Thread has been deleted
Last comment
NIP JW
 | 
Russia Mr_Balanced_ 
Thanks to mauisnake for making me remember old times. I wanted to share with my hltv brothers the following. We all remember the gold cs era, when we were all nip or fnatic fans besides navi envy c9 virtus pro etc. Fnatic dominated that era but nip had this 4 amazing players who after Maikelele were struggling to find the last guy, the awper they need. Many of us wanted to see Maikelele back but we knew it was not happening. So i wonder, what would NiP look like if JW was their awper? JW at that time was amazing, the agressive style made him one of the most funniest cs players and enjoyable to watch. Would that nip with forest gtr etc be the best as fnatic? Even tho fnatic had olof and flusha
2022-10-03 16:06
Topics are hidden when running Sport mode.
Draken >>>>>
2022-10-03 16:07
2 replies
joel > draken
2022-10-03 22:12
1 reply
+1
2022-10-03 22:17
He's been washed for yeaaaaars now. Comon the old JW isn't coming back
2022-10-03 16:13
8 replies
???? did u read????
2022-10-03 16:14
6 replies
#4
 | 
Czech Republic Evis1337
no
2022-10-03 16:14
#5
 | 
Denmark KingDevice
lmao
2022-10-03 16:15
Do you english? "What would NiP look like if JW was their awper?" Using that tense would mean NiP now with their roster "What would NiP have looked like if JW was their awper?" Would mean old NiP with JW.
2022-10-03 16:16
3 replies
#7
YuV | 
Canada yuv1_
This was obvious with context considering he talked about old times and the maikelele era above.
2022-10-03 16:19
Average HLTV user not knowing the word "context"
2022-10-03 16:20
Attention dpan of a whole 13 seconds
2022-10-03 17:50
#43
 | 
Finland Miroyev
Online era ruined him among many others. I would say even though not in his prime anymore he could be good for some decent team still. Same for flusha you can just see how his rating went from easily over 1 to 0.9 when online era started.
2022-10-03 18:15
JW good but not best JW bestest
2022-10-03 16:23
1 reply
JW was one of the best in that golden era
2022-10-03 17:09
draken better
2022-10-03 16:26
1 reply
at that time? no
2022-10-03 17:09
#12
 | 
Chile esanchez47
JW was really good at that time, so it would have been a close call between NiP and fnatic. I still gave the margin to fnatic.
2022-10-03 16:27
1 reply
100%, we had great teams like VP TSM C9 etc but fnatic vs nip was like the biggest match. Flusha was a beast, olof too but i think if JW would be in that nip lineup that was looking for 5th always, they would dominate the cs.
2022-10-03 17:10
would have never worked, gtr and jw in one team
2022-10-03 16:27
3 replies
#17
 | 
Sweden hayliN
Absolutely not, gtr is/was an insecure boy who couldn’t handle a loss against an honest fnatic. Despite ending up losing in rematch. JW BESTEST
2022-10-03 16:52
2 replies
fnatic was the best team and im nip fan, so im being honest. But i think, that nip with JW would or atleast could be better
2022-10-03 17:11
1 reply
#45
 | 
Sweden hayliN
Since device isn’t staying in NIP, then why not. + JW
2022-10-03 19:02
You're right they had trash awpers, but it wasn't the only problem
2022-10-03 16:28
2 replies
they had core of 4 players and always struggled to find 5th, since there were no swedish awpers, thats why i wanted to see maikelele back, he was great for nip. What problems u know they had?
2022-10-03 17:12
1 reply
coach, igl the only tournaments they won at that period was because f0rest carried them
2022-10-03 19:34
#15
 | 
Canada MiLkBaGzz
jesus christ the nostalgia blast I just got hurts wtf. but yeah ----------- get_right f0rest friberg xizt JW would of won those 2 majors fnatic won easily imo
2022-10-03 16:29
1 reply
yeah, thats it
2022-10-03 17:12
#16
 | 
Germany who|cars
pog wonderchild is back
2022-10-03 16:30
1 reply
huh?
2022-10-03 17:12
Thanks to switching to english they can go for goat awp smooya.
2022-10-03 17:11
1 reply
wat?
2022-10-03 17:13
#28
 | 
France teamflash
Zamn
2022-10-03 17:14
#29
JW | 
Sweden gNeJS
It was very close in early 2014! Cant remeber why it didnt happen but it was almost done deal. I think NiP would have been good, but dont know if they would be better than 2014/15 fnatic.
2022-10-03 17:20
2 replies
Im not sure either, cuz flusha and olof were on fire but if fnatic was that good, its in part also by JW so i believe nip would be good.
