:51
Agreed
2018-02-11 19:19
#238
suicide | 
Slovakia LINF 
lol no , there is shitton of campers everywhere and especially late in the game there are always some fags that build metal towers and camp in them with snipers no matter what .
2018-02-14 16:34
#12
 | 
United States PsychoLogical 
You need a gaming pc to run PUBG
2018-02-10 18:33
like who the fuck doesnt have pc that can run pubg in 2018
2018-02-12 07:37
#111
 | 
France DKdarKnight 
name checks out
2018-02-12 08:18
white flag checks out
2018-02-12 08:19
#123
 | 
France Vipair 
12 btw
2018-02-12 10:27
instead of properly trying to defend ur baguettemate u surrendered, what a surprise
2018-02-12 10:32
Fortnite is easy, PUBG is harder.
2018-02-10 18:33
#17
 | 
Yugoslavia henjkeee 
why? because of shooting?
2018-02-10 18:36
#16
 | 
Czech Republic notprokda 
Fortnite is far better, much more action and faster paced. PUBG is just a camp fest with long boring games.
2018-02-10 18:34
Fortnite because its faster, more fun, map is smaller, getting constant updates, really well optimized and not campfest. Also requires higher skill for building mechanics and its free
2018-02-10 18:37
#24
shox | 
Serbia ravi0ll1 
+1
2018-02-10 18:39
3rd person and skill xd
2018-02-10 18:41
Thought the same thing. If they added a FPP mode it wouldn't be so bad tho.
2018-02-11 18:31
I play both but saying Fortnite requires more skill is not true. There are so little mechanics compared to PUBG. U only have to remember there are 4 types of guns and that's it basically. Fortnite is much better optimised though
2018-02-11 18:47
I believe he meant that you need building skill in fortnite. Not that you need more skill in fortnite compared to pubg in general. At least that was how I interpreted it.
2018-02-11 19:03
Yeah maybe that's what he ment. But still, I don't see building in Fortnite has a real skill honestly. It's just a dynamic about the game. It's not really something you would spend time training
2018-02-12 02:29
#108
 | 
United States Neroz44 
LOL
2018-02-12 08:13
Well, when you see skilled players escaping death because they build a fortress in 5 seconds, you can tell that it is profitable to be skilled at building.
2018-02-12 09:52
yeah but "build a fortress in 5 seconds" is something you learn as soon as you find out there is a building dynamic in the game. It's just something you can do straight away as soon as you see there is this thing in the game. I don't see this as a skill. Aiming is a skill in games because you are supposed to train it. There is no training involved in building in fortnite. You just understand that it's part of the game and you do it.
2018-02-12 12:53
Pubg > Fortnite in aim skill yes. You dont need skill to build in fortnite. You need skill to build fast and good in fortnite. By ''training'' / building more you get faster doing it and can avoid death. A skilled builder can get a good build in 5-10 sec, while a player who sucks at building takes maybe 20-30 seconds to get some decent protectiion. Conclusion: Anyone can build but it does require skill to build properly and fast.
2018-02-12 13:10
when the matchmaking ranks hit fortnite, i want to see you here posting building requires no skill, because you're placed playing vs random skill level...
2018-02-13 02:48
Fortnite
2018-02-10 18:38
I enjoy PUBG more. The people who say it's boring are the ones who camp themselves. I usually find a motorcycle early game and go airdrop hunting. It's lots of fun and action packed. I don't like Fortnite but i understand why some people enjoy it more as map is much smaller and it's way easier.
2018-02-10 18:38
#27
shox | 
Serbia ravi0ll1 
Fortnite skillcap >>>>>>>> pubg
2018-02-10 18:40
Agreed. BUT. For the casual player it is a lot easier and you can't deny that.
2018-02-10 18:41
#55
 | 
Norway Hydropanic^ 
See you in Pochinki, biatch
2018-02-11 18:33
Yesterday i camped Pochinki from the hill with an mk14 with 8x. HOLY FUCK it was OP
2018-02-12 13:51
#148
 | 
Norway Hydropanic^ 
Nice one dude, although I prefer the AWM :D
2018-02-12 14:15
#25
 | 
Brazil sleepaum 
Fortnite
2018-02-10 18:39
#28
 | 
Lithuania FakeLithuania 
pubg
2018-02-10 18:40
#31
 | 
Argentina [Darkaren] 
PUBG if you don't give a shit about getting killed by an idiot from behind every second. Fortnite if you want to bully the shit out of kids because tbh it's not a very mature game. Still tho, i would rather go PUBG with friends and Fortnite solo, PUBG is frustrating in solos but fun with friends and Fortnite is fun in solo and it's retarded in squads.
