allu to try out for Liquid

Liquid have just announced that Aleksi "allu" Jalli will be trying out for the team in the Road to Las Vegas matches.

In the last few days speculations have emerged about Aleksi "allu" Jalli potentially moving to North America to play for one of the top teams in the region, with Liquid being the biggest possibility.

With CLG recently announcing the departure of Pujan "FNS" Mehta, a lot of attention around the Finn has shifted towards that direction, although it seems like the first assumption will be the correct one.

Liquid have just announced that allu will be playing for the team in Jacob "FugLy" Medina's stead in the online qualifier for E-LEAGUE's Road to Las Vegas, which has started only moments ago with CLG and SPLYCE in the first quarter-final.

When contacted about the announcement, Liquid's head coach James "Jame^s" O'Connor has confirmed to HLTV.org that allu will be playing for the team for a tryout period only, at least for the time being.

When a player of Allu's caliber became available it caused us to re-evaluate the roster.
4m 4 minutes ago
 James O'Connor
 Both he (Allu) and Liquid are seeing if it's a fit. We'll keep you posted!
"When a player of Allu's caliber became available it caused us to re-evaluate the roster. Both he (allu) and Liquid are seeing if it's a fit. We'll keep you posted!" O'Connor told HLTV.org.

Liquid's roster for Road To Las Vegas is:

United States Eric "adreN" Hoag
United States Spencer "Hiko" Martin
United States Nick "nitr0" Cannella
United States Jonathan "EliGE" Jablonowski
Finland Aleksi "allu" Jalli 

United States Jonathan 'EliGE' Jablonowski
Jonathan 'EliGE' Jablonowski
Age:
21
Team:
Rating 1.0:
1.07
Maps played:
998
KPR:
0.75
DPR:
0.69
APR:
0.16
Canada Pujan 'FNS' Mehta
Pujan 'FNS' Mehta
Age:
26
Team:
No team
Rating 1.0:
0.89
Maps played:
772
KPR:
0.61
DPR:
0.69
APR:
0.14
United States Spencer 'Hiko' Martin
Spencer 'Hiko' Martin
Age:
28
Team:
Rating 1.0:
1.04
Maps played:
898
KPR:
0.68
DPR:
0.62
APR:
0.14
United States Nick 'nitr0' Cannella
Nick 'nitr0' Cannella
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
1.02
Maps played:
1025
KPR:
0.70
DPR:
0.67
APR:
0.15
Finland Aleksi 'allu' Jalli
Aleksi 'allu' Jalli
Age:
26
Team:
Rating 1.0:
1.10
Maps played:
1271
KPR:
0.75
DPR:
0.64
APR:
0.11
United States Eric 'adreN' Hoag
Eric 'adreN' Hoag
Age:
28
Team:
No team
Rating 1.0:
1.00
Maps played:
597
KPR:
0.67
DPR:
0.65
APR:
0.15
United States Jacob 'FugLy' Medina
Jacob 'FugLy' Medina
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
936
KPR:
0.68
DPR:
0.65
APR:
0.13
gl
2015-12-16 01:22
GL Allu :)
2015-12-16 16:56
New BOT team
2015-12-17 09:20
NOICE
2015-12-16 01:22
n1
2015-12-16 01:22
SIIICK!
2015-12-16 01:22
#6
 | 
Netherlands EJVN 
lol
2015-12-16 01:22
well well
2015-12-16 01:23
#8
 | 
Estonia Gaborik 
dd
2015-12-16 01:22
noo :( there goes my hope that the team will somehow stay together :(
2015-12-16 01:23
fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
2015-12-16 01:26
glyyyyyyyyyyyyyy
2015-12-16 02:08
wp
2015-12-16 15:50
why on earth would you want a shit team to stay toegther
2015-12-16 01:29
American logic, stick to it and you will make it. They learn that in highschool.
2015-12-16 07:16
"Go big or go home boys."
2015-12-16 08:13
Maybe this is hard to understand, but my reason about why I want them to stick together might not be based on them being or becoming the best team once again.
2015-12-17 18:43
a) they are not a shit team b) because I like all the players and enjoy seeing them play in one team
2015-12-17 18:39
#412
 | 
Sweden wyv0 
Uh maybe they want to be better
2015-12-16 12:06
maybe... so? Am I not allowed to hope for them to stick together, because I like the team the way it is?
2015-12-17 18:41
#575
 | 
Sweden wyv0 
fag
2015-12-17 19:08
?
2015-12-16 21:03
what is so hard to understand in my post? why the question mark?
2015-12-17 18:42
I wasn't sure if you were talking about allu joining the team causing them to break up or if you want the original line up to stay together. Seems like you want the original line up though. Problem is they had plenty of time to vibe and win and just couldnt really get the results they wanted. Doesn't matter though, they lost to a tier 3 mash up of players, doesn;t seem like a solid start but we cant judge them for one game..
2015-12-18 17:09
Ohhh I understand. No, I meant the current NiP lineup. I would like those guys to stay together.
