22:15
1st of December 2017
 
Match over
Maps
Best of 1 * Group B winners' match
1. mousesports removed Cache
2. EnVyUs removed Mirage
3. mousesports removed Inferno
4. EnVyUs removed Cobblestone
5. mousesports removed Overpass
6. EnVyUs removed Nuke
7. Train was left over
Train
12:16 (2:13; 10:3)
Rewatch
OtherDreamHack (Pre-Match Analysis)Vod
OtherDreamHackVod
OtherDreamHack (Post-Match Interview with ScreaM)Vod
OtherDreamHack (Post-Match Analysis)Vod
RussiaRuHubVod
Highlights
RPK double entry frag
oskar taps down three to secure the second pistol round
SIXER triple kill clutch
XMS closes out the map with a triple kill
Match stats
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Finland
Miikka 'suNny' Kemppi
suNny
26-18 +8 90.9 82.1% 1.26
Estonia
Robin 'ropz' Kool
ropz
17-20 -3 66.6 64.3% 0.85
Slovakia
Martin 'STYKO' Styk
STYKO
14-22 -8 65.6 64.3% 0.77
Netherlands
Chris 'chrisJ' de Jong
chrisJ
15-20 -5 58.1 53.6% 0.77
Czech Republic
Tomáš 'oskar' Šťastný
oskar
11-19 -8 51.0 57.1% 0.74
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
France
Cédric 'RpK' Guipouy
RpK
26-19 +7 93.2 78.6% 1.34
France
Christophe 'SIXER' Xia
SIXER
24-12 +12 72.3 71.4% 1.34
France
Vincent 'Happy' Schopenhauer
Happy
19-17 +2 64.7 71.4% 1.19
Belgium
Adil 'ScreaM' Benrlitom
ScreaM
18-16 +2 80.1 75.0% 1.14
France
Alexandre 'xms' Forté
xms
12-19 -7 67.7 78.6% 1.06
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Finland
Miikka 'suNny' Kemppi
suNny
26-18 +8 90.9 82.1% 1.26
Estonia
Robin 'ropz' Kool
ropz
17-20 -3 66.6 64.3% 0.85
Slovakia
Martin 'STYKO' Styk
STYKO
14-22 -8 65.6 64.3% 0.77
Netherlands
Chris 'chrisJ' de Jong
chrisJ
15-20 -5 58.1 53.6% 0.77
Czech Republic
Tomáš 'oskar' Šťastný
oskar
11-19 -8 51.0 57.1% 0.74
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
France
Cédric 'RpK' Guipouy
RpK
26-19 +7 93.2 78.6% 1.34
France
Christophe 'SIXER' Xia
SIXER
24-12 +12 72.3 71.4% 1.34
France
Vincent 'Happy' Schopenhauer
Happy
19-17 +2 64.7 71.4% 1.19
Belgium
Adil 'ScreaM' Benrlitom
ScreaM
18-16 +2 80.1 75.0% 1.14
France
Alexandre 'xms' Forté
xms
12-19 -7 67.7 78.6% 1.06
Player of the matchwon with 66.7% of the votes
Head to head
5
Wins
0
Overtimes
5
Wins
ez envy
2017-11-28 18:05
#21
 | 
United States kriksB 
+1
2017-12-01 19:40
#59
 | 
Slovakia SlightTV 
TRAIN MAP :D EZ ENVY
2017-12-01 22:01
indeed mio amigo
2017-12-02 03:12
#3
boltz | 
Germany remind00 
Just too EZ for oskar
2017-12-01 08:31
+1
2017-12-01 13:20
so its online match?
