Thread has been deleted
Last comment
Why Jame is placed higher than device
 | 
Russia bruh_moment_1 
Jame: 93 1vX rounds won (#2) #5 at cast 70# of opening duels won (#2) #2 at flash assists And many more Device has an incredible impact on the game and even on cs scene in general, but Jame is just a bit better this year Congrats, Jame!
2022-01-13 20:15
Topics are hidden when running Sport mode.
0/8 + device robbed + ratio + jame fell off + go save + sanji drop awp
2022-01-13 20:16
10 replies
counter ratio
2022-01-13 20:20
3 replies
#57
 | 
Netherlands arTvamp
hhm did jame with VP win any events this year? I mean device did almost sole handly. Thats gotto weight in between these two players.
2022-01-13 22:53
2 replies
VP won summit 7 at the start of the year with jame mvp
2022-01-14 00:27
1 reply
Wow big tournament Jame stat stealer
2022-01-14 02:12
nah blame emilia hult and her albanian rappers
2022-01-13 20:55
device wasent even playing the last 1 and a half event, shit player...
2022-01-13 22:27
3 replies
Not a shit player for sure, but yeah doesn't deserve top 10 cause he missed the events+wasn't that good this year
2022-01-13 23:03
2 replies
Ofc not shit, but still.. missing games and whole events like that is not good. In top 20 players you dont care about things other than "did you perform and did you win"
2022-01-13 23:04
1 reply
True, agree with that
2022-01-13 23:05
how u Finna ratio on hltv
2022-01-13 22:28
#2
 | 
Brazil nasd_
+1
2022-01-13 20:17
+1
2022-01-13 20:17
because his stats wouldn't be that inflated if he wasn't saving every round and not abusing jame before the major ?
2022-01-13 20:18
15 replies
device 1.03 big matches and eco cobra)))
2022-01-13 20:25
8 replies
the eco cobra statement is so false lol. jame would have a worse rating in big matches if he was actually dying once in his games.
2022-01-13 20:26
7 replies
well but he doesn't, device just wasn't that good this year, end of story.
2022-01-13 20:36
6 replies
never said he was good this year, but he still was better than jame in my opinion.
2022-01-13 20:36
5 replies
you are allowed to have your own opinion.
2022-01-13 20:37
4 replies
but do you actually believe he was the 10th best player ? at this point this thing favors inflated stats too much.
2022-01-13 20:38
3 replies
#32
 | 
Finland Owava
Jame was better than device this year, but no, Jame didn't deserve the top 10; Device didn't deserve to be in top 20 if you watch only by this years achievements tbh
2022-01-13 20:57
2 replies
+1
2022-01-13 21:04
+1
2022-01-13 23:10
Didn't know you could win 93 clutches by saving every round
2022-01-13 20:32
5 replies
saving/being last every round is the same for me.
2022-01-13 20:33
2 replies
What about his opening kills?
2022-01-13 20:40
1 reply
#58
 | 
Netherlands arTvamp
Nono it does not compute with the given critic .... ^o_O
2022-01-13 22:54
He doesn't have to save every round. He can go for clutch in those rounds that Sanji has at least 4750 in the bank after round.
2022-01-13 23:00
1 reply
exactly, besides why blame the player for Jame Time when the programer made so he has to save? If the odds are not perfect for a win and guarantee awp its always better to save
2022-01-13 23:11
#5
 | 
Ukraine Masak0vske
+1 jame god
2022-01-13 20:18
+device disappearing in big matches he got 1.03 as hltv said in his article
2022-01-13 20:19
10 replies
Yep, that too
2022-01-13 20:22
Jame did way worse in big events/major
2022-01-13 22:18
8 replies
hltv.org/stats/players/7592/device?start.. hltv.org/stats/players/13776/jame?startD.. ?the point made by hltv(where they said why device wasn't higher ranked) was that he ghosted on top5 matches,you're arguing with stats prnt.sc/26dbrpt also hltv.org/stats/players/7592/device?start.. hltv.org/stats/players/13776/jame?startD..
2022-01-13 22:24
7 replies
First of all you're looking at top 5 stats, wrong, it's the featured stats below you need to check, the ranking filter doesn't work that way, the difference is way smaller in reality..... Second, I didn't say anything about top 5 matches, I talked about big events/major. Big events: device: 1.11/1.19, Jame 1.08/0.96. Major: device: 1.04/1.09, Jame: 0.97/0.84 LMAO you don't even know how stats work gg potato brain
2022-01-13 22:29
6 replies
prnt.sc/26dbrpt yeah,who knows about stats is BasedSchrub,not hltv,might as well sign you instead of hltv experts to make the 2022 list cope bcs ghostlai finished player
2022-01-13 22:34
5 replies
I literally didn't say one thing that contradicts hltv, I didn't even say device shouldn't be #11, all I said is device has better big events stats, which is a fact. But since you are unable to use the statistics page, you have to claim I'm going against on hltv on something. You really shouldn't be arguing about these things if you don't know how the hltv stats page works, but what else could you expect from br
2022-01-13 22:39
4 replies
"Jame did way worse in big events" hltv clearly states that device ghosted on those big matches(which OBVIOUSLY includes big events,+the top5 filter gets very close to the rating that hltv gave on the article,instead of your 1.09 of the featured filter,so i think the one that's using the wrong filter is you) smh i'm asking for csgo knowledge by a noscener coutry like malta that only has matchfix vibes and no players /closed
2022-01-13 22:46
3 replies
#59
 | 
Netherlands arTvamp
What does ghosted in this context even mean?
