Thread has been deleted
Last comment
brazil vs wordl EXPLAINED
malbsMd | 
Brazil ginga do maroto 
Let's restrict this to cs. We know Brazil falls for almost every bait. All countries do, but BR is exceptional. True mvp of getting baited. Ok. But why? Well, the reason is very s0mple: conflict of generations. What? Yes. What??? Yes. Lemme explain. So, first, we have 2 facts: 1: Brazil is one of the top countries for both cs:go viewership and players 2: We know Brazil is one of the countries with most social media/videogames usage worldwide, and also very young audience doing so. digitalmarketinginstitute.com/blog/socia.. Alright, I don't have data to directly support this claim, but I firmly believe average age of brazilian cs fan is quite lower than EU, particularly, and also NA and other countries. And because there are so many brazilians, it's like we're the small brother of the cs:go family right now, and a very loud one. Therefore, conflict of generations. As a brazilian I can see and agree that our behavior in cs:go hasn't been the best, but a lot of people are forgetting the importance of brazilian audience for the world scene. We're probably the country bringing the most young players in right now, and this is extremely valuable to the scene on the long run. Also our viewership numbers boost cs:go everywhere, making the business grow larger and better. The hatred and eventual racism should stop, because it doesn't make good for nobody, really. We have a toxicity problem worldwide at the moment and there's nothing to suggest brazilian youth is more toxic than elsewhere. So why this seems to be the case in cs? Because of what I have explained before. Because Valve wasn't very good in the last decade to appeal to younger players, by the way, the opportunity for Valorant arised. TLDR: If you are brazilian: respect others, stop being an internet troll, grow up, and have fun playing the game If you're not: be wise, try to understand the situation, deal with it, and make the better of it. I can assure you the scene would be much weaker if the brazilians were not a part of it. Love, peace, fun and harmony.
2020-09-15 14:41
Topics are hidden when running Sport mode.
goog good thread. Nice, jermans need to read this
2020-09-15 14:45
Tl:Dr 7-1
2020-09-23 15:14
 | 
Brazil Pedrowo
sentiu
2020-09-24 21:04
microsoft word win
2020-09-15 14:46
 | 
South America mazzaxuxets
''Alright, I don't have data to directly support this claim, but I firmly believe average age of brazilian cs fan is quite lower than EU'' wtf bro, Peopleo Who really watches cs in brazil is about 16+ with some guys about 30yo, Cs in brazil is something cultural. I dont agree with you
2020-09-15 14:46
that's exactly what I'm saying: we have a very large of group aged around 12-17. Larger, in comparison, than other countries.
2020-09-15 14:49
ok, it can be right because we have way more viewership, but we have a lot more guys with 18+ than 12-17 as you said
2020-09-15 14:52
doesn't matter. in the big picture of csgo, our huge numbers of children/preteen outbalances all other countries.
2020-09-15 14:53
Eu vou falar em português pq eu consigo me exressar melhor. Cara, aqui no brasil a gente tem uma audiencia no cs, de caras +18 infinitamente maior, olha as donate do gau mano, toda hora é cara falando das "mejeras", (suas esposas), e isso é so uma evidencia disso, segundo ponto, a parte do cultural que eu vi outro colega dizendo isso, a rapaziada jogava cs em 1997 aqui irmao nas lan house, e mudando de assunto, falando agora do real problema, isso q vc falou, do problema ser as supostas "crianças" assistindo, não é o real problema, o problema é que nos(brasileiros) eramos chatos pra caralho quando estavamos ganhando, muito chatos, porém quando a gente tava no topo a gente tinha respeito, agora que a gente ta em baixo, a gente tem que aprender a ser zuado igual a gente zuou a cloud9, vp, big quando perdeu pra imortals fazendo bug, tudo, parece que todo mundo esqueceu e agr se vitimiza falando que somos atacados de graça
2020-09-15 15:05
Vc não tá entendendo parça. Vc tá comparando a quantidade de adolescentes com a qtd de adultos no brasil. Eu to olhando pra comunidade do cs no mundo inteiro, e percebendo que se vc analisar a parcela de adolescentes/crianças DO MUNDO vc vai perceber que a maioria é brasileiro. É uma questão de porcentagem mas de número bruto também, pq o Brasil tem uma das maiores participações absolutas na comunidade tb..