2017-12-01 21:36
#177
epoh | 
Australia XypherCS 
HHAHAHAHAHHAHA LOL
2017-12-03 16:40
#4
 | 
Ireland TGC_ 
ez for BIG vs North Acad
2017-12-01 08:35
Ez first place for Mouz in group stage
2017-12-01 10:30
ya man very ez
2017-12-02 03:12
FeelsBadMan
2017-12-02 09:49
#6
kajsk1ng | 
Netherlands j4sper 
ez mouz vs big
2017-12-01 13:02
ez 4 mouz
2017-12-01 13:19
#9
 | 
Russia Me1sTeR 
2ez4mouz =)
2017-12-01 14:37
#10
 | 
Uzbekistan xeztoR 
mouz>big
2017-12-01 17:40
ChrisJ op LAN...
2017-12-01 17:41
#12
 | 
Slovakia ronyES 
Another ez match for STYKO
2017-12-01 18:06
Bot styko lul
2017-12-01 18:35
#17
 | 
Slovakia ronyES 
ok
2017-12-01 19:29
Expected from 10 y.o.
2017-12-01 20:29
#39
 | 
Slovakia ronyES 
you are man who is creating topics like Slovakians (hungarians) ... idk who is 10 y.o
2017-12-01 21:00
Said kid who is saying that Guardian is top20 player and Faze top1
2017-12-01 21:11
#47
 | 
Slovakia ronyES 
GuardiaN is top 20 man ... and FaZe Top 2 rn but after pro league finals they'll be top 1
2017-12-01 21:35
As I said kid
2017-12-01 21:57
#57
 | 
Slovakia ronyES 
give me your fb
2017-12-01 21:57
Why should I do that its my private I dont want let some kid to spam me
2017-12-01 22:30
#71
 | 
Slovakia ronyES 
kid haha :)
2017-12-01 22:31
Last authored threads STYGOD LOCKER BOI SK NIKO SALAH SK FAZE ESL PRO LEAGUE FINALS NaVi BAD COLDZERA FaZe still TOP1 Thsi really proving you are just 10 years old baiter
2017-12-01 22:42
#96
 | 
Slovakia ronyES 
SALAH is GODDDDD
2017-12-01 22:43
#98
 | 
Slovakia ronyES 
Hungarians(Slovakians) come here !!!!!! Jonty come here Xantares wtf? ??????????? Haim_Fresco_Devrede declared me war Top5 overrated players Top5 aimers Allu retire Cry is free kebas HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA 7 y.o old
2017-12-01 22:43
It would be impressive if you did it before me now its just some bad way funny
2017-12-01 22:55
#111
 | 
Slovakia ronyES 
ok :)
2017-12-01 22:55
Cya when you will be adult
2017-12-01 22:57
#134
 | 
Slovakia ronyES 
heh so go ts
2017-12-01 23:05
If your parents let you
2017-12-01 23:05
#139
 | 
Slovakia ronyES 
heh ts.northamania.cz 23 25 i'll be there
2017-12-01 23:06
Who cares?
2017-12-02 00:11
#174
 | 
Slovakia ronyES 
kiddo haha
2017-12-02 10:42
#13
oskar | 
United Kingdom Leechy 
Mouz 16 - 10 EnVyUs
2017-12-01 18:13
ez for mouz
2017-12-01 19:07
Lets go Envy :)
2017-12-01 19:10
#18
 | 
France Matiyu 
Envy individually>Mousesports but in a team Mousesports is really stronger than Envy and have smarter tactics so Mousesports should take this
2017-12-01 19:32
#29
 | 
Europe tweekzter 
Except Scream, I dont really see, who is much better than the players in mouz. oskar > Sixer for sure for example. And ropz and sunny are not bad either. Styko is slowly getting better and chrisJ had some good moments too lately. Especially as secondary AWP. If anything, then envy got a better IGL.
2017-12-01 20:23
#36
 | 
France Matiyu 
I agree that Oskar>Sixer but others mousesports players havent got the same level as Happy&Rpk&ScreaM but the teamplay is the most important point since its not matchmaking and all players at this level still have still huge skills
2017-12-01 20:41
3-14 to 16-14 remember?
2017-12-01 20:23
i think its the opposite actually
2017-12-01 20:31
It's the opposite... Mouz has an insane amount of firepower. And no offense to Mouz, but they aren't known for good strats...
