15:30
17th of January 2021
 
Match over
Maps
Best of 3 * Semi-final
1. ALTERNATE aTTaX removed Nuke
2. Sprout removed Overpass
3. ALTERNATE aTTaX picked Vertigo
4. Sprout picked Mirage
5. ALTERNATE aTTaX removed Train
6. Sprout removed Inferno
7. Dust2 was left over
Vertigo
Sprout
16
(11:4; 5:2)
ALTERNATE aTTaX
6
Mirage
Sprout
16
(8:7; 8:6)
ALTERNATE aTTaX
13
Dust2
Sprout
-
ALTERNATE aTTaX
-
Rewatch
United KingdomESL TV (Map 1 - Vertigo)Vod
United KingdomESL TV (Map 2 - Mirage)Vod
Highlights
M1 | dycha - 4 kills (2 Deagle, 2 AK) on the defense (2vs4 situation)
M1 | stfN - 4 USP-S HS kills on the bombsite B defense (finishing frags - clean second half pistol round)
M2 | ScrunK - 3 USP-S HS kills on the bombsite A defense (initial frags - pistol round)
M2 | dycha - USP-S ACE (5 HS - second half pistol round) - Part 1 - 2/5 frags
M2 | dycha - USP-S ACE (5 HS - second half pistol round) - Part 2 - 3/5 frags
Match stats
Side
Both
TerroristT
Counter-TerroristCT
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
47-30 +17 94.4 72.5% 1.48
43-25 +18 77.7 82.4% 1.34
32-31 +1 80.5 78.4% 1.16
28-25 +3 66.5 82.4% 1.07
38-36 +2 73.3 70.6% 1.05
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
35-39 -4 76.8 66.7% 1.00
33-39 -6 72.1 68.6% 0.95
33-38 -5 74.9 68.6% 0.93
28-37 -9 63.4 66.7% 0.87
17-36 -19 43.7 56.9% 0.59
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
21-10 +11 81.0 77.3% 1.51
21-11 +10 96.0 77.3% 1.44
16-12 +4 100.0 86.4% 1.42
21-16 +5 80.4 81.8% 1.25
12-12 0 72.5 81.8% 1.08
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
17-19 -2 94.8 72.7% 1.12
13-18 -5 65.6 72.7% 0.88
11-19 -8 45.9 59.1% 0.66
9-17 -8 58.4 50.0% 0.65
10-18 -8 56.0 50.0% 0.62
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
26-20 +6 104.5 69.0% 1.47
22-14 +8 63.8 86.2% 1.26
16-13 +3 62.0 82.8% 1.06
16-19 -3 65.8 72.4% 0.97
17-20 -3 67.9 62.1% 0.90
K-D +/- ADR KAST Rating2.0
24-20 +4 100.2 72.4% 1.27
19-20 -1 67.3 79.3% 1.06
20-21 -1 77.0 65.5% 1.01
16-19 -3 59.9 65.5% 0.80
7-18 -11 34.3 62.1% 0.57
Top player in match
Head to head
4
Wins
0
Overtimes
1
Wins
#1
 | 
Hungary szia
EZSPROUT > PENTA
2020-12-05 07:53
2 replies
#31
 | 
Hungary szia
Wait, this isnt Sprout v Penta
2020-12-29 03:19
1 reply
#97
 | 
Germany Bier
Another day another aTTaX vs Sprout match
2021-01-17 14:24
#2
 | 
Germany X5ander
EZ 4 Attax, Sprout only have 3 Members. Let's see if we see a 3vs5. But maybe Josef will play for 3
2020-12-08 15:28
3 replies
kressy and slaxz are rumored to join sprout soon so if the rumors are true, attax is the team with only 3 members by then
2020-12-08 15:30
2 replies
#11
 | 
Namibia Nachofish
they should 100% pick up an big ac player then id be interested to see if it might even be a better move in that case (for attax)
2020-12-11 14:52
1 reply
they picked up krystal,panix and krimbo
2021-01-02 03:20
#5
 | 
Liechtenstein Karlheinz
ez for ChrisJ
2020-12-09 22:12
Denis and Spidii in team lol they are so bad no dycha and snatchie no carry for these noobs
2020-12-10 03:16
2 replies
#23
 | 
Namibia Nachofish
flag
2020-12-24 14:58
Denis is back in fpl bois
2021-01-04 02:01
#7
 | 
United States E_40
ez for aTTaX
2020-12-10 08:53
wtf kressy and slaxz playing against new team?
