13:30
8th of December 2019
 
Match over
Maps
Best of 3 * Upper bracket quarter-final
1. Brute removed Train
2. BIG removed Vertigo
3. Brute picked Nuke
4. BIG picked Mirage
5. Brute removed Overpass
6. BIG removed Inferno
7. Dust2 was left over
Nuke
BIG
16
(8:7; 8:7)
Brute
14
Mirage
BIG
16
(11:4; 5:6)
Brute
10
Dust2
BIG
-
Brute
-
Rewatch
OtherWESG (Map 1 - Nuke)Vod
OtherWESG (Map 2 - Mirage)Vod
Highlights
M1 | nex (16 HP) - 3 Glock HS kills on the bombsite A offensive (2vs3 situation - pistol round)
M1 | tiziaN - ACE
M1 | smooya - 4 AWP kills on the Ramp defense
M2 | XANTARES - 1vs2 clutch (T - post-plant situation)
Match stats
Side
Both
TerroristT
Counter-TerroristCT
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
43-30 +13 75.7 69.6% 1.26
38-27 +11 73.1 76.8% 1.20
38-30 +8 71.9 80.4% 1.17
39-37 +2 79.1 66.1% 1.06
28-37 -9 66.1 69.6% 0.90
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
42-35 +7 81.9 75.0% 1.19
39-37 +2 71.8 67.9% 1.05
30-38 -8 58.0 69.6% 0.88
27-34 -7 55.2 62.5% 0.80
23-42 -19 50.7 62.5% 0.65
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
28-17 +11 97.5 76.7% 1.54
23-16 +7 81.8 80.0% 1.25
16-15 +1 62.7 70.0% 1.03
19-19 0 74.0 56.7% 0.91
11-20 -9 51.1 63.3% 0.75
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
26-17 +9 88.2 70.0% 1.29
23-21 +2 75.2 63.3% 1.06
13-22 -9 58.2 76.7% 0.81
13-16 -3 48.0 60.0% 0.80
12-21 -9 50.6 66.7% 0.75
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
22-12 +10 85.2 84.6% 1.41
20-18 +2 85.0 76.9% 1.26
17-17 0 83.5 76.9% 1.10
15-14 +1 60.4 80.8% 1.09
15-13 +2 50.5 61.5% 0.96
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
16-18 -2 74.7 80.8% 1.09
18-17 +1 66.5 73.1% 1.04
16-16 0 68.0 73.1% 1.04
14-18 -4 63.5 65.4% 0.81
10-20 -10 42.0 46.2% 0.51
Top player in match
Matches, past 3 months
Core
Team
No matches past 3 months
BIG win
1.00
No matches past 3 months
Brute win
17.00
Head to head
0
Wins
0
Overtimes
0
Wins
Ez for Big i guess
2019-12-07 16:10
4 replies
Very ez for BIG
2019-12-07 16:10
3 replies
#10
 | 
South Africa @FyreCS
If BIG lose this, this is the end of BIG confirmed then
2019-12-07 18:19
2 replies
Not really
2019-12-08 12:38
1 reply
#55
 | 
Germany Ezavg
it is hazan
2019-12-08 14:18
#2
Izzy | 
Turkey w0rthy
if BIG lose this, please disband
2019-12-07 16:10
1 reply
if BIG lose this, Big threw.
2019-12-08 13:42
#4
 | 
Spain LucaGarcia
2:0 Brute
2019-12-07 16:11
BIG - Sprout final?
2019-12-07 16:27
#6
ropz | 
Czech Republic Olaxen
BRUTE!!
2019-12-07 16:57
ez4Ondra832
2019-12-07 17:01
#8
syrsoN | 
Germany PeKay
Lmao
2019-12-07 18:13
capsen vs tabsen ez
2019-12-07 18:18
#11
imoRR | 
Turkey NreNE
How ?wesg 3 german 1 turkish 1 british ?