2017-12-01 22:04
what's the thing on Rpk's head? looks like a dead racoon
2017-12-01 19:36
#24
 | 
Germany scape 
hahahah +1000000000 literally thought the same
2017-12-01 19:55
#25
 | 
Croatia feelsbadmane 
LOL
2017-12-01 19:55
EZ MOUZ
2017-12-01 19:37
#23
 | 
Poland HazzardRM 
oskar vs. SIXER and I got 1.42 for mousesports. ayy lmao
2017-12-01 19:53
#26
swag | 
Poland PECORlele 
hahaha
2017-12-01 20:01
1.4 in a bo1, pretty bad longterm but you will learn =)
2017-12-01 20:19
#32
 | 
France Matiyu 
+1000000000
2017-12-01 20:25
#35
 | 
Poland HazzardRM 
Under this scenario it's not bad, decent to say at least, but overall you're right. ;)
2017-12-01 20:40
you have no clue what 1.4 even means or you dont know anything about cs go. if you think mouz will win over 71% in a bo1 vs envy, you should quit betting. no offense, but to say its decent is just pure bullshit.
2017-12-01 22:42
Lol? U cant judge someone who thinks mouz will win this particular match >71% of time. How do you know what kind of information he had? Talked with both teams before game and saw tiredness in other team etc. U really cant judge before knowing things like what info the other guy had.
2017-12-01 23:10
i can, but kids like you will need to learn first what odds mean and especially what LONGTERM means. cs go is just random as fuck. if you pick a team like mouz for 1.3-1.4 in a bo1 like this, you will get shit on longterm, believe it or learn it the hard way.
2017-12-01 23:12
::FDD If that guy had info which was 90% accurate that scream is not playing and they are going to play with coach, I would say mouz would win over 71% of time. In this case envy would have full lineup only in 10% time. And there is still equity for mouz even if its full lineup,. And yes, I know what odds of 1.4 mean. And calling me kid just confirms that u need to attack me as person, not attacking against my toughts. U probably think u know better than others coz ur telling like "U dont know what odds of 1.4 means in betting" :D:D
2017-12-01 23:17
if that guy had info... if scream is not playing... if if if if..... he didnt, so stop posting such bullshit lol conditions were clear and betting on 1.4 odds was dumb, but i understand that some hltv people cant understand that :-)
2017-12-01 23:27
LOl thats my whole point :D? U cant judge peoples bets without knowing the info they had, and u told u can :D Lol.
2017-12-01 23:28
which info should give mouz 71% in a bo1 which nobody besides him knows? are you retarded? :D two big teams on a pretty big lan and you think hltv / the players wouldnt post important changes / infos when they post every little shit at twitter and co?
2017-12-01 23:46
:D:D:D:D My point was that U cant judge people without knowing the info this one guy had. U obv think I told u there was some kind of info :D? Lmao :D:D:D
2017-12-01 23:52
there was no info he can have that no other one have, so hard to understand? :-)
2017-12-02 10:20
LOL hahaha, U dont knoe that and therefore u cant judge his bet
2017-12-02 13:34
ez for the team with x2 Happy
2017-12-01 20:09
mouz gonna win this
2017-12-01 20:24
nV got this.
2017-12-01 20:49
#38
 | 
Uzbekistan xeztoR 
i bet 100 on nV :))))))))))
2017-12-01 20:59
rip
2017-12-01 21:02
#41
 | 
Uzbekistan xeztoR 
we will see
2017-12-01 21:03
nt
2017-12-01 21:04
#169
 | 
Denmark Mudza 
gz also had 100 on nv ;)
2017-12-02 00:36
#175
 | 
Uzbekistan xeztoR 
ez money bro:)
2017-12-02 13:12
UMAN EDSOT MASHEEN
2017-12-01 21:05
#45
Indonesia LCVE 
Ez ropz
2017-12-01 21:31
#46
oskar | 
Czech Republic LemiS 
19:30 --> 22:15 ??? ??? pls
2017-12-01 21:34
noone cares bout this match when the other one is going on hltv.org/matches/2317627/gambit-vs-natus..
