14:15
13th of October 2020
 
Match over
Maps
Best of 3 * Group A ** Virtus.pro forfeit the first map
1. K23 removed Vertigo
2. Virtus.pro removed Nuke
3. K23 picked Overpass
4. Virtus.pro picked Dust2
5. K23 removed Mirage
6. Virtus.pro removed Train
7. Inferno was left over
Default
Virtus.pro
0
K23
1
Dust2
Virtus.pro
16
(10:5; 6:5)
K23
10
Inferno
Virtus.pro
19
(9:6; 6:9) (4:0)
K23
15
Rewatch
United KingdomESL TV (Map 2 - Dust 2)Vod
United KingdomESL TV (Map 3 - Inferno)Vod
Highlights
M2 | Jame (T) wins the 1vs3 situation with the help of the bomb timer in the final duel
M2 | mou - 1vs2 AWP clutch (CT - pre-plant situation)
M3 | mou - 1vs2 AWP clutch (CT - post-plant situation)
M3 | qikert - 1vs2 clutch (T - bomb planted after 1 clutch kill)
M3 OT| buster - 4 M4A4 kills (3 HS) on the advanced bombsite B defense (finishing frags) to set Virtus.pro on match point
M3 | buster - 1vs2 clutch (CT - post-plant situation)
M1 | SANJI - 1vs2 clutch (T - post-plant situation) to secure the match victory for Virtus.pro following a clean overtime session
Match stats
Side
Both
TerroristT
Counter-TerroristCT
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Kazakhstan
Alexey 'qikert' Golubev
qikert
53-31 +22 97.6 71.7% 1.42
Uzbekistan
Sanjar 'SANJI' Kuliev
SANJI
49-30 +19 82.3 83.3% 1.35
Kazakhstan
Timur 'buster' Tulepov
buster
44-32 +12 68.5 78.3% 1.17
Russia
Dzhami 'Jame' Ali
Jame
36-28 +8 64.0 81.7% 1.16
Latvia
Mareks 'YEKINDAR' Gaļinskis
YEKINDAR
32-45 -13 75.9 71.7% 0.95
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Russia
David 'n0rb3r7' Danielyan
n0rb3r7
38-42 -4 74.6 70.0% 1.03
Kazakhstan
Rustem 'mou' Telepov
mou
39-41 -2 75.7 63.3% 1.00
Kazakhstan
Aydos 'kade0' Khairzhan
kade0
31-40 -9 61.5 66.7% 0.85
Kazakhstan
Sanzhar 'neaLaN' Iskhakov
neaLaN
30-47 -17 60.4 61.7% 0.75
Belgium
Nicolas 'Keoz' Dgus
Keoz
28-44 -16 48.0 65.0% 0.71
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Uzbekistan
Sanjar 'SANJI' Kuliev
SANJI
24-12 +12 83.9 80.8% 1.38
Russia
Dzhami 'Jame' Ali
Jame
16-10 +6 75.7 84.6% 1.35
Kazakhstan
Alexey 'qikert' Golubev
qikert
21-13 +8 84.4 65.4% 1.26
Kazakhstan
Timur 'buster' Tulepov
buster
19-13 +6 69.1 76.9% 1.16
Latvia
Mareks 'YEKINDAR' Gaļinskis
YEKINDAR
15-20 -5 83.0 76.9% 1.08
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Russia
David 'n0rb3r7' Danielyan
n0rb3r7
18-18 0 78.0 61.5% 1.04
Kazakhstan
Rustem 'mou' Telepov
mou
18-20 -2 75.7 61.5% 0.95
Belgium
Nicolas 'Keoz' Dgus
Keoz
11-18 -7 51.9 61.5% 0.76
Kazakhstan
Aydos 'kade0' Khairzhan
kade0
10-18 -8 49.3 61.5% 0.69
Kazakhstan
Sanzhar 'neaLaN' Iskhakov
neaLaN
11-21 -10 49.7 50.0% 0.58
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Kazakhstan
Alexey 'qikert' Golubev
qikert
32-18 +14 107.7 76.5% 1.54
Uzbekistan
Sanjar 'SANJI' Kuliev
SANJI
25-18 +7 81.1 85.3% 1.33
Kazakhstan
Timur 'buster' Tulepov
buster
25-19 +6 67.9 79.4% 1.19
Russia
Dzhami 'Jame' Ali
Jame
20-18 +2 55.0 79.4% 1.02
Latvia
Mareks 'YEKINDAR' Gaļinskis
YEKINDAR
17-25 -8 70.4 67.6% 0.85
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
Kazakhstan
Rustem 'mou' Telepov
mou
21-21 0 75.7 64.7% 1.04
Russia
David 'n0rb3r7' Danielyan
n0rb3r7
20-24 -4 72.1 76.5% 1.02
Kazakhstan
Aydos 'kade0' Khairzhan
kade0
21-22 -1 70.7 70.6% 0.99
Kazakhstan
Sanzhar 'neaLaN' Iskhakov
neaLaN
19-26 -7 68.6 70.6% 0.89
Belgium
Nicolas 'Keoz' Dgus
Keoz
17-26 -9 44.9 67.6% 0.67
Head to head
4
Wins
0
Overtimes
0
Wins
EZ4K23.
