FejtZ set to join Denial

Former Publiclir.se and ArchAngels member Kristjan "FejtZ" Allsaar is set to further his career in North America on Denial Esports.

The Estonian talent will step into the shoes of Alexander "SKYTTEN" Carlsson, who has released a statement explaining that he has been forced to relinquish spot on the roster due to personal reasons.

A former member of Estonian side OnlineBOTS, Kristjan "fejtZ" Allsaar spent most of 2016 playing for Swedish teams, attending international events such as Copenhagen Games, ASUS ROG Summer and ESWC.


FejtZ will move to North America 

This is the second roster change for Denial since the start of the year, after Max "maxie" Lönnström was brought on as a replacement for Christian "Spitfire" Schiölde earlier this month.

"As the word is slowly getting out there anyway, I might as well let you guys know that due to personal reasons I will from this day forth officially be inactive from the Denial eSports roster," Carlsson told HLTV.org.

"I'm not leaving the team but I need to put my attention elsewhere for the time being and thus I won't be able to play day and night with the other four.

"For me personally this is a risky move as I no longer can claim a 100% spot on the team after this, but hopefully I will be able to return whenever I am ready."

Denial, who will compete in ESEA Premier, have the following roster:

France David "Xp3" Garrido
United States Todd "anger" Williams
United States Kyle "flowsicK" Mendez
Sweden Max "maxie" Lönnström
Estonia Kristjan "fejtZ" Allsaar 

Sweden Alexander "SKYTTEN" Carlsson (inactive) 

