Thread has been deleted
Last comment
2k elo overrated
EddezeNNN | 
Norway sterksomfaen 
Some games feels like master guardian, no logic, continuiously shifting through b apps smoke and die for free, jump peeking, p90, every stupid play you can think of. I still win but omfg its so frustrating to play against :DD They cant even throw window smoke in 2k elo??? i prefer playing against 3k elo 2k elo is so overrated imo, thought before it was pinnacle of cs my faceit if u wanna know: faceit.com/en/players/WeebHead
2022-01-21 16:36
Topics are hidden when running Sport mode.
agreed 2k elo shit. nvm.
2022-01-21 16:37
30 replies
👍 nvm why
2022-01-21 16:51
#36
 | 
Latvia Tibro
2k elo is nothing lol 3k atleast there are some good af teammates or enemy so
2022-01-21 16:53
28 replies
yep.
2022-01-21 17:15
if you are 3k elo you can consider yourself ok at the game
2022-01-21 19:47
26 replies
#99
 | 
Latvia Tibro
lmao probably not ok im good
2022-01-21 20:55
25 replies
you are ok at the game
2022-01-21 20:55
17 replies
#103
 | 
Latvia Tibro
lmao ur actually dumb then ok is fucking 2k
2022-01-21 21:05
16 replies
2k is beyond dogshit
2022-01-21 21:06
15 replies
2k brasil faceit = 1k eu faceit
2022-01-21 21:09
3 replies
im eu
2022-01-21 21:10
1 reply
ok
2022-01-21 21:10
ok
2022-01-21 21:11
#114
 | 
Latvia Tibro
dont care your opinion ur trash
2022-01-21 21:12
10 replies
says the 3k elo player thinking hes good LOL
2022-01-21 21:13
9 replies
#121
 | 
Latvia Tibro
how much ur then good? ha alo idiot im good u stupid idiot come 1v1 then u can say me something
2022-01-21 21:17
8 replies
kek csgo player thinking he has aim, how cute whats your aimbotz record
2022-01-21 21:20
7 replies
"whats your aimbotz record" ahh yes the best way to test how good a player is
2022-01-21 22:18
6 replies
It was him who asked for a 1v1
2022-01-21 22:36
5 replies
#171
 | 
Latvia Tibro
yea i asked..but why u need aimbotz record(90 degree)(53.0s) thats such a stupid think to ask :D link your faceit account pussy
2022-01-21 22:47
4 replies
53s... is this a joke? Was this your first attempt?
2022-01-21 22:48
1 reply
#185
 | 
Latvia Tibro
i dont play that xD only dm and and mby aimbotz some 100 kills each mby ... like its team game why i need to get some shit seconds faster than doesnt give anything in 5v5
2022-01-22 09:42
I agree with him saying that you're ok at the game. I get headache from 3k elo coming to 4k elo taking best potions and bottom fragging most of the times.
2022-01-22 05:19
1 reply
i know 4,3k elo guy who is total trash
2022-01-22 10:13
ur not 3k, dont forget the fact :D
2022-01-22 15:39
6 replies
#198
 | 
Latvia Tibro
btw im (now 2800 bit lost cuz didnt play for fpl-c qual serious) faceit.com/en/players/TIBROIX ja netici..
2022-01-22 16:01
5 replies
teach me a thing or two once :) im go to work for 2 weeks so in 2 weeks ye
2022-01-23 02:52
4 replies
#218
 | 
Latvia Tibro
dont understand
2022-01-23 14:05
3 replies
teach me to get close to 3k
2022-01-23 16:03
2 replies
#243
 | 
Latvia Tibro
delete and dont waste life
2022-01-23 17:57
1 reply
:((( Mman
2022-01-24 04:02
#2
 | 
Netherlands Pawlkelele
MIRAGE BAH BAH BAH BAH I not like
2022-01-21 16:37
18 replies
#6
 | 
Netherlands PawnyCS
+1 men!
