RC EMS One Summer viewer's guide

ESL has published the full schedule for their RaidCall EMS One Summer 2013 Finals event, set to take place on the weekend in Cologne, Germany.

First and foremost it's important to note that ESL has emphasized the fact this time around that they may start some matches in advance, as they want to have a continuous show on the streams.

That means matches, other than the grand final scheduled for 20:00 on Sunday, may start slightly ahead of the scheduled times. It makes planning for specific matches harder, but also means there will be non-stop Counter-Strike action.


ESL TV studios will play host to another RC EMS One Finals event 

The tournament itself will be played out in a single elimination best-of-three format as it was in the previous season, with teams from the same main round group stage unable to meet each other until the grand final.

As it was the previous time, ESL will not be providing public GOTV for the matches, but all games will be shoutcasted by ESL TV and official partners in various different languages.

Saturday, June 29th
13:00 France LDLC.com vs. Denmark fnatic BO3 Q1
After Q1 Denmark Copenhagen Wolves vs. France VeryGames BO3 Q2
After Q2 Sweden NiP vs. Denmark Western Wolves BO3 Q3
After Q3 Poland ESC Gaming vs. Russia Virtus.pro BO3 Q4
 
Sunday, June 30th
15:00 Semi-final #1 BO3 S1
After S1 Semi-final #2 BO3 S2
20:00 Grand final BO3 GF

As usual HLTV.org will be traveling to Cologne tomorrow to provide you with full coverage with match reports, statistics, galleries and more from RC EMS One Summer 2013 finals.

Time is adjusted to your selected timezone
#1
RaZ | 
New Zealand rAzMiK
coooOooOL:D
2013-06-27 14:13
I hope I can watch CS:GO, Wimbledon and TdF at the same time
2013-06-27 14:18
12 replies
busy weekend i guess:D i have the oral exam saturday, i must graduate if i wanna live, but i want to watch these matches too xD
2013-06-27 14:22
8 replies
lol gl with that :p
2013-06-27 14:25
#18
 | 
Denmark kozality
Sorry, I know it's serious and shit - but an Oral exam doesn't really sound about right :-)
2013-06-27 15:28
3 replies
xD i know i know, that's why i specified ''exam'' ahahahahaa , wish me gl
2013-06-27 15:30
2 replies
I had oral exam last night if you know what i mean
2013-06-27 17:45
1 reply
:D:D
2013-06-27 18:10
know that feel bro, got the same situation :/
2013-06-28 11:12
2 replies
good luck and don't let the anxiety overcome you we can do it:D
2013-06-28 11:21
1 reply
Sure we can do it! Tell me if passed :D gl
2013-06-28 11:22
it will be the tour :D
2013-06-28 00:49
2 replies
I guess I'll mainly focus on it. Split-screen is the best solution in these kind of situations :)
2013-06-28 09:17
1 reply
that's too much technology for me :D
2013-06-29 15:43
n1
2013-06-27 14:19
Will be interesting to see how the caster/observer combo works. Great to see Threat back at casting also.
2013-06-27 14:23
2 replies
The same way as caster/autodirector combo does. But with all the action on screen :)
2013-06-27 14:25
1 reply
that's the question I guess, if its going to be on screen more or not :)
2013-06-27 14:42
SE is kinda unfair in this case.
2013-06-27 14:24
LDLC.com vs fnatic = LDLC.com very easy 2 - 0, fnatic suck Copenhagen Wolves vs VeryGames = CW 2 VG 1 NiP vs Western Wolves = NiP no easy but 2 - 0 ESC Gaming vs Virtus.pro = VP win 2 - 0, ESC suck
2013-06-27 14:30
9 replies
agree with all the results, but i see vg beating cph 2-0 without any problems even i like the danish teams a lot.
2013-06-27 14:38
I would like to see WW 2-1 NiP. Maybe LDLC.com 2-1 fnatic
2013-06-27 14:42
vg will buy 5 autosnipers and win 16:0 both maps.
2013-06-27 14:45
Copenhagen Wolves vs VeryGames = CW 2 VG 1 LOOOOOOOOOOOOOOOL
2013-06-27 14:47
1 reply
You will see that yes.
2013-06-27 19:15
hahahahahaha Copenhagen Wolves vs VeryGames = CW 2 VG 1 .. u know that wantz left CPH right?
2013-06-27 21:24
3 replies
Wait and see my friend, is my hunch
2013-06-27 22:16
2 replies
Cajund quite the team now.. still got that hunch bro ?
2013-06-28 17:18
1 reply
just read, but patience
2013-06-28 20:32
Sick semis. NiP-VP LDLC-VG
2013-06-27 14:32
1 reply
NiP crushed VP easily at DH tbh and i think we might see ESC here instead of VP, if they prepare for this event. But yeah, LDLC - VG will be really sick, because both teams are motivated to win.
2013-06-27 14:47
Why hltv don't travel?
2013-06-27 14:59
4 replies
Dunno what lurppis had for breakfast, we are of course going :)
2013-06-27 15:48
3 replies
#26
Pimp | 
Denmark Pimp
Sauteed reindeer thinly sliced and served over mashed potatoes with cowberry preserves. It is called Poronkaristys and is almost always served with a side of pickled cucumber and Kossu lingonberry. By the way, Kossu is Finlands nationally recognized Vodka and most popular drink, available in six unusual flavors. - Might be something like that ;S
2013-06-27 17:48
2 replies
Sounds very plausible.
2013-06-27 19:57
Lol
2013-06-28 10:19
great matchups this time thank god
2013-06-27 15:38
3 replies
can we bet $$$$? ill give you 534908-1 that doesnt happen.
2013-06-27 17:18
it would be funny if all your answers were right but you wouldnt get anything because you posted in the wrong news
2013-06-27 20:17
1 reply
haha.
2013-06-28 08:08
nice GO FNATIC!!!
2013-06-27 16:51
LDLC
2013-06-27 20:45
Uhm, isnt Na'Vi playing instead of fnatic i read on another thread?
2013-06-27 21:41
2 replies
That's for the SLTV StarSeries finals :)
2013-06-27 21:44
1 reply
ah yeah, my bad haha
2013-06-28 16:35
I'll miss the quarter finals because my stupid brother is getting married. Fml
2013-06-27 23:15
1º Nip 2º LDLC 3º Virtus 4º Verygames
2013-06-28 01:54
Haven't followed events since 2011 when I played 1.6. It feels good to be back following events and teams.
2013-06-28 05:21
Top 1 Esc Gaming pls <3
2013-06-28 22:13
Login or register to add your comment to the discussion.