12:30
17th of January 2021
 
Match over
Maps
Best of 3 * Semi-final
1. Rhein Neckar removed Dust2
2. BIG removed Train
3. Rhein Neckar picked Vertigo
4. BIG picked Nuke
5. Rhein Neckar removed Inferno
6. BIG removed Overpass
7. Mirage was left over
Vertigo
BIG
16
(8:7; 8:7)
Rhein Neckar
14
Nuke
BIG
16
(14:1; 2:1)
Rhein Neckar
2
Mirage
BIG
-
Rhein Neckar
-
Rewatch
United KingdomESL TV (Map 1 - Vertigo)Vod
United KingdomESL TV (Map 2 - Nuke - Part 1)Vod
United KingdomESL TV (Map 2 - Nuke - Part 2)Vod
Highlights
M1 | k1to - 1vs2 Deagle clutch (CT - post-plant situation)
M1 | j1NZO - 4 AK kills (3 HS) on the bombsite B offensive (3vs4 situation)
M2 | syrsoN - ACE (pistol round)
M2 | XANTARES (T) - 3 AK kills on the Lobby Room lurk
M2 | XANTARES - 1vs2 clutch (T - post-plant situation)
Match stats
Side
Both
TerroristT
Counter-TerroristCT
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
43-29 +14 98.2 77.1% 1.50
46-26 +20 86.7 87.5% 1.50
38-32 +6 94.8 79.2% 1.34
39-31 +8 80.4 81.2% 1.28
32-30 +2 73.8 72.9% 1.15
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
35-38 -3 75.7 62.5% 0.97
38-42 -4 79.1 68.8% 0.96
26-38 -12 60.2 60.4% 0.75
24-41 -17 66.3 56.2% 0.72
25-40 -15 57.0 58.3% 0.66
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
22-20 +2 87.9 73.3% 1.30
25-23 +2 96.4 76.7% 1.23
23-20 +3 75.2 86.7% 1.19
24-21 +3 85.8 70.0% 1.18
22-22 0 75.2 76.7% 1.15
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
25-22 +3 80.7 73.3% 1.18
24-25 -1 80.5 70.0% 1.02
21-24 -3 83.0 63.3% 1.00
21-22 -1 70.2 66.7% 0.97
15-24 -9 60.7 56.7% 0.70
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
23-6 +17 105.7 88.9% 2.02
21-9 +12 115.4 83.3% 1.87
13-9 +4 92.2 83.3% 1.53
17-9 +8 88.9 88.9% 1.51
8-9 -1 53.8 77.8% 1.11
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
14-17 -3 76.7 66.7% 0.92
10-16 -6 67.2 44.4% 0.62
10-16 -6 50.8 61.1% 0.61
5-16 -11 43.4 50.0% 0.41
3-17 -14 38.4 44.4% 0.29
Top player in match
Head to head
0
Wins
0
Overtimes
0
Wins
So hyped for this
2020-12-04 17:22
17 replies
finally big are vs an opponent they can beat
2020-12-07 21:53
15 replies
#10
 | 
Germany X5ander
nope, BIG will beat OG tomorrow !
2020-12-08 15:31
7 replies
#40
 | 
Austria shaak!
can't beat ern tho
2020-12-18 18:37
2 replies
#117
 | 
Austria Hoffe__
Realtalk
2021-01-07 11:14
1 reply
#162
 | 
Georgia PoTeLo
[LIVE] BIG vs Rhein Neckar ESL Meisterschaft Autumn 2020 [1/01/21] youtube.com/watch?v=rR5lLV5StQo
2021-01-17 12:47
2021-01-05 00:37
3 replies
Fakeflagger detected, Turkey isn't Europe
2021-01-17 14:19
2 replies
ukraine is russia so basically you false flagging aswell
2021-01-17 14:45
1 reply
reported
2021-01-18 14:38
just came here after they won vs Vitality and read this comment :D
2020-12-15 18:30
2 replies
Just came here after they won vs Astralis and read that comment aswell :D
2020-12-17 00:15
1 reply
Just came here after they won vs navi and read that comment aswell :D
2021-01-17 05:07
didnt aged well
2020-12-17 04:31
#36
 | 
Germany Bier
just came here after they won vs Astralis and read this comment :D
2020-12-17 08:43
#81
mch | 
Other j0E_
+1 KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
2020-12-28 08:46
0/8 nvm old comment
2021-01-16 14:57
Not a thing to be excited for at all. 16-2 at the 2nd map lol
2021-01-17 14:38
#2
Snax | 
Europe Krychaa
wtf big doing here
2020-12-04 17:25
11 replies
tier 3 team
2020-12-04 22:27
1 reply
Do you mean ENCE with that? They are definitely, yes.