2020-09-30 17:22
#106
 | 
CIS qKssss
xd
2020-10-13 14:51
ez for major winner mou
2020-09-30 17:22
mou and keoz deserve better than this trash team
2020-10-13 06:57
Vitality should've picked up keoz
2020-10-13 13:26
nivera is better imo keoz is insane tho
2020-10-13 16:20
#3
 | 
Europe H1P_STER
EZ 4 YEKINDAR
2020-10-01 11:02
Kazakhstan derby.
2020-10-02 01:47
Even if Jame only uses scout, SANJI only uses mp9 and the rest only use deagles for the whole game still ez win for VP
2020-10-03 23:42
let's go yekindar and VP!
2020-10-03 23:41
#7
 | 
Latvia YungPan666
draw
2020-10-06 15:45
k23 is hard opponent, but 2:1 for VP
2020-10-11 17:00
Parimatch VS 1XBET KEKW should be interesting,take a popcorn :9
2020-10-11 20:03
No, take a Lays
2020-10-12 22:29
#26
 | 
Europe H1P_STER
Scam vs big scam
2020-10-13 13:22
#11
 | 
Kazakhstan riven1337
Easy for Kazakhstan Empire KZ GB
2020-10-11 20:38
EZ FOR KAZAKH'S RUSSLAND GAY
2020-10-13 15:02
ez for major winner mou
2020-10-12 16:39
ez for major finalist vp
2020-10-12 22:31
6-0
2020-10-12 23:14
#21
 | 
Russia Darkiii
Sng> over 2.5 maps
2020-10-13 10:26
K23 win this.
2020-10-13 12:21
#24
 | 
France Ottimo1
de_lay
2020-10-13 13:16
#25
 | 
Europe H1P_STER
De_lay
2020-10-13 13:21
vp ff first map or just delay ?
2020-10-13 13:23
delayed
2020-10-13 13:25
#30
 | 
Israel BIG_SMOKER
matchfixers from semen will win a map
2020-10-13 13:30
k23 UP
2020-10-13 13:33
#33
 | 
Germany 21_Savage
1-0 for K23 lol
2020-10-13 13:49
virtus pro priority Flashpoint > RMR
2020-10-13 13:50
wtf, how the hell this series already had veto maps?? de_overpass / de_dust2 / de_inferno
2020-10-13 13:54
????? what
2020-10-13 13:57
** TeamOne's map pick and bans were randomized as they did not veto in time But i think this was not the same here
2020-10-13 13:59
+1 okay
2020-10-13 13:58
VP might vote between maps when they played Endpoint, no ?
2020-10-13 13:56
dang. this is uncommon, right
2020-10-13 13:57
that MIGHT be the option, or their veto was randomized because of not voting in time, we don't know
2020-10-13 13:57
veto probably did by coach
2020-10-13 14:00
they paused for 3 mins at 12-7 vs Endpoint, might have been for veto
2020-10-13 14:01
200 iq
2020-10-13 14:02
#39
 | 
Kazakhstan DanabekAlt
borat vs borat 2
2020-10-13 13:57
i think vp will 2-0
2020-10-13 14:04
k23 players are awaiting LUL imagine VP goes OT with Endpoint
2020-10-13 14:05
k23 on pinnacle xd
2020-10-13 14:05
wow. IEM factor I guess. Pinnaclul never list k23's matches before
2020-10-13 14:06
I totally forgot pinnacle banned them until I read your comment lmao
2020-10-13 14:17
k23 ban mirage ? wtf ?
2020-10-13 14:15
VP 16-2 them last time on Mirage
2020-10-13 14:18
#53
 | 
Moldova trash_star
feels like k23 can win ovp
2020-10-13 14:18
and now we will never know if they could win
2020-10-13 14:24
#55
 | 
United States Burger_man
vp forfiet map 1 lol what a joke this scheduling
2020-10-13 14:21
#56
 | 
Moldova trash_star
forfeit fr?
