Thread has been deleted
Last comment
valorant bait cs
flusha | 
World loopoos 
truth is Riot made a smart move by baiting cs players and others into believing they were building a cs competitor. maybe they were trying to fake the real targets: ow, paladins, fortnite and other anime shooters. lot of people getting baited so funny all the kids getting headshots in a while when they realize how much bullshit they were led into believing in the past lmao you kiddos lack game sense
2020-04-01 08:19
Topics are hidden when running Sport mode.
#4
 | 
United States DiabIo 
imagine thinking a game called valorant will be a success made by a blue hair sjw devs lol
2020-04-01 08:28
#7
flusha | 
World loopoos 
project A was a better name lmao
2020-04-01 08:47
+1
2020-04-01 13:42
#82
 | 
Estonia UNBAN_Sam2k 
I actually agree lmao, take my +1
2020-04-01 17:46
+1, sounded hype af
2020-04-01 20:00
+1
2020-04-01 13:42
+1
2020-04-01 13:48
#34
 | 
United States CaliNinja 
still better than valve lets be honest here
2020-04-01 13:53
flag, flair and name checks out amazing
2020-04-01 16:14
+1
2020-04-01 16:25
+1 lmfao fuck this game
2020-04-01 14:48
+1
2020-04-01 16:11
valorant's target players is <lv.5 faceit players
2020-04-01 08:48
#9
flusha | 
World loopoos 
no it's even lower it's paladins, ow, fortnite, pubg, and other noname bad games respect <lv5 faceit players, they are the future of the game :D
2020-04-01 08:50
any fps takes more skill than csgo you have to be some kid of disabled 30 year old fart who only played cs at above average level to not understand this valorant has 10 times more tools like abilities, grenades, ultimates 10 times more player models (more hitboxes) so just "aiming at head level" wont work faster paced game if played properly cleaner graphics deeper movement not as hard as overwatch but still harder than 20 year old game for handicapped 400 ms reaction time alcoholics who can only hit targets by abusing awp and stretching 420p on their 30 inch monitors
2020-04-01 11:35
#14
cyx | 
South Africa bonkaz 
nt Martin_Bohrmann alt
2020-04-01 11:35
#16
 | 
Finland kalza1 
This is obviously true but cs players refuse to realize it
2020-04-01 11:46
3/8
2020-04-01 13:28
#38
 | 
Canada sexiestuser 
was a good bait until you said overwatch is hard
2020-04-01 14:48
#41
 | 
Russia GramDEL 
+1
2020-04-01 14:54
ofc it is "not hard" since you only played it for 5 hours against bots harder and deeper than any other shooter at the moment, with apex being close
2020-04-01 15:18
#44
 | 
Canada sexiestuser 
apex LMAO
2020-04-01 15:23
#45
flusha | 
World loopoos 
lmao you are so delusional csgo depth and skill cieling doesn't compare to shitty ow you obviously didn't play cs at high level ever
2020-04-01 15:49
#47
 | 
Norway Nigotess 
You obviously didn't play any fantasy game at high level ever, can easily repeat that.
2020-04-01 15:52
#51
flusha | 
World loopoos 
fantasy game? you mean anime shooters? actually I did: not at pro level, but to the highest level I could achieve before getting tired of the shalowness of gameplay, very bad balancing and shit. these games are for children or kidadults.
2020-04-01 15:57
#53
 | 
Norway Nigotess 
Couldn't believe to your words, so I guess you didn't. In every game you have to be skilled.
2020-04-01 15:59
#56
flusha | 
World loopoos 
if you want fast paced shooter action, q3a is wayyyyy better than ow or paladins. of course they require skill, but 15% of what csgo demands on high level.
2020-04-01 16:07
i watch cs 15 hours per day and when i was playing cs 3 years ago i was constantly dropping 40 bombs on global with pistol only, faceit was unplayable to me back then because i had over 200+ ping to most of their servers overwatch is about 3 times deeper than csgo: You have an infinite amout of strats and hero combinations especially with weekly hero locks being introduced, you have more maps than cs will ever have (30 year old game btw). About 4 times harder to get kills, players on ladder are way more developed than disabled degenerates you have in cs matchmaking, not even talking about csgo esports vs overwatch league/contenders. No movement acceleration, over 30 hitboxes, speedboost aura, you change your movement direction as soon as you press button unlike in cs). You can be unhittable. A lot of shields in some metas, maps have lots of natural cover. Meanwhile in cs you have free kills standing still in open areas, also cs is probably the easiest game when it comes to trying to headshot someone. And many movement abilities, good luck 360ing your mouse 3 times in a row within 1 second and then trying to readjust your aim against no hitbox crouchspam hero that will oneclip you within 0.2 milliseconds. There are counterplays to abilities and ultimates, while aiming you also thing about who might flank you and think about 20 abilities on each player and 12 ultimates each team. The only "hard" part about csgo is playing against disabled clowns like zywho abusing telescope chest oneshot gun, but snipers in overwatch are way more dangerous yet 3 times harder to be good with. EVEN SIEGE > CSGO in terms of skill and game depth.