2021-01-17 13:25
#6
 | 
Hungary szia
Because ez €15,000 for beating up some German teams. Why not play?
2020-12-05 07:56
4 replies
if your org gives a shit about 15,000, that says alot
2021-01-01 20:46
3 replies
#104
 | 
Hungary szia
hltv.org/news/30781/tabsen-we-are-runnin.. "Something I find interesting is that BIG actually takes part in German competitions. You played the Merkur Masters and will be playing the ESL Meisterschaft in January as well, which is curious. It is weird to see any of the really good teams still playing in the local scene — what's the reason behind that? The reason behind it is that we enjoy it sometimes, and also it is important to have our sponsors [happy], they like to see that, and of course, we want to be the No.1 team in Germany. We are one of the best teams in the world right now and we probably don't need to play these local things, but it is also because of the German scene, it is a little bit lacking in some ways, and I would say that without us the German scene would not be anywhere near the level it is at right now." Cultivate their country's scene, prove they're the #1 team of their country, please sponsors, and collect ez money. What's wrong with that?
2021-01-01 22:30
2 replies
+1 Also helps you to build consistency with the results. Getting confidence against teams which are impossible to antistrat etc. Also possibility of testing some new strategies
2021-01-16 20:38
1 reply
+1 nano-brains just dont get it.
2021-01-17 05:08
thousands of dollars for practise matches)
2020-12-08 21:28
puffing the german scene, like every offspring conscious team would do. swe does it at well, NA totally failed on it :PPPPPPPP
2020-12-15 18:31
BIG: we are running out of energy also BIG: attends every single tier 3 german event
2020-12-29 08:03
sponsors want them to play the ESL Meisterschaft and Merkur Masters..
2020-12-30 12:47
BIG to farm money in tier 3 tournaments after losing flashpoint
2020-12-04 22:29
1 reply
It also is a qualifier
2020-12-18 18:40
#5
 | 
Hungary szia
Why the fuck are these matches fucking 40 days after the previous matches?
2020-12-05 07:53
2 replies
need time to prepare for opponent. downloading every matchmaking / fpl game since they installed csgo to study their skills and make plans against them
2020-12-09 03:54
1 reply
#16
 | 
Hungary szia
ah, right. Thank god the playoffs only have 5 matches. A normal tournament would take like en entire year or two!
2020-12-09 07:08
ez for Rhein-Neckar
2020-12-05 23:10
1 reply
+ hahaahahhahaah
2021-01-17 12:24
#8
 | 
North America Swboy1010
Pog first match of 2021.
2020-12-07 21:51
#11
 | 
North America Swboy1010
glhf
2020-12-08 21:27
ez rhein neckar <3
2020-12-08 22:20
My god hide your childs from this
2020-12-09 07:12
4 replies
Childs? 80 iq jerman spotted
2020-12-25 14:40
3 replies
2 replies
#111
 | 
Germany R1AN
xDDDDDDDDDD deleted by facts
2021-01-03 10:52
As usual people who say German with j are nano-brains. No surprise.
2021-01-17 05:09
#18
 | 
Sweden Rheniel
banger!
2020-12-09 07:13
EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE EZ4ENCE
2020-12-09 09:04
#20
 | 
Poland Keri0n
BIG 0 RANDOMS 2
2020-12-09 13:15
2 replies
#21
 | 
Namibia Nachofish
rhein necker best german village mens
2020-12-11 14:54
1 reply
+1
2020-12-15 18:35
2-1 big
2020-12-14 02:05
so ez rhein neckar
2020-12-14 13:34
#24
Jame | 
CIS qKssss
big 0 tier1000000000000000000000000 2
2020-12-14 22:12
#25
 | 
United States E_40
why even Play this shit its either matchfixed or 32-0 ... just ff allready
2020-12-15 08:01
Ez4jermans
2020-12-15 11:48
come on RN!!!! :P
2020-12-15 18:29
29+2 days S and J
2020-12-17 00:07
1 reply
31+0 S J
2020-12-17 00:08
ez 4 j1NZO cos he disables all your trap cards
2020-12-17 08:51
6 replies
also a really strong 6 star card with 2400 atk
2020-12-23 03:06
5 replies
his score in this game will be 24-0-0
2020-12-23 13:27
4 replies
#83
 | 
Sweden Mejtz
2020-12-29 01:10
#84
 | 
Sweden Mejtz
jinzo bot
2020-12-29 01:10
2 replies
ok but your team cheter >:(
2020-12-29 01:30
1 reply
#88
 | 
Sweden Mejtz
Nah he is just bot
2020-12-29 01:43
#38
 | 
Russia Syonamaru
Ez for east germans!