2022-01-21 16:38
its aimer map
2022-01-21 16:41
9 replies
Boring
2022-01-21 18:14
DUst 2 aim mirage is SMOKE MAP LOL
2022-01-21 20:04
7 replies
#101
 | 
Argentina ReacC
100% this
2022-01-21 20:59
WRONG Mirage is shit map dust 2 god
2022-01-21 21:42
2 replies
its what i say MIRAGE SMOKE MAP SO IS SHIT MAP CUZ SMOKE ADVANTAGE SMOKE ABUSING Dust 2 AIM pure real skill
2022-01-22 16:03
1 reply
true bro
2022-01-22 16:05
+1
2022-01-21 22:26
D2 is also aim map
2022-01-22 05:05
+1
2022-01-23 14:19
sand-themed maps are boring in general
2022-01-21 19:51
2 replies
if you like bright colours go play valulrant u baby csgo is REAL and war is not BEAUTIFUL it is BORING and ther eis sand sometime
2022-01-23 14:20
1 reply
>csgo >war
2022-01-23 15:09
#141
 | 
Saint Vincent and the Grenadines Datsun510
Gebaseerd
2022-01-21 21:44
2 replies
goe gezegd
2022-01-23 14:25
1 reply
#240
 | 
Saint Vincent and the Grenadines Datsun510
Danku
2022-01-23 16:27
#253
 | 
Netherlands PawnyCS
hi mama
2022-04-11 17:18
#3
FalleN | 
Portugal lift7
i agree 100%
2022-01-21 16:37
#4
honda | 
United States Bioax
water is wet
2022-01-21 16:38
#5
 | 
Canada SparklMastr
i think i see so many "2k elo overrated" threads that you can question: is it really overrated then?
2022-01-21 16:38
4 replies
#89
 | 
United States Azaqa
hltv is minority opinion, most cs players consider 2k elo very good
2022-01-21 19:47
3 replies
Most people think MM is all there is to the game lol
2022-01-21 19:54
I believe gold nova 4 is average if you take all players. Ofcourse people see 2k elo as good lol
2022-01-22 15:35
1 reply
#205
 | 
United States Azaqa
In NA they fucked mm curve and average is like silver elite lol so yea
2022-01-22 17:00
im at 3600 elo and people are dogshit
2022-01-21 16:38
8 replies
im at 5k elo and people are dogshit
2022-01-21 22:20
7 replies
im serious though i rarely play and still somehow manage to keep 3.6k
2022-01-21 22:23
6 replies
everyone thinks everyone else is dogshit at high elo, its an ego thing. Someone might just be having a bad day doesn't make him dogshit
2022-01-21 22:24
5 replies
If you are not pro, or semi pro and 3.6k elo like me you're dogshit theres a reason i can only pug lol
2022-01-21 22:25
4 replies
you don't use pros as a standard for decent players, yes we are dogshit compared to pros / semi-pros but that doesn't make us bad at the game.
2022-01-21 22:27
3 replies
okay i'm so confused but im genuinely bad at the game at 3.6k elo so if i can get it there are defo some boosted guys there
2022-01-21 22:28
2 replies
i mean its not uncommon to find boosted people there but theyre usually carried by some insane 15 year old talent with 4k elo+
2022-01-21 22:29
1 reply
im 16 close enough and my friends are talented swedish players
2022-01-21 22:30
#8
 | 
Latvia chebyrek
nt mirage grinder lmao
2022-01-21 16:38
8 replies
25 avg no talking pls
2022-01-21 16:39
7 replies
#10
 | 
Latvia chebyrek
lol
2022-01-21 16:40
6 replies
xdd i also play vertigo and abit dust 2/overpass
2022-01-21 16:40
5 replies
#13
 | 
Latvia chebyrek
yeah saw my bad, i just fking hate mirage, thats what i saw first bruh
2022-01-21 16:41
4 replies
honestly i think of csgo as mirage only exists at times xd
2022-01-21 16:42
3 replies
#28
 | 
Latvia chebyrek
i played recently couple times, even if i hit 30kills, i cant win becous of shity teammates lol
2022-01-21 16:50
2 replies
no i feel you, all dying first 20 seconds mindless pushing. leaving no oppourtinity to get traded you know :DD
2022-01-21 17:03
1 reply
#52
 | 
Latvia chebyrek
true af
2022-01-21 17:05
#16
 | 
Denmark Xipingu
It's not overrated when 100 of these threads appear daily. 2k elo is trash confimed /theend
2022-01-21 16:42
12 replies
youtube.com/watch?v=7ObTZYOjPpo no but please look how stupid this round is
2022-01-21 16:51
11 replies
#37
 | 
Denmark Xipingu
That's basically MM lol. They aren't even peeking together. I can't say they should have killed you, but I can say they could have done loads better than that. Jumping through the smoke is pretty common these days especially with SMG's - braindead as can be, because it shouldn't work out.
