Thread has been deleted
Last comment
ALEX
 | 
Japan Peine 
Most overrated igl of all time ? People thought he was a top tier igl because he was surrounded by veterans players and godwoo but can't do much with players with fewer experience
2021-03-05 20:54
Topics are hidden when running Sport mode.
#1
AM | 
Russia Skengdo
ALEH
2021-03-05 20:54
1 reply
#13
 | 
Latvia YungPan666
ALEH and arEH best duo
2021-03-05 21:00
Who ? The guy who had beef with s1mple ?
2021-03-05 20:55
#3
DD | 
United States breasts
this guy and henryg planned the biggest heist together
2021-03-05 20:55
5 replies
+1 lol
2021-03-05 20:56
#29
 | 
Finland Cucumber))
+1 XD
2021-03-05 21:08
i wanted c9 to succeed but for now all i can say is +1
2021-03-05 23:36
#42
 | 
Turkey TR_top_1
+1
2021-03-05 23:42
#46
 | 
Spain Wiricardo
+111
2021-03-05 23:45
who?
2021-03-05 20:55
#5
 | 
Brazil NegoNey
he actually carried LDLC on his back before Vitality, i just think that he + HenryG have no idea how to build a team and manage that
2021-03-05 20:56
30 replies
he wasnt igl that time as far as i remember tho...
2021-03-05 20:57
13 replies
#10
 | 
Brazil NegoNey
he actually was! VItality wanted a 2 man IGL as they had with Happy! the LDLC team was: ALEX devoduvek amanek to1nou logan
2021-03-05 20:58
12 replies
#28
 | 
Lebanon Dogman69
happy was never igl, it was nbk
2021-03-05 21:08
11 replies
#33
 | 
Brazil NegoNey
it was double igl dude, they always said that
2021-03-05 21:12
3 replies
#35
 | 
Lebanon Dogman69
nown to be an aggressive rifler who can make plays on his own, ALEX has been brought on in hopes of revitalizing the team's CT sides as well as the T-side mid-rounds. Although he led LDLC in the past, ALEX will now be focusing on himself and his adaptation to the team as Nathan "⁠NBK-⁠" Schmitt is to remain Vitality's shot caller moving forward.
2021-03-05 21:13
#36
 | 
Lebanon Dogman69
they did the double igl because team play bad and players lost confidence in nbk igl calling,
2021-03-05 21:14
1 reply
#37
 | 
Brazil NegoNey
i remember an article of Happy saying that double IGL was the future, but i can't find that :/
2021-03-05 21:19
#39
 | 
France poulpup
check your facts dude, he was
2021-03-05 21:47
6 replies
#43
 | 
Lebanon Dogman69
he was never igl in Vitality, always been NBK since the start
2021-03-05 23:43
5 replies
he called either t or ct and nbk did the other thats what they said
2021-03-05 23:44
4 replies
#45
 | 
Lebanon Dogman69
it was what ALEX did in Vitality when NBK was there, not Happy
2021-03-05 23:45
3 replies
oh yeah my bad read it wrong srry <3 but i think hes a good igl just got a bunch of random players with no chemistry. i believe they can bee somewhat good if they gain good chemistry but idk man thats my opinion tho
2021-03-05 23:46
2 replies
#51
 | 
Lebanon Dogman69
yeah hard to rate his igl skill, so expection should be low he walked into a well oiled Vitality team already but in C9 he has had to start from zero. Also once he left Vitality the team actually started playing better
2021-03-05 23:49
1 reply
i disagree only started better because of the new players brought in. im pretty sure they would be at a similar level if alex stayed tbh
2021-03-06 00:01
#9
 | 
Estonia whosmans
i dont think "carried" describes alex well on ldlc... he was painfully average against painfully average competition
2021-03-05 20:57
13 replies
#11
 | 
Brazil NegoNey
he achivied big things with devoduvek that is worst than bot albert and logaN that was so bad that got to valorant
2021-03-05 20:59
12 replies
#15
 | 
Estonia whosmans
devoduvek wasn't bad back then and was really good at working with amanek logan was also really good, even if he isn't anymore. He was widely regarded as an upcoming prospect back then
2021-03-05 21:02
11 replies
#17
 | 
Brazil NegoNey
logaN and devoduvek only had positive stats in LDLC with alex! that's what i'm saying, he's a good IGL but don't have a clue about building a team
2021-03-05 21:02
10 replies
#19
 | 
Estonia whosmans
i dont think he was even igling back then also devoduvek was positive in misfits and logan was strong in all of the teams he was on
2021-03-05 21:04
9 replies
#24
 | 
Brazil NegoNey
devoduvek was the most inconsistent player on misfits, and logaN was average before that, and again, he was the igl.