2022-10-03 17:36
1 reply
#31
JW | 
Sweden gNeJS
Yeah Olof actually wanted to replace JW with Rain in 2015 i think.
2022-10-03 17:45
Not possible, you forgot how jw trashtalking nip players back then?
2022-10-03 17:46
2 replies
yes cuz of the rivalry they had, it was the biggest game but im telling u like if he started in nip before the clash started
2022-10-03 17:47
1 reply
Well its kind of hard either way, he is kind of a package with flusha, same goes with apex and kenny, doubt he will prosper in nip
2022-10-03 17:51
I believe he actually considered joining nip just beforw or early 2015. He had an offer and because of fnatic being the bad guys, handshake etc he considered it
2022-10-03 17:51
its JW JW who? JW fuck you
2022-10-03 17:59
#39
 | 
Finland Miroyev
JW was perfect in fnatic, hard to say how he would've looked like together with f0rest and gtr. NiP never wanting to have maikelele long term felt wrong to me considering how good they looked. Even just looking at stats maikelele was clearly playing his best with NiP. Even if allu maybe was individually better NiP just seemed much better both times they had maikelele.
2022-10-03 18:06
4 replies
nips management was always kicking the 5th player. shit org.
2022-10-03 18:08
3 replies
#44
 | 
Finland Miroyev
True shit org, but I think the 4 man core was also to blame for keeping xizt and friberg way too long while switching just awpers. And some say that maybe some of the NiP players didn't like how maikelele was so popular and stole the spotlight. I remember everybody was very surprised when they kicked him for allu just after he was mvp of a tournament they won. Same thing how they immediately were good and won a tier 1 event when he was a stand in for pyth. Didn't even remember before now after checking how awful stats pyth had in comparison.
2022-10-03 18:23
2 replies
NiP Maikelele was the most requested thing back in the day by everyone and it was said that nip just dont want him or they dont get along, smth like that which isnt true i guess, has to be smth with the org. Maikelele was SICK! Perfect fit for that magical nip roster, but yeah. JW would be amazing too cuz when i remember all the plays and his style, i just love it. Nobody nowadays plays like that, he was simply the best at it, he could easily challenge kennyS GuardiaN and all the awpers out there.. Skadoodle and so.. IMO: Old awpers were better than this ones today Skadoodle GuardiaN kennyS JW my top
2022-10-03 21:05
1 reply
#52
 | 
Finland Miroyev
Yeah I agree, but I think fnatic with JW was so good I'm not sure if NiP could've been as good. But for maikelele NiP was kinda the best chance in his career and he was denied it regardless of playing really well. Type of plays JW used to make were the best but something like that probably wouldn't work these days anymore.
2022-10-03 21:59
He was actually gonna join before or after maikelele i think but he decided not to and then won 2 more majors
2022-10-03 18:11
What a joke thread. Phzy > Draken > Nawwk > faceit lvl 5 > JW
2022-10-03 19:05
2 replies
Last 2 times nawwwk met eyeballers JW fucked him so hard
2022-10-03 19:36
This thread was talking about 2015 CS lol, did you read?
2022-10-03 22:01
JW fall from the top is probably the worst.
2022-10-03 19:07
1 reply
coldzera exists
2022-10-03 22:07
Jw is washed up, NIP needs a solid awper
2022-10-03 22:06
1 reply
another one who didnt read
2022-10-04 05:02
#58
Liazz | 
New Zealand Iuca5
joel clears anyday
2022-10-03 22:23
Login or register to add your comment to the discussion.
Now playing
Thumbnail for stream
United States
Cooper
1124 viewers
Top streams
All(26)
Casters(18)
Streamers(4)
Organizers(4)
United States
Cooper
(1124)
Other
Champion of Champions 6
(763)
Brazil
Atomic ETC
(614)
Mexico
Znorux
(473)
Brazil
mch
(443)
United Kingdom
ESL TV
(389)
Brazil
deercheerup
(347)
Russia
watchfulTV
(338)
Argentina
nikoz
(214)
Other
Champion of Champions 7
(210)
Russia
1ceN1ce116
(204)
Brazil
Jogando Junto
(163)
Argentina
JonY BoY
(119)
Brazil
bt0
(115)
Brazil
Liminha
(88)
United Kingdom
Travis
(86)
Brazil
Apoka
(63)
Brazil
nak
(53)
United States
FishTheHusky
(51)
United States
LouRedWolves
(39)
United States
stamina
(27)
Brazil
BTSBrasilFPS
(8)
United States
tweiss
(7)
Canada
LCA Broadcasting
(4)
Ukraine
WePlay (YouTube)
(4)
Brazil
BTSBrasilCSGO
(1)