Thread has been deleted
Last comment
Swedish awpers
smooya | 
Sweden bruhmoment000 
Sweden legit has 0 good awpers lmao Really top tier riflers like Brollan, Plopski, REZ etc but 0 good awpers. Imagine what the Swedish scene would look like if it wasn't such a heavy awp meta, where you basically need a strong awper on your team to be top...
2021-02-26 17:54
Topics are hidden when running Sport mode.
JW good... in 2015 xaxaxaxaxaxaxa
2021-02-26 17:54
Wdym. Draken.
2021-02-26 17:54
20 replies
what happened to that guy tho?
2021-02-26 18:08
12 replies
30 degree
2021-02-26 18:08
8 replies
what does that mean?
2021-02-26 18:10
7 replies
6 replies
so ur trying to tell me that he got kicked for missing too many easy shots?
2021-02-26 18:16
5 replies
Idk But bestest(only) Swedish awper.
2021-02-26 18:19
1 reply
#89
 | 
Germany Droidd
what abt nawwk? he's kinda good
2021-02-28 06:07
its more like the old nip gang never took any accountability for being bad, we all saw what happened when they moved to dignitas and fifflaren as a coach lol, absolute pile of dogshit but yea he stopped peforming in his later teams, didn't help that they were lower tier. If there was a place to improve it would of been NiP against T1 teams, device wasn't always consistent, he was pretty inconsistent early in csgo. But i heard or read that he was kind of a dick, i could be wrong pretty sure someone guy said draken bullied him in school lol, draken is son of rich parents.
2021-02-26 18:27
#56
HEAP | 
Sweden Nappev
Can only hit the sickest shots ))
2021-02-26 18:36
Draken is known for his amazing flickshots and unorthodox shots but he was missing so many easy ones
2021-03-01 22:57
Valorant I believe.
2021-02-26 18:17
2 replies
Yep last time i checked some valorants teams (i was curious how many i will recognize from cs) and saw him in some team
2021-03-01 23:20
Yep hes in Guild Esports with yzn and Barbarr as coach
2021-03-01 23:22
#44
 | 
Sweden Lagge15
When was he good? At his peak he was like Twist at his peak or Maikelele If that is the level we're talking: pass!
2021-02-26 18:24
2 replies
It was a joke cuz who else is there.
2021-02-26 18:26
1 reply
#59
 | 
Sweden Lagge15
Nawwk when he is comfortable Hopefully we will get to see his skills this year
2021-02-26 19:32
What is wdym
2021-02-26 20:32
3 replies
What do you mean?
2021-02-26 20:33
2 replies
Okay, hard to keep up.
2021-02-26 20:34
Or htku haha
2021-02-26 20:34
2021-02-26 17:55
2 replies
1 reply
UK_1_smooya_denmark_0_smooya
2021-02-28 04:50
#4
 | 
Kazakhstan IndiaroFun
Jw???
2021-02-26 17:55
2 replies
what about him?
2021-02-26 17:57
nice player.. in 2015
2021-02-26 17:58
#5
ropz | 
United States Goob
imagine if nawwk could ever show up, or if draken worked on his consistency
2021-02-26 17:55
2 replies
Imagine if nawwk was slightly consistent He just shows up 1 out of 6 maps
2021-02-26 17:59
1 reply
#18
 | 
Sweden deadvein
+1 he was sick when he first joined NiP
2021-02-26 18:04
that's because we all wanted to be like get_right
2021-02-26 17:55
yes indeed
2021-02-26 17:55
jackinho but he is not awping cuz of jw
2021-02-26 18:02
5 replies
#31
 | 
Europe dalgass
Which is weird, he whips some great shots on FPL. Like give him the awp? >.<
2021-02-26 18:14
3 replies
+1
2021-02-26 18:29
They could make a double awp setup, but I'm pretty sure JW is going selfish on this point
2021-02-26 22:40
I think its just matter of time,being sniper is stresfull and its his first „t1” team so maybe they want him to get into the structure of team and when he will be comfortable with strats and setups he will become main sniper
2021-03-01 23:26
+1
2021-02-28 05:50
NA also has no really good Awpers, not only right now but historically they were always falling short
2021-02-26 17:57
14 replies
#16
 | 
Pakistan LoOuU2
NA literally lost all the awpers to Valulrant. Wardell, Nitro, Auti, Vanity. Though NAF and Stew aren't main AWPs, they can still compete against top EU awpers if given the role to.
