Thread has been deleted
Last comment
Danes come here #11
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Hello again mine kære danskere, sorry for my impudence, but will you please check if there are any mistakes in the translation? It took me 2 hours to do this homework and I want to be sure that I have done everything correctly. Thanks in advance P.S. Don't correct the word "æde", I wrote it on purpose to trigger my teacher tomorrow (she is good but her reaction to this word is pretty funny) Hun er en enig mor og hun har det rigtig svært. Hendes forældre bor i en anden by og kan ikke hjælpe hende hverdag. I udedage står hun op klokken 6, laver morgenmad, smørrebrød som hendes børn tager med i skole. Derefter hjælper hun de små med at vaske sig, børste deres tænd og rede seng. Hun er et ordensmenneske og siger altid, at man skal rydde op 4 gange om dagen, tværtimod får man problemer. Der er aldrig stille og roligt hjemme og der findes nok en, der laver et rod. Efter at alle har spist morgenmad, kører hun de små børn i børnehaven og de store – i skolen. Inger, den ældste, er 15. Næste år går hun i gymnasiet, men det ligger langt fra byens centrum. Derfor siger hun til sin mor, at hun skal lade hende tage til gymnasiet selv. Hun hævder, at hun godt kan tage bussen derhen. Det tager ikke megen tid for gymnasiet ligger i 7 stoppesteder fra hjemmet. Hun forklarer, at hun gerne vil hjælpe sin mor at spare tid – hun har jo brug for tid selv, og hun har ikke haft den i 15 år. Mor takker Inger og siger, at det var meget sødt af hende. Hun arbejder hele dagen og klokken 5 henter hun børnene fra skolen og børnehaven. Hun arbejder på et kontor og somme tider har hun overarbejder. Hendes medarbejdere ved, i hvilken vanskelig situation hun er og giver hende nogle hjemmeopgaver til weekenden. På denne tid af dagen er de som regel glade og lidt trætte. På vej hjem fortæller de min mor nogle historier om hvad der var sket i børnehaven og på skolen. De deler om hvad de lærte at kende i timer, hvem skyndtes, hvem snakkede med nogen, hvem snart har fødselsdag og hvornår holdes næste ekskursion. Så snart de kommer hjem, skynder mor sig at lave en varm aftensmad. De æder deres mad, de små går i seng, og de store bliver lidt i køkkenet endnu. De kan godt lide at være i køkkenet, for der står et stort bord og de kan lave deres lektier og snakke lidt med deres mor. 1. Sikke en fantastisk have du har! Jeg kan bedst lide blomsterbedet med tulipaner. Alt er så storslået her… Du må tilbringe megen tid i haven, for man skal trække ukrudt op jævnligt, efter hver gang det regner, tværtimod bliver det umuligt at adskille blomsterne fra ukrudtet. 2. Vi har en lille køkkenhave, hvor vi dyrker nogle grøntsager – kartofler, gulerødder, agurker, tomater, kål, courgetter. Min mand siger, at det skal flyttes til drivhuset til næste år, hvor der vokser tomater nu. Han siger, at regnen er meget giftig nu og at det er rigtig farligt for helbredet at æde sådanne grøntsager, også selvom de voksede på egen køkkenhave uden nogen gødning. Jeg er enig med ham. 3. Vores frugttræer er lige som høje, som frugtbuskene. De blev nemlig ramt af en ukendt sygdom, og bagefter angreb de farlige insekter dem. Vores kammerat sagde, at det var sket med ham for nogle år siden og han havde skåret alle store grene af. Vi har fulgt hans råd og gjort det samme. 4. Jeg har ondt i ryggen, jeg har nemlig ludet ukrudtet hele morgenen. Hvis man gør det hver dag, går smerten efterhånden væk, men det var min første gang i dette år. 5. Har du røget i huset? Hvor mange gange har jeg fortalt dig at det giver mig hovedpine, og jeg skal sidde foran computeren hele aftenen og skrive en artikel. 6. Der er alt for varmt i værelset, her skal nok luftes ud, jeg beder jer om at gå ud, så bliver I ikke forkølet, der er nemlig koldt udenfor, temperaturen er under nul. 7. Vi har haft en dejlig dag: vi rejste til byen, mødte vores kammerater, købte nogle nye bøger i en bogforretning, gik på apoteket, så en udstilling på byens museum, kom og besøgte vores datter, som arbejder på biblioteket og bagefter gik vi på en cafe, drak en kop kaffe hver og købte nogle planter, to æbletræer og nogle busker på udstillingen.
