Thread has been deleted
Last comment
10k or 16k?
 | 
Poland Lukovsky 
which one do you prefer for overtime and why?
2019-10-09 23:30
Topics are hidden when running Sport mode.
#1
 | 
Syria Master_B8er 
16k better mens
2019-10-09 23:31
16k so pro's won't complaint if they lose "You know we lost 2 rounds and after that our money suck dicks, that why we lose"
2019-10-09 23:47
#62
device | 
Denmark bebm 
in u lose 2 out of 3 rounds in a row where u have full buys, u dont really have an excuse
2019-10-10 01:44
Exactly this is why I prefer 10k over 16k
2019-10-10 10:07
why?
2019-10-10 10:51
#97
s1mple | 
Finland ebinzzi 
they want an excuse
2019-10-10 10:53
+1
2019-10-10 10:25
+1 imo money should never be an issue in overtime
2019-10-10 10:57
#2
shox | 
Finland jrhg0dx 
10k cause overtime is there to end the game
2019-10-09 23:31
#8
 | 
Poland Lukovsky 
you meant 16k right
2019-10-09 23:32
#11
shox | 
Finland jrhg0dx 
no?
2019-10-09 23:33
#14
 | 
Poland Stewie0Kills 
yes you did
2019-10-09 23:39
#49
 | 
Turkey headshotk1ng 
yes he didnt.
2019-10-10 01:15
#102
 | 
Poland Stewie0Kills 
Why did you use that dot at the end? It feels like you're mad and so stronk that you have to dominate me with that powerful dot
2019-10-10 12:30
+1 if u lost 2 round u dont deserve awp and full buy in the third, just loose the match & go home
2019-10-10 10:17
#3
 | 
Germany frzzn1 
16k cuz more money expected question from u cuz flag and flair checks out
2019-10-09 23:31
#5
 | 
Poland Lukovsky 
thanks mens then why is 10k more popular
2019-10-09 23:32
#7
 | 
Germany frzzn1 
i like money men)
2019-10-09 23:32
#15
 | 
Poland Stewie0Kills 
it is not
2019-10-09 23:39
10k to punish noobs with awps
2019-10-09 23:32
If you buy m4 with full nades and lose two first rounds, you'll be out of money for the final one.
2019-10-09 23:36
#57
 | 
Canada thelegend27 
just buy 5 scouts with no armor or nades first round to throw them off, then fullbuy the next 2. insane strats btw
2019-10-10 01:19
#87
 | 
Europe men) 
gg men u god 😎🍌🍌🚗🚗
2019-10-10 10:34
you'll get m4 with couple nades. unless you buy kits both rounds then famas
2019-10-10 10:52
#6
Finland LazeB 
10k so people actually have to consider on what they are spending the money on. For example not being able to play double awp setup on ct all 3 rounds. Ofcourse you may be in a spot where u have like cz + nades and such, but thats the thing u have to know how to spend the money
2019-10-09 23:32
#13
 | 
Poland Lukovsky 
good arguments although 16k allows teams to play to their full potential and I'd say it's better from the spectators pov. I just don't like seeing half buys on the last round of the map
2019-10-09 23:37
#9
 | 
Vietnam the_hitman 
16k to see who is truly better team
2019-10-09 23:32
#10
 | 
United States jay_320 
10k Reason being OT get's boring and I think in a BO3 or BO5 environment the players just want to get it over with (and win) which leads to more exertion which leads to shittier matches going forward. Get it done in six rounds. If it goes to a second OT then you potentially have something special on your hands but really I just want to watch the Inferno decider now.
2019-10-09 23:33
#16
jOELZ | 
Faroe Islands staxus 
16k cuz teams have to show all their best rounds. they already played 30 rounds, so they capable of playing on both sides, no reason to limit them on ct since most maps are balanced
2019-10-09 23:40
#23
 | 
Poland Lukovsky 
agree, thats the reason I prefer 16k as well
2019-10-09 23:46
#30
jOELZ | 
Faroe Islands staxus 
also if map not balanced (like nuke or train) then teams still have to go through difficulties, so if they won a round, then they really deserving it. 10k just ruins this aspect
2019-10-09 23:49
#32
 | 
Poland Lukovsky 
yeah, I hate seeing half buys on the last round of overtime
2019-10-09 23:50
i hate 10k. You want to keep OT competitive but if you lose the first two rounds then you're fucked and it's 3-0.