2017-12-01 21:35
ResidentSleeper MOUZ AnD ENVYUS ResidentSleeper
2017-12-01 21:45
#51
 | 
United Kingdom IceP3 
nV come on!
2017-12-01 21:47
Ez for envyus! #TrustME
2017-12-01 21:48
50-50
2017-12-01 21:52
#54
 | 
Sweden ROCkHST4RJZ 
Ez for envyus! #DontTrustME
2017-12-01 21:53
#55
 | 
Israel sNuiik 
ez mouz
2017-12-01 21:54
#58
 | 
United States mers_cs 
bot xms . bot happy vs bot chrisj 2 bot vs 1 bot . ez mouse
2017-12-01 22:00
+sixer
2017-12-01 22:01
#62
 | 
Italy CheFigata 
this time big will win
2017-12-01 22:04
#73
 | 
Italy CheFigata 
envy
2017-12-01 22:31
#63
shroud | 
Europe Sizexd 
ez mouz
2017-12-01 22:10
I dont understand , why envy removing Cbble its their strongest map and train is mouz is best map just bcoz they made a comeback from 3-14 to 16-14 it doesnt mean, they can play train bad decision again
2017-12-01 22:15
RIP to your bet maybe? roflmao
2017-12-01 22:42
i have never made any bet in my life coz no money
2017-12-01 22:43
same, sad life...
2017-12-01 22:47
mouz ez money ezzz win
2017-12-01 22:14
#69
 | 
United Kingdom Mantasboi1 
lol good joke
2017-12-01 22:28
#66
 | 
Germany KillerTom257 
who will win??*
2017-12-01 22:15
Rip mouz
2017-12-01 22:24
#68
World Kobs 
sixer 1.6 back , no chance for mouz
2017-12-01 22:26
i aren't think sixer 1.6 legend
2017-12-01 22:31
Ahhaaa Mouz
2017-12-01 22:32
#75
 | 
Estonia EleriN 
lucky baguettes
2017-12-01 22:33
#76
 | 
Netherlands Cars 
-styko
2017-12-01 22:34
#77
 | 
Finland TommIC 
+1
2017-12-01 22:34
but he cluched vs Academy team, he's insane!!!!!!!!
2017-12-01 22:43
Mouz win 16-13
2017-12-01 22:36
#79
shroud | 
Europe Sizexd 
RpKING
2017-12-01 22:36
16-1 online 16-1 lose on LAN XD
2017-12-01 22:36
#81
s1mple | 
United Kingdom Twinaye 
haha only funny thing i have saw u say
2017-12-01 22:37
ez
2017-12-01 22:37
Train Nice pick Mouz ))
2017-12-01 22:37
#83
 | 
Europe PWorst 
ENVYUS THE LAN MONSTERS
2017-12-01 22:37
#85
World Kobs 
online J
2017-12-01 22:39
getting raped by envy on LAN LUL
2017-12-01 22:39
how mouz, HOW
2017-12-01 22:40
#88
World Kobs 
2 easy for rpk
2017-12-01 22:41
rpk is actually a tank
2017-12-01 22:41
#90
shox | 
France pure_y0y 
20 euros on 2.90 odd, EZiest skins of my layf
2017-12-01 22:42
lol sixer bet on mouz i think
2017-12-01 22:58
#148
shox | 
France pure_y0y 
dunno it sounds like a miss communication, mb sixer or/and teammates think he didnt had the defuse and some told him to go for it so he just paniced it seems. He had a decent game 'tho
2017-12-01 23:09
thats true :D i like sixer but he needs to calm down lmao
2017-12-01 23:10
#157
shox | 
France pure_y0y 
he is the stereotype of the french sniper : emotional player :D Some games it buffs you up, some games it ruins your entire play. I like sixer as a person he is so chill on the few streams he did, but not a huge fan of the player. He is too inconsistent in my eyes ( doing better recently 'tho, I hope he keeps it up).