2018-02-10 18:41
#34
 | 
Czech Republic Miky28CZ 
nothing, PUBG is hyped for no reason CSGO is shit game with lot of cheaters Fortnite looks good but not at 2018
2018-02-10 18:42
fortnite is for black people
2018-02-10 23:15
damn it, gotta play dat shit
2018-02-12 07:39
I'm more of a pubg fan and I'll admit,I'm biased against Fortnite because of all the snapchat stories but I think pubg just needs to get a bigger dev team, even a sponsorship or some sort of external assistance to make the game better, to market it and get into a bigger playing field
2018-02-11 00:53
#39
 | 
United States d0lph1nn 
Fortnite is more casual, PUBG is more competitive. Imo there's no comparision that you can make, like comparing Dota with CS:GO
2018-02-11 00:55
#118
 | 
Yugoslavia henjkeee 
but you can compare CSGO with Team Fortress
2018-02-12 10:14
retards lol is top 3 but u never talk about lol guess why u hate this game
2018-02-12 15:11
ROBLOX is better than both :>
2018-02-11 00:57
minecraft betters
2018-02-12 07:40
+1000
2018-02-12 14:49
both ez games
2018-02-11 00:57
#42
 | 
Spain Ali3nigena 
i like more Fortnite because is more funny than pubg . if i want to play a serious game i can play cs.go xdd
2018-02-11 00:58
#43
 | 
Portugal SidneiGama4 
pubg but fortnite is really good for a free game
2018-02-11 00:58
fornite if u wanna have fun,more entertaining
2018-02-11 00:59
#45
 | 
Denmark Lemmyyy 
Realistic game, more serious: PUBG Unrealistic basically FFA COD: Fortnite I like PUBG better cause of the attachments and realism. But Fortnite is also a good game cause its free and its fun for killing people. The same could be said for PUBG. EDIT: Fuck the PUBG DEVS and The Servers
2018-02-11 01:01
#52
 | 
Poland Alexkox 
pubg better for competiotion to take it serious
2018-02-11 17:42
Fortnite is just faster and 90% noobs so you barely have any games where you dont get kills, and the loot system is much better Only annoying things are people with fucking knight-costumes building 100m high bases at the end and the zone is always on their fucking side (like honestly I was in the "final" 5 times in a few days and I got raped by the storm every single time)
2018-02-11 01:04
fornite shit game
2018-02-11 17:38
#49
 | 
France Mevleffy 
csgo
2018-02-11 17:39
fortnite 100%
2018-02-11 17:41
#51
 | 
Poland Alexkox 
Fortnite for fun... Pubg for E-Sport... That's my opinion. Third person shooter in fortnite makes no sense to take it serious, but you can have fun... Pubg is better game if somebody is looking for competition :p In Fortnite even kids can kill you with 7 years of age :p
2018-02-11 17:42
#59
shox | 
Serbia ravi0ll1 
PUBG ESPORT HAHAHAHAHAHHASHAHHAAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA couldnt you just simply said that pubg is more serious and competitive, but saying its esport ready is hahahahahahahah
2018-02-11 18:38
#84
 | 
Poland Alexkox 
If they make loot everywhere on the map then Pubg has some chance of esport :p
2018-02-11 19:24
pubg for esport lol none of these shitty battle royal games are competitive games
2018-02-11 18:49
#53
 | 
Hungary daNi_ 
fortnite
2018-02-11 18:28
Absolutely no reason to choose Fortnite over PUBG until they add a first-person mode. But if that for some reason doesn't matter to you, then basically choose between whether you want a more casual/fun experience at the expense of unrealistic weapon physics, clunky movement and bad graphics (Fortnite); or whether you'd rather have more refined and 'realistic' gameplay at the expense of poor optimization and the fact that you need to actually play 'properly' (PUBG).