2019-12-06 22:53
Topics are hidden when running Sport mode.
AdreN | 
Russia F1Z1K 
bump
2019-12-06 22:58
AdreN | 
Russia F1Z1K 
blyat
2019-12-06 23:15
funnny guy
2019-12-06 22:59
AdreN | 
Russia F1Z1K 
why so
2019-12-06 22:59
7. Vi tog i byen*, instead of "Vi rejste i byen". Your sentence is grammatically correct but it sounds weird and no dane would ever say that. Not to be harsh of course.
2019-12-06 23:02
 | 
Denmark devnr1 
lækkert navn da
2019-12-06 23:03
Tak tak
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Dit er ikke værre
2019-12-06 23:32
AdreN | 
Russia F1Z1K 
thank you! I never consider picking on mistakes being harsh, I even ask people to correct me as much as possible, like I am a dog is the rest correct?
7. Vi har haft en dejlig dag: vi tog i byen, mødte vores kammerater, købte nogle nye bøger i en bogforretning, gik på apoteket, så en udstilling på byens museum, besøgte vores datter, som arbejder på biblioteket og bagefter gik vi på cafe, drak en kop kaffe hver og købte nogle planter, to æbletræer og nogle buske på udstillingen.
2019-12-06 23:08
AdreN | 
Russia F1Z1K 
thank you :)
2019-12-06 23:10
 | 
Denmark ImNotBez 
TLTR 7/8 Really good effort - close to perfect. A tiny bit of misspellings, but quite a few commas forgotten here and there. If you are a true Russian - and not Google translating or copy-paste - then you’re free to come to our little tight country and contribute to some forward thinking. Just my opinion - cannot speak for the rest of my country persons...
2019-12-06 23:05
AdreN | 
Russia F1Z1K 
thank you thank you, det glæder mig at høre I didnt use Google translating, only a dictionary for some unknown words (have been learning Danish in one year so my vocabulary is not perfect yet) and about commas - I just cant get the Germanic comma system since in Russian they are used in a completely different way and can change meaning of an entire sentence, I think I need to get used to it somehow
2019-12-06 23:09
 | 
Denmark ImNotBez 
Helle again and Top of the morning! Had another more sober look at your little story, and now I'm even more impressed. You write and spell Danish better than 90% of my fellow countrymen(s) - myself included. God Damn, you're hot. If I wasn't married already then I would seriously consider flipping my sexual orientation and start to woo you. Have a nice weekend! #ToTheStars
2019-12-07 10:59
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Hahahahahahahah Thank you, but I think you're overestimating me too much, because I'm only learning it, so I'm really far away from being flawless. And what story do you mean?
2019-12-07 13:00
 | 
Denmark ImNotBez 
Especially the story about the hard working single mother got under my skin and brought moisture to my eyes
2019-12-07 13:12
AdreN | 
Russia F1Z1K 
That's not a story, we had to translate sentences
2019-12-07 14:25
 | 
Denmark ImNotBez 
That's okay I still like you
2019-12-07 14:53
Don't ever come to Denmark please, thank you
2019-12-06 23:30
toxic D:
2019-12-07 09:54
 | 
Denmark ImNotBez 
I would trade you, kvajpande
2019-12-07 11:11
 | 
Germany MackyGee 
Can i come?
2019-12-07 15:10
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Bump.