United States Kyle 'flowsicK' Mendez
Kyle 'flowsicK' Mendez
Age:
28
Team:
No team
Rating 1.0:
0.87
Maps played:
395
KPR:
0.62
DPR:
0.73
APR:
0.15
Sweden Max 'maxie' Lönnström
Max 'maxie' Lönnström
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
0.93
Maps played:
185
KPR:
0.67
DPR:
0.74
APR:
0.12
France David 'Xp3' Garrido
David 'Xp3' Garrido
Age:
31
Team:
No team
Rating 1.0:
0.92
Maps played:
502
KPR:
0.63
DPR:
0.70
APR:
0.13
Sweden Christian 'Spitfire' Schiölde
Christian 'Spitfire' Schiölde
Age:
-
Team:
No team
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
212
KPR:
0.68
DPR:
0.67
APR:
0.15
Estonia Kristjan 'fejtZ' Allsaar
Kristjan 'fejtZ' Allsaar
Age:
21
Team:
Rating 1.0:
1.10
Maps played:
555
KPR:
0.76
DPR:
0.66
APR:
0.13
United States Todd 'anger' Williams
Todd 'anger' Williams
Age:
31
Team:
Rating 1.0:
0.98
Maps played:
654
KPR:
0.68
DPR:
0.70
APR:
0.14
Sweden Alexander 'SKYTTEN' Carlsson
Alexander 'SKYTTEN' Carlsson
Age:
26
Team:
No team
Rating 1.0:
1.02
Maps played:
382
KPR:
0.70
DPR:
0.67
APR:
0.16
Great lineup with a lot of potential!
2017-01-16 18:13
#22
 | 
Finland Lehtori 
big news
2017-01-16 18:13
#116
 | 
Netherlands HetIsPatat 
Wtf is this line-up. Rejects United?
2017-01-16 19:18
no, its rejects + bumfuck flowsick
2017-01-16 22:13
#176
 | 
Brazil virish 
lol
2017-01-17 00:59
#225
 | 
United States kriksB 
Spitfire > Disco Doplan
2017-01-19 22:30
Will they play @ eu qualifiers? or NA? because 2 players belong to NA, 2 to EU and 1 to CIS region. so yeah
2017-01-16 18:14
Estonia isnt cis.....
2017-01-16 18:16
Lithuania isnt cis aswell but they played at CIS qualifier. :thinkingface:
2017-01-16 18:16
#80
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
i swear its changed every qualifier, sometimes baltic countries are eu then sometimes cis
2017-01-16 18:28
never noticed because never watched cis qualifiers. first time watched it because lithuanian team was there.
2017-01-16 18:28
#95
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
First Minor it was CIS, Second it was EU, Third was CIS again i think
2017-01-16 18:39
#125
sXe | 
Russia Duzzle 
third thay was just bc PGL forgot write baltic country in rules))
2017-01-16 19:42
#150
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
ah ok, baltic should be eu anyway tbh at least estonia and lithuania
2017-01-16 21:05
and Latvia?
2017-01-17 08:47
#191
SPUNJ | 
Latvia XYPyra 
Why u forgot me?
2017-01-17 12:03
#192
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
u more russky, latvia could fit in eu or cis from a british point of view tbh
2017-01-17 12:22
no
2017-01-17 14:27
#201
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
yes
2017-01-17 18:08
nononononononononnonononononononnononononononononnonnonononononononononononnonononononononononononnononononononononononononnononononononoononononononononononononnonoonnononononononononon ok
2017-01-17 18:09
#205
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
as i said from british persepective :^)
2017-01-17 18:23
You are right my bad.
2017-01-17 18:25
Latvia has as high Russian population percentage as Estonia. Both have around 25 % Russians.
2017-01-17 18:13
#206
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
yes but british people view estonia as less eastern european and more '''''nordic''''' and latvia as eastern euro and russky
2017-01-17 18:24
#208
SPUNJ | 
Latvia XYPyra 
Because Estonia tryharding getting into nordic. :D Basicaly Baltics from Geograpichal perspective: We're Northen EU, by political Eastern EU.
2017-01-17 18:38
#210
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
tbh from a personal point of view only belarus ukraine russia and kazakhstan are eastern euro
2017-01-17 19:29
kazakhstan??
2017-01-18 14:05
#216
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
Kazakhstan is like egypt, transcontinental. So part in europe part in asia (though it's like 90% in Asia). But its in UEFA so as far as i care its european tbh
2017-01-18 14:19
pretty sure xp3 got dual citizenship as he is married to emuhleet and been living over there for the past decade. if not that team doesnt have the potential to do any real damage. so they will most likely go out in the online qualifier portion.