2020-12-10 12:43
Sprout without snatchie and dycha But alternate attax lost 0-2 to ex-ETHEREAL, Pact and X6tence Even 3v5 Sprout have more chance for win
2020-12-11 00:07
1 reply
#48
 | 
Italy kyoor
they lost cuz they knew roster was dying
2021-01-10 17:41
37 DAY WAIT OMEGALUL. ILL BE BACK
2020-12-11 11:04
1 reply
#13
 | 
Portugal Hmikas
no u dont >o<
2020-12-16 09:32
>Autumn 2020 >January 2021
2020-12-12 04:32
do rules even allow slaxz & kressy to play for ATN?
2020-12-16 18:50
1 reply
apparently not, look at that lineup lol
2021-01-17 14:52
3v3 new csgo mode
2020-12-22 21:01
2 replies
lul
2020-12-22 21:42
#17
 | 
Slovakia xaboff
Pog
2020-12-22 21:52
3v3 EZ
2020-12-23 11:07
3vs3 fair game
2020-12-23 14:08
2 replies
#20
 | 
Russia heha
3vs2
2020-12-23 17:01
1 reply
KEKW
2021-01-03 12:02
#21
 | 
Czech Republic Limacool
Ez for krystal
2020-12-23 19:39
kressy + ⁠slaxz (Sprout) debut against former team lol
2020-12-23 22:25
#24
ZywOo | 
Romania AlyBu
go 3v3
2020-12-24 15:04
2 replies
#25
 | 
Australia VironP
Lmao +1
2020-12-25 00:12
+1
2020-12-25 01:43
3v3 ok
2020-12-26 08:27
1 reply
#35
 | 
Poland grapeeeee
3vs2
2021-01-02 02:33
3vs3 match, wingman tournament?
2020-12-26 10:46
Ez for aimgod krystal
2020-12-27 22:44
3v3 match , yoo this is lit
2020-12-28 04:32
Scrunk fucking 0.86 bot not even IGL
2020-12-29 16:22
1 reply
#38
zorte | 
Finland ye6ok
Not even igl?????
2021-01-04 01:50
#33
Hatz | 
Australia Maerks
1 A, 1 B and 1 MID, FAIR GAME POGGERS
2020-12-30 14:41
3v2 KEKW
2021-01-01 19:31
3 replies
3v4*
2021-01-05 13:38
2 replies
5v4*
2021-01-11 13:17
1 reply
5v5* letttsss gooo
2021-01-12 14:31
ez qwinn
2021-01-04 02:11
#41
 | 
Germany danny_7x1
ez for attax
2021-01-04 14:19
1. Sprout removed Overpass 2. ALTERNATE aTTaX removed Nuke 3. Sprout picked Vertigo 4. ALTERNATE aTTaX picked Inferno 5. Sprout removed Mirage 6. ALTERNATE aTTaX removed Train 7. Dust2 was left over 2-1 Sprout
2021-01-05 20:00
1 reply
actually i think sprout takes it 2-0
2021-01-17 11:54
Sprout gonna play with dycha and snatchie, or other 2 standins, gg, ive already made a -3.5 bet on sprout, fck me
2021-01-07 02:29
2 replies
#46
zorte | 
Finland ye6ok
slaxz and kressy probably
2021-01-08 23:14
1 reply
Nope, they won`t play for Sprout 1000000000000%
2021-01-08 23:58
Ez for GodKrystal
2021-01-08 23:10
nice match jonathan
2021-01-11 18:03
Why Sprout spend the money on no namers when there are a lot of good players that are free agent rn?
