19:35
7th of December 2018
 
Match over
Maps
Best of 1 * Group B opening match
1. Grayhound removed Train
2. Swole Patrol removed Mirage
3. Grayhound removed Cache
4. Swole Patrol removed Dust2
5. Grayhound removed Nuke
6. Swole Patrol removed Inferno
7. Overpass was left over
Overpass
13:16 (8:7; 5:9)STATS
Rewatch
United StatesESEAVod
Highlights
Zellsis - 3 M4A4 HS kills on the defense (clean round - vs mostly pistols)
motm - 3 kills (2 M4A4, AK HS) on the bombsite B defense (1vs5 situation)
swag - 3 P250 HS kills on the bombsite A offensive (2vs3 situation - second half pistol round)
swag - quick 1vs2 clutch (T - post-plant situation)
sterling - 4 kills (HE, 3 AWP) on the advanced bombsite A defense (initial frags)
Match stats
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
United States
Braxton 'swag' Pierce
swag
23-18 +5 82.3 75.9% 1.25
United States
Ian 'motm' Hardy
motm
22-21 +1 85.1 86.2% 1.11
United States
Jordan 'Zellsis' Montemurro
Zellsis
21-24 -3 87.2 65.5% 1.08
United States
Brandon 'Ace' Winn
Ace
18-19 -1 67.2 69.0% 0.87
United States
Ryan 'freakazoid' Abadir
freakazoid
16-22 -6 53.3 65.5% 0.71
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Australia
Christopher 'dexter' Nong
dexter
30-22 +8 119.6 82.8% 1.65
New Zealand
Euan 'sterling' Moore
sterling
21-15 +6 70.5 75.9% 1.19
Mongolia
Erdenetsogt 'erkaSt' Gantulga
erkaSt
20-18 +2 79.2 75.9% 1.17
Australia
Liam 'malta' Schembri
malta
18-22 -4 59.7 69.0% 0.85
Australia
Ollie 'Dickstacy' Tierney
Dickstacy
15-23 -8 61.9 65.5% 0.80
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
United States
Braxton 'swag' Pierce
swag
23-18 +5 82.3 75.9% 1.25
United States
Ian 'motm' Hardy
motm
22-21 +1 85.1 86.2% 1.11
United States
Jordan 'Zellsis' Montemurro
Zellsis
21-24 -3 87.2 65.5% 1.08
United States
Brandon 'Ace' Winn
Ace
18-19 -1 67.2 69.0% 0.87
United States
Ryan 'freakazoid' Abadir
freakazoid
16-22 -6 53.3 65.5% 0.71
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Australia
Christopher 'dexter' Nong
dexter
30-22 +8 119.6 82.8% 1.65
New Zealand
Euan 'sterling' Moore
sterling
21-15 +6 70.5 75.9% 1.19
Mongolia
Erdenetsogt 'erkaSt' Gantulga
erkaSt
20-18 +2 79.2 75.9% 1.17
Australia
Liam 'malta' Schembri
malta
18-22 -4 59.7 69.0% 0.85
Australia
Ollie 'Dickstacy' Tierney
Dickstacy
15-23 -8 61.9 65.5% 0.80
Top player in match
Head to head
0
Wins
0
Overtimes
0
Wins
both teams are really likeable i hope this goes to ot
2018-12-06 17:50
ez for freak but GL to BigDickstacy
2018-12-06 17:51
#3
 | 
Belgium xKillian 
ez for brax
2018-12-06 22:48
#4
 | 
Canada cherryy 
ez sterling
2018-12-06 23:22
I see overpass
2018-12-07 02:47
Brax is gonna wipe the floor with these AU scrubs.
2018-12-07 06:34
#7
 | 
Mongolia KroxiganNn 
ez4erkaSt
2018-12-07 06:48
#8
 | 
Canada Chapstickk 
ez for freak
2018-12-07 06:56
#9
 | 
Germany PeKay 
Swole Underdog wtf
2018-12-07 11:07
ez for ****Stacy
2018-12-07 13:56
#11
swag | 
Spain RivveR 
Ez 4 Swag
2018-12-07 14:06
For the bois
2018-12-07 17:22
hmm lets see
2018-12-07 17:38
#14
 | 
Russia ks_bestigl 
ez 4 Braxton "swag" Pierce
2018-12-07 19:23
Grayhound are gonna win fuck my life NA is so garbage against other regions
2018-12-07 19:32
#55
 | 
Australia dXeption 
You watched GH play before?
2018-12-07 21:50
Yes, against SK and FaZe. Took both teams to three maps. Beat SK I think
2018-12-07 21:50
map is overpass
2018-12-07 19:32
Ok I guess we're losing three people to armorless glocks. Thanks NA
2018-12-07 19:39
#18
 | 
Russia MiQ_NewsTV 
Were MarKE?
2018-12-07 19:40
Screw if they won the round, why the FUCK was no one on B? Anyone could have walked in there and planted the bomb. They'd be fucked if Grayhound didn't magically go all in on mid
2018-12-07 19:45
You seriously have some mental problems
2018-12-07 19:49
Why GH didnt ban overpass? Are they stupid or something?