2021-02-26 18:00
2 replies
Yeah I agree they are good but how often do get to see these 2 with AWPs and then I'd argue that these 2 are still quite behind the best AWPers from EU or CIS, right now the top 2 teams from NA both have a main AWPer who is not from NA
2021-02-26 18:09
1 reply
#64
 | 
Pakistan LoOuU2
Well I do agree that the both awpers in top 2 NA teams are better than the region they play.
2021-02-26 20:32
#24
fl0m | 
Norway MarsPi
junior, Cooper and oSee are prob the only good NA awpers that come to mind rn
2021-02-26 18:09
5 replies
#25
fl0m | 
Norway MarsPi
and you can't even compare them to tier 1 opposition, mby junior now that he's on furia, but idk
2021-02-26 18:10
2 replies
i think osee can perform vs tier 1 eu, he wont have a 1.39 rating ofc but maybe a 1.08 to 1.10 rating? that'd be fine. personally i wouldve gotten osee and let elige igl bc hes always been a secondary caller, and stew to help him out
2021-03-01 20:49
1 reply
yeah that's true he could have been good on liquid, but I wouldn't want elige to igl tbh, he's to much of a star, it's kinda like the NiKo igl era, I don't think he would perform close to his potential
2021-03-02 18:23
Just compare these players with the best CIS or EU awpers, you can even add Naf and Stewie to the ones you named and CIS and EU would still look far superior
2021-02-26 18:13
1 reply
#69
fl0m | 
Norway MarsPi
yeah exactly, hopefully NA will prove us wrong in the future
2021-02-26 22:31
#57
 | 
United States Swadplan
+1, the only really good NA AWP ever was Skadoodle
2021-02-26 18:38
2 replies
Skadoodle was the best NA AWP but I think jdm was also really good with the AWP, too bad that he was only capable to play with the AWP/scout and no other weapons
2021-02-26 19:54
1 reply
#63
 | 
United States Swadplan
TRUE jdm lowkey underrated, it was funny to watch him shit on other players while he was reclined all the way back
2021-02-26 20:01
Wtf Shazam
2021-02-28 05:51
osee, junior, naf stew if hes feeling it but hes hit or miss
2021-03-01 20:47
#14
 | 
Pakistan LoOuU2
A while back they had Twist, Nawwk, JW, Draken (all talented) Twist had to put it down for Nawwk, who is very inconsistent. Draken got fucked by every team every time but he had his faults. JW average ever since I have been watching CSGO. Now it's just JW, Nawwk and Jacking Hoe, whom I expect to take the awp duties soon in Fnatic. He good too.
2021-02-26 17:59
2 replies
Twist was really bad for a while... Draken also bad for an awper, notorious for missing easy shots JW washed up as fuck Nawwk inconsistent as fuck, can only play good 1 out of 6 maps Jackinho idk, decent from what it seems but not really any star material, as you want your awper to be in this meta
2021-02-26 18:02
Jacking hoe is going to be sick in the future. Trust me
2021-02-28 05:53
cs ded gaem tho
2021-02-26 17:59
1 reply
#30
 | 
Turkey vaxxle
2021-02-26 18:14
#19
 | 
Denmark Vqwerty03
Cis and Denmark only counties that have more than 1-2 good awp'ers
2021-02-26 18:04
24 replies
lul Denmark has device and stavn, who else? CIS is on another level when it comes to awpers, denmark not even close S1mple, sh1ro, degster, Jame, el1an and i prob forgot someone
2021-02-26 18:18
23 replies
lmfao CIS is relevant for one event and you start talking out of your ass like this. Denmark has: Device, stavn, cadian, acor, farlig the fact that you have to gather a bunch of countries in the CIS region to even compare says it all.