2021-01-12 05:32
5 replies
#52
 | 
Germany sniffy1997
In german we know all of them they are Not no names
2021-01-12 06:36
4 replies
not only germans know them, this dude just dumb
2021-01-13 08:38
3 replies
#57
 | 
Poland grapeeeee
Not everyone is interested in tier 4/5 teams and tier 4/5 players
2021-01-15 10:42
2 replies
so maybe avoid commenting if u are so disinterested and know only top10 team players?
2021-01-15 13:02
1 reply
#62
 | 
Poland grapeeeee
Did i was talking about myself?
2021-01-15 21:17
#55
Krimbo | 
Germany K3v1
ez 4 Kevin kRYSTAL Amend.
2021-01-13 13:26
#56
 | 
CIS Akahuru
Ez 4 degster
2021-01-15 09:17
Dycha & Degster instead of Kressy & slaxz
2021-01-15 10:43
Degster will rekt them
2021-01-15 13:21
ez 3v5
2021-01-15 13:28
#63
mir | 
Russia M13F
ez for Degster
2021-01-15 22:08
#64
 | 
Brazil Necro_Spa
whos the igl in ATN? ScrunK or Krystal?
2021-01-16 00:24
1 reply
"@ScrunKcs becomes the new IGL of our team on a temporary basis."
2021-01-16 02:20
#65
 | 
Russia fighterjet
lets go, Abdulinho
2021-01-16 01:04
EZ4ABDUL, LETS GO BROTHER <3
2021-01-16 03:25
EZ FOR DEGSTER MONSTERRRRRRRRRRRRRRR
2021-01-16 04:53
EZ 4 GOD DEGSTER NEW MOUZ PLAYER
2021-01-16 09:43
#70
 | 
Poland grapeeeee
easy for dycha
2021-01-16 12:39
#71
 | 
Russia Syonamaru
Let's go degster!!!
2021-01-16 14:29
#72
 | 
Australia thisba!tes
Ruski + jermans best combo, mark ma words
2021-01-16 14:34
GL ABDUL
2021-01-16 15:41
1 reply
#207
 | 
Estonia mr_abdul
ty
2021-01-17 17:26
abdul will rekt germany
2021-01-16 16:52
#75
 | 
Latvia Natsuu1
1941-1945
2021-01-16 18:37
#76
 | 
Portugal 69_mL
gl degster
2021-01-16 21:36
#77
 | 
Finland 0lter
How many times do we have to teach you this lesson old man!?
2021-01-17 04:47
Degster dycha faven monkaS
2021-01-17 07:04
Did they photoshopped krimbo face on slaxz/kressy body? His head looks very big
2021-01-17 07:08
2 replies
#93
 | 
Croatia nAmeless69
Probably
2021-01-17 14:11
Yes these are their Heads from BIG academy with aTTaX jersey
2021-01-17 15:13
#80
 | 
United States ILOVEFEET
why degster and dycha playing over slaxz and kressy?
2021-01-17 07:12
1 reply
cuz slaxz and kressy already played this tournament
2021-01-17 07:37
Degster playing for Sprout lmao, never thought I would ever see this happen
2021-01-17 08:43
4 replies
#83
Hatz | 
Australia Maerks
Germany + Russia = rip Dycha
2021-01-17 10:19
yeah actually ive never expect German + Russian combo...lol
2021-01-17 10:41
2 replies
Poland + Russian even worse
2021-01-17 13:05
1 reply
de + pl + ru is basically a gangbang
2021-01-17 16:17
If you can catch 1.25-1.30 on Sprout it's good odds pre-game, or else if you can catch live odds over 1.60+
2021-01-17 11:02
0-2 vs @sproutGG ! We played like fakin bish. :D I think all we need to do is play more and talk situations. Especially as ct there are too many rounds where we are just setup bad, and cant play off of each other. Wp sproutlings! Solid 2nd place by us for 1week practice
2021-01-17 12:36
1 reply
its twit from Krystal
2021-01-17 13:14
#88
 | 
Poland Yomenik
dycha prove them something
2021-01-17 12:43
#89
 | 
Georgia Bochora12
ez4attax they will win even tho sprout has degster and dycha
2021-01-17 13:04
Krystal not playing this game, will play their former coach twitter.com/ATNattax/status/135076718761..
