EnVyUs win IEM Gamescom

Striker
August 8th, 2015 14:35

EnVyUs win the first Intel Extreme Masters stop for CS:GO at Gamescom with a clean 3-0 sweep over TSM (de_cache 16-3, de_cbble 16-9, de_inferno 16-12).

Yesterday half of the teams exited the competition after losing all their lives, which were CLG, SK and mousesports.

The last day of competition kicked off with a Renegades-TSM match-up, which the Australians went into with only a single life left. The clear favourites sent Renegades out of the tournament following a one-sided de_dust2.

What followed was the expected final between EnVyUs and TSM, and as both teams had three lives left, it basically counted for a full best-of-five.

The first map, de_cache, was very one-sided, thanks to EnVyUs getting a 12-3 Terrorist side, and both the second pistol round and the first gunround as Counter-Terrorists.


EnVyUs take an international title in their debut

de_cbble looked to be very similar, EnVyUs got as much as 11 rounds on the offence, and it even seemed like they would get the second pistol as well, had it not been for René "cajunb" Borg's quad-kill in a 2-on-4. Rounds went back and forth though, which naturally worked better for the Frenchmen, who put TSM on a single life left.

The third map chosen by the members of the audience was a much-anticipated de_inferno, but yet again EnVyUs got a very strong first side 12-3 despite losing the initial pistol. The second pistol went the way of the fresh lineup, and TSM held on for several more rounds afterwards, but in the end EnVyUs closed it out at 16-12.

Matchpage
3
0
8th August 2015
Denmark
16
Cache
3
16
Inferno
12

Below you can find the full prizepot distribution - apart from the set one, teams also got $500 for each win, as well as each life left (in the case of EnVyUs).

IEM Gamescom final standings:

1. France EnVyUs - $45,500
2. Denmark TSM - $15,500
3. Australia Renegades - $6,500 (+ $5,000 travel support)
4. Germany mousesports - $5,500
5. Denmark SK - $4,500
6. United States CLG $2,500 (+ $5,000 travel support)
Denmark René 'cajunb' Borg
René 'cajunb' Borg
Age:
28
Team:
Rating 1.0:
1.08
Maps played:
1283
KPR:
0.72
DPR:
0.63
APR:
0.13
Get ready to be penetrated by Fnatic in Cologne as always ;) <3
2015-08-08 14:35
or NiP :D
2015-08-08 14:37
Lol no..
2015-08-08 14:37
They always shined in majors, will mainly depend on friberg/f0rest perf.
2015-08-08 14:39
#107
TaZ | 
Poland rolin' 
They like big stacks of money for friburgers!
2015-08-08 15:17
Didn't you win Cologne tickets?
2015-08-08 14:44
#119
KRIMZ | 
Germany Mortak 
yeah it was him
2015-08-08 15:32
yeah was him it
2015-08-08 16:51
#153
KRIMZ | 
Germany Mortak 
was him it yeah
2015-08-08 16:53
him was yeah it
2015-08-08 17:43
#171
KRIMZ | 
Germany Mortak 
it was yeah him
2015-08-08 18:01
him it was yeah
2015-08-08 17:43
nip have been in the final of every major and you bet against them?
2015-08-08 17:34
nip = 0
2015-08-08 14:38
People said that at the last major. They still went to the finals. Your argument is 0.
2015-08-08 15:22
DreamHack Winter '13: 100% final Katowice '14: 70% final Cologne '14: 60% final DreamHack Winter '13: 40% final Katowice '15: 30% finals Cologne '15: 5% finals Ain't.
2015-08-08 16:54
> dreamHack Winter '13: 100% final > dreamHack Winter '13: 40% final Choose one ;)
2015-08-08 18:40
Fokken '14 mate.
2015-08-08 23:55
And now what you say? :))) nip = 0
2015-08-23 18:47
#38
Australia glib 
Envy 3 - 0 Nip never forget
2015-08-08 14:38
Nv 3-0 TSM never forget
2015-08-08 14:39
#67
 | 
India Godz. 
you sure nip
2015-08-08 14:42
NiP? Are you still in 2014?
2015-08-08 15:08
*2013
2015-08-08 16:04
well... yea
2015-08-08 16:09
2015* Katowice was in 2015 if I remember correctly
2015-08-08 19:43
>implying NiP deserved to be in the final of Katowice 2015 pls stop
2015-08-08 19:54
#194
Sweden BBW 
i never get people like you. a win is a win. they've been in every major final. tsm deserve to be in finals? they never got past semis and they also cant win local/international lans
2015-08-08 21:35
VP deserved it tbh
2015-08-08 21:36
#198
Sweden BBW 
I want VP to win another major but i dont think they would've beat fnatic in finals. I doubt vp win next one but i'd be really happy about it
2015-08-08 22:07
C9 to win cologne
2015-08-08 16:10
this won't happen haha
2015-08-12 16:07
lol no NIP < CLG right now
2015-08-08 17:30
lol navi will win cologne
2015-08-08 14:37
Na'Vi have never been a match for Fnatic, always easy 2-0.
2015-08-08 14:37
RIP Englando
2015-08-08 15:21
I think you just forgot how to read.
2015-08-08 15:25
Lol you are right, im sorry
2015-08-08 15:34
i remember cologne 2014 when navi were so F*cking close to winning vs fnatic and then they got Comebacked because starix chokemeister leleleele
2015-08-08 15:46
#33
 | 
Spain akproxx 
tsm will rekt them and next envy will rekt tsm Kappa
2015-08-08 14:38
#40
 | 
Australia r1se2k 
fnatic suck
2015-08-08 14:38
Not for nV, who have always been 2-0'd by them.
2015-08-08 14:39
Not always, but Fnatic is beating them convincingly a lot of the times . Edit:Rip my English
2015-08-08 15:32
your mom suck
2015-08-08 14:40
your mom swallow
2015-08-08 15:28
how much ?
2015-08-08 14:38
umad TSM fanboy ? 3 - 0 <3
2015-08-08 14:40
You mad nV have never won a significant tournament where all top teams are present, EVER? Once as LDLC by bullying other teams, but never fairly :) You mad about the 0 - 100 stat they have in tier 1 tournaments? Salty?
2015-08-08 14:41
And have TSM ever won a tournament with all top teams?
2015-08-08 14:45
#87
 | 
Denmark clutchkongen 
yes TSM have won 3-4 tournaments where all the top teams were..
2015-08-08 14:57
Yeah, every tournament they have won the top teams has been present //fnaticfanboy
2015-08-08 17:27
#74
 | 
France Rod1_92 
you mad tsm never win major ? :D
2015-08-08 14:46
Haa lol. They won a major, which tsm will never do. They won MLG aspen as well. Coming back to tsm, they started playing well in February this year, after being bad for ages.
2015-08-08 14:47
being a top 3-5 team is not bad..
2015-08-08 15:47
yes now,but last year? they didnt win anything,and were lacklustre at most events.
2015-08-08 15:52
and you won tickets for cologne? please somebody steal them from this guy. so whiny i cant handle it man. the new envy will be good and here they were muuch better. deal with reality my friend and stop bitching like a little girl.
2015-08-08 16:18
lol so mad
2015-08-08 16:26
rofl u still mad about olofpass? get over it kiddo.
2015-08-08 17:34
#176
 | 
France Ospreyy 
What about MLG Aspen 2015, uh ? Sure there weren't any top teams there :>
2015-08-08 18:55
#191
 | 
Germany lawlig 
PJSalt
2015-08-08 20:50
someone is mad, btw 16 3
2015-08-08 14:41
lol fnatic got 2-0'd by cloud9
