OpTic forms international roster

Professeur
August 21st, 2017 23:10

After two of their members departed to Cloud9, OpTic added three European players in Emil "Magisk" Reif, Adam "friberg" Friberg and Aleksi "allu" Jalli—creating an international roster.

OpTic's great form at the end of 2016 changed swiftly as the team entered the new year, with Peter "stanislaw" Jarguz's departure starting a long period of instability for the North American side.

Playing out a whole season with standins and trial players took it's toll and ended with William "RUSH" Wierzba and Tarik "tarik" Celik departing to Cloud9, leaving OpTic with just Oscar "mixwell" Cañellas, Keith "NAF" Markovic and the newly signed coach Chet "ImAPet" Singh.

As the player break is coming to an end and the second season of the year is about to kick off, OpTic have unveiled three new players: Emil "Magisk" Reif, Adam "friberg" Friberg and Aleksi "allu" Jalli.

friberg will return to a professional team after a two-month break

With this change, OpTic have made the switch from a North American based roster to an international one, with all of their players now hailing from Europe.

The team's fifth member hasn't been officially announced yet, with NAF revealing that he will be standing in for the first week of ESL Pro League—after which OpTic is expected to reveal their last player.

OpTic now have:

Spain Oscar "mixwell" Cañellas
Sweden Adam "friberg" Friberg
Denmark Emil "Magisk" Reif
Finland Aleksi "allu" Jalli

United States Chet "ImAPet" Singh (coach)
Canada Keith "NAF" Markovic (backup)