2018-02-11 18:33
#61
shox | 
Serbia ravi0ll1 
Pubg is the clunky and laggy one, Fortnite is smooth as fuck
2018-02-11 18:38
You're talking about optimization and framerates. I'm talking about the movement system. If you have an insane PC, PUBG would definitely feel better than Fortnite. Most people (including myself) don't though, my fps frequently drops below 120ish.
2018-02-11 18:59
#239
suicide | 
Slovakia LINF 
couldnt agree more , well written .
2018-02-14 16:37
#57
 | 
Brazil danoneONE 
FORTNITE
2018-02-11 18:34
#58
rain | 
Venezuela Kremator 
RUST so you can go run completely naked and killing everybody with a made of sheet metal AK47
2018-02-11 18:36
#60
 | 
Poland Ever1337 
fortnite>h1z1>pubg(poop)
2018-02-11 18:38
#62
swag | 
Norway asdffgxd 
fortnite is more noob friendly, pubg requires alot more skill
2018-02-11 18:48
#162
 | 
Switzerland veach 
wrong
2018-02-12 22:41
#240
suicide | 
Slovakia LINF 
wrong
2018-02-14 16:38
fortnite
2018-02-11 18:50
I played 15 hours of PUBG and dropped it. Unfun game and incompetent devs.
2018-02-11 19:00
fortnite is pubg for weebs , noobs or kids.
2018-02-11 19:03
#72
 | 
Netherlands Imrivendill 
Paladins Battelgrounds which is coming this year!
2018-02-11 19:04
#120
 | 
Yugoslavia henjkeee 
hah, that is gonna be the worst bugged shit ever, like pubg alpha quality
2018-02-12 10:19
#73
 | 
Netherlands CuriosityNL 
If you want something realistic you should buy EFT. Both PUBG/FN are a bit arcade-ish.
2018-02-11 19:06
how is pubg "arcade-ish" ? there's literally nothing "arcade-ish" about it.
2018-02-11 19:22
#87
 | 
Netherlands CuriosityNL 
Not having to manage the bullets in your magazines, health, injuries etc. feels realistic to you? Arent think so.
2018-02-11 20:05
with your logic cs:go is arcade-ish aswell right ?
2018-02-11 20:06
#91
 | 
Netherlands CuriosityNL 
Ofcourse it is.
2018-02-11 20:07
ok :D go play paintball with your friends then.
2018-02-11 20:08
#93
 | 
Netherlands CuriosityNL 
My pleasure.
2018-02-11 20:09
Boring ass game for grandpas, you barely meet someone to shoot at and the gameplay in general is sooooooo fucking slow i almost fell asleep while playing
2018-02-13 03:03
#74
 | 
Brazil ztxizhan 
fortnite = kids, pubg = esports ready.
2018-02-11 19:06
L4D2 > DayZ > H1Z1 > Fortnite > Rust > PUBG
2018-02-11 19:06
#116
 | 
Latvia AntonsMc 
H1 in 2018 xD
2018-02-12 10:09
#76
 | 
Turkey Yarrak 
Pubg shit i refunded
2018-02-11 19:06
i realized my pc is shit and i cant play pubg so i refunded *fixed for you.
2018-02-11 19:20
#100
 | 
Turkey Yarrak 
Nah
2018-02-12 07:18
#77
fer | 
Brazil luizinnnn 
pubg
2018-02-11 19:07
Fortnite has more action and content I would say with new modes coming everytime PUBG is usually more realistic but I find it boring
2018-02-11 19:22
#81
 | 
Canada Number1F1fan 
Pubg fortnite has been ruined by tilted towers and the fact that they will add sbmm also it's feels like luck is involved way too much in fortnite compared to pubg
2018-02-11 19:22
#83
 | 
Finland Taynz 
If u are casual Fortnite better for u otherwise pubg
2018-02-11 19:23
fornite , more fun, face pace game unlike pubg aka camping fiesta
2018-02-11 19:26
h1z1 > fortnite > pubg
2018-02-11 19:30
pubg buggy fortnite childish
2018-02-11 20:07
Guns of Boom
2018-02-11 20:07
#94
 | 
Belarus ALBiNh0 
just imagine a battle royale game using "the division's" engine. would be sweet
2018-02-11 20:11
#95
 | 
World ZMDR 
pubg but only because fortnight isnt first person
2018-02-11 20:15
#97
 | 
Canada gritabit 
It's like comparing CS to Overwatch. One game revolves around skill, fair gameplay, and a good pc to be good and have fun. The other game has a significantly lower skill ceiling, is more chaotic, and can run well with potato computers, but is considered more fun. Your choice at the end of the day.