2015-08-08 14:46
lol c9 got fucking rekt by vp every time
2015-08-08 15:16
ye, but no adderall, no C9 /// sorry ADMINS, I pushed the wrong button, just woke up :O :( ///
2015-08-08 16:45
Ya c9 got rekt by VP the whole 2 times theyve played against them recently. What a great marker, kappa. And please dont be so nieve to think c9 were the only ones to ever take drugs during a tournament. If you do think that then you must be new to cs.
2015-08-09 19:52
Mad cause TSM bad
2015-08-08 14:46
ayyy
2015-08-08 15:26
Someone is mad cuz tsm got raped by a new lineup lol. 3-0 + lost their 4lives against envy Thats what i call a rape. ;) Denmark so bad rofl U just've been baguetted in the ass by them:) Sweden>France>Denmark
2015-08-08 16:05
fnatic beat tsm first lol
2015-08-08 17:26
nice
2015-08-08 14:35
nice
2015-08-08 14:35
#4
Norway osmm 
cool
2015-08-08 14:35
#5
CIS Ume 
Grats
2015-08-08 14:35
#6
 | 
Liechtenstein Chamele0n 
And TSM whine about not beeing invited to Dubai...
2015-08-08 14:38
#212
shox | 
Canada dB- 
TSM = Too Salty Men
2015-08-09 21:46
nice
2015-08-08 14:36
3ez5kenny
2015-08-08 14:36
Fun tournament! :>
2015-08-08 14:36
Doesnt make mouz look that bad afterall.
2015-08-08 14:36
great team imo, just not better than envy which isn't a thing to be ashamed of
2015-08-08 14:39
This nv team might even be better than fnatic if you look at individual skill.
2015-08-08 14:48
even if the two of them are on fire ?I dunno
2015-08-08 14:53
Would like to see a rematch of DH Winter at Cologne. No olofboost this time. (Yes I know they've played each other after that, not last major though.) This new lineup may be just what they need to be top2 again.
2015-08-08 14:59
without olofboost 2:0 nv was winning hard and olofboost is what saved fnatic
2015-08-08 15:30
Exactly.
2015-08-08 15:47
Nope.
2015-08-08 19:39
3-13 --> 16-13 so sad...
2015-08-08 19:05
2:1? Overpass last map they got raped on cache What are you talkin about?
2015-08-08 19:38
dont get mad mate sorry for making a mistake? its like a year ago
2015-08-09 00:03
how am I mad?
2015-08-09 05:29
it looked like it...
2015-08-09 11:32
#53
World Kobs 
+1
2015-08-08 14:39
true that.
2015-08-08 16:23
expected
2015-08-08 14:36
get rekt TSM baddies =DDDDDDDDD
2015-08-08 14:36
45k nice fucking job EnVy, Kenny getting laid tonight
2015-08-08 14:36
grats :)
2015-08-08 14:36
Rip tsm top2
2015-08-08 14:36
[*] karrigan
2015-08-08 14:36
Droopy is hilarious, loved the interview
2015-08-08 14:37
mouz winning 1 map vs envy and 1 close map GJ mouz
2015-08-08 14:37
kenny titan pic?
2015-08-08 14:37
KENNYPEX
2015-08-08 14:37
thanks envy for beating the shit of ouf tsm! awesome karma!
2015-08-08 14:37
KENNYS BICEPS, GGWP
2015-08-08 14:37
nice
2015-08-08 14:37
Salty TSM fans hahahah
2015-08-08 14:38
Mouz deserved more... shitty format.
2015-08-08 14:38
They screwed themselves up tbh since they chose TSM vs SK matchup. If they chose TSM vs Renegades, renegades would be out and then if they played vs SK next match and won they could have gained third place although TSM might still go for TSM vs Mout matchup and then SK would be third lol.
2015-08-08 15:03
If mouz had chosen tsm vs rene, this fat ugly karrigan tard would have chosen envy vs mouz again. But mouz chose tsm vs sk because they teamed up and karritard was fucking mouz over all the time by letting them always play vs envy.
2015-08-08 15:09
yehhh it looked like its gonna be a fun format but its weaknesses showed right away lol It might be better if there would be more teams though.
2015-08-08 15:12
mouz is not good enough , at least now. just stop whining , i mean every team had the chance to win it all, so if mouz would be better they wouldve won right? i like all the teams but my god german community is the most whiny ive ever seen
2015-08-08 16:21
Yay
2015-08-08 14:38
NV2STR
2015-08-08 14:38
#39
 | 
Europe mtn_ 
NV coming off strong just as they did with their first lineup. Really looking forward to see if they keep their consistency up!
2015-08-08 14:38
Looks like gob b was right. TSM had no balls, but it appears they had no balls for a reason
2015-08-08 14:38
#44
 | 
Russia Reph 
god KennyS
2015-08-08 14:39
#45
 | 
Russia KygecHukx 
karrigan kappa
2015-08-08 14:39
#48
 | 
Hungary ayeitsastro 
This was an awkward tournament, imo tho'.
2015-08-08 14:39
Looks like Kenny will be emptying his magic stick tonight hehe
2015-08-08 14:39
Apex ready to receive it
2015-08-08 14:42
#52
 | 
Czech Republic exi77 
wp EnVy, TSM didnt play because they dont want to win this tournament, they dont care about IEM... Cologne will be easy for them! I hope.. :D
2015-08-08 14:39
#55
World lrf 
Envy looking scary. Destroyed TSM this tournament. WP!
2015-08-08 14:40
#57
 | 
France rsi_rise 
Congratulations!
2015-08-08 14:40
congrats to kenny and apex for finally winning something! They deserve it!
2015-08-08 14:41
#63
 | 
India transformer 
+1
2015-08-08 14:41
+1
