15:05
12th of February 2020
 
Match over
Maps
Best of 1
Inferno
Nemiga
13
(6:9; 7:7)
BIG
16
Rewatch
OtherVortex EntertainmentVod
Highlights
tabseN - 4 quick MP9 kills (2 HS) on the bombsite B defense (finishing frags - vs pistols)
tiziaN - 3 M4A4 kills (2 HS) on the defense (initial frags)
k1to - 3 AK kills (2 HS) on the bombsite B to Mid push (finishing frags - clean round - vs pistols)
mds - 3 USP-S HS kills on the bombsite A defense (finishing frags - clean second half pistol round)
lollipop21k - 1vs2 clutch (CT - post-plant situation)
Match stats
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Estonia
Rassim 'Jyo' Valijev
Jyo
21-20 +1 82.5 58.6% 1.12
Russia
Anton 'speed4k' Titov
speed4k
21-20 +1 75.6 65.5% 1.08
Belarus
Aleksandr 'mds' Rubets
mds
15-19 -4 64.1 75.9% 0.92
Belarus
Igor 'lollipop21k' Solodkov
lollipop21k
16-18 -2 47.6 69.0% 0.84
Belarus
Anton 'boX' Burko
boX
14-22 -8 53.8 62.1% 0.76
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Germany
Johannes 'tabseN' Wodarz
tabseN
25-22 +3 100.8 79.3% 1.31
Turkey
Ismailcan 'XANTARES' Dörtkardeş
XANTARES
20-17 +3 76.8 82.8% 1.17
Germany
Florian 'syrsoN' Rische
syrsoN
18-13 +5 54.1 69.0% 1.09
Germany
Tizian 'tiziaN' Feldbusch
tiziaN
16-15 +1 58.6 79.3% 1.05
Germany
Nils 'k1to' Gruhne
k1to
20-20 0 77.5 69.0% 1.04
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Estonia
Rassim 'Jyo' Valijev
Jyo
21-20 +1 82.5 58.6% 1.12
Russia
Anton 'speed4k' Titov
speed4k
21-20 +1 75.6 65.5% 1.08
Belarus
Aleksandr 'mds' Rubets
mds
15-19 -4 64.1 75.9% 0.92
Belarus
Igor 'lollipop21k' Solodkov
lollipop21k
16-18 -2 47.6 69.0% 0.84
Belarus
Anton 'boX' Burko
boX
14-22 -8 53.8 62.1% 0.76
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Germany
Johannes 'tabseN' Wodarz
tabseN
25-22 +3 100.8 79.3% 1.31
Turkey
Ismailcan 'XANTARES' Dörtkardeş
XANTARES
20-17 +3 76.8 82.8% 1.17
Germany
Florian 'syrsoN' Rische
syrsoN
18-13 +5 54.1 69.0% 1.09
Germany
Tizian 'tiziaN' Feldbusch
tiziaN
16-15 +1 58.6 79.3% 1.05
Germany
Nils 'k1to' Gruhne
k1to
20-20 0 77.5 69.0% 1.04
Top player in match
Head to head
0
Wins
0
Overtimes
0
Wins
ez for onlinetares
2020-02-10 17:01
+111111
2020-02-10 17:07
Cry more cry is how much ?
2020-02-12 16:59
learn english then respond to me
2020-02-12 17:24
This is just troll i know kid i think you must go doctor bec do you have a brain show the doctor
2020-02-14 20:23
#2
 | 
Germany zoieN 
Gg BIG
2020-02-10 17:02
So easy match for big clan
2020-02-10 17:05
#GOBİGORGOHOME
2020-02-10 18:06
i büyük yazılmaz :(
2020-02-11 16:16
Big mdl? Hahajahaha
2020-02-10 19:22
#9
 | 
World breezy0 
they had EPL spot but stupid ESL fucked it up
2020-02-11 01:19
#14
 | 
Germany X5ander 
don't laugh, thanks to the ESL idiots. BIG is Top 10 Team in the next month !!
2020-02-11 10:27
Top15 at the Best bro. I have nothin to big but not 10
2020-02-11 10:31
If they play like they did recently, they are already better than every 15-11 Team.