2015-12-22 00:15
+1 Regardless of whether they take first, they have constantly been one of the best teams in the world. No one can dispute that simply based on results. They have stayed in the top ten since the beginning and they are friends who enjoy playing together, well most of them obviously. :)
2015-12-22 17:36
LOL
2015-12-16 01:22
#11
Switzerland ccJJ 
pretty expected
2015-12-16 01:23
#12
 | 
Turkey Yossi_Kohen 
wtf
2015-12-16 01:23
#13
 | 
Brunei br0ks 
nice edit: GL allu =D
2015-12-16 01:23
ez finland
2015-12-16 01:23
#15
 | 
Sweden larsbananas 
Noice?
2015-12-16 01:23
#16
Denmark AnJ 
expected
2015-12-16 01:23
rip
2015-12-16 01:23
1337z0r
2015-12-16 01:23
#20
Sweden eafn 
>leave team that never wins anything >join team that never wins anything allu logic
2015-12-16 01:23
#56
 | 
Finland kommunisti 
Limited options...
2015-12-16 01:26
Allu right now youtu.be/TeXatquVqAc
2015-12-16 01:29
#92
 | 
Finland kommunisti 
indeed
2015-12-16 01:31
liquid were best team NA with a really bad awp, with a good awp they can be top 8 world easily. even more if they get their shit together
2015-12-16 01:32
This team with Allu can't be any worse than any team with Friberg.
2015-12-16 01:34
GOD Allu will finally have a place to stay #RipInNIP
2015-12-16 02:10
people like to be challenged in life sports (or e-sports) wouldn't exist if people could just always join winning teams...
2015-12-16 02:50
Tbh this is the best option available for him and I'm glad he took it
2015-12-16 16:57
"correction >leaves shit team >joins better team
2015-12-16 07:17
Money talks, tard.
2015-12-16 07:19
WTF
2015-12-16 01:23
#22
Thorin | 
United Kingdom DyLanoo 
ALLU<3 GOD
2015-12-16 01:23
ahahahahhahahaha rip allu
2015-12-16 01:23
wow
2015-12-16 01:23
I hope NA teams don't just throw in the towel and start picking up Euros so they can finally win.
2015-12-16 01:24
You know what will be the first thing ignorant HLTVers say? "hurr durr, you only won because of EU guys" "EU to carry NA" etc etc. In other words, you can't win with this sort of people.
2015-12-16 01:57
You mean like in every sport in the world where every team picks up international players to get better and compete with the best? Don't strive for greatness??
2015-12-16 07:18
I have said it time and time again. The only way for the NA scene to comeback is by investing in the tier2 EU market. With these changes, I suspect FugLy will go to CLG, which is a big upgrade.
2015-12-16 14:04
expected
2015-12-16 01:24
Hey lmao they needed an awper... thank god Adren was so awful.
2015-12-16 01:24
Allu potato English Inc
2015-12-16 01:24
#70
 | 
Estonia swag420weed 
youtube.com/watch?v=FQg6XifYgUo youtube.com/watch?v=dIPT-siNEyU What is wrong with his English? He is just quiet...
2015-12-16 01:29
His accent sounds strange to me Just like the way he pronounces some stuff (I overexaggerated it with potato rip)
2015-12-16 01:30
I get what you mean but all finnish people sound like that, except for natu who speaks really well
2015-12-16 02:00
and lurppis and many others
2015-12-16 07:44
#340
 | 
Finland Acoz 
"all finnish people sound like that" Well not at all it's mostly the ppl that speak finnish only the 600k swedish speaking finns does actually have a great accent :)
2015-12-16 08:37
u think the swedish accent is great? sounds so girly
2015-12-16 10:53
#397
 | 
Finland Acoz 
(swedish speaking finns) we don't sound like horny little girls when we speak...
2015-12-16 11:14
well if you sound anything like a typical swede talking then you pronounce words pretty girly
2015-12-16 11:38
#403
 | 
Finland Acoz 
we don't.
2015-12-16 11:39
#407
 | 
Finland Acoz 
lmao
2015-12-16 12:01
better than surrounded by sweedooo language while he in nip
2015-12-16 03:47
the inverviewer is worst :P
2015-12-16 09:38
lol gg
2015-12-16 01:24
gl allu
2015-12-16 01:24
#33
 | 
Spain akproxx 
rip career
2015-12-16 01:24
they replaced the wrong player
2015-12-16 01:24
agreed. but adreN will become rifler as he doesnt like to awp t side, and stay IGL. Allu picks up awp. Sad to see Fugly go if he does.
2015-12-16 01:25
who is allu replacing ?
2015-12-16 01:27
fugly
2015-12-16 02:41
tx
2015-12-16 02:41
adreN might not be a good awper but he's a pretty good IGL. I think that dropping fugly was the better move.
2015-12-16 02:56
#265
Kaze | 
Malaysia Swattax 
better off dropping elige
2015-12-16 05:20
I don't think dropping the dual entry fraggers would be a good idea... EliGE and nitro together are awesome working in tandem to clear sites. I think if you were to remove one, the other wouldn't be nearly as effective.