2019-10-09 23:40
#18
Petra | 
Netherlands taorus 
16K cuz you can buy a car 2 x
2019-10-09 23:42
you car??
2019-10-09 23:46
#25
Petra | 
Netherlands taorus 
auto snipper..
2019-10-09 23:47
#88
 | 
Europe men) 
i cars mens 🚗🚗🚗🚗🚗
2019-10-10 10:35
n1ce mens i approve this comment))
2019-10-10 00:10
16k cuz it’s more than 10k and cuz 10k is less than 16k😎👍😎
2019-10-09 23:45
#26
 | 
Poland Lukovsky 
thanks appreciate your input
2019-10-09 23:47
12k Best
2019-10-09 23:45
#28
 | 
Poland Lukovsky 
12k for what
2019-10-09 23:47
ot
2019-10-09 23:55
#36
 | 
Poland Lukovsky 
why is 12k better than 10k and 16k?
2019-10-09 23:58
10k is too less, 16k too much!?!!?!??!
2019-10-10 00:07
#42
 | 
Poland Lukovsky 
12k is too less as well
2019-10-10 00:11
I arent think that
2019-10-10 00:17
I aren't think that either
2019-10-10 10:22
32k / month
2019-10-09 23:45
men))) 🤠
2019-10-09 23:47
#29
 | 
Slovenia wanek_sti 
16k because i am not gai sorry
2019-10-09 23:48
my vote is $10k. i think 16 removes the punishment mechanic for dying, and it also encourages decisive play and real consideration when buying expensive weapons. plus it's relatively rare for 1 player, let alone all 5, to actually get 16k in a normal (non-MM) match, so it's sorta unrealistic to start all 5 players at 16
2019-10-09 23:50
#35
 | 
Poland Lukovsky 
I agree with your first argument, 16k does take away the economic aspect of the game. Although I prefer seeing the best cs the teams can play in the deciding, high-pressure rounds and the second is kind of a strech, I don't think 16k being unrealistic is relevant here
2019-10-09 23:57
at least from my understanding (or point of view), OT should simply serve as an extension of the regulation match. 10k gives plenty of players enough cash to buy whatever they want in the first round, or be mindful about their team economy and plan accordingly. no different than regulation it's definitely plausible that 1 or more players could have 10k at the end of regulation, but 16?? imo the economy aspect is one of the most important parts of the game. 16k for 5 players completely removes that aspect
2019-10-10 00:00
#34
 | 
Germany sister_kisser 
16k for sure 10k is shit, you shouldn't worry about money in OT
2019-10-09 23:57
#37
 | 
Serbia d1ckson 
Maybe something inbetween? Think outside the box mens)))
2019-10-09 23:58
#48
 | 
Poland Lukovsky 
69k?
2019-10-10 01:15
#67
 | 
Serbia d1ckson 
69k between 10k and 16k? Nice
2019-10-10 09:04
#41
 | 
Russia Alexander5627 
16k because the teams should show their 3 best rounds in overtime not 2 )))
2019-10-10 00:11
16k so there is always 3 full gun rounds
2019-10-10 00:14
#45
 | 
Estonia mr_abdul 
id rather have 16k but i'd like a system that would punish buying double awps if u lose, maybe something like you can only buy 2/3 awps per OT half or something
2019-10-10 00:22
10k so the economy is a factor , and to prevent ppl for being auto sniper for the hell of it.
2019-10-10 00:24
Lol, like this is an issue. The only time when people buy autosnipers is 3rd round on D2 T-side. Also having 10k means that if you lose first x2 rounds on CT you're fucked and its automatic 3-0.