2020-02-11 12:56
I dont think so dude They are unstable, one run at dh doesnt show anything
2020-02-11 13:01
Time will show. I think they will be a real top 10 contender in 2020
2020-02-11 13:43
Well, we Will see
2020-02-11 13:44
Nah top 10 contender is generous, top 15 is much more realistic. They're too streaky, it's more likely they'll break top 10 off of a syrson carry then drop off again.
2020-02-12 13:00
U are right. It really depents on syrson playing better than he ever has. But his environment has never been so good either
2020-02-19 08:25
wtf they've just won tier3 dreamhack open beating avangar and heroic without form and renegades t3 team, calm down mr nationalist
2020-02-11 18:39
#26
SANJI | 
Luxembourg kng_rdl 
even if BIG win every game 16-0 they wont be in the top10 until may since they dont play any relevant tournaments until the major
2020-02-11 17:17
#27
 | 
Germany grabke 
+1
2020-02-11 17:54
using brain on hltv is very rare and much appreciated. you're a hero!
2020-02-12 17:22
Save Xantares pls! -Xantares +Dog B ez for BUG clan
2020-02-10 23:35
Lmao ur wilding dawg, Xanti is literally carrying BIG with Tabsen rn
2020-02-11 02:42
"Save Xantares pls!"
2020-02-12 13:02
Lol yeah I know what you mean but still mens I believe in this core they have rn
2020-02-12 15:07
A core that hasn't worked in years
2020-02-12 16:09
#8
 | 
Turkey b3rkt4s 
Ez for xantares and k1to
2020-02-11 00:01
Honestly last few weeks BIG showed very solid CS, but now they should play mdl cuz ESL decides do their franchise league, gj
2020-02-11 02:36
#11
 | 
Turkey redbaron7 
Sad to see BIG in MDL
2020-02-11 02:38
#13
 | 
Germany X5ander 
yeah, thats sad for me too, my boyz should be in the ProLeague. Hope they can get a easy win here. Hope Lollipop's Lolli can't perform here.
2020-02-11 08:14
#121
vilga | 
Canada PwnNewb 
I am glad BIG won cause they are my fav team, but I have watched lollipop21k for almost 2 years now. He is a VERY good player, and very underrated. JYO is also a solid fraggar, but Lolli is both technicall skilled and also makes some smart plays. He has always stood out to me as someone that is better than most players at his tier/level. I have always enjoyed watching Lolli, but BIG is gonna become top 10 this year so he had no chyance.
2020-02-12 17:55
ez for big
2020-02-11 12:48
#17
 | 
Germany BIG2020 
How to get fucked by ESL in 3 easy steps. But they will qualify again anyway... GL HF
2020-02-11 12:51
to then get kicked again if esl feels like it :P
2020-02-11 17:01
Big will go undefeated till the major and then win it without dropping a map #xantarestop1
2020-02-11 12:56
#23
roman | 
Germany m0nkkk 
+1
2020-02-11 16:14
#35
CeRq | 
Poland RoDaK 
Delusional drugs users
2020-02-12 08:37
its lan so ez 2-1 for BIG, go nex!
2020-02-11 18:38
#33
flusha | 
Germany moritzp 
Bo1 tho. But yeah big will win
2020-02-12 01:35
EZ STAT FOR ALLAHTARES
2020-02-11 19:03
Allah will punish you for what you say
2020-02-12 12:12
#31
 | 
Europe yankirello 
EZ LOSE FOR MENIGA
2020-02-11 19:59
#32
 | 
Germany shimmy227 
didn't expect them to play mdl after their spot was stolen. but also because i thought esl will re-invite them cause invited teams are joining the faceit league. faceit league could become a failure i suppose
2020-02-11 23:22
they have no mdl games scheduled for the time of the flashpoint qualifier, so at the moment it kinda looks like they might be playing both (and probably decide for flashpoint in case they qualify) no official statement has been made tho
2020-02-12 10:16
Easiest win of Nemiga's life.
2020-02-12 07:19
#36
 | 
Austria gex0r 
let's go big, win this fucking league once again
2020-02-12 09:15
easy for B#1G
2020-02-12 10:15
BUG u mean
2020-02-12 11:44
old bait is old
2020-02-12 11:44
Not baiting tho
2020-02-12 12:10
#39
 | 
Spain Holiwis 
should I max and relax on big?
