Thread has been deleted
Last comment
CSGO software
Algeria Nabil1337 
which matters in CSGO, CPU or graphics card? It's about FPS, i need to have stable 300 fps
2019-07-18 17:43
#1
 | 
Sweden KattiZ 
gpu
2019-07-18 17:44
no, CPU
2019-07-18 18:04
cpu is more important. zen2 / ryzen 3000 cpus are best for csgo.
2019-07-18 17:44
Just ordered a Ryzen 7 3700x, should be great for streaming while I'm playing
2019-07-18 17:52
absolutely, gonna replace my shit cpu 2700x with a 3700x soon. need asus to push out bios update first tho....
2019-07-18 17:53
Right now I have the Ryzen 5 1600x, so I'm hoping to gain about 100-150 fps overall on CS
2019-07-18 17:54
mainboard? never gonna buy an asus mainboard again.
2019-07-18 17:56
What I'm using for my 1600x: newegg.com/msi-performance-gaming-x370-g.. What I'm getting for my 3700x: newegg.com/p/N82E16813119198?Description..
2019-07-18 18:01
why not keep the msi? mine is asus crosshair vii hero, shit bios updates every 3 months only. last update broke everything, no mouse in bios anymore, some don't even have keyboard in bios. and you need this bios version for ryzen 3000 support
2019-07-18 18:03
Not "officially" supported by AMD, they released a list and I didn't see it on there.
2019-07-18 18:02
msi.com/Motherboard/support/X370-GAMING-.. News update: Beta BIOS for AMD Ryzen 3000 series CPU is now available, click here you got fucked over
2019-07-18 18:04
Eh, it was cheaper and the new one should have more stability in the future.
2019-07-18 18:05
nah, you just wasted money. it's cool tho. as long as you're not broke 555.
2019-07-18 18:08
#3
 | 
Sweden Martintimell69 
csgo is mostly about cpu
2019-07-18 17:45
#4
PAINT | 
United States _BoBRoss_ 
Buy a 3600. Eziest 300 FPS of your life
2019-07-18 17:45
#5
 | 
Sweden GTRNumba1 
Get i5 9600k and RTX 2070 and you will easily get 300 frames.
2019-07-18 17:45
#13
 | 
Sweden yayer 
this
2019-07-18 17:53
is not good value for money
2019-07-18 17:54
#19
 | 
Sweden yayer 
if he changes the rtx 2070 for rx 5700 xt or whatever the hell its called then it is
2019-07-18 17:56
#21
 | 
Sweden GTRNumba1 
+1
2019-07-18 17:58
ryzen 3600 >>>>> i5 9600k in csgo for less money, cooler included, many different mainboards to choose from. youtube.com/watch?v=hawJtoQKngM
2019-07-18 17:59
#38
 | 
Sweden yayer 
it has tons of problems in voltages and shit..they are working on a fix , do u want the dude to get something and it gets burned the second day after he uses it?
2019-07-18 18:19
money no problem for sweden mens))
2019-07-18 17:57
then get a 3900x best cpu for csgo
2019-07-18 17:59
#6
 | 
India letgoboi 
all matters technically. If you play on lowest settings and the gpu can easily handle it, the cpu matters the most.
2019-07-18 17:46
3-4 years ago i had only i5 6500U with integrated intel graphic card which had like 124 mb Vram. my ram was 4 gb ddr4. i played on 1366x768 (16:9) with 60-80ish fps. then i upgraded my pc to i7 8gb ram and 1060 now i have 250-350 fps on 1280x960 effect/shader detail medium and global shadow medium. on 128 tick i have like 240-300ish fps. CPU is more important.
2019-07-18 17:49
#8
 | 
France uNLmofo 
both
2019-07-18 17:50
cpu(have a +2012 cpu) and gpu(2014 gpu+) for 200fps +(if u have 144hz monitor its enough or 180 or 165). if u have 240 then get a better gpu and what the hell are you doing with a 2014 gpu and like a 500€ monitor.
2019-07-18 17:50
cpu, I have an i7 3770 and a 980ti and my fps are always around 250/300 fps with all low in a 4:3 resolution, with this gpu I should be able to get locked 300fps but I cant because of my shitty cpu.
2019-07-18 17:51
#11
 | 
Turkey Sekolelele 
qpu
2019-07-18 17:52
cpu
2019-07-18 17:54
#22
 | 
Czech Republic @me 
pu
2019-07-18 17:58
so what gpu for 300 fps?
2019-07-18 17:58
cpu
2019-07-18 18:05
res?
2019-07-18 18:09
i5 8600k and gtx 1060 ez 300
2019-07-18 18:06
3600 > 8600k
2019-07-18 18:10
ryzen is trash right now wait some years
2019-07-18 18:43
and he have a lot of bugs in cs go frezes and moree shit ryzen suck many users say on hltv
2019-07-18 18:48
cpu, gpu is not important at all
2019-07-18 18:08
cheats
2019-07-18 18:49
Rating-o-meter
NEXT MATCH
0.77
Help GTR perform and have a chance to win a package for your team
Boost his rating with
Runtime Nutrition
20% on everything at
Click here to have a chance to win
BOOST
BOOST
BOOST
Login or register to add your comment to the discussion.