2022-01-21 16:53
7 replies
yea i basically played only mm until this year, and early game after they peek two con with awp i realised this is like an mm game so i knew how to counter these idiots =DD
2022-01-21 16:55
6 replies
#186
 | 
Denmark Xipingu
Yeah exactly :D but it's funny that happens in 2k elo still
2022-01-22 10:11
1 reply
Ye i was second mid and my mate didnt molly con and well 2 awps peek me when i come out 😍
2022-01-22 15:32
what was your mm rank + your sens + age
2022-01-23 14:27
3 replies
global 17 3.09 x 400 but now 1.05 x 800, 18
2022-01-23 16:02
2 replies
nice gj) gl furter
2022-01-23 16:07
1 reply
Ty U2 belgia
2022-01-24 04:03
lol østlending
2022-01-23 14:15
2 replies
jeg r nordlending har ikke mic enabled lol
2022-01-23 16:03
1 reply
Heldig 😍😍😍😍
2022-01-23 16:43
Play Nuke, Train, or Overpass on 2k elo. You'll meet good players. Mirage and D2 are always so-so lmao.
2022-01-21 16:46
1 reply
overpass fun 👍 not nuke its hold chokes map, expect outside which is fun
2022-01-21 16:48
it's because you have 200 matche, you will also found people with a low amount of matches, so it's obvsiouly they will be worse bad than some guy with 1000 matches+ lvl10
2022-01-21 16:48
10 replies
imo the more matches they have the worse they are, 2k matches hardstuck 2000 elos are so bad
2022-01-21 16:50
9 replies
on personal experience for me lvl 5 1000 matches is way stronger than some lvl 7-8-9 with less than 300 matches
2022-01-21 17:25
8 replies
honestly ive seen lvl 7 with 5k matches carrying a lvl 10 game with me
2022-01-21 17:27
7 replies
i have once seen person with 10k games and lvl 7 :D
2022-01-21 18:05
4 replies
feel like they were rly high elo at one point and went on crazy tilt streak
2022-01-21 18:11
3 replies
Or stopped caring about elo and just want t enjoy the game at the level they are playing on
2022-01-21 19:52
2 replies
Ur onto something
2022-01-21 19:55
1 reply
if you have more than 4k matches and you're not around 3k elo or more im sure that around 95% of the players just want to enjoy the game at the lvl they are playing at. No point chasing stars. Trying your best in order to win ofc but caring about elo? Don't think so.
2022-01-21 19:58
2022-01-21 21:08
1 reply
Finnish gods scare me
2022-01-22 05:05
Overrated by who? Nobody
2022-01-21 16:49
1 reply
not hltv but the general csgo players 👍
2022-01-21 16:51
#27
 | 
Canada sentrox
who cares, play the game, have fun. You're not going pro.
2022-01-21 16:50
9 replies
what if im going pro what u gonna do huh
2022-01-21 16:51
8 replies
#34
 | 
Canada sentrox
your poor parents. their son is a giant sweat stain in their basement.
2022-01-21 16:52
7 replies
no but im making alot money at yr 18 in oil industry its okkkkk. i play cs when im home
2022-01-21 16:55
6 replies
#44
 | 
Canada sentrox
sure you are, the only oil is the giant stain on your pc chair. That being said, I have worked in the oilfield for the past 10 years. supervisor at a company that build downhole tools (mud motors, hmj jars). So , i know the oil field talk, if you truly do work in the oilfield, what do you do for work?
2022-01-21 16:57
5 replies
i wont say the company or platform cus idk if thats good idea? but im process operator in the north sea work 2/4 sry for my english csgo has fucked it up idk how to speak it anymore
2022-01-21 16:59
4 replies
#47
 | 
Canada sentrox
right on, any ways i was just trolling, good luck with your job, i know there is a lot of oil work in Norway, I sent a lot of tools there. Not a bad idea to never post your work company on a forum like this lol
2022-01-21 17:01
3 replies
yea, 300k in norway work in the oil industry here, and we are 5 million people. kinda nuts. what kind of tools?