2020-02-12 10:20
Max relax on BIG
2020-02-12 11:58
Bo1 online vs russians I‘m sure there will be no relaxing for you
2020-02-12 12:02
wise man play only pistol rounds and i play forbig wil win first pistol round
2020-02-12 12:07
BIG tends to lose pistol rounds tho
2020-02-12 12:32
If big lose first pistol round i lose 40$ deposit. If they win i win 64,8$. 24,8$ profit.
2020-02-12 12:35
Wtf that's nothing, not worth it at all lmao
2020-02-12 13:04
I moke this money out nothing. That is realy big for me if i win
2020-02-12 13:10
hard 4 BIG
2020-02-12 11:29
#41
flusha | 
Germany moritzp 
Big will win and lose max 11 rounds
2020-02-12 11:37
Easy 1,62 for big will win first pistol round 40$ bet easy money
2020-02-12 12:01
#63
 | 
United Kingdom IamNada 
lol. should be risky. and this call real gamble.
2020-02-12 14:42
Betting on pistol round...
2020-02-12 14:59
Bots vs bots
2020-02-12 12:03
all in big
2020-02-12 12:05
bet BIG literally free money
2020-02-12 12:38
#58
 | 
Sweden MiNTz 
BIG has good form, they shouldnt lose
2020-02-12 13:05
#60
 | 
Germany X5ander 
One hour until the match will start. Lollipop shakes his lolli and my boyz are ready for the win !
2020-02-12 14:04
omg. bo1 online league match. easy for nemiga. mark my words
2020-02-12 14:28
#62
 | 
Russia sad0vod 
H@h@h@h@h@h@h@ Yesterday 16-14 against uol H@h@h@
2020-02-12 14:35
same thing mate bo1 online match everything can happen
2020-02-12 15:44
#65
 | 
Germany X5ander 
WTF? My boyz are on a huge run. Nenigma can't stop them !
2020-02-12 14:59
#68
 | 
Germany X5ander 
Lollipop has to buy a chubba chub !
2020-02-12 15:01
sure they are but this is not so important so teams are not taking so serious
2020-02-12 15:45
#64
 | 
Poland JKG 
close game with BIG winning
2020-02-12 14:55
Nemiga easy win 16-8 BIG can't win more than 8 rounds against this new talent team.
2020-02-12 15:01
map?
2020-02-12 15:02
#73
SANJI | 
Luxembourg kng_rdl 
aztec
2020-02-12 15:13
#74
North America Slye 
747
2020-02-12 15:16
Top1 Belarus vs. tier3 mix with overrated turok lmao
2020-02-12 15:03
Top1 Germany vs. tier3 mix with overrated estonian lmao
2020-02-12 15:09
imagine being such a cuck who supports ruski retards who annexed your territory lmao
2020-02-12 23:08
Nato puppet talking lmao
2020-02-12 23:11
#123
2020-02-12 23:11
#124
2020-02-12 23:11
Polish people would never support anyone who annexed their territory. You're typical CUCKrainian separatist. You're shame of Ukraine.
2020-02-12 23:12
I love Belarusian, they are nice people And u typical braindead Poland kid
2020-02-13 15:29
big throw for food 100%
2020-02-12 15:17
Match is delayed because 3 players in BIG didn't pay for premium
2020-02-12 15:21
#77
 | 
Sweden MiNTz 
DAVAI belarus
2020-02-12 15:22
#78
 | 
United Kingdom IamNada 
Round over - Winner: T (1 - 2) - Enemy eliminated speed4k killed syrsoN with sg556 (headshot) syrsoN + XANTARES (assist) killed lollipop21k with awp lollipop21k killed tiziaN with ak47 (headshot) lollipop21k killed XANTARES with ak47 (headshot) speed4k planted the bomb (2on3) speed4k killed k1to with sg556 k1to + tabseN (assist) killed Jyo with mp9 (headshot) XANTARES killed boX with m4a1 Jyo killed tabseN with ak47 syrsoN killed mds with awp 4vs2 still lost... what a BIG
2020-02-12 15:30
easiest game for big in a long time. 16-7
2020-02-12 15:32
nemiga honoring their ancestors with those B rushes
2020-02-12 15:42
#86
 | 
United States D0xx 
+1
2020-02-12 15:47
LOL BIG deserve to be down here in MDL Can't believe theyre struggling vs these belarus shitters lmfao
2020-02-12 15:43
#88
 | 
