Thread has been deleted
Last comment
FaZe flusha
 | 
Germany kick_friberg_ffs 
It was a great idea a month ago and it is still a great idea. FaZe could trade karrigan to Cloud9 for him and replace AdreN as IGL after the major.
2019-01-23 11:38
No😎
2019-01-23 11:39
idiot emoji 😎
2019-01-23 12:20
No u😛😛
2019-01-23 12:31
no u 💩
2019-01-23 12:32
No u😤😤😤😇
2019-01-23 12:32
#115
 | 
Spain Playcalixto 
MiBR 🐵🐵🐵🐵🐵
2019-01-23 15:55
Flusha won’t get into gang bans with niko 😎
2019-01-23 16:08
No u😛😛
2019-01-23 15:55
No u😛😛
2019-01-23 15:59
No u😛😛
2019-01-23 16:58
Yes u😘😘
2019-01-23 16:59
#129
 | 
Palestine Baitor69 
this is so sexy
2019-01-23 19:57
u are 💩 u ruined everything 😤😤😤
2019-01-23 19:59
#132
 | 
Palestine Baitor69 
No u r 💩
2019-01-23 20:02
#2
 | 
Norway ILoveKimPetras 
who cares about dead team I hope GuardiaN will find something better for him
2019-01-23 11:40
GuardiaN LUL I hope Niko finds something better
2019-01-23 11:44
niko is igl, its all up to him
2019-01-23 12:15
niko toxic noob
2019-01-23 12:50
I thought guardian said it would be his last team.
2019-01-23 12:00
#23
 | 
Europe Cirro 
+1 dead tean save niko
2019-01-23 12:05
Me too man, guardian deserves to play with a decent team and decent igl not this mess that niko has put faze in
2019-01-23 12:15
+1
2019-01-23 12:19
Let's be honest , FaZe has been a mess ever since they lost the major final , they tried to make it work with karrigan but it just didn't work , change was needed , blameing NiKo is wrong in every way as he is the only one doing jack shit with guardian from time to time...
2019-01-23 12:20
Yeah, im not suprised, you try to usurp the throne at a major tourney, of course it will mess up the team. Niko was the one that usurped karrigan, in the middle of a major. That is obviously going to ruin the whole team chemistry. Niko wanted to be igl from the start i imagine, he has always had this desire to make the game around him because thats when he plays well. Olof, rain and guardian all play shit under niko. Faze were top 1/2 under karrigan. now barely even top 5 team with niko.
2019-01-23 12:26
I'm not deffending NiKo , but saying it's all his fault is bullshit , and how would you know it's NiKo's fault karrigan started choking as an IGL ?
2019-01-23 12:31
Because niko usurped him in a major. NGL mate but if im in a team and you've practiced for weeks all these different strats and then one young kid on your team is like "meh, we are 0-2 down, lets just play fpl style and ill call and karrigan you can just sit in the back and watch me steal your team away from you even though you got me into this team". Regardless of if faze had a bad first two games at london, you still dont blame it all on your igl and literally usurp him in the middle of a major tourney lol. IMO karrigan did an amazing job keeping faze in the top 4 even with stand ins. Niko usurping him at the major ruined fazes chances at staying as a top team as now theyre essentially 4 washed up players being led by an inexperienced kid who wants to be the star fragger and igl at the same time
2019-01-23 12:35
how can someone blame NiKo so much for this holy hell NiKo is NOT the IGL of FaZe. Its AdreN. Now NiKo also has ynk in his team. Do you think ynk will allow NiKo to do what you said?
2019-01-23 13:26
niko is igl, adren is not igl. i dont know why you thought this was the case
2019-01-23 13:28
#68
2019-01-23 13:29
LOLOLOL so your telling me, niko usurped karrigan in the middle of a major, then he sucks for months doing karrigans job himself then he gets a washed up gambit player to replace karrigan because niko is to embarrassed to apologize hahahaha
2019-01-23 13:30
In what way did NiKo suck? FaZe won a tournament and beat Astralis in a bo3 with him as IGL. AdreN was their best choice since the org doesnt want to spend money anymore. Its also just a temporary thing. NiKo has no reason to apologize. Ever thought about karrigan stop working out in FaZe? Its not like its the first time in his career.
2019-01-23 13:33
faze did nothing with niko then won a tourney because he let karrigan igl again, karrigan then said he thought with that tourney he will have igl again but then after that niko wanted it back. my main point is that niko just wants all the limelight and doesnt care if his team look bad as long as he looks good. sucks because i was a fan of this kid but he is just too toxic to be a fan of now
2019-01-23 13:35
xdddddddddddddddd NiKo was the IGL in EPICENTER what are you talking about? You are saying so much bullshit about NiKo which is not true at all, you were for sure never a real fan of him. Hell even I am not a fan of him and still look like that because of people like you.