2020-12-18 00:33
#39
 | 
United Arab Emirates Emirates7
why is big competiting against tier 99 Germans teams ? No top tier team does this
2020-12-18 09:08
2 replies
NA teams do it, Navi does it? Also its 15k for beating up some t4 german teams, also you are able to test out new strats.
2020-12-20 19:55
1 reply
#46
 | 
Germany Booya
+1 And national competition is always good, when i remember 1.6 times, we had 5 Teams competing in the Top5 and a few others who could made a surprise, ESL Intel Friday Night Game was fucking lit. Mouz vs. Alternate Attax, mtw, Stofftiere, n!faculty, TBH, POD ....
2020-12-21 09:28
i played with j1nzo^^
2020-12-20 14:04
omg if big loses
2020-12-20 18:30
Is this to warmup o something?
2020-12-21 09:21
farm clan robbing these small cups wtf
2020-12-21 09:34
What is this shit
2020-12-21 11:59
If big drop a map to this team LOL
2020-12-21 13:16
1 reply
#50
 | 
Brazil pooternd
so what ? so what if they drop a map? at least they're gonna win 2-1
2020-12-21 18:22
U can disband if u will lose to a guy called sensey
2020-12-21 19:47
#52
 | 
Australia VironP
If this series goes to a 3rd map,I turned $480 into $248,000. This would be a life changer.
2020-12-22 02:59
11 replies
#53
 | 
Germany R1AN
480$ can change everyone's life
2020-12-22 10:13
1 reply
#54
 | 
Australia VironP
Lmao you sorta sound hella broke :/
2020-12-22 10:14
$480 combo? jesus
2020-12-23 03:05
5 replies
#59
 | 
Australia VironP
It all started from $5. This is the last one in the combo
2020-12-23 03:54
4 replies
damn gl
2020-12-23 04:16
3 replies
#61
 | 
Australia VironP
I don't think I'll get it tbh, plus this match is in a million years and will probably forget unless I keep it in mind xD
2020-12-23 04:36
2 replies
Bro I recommend using the Cashout Option. This surely wont go to 3 maps
2020-12-23 15:50
Put 150 k on big 2-0 to counter it, but probably it’s still a weak ass bait
2020-12-25 16:16
Why no 420 PepeHands
2020-12-27 23:31
#91
 | 
United States GameZ_iwnl
If it works can I have a p250 sand dune
2020-12-29 07:44
1 reply
#93
 | 
Australia VironP
Nope, I lost it all already... Lost all my money this year now $4,000, rip. Zigma threw against After so I do not have any more pending combos :(
2020-12-29 13:19
Can big upset?
2020-12-22 17:22
1 reply
nah
2020-12-23 18:24
#56
 | 
Chile cristiaan
EZ4J1NZO
2020-12-23 03:03
1 reply
#86
 | 
Sweden Mejtz
2020-12-29 01:11
#62
 | 
Australia VironP
Since this match was announced very early, people are going to build it up for the underdogs, then when it actually comes by, I reckon Big will easily 2-0...
2020-12-23 04:37
#64
 | 
Brazil koNdrac__
EZ FOR KSCERATO
2020-12-23 15:46
#68
 | 
Turkey nghtmr_71
İsmail Can Dörtkardeş VS Efekan Topaloğlu
2020-12-24 15:14
2 replies
ismail vs who ?
2020-12-25 15:15
1 reply
S3NSEY
2020-12-31 17:17
#73
 | 
Estonia Jengi
Rhein +5.5 on 1st map ez bet
2020-12-25 22:47
#74
tarik | 
Canada Ble01
Xd
2020-12-26 01:44
ez4TBA
2020-12-26 06:06
#76
 | 
Asia Blitzer
simple will standin for rhein neckar
2020-12-26 06:07
1 reply
S0mple can do nothing in Botus Vincere, in another team all the more LOL
2020-12-26 13:05
#79
 | 
United States Will767
Big is going to stomp
2020-12-28 01:08
million on germany team!
2020-12-28 08:33
#82
 | 
Saudi Arabia Xpicyy
hltv.org/matches/2338776/big-vs-sprout-u.. First match of 2020 flashback
2020-12-29 01:02
3 replies
BIG were trash at the beginning of 2020 who played at throw cups like Home Sweet Home and Nine-To-Five
2020-12-29 07:41
1 reply
Sprout, BIG's biggest enemy!
2021-01-11 19:46
Yeah, that was it. But Sprout played well from January to September around. I think Bug clown won't lose against these nonamers.