2022-01-21 17:02
2 replies
#51
 | 
Canada sentrox
Mod motors, bunch of different drilling jars (hydra mechanical jars, combination jars. They are motors that go on the drill bit of oil rigs on land, I don't know much about off shore drilling. I'm not sure if you'd use these types of tools or not.
2022-01-21 17:04
1 reply
We have drills rigs but ive been placed on a process and production rig. I dont know much about drilling. I went sight seeing on the drilling rig, and it was fully automated. Cant explain it really, i dont know enough but it was enourmous. When it screwed on the drill pipe automatically, bunch of water vapour came of of it, crazy sight. I am 1st year apprentice so i dont know much yet. Is it good work?
2022-01-21 17:08
#32
 | 
Trinidad and Tobago r41
nobody is overrating it
2022-01-21 16:51
1 reply
not hltv but all else👍
2022-01-21 16:56
2k elo meant something 6 years ago, now it's fully trash level 10 is 3k elo and up, anything between 2k and 3k is level 9. /closed
2022-01-21 16:52
#38
 | 
CIS 2ocean
why do you even talk if you are <40 avg <2.5 k/d? get good
2022-01-21 16:54
1 reply
sry 👍
2022-01-21 16:56
2k elo EU is nothing, elo is inflated there. NA 2k elo still is not very good. even 2500 elo players often are trash. rank A+/G ESEA is what considered really good here
2022-01-21 16:54
2 replies
NA = cringe
2022-01-22 16:10
1 reply
NLE Choppa = fire
2022-01-23 02:34
#46
 | 
Russia Drain3r
same with dota mmr it’s just a matter of time. in near future 3k elo will become dogshit
2022-01-21 17:00
3 replies
they need to do same as esportal did and wiped elo basically
2022-01-21 17:03
I mean 3k in dota is still dogshit. 3k means you have some basic knowledge and skills and thats it
2022-01-21 17:11
1 reply
#86
DG | 
Namibia aimdemon
Yeah he means as time passes the dogshit ceiling number rises.
2022-01-21 19:11
Nvm.
2022-01-21 17:11
3 replies
what
2022-01-21 17:18
2 replies
Was meant to reply to #46
2022-01-21 17:28
1 reply
okey dokey my frend
2022-01-21 17:29
2k is dogshit, 3.1k starts being ok
2022-01-21 17:13
1 reply
FAX
2022-01-21 17:17
#59
 | 
Latvia Muminnnnn
smurf complaining lol
2022-01-21 17:17
5 replies
not smurf main acc played mm for 5 yrs
2022-01-21 17:18
4 replies
#71
 | 
Latvia Muminnnnn
sure
2022-01-21 17:33
3 replies
lol its true ;DD
2022-01-21 17:45
2 replies
#76
 | 
Latvia Muminnnnn
sure
2022-01-21 17:48
1 reply
copium
2022-01-21 18:00
#62
 | 
Namibia Watame
Shut weeb
2022-01-21 17:22
2 replies
im fake weeb
2022-01-21 17:23
#168
 | 
Trinidad and Tobago r41
friendly fire
2022-01-21 22:37
hard agree, i didnt play cs for a year, started again and got to 2.4k elo in like 100 games it's NA though so it doesnt really matter anyway faceit.com/fr/players/barty456/stats/csg..
2022-01-21 17:27
12 replies
heard na was harder cus less players or sum
2022-01-21 17:30
4 replies
once you go above 2k its so unfun because everyone is a piece of shit with a huge ego and half the games are vs a 3 or 4 stack who are playing like its a main playoff game
2022-01-21 17:32
3 replies
high elo players are virgin raging every game its annoying but i am psylogigilist every game and try to calm everytone lol
2022-01-21 17:45
stacks with few new accs and boosting elo is best lmao
2022-01-21 18:17
1 reply
Haahhaha yes
2022-01-21 19:05
If you were in europe that 2.4k elo would be 3.4k. Games in NA are much harder from my experience queueing both regions. Elo is inflated in Europe. I do love playing against the Chinese five stacks who queue with a low lvl account and boost so the games are uneven. It’s definitely harder to get lvl 10 in NA and especially high elo and keep it. Regarding the egos part, just be thankful you don’t play Valorant (assuming) where the majority of immortals and radiants in that game are the most egoistical people you meet online.
