shaGuar with live AMA on Twitch

Counter-Strike legend-turned-professional-poker-player Griffin "shaGuar" Benger will be doing a live AMA on his Twitch channel on Wednesday.

Griffin "shaGuar" Benger was one of the most popular names in the North American Counter-Strike scene during the first half of the 2000s, when he played for iconic teams such as zEx, Team 3D and NoA.

Throughout his gaming career, the Canadian player, who became famous for his AWP skills, won several international tournaments, including CPL Winter 2004 and WEG Season 1, both with NoA, and CGS Season 1, with the Chicago Chimera.


Benger will be playing CS live on his Twitch stream (Photo from pokernews.com) 

After hanging up his mouse and keyboard, shaGuar became a professional poker player, and since making the move he has earned over $8 million in both online and live tournaments.

Earlier in the month, shaGuar became one of the first high-profile poker players to live stream play-money games on Twitch, where he comments on each hand played on a seven-minute delay during a tournament.

This Wednesday, at 20:30, he will be taking questions from fans during a live AMA Q&A session on his Twitch channel for an hour. At 21:30, he will be playing Counter-Strike for the first time in almost a decade together with Cloud9's Jordan "n0thing" Gilbert.

Related video:

 

Canada Griffin 'shaGuar' Benger
Griffin 'shaGuar' Benger
Age:
-
Team:
No team
Rating 1.0:
0.00
Maps played:
0
KPR:
0.00
DPR:
0.00
APR:
0.00
United States Jordan 'n0thing' Gilbert
Jordan 'n0thing' Gilbert
Age:
29
Team:
No team
Rating 1.0:
1.02
Maps played:
813
KPR:
0.70
DPR:
0.68
APR:
0.15
WHAT UP NOW SWEDES WOO
2015-04-22 12:11
+1337
2015-04-22 12:18
#25
Spain Ayrr 
+420
2015-04-22 12:20
WOOO HE'S FUCKING BACK
2015-04-22 12:21
nobody knows who he is
2015-04-22 14:06
yeah coz you're all 10 years old and only know hacker players HAHAHAHAHAAHAHA
2015-04-22 14:08
who is he?
2015-04-22 15:51
notsureifsrs...nobody knows who you are.
2015-04-22 16:06
don't worry about little retard brit cod kids they don't know true awp legend, probably crying because he shrekt his mum
2015-04-22 16:13
one of the finest awpers NA has ever seen
2015-04-22 16:25
not just NA, one of the finest the WORLD has seen!
2015-04-22 20:58
ok my frien :)
2015-04-22 23:30
#153
 | 
Poland kRAMERO 
did u read the news or just first comment?
2015-04-22 17:25
#93
Xeno | 
Netherlands Xenoo 
Kappa
2015-04-22 14:31
ROFL go worship happy d00d
2015-04-22 15:50
who is he tho m8
2015-04-22 15:53
read the article maybe ?
2015-04-22 15:54
yeah hes a once cs player and now poker player. Cool
2015-04-22 15:56
Someone who has made more money and accomplished more than you will in your entire life.
2015-04-22 16:07
still dunno who he is :/
2015-04-22 16:10
Like any1 would know who you are, ever. Ure a 96, enuff said.
2015-04-22 17:34
your a 1. 96 is higher than 1 = better
2015-04-22 17:43
Trolls be failing.
2015-04-22 17:47
im a human not a troll
2015-04-22 18:10
Age: 19 Ofcourse you don't know who he is, you are a kid who was sucking on your mom's tits while shaGuar was destroying the world in the real skillbased Counter-Strike.
2015-04-22 19:45
nice
2015-04-22 19:51
calm dem nerdtears bruh
2015-04-22 21:26
Because everyone older and more experienced than yourself is a nerd, and everyone younger and less experienced than yourself is a loser right? Oh you newgen kids' logic...
2015-04-28 18:18
Even I know who he is.
2015-04-22 19:43
well if u know who he is, i MUST know :/