2019-01-23 13:44
I can tell that he's so proud of himself thinking that everything that spits through his mouth is true. Damn if I'm not making fun about guys like the one from above and it's funny because they do not realise the fact that you're making him look like a joke.
2019-01-23 14:02
+1
2019-01-23 19:59
Don't try to argue with this guy who's using the term "usurped" in order to fill this common scenario with drama. I've seen all his replies from this section and I can tell that he's relying on pure assumptions. 1. NiKo "usurped" karrigan 2. NiKo has "put FaZe into a mess" 3. "Niko was the one that usurped karrigan, in the middle of a major" 4. "Niko wanted to be igl from the start" 5. "he has always had this desire to make the game around him" 6. "being led by an inexperienced kid who wants to be the star fragger and igl at the same time" - calling the third best player in the world "inexperienced". Two years ago was second best player so I can't understand how Bern1e's brain works if it is working in any way. "meh, we are 0-2 down, lets just play fpl style and ill call and karrigan you can just sit in the back and watch me steal your team away from you even though you got me into this team" Assuming that this scenario happened because the user from above can't understand the fact that those professional teams are acting PROFESSIONAL, not like his pug full of 14 yo kids raging in gold nova match making ranks.
2019-01-23 13:58
Its really sad how some people try to downplay the most skilled players ever who may have a past where they have done thing people like him dont like.
2019-01-23 14:11
I know... Also he's very cheap with his lies "i was a fan of this kid but he is just too toxic to be a fan of now". This is the new trend now on HLTV - say that you're a fan of team X or player Y and after that critique the hell out of him. Very pathetic if you think about it.
2019-01-23 14:15
Oh thats true. There is a user with a belgium flag and a FaZe flair who is basically crying all the time how NiKo is a choker and ruins FaZe while saying that coldzera and mibr are the best etc.
2019-01-23 14:35
An idiot like Black1337?
2019-01-23 14:52
no
2019-01-23 15:01
No one comes to my mind then.
2019-01-23 15:05
Ohh the horrors...ohh no.
2019-01-23 19:49
#54
 | 
United States AproximateCS 
They have karrigan another chance at new York and it failed
2019-01-23 12:40
oh fair enough, the whole team failed at faceit. This is why i wouldnt be a igl in a csgo team. Youve got the most work and hardest job but you dont get any respect and everyone blames you when they lose.
2019-01-23 12:41
#56
 | 
United States AproximateCS 
To be fair about faceit, olof stepped up during it
2019-01-23 12:42
Everyone really knows that the problem with faze is that they basically never play together or bootcamp or practice. Its weird how a team can play together so little tbh
2019-01-23 12:43
So many assumptions in your reply...how can you live like that?
2019-01-23 13:40
just kick edward from navi and get guardian
2019-01-23 13:29
Lul
2019-01-23 12:46
lol, guardian bro? guardian doesn't give a shit about csgo. He never practice, never plays scrims and always says that he don't have motivation to grind. He is in the team just for the money, don't have the joy to play anymore. The true sadness is niko, who is the only player in earth (atm) who can be better than s1mple and is waiting his talent on a dead team :/
2019-01-23 14:17
#3
God | 
Poland henlo 
faze should sign friberg tbh
2019-01-23 11:40
flusha / igl....yea whats next? shox to faze as an igl?
2019-01-23 11:42
Who do you think IGL's in C9 right now?
2019-01-23 11:45
istambul - golden cph - golden ecs - valens so if he is calling, its only for 2 events and im not even sure if its flusha or kio...but that doesnt change anything. flusha isnt good igl
2019-01-23 11:49
But he is igl right now so...
