Savage returns to ViCi, JeXeN out

Two days after they failed to qualify for the Asia Minor, ViCi have announced a roster change: Bin "Savage" Liu will be returning to the team, replacing LinXiao "JeXeN" Wang.

ViCi's current roster was assembled in February of this year, when the veteran AWPer Bin "Savage" Liu lost his spot in the first team after some underwhelming performances.

The 28-year-old is returning to ViCi's first squad

The new ViCi team had some good results online, but after going out with a 0-3 record at IEM Sydney and failing to qualify for the Asia Minor due to a 2-1 loss to Flash, the Chinese side has decided to go for a roster change. ViCi have recalled Savage to the first team, making way will be LinXiao "JeXeN" Wang who wasn't able to assert himself in the crucial games.

Along with Savage, BingYuan "tb" Li will be joining ViCi once again, now serving as a coach.

ViCi is now:

China Zhuo "advent" Liang
China WeiJie "zhokiNg" Zhong
China Bin "Savage" Liu
China ZhiHong "aumaN" Liu
Hong Kong WingHei "Freeman" Cheung

China BingYuan "tb" Li (Coach)

Professeur writes for HLTV.org and can be found on Twitter.

China LinXiao 'JeXeN' Wang
LinXiao 'JeXeN' Wang
Age:
24
Team:
No team
Rating:
1.11
Maps played:
83
KPR:
0.74
DPR:
0.63
APR:
0.13
China Bin 'Savage' Liu
Bin 'Savage' Liu
Age:
28
Team:
Rating:
1.15
Maps played:
337
KPR:
0.78
DPR:
0.64
APR:
0.14
Hong Kong WingHei 'Freeman' Cheung
WingHei 'Freeman' Cheung
Age:
17
Team:
Rating:
1.17
Maps played:
116
KPR:
0.79
DPR:
0.63
APR:
0.13
China BingYuan 'tb' Li
BingYuan 'tb' Li
Age:
26
Rating:
1.10
Maps played:
348
KPR:
0.75
DPR:
0.65
APR:
0.16
China Zhuo 'advent' Liang
Zhuo 'advent' Liang
Age:
24
Team:
Rating:
0.92
Maps played:
439
KPR:
0.60
DPR:
0.62
APR:
0.14
China WeiJie 'zhokiNg' Zhong
WeiJie 'zhokiNg' Zhong
Age:
23
Team:
Rating:
1.13
Maps played:
447
KPR:
0.80
DPR:
0.69
APR:
0.18
China ZhiHong 'aumaN' Liu
ZhiHong 'aumaN' Liu
Age:
22
Team:
Rating:
1.11
Maps played:
210
KPR:
0.76
DPR:
0.66
APR:
0.17
Savage
2017-05-16 13:02
And EHOME lost to a team that knows that they will have a new team. How bad can a team be.
2017-05-16 13:03
2017-05-16 13:06
yes, ofc
2017-05-16 13:12
i see u have no team can you join my team it is "rank c rats" we are up and coming team with tons of skill! :D))))
2017-05-16 14:13
I know I ask this everytime but when are you going to become a player and not just a coach? would have loved to see you on flash gaming or in a Chinese lineup somewhere. Surely you have offers
2017-05-16 13:14
tb and savage best friends
2017-05-16 19:09
HEY
2017-05-16 13:42
GODAmazinnng
2017-05-16 16:05
Chinese politics kick's one of the best players but does not kick advent who is shit atm
2017-05-16 17:35
21 savage
2017-05-16 13:02
sup?
2017-05-16 16:52
i like ur music
2017-05-16 18:18
Yea boii
2017-05-16 13:03
I want some mongolz matches ffs. Its so quiet around them
2017-05-16 13:25
Amazing lineup gl boys
2017-05-16 13:04
Noice
2017-05-16 13:05
GOGO SAVAGE
2017-05-16 13:05
lul
2017-05-16 13:05
This is it. The next no. 1 Chinese team
2017-05-16 13:05
That is too hard yet.because they have to face to Tyloo and Flash
2017-05-16 13:31
Flash look really good, Tyloo have BnTeT to carry, not happening
2017-05-16 13:36
oh no tb :(
2017-05-16 13:06
tb still with him but now as coach lol
2017-05-17 07:36
Finally
2017-05-16 13:08
Finally left his best friend for the sake of his career
2017-05-16 13:11
Nope his best friend is still with him but now he is coach
2017-05-16 13:30
just like shox and smithzz
2017-05-16 15:03
feel bad to see tb and savage being apart
2017-05-16 13:11
tb is coach isnt he ?
2017-05-16 13:14
lmao advent to coach, tb to starting lineup best option
2017-05-16 13:15
no
2017-05-16 13:29
haha, WTF, everyone knows advent story DAMN lol
2017-05-16 13:47
What story?
2017-05-16 14:11
Yeah i was thinking the same,why would they want to keep bot advent?
2017-05-16 14:07
advent rekted me in faceit he is good
2017-05-16 15:57
Keepo
2017-05-16 16:37
lmao he lost like 16-4 with me , and he only do good on eco with cz haha
2017-05-16 19:10
at least zhoking wants to, as they r like brain and hand
2017-05-16 17:50
bruh ViCi is sooooooo strong now
2017-05-16 13:17
tb :(
2017-05-16 13:20
good move, Savage was wasting his time in the 2nd team
2017-05-16 13:20
i think tb will cry now LUL <3 xD
2017-05-16 13:26
1.1 RATINg guy goes to coach role?hmm
2017-05-16 13:29
and advent (igl) 0.8 past 3 months -advent + tb
2017-05-16 13:31
+1
2017-05-16 13:35
lol, only in asia
2017-05-16 13:38
good lineup
2017-05-16 13:41
Almost shocked to see him going somewhere without tb.
2017-05-16 13:43
nope tb also returning to vici's 1st team but as coach as it says in this article
2017-05-17 07:37
"Almost"
2017-05-17 07:38
