Thread has been deleted
Last comment
13 Finnish players in top 30
 | 
Europe Niko0 
I think there has never been so many Finnish players in top30 right? Potential is there so they should shuffle things in finnish proscene to get atleast one full finnish team to break into top10 again. Ence cant do it, its for sure, Havu keeps grinding but there isnt enough firepower, OG gets to top10 easily but its only one dude so it really doesnt count. If i would assemble best of the best to make finnish superteam it would be like this = AWP: Allu IGL: sAw Entry: Sunny Rifler: Sergej Support: Zehn Coach: Twista Would be easily top10 team. As for the rest they could actually get somewhat working top 20 team. AWP: Jamppi, but VAC, so next best thing Ottond. Entry: Aerial Rifler: Hoody Support: sLowi IGL: ??? I think Zoree could be secondary AWP + IGL after practicing for a while /discuss
2020-04-02 14:06
Topics are hidden when running Sport mode.
#1
 | 
Sweden NEGRATS 
yeah
2020-04-02 14:09
Aleksibob Serg** Joelz Jamppi No need for 4th player
2020-04-03 09:24
#58
flusha | 
World loopoos 
jamppi L M A O
2020-04-03 09:50
#2
 | 
Finland Palomies 
yeah
2020-04-02 14:09
No. Have a nice day.
2020-04-02 14:10
#15
 | 
Germany lenin_is_back 
+1 have a nice day.
2020-04-02 14:44
#20
 | 
Finland KassaK 
-1 Havev a nice day.
2020-04-02 15:01
#54
 | 
Denmark EggplantxD 
I liked your opinion, except for the part where you said "I only have this opinion because you're Nigerian" for 13 minutes straight, otherwise it's a good comment. 0/10 Subscribed and liked.
2020-04-03 09:21
#59
JW | 
Sweden Hasklon 
Go away Fantano subscriber, overused meme
2020-04-03 09:50
#86
 | 
Denmark EggplantxD 
I liked the part where you said "go away Fantano subscriber" but you didn't have to say "suffer from corona in pain" for 12 minutes straight, that isn't nice. Unsubscribed, liked and retweeted.
2020-04-04 08:36
Second tean awp Ottond because Jamppi vac
2020-04-02 14:10
#5
 | 
Finland BlackLamp 
oh yeah yeah oh yeah yeah
2020-04-02 14:12
Alleksib allu sergej suNny (2018 form) zehN Ez top5
2020-04-02 14:34
#9
 | 
Finland veganisti 
Aleksib allu (2019 form) sergej (2019 form) suNny (2018 form) zehN Ez top1
2020-04-02 14:37
Nope. Worse than Astralis, NAVI, mouz, Fnatic.
2020-04-02 14:38
#11
 | 
Finland veganisti 
Nope. Better than Astralis, NAVI, mouz. But worse thank Fnatic.
2020-04-02 14:40
Haha, Fnatic > Astralis and mouz? Nice joke, my finnish friend.
2020-04-02 14:46
#23
 | 
Europe Niko0 
AleksiB isnt a option anymore. He's happy with OG
2020-04-02 15:06
Aleksi is trash
2020-04-04 08:44
This would probably be the best possible lineup but its really unlikely that Aleksib would come back to ENCE
2020-04-02 15:12
#40
 | 
Europe Niko0 
AleksiB is not on the list. He will never come back to Ence. Hes happy with OG
2020-04-02 15:16
Yeah thats literally what I said
2020-04-02 15:17
#43
 | 
Europe Niko0 
Yeah thats literally what i said too
2020-04-02 15:17
Good that we agree
2020-04-02 15:18
Yes, but without him finnish teams won't be in the top10 list
2020-04-02 22:22
#49
 | 
Europe Niko0 
I dont think so. Even Ence would be top10 team if they just let Sunny play his own role and bench Aerial for some real IGL, that is not Allu
2020-04-02 23:01
#83
allu | 
Finland Etska000 
They really should bench x7 not aerial
2020-04-03 18:21
And where did Aleksib go
2020-04-02 14:35
#29
 | 
Europe Jimboo 
stays with OG obviously lol, norway brain
2020-04-02 15:09
#37
 | 
Europe Niko0 
+1. He wouldnt leave OG for some other finnish roster
2020-04-02 15:12
He wont leave thats for sure He will be kicked Hahahahahaha
2020-04-03 14:17
Hahahhah +1 bro
2020-04-03 14:26
And what's about your teams: #1 out of top10 (top-15 probably) #2 out of top30 (top-50 probably)
2020-04-02 14:35
#25
 | 
Europe Niko0 
Lol, so in your mind those 2 teams that already are in top30 cant be there anymore? delusional
2020-04-02 15:07
#12
 | 
Brazil JMB_17 
who the fuck are these people
2020-04-02 14:41
sopa de macaco
2020-04-02 14:43
#16
 | 
Brazil JMB_17 
hmmmm uma delícia
2020-04-02 14:44
eu fodi sua mae
2020-04-03 14:27
#26
 | 
Europe Niko0 
Well, Havu is kinda unheard to people but rest you should know
2020-04-02 15:07
Actually the dream team would be AleksiB Sergej Xseven Zehn OttoND leave sunny and allu both out.