2017-01-16 18:17
ah okay. xp3 he is the north american player but the titan he is the french stars.
2017-01-16 18:18
nah. xp3 he is the north american mediocre awper/igl but the titan he is the french wat
2017-01-16 18:19
and missed the meme. gj
2017-01-16 18:20
xp3 dont fit in the meme. he is as french as shroud
2017-01-16 18:22
#109
 | 
United Kingdom an0^_^ 
What do you mean? xp3 is fully French?
2017-01-16 18:54
#181
 | 
Australia JoshHartSZN 
Xp3 is full frenchie
2017-01-17 04:09
azk I catch it for u ^^
2017-01-16 19:46
+1
2017-01-16 19:46
Xp3 has a Canadian passport
2017-01-16 18:17
if there are 2 NA, 2 EU and 1 CIS they can choose to compete in NA or EU qualifiers, that was the case with old NRG lineup
2017-01-16 20:03
0/8 nt
2017-01-16 18:31
#112
 | 
Brazil mibrzera 
kkkkkkkkkkkkk
2017-01-16 19:09
Shit lineup w/o any potential, just fejtZ wasting his talent on a crappy NA team that wont achieve anything.
2017-01-16 19:14
LOOOL
2017-01-18 00:09
#2
Czech Republic Yaaa 
Lol Fejtz go for it!
2017-01-16 18:13
-flowsick +HS
2017-01-16 18:13
#190
 | 
Estonia cvnt669 
The dream
2017-01-17 11:07
-xp3 +ropz
2017-01-17 14:28
#6
 | 
Finland IFK 
gl in the States.
2017-01-16 18:13
#7
 | 
Bulgaria kr9ptonn 
gl
2017-01-16 18:13
EZ4FEJTZ
2017-01-16 18:13
yes
2017-01-16 18:13
lol
2017-01-16 18:13
n1
2017-01-16 18:13
#23
 | 
Estonia zundeboy 
GL
2017-01-16 18:13
LUL
2017-01-16 18:13
awesome
2017-01-16 18:13
ropz??>>
2017-01-16 18:13
#28
s1mple | 
United Kingdom CHEEEEE 
Why would a decent player just this shitty lineup?
2017-01-16 18:13
he can give some hair styling advice to his teammates
2017-01-16 18:13
#30
 | 
Netherlands Ulean 
mmkay
2017-01-16 18:13
#31
 | 
Germany H0lic 
wasted talent
2017-01-16 18:13
#33
 | 
Estonia jossd 
lolwat, HS or ropz are better than this guy
2017-01-16 18:13
#60
 | 
Greece hekzy 
HS to Penta.
2017-01-16 18:20
#93
ropz | 
Belgium khz29 
Denial isn't a good team at all lol
2017-01-16 18:37
#171
 | 
Estonia swag420weed 
Denial not good enough for them :D But glad Fejtz joined them. Ez for him in NA+nice salary
2017-01-17 00:12
#34
autist | 
Latvia ploxyS 
gl yung estonian
2017-01-16 18:14
#36
 | 
Korea 2814 
"NA" 4Head
2017-01-16 18:14
good luck fejtz =)
2017-01-16 18:14
#38
 | 
Czech Republic MrM4sl0 
Xddd wut
2017-01-16 18:14
#39
 | 
CIS kofilzz 
2 months of not playing and then he will be realeased from the team like machinegun in Splyce. Awesome squad.
2017-01-16 18:14
#113
 | 
North America Techno_Lover 
Splyce will never even make the NA Lan qualifier for any major let alone go to the fucking major ever again.
2017-01-16 19:13
#40
f0rest | 
Estonia Rebae 
Oh wow wtf :D
2017-01-16 18:14
#41
 | 
Sweden Trojka03 
Look at that, they got a decent player, shame that the other 4 are absolutely horrible. Who in their right mind invest money in this team, unbelievable.
2017-01-16 18:15
decent cough agree 100% on the rest.
2017-01-16 18:20
#66
 | 
Sweden Trojka03 
Compared to the rest of the bunch. The guy is only 19 he can still improve, while the others should've pursued other careers years ago.
2017-01-16 18:21
#42
 | 
Brunei br0ks 
rip fejtz career :(
2017-01-16 18:15
he doesn't has career
2017-01-16 18:17
#56
 | 
Brunei br0ks 
he has potential tho, and this Denial team is a graveyard for players with potential lol
2017-01-16 18:19
#172
 | 
Estonia swag420weed 
If he carries these bots every game and tournament some other org might pick him up...
2017-01-17 00:29
#173
 | 
Brunei br0ks 
m8 estonia scene is growing, PENTA could've picked up fejtz, hs and ropz sunny fejtz hs ropz/stfn oskar/other decent awper this would be a decent tier 2/3 team
2017-01-17 00:31
#174
 | 
Estonia swag420weed 
Maybe in the future.
2017-01-17 00:36
#195
 | 
Estonia elariBAY 
+1 good lineup
2017-01-17 14:19
How much is denial's salary? For fejtz it's life changing.
2017-01-16 18:16
#84
 | 
Sweden Trojka03 
Who knows, honestly considering the amount of talent you have in this squad and how well known and marketable they are, I don't think Denial is putting down any large amount of money on them. I'm sure both Maxie and Skytten would make more money working full time at a warehouse in Sweden then playing CS for Denial, not sure about fejtz since Estonian wages are much lower.