2021-01-17 13:05
degster, lets go !!!
2021-01-17 14:12
Degster??? WTF?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
2021-01-17 14:13
0% chance sprout lose a map
2021-01-17 14:22
2 standins vs 1 coach what a match
2021-01-17 14:25
WTF ARE THOSE LINEUPS LMAO
2021-01-17 14:31
Degster <3
2021-01-17 14:32
#101
 | 
Poland rabusjr
hmm kzy might be better than krystal tbh xD
2021-01-17 14:35
1 reply
+1
2021-01-17 14:39
Where Krystal?
2021-01-17 14:46
krystal already kicked lmao
2021-01-17 14:46
1 reply
roster lock in tournament
2021-01-17 15:22
Oh dera
2021-01-17 14:46
I am gonna spam cuz i need 50 comms s9 far
2021-01-17 14:46
how to refund bet on sprout help fast
2021-01-17 14:47
1 reply
#110
 | 
Poland rabusjr
why u want that?
2021-01-17 14:52
did krystal got kicked already?
2021-01-17 14:49
1 reply
#111
 | 
Poland rabusjr
Today, we‘ll fight for the title of the #ESLMeisterschaft Due to roster change limitations within the championship, we‘ll play with our former coach @kzyJL . #aufgehtsattax
2021-01-17 14:57
Attax would have chance is Slaxz- playing but he not but I watch for Degster only.
2021-01-17 15:02
1 reply
#116
 | 
Poland rabusjr
anglish is you hear?
2021-01-17 15:14
Finally noob out team hâha
2021-01-17 15:05
1 reply
#114
 | 
Malta Kozlovek
Coach better than khrystal xd
2021-01-17 15:07
kzy actually best player in this team lmao
2021-01-17 15:25
#119
 | 
Russia MURUTA
Kzy is famous shitster
2021-01-17 15:25
#120
 | 
Poland rabusjr
im going for those 6 odds vs team with 2 standins xD Always worth a try
2021-01-17 15:27
1 reply
dont forget that attax is also new team with a bullshit players + coach ahaahahah really worth a try
2021-01-17 15:37
Is degster standin or did sprout signed him?
2021-01-17 15:35
1 reply
no, just standin
2021-01-17 15:37
If krystal cant play then how come degster and dycha can?
2021-01-17 15:36
5 replies
how you can be that retarded?
2021-01-17 15:36
dycha been part of roster for long time
2021-01-17 15:43
2 replies
Thank you for normal answer. But degster is still a standin right?
2021-01-17 15:52
1 reply
yeah. I guess they can probably make 1-2 changes in this tournament and attx might already made more.
2021-01-17 15:54
Slaxz- and kressy can't play because they played for aTTaX the first part of this tournament so Sprout got dycha and degster as standins and aTTaX needs a core of 3 players so they use their former coach over kRYSTAL
2021-01-17 16:20
After 4 weeks without CS this is a good looking game
2021-01-17 15:37
Why degster and dycha play in this tournament?
2021-01-17 15:38
1 reply
#135
 | 
Serbia KosorezZ
check tournament rules and rosters changes and think
2021-01-17 15:46
Kzy already better than Krystal hahaha
2021-01-17 15:40
lose 16-6 yesterday and pick same map. What can attax even do here.
2021-01-17 15:44
1 reply
Yeah those mongols beaten them on nuke and banned it today XDDD
2021-01-17 15:56
4vs2 vs pistols LMAO XDD awesome beginning
2021-01-17 15:44
degster's english is good? or not?
2021-01-17 15:47
2 replies
gut
2021-01-17 15:53
No he's speaking in german
2021-01-17 16:01
#137
 | 
Malaysia jskhoo
FUCKING BOTS
2021-01-17 15:48
spiidi??
