Thread has been deleted
Last comment
24hrs format
 | 
Lithuania andy_ 
why bother with am/pm if you can have 24 hours format instead?
2021-08-02 00:15
Topics are hidden when running Sport mode.
some people prefer 12 hour clock, some dont, simple as that
2021-08-02 00:17
45 replies
But why prefer 12 hours? What are the reasons
2021-08-02 00:20
44 replies
they might have grown up on it, think it looks cleaner, etc. I wouldnt know, it's literally just personal preference
2021-08-02 00:21
42 replies
First one I get but second one? It’s extra text so how is it cleaner
2021-08-02 00:22
41 replies
no idea, I just told you I wouldn't know, I don't use it or know anyone that does
2021-08-02 00:23
2 replies
Yeah it’s not person to person ofc but country to country, and who makes use of it except usa??
2021-08-02 00:29
1 reply
I know canada uses 12 hour time, thats all I know really
2021-08-02 00:32
why bother with 13 15 etc when i can just say 1 3 and everyone will understand it based on the context. dont even need to mention am/pm unless talking to braindead, not like if u say oh yeah im gonna get food at 3 o clock someone gonna think ur talking about night
2021-08-02 00:24
37 replies
cs match starts at 10 correct, you dont know if PM/AM There is a reason why even the US military doesnt use braindead AM/PM system
2021-08-02 00:29
4 replies
i mean its funny cuz in a conversation u would say it starts at 10 either way, not "it starts at 22". plenty of ppl use 24hr format but u dont see them talking that way
2021-08-02 00:30
3 replies
Sometimes people do provide context by saying the numbers past 12
2021-08-02 00:33
2 replies
mostly in formal speech tbh, or only if the context requires it
2021-08-02 00:34
1 reply
Nah it’s not used in formal speech
2021-08-02 00:35
No one uses that here either, everyone just says 12 1 2 etc, it’s just what you see on for example your computer…
2021-08-02 00:28
26 replies
yeah exactly so whats the point
2021-08-02 00:30
25 replies
24 hour clock looks cleaner
2021-08-02 00:32
24 replies
how cleaner when u have to see unnecessary numbers from 13 to 23 when it can be just 0-12
2021-08-02 00:33
23 replies
Numbers that you already see anyway is better then two extra letters of which you might not even know what they mean! It’s longer and you need to read longer
2021-08-02 00:34
16 replies
just look outside)) if bright = am if dark = pm
2021-08-02 00:34
15 replies
Requires extra work then having a beautiful 24 hour clock where it takes 1 second to check time
2021-08-02 00:35
14 replies
i mean ive grown up with 24 hours everywhere but for the past ~5-6 years using am/pm has been a way smoother experience, literally 0 problems and doesnt even feel like it takes time whatsoever so no idea what u really mean. its the exact same as when u talk "oh its 7 oclock", obviously ur gonna know whether its morning or night and u dont have to actually read + identify whether its am or pm so yeah whatever u mentioned sounds like a totally made up problem
2021-08-02 00:38
13 replies
You just made up that problem in #28 but why would you learn it? You immigrated?
2021-08-02 00:42
12 replies
#28 was a response to what u said no, just worked with the ppl who used it and quite ironically it seemed cleaner to me instead of 24 for u
2021-08-02 00:43
9 replies
What? Where do you live? How do you mix it XD if someone from nl would send PM/AM you would just seem obnoxious… no reason to change at all
2021-08-02 00:44
8 replies
spain
2021-08-02 00:46
7 replies
People have converged to pm??