2017-01-16 18:30
wTF btw i checked his esea profile accidentally today and saw his flag was usa and his team was considered as denial but thought it was some kind of esea fuck up since flags in esea are always fucked up. now it seems true wtf
2017-01-16 18:16
lol
2017-01-16 18:17
#57
 | 
Asia bossen1 
denial trashy org, prob buttfucked spitfire and skytten
2017-01-16 18:19
spitfire is trash, he sucks so bad.
2017-01-16 21:21
#153
 | 
Asia bossen1 
haha, still much better then all on this shitty lineup, spitfire and skytten was hard carrying this trashy fucks.
2017-01-16 21:22
fejtz > spitfire spitfire is trash, skytten is ok, I've played them several times.
2017-01-16 21:24
#155
 | 
Asia bossen1 
maxie pure trash, flowsick sucks ass, xp3 bot, fejtz is meh, nothing to hype about
2017-01-16 21:25
Still better than Spitfire.
2017-01-16 21:28
#157
 | 
Asia bossen1 
nah would not say that, this lineup will be worse then the lineup with skytten and spitfire. but gl f3jtz
2017-01-16 21:29
I admire the fact that a person with your iQ is still alive.
2017-01-16 21:30
#159
 | 
Asia bossen1 
haha u are clearly more retarded than i am, so dont act like you are a genius.
2017-01-16 21:32
#61
lsd | 
Latvia Psilocybin 
no way
2017-01-16 18:20
-maxie + HS -XP3 + ropz
2017-01-16 18:20
they should kick this noobs and take some young talents from eu.
2017-01-16 18:21
Thats basically my point dud HS is 19 ropz is 18 😂
2017-01-16 18:23
ropz is 17
2017-01-16 18:43
good luck
2017-01-16 18:21
#68
 | 
Korea DubuDahyun 
I still dont know who this guy is
2017-01-16 18:22
It's not going to help man. Xp3, Anger and flowsicK will not have a successful career in CSGO, Fejtz will not help that. GL to him.
2017-01-16 18:22
#71
AdreN | 
Russia cripdogg 
Estonian proud!
2017-01-16 18:23
worst moove pls create Estonian team !
2017-01-16 18:23
#126
sXe | 
Russia Duzzle 
dickhouse are estonian))
2017-01-16 19:44
#74
mixwell | 
Spain Alser 
lol poor fejtz what a shit team
2017-01-16 18:25
Honestly the weirdest team
2017-01-16 18:25
#76
steel | 
Belarus Ruble 
this is so terrible team XD
2017-01-16 18:25
Why not ropz?
2017-01-16 18:26
ropz is not 18 yet. Could he move to NA without his parents?
2017-01-17 18:16
this is litteraly the most trash tier shit team i have ever seen
2017-01-16 18:27
#82
 | 
Kazakhstan kanjarje 
Fejtz and 4 bots. Now -anger -flowsick -xp3 +HS +ropz +SKYTTEN(He was bad standin for old FaZe but now he plays decent for igl) maxie can be star or support type player like krimz
2017-01-16 18:30
"Fejtz and 4 bots." Fejtz is literally the worst player on the team and he has 0 experience and you're calling the others bots lmao kids these days just kys.
2017-01-16 19:35
>fejtz >worst player pick one
2017-01-16 19:52
fejtz is a fkn no namer no experience shit player that's never even played a proper lan, I would even rate XP3 over him that how shit he is.
2017-01-16 19:55
nice b8 m8 dont try to troll
2017-01-16 19:56
Not trolling I don't rate XP3 he is shit for years now and I still rate him above a no namer, from a no scene, no experience, onliner tier 7 player.
2017-01-16 19:56
Fejtz played for some decent teams in EU. He played as a stand in for Method. He is pretty known in EU. Yea, decent teams =/= tier 1/2 teams, but still. Thats just a great chance to be more well known as a player
2017-01-16 20:00
Yeah as I can see from the comments in this thread he's pretty known for getting boosted by known cheaters online, he plays with cheating cunts on his team that boost him and no he's never played for a good team. Nice example btw he was stand in one time for this shit team ok kid you're beyond delusional not going to waste anymore of my time replying to you.
2017-01-16 20:06
btw nice try to troll, but do it anymore. You are not good at it. Yea, agree with you, don't want to waste time replying to troll.
2017-01-16 20:16
KYS Fejts only fanboy I feel bad for you honestly don't kys just get a brain you delusional dumbfk.
2017-01-16 20:34
i almost got baited! nice try man, a bit more practise and you will be good! gl
2017-01-16 20:36
does skytten ever stay on a team for more than 1-2 months? damn lol gl to fejtz