"when the veteran AWPer Bin "Savage" Liu lost his spot in the first team after some underwhelming performances." terrible reporting standards by an hltv writer who decides to make things up on the spot. its well publicised throughout the chinese scene that savage and tb left on their own accord. too bad the writer doesnt even use his own website hltv to fact check his own imagination. in his last 6 months on the vici main roster savage only had a sub 1 hltv rating for ONLY 1 event. savage was also the highest rated player on the team when he left. when the premise of an article is completely untrue imagination of the author/
2017-05-16 13:46
+1
2017-05-16 14:05
Not everyone is a Chinese who follows these players 24/7 stfu cunt
2017-05-16 17:42
#69
Germany moxx 
You don't have to, but you should check if what you are writing is right...
2017-05-16 17:57
#44
Brazil jz- 
chinese teams worst to watch
2017-05-16 14:11
Brazilians are worse tbh
2017-05-16 14:15
still bad as hell
2017-05-16 14:17
finally Vici < Flash
2017-05-16 14:18
+tb Coach advent
2017-05-16 14:56
#51
Australia ovaD 
Good luck Savage
2017-05-16 15:15
-advent +tb
2017-05-16 15:34
Vici > TyLoo please
2017-05-16 15:59
-advent +tb ez profit
2017-05-16 16:08
hooray last step in making asian csgo great again: get zilkenberg back on mongolz
2017-05-16 16:38
Good now kick advent
2017-05-16 16:55
RIP the wedge.
2017-05-16 17:10
JeXen is the problem? I think not. But I hope Savage is the solution.
2017-05-16 17:26
Lol advent is the problem, just look at the stats at IEM Sydney
2017-05-16 17:46
kick advent and keep jexen as secondary awper is quite good idea , but you know zhoking cant live without advent haha
2017-05-16 19:12
I thought before that ViCi should be evenly-matched with Tyloo; maybe now they'll take the spot as the #1 Chinese team. Will be interesting to watch
2017-05-16 18:16
Don't think so, more like Flash > TyLoo > ViCi. I know BnTeT is a monster in TyLoo and all of that, but I've a feel Flash are the more structured team. Also they just beat ViCi in the China Minor Qualifier. Can't wait to see how Flash & TyLoo perform in the Asia Minor, hopefully both teams can go trough.
2017-05-16 19:06
We will see in the minor, the internationally proven players in flash is attacker and fancy1 (and fancy was always underwhelming vs international competition out of all his tyloo mates though), loveyy also had good performances on vici on the international scene. kaze never had a chance to be on the big stage yet and karsa has not proven that he can keep his fragging up vs better teams (he probably is the weakest link on the team and sometimes even struggles vs chinese competition but he is the IGL of flash) Tyloo has their problems as well, HZ has been around since 1.6 and he was slow to start on tyloo but recently has shown that he has potential and can pull his weight in international lans (maybe just slow to adjust?) and BnTeT is a big question mark, if he can play the way he does vs real tier 1/2 competition then china might finally have their first major team. Is he the real deal, can he be the asian NiKo/s1mple? SOMEBODY and DD we know are already good and can hold their own vs the best, the other problem is captainMo has had poor form lately especially since he took over IGLing from DD (it seems IGLing does take its toll on players, as DD was slumping as a IGL until he transferred the role to mo, who is now slumping).
2017-05-17 07:47
Sad Jexen looked pretty good at Sydney
2017-05-16 19:36
dont know why,so many csgo players in china,but chinese top teams hard to find talented young players,so they picked Bntet ,Kaze and Zac from other countries.and now they have to call the old players back,its sad.
2017-05-16 20:01
kaze is huaqiao and bntet is very top skilled player
2017-05-17 07:21
Maybe because most of chinese players too arrogant? Like all of tyloo players hate savage and fancy always talking shit about him even in stream. There are many good chinese players like gas, bottle, qka, shuadapai too
2017-05-17 07:37
China doesn't mind going outside for their talent as long as they are skilled (look at the LoL/dota china scene, they just throw as much money as they can to the other top asian players like from korea etc) and can play in a chinese team (which is why they go for other asians as opposed to NA/EU players who wouldn't be able to communicate at all). Chinese scene has a lot of good talent but it is spread all around because of politics and players who have stubborn likes/dislikes about who to play with and only wants to play with their friends. Even current top teams of China were formed and created through the player's selective preferences of who they get along with and want to play with (Flash Gaming/Tyloo/ViCi/5power). Tyloo if BnTeT is the real deal is probably the closest thing to a chinese super team but although their roster looks good on paper, they are still a big question mark and inconsistent in actuality.
2017-05-17 07:53
gogogo savage love u
2017-05-17 01:43
tb will replace advent
2017-05-17 11:28
GL SAVAGE
2017-05-21 04:04
pretty much everyone except advent has a sick rating, even the coach maybe its time to swap roles? advent to coach and tb igl
2017-05-22 13:35
Login or register to add your comment to the discussion.