2021-02-26 18:23
21 replies
HAHAHAHAH Imagine thinking I am talking about those players cuz of 1 event. All of those players are TOP TIER AWPERS. Very consistent players, EVERY SINGLE One of them is better than stavn except for maybe el1an who hasn't proven himself yet but he's probably going to soon. Cadian? XD acor? ok at best, average. Farlig? ok at best, average. They are not even close to being top awpers and certainly not on the level of the russian awpers I listed. "Gather a bunch of countries" shows how Little you know about the scene It's 2 countries (ukraine and russia), s1mple is the only player from ukraine, rest are from russia. clown 🤡
2021-02-26 18:28
19 replies
#73
PeeP | 
Hungary NSGRGO
cadiaN is actually the 2nd best Danish awper
2021-02-26 22:50
1 reply
whos about 5% as good as device
2021-03-01 20:52
Y I K E S HAHAHAHAH imagine being this retarded what did these scrubs ever achieve part from this 1 fluke of an online tourney you absolute loser hahahahahahah what did shiro and degster achieve before this fluke? nothing at all, they have never been consistent t1 awpers and certainly not fucking el1an hahahahahaha. Jame is the only one who have been at least somewhat relevant, but even he is known as a baiter who were stuck in t3 for the majority of his shitty career. CadiaN put up great numbers all throughout 2020 winning both ESL one cologne and Dreamhack open RMR, he was shitting on these trash CIS clown teams all year long. acor was the main reason mad lions were the top winning team of 2020 in terms of price awards. Farlig literally shat all over shiro in a grand final just a few weeks back: hltv.org/matches/2346389/snow-sweet-snow.. Sit the fuck down you absolute loser 🤡
2021-02-28 01:34
16 replies
I guess JW is one of the best awpers in the world with all his accomplishments then! JW better player than sh1ro, sh1ro didn't accomplish anything yet!!!! Absolute fucking idiot take, you are for real a clown 🤡
2021-02-28 02:23
8 replies
who the fuck is talking about JW hahahaha You just mentioned el1an as a "top tier awper" hahahahah what the fuck. Just take the L and walk away you absolute retarded fuck
2021-02-28 04:39
7 replies
LMAOOOO maybe read my comment u dumb fuck? never said el1an is top tier, i said he has potential, but if you can read you can see that i said that he hasn't proven anything yet. all of the other ones i listed are TOP TIER though, they have been consistently performing super well in tier 3 and now they are really owning in tier 1 as well. they're all star player material lmao, everyone knew that sh1ro and degster had potential, since they were consistently completely shitting on tier 3, and now they have started to prove it in tier 1 when they are consistently every single series putting up star player stats. if you think farlig is even close to them "bEcAuSe tHeY hAvEnT aCcOmPlIsHeD aNyThInG yEt" its the same as saying that JW is better because he has accomplished more than them lmao. youre a clown m8
2021-02-28 05:26
6 replies
holy fuck you absolute moron, i literally said you just claimed they are top tier awpers because of this one event, and now you even confirmed it. "shitting on tier3 until now" hahahah you are so fucking retarded you can't even read. Besides Farlig literally shat all over shiro in a final 2 weeks ago where FPX beat this overrated fluke shithole team of Gambit: hltv.org/matches/2346389/snow-sweet-snow.. you're a fucking loser kid get a life you absolute retard.
2021-03-01 03:25
5 replies
#91
 | 
Portugal H3NR
And you're trying to compare team achievements vs the raw skill of the players lmao. Also, calling someone "retard" on the web says much about an individual. Just get your ass out of here.
2021-03-01 03:36
4 replies
when the fuck did i compare that? I showed an example of Farlig being a better player in a game. You could also go watch the game with FPX against Astralis or Heroic in Dreamhack master winther if you wonna see another example of him clearly being a top tier awper. There is a reason why players like farlig and acor were headhunted to international lineups, they are absolutely top tier awp material, I respond the way i do because of his initial response to mine. I'm not gonna respond nicely to someone who sperged the fuck out in his initial response.
2021-03-01 03:43
3 replies
#93
 | 
Portugal H3NR
You talked about their teams, like "jame being stuck on t3 teams" instead of talking about the raw skill of the awper. And apart from el1an, all of those he mentioned are actually pretty good awpers. When ZyWoo first appeared, people also thought he was a fluke. Now he's been Top 1 for two years in a row. You don't need to respond nicely to someone who sperged the fuck out in his initial response, but I guess calling someone a retard says more than calling someone a clown. You don't need to go too far. And if you keep cordiality, even if you don't respect the person, your point will get across and theirs might get unseen. Anyway, have a nice day.
2021-03-01 20:34
While farlig and acor are def good Awpers, in terms of sheer skill sh1ro and degster show much more mechanical precision. They are better in terms of raw skill frankly, and how their team can produce doesn’t necessarily show who is the better player
2021-03-01 21:07
2021-03-01 23:17
cadian is garbage lol, hes basically blamef awp version. he calls around himself and has a 1.01 rating now that cheatroic ran out of hundens stratbook. sh1ro, degster and jame are all better than him rn awpers are 1. s1mple 2. syrson 3. device 4. zywoo 5. sh1ro 6. jame 7. degster cadian doesnt compare to any of them lmao
2021-03-01 20:55
6 replies
Zywoo #4??? Is this list for just 2021 cuz if it’s overall that’s crazy
2021-03-01 21:08
2 replies
zywoo as a player is top 2, as an awper i think syrson and device are more consistent and can hit zywoos peaks
2021-03-01 21:56
1 reply
Fair, he doesn’t always awp too when nivera is playing
2021-03-02 13:26
CadiaN has to IGL and play with the awp as well. None of these guys could do the same except Jame ofc
2021-03-01 22:34
1 reply
I mean this thread is about AWPers. Not if they add something else to the team. And you don't know if they would be bad with the AWP if they IGL'd. I think that leading is something that not everyone is capable of and not everyone wants to do. But in terms of raw skill, they definitely have the skill to AWP while in game leading.