2018-02-11 20:23
#103
 | 
Netherlands MojoSamir69 
+1 good comparison
2018-02-12 07:33
#105
 | 
North America MpK_ 
+1
2018-02-12 07:38
#117
 | 
Latvia AntonsMc 
But you can't run OW on potatoes tho?
2018-02-12 10:10
#121
 | 
Yugoslavia henjkeee 
tho you can run csgo on a potato
2018-02-12 10:22
#122
 | 
Latvia AntonsMc 
Wait..so which explanation is which?
2018-02-12 10:24
#124
 | 
Yugoslavia henjkeee 
you kinda need to have a skill in overwatch too and you don't need "good pc" to be good at cs go, I've been global all these years on a potato with 80 fps, so this comparison is shit
2018-02-12 10:31
#128
 | 
Latvia AntonsMc 
Yeah, the skill rating comparison is shit. I was DMG in cs after like 250h of playing, but in OW I couldn't get past Plat
2018-02-12 10:32
#158
 | 
Canada gritabit 
To clarify that part, I was referring to OW on a potato (Consoles)
2018-02-12 22:33
pubg if u have a good pc and wanna do some serious gaming fortnite if youre looking for fun in a well optimized, f2p game
2018-02-11 20:27
fortnite every day all day, pubg one of the worst games of this time
2018-02-12 07:23
#102
 | 
Australia Googgy 
fortnite because I haven't been killed by a cheater or a gook once in that game
2018-02-12 07:26
#109
 | 
Moldova victor_csgo 
PUBG
2018-02-12 08:16
PUBG way more exciting when u get shot u fucking insane adrenaline and u jump irl fortnite u just sit behind shit u build and do nothing and there is no good weapons and gunplay sucks cocke
2018-02-12 10:16
u didnt even play this game,name checks out
2018-02-12 13:53
retard detected
2018-02-12 23:05
Mr_monkey you just like to climb in trees and u can do it in fortnite but not in fortnite, pubg only for good players, not nova 1 on csgo
2018-02-13 22:55
#190
nex | 
Germany Xirif 
jesus you are really braindead
2018-02-13 22:57
HLTV HACKER, THIS GYU IS ALSO MONKEY. THIS IS NOT COIN CIDENS!!! GERMANY HACKER OF COURSEIBWDCHPIBFIPB
2018-02-13 22:58
#192
nex | 
Germany Xirif 
easiest report of my life :)
2018-02-13 22:58
okay monket and favela and hacker and turkey doner kebab GA!!!UY!!!!!!!!
2018-02-13 22:58
#195
nex | 
Germany Xirif 
doesn't this site have an age restriction? Like only 5 y/o or older? You wouldn't be allowed on this site then.))
2018-02-13 22:59
says <3 nex guy any1 with brain that is working okay knows this guy is gay you are 2 year old with keyboard of braindead fevele guy
2018-02-13 23:01
#197
nex | 
Germany Xirif 
if he was gay I would date him but I am not so he isn't ;))
2018-02-13 23:01
YOU ARE GAY!>!>!>!!>! ?!?!?!??!?! admins please ban this MAN!!!!
2018-02-13 23:02
#199
nex | 
Germany Xirif 
name checks out
2018-02-13 23:02
YOUR GAY OR DONT?????
2018-02-13 23:02
#201
nex | 
Germany Xirif 
i am gay your mother so no
2018-02-13 23:02
bro why tf are we arguing on hltv when we are in a discord together and we are both fakeflagging, gayest shit i ever seen
2018-02-13 23:03
#204
nex | 
Germany Xirif 
what are you talking about? OmegaLUL
2018-02-13 23:04
stop pretending, marc this is shit is fucking gay and not funny at all. xpected from britbong tho
2018-02-13 23:05
#206
nex | 
Germany Xirif 
who are you?
2018-02-13 23:05
ur new father ;)
2018-02-13 23:05
#208
nex | 
Germany Xirif 
ok but why are you gay?