2017-01-16 18:29
#87
HS | 
Estonia qoznyyy 
damn boi
2017-01-16 18:32
wow, good luck!
2017-01-16 18:33
#89
 | 
World bigb1rd 
Does this team actually ever play any events or compete anywhere? What's the point in them?
2017-01-16 18:33
dafuqsssssssssss
2017-01-16 18:34
first faze then reject splyce and now this
2017-01-16 18:36
#94
 | 
Latvia t0m1kS 
Yes R.I.P estonia in Baltic Lan but anyway we won The interLan and neo cup the last 2 events
2017-01-16 18:37
Thats a different level you know
2017-01-16 22:06
#96
NBK- | 
Estonia BlameS 
the only talent in the team, gratz Denial.
2017-01-16 18:41
#101
 | 
Latvia t0m1kS 
Better make a Baltic team and go to cis minor ropz krii prelideN HS fejtZ Gekons(coach)
2017-01-16 18:44
this would actually be pretty decent
2017-01-16 18:46
lol what no LT players
2017-01-16 19:21
#120
 | 
Latvia t0m1kS 
why nedd LT they are good and have one good team 1337huania
2017-01-16 19:30
#MakeEstonianCsGreatAgain
2017-01-16 18:46
GL HF!!
2017-01-16 18:48
#108
 | 
Serbia ZAG0R 
gl bro
2017-01-16 18:53
#110
 | 
Brazil bandicoot 
gl man, get back to cs if you can or even want to and gl to feits also
2017-01-16 19:00
SKYTTEN is so good at this.
2017-01-16 19:19
lmao that lineup is so god awful.
2017-01-16 19:32
#169
 | 
Syria Gonezxzx 
xp3, anger, flowsick are terrible and washed up. Time to retire.
2017-01-16 23:36
#123
Hobbit | 
Lithuania Afgan` 
might he will reach something in NA if he will travel to there :) and he will get salary for it... Good luck fejtz :) remember when you were just pleb :D ... Guess soo that HS will make a right decision aswell and will choose a good team for his gameplay. There is nothing to do in Baltic scene :D
2017-01-16 19:43
HS to PENTA or mouz (if they will play like a shit at major so -denis/-spiidi +HS/+ropz. NiKo likes ropz so i guess he can give a chance to him)
2017-01-16 19:54
How the fuck is flowsick still on this team? They just removed two players and neither was him
2017-01-16 19:48
HAHAHAH RIP XD
2017-01-16 19:53
never heard of this guy, but top200 world for sure...
2017-01-16 19:53
Sweeeet. Good for him!
2017-01-16 19:55
Wasted talent like a guy said here, not a good team for him.
2017-01-16 20:10
The team is shit so whatever, that fuck better just show that he's good individually, cause I'm still convinced he's trash.
2017-01-16 20:50
#151
 | 
France TROIIDA 
Denial must be crazy to support this so-called team
2017-01-16 21:14
#160
 | 
Finland D3dust 
GL
2017-01-16 21:34
good for fejtz, gl man
2017-01-16 21:39
Good luck to Fejtz. Really nice to see my little country pushing in a bigger scene! :)
2017-01-16 22:01
Congrats to estonian people and gl to fejtz
2017-01-17 02:08
interesting
2017-01-16 22:33
#170
 | 
Estonia Saurise 
GL!
2017-01-17 00:11
hahaha skytten as always,sooo unexpected xDDDDDD
2017-01-17 00:51
wow sick team!!!
2017-01-17 01:01
#178
 | 
Brazil BuddyINSANE 
good luck BOY!
2017-01-17 01:38
wtf is this team lmao
2017-01-17 03:06
LOL wtf is this team
2017-01-17 04:10
Why not get Ropz instead?
2017-01-17 07:21
if you think just for a second, ropz is younger, probably still studying at school, point of him going to NA with unfinished education.
2017-01-18 00:16
#185
 | 
Azerbaijan M1R4CL3 
ez for fejtZ :D
2017-01-17 08:17
huehue
2017-01-17 08:51
#188
 | 
Ukraine mindstab 
expected
2017-01-17 10:04
xp3 - anger - flowsick best trio LUL
2017-01-17 11:03
SKYTTEN leaves again.. rip his carrer
2017-01-17 12:45
#194
cheti | 
Estonia greip 
Good luck ;)
2017-01-17 13:53
#196
 | 
Estonia elariBAY 
Oh boy Gl Fejtz
2017-01-17 14:24
I miss the winterfox throw days :(
2017-01-17 16:10
#200
 | 
Norway Drolsum 
ma boy
2017-01-17 16:13
who ?
2017-01-18 17:53