2019-01-23 11:50
again, what does that change? the thing that he is igl right now doesnt mean that he is good igl and that he is good option for faze as an igl
2019-01-23 11:53
they won 6 Events in row with him as igl
2019-01-23 12:11
JESUS CHRIST stop with this wanna be "argument" first of all it was in completely different meta when run and gun worked secondly he was leading 5 top10 players. they didnt win bcs of his calls, they won bcs of players individual performance. what happened when players performance wasnt top notch? fnatic went tho sh*t, flusha wasnt able to do sh*t about it and players splitted their ways. he isnt igl, end of story
2019-01-23 12:15
lmao not as this game has Change a lot and u cant no more do Basic strats, look how mousesports do well as a full star Team, beside their lack of confidence, since styko joined fnatic splitted because of different opinions and Players couldnt get together, btw Astralis is known for shoting down starplayers like s1mple and Olof so it was clearly a 50%50 match back then in MLG where their slump began btw you forgot Olof got a injury and so it started to crush? it is normal to not hit back a briliant Performance when you dont Play a Long time, caz you lack on the confidence that goes on the other Players aswell if one of the astralis members will getting into that one slump the rest will hit that aswell, and you will come back here to me :)
2019-01-23 12:19
"lmao not as this game has Change a lot" do you even watch this game at all? look at some game of fnatic from that time and compare it with current meta, just LMAO "fnatic splitted because of different opinions" no, there was an interview where they literally said that it was bcs of results. only pronax left bcs of different opinions and that has nothing to do with fnatic/godsent shuffle after those 6 tournaments. flusha ISNT good igl and this debate is completely useless since he will never join faze as an igl. so i will let you in your bubble where you think that flusha can lead top team in current meta. bye
2019-01-23 12:27
'there was an interview where they literally said that it was bcs of results' once upon time there was a Dragon behind the mountains i will later respond to the rest but now i have to work til 4´30 :D, have a nice day bra
2019-01-23 12:30
#64
 | 
Libya Eruptor 
shox would bring Smithzz and Ex6TenZ with him, +bodyy then and +kennyS after all, so FaZe is gonna turn French lmao
2019-01-23 13:08
no, I would prefer shox replacing GuardiaN as AWPer and ScreaM rain as hard entry
2019-01-23 13:30
ok this is way too obvious
2019-01-23 13:38
#5
 | 
Germany GrammarNaziGuy 
Adren as igl? What are you taking about?
2019-01-23 11:43
5 iq
2019-01-23 11:59
Adren is not IGLing
2019-01-23 12:09
He is
2019-01-23 13:08
Source?
2019-01-23 13:10
ynk saying in his twenty minutes interview that AdreN is now IGL, DeKay when he reported back then the change that AdreN would lead, AdreN was in the middle during iBP any source that NiKo is leading?
2019-01-23 13:18
what if adren was in the middle because he wanted to touch the legs of 2 people next to him instead of 1?
2019-01-23 13:34
AdreN doesnt like leg contact.
2019-01-23 13:35
source?
2019-01-23 13:56
secret
2019-01-23 14:08
In the interview with ynk it was said in one sentence. Later was said the team could fall back on adren leading of nikos IGLing doesn't work. Niko was leading at epicenter and he still sat on the left, maybe he likes to see everyone's face when he talks so he doesn't need to turn his head I doubt a team like Faze would try to make it work with Niko IGLing only to bring in a stand in to lead the team 2 weeks after he joins. Sounds stupid to me
2019-01-23 13:49
hehe
2019-01-27 00:08
no /close
2019-01-23 11:44
#9
 | 
Poland trancemeister 
FaZe Clan is an American professional esports organization. Tarik Swag +3
2019-01-23 11:45
no major with swag
2019-01-23 11:50
#17
XeqtR | 
Hong Kong wqnxy1 
Following your logic - VP is a russian professional esports organisation : - 5x polacks + 5x ruski
2019-01-23 11:58
#19
 | 
Poland trancemeister 
it was a joke ;)))))
2019-01-23 12:00
no it wasnt u dumbass, that now make excuses because he got owned lmao
2019-01-23 12:10
#33
 | 
Poland trancemeister 
Swag and Major? i aren't think that. More distance imbecile. ;)))
2019-01-23 12:15
FaZe Clan is an American professional esports organization. Tarik Swag +3
2019-01-23 12:20
#41
 | 
Poland trancemeister 
it was a joke ;)))))
2019-01-23 12:21
dumplack
2019-01-23 12:21
#43
 | 
Poland trancemeister 
nt Younes El-Zhar.
2019-01-23 12:23
would be good actually. But he is not a dedicated IGL. FaZe needs a top quality IGL
2019-01-23 11:51
No or yes, I don't know
2019-01-23 11:53
#16
ZywOo | 
Poland MBT_yt 
-guardian +flusha
2019-01-23 11:57
+1
2019-01-23 12:00
adren not igl i thought niko still doing it? their calls are shit so im assuming its still niko
2019-01-23 12:04
#24
 | 
Denmark RandomDane 
Its still Niko. So Yeah shit and Will ever be :D
2019-01-23 12:09
AdreN is IGL.
2019-01-23 13:07
proof?