2021-01-17 15:50
What a fucking trash, they can’t even win 5vs4 when speedy commited suicide It won’t be even over 26.5, this trash team can’t do shit vs a team with 2 standins and ofc retired coach kzy is a topfragger
2021-01-17 15:58
#140
 | 
Greece RedWinter
Krimbo looks like LOTR hobbit and Panix like an oblivion NPC WTF
2021-01-17 15:52
who the fuck is krimbo ??? so shit player
2021-01-17 16:00
4 replies
kid who carries big academy
2021-01-17 16:02
They are all trash, hopefully they will be kicked soon, yesterday they lost 6-16 on vertigo and they picked it today to play even worse than before, nuke was banned by them despite winning it few days ago against the same team, pathetic crap
2021-01-17 16:03
Krimbo is a fucking beast one for the future
2021-01-17 16:09
1 reply
Yeah, sucking dick third game in a row vs sprout
2021-01-17 16:17
not the way I want degster to debut for a new team but him and dycha are smurfing right now ROFL feel sad for aTTaX :(
2021-01-17 16:05
2 replies
not the way I want degster to debut for a new team why not? they both deserve tier 1 teams invites asap
2021-01-17 16:26
1 reply
I know thought he will debut for a CIS team in fact he's english looks alright
2021-01-18 00:17
6-16 again Disgusting
2021-01-17 16:14
Map 2 aa +4.5 lets go boys
2021-01-17 16:18
cant even win fucking 10 rounds on own map pick
2021-01-17 16:19
#160
 | 
Russia theSavior
mirage 16-9 Sprout -6.5 worth
2021-01-17 16:21
1 reply
Nah choke incoming
2021-01-17 16:29
People are surprised attax getting rekt? Playing with fuckin kzy and still have scrunk. Sprout could play 4v5 all series and still win... not to mention sprout has degster
2021-01-17 16:26
Won both pistols and still lose 16-6,pathetic
2021-01-17 16:28
save dycha
2021-01-17 16:31
2-0 2-13 eZZZAFFF
2021-01-17 16:39
#167
 | 
Germany jermen))
polak and russian carry jermens lul
2021-01-17 16:45
#168
 | 
Russia MURUTA
kzy is known shiteater
2021-01-17 16:47
#169
 | 
Russia theSavior
70$ on Sprout take 2 pistol round free money loading
2021-01-17 16:51
Clown
2021-01-17 16:52
cant believe there are players worse than Scrunk
2021-01-17 16:53
degster and dycha smurfing against jerman noobs
2021-01-17 16:53
4 awps lmfao
2021-01-17 16:54
and now that sprout become d0g and throw map 2 for food LUL
2021-01-17 16:55
#176
 | 
Russia theSavior
#169 thanks free money
2021-01-17 16:59
#177
 | 
Russia theSavior
dycha ace POG
2021-01-17 17:02
wtf this position for plant if you both go kitchen
2021-01-17 17:07
#179
 | 
Russia theSavior
fuck rip -6.5
2021-01-17 17:10
5 replies
I told ya after first map it was too obvious. This is how jerman cs works
2021-01-17 17:11
4 replies
#181
 | 
Russia theSavior
yep should bet -2.5 instead
2021-01-17 17:11
3 replies
Nah even -2,5 it's dangerous
2021-01-17 17:13
2 replies
#185
 | 
Russia theSavior
hope AT wins 2-1 after this GG
2021-01-17 17:13
1 reply
I think 16-14 or OT then AA will sck a d1ck
2021-01-17 17:17
#182
 | 
Russia theSavior
12-7 12-12 nice throw Gg
2021-01-17 17:13
People who bet 26,5 under after vertigo need learn how jermans making money on this tournament 🤡
2021-01-17 17:13
#186
 | 
Russia theSavior
odds was 10.52 at 7-12 now odds is 3.8 at 11-12 xd
2021-01-17 17:14
#187
 | 
Russia theSavior
rofl 13 AT gg sprout lost at 12-7 insane
2021-01-17 17:15
#188
 | 
Russia theSavior
rip -1.5 and rip -6.5
2021-01-17 17:16
