queztone leaves nEophyte

Richard "queztone" Strnátko has parted ways with nEophyte to focus on elevating his individual level.

After a couple of domestic wins including MČR 2015 (Czech Championship) and ASUS Finals 9, nEophyte found themselves in four players.

Richard "queztone" Strnátko decided to leave the team to focus on his own level of play, and find a team with whom he'd be able to reach bigger heights, such as a major championship.


queztone parts ways with nEophyte (photo courtesy of PLAYzone.cz)

That marks the second time that a Slovakian player decided to quit on the domestic competition to try get a spot in an international team.

queztone is following the footsteps of Patrik "Zero" Žúdel, who left the same organization in October, and since parted ways with Revolte due to a lucrative offer.

"After weighing my options for a while I decided to leave nEophyte. I wasn't unhappy with the players nor did we have any problems, I left because I'd like to get better individually, and advance to a higher level of competition (major)." Strnátko said in a statement.

For now I'll be mainly focusing on the FPL, streaming, and trying to find a serious team with a future. I'd like to wish my former teammates good luck in-game."

nEophyte's lineup currently stands as follows:

Slovakia Erik "ecko" Koširer
Slovakia David "frozen" Čerňanský
Slovakia Tomáš "barb1" Hrádek
Czech Republic Patrik "DEV7L" Stuchlík

Slovakia Michal "KETUBOR" Csontoš (coach)

