Thread has been deleted
Last comment
FAZE BUY MAKES SENSE
Denmark fm100 
btw it was Niko's call on the force. AND it is pretty reasonable. They would've reset mouz and they still had a proper gun round in 14-15. If you run the scenarios 1 scenario 14-13 they full eco with 2400 dollars. They would get around 4,5 to 5k per player at 14-14. If they lose that they have pistols last round. So that is 1 force buy, 1 eco and 1 full buy. 2 scenario. 14-13 Faze force up like they did. If they win they break mouz and it will be mouz on pistols and faze running away with it. Then the scenario is (like it was) 1 force. 1 eco. 1 full buy with little less nades. I think this makes a lot of sense and it could've worked out perfectly
2018-06-18 01:01
giving up match point and lead for no reason "makes sense" LUL
2018-06-18 01:05
Better than taking an eco Losing the gunround And having pistols on the matchpoint
2018-06-18 01:46
Without the knowledge that you lose the gun round it is by no way better lol
2018-06-18 01:56
3400 is ump or maybee famas not pistols lol.
2018-06-19 14:20
Does not give matchpoint. If they win the force mouz is broke and it would be 16-13
2018-06-18 01:55
shitty force buy with low chance of winning instead of 14-14 with full buy is giving away matchpoint
2018-06-18 01:56
THEY WOULD'VE HAD PISTOLS LAST ROUND ASWELL?!!!
2018-06-18 02:00
Are you braindead?
2018-06-18 02:01
Lets say 14-13 they eco. (They had what like 2500) then they get 5K they spend it all on 14-14 round? If they lose it? Its pistols? So no is the answer
2018-06-18 02:04
The force had a low chance of winning (if they did win it great for them) so instead of playing for the win with 14-14 gun round they have to struggle to get even OT at 14-15... The forcebuy just showed how faze had no confidence of their CT holds and were hoping on a miracle (which should not happen as the favored team and on Faze map pick)
2018-06-18 02:09
You can argue back in fourth on it. Just defendinh niko and my point here is. I understand the buy
2018-06-18 08:26
Nt
2018-06-18 01:05
so your logic is basically "it makes sense cause if they'd won the force it would've worked out" well no fucking shit sherlock, point is they could barely win with full utility and rifles so why would they win force? better to save for full buy and not gamble on CZ buy
2018-06-18 01:10
No the point is not if they won the round. The point is mouz would've been reset. And btw "why would they win force" have you been watching this game the last two years and its a cz buddy
2018-06-18 01:57
m4 + nades > cz, have you been watching this game buddy?
2018-06-18 07:50
Yes and its more like cz>m4+nades.
2018-06-18 08:26
bad b8
2018-06-18 11:02
k
2018-06-18 11:14
the buy doesnt make sense, the loss bonus would build even further up for the last round. and why wouldnt you want a 50/50 of winning a round instead of fucking your economy up and giving away map point? Doesnt make sense at all, karrigan is retarded.
2018-06-18 01:32
#5
 | 
Turkey aesky 
in interview niko said that he called it not karrigan
2018-06-18 01:34
doesnt make it any less retarded.
2018-06-18 01:34
#7
 | 
Turkey aesky 
agreed
2018-06-18 01:34
Bro mouz would've been reset?! They has full buy last round anyway
2018-06-18 02:00
#8
shox | 
Belgium Akkawaka 
How do you know it was NiKo's call?
2018-06-18 01:36
the post game interview
2018-06-18 01:44
#10
shox | 
Belgium Akkawaka 
Oh damn
2018-06-18 01:44
They need s1mple
2018-06-18 01:56
tbh I think it was quite smart, Faze would have a bigger chance of winning the game, if they would have forced.
2018-06-18 08:31
finally one who understands it
2018-06-18 11:14
Lol potato logic
2018-06-18 11:05
who cares they won idiots
2018-06-18 11:17
bad call. Best scenario: 14-13 eco. Decent buy on 14-14, and buy with umps and famases in the 14-15 case. But they forced with pistols on 14-13 instead, then eco (gifted matchpoint) and only one good buy. 1st - mousesports will play without pressure on the 14-15 2nd - even if FaZe wins that pistol round, mouz still have not bad buy (2-3 ak's).
2018-06-19 14:36
Login or register to add your comment to the discussion.