2019-12-07 00:34
 | 
Denmark Blasster 
As I have nothing better to do: Hun er en enlig mor og hun har det rigtig svært. Hendes forældre bor i en anden by og kan ikke hjælpe hende hver dag. Til hverdag står hun op klokken 6, laver morgenmad og smører madpakker, som hendes børn tager med i skole. Derefter hjælper hun de små med at vaske sig, børste deres tænder og rede deres seng. Hun er et ordensmenneske og siger altid, at man skal rydde op 4 gange om dagen, ellers får man ballade. Der er aldrig stille og roligt hjemme og der er altid en, der laver ballade. Efter at alle har spist morgenmad, kører hun de små børn i børnehaven og de store i skole. Inger, den ældste, er 15. Næste år går hun på gymnasiet, men det ligger langt fra byens centrum. Derfor siger hun til sin mor, at hun skal lade hende tage til gymnasiet selv. Hun hævder, at hun godt kan tage bussen derhen. Det tager ikke lang tid, for gymnasiet ligger 7 stoppesteder fra hjemmet. Hun forklarer, at hun gerne vil hjælpe sin mor med at spare tid – hun har jo brug for tid til sig selv, og det har hun ikke haft i de sidste 15 år. Mor takker Inger og siger, at det var meget sødt af hende. Hun arbejder hele dagen og klokken 17 henter hun børnene fra skolen og børnehaven. Hun arbejder på et kontor og sommetider har hun overarbejde. Hendes medarbejdere ved, i hvilken vanskelig situation hun er og giver hende nogle hjemmeopgaver til weekenden. På denne tid af dagen er de som regel glade og lidt trætte. På vej hjem fortæller de deres mor nogle historier omm hvad der er sket i børnehaven og på skolen. De deler, hvad de lærte i timerne, hvem skyndtes(havde travlt?), hvem snakkede med hvem, der snart har fødselsdag og hvornår er den næste ekskursion. Så snart de kommer hjem, skynder mor sig at lave varm aftensmad. De spiser deres mad, de små går i seng, og de store bliver lidt i køkkenet endnu. De kan godt lide at være i køkkenet, for der står et stort bord og de kan lave deres lektier og snakke lidt med deres mor. 1. Sikke en fantastisk have, du har! Jeg kan bedst lide blomsterbedet med tulipaner. Alt er så storslået her… Du må tilbringe megen tid i haven, for man skal trække ukrudt op jævnligt, efter hver gang det regner. Det må være svært at adskille blomsterne fra ukrudtet. 2. Vi har en lille køkkenhave, hvor vi dyrker nogle grøntsager – kartofler, gulerødder, agurker, tomater, kål og courgetter. Min mand siger, at det skal flyttes til drivhuset til næste år, hvor der vokser tomater nu. Han siger, at regnen er meget giftig nu og at det er rigtig farligt for helbredet at æde sådanne grøntsager, også selvom de vokser i egen køkkenhave uden nogen gødning. Jeg er enig med ham. 3. Vores frugttræer er lige så høje som frugtbuskene. De blev nemlig ramt af en ukendt sygdom og bagefter angreb de farlige insekter dem. Vores kammerat sagde, at det var sket for ham for nogle år siden og han havde skåret alle de store grene af. Vi har fulgt hans råd og gjort det samme. 4. Jeg har ondt i ryggen, jeg har nemlig luget ukrudt hele morgenen. Hvis man gør det hver dag, går smerten efterhånden væk, men det var min første gang i dette år. 5. Har du røget i huset? Hvor mange gange har jeg fortalt dig, at det giver mig hovedpine og jeg skal sidde foran computeren hele aftenen og skrive en artikel. 6. Der er alt for varmt i værelset, her skal nok luftes ud. Jeg beder jer om at gå ud, så bliver I ikke forkølede, der er nemlig koldt udenfor, temperaturen er under nul. 7. Vi har haft en dejlig dag: Vi rejste til byen, mødte vores kammerater, købte nogle nye bøger i en bogforretning, gik på apoteket, så en udstilling på byens museum, kom og besøgte vores datter, som arbejder på biblioteket og bagefter gik vi på en cafe, drak en kop kaffe hver og købte nogle planter, to æbletræer og nogle busker på udstillingen. - Det er faktisk ret flot dansk, du har fyret af, der. Hatten af, som man siger :) = I think you actually did really good. I forgot about the 'æde' bit, so you have to add that yourself again. Btw I'm a professional translator BUT I am drunk, so.....