2015-12-16 05:26
I don't think Liquid want to take on the coaching role as the igl. Imo fugly was what kept that team together, we'll see, but now Hiko can finally lurk, which is good I guess. adren isn't that bad of a rifler either
2015-12-16 03:11
Adren will probably anchor sites and or play the bitch spots on ct side. ( fugly was performing horribly internationally, has something like a 0,91 rating I think this is the right call as of rn but in the future is adtem good enough of an igl and player...
2015-12-16 17:03
rip liquid
2015-12-16 01:24
he will be a good awper cuz NA scene is shit and he is shit but is better than NA no offense 4 muricans <3
2015-12-16 01:24
When Allu played on Mouz, I think that's when he was utilized the best. A really dynamic player, is good with the rifle and can single handily win rounds w/ the AWP. I think Liquid runs a similar system: a lot of 5-rifle setups using an AWP as a change of pace, so I would fully expect Allu to excel on Team Liquid. Plsplspls doitforNA
2015-12-16 01:25
#54
Brazil nnz 
+1
2015-12-16 01:26
this
2015-12-16 08:45
For those asking why -Fugly and not -Adren for these matches, it's because if Allu signs, Adren would stay for IGL. He doesn't even like to awp t-side, so Allu would pick up the awp both sides and Adren would move to rifler on both sides as well as staying IGL. Sad to see Fugly go if this is permanent. Perfect world IMO for Liquid: -AdreN +Allu Nitr0 becomes IGL (he said in an interview from a few days ago that he's going to start helping Adren with IGLing)
2015-12-16 01:25
AdreN is not playing for Liquid it's adreN man
2015-12-16 01:27
sorry I confuse HellRaisers all the time with Liquid Kappa
2015-12-16 01:29
or even better: -GBJames +Adren as coach +allu awper Nitr0 becomes IGL
2015-12-16 01:28
no player whos still able counter strike would voluntarily move into the coach position so, i doubt that will ever happen until players get really old and its the only thing they can do.
2015-12-16 01:35
I doubt it would happen as well. This is just a "perfect world" opinion of mine.
2015-12-16 01:40
They get an equal cut of the paycheck as players do don't they? It's pretty much like getting paid to watch others succeed while you only have to pretend like you're doing something... or am I wrong.
2015-12-16 05:28
no you don't get paid the same
2015-12-16 18:53
I think that would just worsen liquid, as nitr0 wouldn't be as effective of an entry fragger if he also had to tell people what to do all the time... What say you? I'm just picturing flusha and his drop off since he started calling. IGLing seems to ruin peoples fragging potential lol
2015-12-16 05:29
ya that's what I feared. Oh well. I mean it's worked 3/3 tournaments so far for fnatic.
2015-12-16 05:52
#42
Brazil nnz 
unexpected ! gl allu, liquid have great potential, hope you guys do good
2015-12-16 01:25
Thank you! I had to thank you since most Brazilians are salty after the whole "fair play" controversy lol
2015-12-16 01:26
#233
Brazil nnz 
Yeah i know.. it really did felt that liquid could have replayed that round but either way i understand their choice.. admins should have took the decision since it's a rare thing to happen. But most brazilians will be the huehue stereotype and the blind fanboyism hahahah.. i am a LG fanboy and get angry a lot against Liquid but that is mostly because LG always struggle against them xD They really have potential and have been improving a lot on lan.. hope they will get even better and show that NA are top tier also
2015-12-16 03:09
#44
 | 
Sweden Donger89 
GL Redbull
2015-12-16 01:25
#45
 | 
Brazil wdks 
aaaaaaay lmao
2015-12-16 01:25
Wh- what?! It wasn't a joke? What now? C9 HUNDEN?
2015-12-16 01:25
#PrayForHunden
2015-12-16 01:30
#49
allu | 
Pakistan y0nes 
TORILLE
2015-12-16 01:26
#52
Ukraine eved 
Hhahahahhahahahah
2015-12-16 01:26
WHADAP NOW SWEDES WOOOOOOO
2015-12-16 01:26
What? It's a burger team, not a Swedish team.
2015-12-16 01:35
Indeed. Swedish teams lost their second best awper now.
2015-12-16 01:44
Oh, okay. But you forgot the fact that even forest, his own team m8, is a better awper.
2015-12-16 02:20
totally not true, my friend.
2015-12-16 12:52
Top kek, are you only watching highlights or actual games where he misses 7/10 shots with the awp ?
2015-12-16 14:22
and adren is still on this team, rofl.
2015-12-16 01:27
AYY LMAO
2015-12-16 01:27
expected
2015-12-16 01:27
-adreN +Allu
2015-12-16 01:27
CogPhamp
2015-12-16 01:28
Are those burgers only for fatmericans or allu can actually eat them?
2015-12-16 01:29
Why would you want a BOT in your team?
2015-12-16 01:29
wtf
2015-12-16 01:29
#79
 | 
Brazil woody77 
CLG: -FNS +ADREN LIQUID -ADREN +ALLU Conquest +FNS
2015-12-16 01:30
Complexity FNS
2015-12-16 06:44
wait is he playing from europe? rip 150+ ping
2015-12-16 01:30
No he is moving to australia to play. He wants higher ping
2015-12-16 01:36
he should move to antarctica or he should consult putin and fly to the international space station for some truly astonishing ping
2015-12-16 01:50
+1 for spacestation
2015-12-16 06:14
GOD ALLU !!!!