2020-10-13 14:23
1.20 odds bettors KEKW
2020-10-13 14:23
it was 1.45? XD
2020-10-13 14:25
from IEM rulebook LOL If a participant is not ready to play until 15 minutes after the scheduled start of the match, he is considered a noshow. In that case, the participant will be penalized, and the match will have to be rescheduled, if the schedule allows it. Otherwise, the opponent will receive a default win from the administration.
2020-10-13 14:27
oh cheers mate
2020-10-13 14:57
#220
 | 
Finland JooonsMO
If match starts 10:00 and team is not ready 10:15 its going to be 1-0 and 10:30 2-0? So team has 30min to be ready or they will forfeit second map also and lose the match? I always wondered how much extra time can you get.
2020-10-14 00:26
I think the match either gets rescheduled if it is possible from TO's choice or just default win for one team, I think what happened here is K23 agreed to play the series because they are friends with VP, I guess VP would've been given a loss for the series not just one map, but yea not really sure how that works either, but rules do not say anything about bo1/bo3/bo5 cases
2020-10-14 00:31
dust 2 map 1 nt hltv
2020-10-13 14:27
no its 2nd map already, k23 1-0
2020-10-13 14:27
why tf the odds still 80-20
2020-10-13 14:28
bookies arent aware probably, it says 1-0 on official stream, k23 got default win
2020-10-13 14:28
ok cool
2020-10-13 14:29
really?
2020-10-13 14:33
yes #60 #72
2020-10-13 14:33
so what happens if i bet map 1 now all in. the odds are changing on map 1 cuz bookie thinks dd2 is map 1 prob
2020-10-13 14:35
I have no clue, I am not a bettor
2020-10-13 14:36
what a joke placed my over 26,5 rounds bet in anticipation of overpass being played
2020-10-13 14:28
Virtus.pro removed Train What?
2020-10-13 14:28
???????????????????????????????????????????? whatttt
2020-10-13 14:28
Hahahahahah i bet +1.5 k23 free money 1.9 odds lmao
2020-10-13 14:30
voided
2020-10-13 14:34
Nah
2020-10-13 14:37
so what happened to my vp 2-0 bet LMAO
2020-10-13 14:29
dust 2 play wtf
2020-10-13 14:30
365 just removed it
2020-10-13 14:31
Virtus """""PRO""""" OMEGALUL
2020-10-13 14:31
imagine troll vs endpoint and now your are down 0-1 LMAO
2020-10-13 14:32
what about my bet on map 1 i am thinking i am betting on overpass XD. Bookies return my money or what?
2020-10-13 14:33
yes
2020-10-13 14:34
f u bet on map1 directly they should refund bet
2020-10-13 14:34
Most likely will return bet but you should go for a +1.5 just to be safe. I went for it and it will either be given back or it will be processed as a win
2020-10-13 14:35
pinnacle still have +1.5 lol
2020-10-13 14:33
GOOD TO KNOW ESL ARE IN ON FIXING THESE MATCHES WITH THESE SKETCHY FUCKING VETOS,
2020-10-13 14:34
vp still gonna win and the odds are shit now
2020-10-13 14:35
1.16x down a map kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
2020-10-13 14:36
#95
 | 
Germany 21_Savage
u retard?
2020-10-13 14:40
why
2020-10-13 14:42
** Virtus.pro forfeit the first map
2020-10-13 14:51
#107
 | 
Germany 21_Savage
they had 1.80 odds
2020-10-13 14:52
lol syman back on pinnacle. Their k23 disguise has worked well even if they have been blacklisted before as k23.
2020-10-13 14:38
IEM factor
2020-10-13 14:49
mou molotow lord
2020-10-13 14:38
#92
 | 
Latvia YungPan666
don't car
2020-10-13 14:39
Losing to fucking vp
2020-10-13 14:39
Hahahahaha predic mad about his bet again, you didn’t know VP are actually good team?))
2020-10-13 14:42
clips.twitch.tv/DarlingGiantBurritoBrain.. Fixed veto, fixed match, what an excelent kick off to an CIS EVENT I doubt there will be a single legit match played in this tournament
2020-10-13 14:39
1st map (overpass) went as default win for k23 cuz vp were late i think
2020-10-13 14:40
What the hell happened to my +1.5 bet?
2020-10-13 14:46
#102
 | 
Argentina Fuxuryy
+1
2020-10-13 14:49
u should win if u use legal bookie
2020-10-13 14:54
That doesn't sound fair to whoever bet -1.5 tho xd
2020-10-13 15:58
I had experience when I bet on team and they forfeited in the middle of match and bookie count it as lose so if u bet -1.5 why u should win?