2015-04-22 19:51
oh dear...
2015-04-22 22:16
lol he is a former cs player played for team3d EG NOA
2015-04-22 22:57
#54
AdreN | 
Russia cripdogg 
legendary phrase
2015-04-22 13:10
8/8
2015-04-22 13:27
#85
 | 
Poland zetq 
XDD
2015-04-22 14:06
yeah it was awesome :D
2015-04-22 15:23
shaGuar frags shaGuar?
2015-04-22 15:52
2015-04-22 15:54
My first thought and strongest memory of shaguar was the documentary by his father, talking about video game addiction. Was a really interesting documentary :)
2015-04-22 16:10
Link?
2015-04-22 16:40
youtube.com/watch?v=YwJlErJJxvc It starts so biased but it ends well, father ended up understanding.
2015-04-22 16:46
hieeeee
2015-04-22 12:11
do they even know him in there?
2015-04-22 12:12
#4
trace | 
World zevon[mx] 
woooooooooooooooooooooooo
2015-04-22 12:12
who
2015-04-22 12:12
you don't even know him... he's a legend bro, if you don't know him - you're new at the internet
2015-04-22 12:15
#37
f0rest | 
Serbia dankooo 
lol
2015-04-22 12:37
#94
kNgV- | 
Brazil vicTHOR 
I would be ashamed asking who is shaguar
2015-04-22 14:33
woooo*
2015-04-22 14:59
new silver confirmed
2015-04-22 17:16
#6
United Kingdom damti 
shaGuar!
2015-04-22 12:12
lol why summit?
2015-04-22 12:13
#18
Spain Ayrr 
Maybe friends?, shaGuar seems like just gonna chill a bit since he didn't touch the game for almost 10 years as it said in the news. I don't expect him above DMG level tbh after all this time :D
2015-04-22 12:17
Cause why the fuck not? Summit is the biggest cs streamer. summit = Viewers, Viewers = PR for his new channel.
2015-04-22 12:28
nice try summit
2015-04-22 12:36
you darealmvp here bud.
2015-04-22 12:50
the news says n0thing now
2015-04-22 12:49
#8
 | 
Brazil Collee 
top90 maybe
2015-04-22 12:13
#9
 | 
Netherlands K1NGBOAZ 
Best US player ever. NP
2015-04-22 12:13
US player while he is Canadian?
2015-04-22 12:15
#70
 | 
Netherlands K1NGBOAZ 
WOW GJ. btw I meant the scene, since he played in team 3D which was at the time, mostly US. he also played for EG sometimes but mostly 3D.
2015-04-22 13:37
#97
zehN | 
Finland jemmis 
u cant say that ScreaM is french player either, so how could you say like that about shaGuar?
2015-04-22 14:55
#106
 | 
Netherlands K1NGBOAZ 
From now on I will say Canadian. Just for you.
2015-04-22 15:30
Epic Fail.
2015-04-22 16:40
#140
 | 
Finland FRGVN 
or just go for the best NA player.
2015-04-22 16:44
#170
 | 
Netherlands K1NGBOAZ 
Thnx Ive learned so much on one day. Only thing Im stuck with is the fact that Im still a virgin.. :<
2015-04-22 18:35
Canadians are considered to be part of na in cs so his statement was correct you cannot bring up scream because that doesnt apply for europe do it having more diversity while na and canada usually team up to just be na.
2015-04-22 18:49
Yes you can Scream is French
2015-04-22 20:18
that userid.You are the legend here,sir :D
2015-04-22 16:53
#169
 | 
Netherlands K1NGBOAZ 
<3 :D
2015-04-22 18:31
#10
hypn | 
Serbia hypn` 
n1
2015-04-22 12:15
play money? LOL u mean real money
2015-04-22 12:15
he's also playing with n0thing not summit anymore (busy)
2015-04-22 12:17
#14
Spain Ayrr 
WHAD UP NOW SWEDES WOOOOOOOOOOOOOOOOO
2015-04-22 12:15
If u dont know "WHO"....go to school :D :P
2015-04-22 12:16
Legend, one of the best awp history
2015-04-22 12:17
#19
 | 
Spain akproxx 
2015-04-22 12:17
For new players that don't know: this is the "What up now swedes WOOH!" guy
2015-04-22 12:18
is summits wifes birthday, he will be playing with someone else.
