Thread has been deleted
Last comment
Just Turned 19
 | 
United States Pinkcow88 
Heading up to Toronto to get lit this weekend anyone have any ideas of good clubs/bars to go to?
2018-11-15 06:56
hell ye brotha KKONA
2018-11-15 06:57
glhf
2018-11-15 07:08
#4
Cud | 
World word_exe 
Congrats! Yeah, may as well kill some brain cells before it's even fully developed hey :-)
2018-11-15 07:10
tHe BrAiN dOeSnT sToP dEvElOpInG uNtIl 25
2018-11-15 07:38
...it doesnt.
2018-11-15 08:01
lol
2018-11-15 08:02
#28
Cud | 
World word_exe 
It does if you take drugs and drink alcohol all the time.
2018-11-15 15:12
#32
cyx | 
Germany Shadyy89 
Society must have blinded you. Alcohol is a drug as well. One of the worst tbh.
2018-11-15 15:18
#37
Cud | 
World word_exe 
I'm well aware of that, but I'm talking to someone on HLTV who thinks the human brain is fully developed before his 20's, so I have to cater to the lowest common denominator. Most people don't realise how destructive alcohol is.
2018-11-15 15:21
#38
cyx | 
Germany Shadyy89 
Fully developed brain before 20s LOL. Guys who say this probably just turned 20 and think they know it all already XD back to topic: It always depends on the quantity and reptitition rate. If you blaze yourself on a regular base (no matter if alcohol or anything else) you will harm your body. In Germany we have a common saying: "Ein bisschen Heroin ist noch nicht dein Ruin". Translated is like: a little heroin won't ruin you.
2018-11-15 15:27
#39
Cud | 
World word_exe 
I do agree with that but generally speaking, the tolerable quantity is frequently exceeded by a majority of the general public. It takes much less than people think, with most drugs, to cause serious developmental problems. The damage caused to a fully developed brain is less, but people start young.
2018-11-15 15:33
Let him enjoy himself bruh. Aslong as it doesnt take over his life and he keeps it split from his work/study life its alright do get fucked up in the weekends. You can intake allot of alcohol and drugs if u keep everything else very healthy, its all about balance. If you work out eat very healthy and get your vitamins u can go a bit overboard with drugs and alcohol without causing too much dmg.
2018-11-15 15:37
#45
Cud | 
World word_exe 
I doubt I'm stopping him from enjoying himself. If you'd said 'who cares about the damage, I just want to party' that's fair, but if you really think that doing healthy things can counteract putting poison in your body... Ahh... Next thing you'll be promoting a detox diet, same logic.
2018-11-15 15:42
#41
cyx | 
Germany Shadyy89 
Yea, nothing to add to this. Have a nice day bro.
2018-11-15 15:37
#42
Cud | 
World word_exe 
ty, you too
2018-11-15 15:38
do you disagree with the fact that in moderation these things (beer and psychedelics notably) can help? (admittedly not with underdeveloped brains)
2018-11-15 15:39
#46
Cud | 
World word_exe 
Help with what exactly? If it is, as you say "fact" then I won't disagree, but I haven't read any peer reviewed studies which suggest that, and I'm not aware of their exsistence. Any chance of a link?
2018-11-15 15:46
i dont wanna spend time looking through the internet for a link to something i read years ago. but ill reiterate my point, so that way you might shift your own. i said 'can help' (so that doesnt not dismiss the fact that it can harm). moreover, ill just give a basic run down. psychedelics have gone through a number of research with regards to depression and anxiety (i believe the US government or CIA still have their findings online) and shown to help with dealing with both. alcohol has been shown to help with heart and circulatory issues (this is pretty common knowledge and would be surprised if you pull out a number of peer reviewed sources that say otherwise (rather than just reiterating why they are bad).
2018-11-15 18:20
#48
Cud | 
World word_exe 
Fair enough, there were many studies done on psychedelics in the 50's which is why they're now illegal. I'm aware of recent ongoing studies with psychedelics and potential for benefit but nothing in any way conclusive. The potential benefits of alcohol are based on an intake of up to 2 standard drinks per day for males. That's basically 1 beer. So yes, if you sit down every day and drink 1 beer and never have more than 1 there is evidence to show that it 'can' have moderate health benefits in people with certain pre-existing risk factors ie, reduction in heart disease for people at risk. Exceed that 1 beer and there's overwhelming proof of the damage it causes. Psychedelics are at least physically safer in general, I hope some of the current (promising) studies are successful, especially their use in the treatment of depression/anxiety and substance abuse disorders. It's interesting stuff! Time will tell though :-)
2018-11-15 18:34
well thats what i meant by emphasising 'can' when saying they help. im very aware of their negative effects, and yeah we do have to wait on psychedelic research. just wanted to say its not definite you cant benefit from these things, as long as you have self-control (and imo enough shit going on for it not to be a temptation but i think that says more about me than anyone else). edit- good talking to you.
