Thread has been deleted
Last comment
RANKING DESTROYED
World Shemie 
Now that I see all these noobs in Supreme who plays like MG's, just killed the ranking in the game. You guys might not agree, but the skill difference between real Supreme and Supreme after vac-ban save is huge. And tbh, I hate to say this - but the cheaters kept the ranking system more stable, you'd rank up as you win with a hacker, and derank cus you lost to a hacker. But winning cause someone in your team hacked > makes you derank later when you can't keep up in the higher ranks. Cheaters please come back, some of you but not all! :(
2015-04-26 16:05
no
2015-04-26 16:06
Basically, you prefer to play with cheaters? because it's harder to win? nice logic.
2015-04-26 23:20
Actually yes, playing as global now is like playing on smurf now
2015-04-27 11:02
Play esea then.
2015-04-27 12:07
everyone on my fl that was dmg is now supreme
2015-04-27 12:44
Are you serious?
2015-04-27 13:00
he prefer to play with cheats
2015-04-27 11:24
bad trollerino
2015-04-28 19:06
I agree
2015-04-26 16:07
They will derank eventually, whats the problem?
2015-04-26 16:08
this
2015-04-26 16:10
Don't you think you are making harder for valve. To start with, everyone complained that there were high amount of hackers...valve bans them. Now, everyone is complaining that valve banned hackers. I think valve did the right thing.
2015-04-26 16:11
#7
France Orcoh 
Do you realise it's dumb as hell to say the ladder is better when filled with cheaters?
2015-04-26 16:11
All the good players have gone to esea, [*] for mm
2015-04-26 16:11
Just remake the ladder so its based on percent. Only 0,01% of all CS players can be global. Only 0,1% can be supreme and so on.
2015-04-26 16:14
Thats stupid. That would make the top 3-4 ranks nearly impossible to achieve and boosting would be huge and hackers and so on. Also doesn't help OP's problem at all because after vac wave only the fastest would get the ranks not the best.
2015-04-26 16:28
It would make high ranks nearly impossible, which is good. Hackers getting eliminated actively moves clean players up the rankings, and people who buy boosts would not be keeping their rank by not playing. An active ladder for rankings would be the best thing.
2015-04-26 22:20
#35
Finland FRGZ 
Yeah make 0,01% of all CS players globals, good luck finding a game! XD
2015-04-26 16:36
Are you global? It's not uncommon that you get matched up against LEs.
2015-04-26 22:21
But then it's not really a working system is it?
2015-04-26 22:32
It is?
2015-04-26 23:11
if you get matched up against players way below your own rank? nah.
2015-04-26 23:13
Beating people on lower ranks consistently is the reason you are higher than them.
2015-04-26 23:14
and how irrelevant is that? you're supposed to play against people of the same level as yourself, and if you're getting matched up against people 2-3 ranks lower than yourself, something's wrong.
2015-04-26 23:19
No shit, but it still doesn't change that is how the ranking system is made. That's also the only reason you will EVER get out of your current skillgroup.. By beating people from higher ones..
2015-04-26 23:22
So it's not enough to beat people from the same skill group consistently, proving that you've improved?
2015-04-27 01:10
No? You have to actively take the players in the higher ranks spot from them.
2015-04-27 01:18
Well for me it has been enough as every time I've ranked up I've been winning against a team of the same rank as I in average..
2015-04-27 14:07
it's all gonna stabilize, just a matter of time. btw. fuck cheaters, there are still many of them in MMs. Way toooo many
2015-04-26 16:23
dont play with cheaters
2015-04-26 16:26
#23
OCEAN | 
Ireland Noltz 
... HLTV, home of the smartest people on the internet.
2015-04-26 16:27
#28
Xyp9x | 
Denmark DFTBA 
I got promoted from DMG to LEM in 5 games after being DMG for 6 months.. I dont think I deserve it tbh..
