shox: "Hope for same form at DH"

Tgwri1s
November 26th, 2013 00:45

We managed to talk Richard "shox" Papillon into doing an interview in English together with his teammate Nathan "NBK" Schmitt right after the MSI Beat it! 2013 final.

VeryGames added another trophy to their cabinet after defeating fnatic in the final after a 2-0 win, but still a closely contested match.

Richard "shox" Papillon was the absolute star of the clash, having a 62:33 score combined in the two maps, including two pistol round aces. Among other things we asked him about what sparked that display and if he will be able to continue playing like that.

The duo also discusses their performance in the tournament overall, their view of China and the fans they encountered, as well as the upcoming $250,000 DreamHack Winter tournament.

You can find the rest of HLTV.org's videos by going to our YouTube channel here.

#1
Norway inexz 
shox-dA-beast
2013-11-26 00:46
NBK-dA-k1nG
2013-11-26 01:42
#48
Norway toap 
ScreaM-dA-k1nG
2013-11-26 02:10
Ex6TenZ-dA-GeL
2013-11-26 02:48
Dosia-dA-I-Am
2013-11-26 02:52
Wtf is this joke? Can you gimme some link for this?)
2013-11-26 04:22
LOL, thanks!
2013-11-26 13:13
hahaha :p
2013-11-26 18:11
#2
Norway toap 
hf VG
2013-11-26 00:47
#3
 | 
Serbia dekizh =DD 
Not gonna happen :D
2013-11-26 00:47
mad nip fanboy there? :((
2013-11-26 01:32
#85
 | 
Serbia dekizh =DD 
lol?
2013-11-26 08:42
#4
United States boots 
VeryGames will win Dreamhack Winter. NiP's era is over. ALL HAIL OUR NEW FRENCH OVERLORDS!
2013-11-26 00:47
maybe.
2013-11-26 01:53
#47
Kazakhstan sn/ 
sorry, AD take it...
2013-11-26 02:07
AD cant beat them , they just cant :]
2013-11-26 02:32
Be happy if AD even make it out of groups.
2013-11-26 02:48
They'll get top3 again, easy.
2013-11-26 03:18
no.
2013-11-26 08:01
You'll see.
2013-11-26 12:37
AD first and SK second jeje
2013-11-26 03:07
BAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.... BAHAHAHAHA
2013-11-26 09:41
Some people dont understand sarcasm
2013-11-26 23:44
i sure hope nip is gonna kick some french ass although ur probably right.
2013-11-26 02:51
so fuckin love shox and his accent
2013-11-26 00:54
These words... You are hurting RE1EASE!
2013-11-26 02:56
Good interview, and I dunno why but I've always loved Shox's accent, he is such a legend. Also NBK is central to VG and their quest for DHW ;)
2013-11-26 00:57
#87
 | 
Denmark iPlayer 
NBK = entry fragger and diversory, which ones in awhile leads to top fragging. He is half the strategy.
2013-11-26 08:58
#8
World LASS0 
Good luck man =)
2013-11-26 00:58
I just can't finish the video because of shox's english, even tho he's trying, this is getting too awkward.
2013-11-26 00:59
French people are generally poor at English. You don't have to be embarrassed by shox :) On topic: Well played Verygames - especially shox I hope you'll win Dreamhack
2013-11-26 01:03
#19
Korea ws0 
*french from france. in quebec we're actually decent for the most part.
2013-11-26 01:12
Who cares you're shit at french anyway hahahaha
2013-11-26 01:13
#22
Korea ws0 
hmmmmmmmmmmmmm nope. our accent actually allows us to speak more than 1 language.
2013-11-26 01:17
I heard Quebecers have as much trouble to learn english as french, and they also have a very similar accent when speaking english. Btw, it's all about trying, I was born in France and I barely have a french accent when I speak english.
2013-11-26 01:20
Noone actually gives a fuck tbh, some people fucking speaks 5 languages being french, still totally irrelevant.
2013-11-26 01:23
How is this an answer to my comment ?What is your point ?
2013-11-26 01:37
LoL that's not it :v I can speak like 6-7 languages without any issues.
2013-11-26 02:51
r/thathappened
2013-11-26 04:18
#79
 | 
France Kairos1g 
I know someone who can speak 6 billion languages. At the same time.
2013-11-26 07:43
C3PO?
2013-11-26 11:10
Here. Btw, hi Jaime
2013-11-27 08:01
You don't represent the whole quebecers community.
2013-11-26 14:01
I know. The iPad starts with a capital letter :p
2013-11-26 01:16
he's improving year after year, its not easy for us bro ! :D
2013-11-26 01:06
In the other thread about MM players, you say it's a french thing not to try to speak english and now you're bashing shox for doing so ?Make your mind up.
2013-11-26 01:07
He's tring, that's nice, still super awkward imo.
2013-11-26 01:08
you sound like a dick
2013-11-26 01:38
I had no trouble understanding him
2013-11-26 02:58
#96
 | 
Finland coswell 
I find it nice that hes trying and even trying to talk about more then just "yes match was good, we were good, nice event".
2013-11-26 11:55
shox <3
2013-11-26 01:01
shox <3
2013-11-26 01:05
no hope shox nip take this
2013-11-26 01:18
#25
Sunde | 
Finland ZUCC_OP 
shox <3
2013-11-26 01:22
*Adds mental note to buy shox for DHW DT if so...
2013-11-26 01:26
he is too expensive..taking into account there will be few cheap players, I wouldn't recommend...
2013-11-26 02:20
You are right, he usually is top2 together with Scream in terms of price. But one is always tempted to try out different lineups (price + skills) before setting up/choosing the 'final' one, aren't we? ;)
2013-11-26 02:35
Sure thing. I just presumed, that due to overall high level of participating teams, it will be very hard to find someone that cheap to put Shox in. Just my guess. But maybe we will be given some decent amount of money, though I doubt it... :)