2022-01-21 21:11
6 replies
hahahhaha thats not true at all i can que na with 180 ping and still destroy everyone there
2022-01-21 21:15
3 replies
That’s great, your region’s elo is still heavily inflated.
2022-01-21 21:19
2 replies
and na players suck
2022-01-21 21:21
1 reply
Definitely some NA players who suck but players here are more true to their rank rather than a lot of boosted lvl 10s in Europe who would be lvl 7 in NA.
2022-01-21 21:24
yea i played val for like 2 months when it came out and was imm3 and you're right, but for me personally i had such a shit experience with my last faceit grind
2022-01-22 20:48
1 reply
I have to admit, the most fun I had on Val is when the game first came out in beta and the first season/act. Playing with a 5 stack of friends was a lot of fun for me but slowly a bunch of degenerates came to the game. My biggest turn off with Valorant is how dumbed down it is and how much the skill gap is lowered. Only way you can get radiant is by playing a lot and I don't have time to do that or maintain it. Regarding cs, grinding it can be shit but if you ever need someone to queue with, I am down and could use someone to queue. Plus Two Canadian duo, easy dubs.
2022-01-22 21:40
good players can play every map
2022-01-21 17:36
3 replies
ye
2022-01-21 17:47
2 replies
I am not good so I dont lmao
2022-01-21 19:42
1 reply
I play 1-3 Just playing those i find fun
2022-01-22 05:06
im at 1300 elo and people are FPL ready
2022-01-21 17:49
2 replies
#167
 | 
Trinidad and Tobago r41
at 1300 elo? :D
2022-01-21 22:37
1 reply
yes talking about me ofc
2022-01-21 23:10
#79
 | 
Czech Republic TeBych
FaceIt elo overrated
2022-01-21 18:03
1 reply
1+
2022-01-21 18:13
kek
2022-01-21 19:49
Checked Faceit name, irrelevant user, irrelevant thread.
2022-01-21 19:59
1 reply
Lol feit
2022-01-22 05:13
idd not hard at all, i have just over 2000 and rarely play.
2022-01-21 20:02
You play Mirage only and call others bots
2022-01-21 21:05
1 reply
Yuh 👍👍
2022-01-22 05:13
Faceit Elo in Europe is very inflated. A 2k elo in Europe is like a lvl 7 player in NA. 3k+ elo in NA is super hard to get and keep compared to Europe as well. Once you’re 3k elo every game is a -35-40. When voo was in Europe he was playing supreme MM and said he kept getting lvl 6 players in his games as where in NA it is impossible to get dmg or higher.
2022-01-21 21:08
2k elo in EU is gold nova 2 in NA.
2022-01-21 21:08
8 replies
It’s funny because it’s actually true.
2022-01-21 21:13
7 replies
I have some friends who are lvl 10 faceit and still silver MM lol
2022-01-21 21:13
6 replies
Yeah it’s impossible to rank up in NA mm atm. Dmg is literally global now. I’ve won 13 in a row in mm and still haven’t ranked up stuck at mg1.
2022-01-21 21:18
4 replies
im LEM but don't play NA anymore because as soon as I que NA, I get server crashers/rage cheaters/brand new accounts immediately.
2022-01-21 21:19
3 replies
It’s been a good amount of time since I’ve gotten a cheater in my games. Cheaters are definitely out there but I think the problem is super over exaggerated. Haven’t played a hardcore cheater in gn/mg in at least my last 40-50 games on mm. Love seeing some of the Europeans on here that can’t accept their region’s elo is inflated. Supreme European players are lvl 6 NA players.
2022-01-21 21:23
2 replies
I just played with and against the same stack of closet cheaters yesterday and while they were destroying us once I was on the same team as them yesterday I spectated them and they had the movement and aim of people who never touched a keyboard and mouse but still somehow destroyed everyone
2022-01-21 21:27
1 reply
Unfortunate, there are cheaters out there but the problem is certainly not as bad as it used to be in 2017-2018.
2022-01-21 21:33
Holy shit I’ve been wondering why I get destroyed in mg1 mm (albeit with music on and holding w) but can farm 2k elo
2022-01-21 21:21
#111
 | 
Finland WhyUBulla
2k elo? :D its nothing
2022-01-21 21:10
#118
 | 
France marponche
Elo doesnt mean shit if you're good or not, grinding in ESEA with a team is where its at.