2015-04-26 16:30
#29
barce | 
Macedonia GOAIITE 
new supreme=ex dmg new lem = ex mge new glob= ex-lem
2015-04-26 16:31
Pretty much yes
2015-04-26 16:34
lem is dmg...u need like 8 wins to rank up to smfc
2015-04-26 16:39
True,my MGE friend ranked up to LEM few days ago.
2015-04-26 16:39
if you soloq and are only matched against players that have the same or lower rank maybe. but idk if you guys realised the eziest way to rank up is to que with higher ranked players. if you win vs smfc and dont underperform you will rank up after like 3 games.
2015-04-26 16:46
Nahh, new lem is nova 1
2015-04-28 19:05
Ever thought of ranking up?
2015-04-26 16:32
#31
Finland FRGZ 
Jesus, it's not the VAC ban wave that ruined the ranking system, it's Valves hidden patch for it. They've made it easier to rank up, I ranked up on my alt/smurf acc from DMG to LEM in 2 games (1 win, 1 tie) but don't get me wrong, I've been LEM on my main for months. Anyway, it's nearly impossible to play solo queue anymore as the skill differences are at times way too big, as in you'll get these "boosted" LEMs in your team when you're facing legit LEMs.
2015-04-26 16:34
Well legit lems wont stay long lem but become smfc-ge You should be ge by now
2015-04-26 16:36
#37
Finland FRGZ 
Well I'm not playing MM anymore other than solo queueing occasionally when I have nothing else to do, and it's impossible to carry 4 DMG's against legit LEMs.
2015-04-26 16:38
#41
Poland tfg 
lol how nigga im legit supreme since always, still didnt rank after this update xD
2015-04-26 16:39
Only a matter of time
2015-04-26 16:41
#38
Poland tfg 
so much true xD my last 4 games were like me ~~35 frags, second guy in my team 13, score 16:8/9 @supreme dem boosted faggots!!!!!!!!!!!!
2015-04-26 16:38
#44
Finland FRGZ 
yeah well the whole system is totally upside down atm
2015-04-26 16:40
so much true only in polando
2015-04-27 12:10
wow dude idk what your problem is, if every lem ist actually dmg level then you should kill them ezly. if its all true what you are saying than it should not be any problem for to win those matches against those fake lems.
2015-04-26 16:50
#62
Finland FRGZ 
I never said that every LEM is DMG level, then it'd obviously be easy to rank up but that's not how it is, take another look.
2015-04-26 16:52
but you are arguing that you always have to carry dmg level lems against real lems, which makes no sense. chances are that you have just as many dmg level players matched against you as in your team.
2015-04-26 16:59
b4 the vac wave it was on DMG i think...the skill difference
2015-04-26 16:37
+1
2015-04-26 16:50
#39
Bosnia and Herzegovina W0YA 
Wait a month and everything will settle down again.
2015-04-26 16:38
Lots of MM players went to Facit,Cevo,Esea couz of cheaters at MM, just like me
2015-04-26 16:40
#50
Poland tfg 
yea coz faceit/cevo are cheat-free lmao pls
2015-04-26 16:43
he never said they are. There is just a pretty small amount of cheating going on.
2015-04-26 16:46
#109
ZywOo | 
Latvia `DinGo 
like they don't do that all the time......
2015-04-26 20:06
time will equalize the ranking system. When the best players reach global and supreme they will beat the players who doesn't belong in their current ranks and afterwards the whole rankingsystem will get back to normal if u can say so
2015-04-26 16:41
I don't agree how many games did you lose to mge noobs?
2015-04-26 16:43
most retarded thing i've ever head. i'd rather have games with no cheaters than games with the occasional noobs.
2015-04-26 16:49
cheaters kept the ranking system more stable, you'd rank up as you win with a hacker, and derank cus you lost to a hacker.
2015-04-26 16:53
truly a HLTV masterpiece to remember
2015-04-26 16:56
I think it was funnier back in that days.xD
2015-04-26 17:53
true that.. just had this prntscr.com/6ydrwu again..
2015-04-26 16:59
and all global...
2015-04-26 17:00
haxor
2015-04-26 17:09
So how big was this ban wave really? How many accounts and providers did they ban?