2013-11-26 12:32
finally someone else, besides NBK, gives an interview in english from VeryGames
2013-11-26 01:28
You can find Ex6tenz's interview there, it's in french but I've translated it all in the comments. hltv.org/?pageid=18&threadid=482764
2013-11-26 08:13
ex6 & co. --> EG fosho
2013-11-26 01:31
Very good interview, thank you. Good luck VG. :)
2013-11-26 01:33
French people are too cool/arrogant to learn English. They should learn a little bit from their neighbors like Sweden/Denmark were pretty much everyone don't mind learning and speaking English.
2013-11-26 01:36
It's not like they can't speak english wtf? They're trying their best, even tho it's kinda awkward lol.
2013-11-26 01:37
>sweden/denmark >neighbours to france aside from that it was believable 7/10, made me reply
2013-11-26 01:38
Well we don't have the best accent but we are trying hard. As you can hear, shox is pretty decent in English, but it's just difficult to speak it. Besides you are wrong, most of the french people know english quite well, they just don't bother to speak it because it could be awkward :p
2013-11-26 03:05
+1
2013-11-26 06:59
and which language have you ever learn murica ? most of french can speak a bit of english/spanish or german , you are making no effort to learn a language and you came here to blame us ? ahahah
2013-11-26 03:48
English speaking countries have no reason to learn another language as English is becoming the universally accepted language. It sounds arrogant but it's the truth.
2013-11-26 16:23
U.S. students are generally taught Spanish and/or French in K-12.
2013-11-27 02:27
Even though we in Denmark all learn to speak english, the danish people is SO bad at english. I can always spot a dane instantly if I only heard them speak english. It was nice that someone else than NBK finally did a english interview, he might not be the best at english, but everything was understandable which is the most important part and the more he does it, the better he gets and all on HLTV loves those interviews. And dont get me wrong, NBK is king if I could see an interview with NBK everyday I would. One thing I noticed that was funny. Ambitions, ambitation(Amputation).
2013-11-26 08:35
Papi <3
2013-11-26 01:38
shox is incredible at this game
2013-11-26 01:38
VG, nip, astana, US top4 prediction, Hope Vox Em get at least 5th
2013-11-26 01:49
pls stop troll.
2013-11-26 02:53
smithzz was very good vs sk then shox goes huge against fnatic
2013-11-26 02:33
lol vg will not win dh.
2013-11-26 02:32
stop troll plz
2013-11-26 15:28
JW > NiP > VG
2013-11-26 03:09
cool guys :p
2013-11-26 03:46
Gotta wonder what shox is doing differently now. Hopefully, whatever it is will make him perform as well as or better than he did at Beat It. I also find it funny that there's a schism between the VG players over whether CM present any sort of threat or not; I side with shox myself. And judging from NBK's comment, I'm guessing we'll be getting a new sponsor announcement post-Dreamhack? Can't wait to see who it is!
2013-11-26 04:06
He said to expect something "Big". It can only mean EG. Best of luck for them, they deserve it.
2013-11-26 04:08
Cool to see shox in the interview as well
2013-11-26 04:12
Keep Your Hope Alive Brah! youtube.com/watch?v=n3N_Lkgftc4
2013-11-26 04:27
theses guys are just amazing, specially shox and scream... sad that they didnt played 1.6, i really would have liked to see them playing dotSIX =\
2013-11-26 04:36
actually shox dit play 1.6. I don't know if he ever attended any lans ore anything :)
2013-11-26 14:41
i think not, cuz i never saw him on any 1.6 tourney and i watch this game since 2000, but ok then :DD
2013-11-26 15:52
This was the only Lan he attended 2010 - 4th - ReSo 2010 - Dimension4 (1.6)
2013-11-26 18:31
He did, he really didn't have the same lvl he had at source though...
2013-11-26 15:55
He did play one LAN with goodgame, if i'm correct. Anyway he played a couple months with goodgame.
2013-11-26 18:32
I thought he was good.
2013-11-26 08:03
NiP submarine mode
2013-11-26 08:42
xD
2013-11-26 11:49
"It's going to be big" NBK Pumped to learn who this new org will be.
2013-11-26 10:47
Nah...
2013-11-26 11:12
What do you even mean? He said it will be big, and I was stating my opinion.
2013-11-26 13:11
Something "big" is something like SK, EG or fnatic and i think it will be Millenium or sth like that.
2013-11-26 14:23
THINK is the key word, + Millenium is a big org.
2013-11-26 15:58
Millenium is not as big as A, EG or fnatic. By far.
2013-11-27 03:24
Ok
2013-11-27 05:41
scream was clearly under performing the whole tournament, if he wakes up in time for DH it's gonna be a slaughter from VG.
2013-11-26 11:30
still no video clip from his two pistol aces? I want to see them!
2013-11-26 11:50
x2!!!!!
2013-11-26 11:55
beast shox
2013-11-26 13:09
I wish VG hinna take DHW, but i think they are not prepared for it. To many matches and less pracc.
2013-11-26 13:15
i also liked how probably china staff has already prepared for a long time the gold medal of this competition with a french flag necklace xD
2013-11-26 14:25
Shox!
2013-11-26 17:16
lgb to win it all, time is over for teams like nip vg and ad, it's time for onliners to shine on local network
2013-11-26 18:08
Login or register to add your comment to the discussion.