2020-10-13 16:12
OMEGALUL IEM so scary. strict rule
2020-10-13 14:48
why they forfeited first map??
2020-10-13 14:49
apparently VP were late to veto or something
2020-10-13 14:52
#109
 | 
Russia Syonamaru
Because they played against endpoint
2020-10-13 14:53
VP had no time cuz played flashpoint quals
2020-10-13 14:53
2020-10-13 14:56
mou noob kazak noobs
2020-10-13 14:49
#214
 | 
Kazakhstan Massaget
Mongol.
2020-10-13 17:47
Lol vp gonna 2-1 even after 0-1 start
2020-10-13 14:53
what happens to my bet if I betted on K23 before the match? Will jt be returned or what? And if they win the match for example
2020-10-13 14:55
#115
 | 
Poland EzzCSGO
+1
2020-10-13 14:56
on polish betting sites it's returned, no matter how it ends because of the 1st map
2020-10-13 15:00
I didnt bet on this match, but i wonder what bookies do with bets. Will they void them?
2020-10-13 14:57
VP 2-1 anyway even with first map forfeit
2020-10-13 15:00
i wonder will pinnacle give me money if vp win both maps for betting vp 2-0 lol
2020-10-13 15:02
ofc not. it was VP mistake k23 got 1 point default
2020-10-13 15:04
#123
 | 
Germany 21_Savage
are they really gonna throw from 12-5? after trashing endpoint? scrubs
2020-10-13 15:07
[E Sports] [CS:GO - IEM New York CIS] [Match] Virtus.pro vs k23. Your bet on [Handicap] with ticket-ID: 1189778144 was voided at 10/13/2020 6:12:08 AM due to the following reason: [The match ended in a walkover decision.] Sorry for the inconvenience. THANKS PINNACLE :)
2020-10-13 15:13
stop magic k23 noobs xaxa fail dogs
2020-10-13 15:14
If you put some 9yo kid that started playing csgo a week ago he's performance would be better than Airdos "-Kade0 Khairzhan.
2020-10-13 15:16
GOD SANJI
2020-10-13 15:19
should've been 2-0 for VP but still 2-1 VP
2020-10-13 15:19
2-1 K32
2020-10-13 15:23
#131
 | 
Poland prz3mk1ng
I have 2 - 0 in my coupon, will it be invalidated?
2020-10-13 15:20
bookie refunded thank god
2020-10-13 15:20
Bet365 Voided my bet on VP to win, gonna be annoyed if they win anyway =/
2020-10-13 15:24
#135
 | 
Europe H1P_STER
KEK23 will lose even with an advantage lol
2020-10-13 15:31
VP IS GOING TO MAKE ME PUKE, I CANT WATCH THEM THROWING THIS
2020-10-13 15:35
took K23 to win match in a 3-0 lead @1,85, feels still really risky since inferno is a good map for VP
2020-10-13 15:37
Had $50 on a 5x k23 and they refunded it gg
2020-10-13 15:40
#150
 | 
Canada firtlast
uff, earth attack
2020-10-13 16:08
#154
 | 
Austria SplasJ
lucky u
2020-10-13 16:18
WAKE UP VIRTUS GODS
2020-10-13 15:42
GOD mou
2020-10-13 15:45
#143
 | 
Latvia dwax
haha you all think vp will throw xdd
2020-10-13 15:51
#145
 | 
Russia FPJones
5-1 5-6 K23 bots lul
2020-10-13 15:55
ez4vp
2020-10-13 15:55
last month i bet k23 vs godsent over 26.5 rounds for MAP-2 and the score is 12-16,but i lost my money and i still dont know why.And,i dont get my money back till today.
2020-10-13 15:55
#149
 | 
Hungary fasomlul
nice throw k23
2020-10-13 16:07
#151
 | 
Poland Orzech_
what a trash k23, got free map, then 5;0 on inferno to 5;10 xd
2020-10-13 16:09
i dont understand, watch some demos are they even practicing wtf are this
2020-10-13 16:16
:DD K23 :DDD got free map and still losing
2020-10-13 16:18
#156
 | 
United States ekwi
LOL VP skipping the first map because they can just finish it in 2 maps regardless
2020-10-13 16:20
Lmao this yekindar kid is sooo baaaad lmao Cant even kill kadeo :DD
2020-10-13 16:24
FREE +3,5 K23 AT 6-13 ON 6X ODDS, EZ 300 EUROS <3
2020-10-13 16:25
16-11 vp LMAO
2020-10-13 16:26
stay alive lol
2020-10-13 16:59
Can't win from 13-6, gg
2020-10-13 16:28
#162
 | 
New Zealand SkirmishX
Can anyone explain why VP forfeited 1st map?