2019-12-07 18:37
7 replies
they changed the rules ... you only need 3 players with the same nationality
2019-12-07 18:56
6 replies
#13
imoRR | 
Turkey NreNE
Thx
2019-12-07 19:38
Lul what a braindead change
2019-12-08 10:17
4 replies
yeah, this basically allows 90% of the teams in. If they made it 4 players I could live with that, but the only cool thing about WESG is that it was unique and it was like the olympics, everyone same country. Seeing the mixes of teams was fun, now its just normal regular event
2019-12-08 13:42
3 replies
+1
2019-12-08 14:40
#86
 | 
Other Nagardien
Agree
2019-12-08 14:57
yeah, one of the most fun events each year in 1.6 was the ESL Nations Cup. every country played with their best possible mix team there, really really sad that they didn't continue that format it was very unique.
2019-12-09 13:25
I bet my house on brute
2019-12-07 23:24
3 replies
That’s life - that’s what all the people say You’re ridin’ high in April, shot down in May. But I know I’m gonna change that tune When I’m back on top, back on top in June. I say, that’s life, and as funny as it may seem Some people get their kicks steppin’ on a dream But I don’t let it, let it get me down Cause this fine old world, it keeps spinning around I’ve been a puppet, a pauper, a pirate, a poet - a pawn and a king
2019-12-08 09:14
BRUH moment when you bet on BRUH(TE)
2019-12-08 09:15
Worth
2019-12-08 15:12
daxen wrong team bruh :P
2019-12-07 23:48
online? BIG
2019-12-08 02:17
If BIG loses this ......
2019-12-08 03:27
3 replies
Its will be the end of big
2019-12-08 10:17
2 replies
It never started xd
2019-12-08 10:30
1 reply
that would work if you were fan of liquid or astralis or something... BIG is like Sprouts dad, you know every good Sprout player is just waiting for their contract to run out so they can go try to get a spot on BIG
2019-12-08 13:40
#18
 | 
Czech Republic PaYaB
cmon Brute, force their disband
2019-12-08 03:43
6 replies
Smooya and xantares will get benched for K1to syrson so no Chance xd
2019-12-08 10:29
why should they disband?
2019-12-08 12:54
4 replies
They're so bad
2019-12-09 19:10
3 replies
The org makes a lot of money, why should they disband? Stupid kids these days...
2019-12-09 19:38
2 replies
reported
2019-12-09 19:55
1 reply
Its not my fault that you are stupid
2019-12-09 19:58
so ez for BIG 32x0
2019-12-08 04:33
Hi prokdas
2019-12-08 08:22
#27
 | 
United States Calephy
AJTT,he looks like CeRq
2019-12-08 10:39
Big clan 2-0 lost % 100
2019-12-08 10:40
#29
 | 
Turkey onuRRRR
finally noobtares against tier456181345 team
2019-12-08 11:07
EZ BIG
2019-12-08 12:39
#32
 | 
Russia QibyVGZEN
BUG 0-32 Brute
2019-12-08 12:50
#33
 | 
Russia QibyVGZEN
they will have three stand-in's: +device +simple +ZyWoo
2019-12-08 12:51
Big vs esea Main Team Xantares already hard
2019-12-08 13:15
#36
valde | 
Asia qbiy
I really dont understand this WESG formula, why smooya still in BIG on WESG???
2019-12-08 13:30
4 replies
They now allow up to 2 foreign players in team or smth like that.