2017-12-01 23:16
#91
 | 
Turkey Mustafa- 
envyus rape tier 3 team
2017-12-01 22:42
3rd worlders LUL MEGALUL just stick to herding sheep girl
2017-12-01 22:57
EnVyUs 37.5%
2017-12-01 22:45
#101
shroud | 
Europe Sizexd 
holy fuck envy if you throw this fucking game ....
2017-12-01 22:49
Mouz will take this! Easily! #sunnythefinnishGOD
2017-12-01 22:51
FUCKING SIXER
2017-12-01 22:54
SEXHER HAAHAAHAH 10 IQ LMAOOO
2017-12-01 22:54
botsixer is back!
2017-12-01 22:54
Classic sixer bot / 10
2017-12-01 22:54
#107
shroud | 
Europe Sizexd 
15-15 and lose incoming fucking sixer.
2017-12-01 22:55
#141
 | 
France Matiyu 
what did you say? :)
2017-12-01 23:08
#151
 | 
Norway fen0m 
WASSUP?
2017-12-01 23:10
sixer lmao
2017-12-01 22:55
#110
 | 
New Zealand JK_77 
nice bhops
2017-12-01 22:55
Envy made 3-14 to 16-14 come back against mouz now mouz going to take revenge by making comeback from 2-13?
2017-12-01 22:55
#114
shroud | 
Europe Sizexd 
fucking shit dude navi throw from 9-0 ensy from 13-2 MY GOD
2017-12-01 22:58
stop crying retard. Envyus will win chill
2017-12-01 23:00
#122
shroud | 
Europe Sizexd 
report again ban incoming :)
2017-12-01 23:00
sad days for you - money incoming LUL XD
2017-12-01 23:01
Talking to yourself what a sad life
2017-12-01 23:38
this ct side is terrible can they just stop pushing
2017-12-01 22:58
xms pls uninstall
2017-12-01 23:00
how tf is this game even close
2017-12-01 23:00
Fake comeback gg
2017-12-01 23:01
#127
shroud | 
Europe Sizexd 
15-15 chill :)
2017-12-01 23:02
You chill, it's 16-12 :)
2017-12-01 23:03
#149
 | 
Norway fen0m 
ez :)
2017-12-01 23:10
EZ envyus and ez 40$ ty
2017-12-01 23:02
Lose 50 rounds. Timeout. Win. Yawn.
2017-12-01 23:02
#130
shroud | 
Europe Sizexd 
sexy tabz mr. scream :)
2017-12-01 23:03
WAN TAP
2017-12-01 23:03
Went scary for a moment there
2017-12-01 23:04
WTF Mouz? I thought you could win against envy... suNny was very underwhelming...
2017-12-01 23:05
#135
 | 
France StickyRice 
EZ for the one tap headshot machine GOD
2017-12-01 23:05
#140
 | 
France Matiyu 
Lol ez
2017-12-01 23:06
So ez. *chokes 50 rounds WOAH 1 TAP. ez (im not serious either ya dummy)
2017-12-01 23:08
gg
2017-12-01 23:08
#143
RpK | 
Russia DCoult 
GodRPK
2017-12-01 23:08
#144
 | 
Finland terquie 
Haha oskar 11-19 kick now
2017-12-01 23:08
hope mouz disbands the team is a fucking joke!
2017-12-01 23:09
hope you didnt lose too much kid.
2017-12-01 23:13
13-2 lose as ct is not okay at any means!
2017-12-01 23:20
anyone saw the scream 1tap?? so far best crowd reaction in this series
2017-12-01 23:10
-botty +rpk
2017-12-01 23:12
SIXER TWO GAMES IN A ROW POGCHAMP SIXER LETS GOOOOOOOO BUDDY
2017-12-01 23:20
oskar and mousesports on lan xDDDDDDDDDDDDDDDDDD
2017-12-01 23:39
Hmmm. Seems like oskar is without form :/
2017-12-01 23:42
Login or register to add your comment to the discussion.