2015-12-16 01:31
people writing "rip allu" lmao gonna make 2x as much money in liquid than in nip, u uneducated fuckerinos
2015-12-16 01:31
#99
 | 
Sweden Donger89 
+1
2015-12-16 01:33
+1
2015-12-16 12:58
+1
2015-12-16 20:17
BOT ALLU = GOD ALLU in 'murika
2015-12-16 01:31
GOD ALLU
2015-12-16 01:31
AHAHAHAHAH
2015-12-16 01:31
Now go help him pls )) jOELZ to Liquid next
2015-12-16 14:52
Join him!!!!
2015-12-16 15:22
rip allu
2015-12-16 01:31
Rofl this is actually a good option for Liquid. He probably should've replaced Adren though.
2015-12-16 01:33
that's true. but adren is fine igl, and should be fine rifler as well. now he just needs to be secondary awper, picking it here and there mostly on ct side. sounds fine on paper.
2015-12-16 08:57
ITS A PRANK BRO surely??
2015-12-16 01:33
-Elige +allu -seangares +Elige
2015-12-16 01:33
LOL
2015-12-16 01:33
Allu's chances got LIQUIDated :((
2015-12-16 01:33
GL ALLU
2015-12-16 01:34
GOD ALLU
2015-12-16 01:34
Wow amazing for allu, I hope NiP are shitting themselves if they get beat by liquid
2015-12-16 01:35
#113
 | 
Sweden Donger89 
try out really
2015-12-16 01:36
wtf? FugLy is a fucking great player. I hope he goes C9 instead
2015-12-16 01:36
Fugly hasn't been playing too good recently whiles adren has picked up the weight
2015-12-16 01:38
lol..
2015-12-16 01:52
It's true ;)()
2015-12-16 01:53
lol.
2015-12-16 01:37
Yes! Allu is one of my favorite players and he's funny af
2015-12-16 01:37
much easier to get to ESEA ESL finals also :D
2015-12-16 01:37
#137
 | 
Estonia swag420weed 
allu will be getting paper
2015-12-16 01:46
Line-up Team Liquid: Aleksi "allu" Jalli Spencer 'Hiko' Martin Nick 'nitr0' Cannella Jonathan 'EliGE' Jablonowski Eric 'adreN' Hoag
2015-12-16 01:38
and chuck norris as coach ;->
2015-12-16 03:49
so Fugly out? why fugly?
2015-12-16 01:38
#122
 | 
Argentina YH!one 
WTF HAHAHAHA gl god allu
2015-12-16 01:39
lolol
2015-12-16 01:39
Allu = TOP 1 NA! ALLU <3 I LOVE YOU <3
2015-12-16 01:40
Liquid top 1 NA
2015-12-16 01:40
FugLy was great, weak link in Liquid is adren...
2015-12-16 01:42
Last time someone "Tried-Out" for Liquid? Hiko played like a month straight with them then signed :D :D :D :D :D
2015-12-16 01:42
New Evil Geniuses?
2015-12-16 01:44
Allu playing from finland?
2015-12-16 01:44
He left NiP for this shit?
2015-12-16 01:44
highly doubt it was his choice to leave nip, regardless of what the press release said
2015-12-16 02:53
Ah, fak :/ Not a massive fan of liquid.. But i really like allu.. I would be cheering for allu, not the team :/
2015-12-16 01:44
nice TOP 3 NA
2015-12-16 01:45
#139
jOELZ | 
Finland stubey 
uhmmm
2015-12-16 01:47
nooo allu, why play for na teams?
2015-12-16 01:47
From one 5k decoy to two decoys, wrong player to replace rip
2015-12-16 01:51
-AdreN
2015-12-16 01:49
#147
 | 
Estonia swag420weed 
So does he play with 160+ ping from Finland? Or goes to US?
2015-12-16 01:51
I suppose he'll move to NA, don't u?
2015-12-16 01:53
#168
 | 
Estonia swag420weed 
for try out I mean
2015-12-16 01:59
I think hiko tweeted that allu will be playing from finland.
2015-12-16 17:20
#491
 | 
Estonia swag420weed 
Ez lag, but vs t5 na not problem
2015-12-16 17:32
#148
 | 
United States tranmamba 
ez 4 allu
2015-12-16 01:51
damn, liquid will be nuts with allu
2015-12-16 01:52
this is sick, gl allu
2015-12-16 01:53
rly gonna raise the bar in NA
2015-12-16 01:53
I REALLY HOPE THIS IS JUST LAST CHANCE FOR ADREN. IF HE SUCKS MORE THAN ALLU, HES DESERVES TO BE CUT THEY SHOULD NOT KICK OUT FUGLY, HES THEIR KRIMZ
2015-12-16 01:55
nice nice nice !!!
2015-12-16 01:55
#160
kNgV- | 
Brazil vicTHOR 
gl in a tier 3 team
2015-12-16 01:56
Go Allu, cant wait To See You At A American Lan
2015-12-16 01:57
EXPECTED /close
2015-12-16 01:58
adren still in the team? so they will play 4v5 as always, but allu should be used to it because he played with friberg for so long
2015-12-16 01:59
#377
allu | 
Finland broxi 
that is true.