2020-09-15 15:08
blz mas oq isso prejudica nois tlgd
2020-09-15 15:09
Vocês 2 estão certos e falando a mesma coisa kkk. O que o OP tá falando é que sim, temos caras mais velhos que assitem e curtem csgo (eu tenho 30, por exemplo), MAS a maior parte (mais ativa) frente a outras comunidades, é de kids. Sacô? Caras como eu, que só assistem e interagem pouco não vão engajar em treta de kid e assim, fica parecendo que a base toda é de kid
2020-09-15 16:20
sim mano, oq nos resta é aceitar q nosso time ta um lixo e aceitar a zoação, afinal, quando a gente tava no top a gente tbm zoava pra krl
2020-09-15 17:50
esse é o espirito brasileiro - zueira never ends hehehe :D
2020-09-15 18:01
when you cant convey the message properly
2020-09-23 04:59
But they had some points. I got it and they reached consensus
2020-09-23 05:05
no thats not what i meant im american so when i saw him go from short english sentences to a large paragraph in portuguese I thought it was kinda funny
2020-09-23 05:15
Tldr: victim complex
2020-09-15 14:47
absolutely not. Bad behavior should be pointed out. As I said a lot of br's have behaved very poorly and will keep doing that, unfortunately.
2020-09-15 14:50
of course we will continue, who cares about the judgment that this bunch of fat pink nerds from HLTV has? If this is your world, I'm only sorry for you.
2020-09-23 07:33
 | 
Hong Kong TaxIsTHEFT
tldr
too long but yeah sure
inb4 bla bla bla victim card. .. no dialog anymore.
2020-09-15 14:48
kkkk ff do crlh em
2020-09-15 15:02
urbandictionary.com/define.php?term=inb4 significa que os chatos de plantao vao ficar falando que nos ficamos pagando de vitima. quando para eles somos os grandes vilões malvados e temos culpa no cartório. enfim. me sinto um judeu na segunda guerra mundial quando entro aqui no HLTV... mesmo calado estou errado. europeu é xenofobo pra caraleo.
2020-09-15 14:59
mas brother brasileiro tem feito muita merda mesmo. mibr fazendo merda pra caralho, gaules dando vacilo, nego ameaçando de morte, etc. não justifica, mas explica. fora que é tudo da boca pra fora. o thorin por exemplo ama os br. ontem o richard lewis soltou 2 artigos enormes sobre mibr, etc.. a gente tá sendo baitado pesado huaeuheahueahuuhaehuea
2020-09-15 15:01
dando view pra esses caras. eles sabem o que estão fazendo, provocar da dinheiro pra eles. agora aqui no forum qualquer coisa que vc falar pra defender vc ta "playing the victim card." sabe o que parece!? que somos a torcida do flamengo. a maior e mais odiada.
2020-09-15 15:04
+1 true.
2020-09-15 15:06
flamengoooooo
2020-09-15 15:22
mas não muda o fato dos caras estarem nos usando pra ter publico, eles sabem que o Brasil da audiencia, tão fazendo isso pra mídia, hltv em geral só demente, "o thorin por exemplo ama os br".. quase morri engasgado aqui KKKKKKK
2020-09-15 15:06
richad lewis o maior amante dos brasileirinhos
2020-09-15 15:10
sim cara. eles não são santos. não to falando isso. mas se vc olhar pro cs mundial incluindo proplayers e comunidade, e ver quem tá fazendo merda, vc vai ver que o número de brasileiros é mais alto. por exemplo quando teve a witchhunt com o flusha, não teve ameaça de morte. brasileiro tá perdendo a linha com mta frequência, mas não é uma questão de nação, e sim de números, nesse caso.
2020-09-15 15:11
ameaça de morte dos nerd de 12 anos q mora no alphaville de volta de redonda, realmente eu acho q o leaf tem q se esconder dps dessa...😳😳😳
2020-09-15 15:16
huuaehuehauuhea é real. mas não importa mano. se já recebeu uma ameaça de morte? eu já. e era absurda a situação também. mas mesmo assim é um bagulho zica demais.. esses dias um caster/player BR tava falando apavorado q recebeu ameaça de um russo dps de um jogo huaeuheauheahu
2020-09-15 15:18
a parada é que no brasil eu acho que a gente n ve isso como os gringo ve tlgd, a gente sabe que quando algm fala vai q vai me matar, se n for um traficante eu sei que n vou tlgd, na internet então é obvio que não. Igual oq o kng falou pro fns em 2017, todo mundo sabe q o kng n ia matar o cara, ele falou pra tipo, ''ta fudido'', so q pros gringo o bag foi mto pesado e acharam q ele ia matar msm
2020-09-15 15:23
olha mano se pá a gente vive em partes diferentes do brasil, mas nunca em 30 anos alguém falou que ia me matar, nem de brincadeira, a não ser minha mãe uhaehueahueauhaeuhaehu e mais 1 caso
2020-09-15 15:26
moro no rio ne kkkkkk sabe como e
2020-09-15 15:28
justo huaeuheahuaheuuhea mas cara só gente descontrolada fala essas coisas, não tem desculpa, na moral. receber ameaça de morte é mt bad mano
2020-09-15 15:29
com certeza, e o kng é descontrolado pra krl
2020-09-15 15:30
yo no hablo espanol
2020-09-23 05:01
Mas a postura dos brasileiros é vergonhosa e vitimista mesmo. Se continuarem assim o respeito que vocês tanto almejam vai ser por pena. É isso que vocês querem? Pra ter respeito precisa de força e pra ter força precisa de união. Desse jeito aí pagando de bom samaritano não vai te levar a lugar nenhum na vida (não só na hltv)
2020-09-23 08:44
 | 
Argentina Joedash
The problem with brazilians is that the minory are good/logical ones, and the majority are delusiona(thinking MIBR is the best in the present and so on), and think that they are the best, cry always on HLTV because "cheaters", follow a guy who's constantly putting excuses to his lost matches(FalleN) and so on. The reputation brazil has in HLTV is bad not because a NA dweller came and told everyone to hate on them, but because Brazil made their bad reputation all alone, players and community.