2018-02-13 23:05
youre mother is man??
2018-02-13 23:06
#210
nex | 
Germany Xirif 
i mean u fucked her/him
2018-02-13 23:06
Minecraft hunger games
2018-02-12 10:31
#132
 | 
France VeryG2Guy 
Fortnite way more funny
2018-02-12 13:00
Fortnite ofc Pubg has tons of cheaters and the desync is ridiculous. Half of the shots doesnt even register lol. Youll see the blood coming out from your opponent and you still die cuz as you will see in the kill cam you did exactly 0 damage. Or you will loot for 20 mins and then die to a cheater or by the circle. So much fun. Fortnite has its problems too, bugs and etc, but its in EA. New patch and content come out every week.
2018-02-12 13:04
fortnite for poor kids cuz free and anime graphic pubg for mens good army game
2018-02-12 13:12
idiot spotted,fornite have more active players atm than pubg
2018-02-12 13:52
#161
 | 
Switzerland veach 
he never said otherwise??
2018-02-12 22:35
And you are not a poor kid at all. LMAO
2018-02-12 13:58
fortnite is fun, thats what matters in games that people never take seriously. PUBG has a shitty community, shitty devs with a buggy game that runs bad. Its CS 2.0
2018-02-12 13:16
pubg is orginal fortnite just stole idea and copy almost everything
2018-02-12 13:38
#145
 | 
United States MarkerTassel 
PUBG is only for try hard omeganerds but Fortnite is just a jolly grand tims
2018-02-12 13:54
Fortnite has a higher skill cap.
2018-02-12 13:58
#160
 | 
Switzerland veach 
this
2018-02-12 22:35
+1
2018-02-12 22:56
#242
suicide | 
Slovakia LINF 
lol no
2018-02-14 16:39
Fortnite doesn't have 3 tick servers like pubg. ez way to decide do u have friends? y - fortnite n - pubg
2018-02-12 14:39
#214
 | 
Brazil Chiptole 
7hz tick*
2018-02-13 23:08
kempers
2018-02-12 15:33
PUBG = Dota = Men game Fortinite = LoL = Child/gay game
2018-02-12 15:34
Good comparison +1
2018-02-13 05:47
So casual games (PUBG) are for men and competitive games (Fortnite) is for children? Man you've gotta be one of the dumbest people on HLTV.
2018-02-13 21:55
#213
 | 
Brazil Chiptole 
Agreed
2018-02-13 23:08
Fortnite is only competitive in the kindergarten maybe you are a nutella palyer aswell
2018-02-13 23:13
#159
 | 
Switzerland veach 
fortnite
2018-02-12 22:35
#163
 | 
United States Top_Ostrich 
PUBG
2018-02-12 22:42
i played both fortnite is more fun
2018-02-12 23:02
Fortnite
2018-02-12 23:03
#167
 | 
Sweden godname 
fortnite
2018-02-12 23:03
fortnite
2018-02-12 23:04
pubg probably has the better graphics and more variety in the weapons, which is why I personally think it's better
2018-02-13 00:22
#174
 | 
Australia JulienD 
fortnite>pubg everytime
2018-02-13 01:56
#176
 | 
United States _z0ren 
csgo but NT
2018-02-13 02:41
i find fortnites gun mechanics and gameplay and graphics and overall experience to be far better than pubg
2018-02-13 02:42
#180
 | 
Europe retryyz_exe 
CSGO Battlegrounds ps.: KAPPA
2018-02-13 02:49
#183
 | 
United States SmokaDaWeEDs 
Squad. Check it out :)
2018-02-13 03:04
Squad is nothing like either game.
2018-02-13 05:47
#220
 | 
United States SmokaDaWeEDs 
I know. Its just like talking about pub g or fortnite in a csgo site.
2018-02-14 02:47
Good point
2018-02-14 02:48
#223
 | 
United States SmokaDaWeEDs 
Lol ? Right? :) at least u get it. Have a great day! From usa to you!!
2018-02-14 02:55
pubg any day of the week
2018-02-13 03:11
This thread made me go and actually download Fortnite and for my first 3 games it was shit. I died instantly twice because I had no guns and the third time I died because I was shit. On the fourth game I got to top 4 but the game is an even worse camp fest than PUBG because you can fucking build. That's why PUBG > Fortnite simply because in Fortnite you can build.