2015-12-16 10:16
It will be an improvement but the main reason liquid struggle like they do is beacuse adren.
2015-12-16 01:59
#170
 | 
Estonia swag420weed 
-adren +GTR
2015-12-16 02:01
#171
 | 
Belarus Starvoid 
rip fugly
2015-12-16 02:01
just found my new fav na team
2015-12-16 02:01
its unfair as fuck for fugly. He was one of the most consistent ones.
2015-12-16 02:02
Loooool
2015-12-16 02:05
great!!! allu vs skadoodle
2015-12-16 02:07
#182
 | 
Estonia swag420weed 
skadoodle been shit for months...
2015-12-16 02:10
liquid top 1 NA, probs top 7 world now
2015-12-16 02:07
nice
2015-12-16 02:10
need to get rid of adren. not fugly lol
2015-12-16 02:10
#190
 | 
Canada x00x 
adren alot better than fugly, already been proven
2015-12-16 02:15
Well at least they have a solid awper now and adren can stop and focus on calling.
2015-12-16 02:11
#186
 | 
Japan kitzune 
gl
2015-12-16 02:12
dis is very gud!
2015-12-16 02:14
LOL
2015-12-16 02:14
#191
RpK | 
Iceland pumtac 
Gl allu, top 1 NA inc
2015-12-16 02:15
Guys chill allu is gonna create team with pronax in 2016. its obvious
2015-12-16 02:24
if it is an improvement then a tiny one
2015-12-16 02:26
#198
BDSM | 
United States Alinity 
what ? hahahahaah
2015-12-16 02:30
"When a player of allu's caliber" LOL Paying dat liquid money for a decently coded bot is worth I guess
2015-12-16 02:33
[*] G2 allu.
2015-12-16 02:34
#205
felps | 
Brazil Fr4m3 
with SA and EU players, maybe now NA can beat some EU teams
2015-12-16 02:38
gl allu in NA he is to low to play in europe anny serious team never pick this trash suomi perkelelelelel
2015-12-16 02:39
He was still the second best on NiP after getright at the last tournament
2015-12-16 08:37
Are you kidding? lmaoooooooooo
2015-12-16 02:38
#209
 | 
Estonia swag420weed 
still need to -adren
2015-12-16 02:41
#213
 | 
Poland adriannB 
I would rather remove adren not fugly, but its only my opinion.
2015-12-16 02:43
he leaves nip to join liquid...... what in the...
2015-12-16 02:48
Money talks, boi
2015-12-16 06:35
#225
NBK- | 
Estonia BlameS 
why would someone leave a better team to join a team that's outside top10.
2015-12-16 03:01
WHAT?????
2015-12-16 03:08
Finally when allu leaves NiP and NiP add a new awper all of the critics will realize friberg and xizt aren't the problem
2015-12-16 03:09
friberg not the problem....u made my night bro he is literally dead weight for now almost 15 months, he is done for competitive csgo for a long time
2015-12-16 03:23
+1. some ppl just stubborn enough to understand that.
2015-12-16 20:20
you don't realize that a player isn't rated by how many frags they have, different roles mean different amount of frags automatically
2015-12-16 22:03
hope they let allu play like he played in mousesports, BEASTMODE
2015-12-16 03:17
#238
 | 
World Buick 
L O L O L O L O LMAO
2015-12-16 03:17
rofl adren should be the one removed. he's deadweight
2015-12-16 03:20
LOL WTF!! Allu is fluent in english? unexpected, GL
2015-12-16 03:20
Finally Allu gets to play on a better team. Congrats to him!
2015-12-16 03:26
#245
 | 
Serbia whoa!! 
Rofl,shitquid > Nip #hltv confirmed
2015-12-16 03:30
poo in the loo
2015-12-16 03:49
Let's hope getting the AWP off of AdreN actually changes their gameplay. Having 3-4 talents on your team not performing always seems to come down to shit tactics, just saying.
2015-12-16 03:28
wow
2015-12-16 03:32
LOL
2015-12-16 03:49
#254
 | 
United States ViKaLiBuR 
Why'd they get rid of FugLy? Fucking get rid of EliGE. He isn't committed to CS:GO like the other 4, and he is in between CSGO and his school. Plus he's an onliner.
2015-12-16 04:05
well elige graduated from hogwarts top of his class. he is a full time scholar now.
2015-12-16 04:12
#258
 | 
United States ViKaLiBuR 
LOL I believe you. EliGE does look like the smart kind of guy. Like hose Canadians off South Park!
2015-12-16 04:19
#255
 | 
Finland 2op 
well well...
2015-12-16 04:07
cool :) NA need to get good EU players, niko for c9 would be nice
2015-12-16 04:09
#259
 | 
Finland no_man 
allu is the finnish player but the liquid he is the north american stars.