2020-10-13 16:29
they played out the endpoint and did not have time for the start of this match
2020-10-13 16:32
#174
 | 
New Zealand SkirmishX
thank mens
2020-10-13 16:42
#159 what do you think about that, should have i just gone straight for the Virtus throw loss on 13x odds?
2020-10-13 16:31
16-13 for VP, this has to be an 3,5 handi fix
2020-10-13 16:32
13-6 16-14 this bastard just throwing for money
2020-10-13 16:32
You did not age well sad
2020-10-13 16:38
Booster fuck u lucky shit
2020-10-13 16:35
shit eaters, both teams
2020-10-13 16:36
fixers , nothing else
2020-10-13 16:37
clips.twitch.tv/PoorRespectfulSandwichBu.. +3,5 fix ahahahhajaahahah please bookmark this
2020-10-13 16:38
#178
 | 
Brazil !nStinct
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
2020-10-13 16:42
ok
2020-10-13 16:58
YEKINDAR is overrated
2020-10-13 16:39
Ot
2020-10-13 16:42
BAN THIS FUCKING YEKINDAR IDIOT THROWER
2020-10-13 16:42
Kick this badshit yekindar fucking bot
2020-10-13 16:42
yekindar bot today xD
2020-10-13 16:42
Nice throw for +3.5 bastards ban this trash
2020-10-13 16:44
13-7 15-11 15-15
2020-10-13 16:44
13-6* when I bet big fucking bet.
2020-10-13 16:47
19-15 VP I TRUST YOU
2020-10-13 16:45
#199
 | 
Austria SplasJ
ez
2020-10-13 16:58
#183
 | 
Mongolia Kkura
Wtf is yekinder doing?
2020-10-13 16:47
Nice throw LUL
2020-10-13 16:48
#186
arT | 
Russia bult0
VP kekw
2020-10-13 16:48
Buster tried so hard to miss that awpshot at 14-15 and he did xd gj buster
2020-10-13 16:48
#188
 | 
Kazakhstan isSaHaD
Yekindar what u doink NotLikeThis
2020-10-13 16:48
Qikert 1v9
2020-10-13 16:51
Can’t believe these are pro players
2020-10-13 16:52
15-11>15-15>18-15
2020-10-13 16:52
#192
 | 
Finland Jumpeee
qikert AIMLOCK behind smoke? :-D clips.twitch.tv/GorgeousVenomousHerringB..
2020-10-13 16:55
i am not even surprised that now k23 throws
2020-10-13 16:56
xd CIS is so funny
2020-10-13 16:58
flag kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
2020-10-13 16:59
<3 GODJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
2020-10-13 16:58
I bet on +3.5 k23 and under 26.5 hoping one of them would win FFS
2020-10-13 16:58
#200
arT | 
Russia bult0
VP can actually be decent if they stop throwing like that
2020-10-13 16:59
#211
 | 
Hungary domcsa10
What you mean dude? How are they throwing when they won with 1 map "advantage" for k23.
2020-10-13 17:13
#211
 | 
Hungary domcsa10
What you mean dude? How are they throwing when they won with 1 map "advantage" for k23.
2020-10-13 17:13
#218
arT | 
Russia bult0
13-6 ---> 15-15 on ct inferno vs tier-3. meh
2020-10-13 18:50
Forfeit 1st map and comeback Pog JAME TIME
2020-10-13 16:59
imagine losing VP -1.5 like this
2020-10-13 16:59
#206
 | 
Canada firtlast
you mean refund?
2020-10-13 17:00
-3.5 vp bettors can’t believe their luck
2020-10-13 17:00
SANJI eternally underrated
2020-10-13 17:02
#216
 | 
Brazil pEdrAon1
+1
2020-10-13 18:22
lel
2020-10-13 17:03
#210
 | 
Brazil v0m1t
so ez
2020-10-13 17:06
Latvia CS lul nonamer kade0 > Yekindar kade0 not even top 20 player in Kazakstan
2020-10-13 17:38
#222
 | 
Brazil KingDavi
62% headshots ... So good
2020-10-14 05:35
retarded 2v1 at 11-13 cost the the game
2020-10-13 18:21
lol
2020-10-13 21:37
Login or register to add your comment to the discussion.