Thread has been deleted
Last comment
ZOWIE EC2-A USERS COME
Xyp9x | 
Russia TuckForin 
got that mouse a couple days ago and i guess i have some sensor issues. My current dpi if 400 and it has 1000 hz. The problem is that when i play CS sometimes it moves not properly for some reason ( default lazer problem ) and i think that mouse is not broken and works properly beyond cs. Any advices? P.S. mouse pad is steelseries cloth one
2019-07-12 14:43
#1
Xyp9x | 
Russia TuckForin 
Bump
2019-07-12 14:45
No idea man I have FK-1 and have never experienced something like that, hope you'll find some help
2019-07-12 14:48
try using a different mouse, if it works then you probs bought a busted piece of shieet
2019-07-12 14:48
#5
Xyp9x | 
Russia TuckForin 
Ye the one i had before (a4tech xD) was working properly
2019-07-12 14:49
#9
 | 
Portugal NabasKi 
why did you buy a new one then?
2019-07-12 14:50
Cause a4tech was pretty heavy and the cabel was heavy too cause of some additional protective layer. But tbh it's a great mouse for its price
2019-07-12 14:52
is not a lazer it's optic first at all and what you call not properly ?
2019-07-12 14:48
#7
Xyp9x | 
Russia TuckForin 
Ya i know that it's optical . Not properly f.e. when i do a flick or some quick move mouse doesn't do that in game.
2019-07-12 14:50
Or it does but in a very slow way u know
2019-07-12 14:51
i think she have a problem !! i have the ec2 b and very very rarely she look on the sky because i bump the mouse on the mouse pad when i left the mice but never other optical problem due to the sensor
2019-07-12 16:26
the problem in particular is when i do a straight move to the right and then move to the left ( with my mouse) it's not in the same position i started that test from u know .The position of mouse on my screen is like displaces a bit and if i continue doing that the point is gonna dispace even more
2019-07-12 16:29
captor lag if i understand the problem and you can just maybe look if they are a new firmware update to solved the problem or send it back to the shop
2019-07-12 16:30
guess iam gonna wash the mousepad firstly ( dont think that gonna help) then switch the mouse
2019-07-12 16:30
yeah i hope for you is this :(
2019-07-12 16:36
It prolly has some smoothing in windows? Or does it have a software? Try some sensor smoothing options, if its like that, maybe it is a hidden option automatically turned on
2019-07-12 17:13
there is no soft for it
2019-07-12 17:15
change to 500 hz and fixed
2019-07-12 14:50
#12
 | 
Portugal NabasKi 
0/8
2019-07-12 14:51
what? i have the same mouse and had the same problem
2019-07-12 14:51
#16
 | 
Portugal NabasKi 
fair enough
2019-07-12 14:51
why 0/8 then wtf :DD
2019-07-12 14:52
#22
 | 
Portugal NabasKi 
because the difference between 500 and 1000 Hz is minimal, responsiveness-wise (0.001 seconds)
2019-07-12 14:53
Your hands can feel only 24Hz wtf? 0/8
2019-07-12 17:14
#73
 | 
Portugal NabasKi 
nope, your hands can feel the power of 240hz screens
2019-07-12 17:19
r/wooosh
2019-07-12 19:36
Clean your mousepad
2019-07-12 14:50
Ye i guess i have to. But it's not that dirty though
2019-07-12 14:51
#29
 | 
Serbia nocturnSRB 
if it has particles u should
2019-07-12 14:56
naah not really , just a bit dust i dunno
2019-07-12 14:57
dust is the biggest problem for the sensor
2019-07-12 15:02
k i will clean it
2019-07-12 15:03
raw input on?
2019-07-12 14:51
What is that?
2019-07-12 14:51
#19
 | 
Portugal NabasKi 
it's related to acceleration, when ON you shouldn't have any
2019-07-12 14:52
Yeah i know but there was a period in cs:go when rawinput 0 caused problems with several mice, might be his problem aswel
2019-07-12 14:53
#25
 | 
Portugal NabasKi 
i know that you know, i was explaining it to him didn't know that
2019-07-12 14:54
m_rawinput 1 you never heard of that?
2019-07-12 14:52
Not really :(
2019-07-12 14:53
reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/6r.. tl;dr just use rawinput 1 always.
2019-07-12 14:55
i have just checked it . it's being on by default
2019-07-12 14:55
Turn V-sync off in nvidia and disable mouse pointer precision in Windows mouse options. Gotta be sure that everything is set correct
2019-07-12 14:59
#37
Canada ST2K 
disabling mouse pointer precision in windows won't do shit when you have rawinput turned on.