2015-12-16 04:22
#378
allu | 
Finland broxi 
cu after week
2015-12-16 10:17
#488
 | 
Finland no_man 
1 reply = 1 respekt 1 ignore = yes
2015-12-16 17:16
what the fuck Fugly is one of the best anchors in NA. Retarded choice. Put Adren behind the other five players so 1. we don't have to see him awp ever again 2. he can focus on what he's actually good at, calling
2015-12-16 04:33
#261
Dosia | 
Russia cann0n 
wot ? something is gonna be Ript
2015-12-16 04:35
#264
Xyp9x | 
Denmark STATiC^ 
I would rather see.. - AdreN + Allu Why get rid of Fuqly? lmao.
2015-12-16 05:08
#266
Kaze | 
Malaysia Swattax 
gj replacing the 2nd best player on the team
2015-12-16 05:21
Adren should have been let go. Allu is much better at awping than him
2015-12-16 05:21
Can I drink the red bull?
2015-12-16 05:22
These ones are only for commercial, sorry
2015-12-16 14:21
#273
AdreN | 
Russia Sonfire 
GLGLGLGLGLGLGL<3
2015-12-16 05:37
-adren +fugly
2015-12-16 05:43
NA move is the best option for allu. Nothing in Finland for him and the options for other top tier teams in Europe are very limited. Mouz could have been a possibility but they are not top tier. NA would be a great chance to get some great experiences, see the world more and maybe even get some great results if he fits in well. Really hope it works out.
2015-12-16 05:44
INCOMING NA ALLU 4Head
2015-12-16 05:53
#281
ton | 
Brazil FavelaJz 
lets go allu !! glhf
2015-12-16 06:00
bad decision, liquid is a bunch of losers, with all respect to adreN and Hiko, but they are streamers, youtubers. Not players, not
2015-12-16 06:06
#283
method | 
United States f0xes` 
No one needs to say "good luck" to allu. This is his choice, lol. Regardless of what people may or may not think of him after his time in NiP, this dude will utterly fucking annihilate any and all comers in NA. If Liquid can suck his dick good enough they will be privileged to have a player as good as allu. Too bad adreN is still on the team though. Dude legit sucks.
2015-12-16 06:13
when AZK is unbanned, i hope they move adren to calling from out of game, let hiko do mid round calls.
2015-12-16 20:23
fugly over adreN, yeah makes sense lmao
2015-12-16 06:24
Well yeah, a team like this needs an IGL for guidance. Same as C9, now that they don't have Sean holding their hands they don't know what the hell to do in games lol.
2015-12-16 06:31
team like Liquid could pay somebody to do IGL as coach, only reason why adreN isnt cut is because he is friends with Liquid CEO
2015-12-16 06:34
Leading from a coaching position isn't the same as leading in-game. Strat calling wouldn't be affected but mid-round calling would be much harder. I don't know if Liquid has someone else that could call mid-round but if they don't it makes no sense to move adreN to coach.
2015-12-16 06:39
well he isnt some sort of master mind any mediocre caller would fit in his position well, yeah It doesnt make sense, same as cutting obviously better player for another dedicated awper
2015-12-16 06:45
Another dedicated awper? The only reason adreN has been awping is because they don't have anyone else that wants to do it. Now adreN will only rifle and allu will be awping full-time.
2015-12-16 06:50
#286
Poland MJP 
gl allu
2015-12-16 06:25
EMERGERWD
2015-12-16 06:26
#288
 | 
India RrOuTe_FoRcE 
He would be top fragging all day. He was already good with nip. NA awpers would get owwwned. Liquid na top1 if only of course he actually joins..
2015-12-16 06:28
But Fugly is good :/
2015-12-16 06:29
Huh, interesting.
2015-12-16 06:30
Gl!
2015-12-16 06:34
what the fuck?? Replace adren and not fugly!
2015-12-16 06:34
Add me to the -adren +fugly camp.
2015-12-16 06:38
I read somewhere that adren and the org-owner are friends, so assume that would be the reason fugly is 8<
2015-12-16 06:40
Ez 120 ping
2015-12-16 06:45
What a major step down LOL.
2015-12-16 06:48
#309
CHEDEL | 
Switzerland CHEDEL 
really ? I don't really think so, he's into one of the best US team, he's paid probably more than he was in NIP and he'll live in the US. Worth it if he wanted to change his background ;)
2015-12-16 07:04
Nip is shit and they're still leagues better than Liquid lmao
2015-12-16 09:05
#371
CHEDEL | 
Switzerland CHEDEL 
look, Allu maybe doesn't want to stay in europe.. He probably wants to change location, liquid are based in LA right ? Summer all year arround and stuff. As i said, he'll probably earn more money in Liquid than NIP. NA scene seems to me "more chill"(?) than europe's one. He'll not have big ass pressure on him etc If i had that chance... wait a CLG slot is open woohooo !
2015-12-16 10:02
Omg don't get rid of Fugly, AdreN is a lot worse... He is shitty awper and can't IGL
2015-12-16 06:52
wait what, they replaced fugly not adren. top kek
2015-12-16 07:04
#310
 | 
Finland NUCL3AR 
Hype
2015-12-16 07:08
#311
ISSAA | 
Canada gloomit 
sorry but with adren they wont be successful
2015-12-16 07:08
Haha Retards in Pyjamas hope they disband
2015-12-16 07:20
#318
ceh9 | 
World mukas17 
Why keep adren and kick fugly? Adren is total bot...