2020-12-29 17:38
#85
 | 
Sweden Mejtz
ty4elo jinzo and ez bet nice try to impress girls
2020-12-29 01:10
#90
 | 
United States GameZ_iwnl
big stayin busy
2020-12-29 07:42
#95
 | 
China HEIDASHUAi
ez 4 the underdog
2020-12-30 05:06
1 reply
could be
2021-01-03 00:46
EZ 4 RHEIN NECKAR AND GOAT j1NZO
2020-12-30 12:41
ez for ence
2020-12-30 18:28
#100
 | 
Australia VironP
Everytime I look at this match, the odds just get worse and worse for Rhein xD
2021-01-01 12:57
So ez for uwe gensheimer
2021-01-01 13:00
#102
 | 
United States Will767
Big is going to eat them
2021-01-01 20:45
First match, first win for BIG. 2-0 Maybe.
2021-01-02 19:08
BIG will win in 2021
2021-01-03 00:47
#108
 | 
Sweden sitcleet
Easy for Big Clan
2021-01-03 00:47
of course BIG win
2021-01-03 00:48
1 reply
lets see
2021-01-03 00:49
#112
sh1ro | 
Argentina Xaby
TBA prodigy gonna destroy fat clan
2021-01-04 07:05
1. BIG removed Train 2. Rhein Neckar removed Nuke 3. BIG picked Mirage 4. Rhein Neckar picked Inferno 5. BIG removed Overpass 6. Rhein Neckar removed Dust2 7. Vertigo was left over 2-1 BIG
2021-01-05 19:55
1 reply
2-0 ez win for BIG.
2021-01-05 19:56
#116
 | 
Denmark Pabuna
Last
2021-01-05 20:49
nice match jonathan
2021-01-11 18:03
imgur.com/a/eMQFQkv imgur.com/a/eMQFQkv imgur.com/a/eMQFQkv You guys mad im a god at betting? lmfao
2021-01-12 15:35
3 replies
Im mad that you can't even link something correctly
2021-01-13 11:44
2 replies
+1
2021-01-15 02:26
+1 true xaxaxaxa
2021-01-16 23:33
Jinzo has 1.3 rating... so jinzo > simple?
2021-01-14 09:29
1 reply
#124
 | 
Germany X5ander
think so, yes. maybe we will have a surprise in the top 10 and Jinzo can surprise with a place in the top 5 !
2021-01-14 11:04
EZ 4 TBA
2021-01-15 08:30
Global vs silver
2021-01-15 13:34
5 replies
#133
Snax | 
Poland Mval
Don't think such game would look like that. play.esea.net/match/16344515
2021-01-16 23:22
4 replies
Did you see the game? Big is trolling in Group stage They rape him Here dw
2021-01-17 01:57
3 replies
#136
Snax | 
Poland Mval
Yep, I was watching that game, BiG was getting trashed in 1st half.
2021-01-17 02:07
2 replies
Sure you Was KekW
2021-01-17 02:10
1 reply
#138
Snax | 
Poland Mval
I was, that's the only reason why I remember this game =)
2021-01-17 02:13
who vs who??
2021-01-16 21:07
Bayern Munich v Holstein Kiel xD
2021-01-16 21:11
#132
 | 
Poland rabusjr
Im going for those 1.00 odds, easiest match in my life
2021-01-16 22:22
1 reply
kek
2021-01-17 03:23
Finally the day..
2021-01-17 08:03
ez for Rhein Neckar
2021-01-17 08:05
BIG can upset
2021-01-17 08:33
1 reply
Nah, I don't think so
2021-01-17 12:43
People risking their money for 1.01 xdd
2021-01-17 09:36
2 replies
#148
 | 
Germany R1AN
no risk there lol
2021-01-17 10:47
1 reply
You think risking 1k for 10 euros profit is a good idea?
2021-01-17 11:08
Ez lunch money for BIG. Their monthly kebab expenses are gonna be covered.
2021-01-17 09:39
EZ for j1NZO and S3NSEY
2021-01-17 10:57
Enjoy free +9.5 handicaps, all the h2h were very closely won by BIG or Rhein Neckar took it. Literally free money
2021-01-17 12:21
1 reply
imgur.com/a/rCGQhnO Not sure why rhein is x26 dog.