2020-09-23 15:12
do you think in your country, or any other country, the minority is delusional and the majority good/logical?
2020-09-23 16:24
 | 
Argentina Joedash
In my country the 60% think that living in poverty and eating 1 bread a day is fine. So no, I thi k the 60% are stupid af.
2020-09-23 19:52
 | 
Argentina Joedash
Dude, stop being a victim "i feel like a jewish in the 2nd world war", are you kidding? This is an example of why Brazilians are hated on HLTV(apart of a lot of brazilians sending threat messages to a guy because "he cheated"). Your comparison is terribly wrong and you are a snowflake if you think like that.
2020-09-23 15:07
manito. shut up. you are not in MY feet to know how I feel. it is a personal view. just so you can understand a little better: i am a fucking patriot. so i get triggered if you say shit about brazil or brazilians. ppl that hate are stupid. period. i am not a victim i am not tring to justify bad behaviour from other brs. but all i read in HLTV is EXACTLY what you said (see what inb4 means...), that we play the victim card and from then on ppl do not listen to your arguments. exactly what you are doing rn. are you dumb or what? the jews thing is called extrapolation. it is an exagerated example.
2020-09-24 19:31
why so aggressive mens? you are hateful, therefore stupid according to your own logic patriotism is bullshit - we are all human
2020-09-24 20:12
ok.
2020-09-24 21:03
 | 
Georgia Megobari
Just say that you're using victim card all the time
2020-09-15 14:48
Nah, you tripping...average EU fan is waaaay younger... also, average time online doesn't apply to how many hours ppl play CSGO, since you need a "decent" PC for that and yeah, most brazilians dont have such a thing. Also, we arent no young brother, lmao, CS culture in Brazil is huge since, at least, 2003. Dude, just ignore it, you shouldn't care that much about these ppl opinion and nothing you say will change their point of view.
2020-09-15 14:51
average eu fan is not way younger, you're mistaken.
Dude, I live here, the amount of kids playing this thing is way higher then Brazil, mostly teens, just read the topics they post here on HLTV, its just teenager stuff.
2020-09-15 14:54
2020-09-15 14:57
 | 
Netherlands leandroqm
I live in Europe as well and, from what I could see from the NL, Italy, and Brazil -- European players are generally slightly older than Brazilian players.
2020-09-15 15:12
+1👑
2020-09-15 14:53
What a bunch of bullshit. EU scene is way older than the scene in brazil. The brazilian fanbase grew a lot in the last 2 years and that's not because of "older" fans. 200-300k viewers on mibr matches on the br stream, you never had close to numbers like this 2-3 years ago. Thats because of newfags and kids.
2020-09-15 14:55
eu scene is not older than brazil scene at all, but agree with the other stuff you said. (there was a scene in brazil as soon as the first versions of counter-strike were released.)
2020-09-15 14:56
Yes ofc people played the game in brazil but i'm trying to say that the EU scene was way bigger than the small BR scene in the beginning of cs.
2020-09-15 15:01
I'm not sure of that. Are you? Because brazilian scene was HUGE around 1.3. Maybe you're not accounting for a period when brazilian cs went into a big downslope because lan's (or cs) were forbidden and the personal computer + internet access was increasing, so few people played.
2020-09-15 15:04
people started watching because of gaules, he is carismatic and when is having brazilian games the vibe is amazing
2020-09-15 15:08
twitch viewers doesnt means how big is the gaming culture in that country...older people dont have time to watch twitch.