2020-04-01 16:33
#72
flusha | 
World loopoos 
question is why do you watch 15 hours of cs everyday instead of OW? lmao quake 3 arena > ow this is not only about how mechanically challenging a game is, it has to do with depth. ow is fast paced which doesn't compare to cs also it's balance is shitty from day 1 when that shitty character with a shield and a whip was introduced, for instance, every game would abuse it - you don't have shit like thaT in cs
2020-04-01 16:47
because i love gambling quake is not as deep and advanced as overwatch due to things i mentioned (abilities, ults, 12 players, cooldowns, over 99999k compositions, you have to think about hundreds of things at the same time. IT CAN BE very slow paced game aswell (sniper meta). q3 cant be deeper than ow by its nature (slow ttk, only 2 players on the map, not many possibilities to think about), and you even bring quake 3 which is budget quake champions cuz no abilities so again less thinking >also it's balance is shitty from day 1 ow is impossible to balance but they did their best and now overwatch is more balanced than cs (40 year old game with same maps and weapons). Its their first fps and they did better job than valve with their. i do remember when (and probably still but people say that you have smokes and flashes and shoulderpeek aka free kill) awp was broken as fuck for about 3 years. Also cz, tec9, r8, how ct sided game was until maybe last 2 years. Very simple and primitive game yet they cant balance it. Currently only 1/3 of weapons are being used and game is t sided instead.
2020-04-01 17:38
#83
flusha | 
World loopoos 
ow more balanced than cs? get real LMAO you said yourself it's impossible to balance OW, this is why it's bullshit you seem to have a problem with the quantity of maps and weapons effectively played by people, but you have no argument for that being a real problem - it has been the case since the beginning, and it didn't stop us to achieve what we did, and 20y of history OW is bullshit and the only reason there is competitive scene is subsidies
2020-04-01 19:56
#55
OK | 
Reunion Edjon 
dude you just ruined it now
2020-04-01 16:01
0/8
2020-04-01 16:12
+1
2020-04-01 16:28
So thats why Soldier AKA the most counter-strike-like champ in OW is being called imbalanced?
2020-04-01 20:03
hes been useless past 2 years and def not a cs champ
2020-04-01 20:04
that game still kinda reminds me of ow for some reason
2020-04-01 08:58
#19
 | 
Germany Neckarstadion 
Because the maps and characters look like straight out of overwatch. Even the way the characters move reminds you of OW
2020-04-01 13:31
#22
OCEAN | 
Reunion 1iquser 
movement is nowhere near ow and tf2. it's slow and dumbed down
2020-04-01 13:34
#23
 | 
Germany Neckarstadion 
What I meant is how a character looks when they move, not how the movement feels to play
2020-04-01 13:35
#24
OCEAN | 
Reunion 1iquser 
oh shit i misread it. sorry lol
2020-04-01 13:36
#33
 | 
United States 1for1discount 
no
2020-04-01 13:51
Wys
2020-04-01 11:21
#15
 | 
Belgium ZxTox 
lmao even cs in 800x600 looks better than valorant.
2020-04-01 11:43
im so glad that all the brain dead people will go play that pathetic game
2020-04-01 13:30
+2
2020-04-01 13:33
#20
OCEAN | 
Reunion 1iquser 
saw anime shooters and instantly knew that you are wrong about this topic
2020-04-01 13:33
#61
flusha | 
World loopoos 
sorry I didn't think of a better name to encompass all games that have graphics and animations just like anime bullshit, I didn't mean to offend you weebs
2020-04-01 16:12
#65
OCEAN | 
Reunion 1iquser 
i dont watch anime and the word you're looking is cartoonish. just stick to cs because you dont anything about other types of shooters
2020-04-01 16:24
#70
flusha | 
World loopoos 
OW > img.ibxk.com.br/2018/04/30/3013425669215.. PALADINS >i.redd.it/k8d6isf7jfr31.png FORTNITE > cdn2.unrealengine.com/Fortnite%2Fblog%2F.. They look pretty much like anime, just check images.
2020-04-01 16:28
#71
OCEAN | 
Reunion 1iquser 
that is not even close to anime. its all cartoonish, its influenced by western cartoons. anime influenced games are stuff like fire emblem or skullgirls or persona 5
2020-04-01 16:30
#73
flusha | 
World loopoos 
not even close to anime? are you delusional? there's western influence aswell, but anime dominates it including the vibe I don't know what fire emblem, skullgirls or persona5 are, but I'm also not interested. Probably some pedo shit like anime community likes so much. Eeks
2020-04-01 16:55
#75
OCEAN | 
Reunion 1iquser 
and that shows your delusion
2020-04-01 17:01
#76
flusha | 
World loopoos 
get that paladins picture I just sent, show it to whomever and ask if it ressembles more anime or western cartoons. you are delusional 4 sure
2020-04-01 17:07
#79
OCEAN | 
Reunion 1iquser 
you only play first person shooters lmao you don't even have a right to have an opinion on other genres
2020-04-01 17:30
+1
2020-04-01 16:28
#77
flusha | 
World loopoos 
sry weeb
2020-04-01 17:08
Reply needs to have actual content
2020-04-01 17:08
#28
 | 
Poland morosek 
youtu.be/HUqMGgKCmKE?t=111 Csgo graphics if it was made by riot I'm so happy for all <14yo players leaving cs, it will be the best time to play cs ever.