Estonian gratitude or "don't do kind things and u will not get evil things" For a long time I did not want to write this post because I do not like quarreling, and the situation is not pleasant, but circumstances forced. All who read this post, as well as I know about the constant reshuffle CIS teams, as well as all - to me this subject does not like, and as a captain and one of the founders of our organization - I want us to have a permanent staff, which will play and do everything to achieve the result. As in any game where a team is more than one person - people do not always get along with each other and things like that. It was decided to try to take the player not from Russia. FejtZ was advised for us by one of the guy who played with us before, he said, that guy plays cool, reliable, and ready to get serious about the development of the team, etc. All of the above qualities I liked FejtZ and we came up, and the game is really cool, personally I saw to esea Rank S he plays against smike and s1mple and closes them without any problems. Since this is not a bad player, and history shows good results - he was offered a contract for six months, and a salary of $500. At first he agreed, and then began to put pressure on the pity that he was kicked out of the house on a card he have -5$ and can't pay for housing and food, and asked for $700 a month instead of $500. Having to see him play, I persuaded sponsors for that amount and everyone was happy. He always spoke to us about how his hard life and everything like that, and from a purely human good intentions and at his request - we gave him a prepayment $350. Then he asked additionally another $150, because it is not enough. This was the moment, he did not want to put avatar of the team on the non-official matches. We agreed to have agreed to make concessions, he got $150, and he put an avatar, ceasing bicker on the subject. Everyone was happy. As a result, we play Prakken, train - all of us well. Pretty not bad are starting to Starrygames all happy. When we beat TeamJust second time, and we should have been the second time game with Zarlans for reaching the Grand Final - Fejtz very sharply left and wrote to the phone that he had lost the internet and things like that. I asked - what happened? As the Internet is missing? Can I do something? He replied that they had in Estonia unreal snow, and because of the snow problems with the Internet almost in the whole of Estonia. Check online - in Estonia there was no snow. (By the way, many thanks to Anatoly Little, for that played for us on the replacement). We began to suspect something was wrong, but decided to pull it all on speed. Next story stemmed follows - Fejtz writes me that "he had a shock, some problems with his father, and the next day the girl's birthday, and it will not be for two days." I reacted with understanding, and we were scheduled reshuffle next, and thought - just take a break these days. As a result, Fejtz lost for a longer period than said appears in VK (it's russian facebook)- writes that he was summoned to North America to play for Denial and he agreed. I say to him - okay, bro, I understand, no problem. You played with us 5 days, we have a contract, you get about $ 25 a day. Accordingly, your $ 125 and bring us to the remaining $ 375 and gl & hf, np. In the end, I get the following response - some of the money I have given to the mother, and spent part of America, and I have nothing to return. After that, we wrote - loan somewhere or something like that, and the question will be solved, no one needs conflict. What Fejtz gave - "I can not work, I will not loan", and finally, "Are you retard? You do not understand that there is no money?". We not did blackguarding with him - we wrote to him that we was with him like humans, and he is with us like asshole. We get to him repayment period, and, ofc - nothing he did not return to us. He written - "I'll finished for you from America for the money that you took to me, we do not have a contract officially, and indeed I shouldn't nothing". Funny, the person who complains that he was deceived by everybody - deceive in the end too. To summarize: For the goodness of our heart, we lost an advance, the schoolboys wrote in the comments: "right, he walked away from you", we have reshuffle again :)
2017-01-19 19:31
#227
 | 
Estonia swag420weed 
lol, fejtz been always like that. Everybody knows that. Not a news
2017-01-23 01:42
#219
 | 
World 1ND3X 
cunt
2017-01-19 19:34
#220
 | 
Russia numanox 
RAT
2017-01-19 19:51
fucking scum
2017-01-19 22:26
#226
 | 
Russia rainsjer 
rat
2017-01-20 13:22
Login or register to add your comment to the discussion.