Austria gex0r 
big likes to struggle in online bo1s will never change
2020-02-12 15:52
#85
 | 
United States D0xx 
BIG LAN>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>BIG ONLINE
2020-02-12 15:47
rofl Syrson is braindead ahahaha
2020-02-12 15:47
12-16 xd
2020-02-12 15:52
#90
 | 
Europe kaitos 
Haha Big lose to nemiga omfg xD
2020-02-12 15:58
#91
 | 
Malaysia jskhoo 
Ez for over LUL
2020-02-12 15:58
#92
 | 
North America Hannibal0424 
whats with this back and forth rounds i think big will win this fucking back and forth
2020-02-12 16:03
& ofc they'll lose to memega on t-side of inferno
2020-02-12 16:04
#94
 | 
Philippines Locar2134 
Old big roster is much better with smooya
2020-02-12 16:07
Wtf no
2020-02-12 16:11
#95
 | 
Europe kaitos 
Big lose to all nemiga forces hahahahahahah
2020-02-12 16:09
You should stop writing comments
2020-02-12 16:12
#97
 | 
CIS Arztyy 
Box 0 iq LUL
2020-02-12 16:10
Casually throw the over then pop off for the last 5 rounds. Ok BUG
2020-02-12 16:13
I love BUG
2020-02-12 16:16
#102
 | 
Europe Whatafz 
Almost close call wtf BIG????
2020-02-12 16:18
#111
 | 
Austria doMK0 
It's an online BO1, history surely tells that anything can happen. Win is a win.
2020-02-12 16:23
#115
 | 
Europe Whatafz 
Big will always be BUG online they are 50/50 on lan they are monsters
2020-02-12 17:19
Casually throw the under then pop off for the last 5 rounds. Ok NEMIGA
2020-02-12 16:20
#104
 | 
Europe ropz^1 
xdd naabs
2020-02-12 16:21
#105
 | 
North America Hannibal0424 
okay? win in force buy lost vs force buy what the actual fuck
2020-02-12 16:21
#106
 | 
Brazil Desteriction 
Round over - Winner: T (7 - 7) - Enemy eliminated syrsoN killed Jyo with awp syrsoN killed boX with awp Jyo killed k1to with mp9 Jyo killed tiziaN with mp9 (headshot) tiziaN planted the bomb (3on2) k1to killed speed4k with m4a1 (headshot) k1to killed mds with deagle (headshot) k1to killed lollipop21k with deagle (headshot) speed4k killed XANTARES with awp boX killed tabseN with m4a1 Round started is this some kind of joke
2020-02-12 16:22
it's memega
2020-02-12 16:22
mens)
2020-02-12 16:22
blya nemiga disbandnites uje dolboebi bezdarnie , skolko mojno popitok viigrat'? Vam ne dano , vi vsegda zakidivaete v samih vajnih raundah , prosto idite nhaui uje musor
2020-02-12 16:22
#110
syrsoN | 
Germany PeKay 
Look at the Stats how is that a 16-13 lol
2020-02-12 16:22
Impact kills =/= kill
2020-02-12 16:39
#114
CeRq | 
Poland RoDaK 
Where are you now all big fangays? Big nr1 2020? Hahahahah 16-13 vs nemiga good joke
2020-02-12 17:02
so? astralis lost bo3 to #46
2020-02-12 17:23
#120
vilga | 
Canada PwnNewb 
+1. If BIG gets horrible, no one will remember this win. If BIG gets really good this year like I expect them to do, no one will care that this win was close and barely a win. Consistency is what matters, not 1 match.
2020-02-12 17:52
#119
vilga | 
Canada PwnNewb 
BIG is a great team and will be top 10 in 2020. In 3 months, no one talks about the times a good team "almost lost". Close only counts in horseshoes and hand grenades. BIG is known for taking it easy and just PUGGING in low-level matches, and then really coming hard with new strats at events. GobB used to do it, and now tabseN is learning to do the same thing. If you think winning this game proves BIG is bad to anyone, you are wrong, and just an anti-BIG minded (AKA small-minded)
2020-02-12 17:51
#122
woxic | 
Turkey Xenza 
letz go xanti
2020-02-12 19:44
#128
BnTeT | 
Cyprus shmoe 
wow that cast is so bad...
2020-02-12 23:37
Login or register to add your comment to the discussion.