2021-01-17 12:47
LETS GO RIJN NECKAR
2021-01-17 12:26
2 replies
0/8
2021-01-17 12:38
1 reply
0/8
2021-01-17 12:43
rating farm for syrsoN
2021-01-17 12:45
So ez for rhein neckar
2021-01-17 12:42
Ezzz
2021-01-17 12:47
wtf
2021-01-17 12:47
wtf
2021-01-17 12:48
#164
 | 
Sweden Rheniel
wtf
2021-01-17 12:48
10 odds hahahahaha bettors 0iq thanks jerman cs
2021-01-17 12:48
matchfixing dont exist
2021-01-17 12:49
1.015 bettors malding
2021-01-17 12:53
AHAHAHAHAHA RN FIRST TO 5 ROUNDS AHAHAHHAHAHAHAHAHA 😂😂😂😂😂😝😝😝😝😝
2021-01-17 12:56
0-5 10-5
2021-01-17 12:56
Just chill, this is warmup for turkish terminator
2021-01-17 12:57
imagine rhein neckar winning this
2021-01-17 13:10
free handicap throw by big, such generosity is appreciated
2021-01-17 13:11
Is Rhein Neckar connected the to Rhein Neckar löwen handbull club?
2021-01-17 13:15
3 replies
its a region so prob not
2021-01-17 13:16
2 replies
ok, danke schön
2021-01-17 13:17
1 reply
Kein ding
2021-01-17 13:17
13-13
2021-01-17 13:23
13-13
2021-01-17 13:23
13-14
2021-01-17 13:24
BIG BAN!
2021-01-17 13:26
#182
 | 
Sweden Rheniel
huh
2021-01-17 13:26
Lol @8.2
2021-01-17 13:26
#184
 | 
Indonesia lukerey
Got RN+8.5 @2.30 also over 26.5 @4.40 How about DAT???? BIG really understand me.
2021-01-17 13:27
1 reply
wtf .. nice odds on over 26.5
2021-01-17 13:29
World rank: #4 Unranked lmao
2021-01-17 13:31
4 replies
BiG just doesnt care about german league LUL
2021-01-17 13:33
3 replies
yes they dont care thats why they are playing 2Head but flag ckecks out
2021-01-17 13:39
1 reply
literally don't care, they gonna win anyways 2-1 or 2-0 no difference for big lol
2021-01-17 13:45
they are the only top tier team, which still plays local leagues! and thats giving the scenes so much boost! <3
2021-01-17 15:34
Throw to eco lose game, always
2021-01-17 13:34
#189
 | 
Russia Razmatalo
German cs so trash xD
2021-01-17 13:36
14-12 lose against deagle and 14-16 german cs hahaha
2021-01-17 13:36
3 replies
14-13 btw polish cs omegalul
2021-01-17 13:46
Yes!!! How they dare?!!! A tier 4 team againts tier 1 team and the tier 4 lost againts a deagle round how is this possbile??????????????????????? wtf?????????? Btw it was 14-13 idiot
2021-01-17 13:47
1 reply
+1
2021-01-17 14:00
Got +8,5 map2 all in lol free money
2021-01-17 13:37
2 replies
#204
 | 
Philippines cellacayd
rip , big are not throwing handi also my +7.5 rip
2021-01-17 14:19
nt bratuxa
2021-01-17 14:20
fake comeback
2021-01-17 13:37
#195
 | 
Philippines cellacayd
will my +7.5 win or not hopefully
2021-01-17 13:46
Had +7.5 Rhein map1=] Not betting map2 but if I was take Big and unders
2021-01-17 13:51
#199
 | 
Russia Syonamaru
Rhein >>> Berline
2021-01-17 13:52
#201
 | 
Philippines cellacayd
now im gonna lose my +7.5 lol
2021-01-17 14:06
xantare smurfing against tier500
2021-01-17 14:17
They almost fucking lost a map hahahaagaggahavahaaa
2021-01-17 14:19
1 round as ct on nuke haha, letting big go down vent or get outside for free every round lmao
2021-01-17 14:22
2 replies
Seems like their permaban but somehow they let BIG play it.
2021-01-17 14:25
1 reply
Not a surprise these German games are always weird, literally looks like ERN have never even played nuke before
2021-01-17 14:28
#209
 | 
Ukraine W1ldHunt
Ouch
2021-01-17 14:26
#211
JW | 
Sweden Nappev
Im judt thinking when they will -kito
2021-01-17 14:28
1 reply
#212
 | 
United Kingdom galaxyv2
k1to plays anchor on every map why do u think they will remove him lol
2021-01-17 14:31
Onlinetares finally found opponets worthy of his level
2021-01-17 15:16
Vertigo CLOOOOOOOOOOOOSE!!! hätt euch so ein 2:1 oder sogar eine Überaschung gegönnt! eng: would have loved to see a 2:1 or even a surprise :))
2021-01-17 15:33
ONLINETARES KEKW everytime same shit
2021-01-17 16:08
Login or register to add your comment to the discussion.