Thread has been deleted
Last comment
aoe2
 | 
Canada xXbananamanXx 
It looks like a great game and I really want to play it. However, it cost about 21 dollars and 35 with DLCs, should I buy it? Can I play multiple players without the DLCs?
2022-01-20 02:58
Topics are hidden when running Sport mode.
DLCs are way way better so i would suggest you go for the DLC. I believe you'll be matched only with other non-DLC players in multiplayer if you don't get it.
2022-01-20 03:00
7 replies
Thank you for letting me know that
2022-01-20 03:06
5 replies
#26
twice | 
Korea Tzuyu
To play multiplayer the base game is fine the flcs just add the option to play those civs, which isnt a big deal, if anything buy the game and wait for dlcs to be cheap if u want them, im 1800 rated without dlcs theres no need for them
2022-01-20 15:59
4 replies
Damn 1800 is impressive, that's like the top 5% in the game
2022-01-20 16:01
1 reply
1800 is top 1.6%, which is equivalent to being global elite in CS:GO. You can read more about the ranking distribution here: ratings.aoe2.se/
2022-01-20 16:31
Appreciate that man, this helps me a lot. I bought this game and right now I'm downloading it.
2022-01-20 21:08
1 reply
#40
twice | 
Korea Tzuyu
just know its not nice to newcomers, but youtube will help u get good quick, lookup build orders :D
2022-01-20 22:10
#24
twice | 
Korea Tzuyu
Nah u get matched with them still
2022-01-20 15:58
Age of Mythology >>>>>>>>>
2022-01-20 03:05
3 replies
aoe2 classic
2022-01-20 03:06
True, but aoe2 is great nonetheless.
2022-01-20 16:04
+1
2022-01-20 21:09
wtf really? you talking about this 20 years old hd version or about some new remasters im sure you can find cheeeper at some sites
2022-01-20 03:05
4 replies
really like this game, played when I was young, so I will buy at steam
2022-01-20 03:06
3 replies
yeah as you wish, im playing it also and its as good as when i was 8, im not a pro but plaing with hard bots
2022-01-20 03:09
2 replies
wtf mens i tried hard bots but they are too strong they have like 3-4 times the score i have
2022-01-21 18:18
1 reply
you need to slow down time at start to slowest men i start from dark age and bulid 2 houses at start then go gather food from ship and ez
2022-01-21 18:43
AoE3 > all
2022-01-20 03:08
21 replies
#9
 | 
Argentina SantiMedia
0/8
2022-01-20 03:10
3 replies
AoE2 is just nostalgia, the civs are barely different and the graphics are just super old, AoE4 is buggy af
2022-01-20 03:12
2 replies
after yesterdays update ao4 is much less buggy, give it a try again
2022-01-20 16:01
1 reply
I know, it's better now but attack animation cancelling isnt fixed yet. Also I don't like how you can barely counter water from land. Overall its ok though, too bad im trash with only 1400 elo.
2022-01-20 16:21
AoE3 the bots sorta give up after some time, doesn't make it fun
2022-01-20 03:31
3 replies
Who tf plays against bots
2022-01-20 13:59
2 replies
i used to play vs bots in AoE2, tried it out in 3 as well. imo bot games on highest difficulty are super tough coz they come for you early and hard. human opponents usually tend to take their time plus don't give you priority as a target
2022-01-21 02:47
1 reply
Nah sry bro, even extreme dificulty is kind of easy when youre good at AoE haha
2022-01-21 14:08
-1 AoE2>AoE1>AoE3 "das ich soll" great memories
2022-01-20 05:35
1 reply
As I said, nostalgia. But that's pretty much the only good thing.
2022-01-20 13:59
#14
 | 
Europe JohnnyPayn
Great bait you hooked so many ppl
2022-01-20 05:32
Aoe3 is not as good as Aoe2 in comparison of the meta and mechanics
2022-01-21 14:10
3 replies
It's much better I think. In AoE2 the civs are barely different, even Aztecs get petards and trebuchets, cmon.
2022-01-21 14:12
2 replies
Yeah that's a bit hilarious, but ao3 just doesn't give the same feel as Aoe2,
2022-01-21 14:14
1 reply
I think thats purely nostalgia
2022-01-21 15:00
lol 0/9
2022-01-21 16:11
5 replies
AoE2 is pure nostalgia, thats all. Aztecs have petards and trebuchets, wtf
2022-01-21 16:21
4 replies
aoe3 is for ppl that never learned to play aoe2
2022-01-21 16:26
3 replies
I know both and AoE3 is just better. Could just say AoE2 is for ppl that never learned to play AoE3.
2022-01-21 16:27
2 replies
You can say anything but that doesn't mean something is true ;)
2022-01-21 17:54
1 reply
same for you haha
2022-01-21 18:15
#12
 | 
United States Phamous3k
Definitely have the urge to play aoe2.
2022-01-20 05:30
buy definitive edition, you get the original expansions and way better graphics and better performance and better AI There are two other definitive edition expansions which you can buy if you want
2022-01-20 05:50
2 replies
#27
 | 
Denmark HypaboliK
+1
2022-01-20 15:59
+2 go for this
2022-01-20 16:01
Go for definitive edition
2022-01-20 05:59
It's totally worth the 20 bucks imo, and yes you can play multiplayer without DLC's. The roster of civs is like 30 or so, without the DLC's you still have 25 to choose from
2022-01-20 14:02
AoE2 DE is constantly on sale on Steam. You should wait for the next steam sale which should come right around the corner. It's usually 50% off. Next steam sale: steamdb.info/sales/history/
2022-01-20 14:02
It was good in 2000. Can't understand that people play this game. Warcraft 3 in 2002 showed how to make RTS games.
2022-01-20 14:04
crusader kings 3 also good
2022-01-20 14:05
1 reply
+1
2022-01-20 15:59
What a coincidence, I'm also thinking about buying it right now.
2022-01-20 14:05
#28
 | 
Europe JohnnyPayn
it is literally one of the most fun games i have ever played especially if you play it LAN with friends best memories of my childhood i think
2022-01-20 16:00
i also was thinking about the price before i buy, but f*ck it i love that game :D
2022-01-20 16:02
DLCs are well developed, civs are fun and campaigns are good, but overall Definitive Edition lets you have all the fun without them so like some people suggested above, you can buy base game on sale which happens quite often and then wait for additional discounts on DLCs
2022-01-20 16:36
aoe2 goat rts with the most complete and advanced playbook. its awesome and im addicted
2022-01-20 21:11
crack it
2022-01-20 22:11
1 reply
#43
 | 
Argentina SantiMedia
-1
2022-01-21 02:52
just buy it from g2a for friction of price
2022-01-21 14:10
#48
ropz | 
Finland wormi
just play the old one, remake was shit
2022-01-21 14:13
no need to buy DLC, basic game is just great and you can play multiplayer
2022-01-21 16:04
Login or register to add your comment to the discussion.
Now playing
Thumbnail for stream
Brazil
gaules
13413 viewers
Top streams
All(10)
Casters(5)
Streamers(4)
Organizers(1)
Brazil
gaules
(13413)
Brazil
mch
(1648)
United States
Cooper-
(833)
Brazil
Apoka
(525)
United Kingdom
ESL TV
(347)
Argentina
guishorro
(186)
United States
Merabella
(146)
Brazil
JokerBR
(79)
Canada
DAVEY
(43)
United States
Swisher
(22)