2022-01-13 22:56
2 replies
playing much worse than normal in big matches
2022-01-13 22:58
1 reply
#87
 | 
Netherlands arTvamp
Ah yeah then yes he did. but I also think thats more a matter of team needs time building and personal life knocked on the door a few times this year. On your own you can only do so much and one of his skill calibur would do exactly that be great one tournament and not another. Which he did. He is pretty consistent but will be more so again when his personal life is in order and when his team is consistent it will strenghten the consistency of him and this winds up full circle. There was only one other with him who did great with consistency which was hampus in my opinion. The others did great but not consistent yet. gameplan and indivudual form as well as life style is great part of that.
2022-01-15 15:59
Jame is a great AWPer Despite saving most of the rounds... he won 92 1 vs x.... Very nice
2022-01-13 20:19
#8
 | 
Brazil NotJuan
device extremely overrated
2022-01-13 20:20
#10
 | 
Croatia FoxerHR
IDK why he is here, has done fuck all all year.
2022-01-13 20:20
3 replies
Who are you talking about?
2022-01-13 20:22
2 replies
#14
 | 
Brazil NotJuan
device obviously
2022-01-13 20:23
Lol n1
2022-01-13 21:00
Congrats to jame
2022-01-13 20:21
surviving LOL
2022-01-13 20:24
4 replies
Also #1 at awp kills per round hehe
2022-01-13 20:28
3 replies
Yeah, not hard to get #1 at awp kills per round when u are saving all the time and getting exit kills cuz they try to chase u =D
2022-01-13 20:58
2 replies
#41
 | 
Croatia FoxerHR
+1
2022-01-13 22:15
+1
2022-01-14 16:45
+1 Jame deserved this He got robbed in 2019 so this is good for him
2022-01-13 20:24
+1 look at the stats how he played every tournament, and Devve where 3-4 tournaments in a row playing with 1.00 rating
2022-01-13 20:27
Jame 46% Survival rate. Saver to the max
2022-01-13 20:28
2 replies
Man I suggest u to save this argument for sh1ro, the final boss of surviving %
2022-01-13 21:01
1 reply
Sh1ro beats him by 1% lol but will outduel him 9/10
2022-01-13 21:17
baiter stats WAYYY too rewarded
2022-01-13 20:29
Because ecolai is more of a Jame than Jame himself.
2022-01-13 20:29
Xyp9x having high surviving rate, winning clutches - smart player, clutch minister Jame having high surviving rate, winning clutches - Jame time, baiter, low impact
2022-01-13 21:04
6 replies
One plays with best gun possible on easiest role possible other shitty guns harder roles.
2022-01-13 21:10
5 replies
Jame is igl in vp
2022-01-13 21:26
#54
 | 
Russia EL30
Igl is easy?
2022-01-13 22:45
3 replies
Shitty igl is easy and that whats Jame is,thats why they save allthe time, they have no mid round calling. Iftheirgame plan does not work(and this is coach job) they will save.
2022-01-13 23:04
2 replies
#74
 | 
Russia EL30
But VP succeded more then Device teams this year. So the higher position is more than justified
2022-01-13 23:44
1 reply
They won cs summit vs NiPs tier1 tournament win and two tier ones finals. They had worse year.
2022-01-14 11:19
Device is the only awper that baits and is more passive than jame.
2022-01-13 22:18
#46
Lep | 
Turkey LEPP
device have %40 loss so dont worry there will be replacement
2022-01-13 22:27
#47
 | 
Brazil hugoooo
Jame should be even higher, king. He plays in favor of probability, just like a robot would do.
2022-01-13 22:28
device was kind of useless on tier 1 events and vs good opponents kinda sad. but it is what it is
2022-01-13 22:29
achievements. /close
2022-01-13 22:40
0/8 jame tier 3 baiter
2022-01-13 22:47
dev1ce is n0thing without astralis eod
2022-01-13 22:58
i agreed
2022-01-13 23:32
#76
 | 
Canada chanse
because jamehas more fan boy.
2022-01-14 00:23
#79
 | 
United States kalimbo
Cause device does not have a Sanji.
2022-01-14 02:13
3 replies
#81
 | 
Sweden Berran0
Jame doesn’t have it either anymore, at least not THE sanji.
2022-01-14 11:24
2 replies
#82
 | 
United States kalimbo
True... who will be giving Jame an awp on the eco rounds? Buster?
2022-01-14 11:25
1 reply
#84
 | 
Sweden Berran0
Yeah, buster dropping makes more sense than any of the others. He has the lowest rating on the team, so maybe vp will make him the “new sanji”. Idk though.
2022-01-14 11:34
Why is Yekindar not in the top 20?
2022-01-14 11:26
1 reply
He will be 9
2022-01-14 12:18
Login or register to add your comment to the discussion.