2021-03-05 21:06
8 replies
#26
 | 
Estonia whosmans
can you prove that alex was igl? Also your assessment of devoduvek is wrong imo, as is your assessment of logan
2021-03-05 21:07
7 replies
#31
 | 
Brazil NegoNey
vitality brought him just because they wanted 2 igls again, just read the article about he's sign hltv.org/stats/players/events/10569/devo.. is that consistent to you? lmao wasn't him average? hltv.org/stats/players/events/13042/loga.. just look at some stats and real shit before saying who's wrong
2021-03-05 21:11
4 replies
#40
 | 
Estonia whosmans
Um.. yes? Can’t tell if you’re trolling or not, but Devo was above 1.0 for most of these games?
2021-03-05 23:35
3 replies
#48
 | 
Brazil NegoNey
and they said that stonians were smart lmao i didn't said that he was a bad player, but inconsistent, wtf is that euphemism
2021-03-05 23:46
2 replies
#49
 | 
Estonia whosmans
he is consistently above 1 kd. This isn't inconsistent. He isnt perfect, but he isn't inconsistent either
2021-03-05 23:47
1 reply
#53
 | 
Brazil NegoNey
30 tournaments negative K/D in 17 while your support/lurker this is consistency? LMFAO
2021-03-06 00:03
#32
 | 
Lebanon Dogman69
alex only igl after the kicked ex6tenz in ldlc, so like 6 months max and he was taken to vitality as rifler not igl
2021-03-05 21:11
1 reply
#38
 | 
Brazil NegoNey
#35 just read again what you wrote
2021-03-05 21:20
He is individually quite good and that probably helped him at tier2/3 with LDLC, but in higher tiers his igling doesnt carry the same weight and everyone else is equally as skilled, so his 1 strength is kind of irrelevant
2021-03-05 20:59
1 reply
#22
 | 
Brazil NegoNey
LDLC wasn't tier 2/3 at all, they were tier 1/2 back in the days: hltv.org/events/3954/iem-chicago-2018 5th/6th at IEM Chicago they were a good team back in the days.
2021-03-05 21:05
#6
 | 
Estonia whosmans
his accolades: tier 10 on ldlc for 3 years carried by zywoo overrated af
2021-03-05 20:56
ALEX is the best igl I love him ♥
2021-03-05 21:00
1 reply
#18
 | 
Japan Peine
ALEX to mousesport then
2021-03-05 21:02
why mods delete my thread??
2021-03-05 21:02
+1
2021-03-05 21:03
Alex is overrated slack
2021-03-05 21:04
they spent 6mil on a roster that isnt even a tier 2 team. For 6 mil u can have zywoo and s1mple in the same team.
2021-03-05 21:05
4 replies
6 mil include the salaries for mtiple years tho. And for 6 mil u propably bsrely buy out one od the 2, not even talking about salary yet
2021-03-05 21:06
3 replies
get s1mple or zywoo for 6m and 4 random faceit lvl 10 players and they would be better than this shitt team.
2021-03-05 21:08
2 replies
Yep cz vitality sre doing so well this year and did so well at the beginning of last year after alex left
2021-03-05 21:10
1 reply
vitality were never # 1 with alex. They are doing better without him and they showed it last year lmao
2021-03-05 21:12
Agree and applies to half the pro scene
2021-03-05 23:48
Login or register to add your comment to the discussion.