Thread has been deleted
Last comment
Danish shuffle
karrigan | 
Europe baitermeister 
What an interesting time for Danish CS, so many good players but no team is title contender. Astralis? No firepower. CPHF? Cute team but sooner or later some rich org will poach their players. Heroic? Same lineup forever and never even close to winning a lan trophy. Feels like there is a huge shuffle incoming for danish team. Realistic ideas what's gonna happen? I expect big changes.
2022-05-16 21:11
Topics are hidden when running Sport mode.
All teams disband and go to vanimerant
2022-05-16 21:12
11 replies
#3
 | 
Greenland Fenrirrr
no scandinavians play valorant at high level
2022-05-16 21:13
3 replies
#7
 | 
Europe lil_bard
Well so they will, duh
2022-05-16 21:15
2 replies
#8
 | 
Greenland Fenrirrr
nah we all suck at it
2022-05-16 21:15
1 reply
#28
 | 
Europe lil_bard
fair enough
2022-05-16 21:33
idk why but i read that as minecraft for some reason lmao
2022-05-16 21:18
6 replies
That could work as well. Since uhh minecraft cs lulw
2022-05-16 21:23
dyslexic?
2022-05-16 21:23
3 replies
a little bit lol
2022-05-16 21:23
2 replies
nice lol :D
2022-05-16 21:24
1 reply
its my fathers fault hes dyslexic as shit XD
2022-05-16 21:25
#29
 | 
Germany Fabbsen
Welcome to my mine We are mining diamonds We don't gotta strip mine We don't have to fight mobs Welcome to my mine Play that noteblock nicely Show me all those emeralds We don't gotta dodge lava
2022-05-16 21:42
#2
 | 
Greenland Fenrirrr
Heroic are title contenders mate, just because u lose to ence dont mean you have 0 chance when you beat navi recently
2022-05-16 21:13
14 replies
#9
 | 
Denmark Saithz
They are not title contenders and haven't been since they won ESL 2 years ago, which was online.
2022-05-16 21:16
11 replies
#13
 | 
Greenland Fenrirrr
you are so stupid lol, they are literally contenders for this major and everyone knows it, maybe not the astralis fan with down syndrome, but the "experts" and such.
2022-05-16 21:17
10 replies
#15
 | 
Denmark Saithz
Do you even follow any experts? I'm literally saying what each and every tier 1 analyst says lmao. Name one expert that says they are title contenders on lan?
2022-05-16 21:18
9 replies
#17
 | 
Greenland Fenrirrr
every expert you know are saying they are not title contenders? Maybe if you are only watching thorin and richard lewis lol, but everyone else know they are contenders for the major, they got out of the rmr 3-0 so obviously they are one of the favorites in navi, faze, ence, g2, heroic. Thats how the list is mate
2022-05-16 21:20
8 replies
#18
 | 
Denmark Saithz
I asked you to name one of your "experts" and you couldnt, even though "everyone else" says they are contenders. I rest my case lmao
2022-05-16 21:20
7 replies
#19
 | 
Greenland Fenrirrr
name the experts who say they are not title contenders?
2022-05-16 21:21
#26
 | 
Greenland Fenrirrr
youtube.com/watch?v=r0DiBOdBnn8&t=1483s here it is mate, around 1:41 hours, how are you gonna defend yourself you cunt? "A bucket of teams that are primed", "with how whole their game is, they are primed to have a very very deep run", Do you understand now peasant? A literal pro player and the creators of this website who have also been analyst are agreeing to this, time to play your card or else you have just been caught out lying dickhead dane
2022-05-16 21:28
5 replies
#30
 | 
Denmark Saithz
LOL in that podcast SpunJ who is a caster and not by any means an analyst said they could make a deep run, thats it. They were not calling them title contenders at any point. I think everyone agrees they will at least make playoffs and maybe semis, but if you think they are title contenders you are delusional. Also the fact that you are resorting to insults just proves my point even more ahaha
2022-05-16 21:43
3 replies
#34
 | 
Greenland Fenrirrr
making semis is literally contenders you just said it youself, top 4 is contending for the major, nice job ruining your own argument
2022-05-16 21:47
2 replies
#35
 | 
Denmark Saithz
TITLE contenders are teams which realistically could win the title, ergo tounament. Not teams who make semis. Are you daft?
2022-05-16 21:48
1 reply
#37
 | 
Greenland Fenrirrr
making semis is contending for the major what dont you get, dont think you know the difference between contenders and favorites. TOP 4 IS TOP 4 TEAM AT THE MAJOR THEREFOR ITS CONTENDING BECAUSE THEY COULD POSSIBLY WIN IN SEMIS MAKING THEM FINALISTS THERE ARENT ONLY 2 CONTENDERS FOR THE MAJOR ATM
2022-05-16 21:49
why are you so angry
2022-05-16 21:48
idk man, I lost faith in them. They are good but they legit never won anything (on lan). Cadian has been playing cs for so many years and never ever won anything (on lan). Sure they won against NAVI but they gonna shit their pants when they see crowd again. To me they peaked during Stockholm major and only getting worse since then.