2015-12-16 07:25
C9 Fugly PLZZZZZZZ
2015-12-16 07:33
#320
NAF | 
Canada ozboz 
Liquid -adreN +allu CLG +adreN
2015-12-16 07:34
Why CLG +adren? Even shittier IGL than FNS and they already have a better AWPer on the team
2015-12-16 08:36
#540
NAF | 
Canada ozboz 
Better IGL and better rifler than FNS. adreN is a rifler not an AWPer, he was just forced to awp on Liquid because no one else could. jdm still would be awper, adreN 2nd awper but mainly rifler and IGL
2015-12-16 22:32
Allu is the finnish star in NA fries he is! Wooo what up now NiP's?!?!
2015-12-16 07:38
gl
2015-12-16 07:40
LOL
2015-12-16 07:47
I was pretty damn sure this wouldnt happen, but I'm glad it did! Im sure LIQUID will unchain allu and let him do what he wants unlike NiP, GL!
2015-12-16 08:00
#327
 | 
Russia Reph 
god allu
2015-12-16 08:00
good for liquid not so good for allu
2015-12-16 08:04
why not -adren, why -fugly??
2015-12-16 08:10
this. why wouldn't Liquid replace the worst player?
2015-12-16 08:13
who would igl then
2015-12-16 09:04
don't care all i'm saying is that adren has been playing like shit
2015-12-16 16:58
Hiko with allu!
2015-12-16 08:14
ROFL. wtf is going on?
2015-12-16 08:18
#337
fury | 
Europe urv1 
lurrpis is that you ?
2015-12-16 08:20
Just get rid of adreN +allu
2015-12-16 08:33
Both (he) allu or bot allu? :D
2015-12-16 08:40
Hiko + allu = good clutch rounds. I hope Allu prospers. He's a good player and deserves a good organization.
2015-12-16 09:00
NA top 1 CS? :o
2015-12-16 09:05
Remove AdreN and add Maniac. AdreN goes to coach. Dream team <3
2015-12-16 09:14
#353
 | 
United Kingdom peaks 
GL Aleksi
2015-12-16 09:14
#354
 | 
World navlefnuller 
EHMuuhmmm interresting ! Im not convinced NA/EU mix can work
2015-12-16 09:22
#355
jR | 
Ukraine lancee 
Please no, my favorite NA team at the moment getting ruined by BOT allu :( I wanted -adren -fugly +jdm + pronax
2015-12-16 09:24
lmfao jdm
2015-12-16 09:30
#360
jR | 
Ukraine lancee 
jdm has huge potential, he deserves a better team than clg
2015-12-16 09:31
Allu + Hiko,i' am done XDDD
2015-12-16 09:38
Is allu playing from EU? Or moved to us already lol I he's playing from EU he'll be sitting in 200ping
2015-12-16 09:49
yeah i wonder about that :D
2015-12-16 12:24
he moved to na
2015-12-16 14:21
wow not expected
2015-12-16 09:58
not bad , gl allu :)
2015-12-16 10:07
#375
 | 
Finland f0pZ 
GOD ALLU
2015-12-16 10:13
why NA allu why ?
2015-12-16 10:13
what the fuck
2015-12-16 10:17
fugly>allu
2015-12-16 10:19
rip career
2015-12-16 10:25
allu + Hiko = instant chemistry
2015-12-16 10:45
GL GODDD ALLU
2015-12-16 10:51
Lold
2015-12-16 10:51
rip god allu. welcome bot allu
2015-12-16 10:56
#394
 | 
Finland f0pZ 
inb4 Liquid new sponsor: RedBull
2015-12-16 11:02
gl allu u deserve it +15 kg inc
2015-12-16 11:03
XD TRYOUT allu > whole liquid
2015-12-16 11:10
#401
 | 
Iceland Iceland 
Ofc... hes a top player while the rest of them are tier 2.
2015-12-16 11:33
#398
 | 
Norway SpicyJuice 
wrong player to replace for allu. RiP.
2015-12-16 11:16
GODallu easy top1 NA =)
2015-12-16 11:20
#400
 | 
Iceland Iceland 
Guess im a liquid fanboy now :/
2015-12-16 11:32
BOT ALLU -> GOD ALLU
2015-12-16 11:54
It was so obvious in Adren's stream yesterday
2015-12-16 11:55
really? -fugly? why not -adren?
2015-12-16 12:02
why does my one of favorite players has to join my least favorite team? fuck liquid go allu.. altho i hoped you would join with aslak to build something memorable in finland
2015-12-16 12:04
#416
allu | 
Finland broxi 
teams in finland doesnt stay together long enough to make something happen, glad he joined an international team instead of a finnish one.
2015-12-16 12:21
Liquid is a good organisation. If he creates something in Finland you would never see him on a big LAN again. This is good for Liquid (more firepower with Nitr0 and Hiko) and good for allu, good money and a decent team.
2015-12-16 15:00
Gl allu
2015-12-16 12:04
gl!