2019-10-10 01:16
depends how u manage your economy tbf
2019-10-10 01:22
#53
 | 
Poland Lukovsky 
auto snipers in ot are great
2019-10-10 01:16
Not autosnipers, but just as nice. youtube.com/watch?v=asDtlvn7N5U
2019-10-10 01:18
#60
 | 
Poland Lukovsky 
thats what I like to see in overtime something different
2019-10-10 01:40
Major should be played with 16K OTs cuz its OTs and teams should show all their potential with best guns
2019-10-10 00:24
10k
2019-10-10 01:15
32K
2019-10-10 01:16
12.5k is the sweet spot
2019-10-10 01:17
#56
gob b | 
Germany Koxky 
16k so we have 6 actual gun rounds.
2019-10-10 01:19
16k is good but imo if u have 16k and start ct u have too big of an advantage.
2019-10-10 01:25
#61
 | 
Denmark hltv_baiter 
32k because pros are djs
2019-10-10 01:41
200$ overtime flex mens)))
2019-10-10 01:44
#89
 | 
Europe men) 
wtf i buy tank mens)))) 🚗🚗🚗
2019-10-10 10:38
#64
 | 
Denmark QBE_ 
16k makes all 3 rounds competitive 10k only makes 2 rounds competitive if one team loses the first 2
2019-10-10 01:47
Don't lose 2 rounds in a row ez
2019-10-10 10:52
10k so awp noobs can't keep buying their crutch gun
2019-10-10 01:51
#66
United States koth 
16k every round in overtime, so its a 100% full buy all the time.
2019-10-10 01:59
+1 no saving in OT pls
2019-10-10 09:07
16k so no finance problems
2019-10-10 09:07
#70
masq | 
Czech Republic Puget1 
0, just finish the map with a knife round instead
2019-10-10 09:09
10k
2019-10-10 09:10
#72
ropz | 
Estonia YethHound 
both 10k and 16k are bad, 12 or 13k would be better, so you could get full buy every round as CT, but can't just buy 5 awps or something stupid like that
2019-10-10 09:14
5 awps that would be great! noooot :>
2019-10-10 10:06
wtf so I can't buy 5 m249s with full nades armor kits zeus and deagle every round of overtime???? thats unfair imo
2019-10-10 10:23
#73
 | 
Sweden Lagge15 
10k because it means more tactical and smarter approach to each round. 16k just result in Headless calls
2019-10-10 10:03
16 obviously
2019-10-10 10:04
16k ez, 10k makes it so dumb... can just start with 800 and play 3 rounds instead... that's how stupid it is.
2019-10-10 10:06
#79
 | 
Slovakia S1W0 
I think dust 2 is the only map where 16k kinda is a problem
2019-10-10 10:12
#80
 | 
Norway Napapijri 
10k Because I don’t wanna see a clown fiesta with tripple overtimes etc. Did you lose two rounds in overtimes? Gtfo. Good luck next time.
2019-10-10 10:15
there are good arguments for both sides, but I feel like if you are talking about overtimes in any competitive thing, they are meant to decide which side is truly better on a level playing field tactics wise. sometimes, winning 2 in a row doesn't necessarily mean you did better. they could have been 1v1s both times to get those 2 rounds in a row and you could figure it out the third time to actually get that third round.
2019-10-10 10:21
Just keep the same economy as before the overtime happened. Economy is part of the game
2019-10-10 10:27
10k only. 16k is unfair, it gives you a chance to get 3 full buys when you dont have enough money for that in normal game after losing a round of two.
2019-10-10 10:44
6-8K but loss bonus is lots more
2019-10-10 10:48
16k you dont wanna see pistols in ot
2019-10-10 10:52
260k
2019-10-10 10:52
16k, I think you shouldn't get rekt 3rd round in CT because you lost the first two, there is not enough rounds in overtime to have fair economy based gameplay
2019-10-10 10:54
12,5k
2019-10-10 10:57
0k
2019-10-10 10:59
#103
 | 
Netherlands HetIsPatat 
Anything but 16k. That completely eliminates the economy part of the game.
2019-10-10 12:39
Login or register to add your comment to the discussion.