2015-04-26 17:03
#84
World Jeza 
I went from LEM to Global like so fast it was funny, and everybody I played was shit. It was like playing with my nova/mg mates. I don't know if that's because before everybody was cheating and I'm amazing or what xD
2015-04-26 17:16
DMG rank is full of silvers aswell, wtf? Played one match on Inferno and there was guy who played full silver and got 3 kills and 23deaths ayy lmao ranksystem sucks dick
2015-04-26 17:16
same here, played cache and guess what i got in my team?? a dmg with 50 hours, stats 6-18 he was like 10 years old and his friend(smurf with 0.5 hours) was carrying him lol
2015-04-26 20:24
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD rofl, let me guess, russian or swedish?
2015-04-26 20:28
swedish :)
2015-04-26 20:30
lmao :DD:DD
2015-04-26 20:30
btw it was in the middle of the night, i still dont know why a 12 years old kid plays at this time lol
2015-04-26 20:32
its like christmas for supremes everywhere happy global
2015-04-26 17:16
Before the "Big Rank Up", I was one week Le, then one week Dmg and so on. It was so hard to keep my eagle by playing ALWAYS alone, even if I won 4 games at LE, after 2 looses and 1 draw I was dmg again. Now I instantly ranked up to Lem when the first wave of bans came, and just yestarday got a 16-0 win against some le/lems. IMO it s so easy because of the boosted mgs/novas/silvers combined with the so called "legit" players being banned. edit: There are also still cheaters, every 2 days I play against one or I get a legit silver wallhacker with his silver friends in my team.
2015-04-26 17:37
Since like 1 April or something like that most offriends ranked up to MG,MG2,MGE,DMG
2015-04-26 17:46
#90
 | 
Sweden BenneDoT 
bs
2015-04-26 17:48
yesterday i played with 4 mates, were all 5 globals and played 3 games. we won all 3, there were 0 cheaters and we won the games 16-6, 16-3 and another 16-6 i think. There was literally 0 resistance. n00bs with global... what the fuck is going on? edit: there actually was one cheater in the first game but he couldnt carry because he was a mg1 with hacks
2015-04-26 17:53
"you'd rank up as you win with a hacker, and derank cus you lost to a hacker" I usually team up with 4 others, when playing MM. So that would not be the case for me. I was DMG for a looong time, and always able to fully compete with LEMs and Supremes - But unable to rank up due to meeting cheaters almost half the time. I get what you mean, but it's illogical, when you take this example into account. Yes, solo queueing will let some double-AKs / DMGs slip through to Supreme. But I'd much rather have that than cheaters, any day.
2015-04-26 19:26
#202
chrisJ | 
United Kingdom dv-_- 
+1 When I played it was always as a 5 stack so the cheaters were always on the other team. Not fun when its every 1 in 2 games~
2015-04-27 12:07
omg stupidest shit ive ever read in my entire life
2015-04-26 19:54
you're an idiot if you want hackers back in the game jesus get a fucking brain.
2015-04-26 19:59
#108
ZywOo | 
Latvia `DinGo 
I was DMG before VAC ban waves. Now i am LE playing vs LE/LEMs. They are good but ofcourse compared to supremes they are meh. My brother is Supreme. We both were DMGs. Seing how some of his teammates and he himselft plays i have to agree. Ranking system is fucked up.
2015-04-26 20:03
if Supremes play like mg1 you shouldn't have a problem ranking up to Global. i can't follow your logic tbh
2015-04-26 20:28
he is mg 1 himself ofc
2015-04-26 20:32
Lol I noticed that too I was inactive for about a month then 2 days ago I started playing again and was 30-bombing like 2 out of 3 games and ranked up 4 ranks but it's not really getting more difficult
2015-04-26 20:31
Endless crying from non-GE
2015-04-26 20:33
i love this salty crying... probably 80% in this thread aren't even dmg. :DDDD u mad? : images.akamai.steamusercontent.com/ugc/2..