2015-04-22 12:19
#24
Aerial | 
Denmark Esgar 
never forget! "shaG takes out shaG?"
2015-04-22 12:20
wait.. who ?
2015-04-22 12:20
#30
 | 
Spain akproxx 
2015-04-22 12:21
First AMA question..Who are you?
2015-04-22 12:21
You are kidding, right?
2015-04-22 12:39
#28
Slovenia mejo 
why with that dick summit :(
2015-04-22 12:21
He is gonna play with n0thing, not summit
2015-04-22 12:22
Thanks. He had summit at first on reddit, then he changed
2015-04-22 12:40
#65
Sweden 1up' 
obviously,because summit can't stream today ^
2015-04-22 13:26
You clearly didn't read. Shaguar is gonna stream on wednesday next week.
2015-04-22 21:35
when is this in UK time?
2015-04-22 12:22
1 hour earlier ;)
2015-04-22 12:26
#40
 | 
Austria db42 
half past 7 uk time
2015-04-22 12:40
NoA.shaGuar nuff said.
2015-04-22 12:32
WHAT UP NOW SWEDES WOOOH!
2015-04-22 12:39
youtube.com/watch?v=LiLeyne9xuM Thats one of the best video edits ive seen. So good!
2015-04-22 12:40
#43
 | 
Taiwan SCVready 
WADAP NOW SWEDES WOOOOOOOOOOOH!
2015-04-22 12:48
#51
Spain Ayrr 
6.2m lifetime cash, wow
2015-04-22 13:07
shaGuar wooooooooooooooooooooh
2015-04-22 13:03
more news like this and those new kidos dont know anything hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
2015-04-22 13:06
#52
 | 
United States sxg 
3D | shaGuar` THE BESt
2015-04-22 13:07
nice try, Sievers
2015-04-22 13:14
I find this shit quite funny :D I saw few responses like this before :D
2015-04-22 18:51
<nt flusha> <- original text. HLTV forced meme. refers to hugely increasing accusations of flusha's mouselifting and wallhacking. He made anonymous reponses to HLTV threads defending himself and people found out. _____________ someone enter that shit on knowyourmeme
2015-04-22 19:01
Yeah I saw "nt flusha" before, but I didn't know it has real roots ;d
2015-04-22 20:08
Wow nice poker nickname ;P
2015-04-22 13:13
Who? Oh some washed up 1pixelsuxxer turned poker pro. How interesting. Next.
2015-04-22 13:14
#92
Spain Ayrr 
New fags won't understand how big is this :D
2015-04-22 14:26
dude's just a troll, I'm sure there's newer players who can be respectful of previous greats.
2015-04-23 05:55
wow
2015-04-22 13:15
#59
REAL | 
Norway kakkopp 
Thats awsum
2015-04-22 13:15
#61
 | 
United States Zinnoc 
He won CPL Winter 2004, not 2003. Anyways, really nice to see him back in Counter-Strike, although for short.
2015-04-22 13:18
Which counter-strike he will be playing 1.6 or GO ?
2015-04-22 13:18
Cso kappa
2015-04-22 15:16
#63
Germany Labi 
WHAT UP NOW SWEDES WOOOO
2015-04-22 13:19
WHAT UP NOW SWEDES WOOOO
2015-04-22 13:22
WHAT UP NOW SWEDES WOOOO
2015-04-22 13:28
Please jcarver and shaguar dual stream
2015-04-22 13:34
WHAT UP NOW SWEDES WOOOO
2015-04-22 13:36
How much?
2015-04-22 13:38
howly shit , old legend dinosaur back :D
2015-04-22 13:47
CONNECTOOOOR! Such a funny guy :)
2015-04-22 13:48
add his stream for today to show up on hltv so its easier to notice plz
2015-04-22 13:51
#78
Brazil gTZ 
<3
2015-04-22 13:53
video of shaGuar after winning CPL 2004. damn thsoe good old days, I've already followed the scene 2 years prior to that with M19 winning WCG 2002... goog memories youtube.com/watch?v=lUpi3Tt-EV4
2015-04-22 13:53
whaddup now swedes? whoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!
2015-04-22 13:57
Sir Scoots & shaGuar @ CPL 2003 Scoots :) youtube.com/watch?v=KDU46BusCFw shaGuar after winning half a million $$$ interview http//www.youtube.com/watch?v=upR-xX8xCtU shaGuar with more than a million chip pot VOD interview again youtube.com/watch?v=JFBc2KDu_jw