2022-01-21 21:13
on average, now 2k elo is not serious. It's like global elite in 2014, then it was a cool achievement, but in fact there are a lot of weak players living on 2k elo The only difference is that after global elite you had nowhere to move on, and now 2k elo is just the beginning.
2022-01-21 21:17
2 replies
I'm 1.7k elo and don't play global. You are always against 3.5k elo fpl-c qual player. Someone on your team is going 20-4 and you're struggling with 4-12. Supreme/eagle is too easy on the other hand
2022-01-21 21:32
1 reply
I said that 2k elo can be compared with the global elite sample of 2014, not now. Now Global elite is just dust I'm not sure about the fact that having 1700 elo you constantly play against 3500 :D
2022-01-22 13:43
#125
 | 
Czech Republic Luckjeen
Its true, sometimes I feel like Im playing with a level 2 and against 3,5k elo, sometimes the other way around. 2k elo do be full shock most of the times
2022-01-21 21:19
Lost two games 4-16 and 0-10 today this shit is bs. Literally nothing good comes from cs for me. That one great match is balanced with either personal shit performance or a blowout loss.
2022-01-21 21:30
2k elo shit rly? I not gonna win a single game in lvl 3-4 cuz i got russians only with 0.09!!!!! KD of 16 matches when the enemy play like a lvl 7-8...
2022-01-21 21:35
No one overrates 2K elo lmao
2022-01-21 21:36
name checks out, opinion rejected
2022-01-21 21:37
#138
 | 
Sweden gNeJS
Ive been playing esportal/faceit for the last couple of years and returned to MM to see how it was and just hit global. How the fuck can the highest rank in CS be this bad, People lack basic understanding of the game and can Still get to the highest rank the game has to offer its insane.
2022-01-21 21:39
4 replies
I mean there isn't any particular difference between 2K elo players and Globals tbh. The only thing that differs globals from 2K elo players is understanding of the game since mechanically people are alike. It's easy to hit 2K elo solo unless you get matched up with 10 iq boosted lowtabbers
2022-01-21 21:43
3 replies
#142
 | 
Sweden gNeJS
Im not very talented mechanically, ofcourse i can buy deagle and shoot some heads from time to time but not insane. I just know how to win rounds and its insane how that can be "rare" in a game where it in the end is the only thing that matters. People watch to much frag movies or something lol.
2022-01-21 21:50
1 reply
yeah you don't even have to be good mechanically to hit 2K elo, like I said it's easy to hit 2K elo unless you either get matched up with boosted bots or you can't think during the game, I cannot believe how 2K elo ppl don't know basic smokes on all maps besides mirage. xd
2022-01-21 21:56
1+ At times global games are harder lul
2022-01-22 05:11
#143
 | 
Croatia FoxerHR
Hope this genuinely isn't a smurf because if it isn't then it's impressive but I have a feeling that it's just a smurf shitposting.
2022-01-21 21:52
2 replies
Not smurf
2022-01-22 05:11
bro its 2016 account with 2200 elo how is that a smurf lol. i started playing in 2020 and got to 2k elo in 150 games on faceit and i am dog garbage.
2022-01-22 10:30
Well, I can somehow agree. For 2k ELO, you need to be atleast on higher level, than an average matchmaking player, whats not so hard with bit of practice. It still doesnt change the fact, that you can literally play a team faceit match in 5, what means if you get 4 of your friends that are somehow decent with basic knowledge, you will have it a lot easier, then others and that way even 3k isnt that hard. I think not 2k elo is overrated, but THE FACEIT ELO itself is overrated and to prove your "talent" and skill in the game, you just need to get some decent tournament results. Also not even mentioning how people literally flex with 3k elo, like they'd actually be pros. There is like 30k people more the same elo as you are, if not even more.
2022-01-21 21:52
2 replies
yeah elo is invalid taking account of the fact that majority of 2K/3K elo bots were brought up on mirage and have no clue how to properly play other maps + ofc they're braindamaged as fuck
2022-01-21 22:00
1 reply
Anyways, I still expect people coming asking me what did I achieve in CS and whats my elo, because they are cry babies and can't get over the fact, that someone is bitching out on their elo :D
2022-01-21 22:13
I would like to ask for an advice, as I see some really skilled players here. I am 6-7 lvl, 1500+ games, started caring about the game just recently. I would like to reach at least 2500 elo, as I consider it somewhat of an achievement. Any advice? Because I solo-q ( no cs-related friends). Should I just grind and I will get the fortune turn my way?