2015-04-26 20:43
#130
 | 
Finland gouca 
0 friends, not mad. Lonely sad pleb or hiding your miserable appearance from your relatives. :D
2015-04-26 22:24
steam offline? ever heard of this option?
2015-04-26 22:33
We need more ranks Supreme Global Distinguished Master Nova IV Elite Master First Class
2015-04-26 20:41
#122
 | 
Switzerland banzB1CEPS 
cheaters will be back soon and boost then silvers and gold novas for skins, MM is like that since the start.
2015-04-26 20:41
OP makes no sense... cheaters and boosting DO make ranks meaningless. What messes rank is only the fact that VAC bans players by waves (they can use their cheats - obvious as they are - for months before getting banned, gg VAC) and when they get banned so many games are reset or "reverted" so many players rank up more easily (but not that more easily) even though they will eventually get their real rank. also don't blame ranks, if so many cheaters are banned, well, that means fewer "good" players as well( some people who cheated without younoticing, it happens, some people are shit whenit comes to spot cheaters)
2015-04-26 20:44
#124
 | 
Denmark jjh 
real supreme is a hacker 8/10 times
2015-04-26 20:42
If only people would care for their health and look as much as they do care for ranks ...
2015-04-26 20:49
LoL almost every fucking game i get fucking cheater, they destroy this game. It's fucking retarded... I prefer loosing 16-0 to cheater whos spinning around and shoting hs while shooting in floor than guys i am playing agains... they let you get some round and then from ex. 2 0 10 they became fucking monsters 37 4 13 ... The number of cheaters in this game is just riddicolous
2015-04-26 23:14
Its true, Im getting people that arent buying armor!
2015-04-26 23:23
My silver1 friend got to silver elite master. And i got from g1 to mg2 Riiiip
2015-04-27 08:47
Everything will eventually restore back to balance. Just give it some time.
2015-04-27 08:50
60% hacks detected now,gj VAC
2015-04-27 09:03
I still get boosters about 50% of the time.
2015-04-27 10:50
i.imgur.com/7fyLpwh.jpg Got SMFC 4 days ago.
2015-04-27 10:55
It's pretty damn obvious the ranks will re-stabilize itself after a period of time. Noobs who got boosted will soon de-rank on their own. Players who wouldn't have lost so many matches if it weren't for cheaters would climb up the ranks. Advocating cheats just for the sake of old ranks is one of the most selfish + moronic shit I've seen in a long time. It takes a huge retard to make this kind of thread.
2015-04-27 10:59
I didnt really know this cheater problem was this bad. After the VAC wave Ive pld 11 games with same people we usually play: Pre-wave: - "Forever Dmg" I had not rank up to the usual dmg-le-lem-le-dmg circle for months. I tought people are getting so much better thatn I cant keep up with my modest playing hours Post-wave: - 11 matches, 11 wins. DMG to Supreme. I have never been Supreme, not even LEM for prolonged period of time. Now, our premaid stomps 90% of the opponents at our ranks. We just won 16-8 versus 2 * GE, 2 * SPRM, LEM. This makes me sad. Not because cheater got banned, but knowing that Ive played hundreds of games and faced hundreds of cheaters. Sad part comes when we all know they will come back in couple of weeks. Our lobby used to be one guy hoving LEM/SPRM, 1-2 eagles 1-2 dmg. Now we are GE, 3 * SPRM, LEM.
2015-04-27 11:12
STFU OP ..
2015-04-27 11:16
I've been LEM for ages, and I ranked up to Supreme, without a win streak... I think it was a win and a draw after two losses. I feel I earned my LEM rank and I was at about the right place. I feel like I was given the supreme rank and it really takes the value of the rank away from me :(
2015-04-27 11:18
I kind of agree, hard to find a good player around LEM - Supreme now. Mostly carrying a team where all got less than 15 frags, and I got at least 30, most games 40. All my recent matches, I've had 20 - 25 frags in the first half of the game, and we have still lost 6 - 7 rounds in that first half i the majority of the games. Only a few of them have I won 12 rounds in the first half with 20 - 25 frags. It's hard to carry all these new ranked players.