2015-04-22 14:00
even in the early days scot looked very old :D
2015-04-22 16:55
Thx for sharing the last video mate
2015-04-22 17:38
#82
United Kingdom vL- 
WHAT UP NOW SWEDES WOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2015-04-22 14:02
#83
 | 
Brazil hono 
Shaguar takes out shaguar
2015-04-22 14:05
exactly, I always say it to myself when I read his nick after long break :D
2015-04-22 15:46
legend guys.. saucers should bow to him
2015-04-22 14:11
very nice, my favourite cs and poker player <3
2015-04-22 14:23
WOOOOOOOOOOOOOO
2015-04-22 14:25
#96
kNgV- | 
Brazil vicTHOR 
I see sweeds going mad Kappa The salty is real boys!
2015-04-22 14:34
#98
Reunion khy 
My favorite player even though I'm a swede.
2015-04-22 14:56
who fucking cares he was good 13 years ago.
2015-04-22 15:14
+1
2015-04-22 15:18
Anybody who can appreciate what he did for the game of cs and anybody who got to experience watching him crush top teams first hand.
2015-04-22 15:44
Why so serious ? It's just for fun and some may be happy to see how he's doing... If you don't care, no need to tell us, just don't post, jeez...
2015-04-22 17:40
my point is i rather see an AMA with knine, karleygg, onscreen then this dude.
2015-04-22 18:38
It isn't an either/or situation. They can do one too. You have no fucking point.
2015-04-22 20:12
Yea this 'Pele' guy was good at football 50 years ago so now hes irrelevant =/ lol 13 years later swedes still mad
2015-06-04 02:31
#213
Basso | 
Sweden eNvym 
mad swede sup now swedeess WOOOHOO
2015-04-23 01:57
I bet your bitch ass went apeshit when RobbaN started streaming. Xenophobic geek.
2015-04-23 05:38
Canada has a CS legend wow
2015-04-22 15:27
Shame newphgs don't know him. But OMG, why such a bad time? It's Champions League today...
2015-04-22 15:28
omg, the legend is back
2015-04-22 15:38
Shaguar is not only a legendary player but a legendary personality as well. His gotfrag article about the CS economy is one of the first instances where a pro player was able to convince developers that the game was broken and needed to be fixed. Unlike of all the whiny babies who do nothing but cry about every little detail, he presented a well thought out and properly researched article that changed the game of cs as we know it today. This dude was an insane awper, rifler, and his wallbangs were fucking exciting. This guy came hard. Went from a fat little teenager whose father hated his gaming "addiction," to a cs legend, to a fucking millionaire in competitive poker. None of you fucking csgo scrubs have anything on this guy. All your shit is right back in your face.
2015-04-22 15:43
pretty much this. and n0thing moar.
2015-04-22 15:50
#123
 | 
Sweden Tragic78 
+this
2015-04-22 16:00
+1+1+1
2015-04-22 16:32
+1
2015-04-22 18:02
+99
2015-04-22 21:37
bangs were fucking exciting. This guy came hard.
2015-04-23 03:03
omg he was such a monster in 1.6
2015-04-22 15:52
not so much 1.6 more 1.5
2015-04-22 16:23
lol true actually xD
2015-04-22 16:37
I've wondered for so long if shag would grace us with his presence. Str8 legendary legend.
2015-04-22 15:56
elky as well, great sc2 player turned into a great poker player
2015-04-22 15:58
wow those memories gl bro
2015-04-22 16:00
Apart from FalleN this dude has the sickest reaction i've ever seen! TRULY COUNTER STRIKE TITAN!
2015-04-22 16:24
This is a real CS Idol
2015-04-22 16:31
2015-04-22 16:32
God this movie is bad. First half of the vid is only nuke against random murican trash teams, so boring.