2015-08-08 15:51
expected...
2015-08-08 14:41
#64
 | 
Brazil NaScene 
gr8 b8
2015-08-08 14:42
Not expected
2015-08-08 14:42
Haha told ya - EnVyUs would be stronger than ever! Now they're extremely balanced, they have no weak links. Happy achieved impressive results, even having several weak links (like GMX+Uzzziii @ DHW-2013 or Maniac+Uzzziii @ ESL Cologne 2014), he won a major with SmithZz, he just knows, how to achieve great results, and now finally he has this lineup. I don't see them defeating fnatic though, but they're solid top2 for now, I'm 100% sure about that. On the other hand, TSM were pretty damn low if you ask me. karrigan and device missed so many easy shots, device seems to recall, how to choke in important matches. Hopefully they find out, what makes them suck so hard, and fix it before the major. Btw, Happy didn't look happy, he "highfived" apEX with no enjoyment, what's wrong?
2015-08-08 14:46
2015-08-08 14:48
lol happy and apEx <3
2015-08-08 20:34
#79
 | 
Bulgaria _Jonathan_e 
easy 3 euros for me GZ envuys <3
2015-08-08 14:47
#81
 | 
France Rod1_92 
Apex openning monster
2015-08-08 14:47
ez win, TSM losing grip of Top 3 ranking.
2015-08-08 14:47
No match, just too easy.
2015-08-08 14:48
Expected
2015-08-08 14:51
wp played to them =D
2015-08-08 14:52
Haha. $5k travel expenses to come from australia to europe and back. That would barely cover it.
2015-08-08 14:56
they are in bootcamp for cologne
2015-08-08 15:00
uk haha.
2015-08-08 16:35
hltv why no stats?
2015-08-08 14:57
you'll get the stats soon enough
2015-08-08 15:02
#172
mir | 
Serbia Krimzynn 
Tgwris is not here so no stats because he is manually doing them
2015-08-08 18:37
#96
 | 
Germany sleezy 
rng 3rd place although mouz played so much better, yeah this shows how good this format is. inb4 mouz fangay is mad comments inc
2015-08-08 15:03
#98
 | 
Turkey powergs 
NaVi top2 confirmed and brace yourself for Thoorin nV top2 list
2015-08-08 15:07
most fixed tournament ;) pussy community voted 3 best maps in row for envy so ez. dd2/mirage/train will be 3-0 for tsm
2015-08-08 15:09
hahaahaha cry more.
2015-08-08 15:13
lol,what an excuse.
2015-08-08 15:56
#180
 | 
Greece her-1g 
it wasn't fixed. it was the format like that. cry over your lost skinz boy
2015-08-08 19:29
so what ? TSM playing on their best map would have been more legit ? how much ?
2015-08-08 22:57
Now finally I see kennyS happy, he's at last in a team, that can support him. I'm happy for him and apEX.
2015-08-08 15:32
expected. the map picks heavily favored nv. lets see how well they do in a real tournament
2015-08-08 15:33
nt nip fanboi
2015-08-08 15:55
EnvyUs <3
2015-08-08 15:38
kennyS and apex earned more (prize) money in one month than in the last twelve months (or so) with Titan. WP, nV!
2015-08-08 15:42
that KennyS 1v2 on Cobble...i don't even
2015-08-08 15:52
Esl one cologne will be best major
2015-08-08 15:58
Inb4 nV becomes #2 on thorins ranking
2015-08-08 16:01
Well, this tournament was shit because of the schedule...shit shit shit, some people do work
2015-08-08 16:27
Although I am a fnatic fan, but envyus are playing so well it will be very tough for fnatic to win esl cologne!
2015-08-08 16:46
LOL kennyS and apex got more money in one month than they earned last year playing cs.
2015-08-08 16:46
wp Envy.
2015-08-08 17:05
good prize for frist
2015-08-08 17:29
free win xdD
2015-08-08 17:40
even more excited for ESL cologne now, will be interesting to see how nV will do especially against fnatic
2015-08-08 17:43
gz
2015-08-08 17:53
Ez rng 3rd
2015-08-08 18:37
gg
2015-08-08 18:46
gg ez
2015-08-08 19:09
#179
 | 
Greece her-1g 
they showed huge potential, envyus. I don't know if they are better than fnatic but they seem solid and unpredictable
2015-08-08 19:28
#181
shroud | 
United States HowToK 
Since TSM lost to titan so many times; now that nV is half titan, does that mean that TSM is now weak to nV? :D
2015-08-08 19:37
congratz
2015-08-08 19:39
gratz. happy to see them back on track with new lineup!
2015-08-08 19:42
KennyS is so happy that he finally was able to win something, its amazing to see!
2015-08-08 20:55
kennyS smiling 1st time nice
2015-08-08 21:12
#197
 | 
Macau fAKEEEE 
Here we go again... LDLC in his debut with new lineup... GOGO envyus.
2015-08-08 22:06
Let's go C9!
2015-08-08 23:42
frenchies are back! perfect time to be refreshed and focused right before a major. Wouldnt be surprised if they made the finals with this momentum. Id max bet them all the way
2015-08-09 01:10
#207
 | 
Romania mitzabzzz 
kenny has a titan jersey in the pic :)
2015-08-09 15:16
will get_rekted by fnatic
2015-08-09 16:07
EZ ENVY! TSM FUCKING BALL SHIT. STUPID KIDS WHO HAVE FEW LUCKY WINS!!!!!!!!!
2015-08-09 19:14
#213
 | 
Brazil seltinn1 
I said it kennys will play better in envyyus and they laughed about me lols gj nV
2015-08-09 23:17
Login or register to add your comment to the discussion.