ENCE win LanTrek 2014

MIRAA
January 12th, 2014 03:24

ENCE eSports have been crowned LanTrek champions following a 2-0 victory over Menace.

Held inside Tampere's Exhibition And Sports Centre, the 2014 edition of LanTrek attracted a total of dez teams, who battled it out for the top prize of €2,000.

ENCE, who were red-hot favourites to win the tournament, boasting a lineup with players like Joona "natu" Leppänen and Niko "naSu" Kovanen, had some unexpected trouble in the group stage and came in second place after losing to Menace 16-10 in the Upper bracket final, before easing past Paranoia 16-1 in the Consolidation final.

In the playoffs, the former 4w team moved past manoAmano and Cursive with 2-0 scorelines to set up an interesting match against Menace in the grand final.

natu from ENCE

natu's ENCE win Finnish LAN event

This time around, ENCE put in a great performance and settled the matter on just two maps, beating Menace 16-11 on de_inferno and 16-6 on de_dust2 to run out 2-0 victors and scoop the top prize.

LanTrek 2014Best of 2
Matchpage
2
0
11th January 2014
16
Inferno
11
16
Dust2
6

LanTrek 2014 final standings:

1. Finland ENCE - €2,000
2. Finland Menace - €1,300
3. Finland Cursive - €650
4. Finland Paranoia - €300

n111
2014-01-12 03:24
I was pleasantly surprised by the level of some finnish teams :) gg wp
2014-01-12 03:26
#3
elemeNt | 
Norway kakkopp 
cool!
2014-01-12 03:28
ggwp
2014-01-12 03:27
#5
 | 
Finland Al_Aziz 
They lost to Menace in group stage 16-10.. and played second time against Paranoia and won that 16-1.
2014-01-12 03:33
+1
2014-01-12 11:42
Natu top 1 2013 players list
2014-01-12 03:37
#8
hardstyle | 
Sweden SLITZ 
Hahaha
2014-01-12 03:47
ENCE looks very promising, good luck to them
2014-01-12 03:42
#9
 | 
Germany EDWR 
gratz ENCE
2014-01-12 04:00
If sunny would've played in a team where he could be showed off more frequently for his brilliant entryfragging, he would easily be able snatch a spot in the upcoming top10. Not saying that he should though, the future looks bright within ence. They just have to make sure to stick togheter through thick and thin and they'll be amongst the top teams in notime.
2014-01-12 04:24
<3
2014-01-12 14:09
Imho I thought sunny was the standout player when I watched him, impressive clutches and aim
2014-01-12 22:51
€2,000. Lol.
2014-01-12 04:45
Pretty good for a relatively small domestic event.
2014-01-12 05:06
Thats more what you earn in a year.
2014-01-12 05:09
BUTTHURT FINNS ROFL
2014-01-12 05:22
wtf Finns hahahahahaha
2014-01-12 10:32
How dare you post dribble under the great name of the sublime actor Christoph Waltz.
2014-01-12 11:52
#52
 | 
Europe DrexxEnt 
^ What he said.
2014-01-12 12:44
Thats more what you earn in a year.
2014-01-12 19:27
No comment.
2014-01-13 02:45
#17
arch | 
Ukraine arch 
jOELZ-dA-KiNG
2014-01-12 05:30
Dez teams? :p
2014-01-12 06:12
Thinking in Portuguese, writing in English. Double task over there :)
2014-01-12 14:37
#20
 | 
United States Bibby 
Goood well ran event! Had lots of fun meeting ENCE and everyone else from the other competiting teams:) There was Alot of competition even though it was only for 2000euro! I def will think about attending the next one.
2014-01-12 07:20
You guys finished #?
2014-01-12 07:58
last
2014-01-12 08:13
Didn't asked you lan dodger.
2014-01-12 08:43
1/5 good try
2014-01-12 09:49
6/5 actuallan dodger
2014-01-12 22:50
Yo joelZ, I lf you went with us we would have had to rename you to Owen , Owen Fiftin le mystik