2019-12-07 00:53
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Tusind tak skal du have! Jeg har lært dansk i 1 år er rigtig glad over det, især når der findes mennesker, som hjælper mig :) Og et spørgsmål til, hvad betyder "at æde"? Hvornår siger man det?
2019-12-07 09:19
 | 
Denmark Holo3 
"at æde" and "at spise" means the same thing, but animals do the first one, and people the latter. Like "snakke" and "tale" is the same thing, but there's a saying in Danish which goes "papegøjer snakker, mennesker taler". Hope it helps :)
2019-12-07 09:24
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Forstået, tak :) What if I say that someone "æder"? Is it an insult?
2019-12-07 09:38
It’s ok to use if people eat very fast or in a “messy” way.
2019-12-07 09:45
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Thank you!
2019-12-07 09:49
 | 
Denmark OscarGF 
It’s not really an insult. It’s just an informal way of saying “spiser”.
2019-12-07 09:47
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Forstået, tak skal du have
Quick edit: enig = in agreement enLig = single/some who is alone (use dis word instead)
2019-12-07 00:50
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Oh, that's a typo, but thank you
2019-12-07 08:56
Why am i reading this?.. Bussen is not a word in the danish language. Bussen = Kamelåså
2019-12-07 00:50
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Are you really from Færøerne?
2019-12-07 08:56
 | 
Denmark OscarGF 
Bestemt form af “bus”. Så jo, ordet eksisterer i det danske sprog.
Luxembourg zrbr 
no
2019-12-07 02:10
Ok
2019-12-07 09:52
 | 
Denmark V1kss 
Why are you learning danish?
2019-12-07 14:57
AdreN | 
Russia F1Z1K 
It's TLTR, but if you wamtwant I can find the comment where I explain this
2019-12-07 15:59
Really good since I've read you've just been learning danish for about a year! And also the fact that danish isn't exactly an easy language at all! Of course there will be some misspellings and some commas missing here and there. Commas can be hard for some danish people as well, so don't worry about it too much. You've impressed me I must say. Continue your work!
2019-12-07 15:06
Really good since I've read you've just been learning danish for about a year! And also the fact that danish isn't exactly an easy language at all! Of course there will be some misspellings and some commas missing here and there. Commas can be hard for some danish people as well, so don't worry about it too much. You've impressed me I must say. Continue your work!
2019-12-07 15:06
hæ?
2019-12-07 15:12
 | 
Poland DaVarrix 
tl;dr
2019-12-07 15:13
This is actually really good man in 1 year this is really amazing improvement from your older posts so yeah keep up the good work you will always be welcome in Denmark
2019-12-07 15:15
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Thank you, I'm really glad to hear that Have you really seen my older post?
2019-12-07 15:58
yeah man, was just too lazy to reply
2019-12-07 16:00
 | 
Denmark muggge 
I only saw some spelling mistakes. Grammar and word placement correct!
2019-12-07 16:02
 | 
Denmark muggge 
+1 nice and thank you for learning your language :*
2019-12-07 16:03
 | 
Denmark God_of_Wisdom 
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA awesome troll, errors in every sentence XDD 8/8
2019-12-07 18:25
AdreN | 
Russia F1Z1K 
Feels bad
2019-12-09 22:31
madlikewizards
1.50
PC419
2.51
FaZe
1.46
NiP
2.65
Astralis
1.05
Complexity
9.10
Bet value
Amount of money to be placed
Winning
Odds total ratio
-
Login or register to add your comment to the discussion.