2020-04-01 13:45
#30
 | 
Lithuania grudelis 
Valorant is shit game
2020-04-01 13:49
It's a good theory, triggering the csgo community must be quite easy... nothing comes near csgo in skill/gameplay though so how worried should we be
2020-04-01 13:51
#46
flusha | 
World loopoos 
we shouldn't be worried at all my friend let as just laugh at these ignorant anime-loving kiddos it might actually be good for csgo if all these casual, low iq players go away
2020-04-01 15:51
Ahah HLTV community intellectual gathering here I see lmao. Only mad kids hating game they never played and trying to convince its not competitor, why then so mad and worried so need to bash it everywhere XD
2020-04-01 13:56
#48
flusha | 
World loopoos 
not bashing it will probably be a success within anime style shooters, niche nothing to do with cs
2020-04-01 15:52
Its 5v5 round based bomb defusal, strategic fps, most likely with simpler mechanics but i dont see why wouldnt it be similar to cs, depends if it has similar recoil control
2020-04-01 15:58
#57
flusha | 
World loopoos 
-graphics are anime style, which doesn't appeal to cs audience, but to ow, paladins, fortnite and other anime shooters -having special powers like wallhack, drones, new walls, and bullshit like that has nothing to do with cs -simpler mechanics, so low skill cieling - again nothing to do with cs -different theme -it's getting some good influence from cs:go because cs is GOAT, but it's not even trying to create a substitute for it. If you compare it with other anime shooters you'll see that's the audience Riot is going for.
2020-04-01 16:09
#36
 | 
Portugal astacp 
why would someone bother to waste their time talking sh** about a game they arent attracted to play? you can just stay with whatever you do, no need to be retarded.
2020-04-01 13:59
#58
flusha | 
World loopoos 
I'm attracted to playing it, who said I wasn't? With my 8y nephew, though, he'll love the anime style and later on I'll transition him to proper fps :) L M A O
2020-04-01 16:10
valorant is just for newbs who like COD style dicksucking playstyle..not gonna affect csgo players
2020-04-01 14:45
#42
 | 
Russia GramDEL 
+1000000 why do people still think that any adequate CSer will be interested in this shit?
2020-04-01 14:55
games like cs and dota are going to die out for the new generation, games likes OW, fortnight and probably this one is what they will play.
2020-04-01 15:52
#54
flusha | 
World loopoos 
while you say bullshit like that cs:go is breaking record after record LMAO DELUSIONAL
2020-04-01 16:00
#50
xartE | 
Finland STINDE 
valorant is gonna be shit
2020-04-01 15:55
i don't feel attracted to the game with these abilities craps, but why not trying for a few times? Won't get me out of cs Same happened with OW, everybody was shitting their pants here without any reason let's wait for beta before judging how shitty it is, at least it can drag kids out of the cs community
2020-04-01 16:14
#81
kennyS | 
Croatia buzeG2 
imagine fanboying a game/company lol.Instead of just trying valorant people shit on it before its released when it could actually be very fun for them.On the other hand i dont support saying it will kill csgo before its released cuz it can end up being shit
2020-04-01 17:46
#87
 | 
Luxembourg fowkingell 
I'll form my opinion on the game once I have played it. But let's be honest for a second, if you think this isn't a direct competitor to cs you are actually delusional
2020-04-01 20:16
#90
flusha | 
World loopoos 
it's not a direct competitor because it's not trying to replicate the unique value proposition cs offers in contrary, they are trying to become substitutes for other anime shooters on the market
2020-04-01 21:15
#91
 | 
Luxembourg fowkingell 
Valorant is a 5v5 competitive fps, with an economy system (abilities have to be bought also) and skillful gunplay how is that not a direct competitor? Sure cs might look more realistic but people don't seem to care about that nowadays and might even prefer cartoonish style
2020-04-01 21:24
#93
flusha | 
World loopoos 
utility system and it's impact on gameplay and skill for usage have no comparison to bullshit like wallhack and other super powers also as I've heard recoil and other mechanics will be easier to manage on project a for these reasons, it seems skill cieling will be way lower - this is the main reason it's not going to be a direct competitor to cs. Do you really think hardcore fps gamers that love cs will abandon cs to go to project A? Not gonna happen, ever. Because they have differente value propositions. Say what you want, when people look from outside it looks and feels like OW and paladins, not counter-strike. Also it would not be the first game with economy system and gunplay and recoil. This is not enough to take on master counter-strike.
2020-04-01 22:25
I bet 0 good cs players will leave,its all we need xdxd
2020-04-01 21:31
#94
flusha | 
World loopoos 
recent footage shows OP was right
2020-04-03 18:08
Chaos
1.31
New England Whalers
3.34
ViCi
1.38
Lucid Dream
2.95
Vitality
2.03
NiP
1.82
Bet value
Amount of money to be placed
Winning
Odds total ratio
-
Login or register to add your comment to the discussion.