2022-05-16 21:16
1 reply
#44
 | 
Finland Khroni
It is funny seeing the juxtaposition of CadiaN shittalking above his achievements in studio/online then looking like hes about to cry whenever the camera pans over him on stage
2022-05-16 22:53
#4
 | 
Serbia DjapeZ
Why is some mod deleting all threads were Comedian is mentioned lul. Huge shuffle in Danish scene ? I dont think saw
2022-05-16 21:13
#5
gla1ve | 
Denmark JKTP
If Shuffles do come, Astralis will almost certainly poach the best, cause they are simply the most influential and wealthy. CPH Flames and Heroic are not even worth a 10th of Astralis.
2022-05-16 21:14
-xyp9x +valde will happen at some point of the year perhaps, -farlig +device outcome is getting more and more likely too, considering device hasn't even returned to nip for the major heroic idk, just kick one of your riflers and sign nicoodoz
2022-05-16 21:15
1 reply
idk if they really need to make roster changes tbh if anything -refrezh maybe, even though i like him a lot im pretty sure hes their worst performer
2022-05-16 21:27
#10
 | 
Brazil Sekiro
stavn and device to Astralis kick botlig and Xybot.
2022-05-16 21:16
1 reply
stavn playing similar spots to blame tho like con on mirage, probably a role overlap. sick player tho
2022-05-16 21:17
#12
 | 
Denmark JHelms
People have to consider that orgs DID try to poach Flames players individually after the last major but that they just legitimately were not interested in the offers they got (though they were from non-Danish orgs). Of course the team will break up at some point, just like the otherwise almost seemingly everlasting Astralis team did, but it's gonna take more than just a good offer from a bigger org.
2022-05-16 21:17
1 reply
>the team will break up at some point that's the thing, these players have already spent a lot of time together. realistically speaking sooner or later (depending on contract situation) some of them will want a new challenger or a bigger paycheck.
2022-05-16 21:45
Danish shuffle: Botroic disband Bottenhagen Lames disband Snappi only worthy
2022-05-16 21:24
3 shitty takes lmao
2022-05-16 21:43
#33
 | 
Serbia Cheerio23
Honestly the only roster I'd actually change would be Astralis, I think adding device and valde instead of Farlig and Xyp9x would instantly make them 100x better. Though I wish better for device, I think he should stay in NIP at this point. If not, he would be a banger upgrade for ENCE
2022-05-16 21:47
cadian heaton spawn brollan fer easy major in choroszcz
2022-05-16 21:50
The roster formed around devve will be the only one will potential
2022-05-16 21:50
#42
 | 
Serbia Ruffus
The scene is completely different, it seems to me that are no longer the dominance we are used to, now it's all a surprise, no team should be underestimated, a very very strange year in cs. Just look at Major. ASTRALIS did not pass in the top 16, Spirit passed 3-0, G2 will play 5 rounds, nip passed 3-1 without the main awp. So really from now on we can count tier 1 even the top 20 teams.
2022-05-16 21:53
People overrate the shit out of CPHF. Yes, they've had a couple of decent results for a team of their stature at the previous major as well as this one (even if they go 2-3 again), but they lose against other tier 2 competition fairly often, like when they lost against Mouz and Entropiq at the closed Dallas qualifier. Even if they don't drop series to lower tier teams, they still end up dropping maps against teams like EC Kyiv (Btw CPHF still dropped a series against EC Kyiv in the first open Dallas qualifier anyways lmao). CPHF need to show more of what they can do at a LAN that isn't a major, because they are not very good online.
2022-05-16 22:09
Login or register to add your comment to the discussion.
Now playing
Thumbnail for stream
Brazil
gaules
17432 viewers
Top streams
All(24)
Casters(13)
Streamers(9)
Organizers(2)
Brazil
gaules
(17432)
United Kingdom
ESL TV
(17301)
United Kingdom
smooya
(1870)
France
KRL
(1508)
Other
FURIOUSSS
(1310)
Brazil
kNgV-
(1310)
Albania
xhoci
(917)
Belarus
leniniw
(915)
Sweden
Esportal
(847)
France
1pv
(635)
Russia
Dima
(509)
Argentina
TDJ
(500)
Sweden
slop3
(419)
Norway
jkaem
(367)
Brazil
Apoka
(348)
Poland
morelz
(183)
Brazil
Jogando Junto
(127)
Belarus
lollipop21k
(92)
Serbia
bakistuta
(53)
Ukraine
AiyvaN
(52)
Bulgaria
spyleadeR
(36)
United Kingdom
Vince
(35)
South Africa
LighteRTZ
(10)
Argentina
Gamers Club
(8)