Wtf why degsger and dycha
2021-01-17 17:16
4 replies
im dumb)
2021-01-17 17:20
3 replies
Huh? I ask why they playing if sprout wanted full german lineup
2021-01-17 17:21
2 replies
He just let you know he is dumb Me dumb too btw
2021-01-17 19:05
1 reply
I have no idea whi he is and why should i care that he is dumb
2021-01-17 23:22
ESIC doesn't give a fck. Even stupid gold nova will see how they moved in vertigo and now how they are choking on mirage. At least i learned to bet on jermans. But sometimes it's so random
2021-01-17 17:16
7 replies
#191
 | 
Russia theSavior
DUDE i cant believe i lost 140$ from -1.5 and -6.5 and only recovered some money from pistol GG
2021-01-17 17:17
6 replies
Don't bet that much on fcking jermans. Better to wait blast lol. This whoes needs food
2021-01-17 17:18
5 replies
#196
 | 
Russia theSavior
imagine throw 12-7 lead with 8k bank against kzy goes 5-13 xd gg
2021-01-17 17:18
2 replies
Lol 12-7 that's not so much. I saw how jerman whoes throw from 13-3 so this is not even close
2021-01-17 17:22
1 reply
#204
 | 
Russia theSavior
i know but they have bank 8k and kzy goes 5-13 and smh like this (imagine throw this lead to 12-12 against these players who get rekt 6-16 earlier with no chances.) so stupid dude
2021-01-17 17:23
blast is more fixed than this
2021-01-17 18:43
1 reply
Yeah yeah idiot
2021-01-17 22:53
eZ over 26.5 @2.2
2021-01-17 17:18
Sprout 0 IQ in all team, picking Mirage and can't play on this map, doing stupid things every round.
2021-01-17 17:19
1 reply
All scripted for money
2021-01-17 17:23
#198
 | 
Russia theSavior
12-7 5 rounds rounds sprout have 0 entry as CT gg
2021-01-17 17:20
Hahaha ez expected
2021-01-17 17:21
#201
 | 
Russia theSavior
thanks degster save my life
2021-01-17 17:22
#205
 | 
Brazil jed123
Whoever wins this will ply against big.. Waiting time 2 and a Half hour.. Means to say.. This match : sprout v attack would go map3.. = scrip
2021-01-17 17:24
degster god
2021-01-17 17:24
ironically ruski and polak carried jerman cs omegalul
2021-01-17 17:31
so potential new team: Dycha Degster ??? ??? ???
2021-01-17 17:33
8 replies
Degster said he signed for tier 1 team and dycha already signed contract with some team :D
2021-01-17 17:45
7 replies
Would be great to see them together!
2021-01-17 18:27
1 reply
agreed two beasts
2021-01-17 18:36
Dycha is free agent wtf are you talking about?
2021-01-17 18:42
1 reply
he posted a tweet like 3 days ago with a GIF and there was a guy signing a contract so probably he signed for some team already
2021-01-17 18:43
Degster to which team? Most teams are already full, the only one would be mouz but they are getting acor
2021-01-17 19:24
2 replies
degster could go to Spirit which are close to being tier 1 and some guy on hltv said that they wanted degster at one time but idk why they didnt get him :D
2021-01-17 19:27
1 reply
Ah true, disbalance was kind of disappointing considering how he started when xantares was calling him cheater and etc
2021-01-17 20:16
ofc polack must carry noobs from jerman
2021-01-17 17:33
that beautiful handicap thrown
2021-01-17 17:36
degster god gl in future
2021-01-17 18:19
was pretty obv that degster n dycha > whole sprout squad
2021-01-17 18:35
#222
 | 
Russia b4dn1
DEGSTER GOD
2021-01-17 18:48
degster is beast..
2021-01-18 18:16
Login or register to add your comment to the discussion.