2014-01-12 10:11
Did you attend btw?
2014-01-12 10:33
are you kidding? jOELZ? Lan? Xd Best Joke 2K14
2014-01-12 10:56
no
2014-01-12 14:21
sv_lan 0
2014-01-12 14:36
#69
 | 
United States Bibby 
:)
2014-01-12 19:10
jOELZ played this lan?
2014-01-12 07:57
2scared4reality
2014-01-12 08:42
I thought so.
2014-01-12 08:43
?
2014-01-12 13:48
jOELZ is toooooo scared
2014-01-12 20:08
whats all the story ?
2014-01-12 20:48
jOELZ was born, it began.
2014-01-12 20:56
Good for ENCE nice team.. keep like that
2014-01-12 08:18
gratz ence
2014-01-12 08:44
Menace beat ENCE in the groupstages 16-10 in inferno finishing first in the groups.
2014-01-12 09:09
EZ! WP Timppa!
2014-01-12 09:37
Ye guys and then I had the worst computer eu coz of that <3
2014-01-12 10:12
gloryhunter spotted
2014-01-12 09:16
Anfeli COD POWER!!:P
2014-01-12 09:21
fuck yeah, a team from finland finally wins something!
2014-01-12 09:49
#38
CHEDEL | 
Switzerland CHEDEL 
Finish lan. LOL
2014-01-12 10:17
thatsthejoke.jpg
2014-01-12 11:53
lol nice troll here failand barely even with germany on csgo
2014-01-12 10:40
#37
 | 
United Kingdom smoggy:. 
congrats ence
2014-01-12 10:16
lineups plez
2014-01-12 10:34
#47
 | 
Finland Al_Aziz 
2014-01-12 11:41
ENCE eSports (natu, suNny, allu, natu, KHRN) Team Menace.fi (blANZEY, gstus, ociriz, juhogodx, osku) Cursive eSports (disturbed, stonde, Twista, kononen, nashje) Paranoia eSports (deksu, aNfeli, hene, petsku, sNadjH) And we Menace won ENCE on groups 16-10 in inferno. Hopefully we meet ENCE again on WASM in a final for rematch.
2014-01-12 11:50
nasu*
2014-01-12 14:41
Haha I suspect mad croc gave u magic energy drinks :D
2014-01-12 22:46
#45
XeqtR | 
Hong Kong wqnxy1 
gz ence, hope to c Cursive at some european events =]
2014-01-12 11:14
I hope this helps revive finnish scene..
2014-01-12 11:27
hi mash :D
2014-01-12 12:55
n1
2014-01-12 13:06
no aslak no fun
2014-01-12 13:40
aslak was playing in manoAmano
2014-01-12 14:22
i know.. i was talking about THIS NEWS..
2014-01-12 17:50
aslak is low in go
2014-01-12 22:22
Not really, he is definitely not the same he was in 1.6 but he is still much fun watching him playing. (Movement was one of his best things in CS and now he can't do the same)
2014-01-12 22:27
his good :)
2014-01-13 00:04
u too
2014-01-13 00:18
good for an amateur, low for a pro.
2014-01-13 03:54
nope. :) he is good
2014-01-13 08:10
if u think he is good for a pro then u must b a fanboy who started playing cs 2009-2010 ish.
2014-01-13 13:51
don't bother talking to them :D
2014-01-13 16:48
wp all~ :D
2014-01-12 14:30
#61
 | 
Ukraine petruska 
n1
2014-01-12 14:33
gg
2014-01-12 16:12
n1
2014-01-12 16:19
Once upon a time there where teams like Z, Coercere, Ewoks, OCRANA :) players like diGitaL and Noose
2014-01-12 19:22
if u know these teams, you know uve been playing cs for 2 long
2014-01-12 22:24
yep with ups and downs ;) since 2002
2014-01-13 08:20
Wp ence/cursive/paranoia and especially menace Osiriz was going huge everytime I saw him play Also it's kind of sad when a mixteam with 0 hours from eu can come play for fun and a retarded forumher0 joelz cant even make it to a 'technically local' lan
2014-01-12 20:09
because he is not as good as people think, and doesnt wanna ruin his reputation.
2014-01-12 22:23
Nah dude, he talks like he'd beat anyone but ence 1v5 He probably can tho Online
2014-01-12 22:34
#87
 | 
Finland NUCL3AR 
Gg, good luck in katowice qualifiers
2014-01-13 00:38
Login or register to add your comment to the discussion.
82%
vs
18%