2019-01-23 22:49
Golden or tarik
2019-01-23 12:09
+1
2019-01-23 12:10
+1
2019-01-23 12:10
#31
 | 
Ukraine KingOfSoloSex 
+flusha? yes adren as igl? stop it ffs
2019-01-23 12:12
Well thats why I want to replace AdreN
2019-01-23 16:35
Guardian back to Navi for zeus/edward
2019-01-23 12:32
Before they sign a new 5th they should reset their mind first. All I see on their IG stories is party food travel food food travel party. It feels like following influencers instead of professional gamers for real. Fucking pracc and invest your time if you wanna challenge anyone in top10 right now and stop wasting your time with 24/7 party and korean bbq. I mean that's what they're paid for holy damn take your time off, no question but also refocus after that incase you wanna get better and be a serious contender for the top 3 or so. If I'd work like they do, I wouldn't survive for freakin 4 weeks in a company.
2019-01-23 12:37
+1 they´re just not as hungry anymore as they used to be....also it doesn´t help that rain has turned into complete shit
2019-01-23 12:53
#66
 | 
Sweden Trkmag 
+1
2019-01-23 13:10
#58
Xizt | 
Czech Republic davskal 
the team would be ruined faster than it was with karrigan the only solution is a proper no-IGL dreamteam, +KRIMZ -AdreN +entry -rain and grind the headshots. that's literally the only way to become the #1 for FaZe rn
2019-01-23 12:44
Shut the fuck up, thats impossible. They need SOME IGL who is at least able to call loose. I wouldnt give up on rain yet.
2019-01-23 13:19
#65
 | 
Sweden Trkmag 
+1
2019-01-23 13:10
faze is dead
2019-01-23 13:32
#77
 | 
Korea Jardeet 
Faze -niko -adren -rain -guardian -olof +allu +aleksib +sergej +xseven +aerial And rename faze to ence
2019-01-23 13:33
#86
 | 
Denmark oskarsports 
12 btw
2019-01-23 13:44
#89
 | 
Korea Jardeet 
No u
2019-01-23 13:46
ence meme team , disband 2019..trust me
2019-01-23 13:56
#95
 | 
Korea Jardeet 
>Top 10 team >meme team
2019-01-23 14:02
NO
2019-01-23 13:40
Faze don't need firepower..they have enough. Please send some firepower to NiP.
2019-01-23 13:42
we both know NiP wont make the right moves
2019-01-23 13:45
#94
 | 
Korea XigNw0w 
They will never kick get_right to get more firepower.
2019-01-23 14:01
Thats true and not a mistake imo
2019-01-23 14:11
#103
 | 
Korea XigNw0w 
It depends, to be honest, I'm not too familiar with NiP at the moment, so I can't say too much about anything at this moment. If I'm right, they don't have too many options to replace less powerful players, they most likely have good chemistry with each other. Which role is get_right playing btw?
2019-01-23 14:20
Support/lurker Yeah agree.
2019-01-23 14:36
#106
 | 
Korea XigNw0w 
Is there actually any good supports besides Krimz?
2019-01-23 14:37
KRiMZ isnt support since 2017 anymore. flusha is basically support/IGL in Cloud9 right now. Dont think anyone else is support and decent.
2019-01-23 14:38
#108
 | 
Korea XigNw0w 
So, the only good replacement is in C9. Even if he would join NiP it could fuck up the chemistry, well, that's kinda shitty.
2019-01-23 14:40
yeah
2019-01-23 14:43
+1, Señor Vac is a fucking god
2019-01-23 14:18
:P
2019-01-23 14:47
faze disband
2019-01-23 16:37
no
2019-01-23 16:40
Expected from Germany brain
2019-01-23 17:02
thanks
2019-01-23 19:50
#125
 | 
Sweden Div-\ 
Hm, good move, so he can unleash Olof's potential with his most famous strat: "Olof go kill". Btw I think that Faze only need an IGL so bad and I don't really get why they kicked karrigan and why they lost confidence in him. The guy made Faze a relevant team and when they chocked at the major final they stopped trusting him (even if they won tournaments afterwards, even with standins). Niko as IGL is such a stupid move... Also another possibility could be trying to get ChrisJ since apparently he has become a decent IGL. What do you think about this?
2019-01-23 17:07
1. NiKo is not the IGL. AdreN is. 2. chrisJ is NOT a decent IGL. Its basically LMBT being the IGL forcing it on chrisJ. Remove LMBT and chrisJ will fail soon - especially if you put him on a new team.
2019-01-23 19:51
#134
 | 
Sweden Div-\ 
Mmm are you sure that Niko is not the IGL? From what I've learned Niko is still the IGL :0 Nevertheless I'd be happy to know he isn't but I don't know how having Adren as an IGL can improve faze.
2019-01-24 16:47
Login or register to add your comment to the discussion.