2018-11-15 19:31
#50
Cud | 
World word_exe 
Yeah, interesting possibilities for sure :-) also, I mean, I'd consider signing up for treatment just for fun if there's a really safe way to have an acid trip lmao but I'm a bit crazy so I don't touch those drugs nowadays! Thanks, you too
2018-11-15 20:34
#10
 | 
United States subzera 
shut it liberal
2018-11-15 07:47
#29
Cud | 
World word_exe 
nope
2018-11-15 15:14
#30
 | 
Other xrist 
it it not like conservaties are against drug usage...
2018-11-15 15:14
#33
cyx | 
Germany Shadyy89 
Conservative German Parties are. There is no other explanation that Weed is still illegal in Germany.
2018-11-15 15:19
Fuck off lmao, normal people start drinking at 16, u will not "lose" shit
2018-11-15 07:52
well you could agrue against that
2018-11-15 08:17
#26
 | 
Czech Republic Prevodovka 
U could but u will look dumb
2018-11-15 08:26
maybe but still
2018-11-15 08:37
#31
Cud | 
World word_exe 
"normal people" are average intelligence at best. I'm not saying they couldn't have been smart, just that they're not because of choices they've made.
2018-11-15 15:16
#55
United States ev_8 
if you don't find normal people stupid, well... enjoy yourself
2018-11-16 04:27
Fuck many women.
2018-11-15 07:10
Congrats!
2018-11-15 07:22
#8
 | 
Finland Lounatus 
Good for u
2018-11-15 07:39
#12
 | 
Romania Ganlock 
You aren't 21 years old so you will get arrested if you drink alcohol bcuz you are American
2018-11-15 07:58
Thats not how it works, americas rules aren't enforced in canada. Drinking age is 18 in canada
2018-11-15 08:03
#16
Bwills | 
Canada cdiixon 
drinking age is 19 in Toronto its only 18 in Quebec and Alberta
2018-11-15 08:04
My point is the same?
2018-11-15 08:04
just spend night walking from one bar/club to another on dundas west, u'll be good
2018-11-15 08:08
If you're into arcade games and drinking - there's a club called Tilt. If you have friends and are into board or table games and drinking - a lot of snake & ladders, or snakes & lattes or whatever the fuck it's called now around town If you're into indie or rock or local band pub stuff at all with an atmosphere - Horseshoe Tavern. If you're into indie electronic music stuff - Red Nightclub. If you're into the most popular crowded bar in town to have fun, protect american tegridy and have a fight or cheer (you choose) with the local folk - Madison Avenue Pub. For a cheap but atmospheric dark shady looking pub where I like to hang out with friends and unwind there's Green Room But there's a lot of great less popular bars with a niche to them, also strip clubs if you're into that type of stuff, honestly I kind of forgot their names rn, I like to party in great niche places but have kind of taken to other things for now, most places are somewhere downtown walking distance in the vicinity of bloor and spadina street intersection. That's my suggestions for you sir, resident of Toronto.
2018-11-15 08:17
"and have a fight" ohh yea, that's all u need to know about Madison lol last time i was there, there was a bloody 5v5 fight between security and some random guys
2018-11-15 08:17
#22
Snax | 
United States Freakmode 
who won?
2018-11-15 08:20
idk, i took advantage and got inside without lane while they were busy lol
2018-11-15 08:24
#35
cyx | 
Germany Shadyy89 
200IQ
2018-11-15 15:21
Well a shame to admit but one of my friends used to be responsible for some hefty percentage of them... if we went out with him to maddies we knew one way or another he'd start a fight :/ He's much better now.
2018-11-15 08:22
shit happens man stay safe tho
2018-11-15 08:25
#51
 | 
United States Pinkcow88 
What about clubs eh? We’re actually staying Mississauga cause I know someone who has an apartment there, but Saturday we’re trying to full send it you know?
2018-11-16 03:31
#34
 | 
Canada thelegend27 
go to dave and busters drink 30 virgin bloody marys play ddr alone for 7 hours
2018-11-15 15:20
not everybody as gosu as you ok
2018-11-16 04:10
#54
 | 
Canada thelegend27 
sry i dont speak tyloo
2018-11-16 04:15
Happy Birthday :)
2018-11-15 15:21
i envy you so hard, im 20 :(
2018-11-15 15:39
go to sneaky dees at college/ bathurst and write on the tables and stuff. order weed for delivery using weedmaps? it can be really shit/shwag/terrible so gl with that one tho don't do anything suggested on blog.to too many people go to those events and they get swamped
2018-11-16 04:10
Login or register to add your comment to the discussion.