2021-08-02 00:47
6 replies
? some surely did, not everyone obviously
2021-08-02 00:49
5 replies
But why xd
2021-08-02 00:50
4 replies
same reason u prefer 24, its cleaner
2021-08-02 00:51
3 replies
I doubt it but ok Never seen anyone do that
2021-08-02 00:53
2 replies
i mean if u think about it whats the point in writing it as 18h, 23h etc when u will say it as 1-12 numbers either way, and when u have to emphasise the time thats where am/pm comes into play instead of saying TwEnTy TwO so tbh its quite literally the same thing
2021-08-02 00:56
1 reply
HAHA XD well 22:00 > 10 am/pm mens so that’s a closed :)
2021-08-02 00:57
also wtf u mean "learn", theres nothing to learn like i said, u talk about time pretty much same way u would otherwise, aka 7, 8, 9 hours etc but contextually (although 98% of the time u never even need to mention am/pm)
2021-08-02 00:45
1 reply
Bad wording… Yeah you do the same so what’s the point in switching then XD
2021-08-02 00:48
#47
 | 
Russia zj2
only numbers is definitely cleaner than number and letters
2021-08-02 00:53
5 replies
but realistically u barely ever use those letters at all 1-12 > 1-24
2021-08-02 00:54
4 replies
#56
 | 
Russia zj2
its literally the same set of digits, its not like u get 12 more digits... its same 0-9 digits but u just move ur finger 1 cm to the right (not that difficult) and put 2 instead of 1 and make it clear for everyone hope i made sense
2021-08-02 01:11
3 replies
its pretty clear for everyone with 1-12 already. if u think 23=11 is "more clear" u must be crazy
2021-08-02 01:13
2 replies
#59
 | 
Russia zj2
and what if its not clear with 12? then u have to type 2 extra characters eww, the inconsistency where are u from? i can see why it may be not clear for you, same as i was struggling with am and pm shit when i was younger, 19, 21, 23, i get those instantly, as fast as 7 or 8, no difference
2021-08-02 01:20
1 reply
well same, i dont have any problems interpreting those but its just why would u do it when u can just write 7, 8, 9 just as u say it in irl conversation anyway? nobody says oh lets go to dinner at twenty one hours
2021-08-02 01:26
Why bother with the 12h format tho? I can never remember whether midnight is 12AM or 12PM, it's unnecessarily confusing...
2021-08-02 01:55
4 replies
no idea never had that issue lmfao wtf? also how is 00:00 less confusing, literally same thing
2021-08-02 01:56
3 replies
Well it's easier to confuse PM and AM then 00:00 and 12:00...
2021-08-02 02:30
2 replies
not at all, wtf is 0 hours???
2021-08-02 02:36
1 reply
0/8
2021-08-02 13:10
retardation
2021-08-02 00:21
why not use both interchangeably, pretty basic for everyone to understand so its just a matter of taste
2021-08-02 00:23
#8
 | 
Latvia UnfriendlyV
some people can count till 10-12 max.
2021-08-02 00:23
1 reply
#75
 | 
Estonia |imperator
fair enough
2021-08-02 13:12
Just NA things
2021-08-02 00:26
do you struggle converting? xd
2021-08-02 00:28
who cars just use what you want
2021-08-02 00:30
24 hours isn't enough dude, with all the hobbies I have and all the things I wanna do and learn, I would need one day to be like 50 hours long
2021-08-02 00:30
I guess the same idiots use pounds or feets instead of normal, precise units xD
2021-08-02 00:31
1 reply
+1
2021-08-02 00:33
I can only count to 14, I can't count to 24 yet unfortunately. So the 1-12 AM 1-12 PM system works really well!
2021-08-02 00:32
11 replies
24 is just 14 + 10 and u can count to both
2021-08-02 00:40
8 replies
What's 10? If that's a number I've never heard of that number.
2021-08-02 00:42
7 replies
its a number
2021-08-02 01:35
6 replies
Really? In what order of the alphabet does it come?
2021-08-02 01:47
5 replies
its after z
2021-08-02 01:50
4 replies
Is it? I thought letters and alphabet were the same thing. Very interesting.
2021-08-02 01:54
3 replies
yes bro its really fun
2021-08-02 02:00
2 replies
Aww rad dude! I love math class so much, the teacher helps us learn using our fingers and toes. I love school so much!
2021-08-02 02:07
1 reply
haha yes
2021-08-02 02:32
flag checks out
2021-08-02 13:16
1 reply
Of course it does! I proudly represent my 3rd grade class!
2021-08-02 13:18
24h is too much for burgerbrains
2021-08-02 00:44
1 reply
+1
2021-08-02 00:52
12h is better for casual usage, 24h is better for military usage.
2021-08-02 00:52
1 reply
You think we say, “oh it’s 13 o’clock right now”?
2021-08-02 01:00
for the same reason that some people use mm/dd/yyyy, pounds, inches, feet, miles etc. (they know it makes no sense but they're just used to it)
2021-08-02 01:03
Idk In Russia 24h used officially,but most talk in 12h system,since it easier to say "devyat vechera" than "dvadtcat odin chas"
2021-08-02 01:07
Traditional clocks just mark 12 hours, so when kids learn the time traditionally they did so locking at that type. The rest is history. A better question would be why do we all divide days into 24 hours. It would be much easier if we redefined days to be 100 something, and those to be each 100 something and so on.
2021-08-02 01:09
#58
 | 
Portugal NkiL
Depends on the education tbh
2021-08-02 01:14
#60
 | 
CIS zMo_z
I just don't like that it starts counting from 12. like that 00:00 is 12am, and 12:00 is 12pm. why.
2021-08-02 01:24
Same with betting odds. Why do you have to use -110 +120 etc when you can say 1.8
2021-08-02 02:40
Login or register to add your comment to the discussion.