2019-07-12 15:00
Well I don't really like the acceleration in windows desktop and other applications aswell, so its always better to have it turned off no matter what.
2019-07-12 15:01
#46
Canada ST2K 
That's true, I agree.
2019-07-12 15:13
Anyone who owns an EC2 as their main mouse should not be permitted on HLTV, only >6 feet users here.
2019-07-12 14:54
i had the same issue and i solve it changing my mousepad. btw i have ec2-a too
2019-07-12 14:54
but i have a nice steelseries mousepad.which one did u get?
2019-07-12 14:56
before i bought this mouse i had logitech g403 prodigy with cougar speed largue mousepad, then i bought this mouse and i always have the same problem that its happend to u, first i though it was a computer problem so i connect my g403 to test and it work perfect, so i bought the zowie gsr mousepad and i never have any issues untill now
2019-07-12 15:00
lmao those guys know how to make u buy their stuff
2019-07-12 15:01
#31
 | 
Serbia nocturnSRB 
mouse accel off raw input on
2019-07-12 14:56
ye the acceleration was ON
2019-07-12 14:59
try increasing the lift of distance
2019-07-12 14:58
i have read some topics about it , dunno if its helpful
2019-07-12 14:59
Zowie is outdated unless you get S1/S2 or EC-B series. Leave with your FK, ZA and EC-A shit. Get a Glorious Model O or Final mouse.
2019-07-12 15:00
Idk zowie mice are bit touchy when it comes to mousepads, they really don't like to work on some, they work on others with random flickers etc. Touchiest of the mice I ever owned, but still wouldn't replace them. Source: I own fk1, ec2a and za13
2019-07-12 15:01
#48
 | 
France Dov 
I read somewhere some mouse sensors don't like mousepads with lot of colors. For exemple have a Fnatic edition qck and had I believe fk2 not working very good on it
2019-07-12 15:17
Mein is blank. Just black
2019-07-12 15:26
#45
 | 
Brazil Antedeguemon 
I had the same problem, i just changed the LOD settings. Its a very weird issue and happens only in CSGO. You can see how to change the LOD of your mouse here: zowie.benq.com/en/support/faqlist/applic.. What solved the problem for me was the highest setting
2019-07-12 15:05
#47
 | 
France Dov 
Try cleaning the sensor with an ear cleaner if you haven't yet. I remember I had a sensor issue when ever I did fast flicks, pointer couldn't follow and gets "lost"
2019-07-12 15:16
TBH i am getting mad cause of problems like that . I have just bought a mouse that costs almost 100$ and i have all thouse issues that i have to fix now.da fuck , i was playing on that cheap bloody mouse and didn't give a shit for like a year and a half or smth and now i get a new mouse which is much more expensive and it doesnt work properly wtf ;p
2019-07-12 15:22
#68
 | 
Portugal reNyX 
Yeah me too i bought a fk1 and it jumps sometimes when pressing mouse1 only in csgo cuz i have wheelup to jump
2019-07-12 17:09
Oh i guess u have some optical issues
2019-07-12 17:10
#53
 | 
France niouke 
get a steelseries pad, or clean yours in the shower
2019-07-12 16:29
i got one already. steelseries mousepad
2019-07-12 16:32
should i wash my ass with it or just add some cum on the mousepad huh??
2019-07-12 16:34
#74
 | 
France niouke 
you do the F you want with your pad m8te lol
2019-07-12 19:03
Can confirm 1000hz aint working properly. Mouse lags on 1000hz. Shitty mouse, too bad my G903 broke.
2019-07-12 16:30
ye i have 1000hz turned on rn . do u think this is the reason of lags>?
2019-07-12 16:33
For me it feels sluggish on 1000hz and great on 500. Had Logitech g903 and it never felt laggy, just less input lag and slower mouse speed as a result of more hz, but it never felt laggy at 1000hz.
2019-07-12 16:37
oh yeah i got the same feeling sometimes , like it's a bit slippery or smth right?
2019-07-12 16:38
It feels like fps drops for me.
2019-07-12 16:54
Ye the same
2019-07-12 16:56
Although the fps is high
2019-07-12 16:56
ye dude , i switched to 500 hz . Now it feels great. wtf why can't it properly hold 1000 hz huh??
2019-07-13 13:02
#66
 | 
Iraq IronManuel 
sometimes dust gets in the sensor with mine, so i turn it upside-down and blow the dust out
2019-07-12 16:57
I opened the box yesterday Is it dirty already?i dont think so
2019-07-12 17:06
Login or register to add your comment to the discussion.