2020-09-23 04:51
VINI | 
Brazil 1930
7/8
2020-09-15 14:49
this is not entirely wrong
nice try, but HLTV people will not read it. most of the people here are like 12 to 16 years old, mostly trolls.
2020-09-15 15:27
lol like brazils on twitter
2020-09-15 15:29
+1
2020-09-15 15:55
hltv biggest greatest cs website
2020-09-15 15:32
EU Fans, particularly Scandinavians, are much younger than Brasileiros. Brasilians are probably around 16-18 like you said, most Swedes are 13 y.o Brasil simply has a too "ghetto-y-ish" that developed many decades ago, from favela culture assisting to humble sports (mainly football and boxing) , sorry but you're not gonna change it with HLTV posts, this requires 10 years of culture influence at the absolute bare minimum. We have Barras Bravas here too, and i keep up with Brasil, i know about the incidents you've had when visitors public was allowed...we've had the same incidents too. Our countries simply have too shitty sports cultures due to economic struggle and a severe lack of class (not economic class, i mean actual class, our elites are just entertainment for real elites basically).
2020-09-15 15:34
the problem with your analysis is practical: it helps 0%. I can see you think your logic is probably flawless. But the problem is: so what? Also, I don't think you understand my numerical argument because sweden absolute number of players is much smaller than brazil (brazil = 20x sweden population)
2020-09-15 15:39
"because sweden absolute number of players" It's nominal, you say nominal, not absolute. And i would like to see how many actual consistent players each country has. I don't think my logic is flawless, i didn't use any supreme complex logic, i simply pointed out what anyone with 2 eyes and half a brain can see [which sadly isn't your case] besides your little rant about racism got kinda cringy towards the end. Does Brasil REALLY have x20 potential players over Sweden???? Well....no, The northeast is severely underdeveloped as far as gaming infrastructure goes, they can't play with southerners online properly, they can't play with north americans properly and they can't play with other south americans properly, between their geographical position and lack of infrastructure they're basically stuck in the same problem as Venezuela with CanTV. Really, the only states at which you can take an honestly serious look for CS are MG, GO, ES, RJ, SP, MS and the South. Chill the fuck out, you're a leftist brainlet aspiring to be a midwit and you come across as an extreme narcissistic entitled brat, like those evil conservatives fascistas that you so much hate.
2020-09-15 15:56
some information about mental health: cdc.gov/mentalhealth/learn/index.htm
2020-09-15 16:00
U were doing fine and lost it in the end, why?
2020-09-15 16:26
he's having an imaginary debate more information: scientificamerican.com/article/living-in..
2020-09-15 16:27
This person portrays himself as some type of rational being that can talk with anyone, he's not rational and he can't talk with anyone, i called him out earlier on some stupid leftist remarks he had made in another thread and now he sees me as "evil bolsominion fascista" and replies like a retarded midget to anything i say, physically repugnant.
2020-09-15 23:25
I don't know who you are. But I kinda feel bad for you anyway.
2020-09-15 23:35
"i can't understand anything i read, let me say something smart....hmmm....yours is a dum dum xdxdxdxdx" pfffffff why don't you do something useful, besides being a useful idiot.
2020-09-15 23:36
thanks as usual for bumping my threads and giving them more visibility
2020-09-16 00:05
No problem little buddy.
2020-09-16 00:05
+1, gaules talk about it yesterday, like that's why we don't have black ppl on the scene. Have u thought about it? like if we have 20x more chance to get pros based on the logic of more population, so the should be more black ppl in the scene following this logic. U must think that we have only the elite playing esports here, and our elite isn't big as u saied
2020-09-23 14:52
you both are full delusional what are you even talking about?
2020-09-23 14:58
sry if u don't get it my point of view, i just think that we don't have the same potencial
2020-09-23 14:59
Cause we are awesome
2020-09-15 15:57
VINI | 
Brazil VlNl
We are INCRIVEL
2020-09-15 16:16
tdlr have a lot of brazilian who watch and play pro cs and we are important and a pilar of the entire counter strike scene. that was that i got reading it
2020-09-15 16:25
Brazil isn't a top country in csgo... They have 1 good team and the talent falls off the face of the earth after that. But asides from that, you've got a good point.