2019-12-08 13:38
You are alowed to have 2 foreign players
2019-12-08 13:38
good question, and xantares too? Maybe they both live in Germany and so WESG changed rules this year, or maybe the are doing it by region and counting them all as "central europe and iberia" instead of just by country. But in past years WESG 100% had their 1 country team tournaments I know what ur talking about, IDK if they changed rules or that is just for their other event
2019-12-08 13:39
1 reply
Check the 2 comments above
2019-12-08 15:16
#37
steel | 
Greece 1926
daxen guy gonna eat them all lul
2019-12-08 13:31
If brute win nuke i will buy myself razer viper ultimate xd wish me luck
2019-12-08 13:37
4 replies
who gives a shit
2019-12-08 14:25
no razer viper for u lool stay poor
2019-12-08 14:35
2 replies
lol why so butthurt mens)))
2019-12-08 14:37
1 reply
He American Man , What do you expect
2019-12-08 14:40
Easy for Sudetenland
2019-12-08 13:37
I will eat my dirty underwear if BIG lose this match
2019-12-08 13:38
2 replies
You better not turn back on your words
2019-12-08 14:08
1 reply
i will stream it live if it happens
2019-12-08 15:10
Nex god
2019-12-08 13:40
#48
 | 
Bosnia and Herzegovina fucklove
God capseN
2019-12-08 13:52
#49
VINI | 
Brazil 1930
too easy for nex
2019-12-08 13:57
I cant stop laughing
2019-12-08 14:17
1 reply
#59
 | 
Iran BOSSyyy
nice german throwers
2019-12-08 14:19
#54
 | 
Iran BOSSyyy
MW THROW COMING HAHA BIG THROWERS
2019-12-08 14:17
german scene worse than czech
2019-12-08 14:18
BIG HAHAHHHAHAHAHAHA
2019-12-08 14:18
#58
 | 
Brazil steambored
GOGO BRUTE! FOR CZECHIA
2019-12-08 14:18
#60
 | 
Iran BOSSyyy
valve must banned big for throw
2019-12-08 14:19
1 reply
they arent throwing
2019-12-08 14:23
Someone will eat good Tonight
2019-12-08 14:19
1 reply
#62
 | 
Iran BOSSyyy
your mom ?
2019-12-08 14:20
putting money on brute.
2019-12-08 14:23
2 replies
bad idea big wins 2-0 or 2-1
2019-12-08 14:24
1 reply
betting on nuke. HCP is basically free. +8.5 map2 and a little sprinkle of @10 ML
2019-12-08 14:26
AJTT looks like Boomich
2019-12-08 14:24
#67
 | 
Brazil Gunzel
OMEGALUL
2019-12-08 14:24
AJTT looks like 10 years old but hesI actually 18 wtf
2019-12-08 14:25
#71
 | 
Iran BOSSyyy
omg nice throw big
2019-12-08 14:27
JAZDA BRUTE JAZDA
2019-12-08 14:29
nice throw big loser hahaha
2019-12-08 14:29
1 reply
nice fakeflag
2019-12-08 14:32
Brute would have won the game when they had xantares trapped in vent but stupid brute player decided to jump down and make noise lmfao
2019-12-08 14:32
damn so close
2019-12-08 14:36
ez 👌
2019-12-08 14:38
14-9 > 14-16 Tq For Choking And Saving My Money
2019-12-08 14:39
11-20 vs brute?
2019-12-08 14:40
capseN vs tabseN
2019-12-08 14:42
tabseN against capseN
2019-12-08 14:57
#90
 | 
United Kingdom Mantasboi1
Cmon over 21.5 boys
2019-12-08 15:19
capseN > tabseN
2019-12-08 15:21
Nt prokdas
2019-12-08 15:35
I guess the guys did better than expected. Oh well. Maybe one day there will be a team good enough to represent the huge amount of people who play here. At least we're not Italy lol
2019-12-08 15:43
3 replies
#94
 | 
Europe dactylex
at least oskar is Czech
2019-12-08 15:46
2 replies
Yeah. I know. All us Czechs and Slovaks have is GuardiaN, frozen, oskar and STYKO. But no teams. I really want a team I could root for that would be good. Anyway, mouz is in the finals so let's fucking goo
2019-12-08 16:00
1 reply
#96
 | 
Europe dactylex
let's go <3 frozen is the slovakian beast
2019-12-08 16:03
#97
ropz | 
Czech Republic Olaxen
+rep 4 Brute
2019-12-08 17:49
Login or register to add your comment to the discussion.