2018-12-07 19:56
8-1, lose to a full eco, no we're at 8-4. Just gotta win those anti ecos.
2018-12-07 20:03
#24
 | 
China randomnolife 
Why u bully me Everyone askin Grayhound askin u why u bully me u noob
2018-12-07 20:04
8-1 8-7 wp
2018-12-07 20:06
push_every_round_because_it_worked_in_na.exe
2018-12-07 20:08
#27
 | 
Russia sn1tcher 
what is this throw?
2018-12-07 20:09
swag such dogshit
2018-12-07 20:09
how much?
2018-12-07 20:10
+ $500
2018-12-07 20:10
nt
2018-12-07 20:12
#31
 | 
Russia hanzjosha 
what doin` SP
2018-12-07 20:11
#32
 | 
North America Gunta_apsite 
Lmfao, easy gh
2018-12-07 20:11
Dickstacy wtf the guy can't see shit
2018-12-07 20:15
#36
 | 
Russia hanzjosha 
Cuz of big d.
2018-12-07 20:18
Too true
2018-12-08 02:01
#37
 | 
North America Gunta_apsite 
Easy money on Gg, t1 aus is better then t2 na lol
2018-12-07 20:21
#38
 | 
France StickyRice 
Choke Patrol : 8-1 lead + both pistols, now 12-12
2018-12-07 20:27
#39
 | 
Russia sn1tcher 
ofcourse these cunts lose from 8:1 lead on ct side overpass by losing to eco na cs fucking joke rip 5x combo bet fuck my life
2018-12-07 20:29
#52
 | 
Poland blokzieNTC 
POOR RUSSIAN TOXIC PLAYER :(
2018-12-07 20:46
Ez anti eco lose, 8-1>8-7.
2018-12-07 20:28
#41
 | 
Russia sn1tcher 
oh my fucking god they are so bad
2018-12-07 20:32
Everything from NA is bad but yet ESEA will keep giving Shittier America 3 slots over Brazil and Australia even though there is not a season in MDL history where a Shittier America team did better than AUS or BR
2018-12-07 20:33
8-1 and lose eco -> 12-14 nice swole patrol
2018-12-07 20:32
8-1 -> 12-4
2018-12-07 20:32
I think its safe to say EPICENTER was a fluke now
2018-12-07 20:33
#58
 | 
Turkey rusty james 
too many roster changes, standin situations etc. their main goal was to make it to epl which they achieved. grayyhound is a good fucking team. not saying they arent taking it seriously but its just probably lethargy. they are complacent.
2018-12-07 23:03
Ugh Im just irritated with NA MDL right now
2018-12-07 23:04
#60
 | 
Turkey rusty james 
its always like this during global challenge. better mdl teams try their hardest at the relegation. then put aside tihs lan. and the rest of the teams taht didnt make it to relegation are just not good enough usually. there are as hit ton of good players in mdl/advanced. not any proper teams that stick together tho. only singularity. sucks that they didnt make it to epl. but i would be fucking irritated if msl cost sick his epl spot as well. so basically fuck envy.
2018-12-07 23:06
Amen
2018-12-07 23:08
#62
 | 
Turkey rusty james 
honestly im expecting a ghost from envy. imagine if they nv only kept nifty and they buy out sick and 3 or 4 guys from singularity. that d be nice. or like infinite. cuz theres no way nv wins a match next season with this roster.
2018-12-07 23:11
Who would you take from Singularity? I can't believe how hard I slept on hydrex. He never was on my radar. I thought oSee was a good awp talent even if he didn't have god tier numbers. I thought food would make a good talent. Never paid attention to hydrex though and apparently hes just a LAN God
2018-12-07 23:14
#64
 | 
Turkey rusty james 
food first hands down. then probably hydrex. third is a toss. ryan has the most upside but also has the worst lows. or osee if nifty should rifle. im more impressed by pwnalone tbh. dude still shows up against euros. also almost as old as me which is surprising.
2018-12-07 23:20
Yeah PwnAlone is underrated as fuck because of his age. I wonder how much longer he has to go though. I rather get someone who's older but can do it now as opposed to a young guy who can't do it yet.
2018-12-07 23:33
Swallow patrol haHAA
2018-12-07 20:36
#47
 | 
Faroe Islands clackdamighty 
i like this Grayhound team , i hope they dont do changes in the future , its working good for them, i hope they play more international tournaments
2018-12-07 20:37
Sick choke SwolePatrol, keep losing to those ecos!
2018-12-07 20:39
#49
 | 
Indonesia darryllew 
LUL
2018-12-07 20:40
#50
 | 
Brazil EWRO 
ChokePatrol
2018-12-07 20:41
win both pistol round and 8-1 lead still lost the game 13-16 Detected new IBUYPOWER is coming
2018-12-07 20:48
dexter the new sixer
2018-12-07 20:52
#54
swag | 
Latvia `DinGo 
gj GH
2018-12-07 21:48
#57
 | 
Sweden GoGirlAbbie 
lol g1 sp
2018-12-07 21:53
#67
 | 
Denmark 3Penguins 
Didn't the match end 12 - 16 for grayhound?
2018-12-08 18:31
Login or register to add your comment to the discussion.