2022-01-21 22:24
6 replies
Play a lot dm a lot
2022-01-21 22:31
I'm not by any means any god at the game but I soloqd to lvl 10 in <120 games, and the most important thing is not to tilt and try micro-managing your teammates, like noticing where they're dying or what they're doing wrong and letting them know what they should do without sounding like an asshole so they don't turbotilt and troll. Also don't bait your teammates, and try finding impact kills even if your score doesn't look good at the end of the match. Also, sometimes you just need to go in first and die but give info and get carried, there's games like that every now and then
2022-01-21 22:34
4 replies
thanks. I find it hard to micro-manage my teammates because I am still considered a child by many ( my voice isn't full-adult) so my opinion can be rejected by my elder teammates. I keep the tilt to myself ( hit a table, and move on, not telling everyone to die) about baiting, I don't know if I bait a lot or entry a lot, but I try and capitalize on my form. If I am sure I will get a kill or two, I will ask my teammates to follow me. If I am not having the best game, I will probably go alone, somewhere and either be impactful or do weird shit
2022-01-21 22:36
3 replies
Communication is also very important, if you're lurking alone call the rotations, call what you're doing and what's going on on that part of the map. Sometimes people don't call some info that's important and could make you win or lose a round. Even if you keep the tilt to yourself, it's gonna make you play worse, you just need to accept you died and let it go and don't frown upon it
2022-01-21 22:39
2 replies
I am fighting tilt, and it feels better. I would scream a lot, now, I just breath in, breath out and go into the next round. I will try to be more talkative and give more info in the next games, thank you very much
2022-01-21 22:41
1 reply
Try to relax teammates who tilt, dont tilt at teammates. Watch pros demos like gambit pros or navi pros you want to play like. Learn holding, taking and giving space. Play WITH and FOR your mates. Prac dm an hour a day. Think WHAT you could do different and WHY you are dying without impact
2022-01-22 05:10
#155
 | 
Russia KICK_ZEUS
fellow mirage banners where u at
2022-01-21 22:26
1 reply
I am not a mirage banner, I am a dust 2 banner. Fuck dust 2, and mirage, in some ways. I want to play nuke, overpass, ancient, vertigo, not fucking mirage and dust
2022-01-21 22:28
The problem with 2K elo's is, that they are generally trash compared to 3K elo... Look at my match here as an example. I soloqued btw, but hit 2.5K elo and below for some reason: faceit.com/en/csgo/room/1-ec50e7c2-b562-.. Man, it's hard being 1 v 9 :(
2022-01-21 22:28
3 replies
And no, I'm not implying that I'm the god of CSGO, but it's just annoying to match up with/against people who doesn't belong in the game where the elo is much higher than their usual
2022-01-21 22:30
2 replies
Harddddd carry
2022-01-22 05:25
1 reply
Yes indeed, but still lost :(
2022-01-22 11:39
#173
 | 
Latvia ARCHIIEKS
2k elo now is 6-8lvl 3 years ago, 3k elo is 2200-2500 elo 3y ago
2022-01-21 22:51
1 reply
+1 because all russians make 20 fakeaccounts to come up... thats why everyone today is 2k elo and 2k elo players are not good anymore
2022-01-22 16:05
Girls on twitch with KD 0.9 get level 10 aka 2k elo. Ofc overrated. Good players start at 4.5k elo.
2022-01-22 10:20
1 reply
4k elo players carrying girl cus in an alternate reality it makes her fall in love 💀
2022-01-22 15:31
i guess so
2022-01-22 15:43
whyy u look like a girl ?
2022-01-22 16:04
1 reply
im s1mple femlae
2022-01-23 02:42
You're saying it's overrated, I can't even get to faceit lvl 10( Stuck on faceit lvl 6 till 8, always go down, then up, then down, etc.