2020-04-02 14:41
#27
 | 
Europe Niko0 
No. Allu is irreplaceable in the top team. He is the only one who has any real experience over time of top level cs.
2020-04-02 15:08
#28
 | 
Europe Niko0 
Also Sunny has great mechanical skills, he just should get back to his old form already.
2020-04-02 15:09
Yes, he has the experience but that experience has made him arrogant and stubborn. If he were to be in a team he should in no place ever be the IGL of the team. He is great at fragging and listening, not to lead. Sunny's form hasn't been seen anywhere in quite a long time. He was really good once, but perhaps he was good due to the proper leadership he was under. Which also would fit the narrative of Allu not being a good leader and not utilising Sunny properly. They do not fit together.
2020-04-02 15:12
#39
 | 
Europe Niko0 
Well, yeah, i dont care about your HLTV rumors about Allu was the sole reason they benched AleksiB. It was Ence's decision as an organization and all players. Ence has done stupid roster moves even years before Allu came in. Thats why sAw would be an IGL, because then, without Aerial, Sunny could play his own positions, Allu could concentrate in Awping, and there would be some kind of brain in the game.
2020-04-02 15:15
I didn't mention anything about benching. I only imply that Allu is not fit to lead. Sunny does not perform under Allu's leadership as he did under other far better IGL's. What Ence needs is a proper IGL, which sAw could be. But why would sAw ever leave Havu for Ence? Havu is performing way better than Ence is.
2020-04-02 15:20
#47
 | 
Europe Niko0 
Well, my words exactly
2020-04-02 20:19
Why? Sunny is top2 finnish player ever. Allu is best finnish awper ever.
2020-04-03 14:19
Sunny was the best player at one point, but that is in the past. In the current form he hardly even reaches top 10. And Allu is a good sniper not good IGL.
2020-04-03 15:24
I know u want keep allu only for awping and I agree. But sunny hardly top10? Who ks better than him rn? Allu, zehn, ottond? I know he is in a slump but so is hole ENCE roster. If he and sergej find their old forms ENCE can actually be top15 team again...
2020-04-03 15:43
aleksib zehn ottond sergej allu doto zoree after these sunny
2020-04-03 18:14
Not
2020-04-03 19:29
Doto is hella underrated, plays well in real matches, but his stats aren't crazy because he doesn't frag out against lower tier opposition online
2020-04-02 15:00
#30
 | 
Europe Niko0 
Well, that is the point. This is why i didnt count him in because against t2-1 teams he cant perform.
2020-04-02 15:09
Can you read? I said he performs against better opponents as opposed to worse opponents xd Next big thing in Finnish CS, passes the eye test more so than any other HAVU player
2020-04-02 15:12
#41
 | 
Europe Niko0 
You are wrong my friend. Doto is underrated i give you that but he cant perform on big stages and against t1 teams. He plays well in t2-3, and shit at t4-5. Too unreliable player to be considered in the top10 team.
2020-04-02 15:17
He hasn't played on a big stage and hasn't had opportunities to play against t1. Makes good plays and clutches consistently. Zoree for example misses some insanely free shots and hoody has a lot of off games. Slowi in recent times has also really picked up his game. For me though, Hoody, Slowi and doto are the three players on havu that have real potential for a good team.
2020-04-02 15:20
#19
 | 
Denmark Howlite 
too bad there aren't any finnish top 30 players so far this year: hltv.org/stats/players?startDate=2019-04..