2015-04-27 11:22
#168
 | 
Finland Dragonpig 
First people cry about cheaters and wants them banned and when cheaters get banned people want them back. Nice logic.
2015-04-27 11:22
using your logic shouldnt you rank up to Global now since all the cheaters are gone and you are the only "good" player left? EDIT: and btw - all these noobs you see are probaly boosted accounts, I have yet to play a MM game after the ban-wave without a boosted account.
2015-04-27 11:31
last week playing i meet 4-5 hackers, 1 was german lobby with true aimbot (typical) and 4 of them was russians hackers who trying to hide it (2 of them was in my team)
2015-04-27 11:33
you're literally fucking retarded
2015-04-27 11:42
Yup, High Tier ranks are infested with low cunts now
2015-04-27 11:42
I have a hard time believing the vac wave caused this, I think valve might've fucked with the algorithm. It's really bad atm so many dudes that end up on my team at global level can't even control recoil or counter strafe properly, either those motherfuckers were all boosted or valve fucked the algorithm of the ranks and now the skillgap is huuuge
2015-04-27 11:47
Ofc we need more cheaters in csgo, because it's already such fun youtube.com/watch?v=YSnHi5ECh0s
2015-04-27 11:47
Am I the only one who is consistently still facing spinbotters before/during/after ban wave? lol But yeah the system is totally fucked atm, I got 12 losses in a row on supreme and still not deranked to LEM. Maybe 7 of those losses are to rage aimbotters, the rest I carried pretty much.. I update my VacStatus list and have checked all my past games and no hackers I've faced have been banned, which might have explained it. One thing that bugs me is, people I play with on my LE smurf who were low end mge/dmg before all this happened are all now LEM and a couple even got to supreme - despite not improving in skill. People are saying, they will derank eventually, but they're lucky enough to get people of equally bad skill and win 2:1.. If they keep this up they are going to get global, before learning the basics of the game like crosshair placement, recoil control etc..
2015-04-27 11:57
bullshit, bad players gonna rank down again, the system gonna balance it out after a while. if not, everyone's gonna be global soon. ez...(doubt it)
2015-04-27 12:02
i were supreme for 3 months before the wave and it was really hard to win a game as there were so many cheaters, now after the wave I played three games got 30 bomb every game against supreme\s and eagles and I got global, enemies was too easy. ty for wave gabe
2015-04-27 12:02
mm gone ! all cheaters or boosted
2015-04-27 12:06
xd
2015-04-27 12:09
lel im legendary eagle... even pasha is global now. what happened?
2015-04-27 12:18
i played mm le level... 6 - 14 on inferno opponet lead on T side... we draw 15 - 15
2015-04-27 12:18
You forgot that the cheaters were the ones who boosted noobs to high ranks in the first place. XDD
2015-04-27 12:52
It will probably normalise soon. Just gotta wait for the boosted scrubs to derank.
2015-04-27 13:02
this^^ or til they stop playing cuz they dont want to lose the rank
2015-04-27 13:04
OR its unbalanced at the moment and will stablize with time..
2015-04-27 13:10
i.imgur.com/ZLUiLNb.jpg This is a LEM with 0kills 18deaths
2015-04-27 15:46
Maybe bought account? It's pre-vac wave
2015-04-27 15:49
More like people get boosted into DMG/LE/LEM and they're bad.
2015-04-27 15:48
When there were real cheaters, you would all come here cry and complain that you couldn't get to higher ranks because of them. Now that they're gone (imo finally, although I'm already facing many new accounts that play "surprisingly well") you're all crying again because it's not challenging. Conclusion: the human being is never satisfied. PS: the easy rank ups are not due to the vac-wave, but because Valve changed its ranking parameters
2015-04-27 15:55
hltv cryin babies they are all Brothers and sister of nbCRY
2015-04-28 19:08
Login or register to add your comment to the discussion.