2022-01-23 14:18
2 replies
That just means that's your elo bracket and you need to improve individually to get to a higher elo than lvl 8
2022-01-23 14:23
1 reply
I know, but I don't understand what and how :(
2022-01-23 14:24
2K-3K-4K OVERRATED BECAUSE TEAM > ANY MIX
2022-01-23 14:27
2k elo: easy mode ~1600 elo: real shit my highest was 1970 and despite getting 2200-2500 elo players on my team I really couldn't do nothing with them while the other teams usually just elo abuse the shit out of the system lol
2022-01-23 14:34
#230
 | 
Ukraine juerz
2k is overrated by who?? haha
2022-01-23 15:10
3k elo new level 10 Im 2000 elo and fucking bot
2022-01-23 16:03
1 reply
feel everyone who tries a bit are 2k now lol
2022-01-23 16:03
Overrated way too much, they are the same bots as lvl 7 etc maybe just a bit better game awareness
2022-01-23 16:03
#242
 | 
Europe shitshow
you got to lvl 10 with 195 games? is this your only account?
2022-01-23 16:48
4 replies
Yes I got lvl 10 at 114 match
2022-01-24 04:03
3 replies
#247
 | 
Europe shitshow
you are talanted then i am level 6 with 400+ games xddd
2022-01-24 08:37
2 replies
no not rly i played mm for 6 yrs before faceit
2022-01-24 15:45
1 reply
#251
 | 
Europe shitshow
that explains a lot but u still good
2022-01-24 17:43
expected from mirage player
2022-01-24 08:52
1 reply
ty mir god
2022-01-24 15:45
#252
 | 
Sweden S3bluen
Opposite, low level Faceit used to be a walk in the park. Now it’s filled to the brim with pure aimers who unexpectedly pop out and insta hs you. Sure, there is practically no real tactics to it, but if you don’t have a high level of utility knowledge and at least 2 other teammates who also know their util, you’re not even gonna be able to achieve 2K elo. I competed for a few years on a decent level so I don’t feel like I have anything to prove. Nowadays I just want to relax with friends on faceit without getting matched against a bunch of 16 year old sweats who play DM 24/7
2022-02-08 11:11
Login or register to add your comment to the discussion.
Now playing
Thumbnail for stream
Russia
Buster
22794 viewers
Top streams
All(63)
Casters(38)
Streamers(15)
Organizers(10)
Russia
Buster
(22794)
Brazil
gaules
(10209)
Turkey
ROOT
(9346)
France
kennyS
(8380)
Portugal
RTP Arena
(5478)
Other
REPUBLEAGUE
(2931)
Other
Elisa Esports
(2917)
Brazil
nak
(2803)
Other
WePlay
(2354)
Netherlands
D0cC
(1818)
United Kingdom
ESL TV C
(1610)
Spain
FlipiN
(1609)
Mongolia
META
(1496)
Russia
Maincast
(1479)
Sweden
Esportal
(1198)
Romania
jaxi
(1218)
Montenegro
Lobanjica
(1087)
Brazil
mch
(1026)
United States
fl0m
(929)
France
KRL
(884)
Other
FURIOUSSS
(839)
Brazil
Apoka
(817)
Russia
UCC
(816)
Russia
zoneR
(667)
United Kingdom
ESL TV
(575)
Russia
sL4M
(530)
Russia
watchfulTV
(527)
Brazil
GODSENT
(449)
Ukraine
WePlay
(447)
Finland
pelaajat
(430)
Romania
Werty
(409)
Turkey
Brosskiez
(402)
Russia
watchfulTV 2
(360)
Poland
HONORIS
(338)
Poland
Troglodyta
(286)
Brazil
Brasil Game Show
(269)
Norway
Eldorado Esport
(235)
Other
CEE Champions
(183)
Sweden
draken
(173)
Czech Republic
Entropiq
(171)
Other
SCL
(148)
Ukraine
1mpala
(144)
Hungary
Budapest Five
(142)
Belarus
Nemiga
(115)
Poland
Majki
(102)
Brazil
cutzmeretz
(81)
Romania
Nexus
(81)
Argentina
UNAMA
(72)
France
BeHopGG
(52)
Germany
Fragster
(51)
Slovakia
REPUBLEAGUE
(49)
Turkey
r0wincy
(49)
Ukraine
WePlay (YouTube)
(45)
France
DEVIL
(42)
Romania
Antonia Nuckle
(33)
Other
WePlay (YouTube)
(33)
Serbia
zon1Q
(15)
Romania
Infinite Gaming
(9)
Russia
Riley
(5)
Sweden
Loff3
(5)
Other
Allied Esports
(3)
Finland
SADDYX
(2)
Poland
dycha
(0)