2015-12-16 12:12
#418
Estonia rYm 
idiots
2015-12-16 12:25
top 1 NA ez lol
2015-12-16 12:39
TOp 1 from now on.. Thats what Liquid neeeded. a gosu awper. c9 with out swag = noob team.
2015-12-16 12:53
liquid top 1 NA? jokeeeeeeeeeeeeeeee, BOT ALLU
2015-12-16 13:17
Allu instead adren , fugly remains
2015-12-16 13:28
where's fugly?
2015-12-16 13:43
He should have replaced adren and not fugly. Liquid just went from tier 3 to tier 5 with this lmao
2015-12-16 13:58
good news! GOD Allu
2015-12-16 14:06
2nd lurppis
2015-12-16 14:21
This finn is dangerous and is an amazing pick up for any NA team. I really hope this works out... who remembers allus 3dmax superstar performances?I hope allu can get back to that! Allu2NA Hype!
2015-12-16 14:40
I think he can get back to that level, if they form the team around allu, just like Na'Vi with Guardian. I thought fugly was a decent player, i'd rather see Adren be replaced.
2015-12-16 15:03
I can get behind -fugly for allu, but I too think they should of dropped adren well before fugs. Especially since adren is there awp and is mediocre with rifles. Allu is a sick rifler as well as awper though, so we will see how this transpires.
2015-12-16 15:44
mouz allu? Was fkn BEAAAST
2015-12-16 15:32
Lurpiss in EG
2015-12-16 15:11
People calling "-adren" instead of -fugly seem not to remember that in Mouz allu was more of a lurker than an AWPer :) Allu in mouz was like f0rest in NiP. Basically madfragger who can use AWP in double AWP set-ups.
2015-12-16 15:42
this ! +1
2015-12-16 17:14
#470
xseveN | 
Finland NEAKON 
rip
2015-12-16 15:53
BOT ALLU
2015-12-16 16:03
gl aleksi ^_^
2015-12-16 16:04
ALLU > everyone
2015-12-16 16:22
#475
 | 
Sweden godname 
hahahahhha rip liquid
2015-12-16 16:33
GOD ALLU
2015-12-16 16:35
#485
REAL | 
Norway duffz00r 
rainy
2015-12-16 17:04
will this finally put an end to NiP's winning streak?
2015-12-16 17:05
no vittu lol
2015-12-16 17:20
now get rid of adren
2015-12-16 17:42
He's try outing the team rather.
2015-12-16 17:53
Awesome move, gl allu! I wonder how many clutches he's gonna win with Hiko.
2015-12-16 19:18
more like Liquid to try for Allu
2015-12-16 19:20
well, I don't like Liquid cuz of Hiko, but I hope things will work out and we can have a good team
2015-12-16 19:25
Bot allu? = bot na?
2015-12-16 21:03
Expected. It's a huge upgrade for Liquid. They finally have a world class awper. This could be good.
2015-12-16 22:41
Odd that they would replace fugly, on LAN he's one of their if not their best fragger/consistant player
2015-12-16 23:16
New NA dream team awp: allu / skadoodle (when he gets out of his slump) entry: Nitr0 (possibly igl, he says he wants to try it) support/trade fraggers: hiko and Shroud lurk: N0thing / swag (if unbanned) coach: seangares
2015-12-17 00:52
dream FiNA team Keepo
2015-12-17 14:57
150 ping gl
2015-12-17 01:05
lol
2015-12-17 03:44
rest in piece c9 as best NA team
2015-12-17 04:53
the best player ever in scene with 150 ping, hands down. go try yourself, you might turn into a nailhomo.
2015-12-17 08:31
#592
 | 
Sweden maximusstael 
pyth man, 150 ping in winterfox.. 30 frags every game
2015-12-22 17:38
#563
 | 
World Buick 
LOL'd when i read this after waking up second day in a row
2015-12-17 14:25
#580
 | 
Finland no_man 
Oh, dustmouret.. No thanks.
2015-12-18 09:23
no one forcing u 2 watch lol
2015-12-18 17:47
good luck allu.
2015-12-18 09:14
#585
 | 
Finland f0pZ 
no more GOD ALLU or BOT ALLU, new meme is PING ALLU
2015-12-18 17:10
Why doesn't allu just join for c9? They're a better team and it would get him more fan base.
2015-12-21 21:43
allu haters here doesnt seem to understand that NIP's slump started long before allu joined the team, even before maikelele joined the team. They won once in ROG with maikelele... a tournament that was missing all the good teams and they were struggling to win those games. After the ROG tournament NiP even failed to get past group stages with him. When allu came in they actually won some good teams. And just to make it clear, Allu was in top 3 in almost every single game, usually 1st or 2nd with F0rest. And he performed especially well in major events, basically carrying NiP. Fifflaren didn't just get a random urge to quit playing, he quit because he felt that he wasn't good enough. He didn't want to be extra weight for the team. Also none of the good teams that are dominating today, existed back then. This is not based on the fact that i like allu or not, these are stone cold facts you retards seem to forget. Get over it.
2015-12-22 01:53
no allu please...
2015-12-22 20:45
Login or register to add your comment to the discussion.