2020-09-15 16:32
not talking about pro scene only but viewers and players yes br is top
2020-09-15 16:50
Most brazilians fall for every bait because we're easily triggered. And the reason we're so easily triggered is because the inferiority complex is deeply ingrained into our culture. Being told from a very young age that the entire world despises us for who we are (not necessarily for what we do) long before getting to explore it also contributes to the bad behavior we display both on social media and IRL. Brazilians of ALL generations, from Gaules' to ours, were led to believe it's okay to be a total douche to foreigners all the time "because they're possibly racist/xenophobic to begin with", so whenever a kid from fucking Latvia call us "monkeys" we wanna kill him because, in our minds, he represents the kind of gringo who look down upon us. Not to mention the lack of a functioning education system which clearly reflects on the average IQ points of our people. Age is not an important factor.
2020-09-15 17:36
yes age is an important factor. you are assuming brazilians are more toxic than other nations, which is not true and complies perfectly to the inferiority complex narrative.
2020-09-15 17:39
I'm not simply "assuming" that brazilians are more toxic. I'm affirming it by a mile, unfortunately. At least in this CS:GO environment. How many times have you seen scandinavians storming this website with several arrogant threads and comments bragging about their victorious CS:GO teams while calling other people out for literally no reason? None. Did you count the number of americans going after brazilian players and sending them death threats? You didn't because there were none. Hell, can you recall a single german spitting on one of our fellow countrymen as they walked out of a stage like the guys from Space Soldiers in Belo Horizonte? ALL OF THIS have been "justified" by the thought process that gringos are worthy of hate because they're either racist or xenophobic or both. You can't argue with what I say unless you wanna make a complete fool of yourself.
2020-09-15 18:02
You are right. But what you see in cs:go environment is the result of an unbalanced age-nation distribution, this is why age matters.
2020-09-15 18:28
Not really. In fact, the type of triggered brazilian fan we mostly see going out of his way to call Thooorin "gay" and witch-hunt whoever messes with Brazil on social media is the grown-up, shirtless (sometimes wearing a cap despite this), gangster-ish one; whereas the usual EU/NA racist and xenophobic troll is a skinny 15, 16 year old weeaboo. Age barely helps us tell an adult BR fan from a teen BR fan when it comes to intelligence, common sense and passive-aggressiveness. Whether the dude is 17 or 28, he still believes that he can shut down CS:GO related discussions just by posting the pic of a trophy gallery taken in 2017. As I said, this has way more to do with culture.
2020-09-16 15:34
Yes, a lot of Brazilian fans (and even pro players) are being pathetic lately. But this IS NOT a reason for xenofobic or racist comments. No one becomes racist or xenophobic because of a hundred internet trolls/idiots. A racist is a racist regardless of the events, even though he may point out such events as a excuse for his behavior. Gamer community is full of ignorant incels in each and all countries. It is no surprise we see so much toxicity from Brazilians and non-Brazilians.
2020-09-15 19:48
Stoped reading at "fact" one Where did you stop reading?
2020-09-15 19:50
 | 
Brazil nuke_brs
I feel like it’s the opposite. European 16 yr olds trolling Brazilian boomers
2020-09-16 00:10
arT | 
Brazil Caiobkw
I mean Brazil has more kids but tbh the whole community acts like 8yr olds so yes but also no
2020-09-23 05:09
Brasileirinho chora na fila SUS pq chove cabaço querendo atenção e se vitimizando por tudo o que acontece na vida que é no mínimo 50x mais difícil que a maioria desses filhinhos de papai que vocês imploram por atenção e um carinho na cabeça. É uma tristeza, como o brasileiro gosta de um biscoito, esses caras aqui não são melhores que vocês. Isso dá uma vergonha alheia tão grande que não consigo escrever em inglês.
2020-09-23 07:45
stop smoking crack dude, you sound completely delusional
2020-09-23 14:06
+1
2020-09-23 15:13
why is brazil vs wordl even a thing what a dumb idea men
2020-09-23 14:10
Racism? What race are Brazilians? Thought it was a nationality...
2020-09-23 14:14
race: human
2020-09-23 14:37
I think you missed the point...
2020-09-23 23:22
man, i think u have a point about the age eventhough i do not agree with you as if that is the problem w our community. the thing is: thats a cultural problem for us brazilians in basically everything we support (soccer, basketball and whatever sport u can think about). its mainly related to the shitty level of education that we receive here, which only gets worse if you compare our country to the EU and NA ones. wrapping it up: just a few of Brazils population can have a proper education and even the ones that are blessed to have it can be scumbags.... now just think about the ones that dont have the acess for that. if u r a foreigner, just leave it... cuz otherwise u r just getting stressed w our bullshit. ps: i love my country
2020-09-23 15:04
Heretics
2.76
Secret
1.43
Rooster
1.07
Caught off Guard
7.50
Vitality
1.51
Complexity
2.50
Bet value
Amount of money to be placed
Winning
Odds total ratio
-
Login or register to add your comment to the discussion.