Slovakia Michal 'KETUBOR' Csontoš
Michal 'KETUBOR' Csontoš
Age:
32
Team:
No team
Rating 1.0:
0.70
Maps played:
79
KPR:
0.46
DPR:
0.72
APR:
0.13
Slovakia Erik 'ecko' Koširer
Erik 'ecko' Koširer
Age:
28
Rating 1.0:
0.79
Maps played:
73
KPR:
0.55
DPR:
0.74
APR:
0.16
Slovakia Richard 'queztone' Strnátko
Richard 'queztone' Strnátko
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
1.02
Maps played:
659
KPR:
0.71
DPR:
0.69
APR:
0.15
Slovakia David 'frozen' Čerňanský
David 'frozen' Čerňanský
Age:
17
Team:
Rating 1.0:
1.15
Maps played:
757
KPR:
0.79
DPR:
0.66
APR:
0.14
Slovakia Patrik 'Zero' Žúdel
Patrik 'Zero' Žúdel
Age:
21
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
598
KPR:
0.69
DPR:
0.63
APR:
0.12
Czech Republic Patrik 'DEV7L' Stuchlík
Patrik 'DEV7L' Stuchlík
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
547
KPR:
0.70
DPR:
0.66
APR:
0.10
Slovakia Tomáš 'barb1' Hrádek
Tomáš 'barb1' Hrádek
Age:
31
Team:
No team
Rating 1.0:
0.88
Maps played:
102
KPR:
0.59
DPR:
0.68
APR:
0.14
#2
mason | 
Tunisia mason~ 
waw
2016-01-09 17:06
#3
f0rest | 
Slovakia pemi 
1st
2016-01-09 17:06
#30
 | 
Sweden Trojka03 
kek
2016-01-09 17:19
nt
2016-01-09 19:03
rip good player
2016-01-09 17:06
#5
 | 
Ukraine  Pasha 
ok
2016-01-09 17:06
#6
World EzHS 
?
2016-01-09 17:06
n1
2016-01-09 17:06
Frozen 13yo to carry this team.
2016-01-09 17:07
nEph are now tier 3-5 so why not
2016-01-09 17:09
4-5*
2016-01-09 17:12
just looked it up and he actually is 13 wtf
2016-01-09 17:25
yea, age barrier is not a thing in esports :) its all bout personality of the player. yes the majority of 14yo are toxic, childish, cannot cooperate, but there is a same big group of these people from 14+ players.
2016-01-09 22:35
i'm 16 (turning 17 this year) and i consider myself cooperative and friendly tbh
2016-01-09 23:35
ty
2016-01-09 17:37
OH NO :(
2016-01-09 17:07
queztone on LAN? I arent think that
2016-01-09 17:09
#12
oskar | 
Czech Republic Skleepy 
gl
2016-01-09 17:09
who leaves what?
2016-01-09 17:09
queztone leaves neophyte, learn2read
2016-01-09 20:25
#15
REAL | 
Norway kakkopp 
Lol
2016-01-09 17:11
#17
EAZY | 
Czech Republic baylife 
-kucher +queztone
2016-01-09 17:12
#81
flusha | 
Czech Republic Standa_ 
+1
2016-01-09 19:49
#18
 | 
Russia Reph 
hellraisers incoming ahahahaha
2016-01-09 17:13
#19
 | 
Finland Al_Aziz 
"I left team to become pugstar"* fixed, but tbh you can make better money just streaming and playing FPL 24/7 than playing in tier 3 team
2016-01-09 17:13
#20
 | 
Russia VanniBoy 
Such as major championship,ayyyyyyyy lmao
2016-01-09 17:13
deserved better team for sure gl R
2016-01-09 17:13
#22
Afghanistan HSM- 
Who left who?
2016-01-09 17:13
#23
 | 
Slovakia VladO.  
who? kappa
2016-01-09 17:14
#24
Spain Ayrr 
-kucher +queztone
2016-01-09 17:14
they already had tryouts with queztone and zero aswell in HR.. cause schneider is not gonna play with them. But so far it looks like zero is the 1st choice
2016-01-09 21:53
who leaves which team ? I've never heard of this tier1000 team :/
2016-01-09 17:16
#82
Slovakia wePP 
Then you probably know shit about CS Pro scene.
2016-01-09 20:17
Yes, I do know lots of shit about the CS : GO pro scene son.I don't know shit about tier131241241241 teams and players like the ones from your 3rd world country.
2016-01-09 20:20
>"I do know lots of shit about the CS : GO pro scene" >"I don't know shit about tier131241241241 teams" kappa
2016-01-09 22:53
Holland CS GO Pro scene? ChrisJ and who ?
2016-01-10 13:47
you dont know mikeS and crucial? hello newfag :D
2016-01-12 16:48
ok xd i saw mikeS one time on FPL and queztone rekt him as fuck. Nt Columbia.
2016-01-12 20:41
#26
World ako7 
expected, noob neophyte lol
2016-01-09 17:17
HR inc
2016-01-09 17:18
HR queztone inc
2016-01-09 17:18
This was announced like 4 days ago. nt hltv
2016-01-09 17:18
#31
lamp | 
Russia lamp` 
wow frozen 13 y.o. :D nice to see it
2016-01-09 17:20
ty
2016-01-09 17:37
its nice, but he is toxic :(
2016-01-09 18:33
who who who when how why kappa gl
2016-01-09 17:27
#37
Twistzz | 
Latvia `DinGo 
pff
2016-01-09 17:29
who leaves where?
2016-01-09 17:31
riprip yeah, hoping for he won't join HR, it will be end.
2016-01-09 17:32
god frozen
2016-01-09 17:33
C9 queztone
2016-01-09 17:34
Pretty good player from what I've seen but there's a distinct lack of EU mix teams that actually go anywhere. HR is indeed the best he can hope for, even though they have been underwhelming as fuck lately.
2016-01-09 17:36
who leaves what? tier5 scene xDDDDDDD
2016-01-09 17:38
wait who was just owned by Murricans? oh yes Polaks
2016-01-09 18:42
#46
 | 
Brunei br0ks 
hr inc
2016-01-09 17:41
WHO CARES
2016-01-09 17:42
#98
Brollan | 
Sweden LoxXy 
+1
2016-01-09 22:30
wow new HR member Kappa
2016-01-09 17:43
major champs nice try
2016-01-09 17:43
another toxic guy with decent aim... btw neophyte adds fredi and naturaL on trial
2016-01-09 17:49
#64
f0rest | 
Slovakia pemi 
nt
2016-01-09 18:45
queztone is not toxic :)
2016-01-09 22:27
:)
2016-01-10 07:08
#53
 | 
Ireland Vizion^ 
when s1 comes back from NA he could end up here Kappa
2016-01-09 17:53
#54
frozen | 
Slovakia KloperR 
ecko leave neophyte too
2016-01-09 17:58
FPL > neophyte
2016-01-09 18:04
who?
2016-01-09 18:36
#60
 | 
Slovakia VerySloVACGuy 
Who ? Keepo
2016-01-09 18:38
And with which team is he going to get to Majors? ...
2016-01-09 18:42
#67
suNny | 
Czech Republic flappy_b 
maybe HR
2016-01-09 19:06
15% chance that's ever gonna happen.
2016-01-09 20:31
Who gives a fuck about tier 4 players and tier 4 teams.. Hltv dry on news..
2016-01-09 18:50
#68
 | 
Sweden nicklaswade 
what and where goes to who and which goes there and here?
2016-01-09 19:06
#69
 | 
Slovakia NIKE545 
GL
2016-01-09 19:06
Can i ask you HLTV a one question ?! , why you always pick the worse picture of players.
2016-01-09 19:10
literally everyone is getting invited into the fpl LOL
2016-01-09 19:36
''(major)''
2016-01-09 19:39
New HR soon: Ange1 Oskar Styko Zero Queztone
2016-01-09 19:48
#93
Czech Republic d3c0 
GuardiaN Styko Oskar Zero Queztone
2016-01-09 20:49
#85
hampus | 
Sweden Exxet 
rip neophyte
2016-01-09 20:29
#95
 | 
Malta NjiNjiNji 
" and find a team with whom he'd be able to reach bigger heights, such as a major championship." more delusional please
2016-01-09 21:41
#99
Straka | 
Argentina straka 
Who gives a shit
2016-01-09 22:30
HF deathmatching and playing pugs.
2016-01-09 22:45
#106
 | 
United States r0seCS 
who?
2016-01-10 01:24
anal sex
2016-01-10 16:25
who left who?
2016-01-10 18:50
who left who? Kappa Queztone actually has sick aim and is stronk entryfragger. Gl queztone
2016-01-10 21:43
Login or register to add your comment to the discussion.