2020-04-02 15:01
2020-04-02 15:03
#31
 | 
Europe Niko0 
Teams. Not individual
2020-04-02 15:10
"this year" "startDate=2019-04-02"
2020-04-02 15:15
Those teams you assembled there are honestly really unrealistic since most Finnish players don't want to play with Zehn and HAVU is playing really well rn so I doubt they're gonna let go of even a single player they have.
2020-04-02 15:02
#32
 | 
Europe Niko0 
Well that Zehn being toxic is very exaggerated myth. Also it wasnt "these teams should happen", it was more like "if these team would happen it would be great."
2020-04-02 15:11
#24
 | 
Austria goditi 
sAw is like Hunden.... individual bot.. so it will never work for him to build a tier1 team
2020-04-02 15:06
#33
 | 
Europe Niko0 
Well yeah, but Hunden was still decent IGL even tho he didnt frag much. Same thing with sAw but he is getting better by the day
2020-04-02 15:12
no top 10 team , thread closed!
2020-04-02 23:04
#51
 | 
Europe Niko0 
Well, your scene doesnt have even top100 team, so maybe gtfo
2020-04-02 23:07
off topic btw: german cs = onlinegods finish cs = just online
2020-04-02 23:10
#53
 | 
Europe Niko0 
Hahaha. Finns have always been better at lans. Nt nobrainer
2020-04-03 09:19
#56
jOELZ | 
Europe skrekc 
+jOELZ please
2020-04-03 09:27
neverlan
2020-04-03 10:26
#57
 | 
Finland superturbo 
Derkeps might be worth of try. Young promising talent. Atleast those games what i've watched. Or not, actually dont give a fuck. Rip ENCE.
2020-04-03 09:49
#65
 | 
Europe Niko0 
Ence is shit but finland still has hope
2020-04-03 14:13
Where is Ropz? Ropz is from South-Finland bro..
2020-04-03 10:13
#63
 | 
Germany BIGBESTEST 
what?
2020-04-03 11:25
#64
 | 
Europe Niko0 
Estonia is practically just a mix of soviet and finland. Even the language is almost the same so he must mean that.
2020-04-03 14:12
#61
 | 
Bulgaria Gulasczek 
why they have 2 igl? allu is best igl after niko they need more firepower -saw +jamppi
2020-04-03 10:20
#66
 | 
Australia HighRate 
Ence is trash ever since their mvp hero aleksib left. Only aleksib is tier 1 from Finland. Who is even 2nd best? sirgay was good, but not anymore with bad igl?
2020-04-03 14:15
#67
 | 
Europe Niko0 
Being in shit team without any real IGL doesnt make you bad player. They all have potential but need desperately a real leader amongst them
2020-04-03 14:16
#69
 | 
Australia HighRate 
maybe it does. If he only was good with a 150IQ brain controlling him.
2020-04-03 14:17
#80
 | 
Europe Niko0 
Well, thats how pro cs works. Individual skill alone cant carry whole team. Faze was a prime example of that.
2020-04-03 17:00
worst shitpost ive seen for a while
2020-04-03 14:20
I like the idea but sAw is not just good enough even for tier2...
2020-04-03 14:23
We need doto and sLowi to ENCE - Aerial - xseveN + doto for support + sLowi for igl Give entry role back to suNny. Allu focus awping and if Jamppi gets unbanned somehow then kick allu for Jamppi
2020-04-03 14:33
#81
 | 
Europe Niko0 
sAw can learn. AleksiB was also t2-3 igl
2020-04-03 17:01
I mean individual skill
2020-04-03 19:29
Your line-up of allu, sAw, suNny, sergej and zehN can never be seen. Natu, allu & co. hold grudge agains zehN, similar with Aleksib, so zehN will never be in the same team with allu. I would go something like Jamppi - AWP suNny - rifle/entry sergej - rifle zehN - lurker/support Aleksib - IGL/support To get this line-up working, + Jamppi would have to settle things with Valve + suNny and sergej would have to find their form again I'd leave HAVU untouched because I'd like to see them grind themselves to the top 25 or even top 20.
2020-04-03 14:31
+1 This would propably be the best finnish roster ever but it wont happen atleast for a while...
2020-04-03 14:38
Izako Boars
3.50
PACT
1.15
Secret
2.64
AGF
1.48
Liquid
1.67
100 Thieves
2.16
Bet value
Amount of money to be placed
Winning
Odds total ratio
-
Login or register to add your comment to the discussion.