2021-03-01 23:15
What could be more expected than some dense fucking american talking out of their ass. He had an average 1.09 rating as an In game leading awper throughout entire 2020 and 1.06 so far in 2021, don't know where you pull that number from. Also this retard take of "hE cAlLs aRoUnd hImSelF" is just what spergy losers on hltv says whenever an IGL they dont like gets high stats. Show any clip that backs up your degenerate take of this and then we can talk. Heroic won ESL one cologne without any exploits and Dreamhack open RMR without even having a coach by their side and you still act like a bitch towards them. You know who else were caught exploiting, and to a much greater extend? Gambits coach. Heroic did way more in 2020 than any of your shit american dumpster teams. Hopefully your pathetic inbred scene dies off completely and go play valulrant
2021-03-02 00:04
Stavn not even awper
2021-03-01 23:18
xsepower zorte sensei
2021-03-01 23:00
Is not JW bestest?
2021-02-26 18:05
1 reply
No he became pregnant
2021-02-26 18:19
last good Swedish awp was DSN in 1.6 LuL
2021-02-26 18:11
Eraa is very promising tho
2021-02-26 18:14
3 replies
Nah i disagree
2021-02-26 18:18
2 replies
expected from smooya
2021-02-26 18:25
he is not good enough rn but will be world class soon
2021-02-26 18:30
It's sad that their best awper might still be JW. And I'm not saying he's a good player, I'm just saying that out of all the Swedish AWPers he might be the best.
2021-02-26 18:18
#40
 | 
Iraq real_bob
phzy?
2021-02-26 18:19
how the fuck do you miss KRIMZ
2021-02-26 18:21
eraa palm1 and jackinho
2021-02-26 18:26
2 replies
palm1 LUL
2021-02-26 18:30
1 reply
ye he good
2021-02-26 18:57
I really like eraa and phzy and think they can become really good
2021-02-26 18:30
Im here to save swedish cs
2021-02-26 18:31
#55
 | 
Czech Republic Luck9nN
nawk is good tho, maybe not tear0 but he is super good
2021-02-26 18:32
1 reply
nawwk is good but inconsistent
2021-02-26 19:57
i wish that joelxd was consistent tier 1
2021-02-26 19:58
i wish brollan would play awp more, he could evolve into such a beast with it. another shout is sayf, insane player but vac ban made him switch to valorant
2021-02-26 22:34
did sweden ever have a notable and consistent awper besides JW? maybe they did but im having a very hard time coming up with one
2021-02-26 22:36
1 reply
JW back in the days obviously, I remember Twist was hyped to shit as well back then. Fiffy had that utility AWP style (much like seang@res), f0rest has always been a solid AWPer, Maikelele was very streaky, Pyth was solid, Draken imo was one of the best AWPers in the world at his prime, but sadly he fell off pretty quickly and was never that good at rifles.
2021-02-28 01:35
Xizt is probably the best AWPer of all time
2021-02-28 01:33
nawwk is still better than draken
2021-02-28 04:48
#81
 | 
Asia Blitzer
b0denmaster is the best swedish awper atm
2021-02-28 05:03
3 replies
#83
nafany | 
Sweden hoey
Jackinho better
2021-02-28 05:31
1 reply
#84
 | 
Asia Blitzer
NEGATIVE rifler now so
2021-02-28 05:41
Best cybersports player in general 😎 In case someone doesn't get it: twitter.com/b0denn/status/13414820731781..
2021-02-28 05:57
twist? jw?
2021-03-01 22:40
#103
 | 
Canada puckpuck
feels like only secondary awpers were good with the awp, flusha was good with the awp before he decided to bench himself ^^
2021-03-01 22:53
Jackinho is going to be fnatics awp in the future. I got hopes in him
2021-03-01 22:56
they are good but not best (JW bestest)
2021-03-01 22:55
I think that eraa looks promising
2021-03-01 23:18
PALM1 GOD AWPER
2021-03-01 23:31
eraa so good
2021-03-02 13:54
Login or register to add your comment to the discussion.