2018-02-13 05:46
#224
 | 
Yugoslavia henjkeee 
I quit after 1st match, I realised it's not for me with this building and shit
2018-02-14 11:35
actually there is more fighting going on in fortnite since everyone got this feeling that they are carrying around a safe house around them 24/7 so ppl dont find buildings and trees to constantly hide in which causes more fights. but yeah i dont like this wall building shit either and i do like pubg more but god pubg can be annoying at times with its clunkyness and bugs and shit servers.. like i shot a guy with sks in the head and his helm went off (lvl 2) and the only thing i cud see is his head so i shoot him when he came to the window again peaking and he had 80% health at the time and im the one who gets killed and when looking at the death cam i did 10% dmg with sks bcus somehow i hit his HAND? even tho there is a big fat red blood mark in his face and times like that are SO annoying.
2018-02-14 11:47
Neither, both are shit
2018-02-13 22:59
is fortnite f2p?
2018-02-13 23:04
#211
 | 
Portugal AEnema 
play cs is better
2018-02-13 23:07
#225
 | 
Yugoslavia henjkeee 
I play both cs and pubg
2018-02-14 11:36
#252
 | 
Portugal AEnema 
just cs cause cs is a game for mans
2018-02-14 17:33
#212
 | 
Brazil Chiptole 
Fortnite because its more fun and ironically has a higher skill ceiling.
2018-02-13 23:07
#215
 | 
United States brenders 
fortnite = people camping in bushes pubg = people camping in bushes same game
2018-02-13 23:10
#216
HenryG | 
Greenland fak_u 
i only have fortnite so i cant compare them, but fortnite is free so just try it out yourself
2018-02-13 23:12
#218
 | 
Europe Staley 
pubg is trash
2018-02-13 23:14
#222
 | 
Poland Ryunar 
pubs for sure
2018-02-14 02:49
Both games shit. Fortnite is just like Minecraft and PUBG is the worst game ive seen. /CLOSE
2018-02-14 16:03
#230
suNny | 
Finland Felesku 
Fortnite is for kids whose cannot affroid PUBG.
2018-02-14 16:08
#231
 | 
Other heavyhitter 
both suck lol ill play cs instead thanks
2018-02-14 16:13
#233
 | 
Brazil ThiagoBuccos 
Pubg on PC Fornite on PS4 /close
2018-02-14 16:26
#234
 | 
Slovakia Jakubko345 
Personally I think Fortnite is more about fun and PUBG is about being tryhard. Like in fortnite u are looting for 5 mins and fighting whole time and PUBG looting for 30 min a fighting for 2 min then u die
2018-02-14 16:27
pubg is shit, ppl only camp i dont like the graphic of fortnite but more fights so ez fortnite
2018-02-14 16:28
yeah these kids only see graphics.
2018-02-14 16:49
Fortnites for kids.
2018-02-14 16:29
Why would anyone compare Looney Tunes game with Real Battle Royale?
2018-02-14 16:38
h1z1
2018-02-14 16:41
#244
 | 
Faroe Islands memento_1 
i cant find the cs go option.
2018-02-14 16:41
#249
 | 
Sweden F03BIA 
Fortnite. Pubg isnt as good tbh, in fortnite people say WAH WAH WAH ITS ALL BUILDING well, if you are skilled then building is a weapon not a way to pussy away from fights. So anyone saying that fortnite is trash because of that can learn to play first before crying. Also, the guns are not 100% accurate. There is alot of bloom and bullets do drop, but i guess the people who cry about it havent even played fortnite.
2018-02-14 16:51
#250
 | 
Germany m3tj20 
PUBG, because of the case drops, graphics and engine.
2018-02-14 16:54
CS GO Both pubg and fornite are just the shittiest games to have ever existed
2018-02-14 16:56
#253
cArn | 
France fejkyyc 
PUBG FOR SURE
2018-02-14 17:36
Both are sooo bad and overhyped
2018-02-15 16:50
#264
 | 
Poland SebaRost 
PUBG
2018-02-15 17:16
#267
 | 
World bogdan333 
PUBG IS DYING xD
2018-02-15 18:33
Login or register to add your comment to the discussion.