2015-04-23 12:02
true legend
2015-04-22 16:40
gambling? what a clown
2015-04-22 16:47
Poker is more a mind sport.
2015-04-22 16:52
You mean more a luck sport. The mind can only get you so far in Poker, but everything inevitably comes down to the luck of the cards.
2015-04-22 18:12
You just gotta believe in the heart of the cards..
2015-04-22 18:51
gay
2015-04-22 23:58
winner.
2015-04-23 06:00
LOL what a dumb tard
2015-04-22 20:13
He is dumb but now he is right
2015-04-22 23:45
Poker is pure skill like chess tard
2015-04-23 00:50
Hahahahahh yeah big skill to fake or not to... No luck at all
2015-04-23 00:52
LOL believe what you like to, kid. But dont spread the biggest bullshit ever pls.
2015-04-23 11:48
lmfao static.hltv.org//images/flag/cz.gif education hasn't reached your 3rd world village yet? :(
2015-04-23 00:00
I'm sure he's crying over his 8 million dollars in poker winnings. Compare that to f0rest, the most accomplished counter-strike player in history, who has ~320,000 dollars in tournament winnings over 10 years.
2015-04-22 18:04
Yea cuz its like being the best at something over a 10 year period to being like the best guy betting on the games.
2015-04-23 03:16
legend.. some kills in this videofrag : youtu.be/9om-H064Bxk
2015-04-22 16:51
Back when NA CS was something to be feared. :) hltv.org/?pageid=28&&demoid=870&offset=0.. I hope I can catch the stream!
2015-04-22 16:53
good old time
2015-04-22 22:59
Cant believe its around 10 years since i followed counter strike. Gratz to him for making a long awaited comeback !
2015-04-22 17:05
can we donate him in his stream? Kappa
2015-04-22 17:17
He probably needs it ^^
2015-04-22 17:42
ya it's gonna cost him at least $8mil to start his csgo career so yah.... he needs your $10
2015-04-22 17:59
if you don't know who shaguar is, you are without a doubt a shitkid that started playing cs in the late source scene.
2015-04-22 17:49
To all retards saying "who" and "who cares," read #108
2015-04-22 18:05
I had the chance to see him play for the first time at a lan called Polybash in Montreal, his team was called Firstwave ~,they obviously win the tournament. He had traveled from his native Ontario and he was still a little plump boy at the time but his awping skills were simply just amazing! Good memories from back in the days! He is truly a CS legend.
2015-04-22 18:50
All these new people asking who shaguar is lol
2015-04-22 18:50
+1
2015-04-23 05:54
he's not playing for playmoney lol
2015-04-22 18:54
my favourite player of all time, missing old times =(
2015-04-22 19:43
CONNECTOR CONNECTOOOOOR! youtube.com/watch?v=0UYdRzU_d5E
2015-04-22 19:51
And the guy was mini and they all died, end of story.
2015-04-23 02:57
3D and X3 called it connector. Shag adopted that. On NoA and zEx they called it mini.
2015-04-23 05:34
so weird to see the CGS lineups. I didn't bother following CGS, so not familiar with seeing those names mixed in.
2015-04-23 06:01
wheres the stream
2015-04-22 20:41
#194
Finland mW 
2015-04-22 21:21
#198
 | 
Germany Lifant 
2015-04-22 21:40
sik mate
2015-04-22 22:02
haha
2015-04-22 22:58
legendary awp ^^
2015-04-22 23:06
2015-04-23 01:38
2short :(
2015-04-23 03:30
yeah.... shaGuar da Legend !!!
2015-04-23 05:32
shaGuar best awp in 2004
2015-04-23 06:36
LEGEND
2015-04-23 10:11
vod?
2015-04-23 11:12
I guess he is decent for an old man.
2015-04-23 11:45
Already better than shazam.
2015-04-23 22:35
Login or register to add your comment to the discussion.