Spain Oscar 'mixwell' Cañellas
Oscar 'mixwell' Cañellas
Age:
23
Rating 1.0:
1.11
Maps played:
646
KPR:
0.76
DPR:
0.66
APR:
0.14
Finland Aleksi 'allu' Jalli
Aleksi 'allu' Jalli
Age:
26
Team:
Rating 1.0:
1.10
Maps played:
1215
KPR:
0.75
DPR:
0.64
APR:
0.11
Denmark Emil 'Magisk' Reif
Emil 'Magisk' Reif
Age:
20
Team:
Rating 1.0:
1.11
Maps played:
814
KPR:
0.74
DPR:
0.63
APR:
0.14
Canada Keith 'NAF' Markovic
Keith 'NAF' Markovic
Age:
20
Team:
Rating 1.0:
1.09
Maps played:
920
KPR:
0.74
DPR:
0.64
APR:
0.16
United States Tarik 'tarik' Celik
Tarik 'tarik' Celik
Age:
22
Team:
Rating 1.0:
1.07
Maps played:
990
KPR:
0.74
DPR:
0.67
APR:
0.15
Canada Peter 'stanislaw' Jarguz
Peter 'stanislaw' Jarguz
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
0.99
Maps played:
816
KPR:
0.67
DPR:
0.66
APR:
0.15
Sweden Adam 'friberg' Friberg
Adam 'friberg' Friberg
Age:
27
Team:
Rating 1.0:
1.00
Maps played:
1342
KPR:
0.68
DPR:
0.67
APR:
0.16
United States William 'RUSH' Wierzba
William 'RUSH' Wierzba
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
881
KPR:
0.70
DPR:
0.67
APR:
0.15
#1
XANTARES | 
United Kingdom tankCS 
good
2017-08-21 23:10
#6
 | 
Mongolia Tendies 
good shiiiiiiiiiiiiiiiiiit fucking good roster optic, well done hecz
2017-08-21 23:11
#97
 | 
Sweden imgur 
rip hs
2017-08-21 23:16
HS is coming but after gamescom
2017-08-21 23:25
this team will be very interesti...ZzZzZzzzz
2017-08-21 23:28
They win next major! i think and hope!
2017-08-21 23:38
Haha :D
2017-08-22 07:02
#420
Snax | 
Russia ObsciouS 
lul
2017-08-27 15:13
Lol +1 they will do nothing
2017-08-22 10:25
prob had an issue or somthing they didnt have much time to get this together
2017-08-21 23:25
#281
 | 
United States Droidd 
I thought they wanted a huge buyout for him or penta werent just going to let him go
2017-08-22 02:25
He will join after gamescom
2017-08-22 02:30
#351
dennis | 
Latvia De1Co 
Penta didn't cared about money, they wanted to keep HS at least for gamescom! OpTic offered that they could pay whatever they need but Penta didn't cared!
2017-08-22 11:31
#379
 | 
North America noahS 
lowel confirmed ???
2017-08-22 14:13
magisk allu and friberg PogChamp
2017-08-21 23:45
#307
 | 
Afghanistan crywolf1337 
HAPPPY FOR FRIBURGER!
2017-08-22 07:19
top 10 ez
2017-08-21 23:11
#193
 | 
Denmark dR_JaCkPoT 
imagine if kio transferred to optic PogChamp
2017-08-21 23:55
Good chance it could be seeing as Olof joined faze
2017-08-22 10:26
This team is going to be beast and now Oscar can actually play something he likes
2017-08-22 10:35
#48
 | 
Europe Scottxaxa 
haHA UK CS toP 1!!!
2017-08-21 23:12
they will be playing in NA ???
2017-08-21 23:14
#83
 | 
Mongolia Tendies 
presumably
2017-08-21 23:15
i hope so
2017-08-21 23:17
#158
 | 
Netherlands MerpNL 
No they are moving to eu i believe
2017-08-21 23:35
So they have to start from scratch??
2017-08-21 23:38
#181
 | 
Canada PwnNewb 
um why does where they live decide if they start from scratchh? 3-4 new players kind of decided that before we even talked about where they live
2017-08-21 23:49
i mean, as a org could be tough in EU i think
2017-08-22 00:00
#199
 | 
Canada PwnNewb 
they are fucked if go EU and top 3 NA...funny how different it is but look at C9 they are best overall NA team (other than optics brief rise) over the last many years and they suck ass
2017-08-22 00:01
yeah, unfortunately
2017-08-22 00:04
#220
 | 
Canada PwnNewb 
makes me wonder if any SA teams would ever go to EU...my guess is no time soon id wanna be closer to home. NA is already far enough for SA id say fuck EU if I where SA player
2017-08-22 00:16
would be amazing a SA scene where SK, IMT and others can play and help the teams here
2017-08-22 00:25
#231
 | 
Canada PwnNewb 
ya they do that like 1X per year. they should make a LAN only league
2017-08-22 00:34
yeah, they should :/
2017-08-22 00:41
#276
 | 
Canada PwnNewb 
why wasnt FNX on this team? would be better
2017-08-22 01:55
#287
denis | 
Germany m1soooo 
Stubit question. He's not on optic cause he is n't from Europe and he istnt in imt or sk cause he's an asshole.
2017-08-22 03:22
#290
 | 
Canada PwnNewb 
"stupid"
2017-08-22 03:35
#391
denis | 
Germany m1soooo 
say ty grammar nazi
2017-08-22 17:58
#395
 | 
Canada PwnNewb 
lol its not grammer nazi u just retard calling someone stupid the way kids on the short bus say it
2017-08-22 18:33
#400
denis | 
Germany m1soooo 
was misstype lmao, also english is my 3rd language so fuck off
2017-08-22 19:46
#401
 | 
Canada PwnNewb 
should have stopped at 2 world would be better place plz uninstall english.exe TY
2017-08-22 19:50
#403
denis | 
Germany m1soooo 
what´s your problem you had a dumb question i just pointed that out stop crying little baby
2017-08-22 20:44
Red Reserve's Brazilian roster (with kng Back then) livedin Sweden and played within the European scene
2017-08-22 08:17
They are playing in NA according to the ESL site...
2017-08-22 01:42
#275
 | 
Canada PwnNewb 
BOOOOM TOP 3 NA INCOMING!!!!!!!!!!!!!! you heard it here boisssss
2017-08-22 01:54
#313
 | 
Sweden pontus767 
You are very very right m8!
2017-08-22 07:54
Top3? I think they can become best or just behind C9. Does anyone have any source that they will play in NA tho?
2017-08-24 03:10
#417
 | 
Canada PwnNewb 
the orgs spot is NA, and it would be easier to move to NA as far as winning, IDK if players would do it, but they should talk to Optic org and get a gaming house in NA for them all to live at and they can dominate NA
2017-08-24 18:51
I know. I guess it depends on if the players want to movr there
2017-08-26 22:00
#325
 | 
Denmark fyhn 
They probably won't have a EPL spot in EU.
2017-08-22 09:03
they gonna live in Mexico.
2017-08-22 12:30
#419
 | 
Canada PwnNewb 
cheap drugs and hookers not a bad idea. Tijuana babyeeee
2017-08-26 22:43
#96
 | 
Brazil theambush 
Nice question, m8. Waiting for answers
2017-08-21 23:16
That's what it sounds like, wish they'd keep naf tho
2017-08-21 23:28
Why the fuck would they do that?
2017-08-21 23:29
bcz is easier? and they already have a spot in NA
2017-08-21 23:32
#150
 | 
Bosnia and Herzegovina ddrowar 
No. In Africa
2017-08-21 23:31
#145
2017-08-21 23:32
They're playing pro league in NA but when that is don back to eu
2017-08-21 23:49
source?
2017-08-24 03:10
Yes, Optic playing in NA. Look at EPL website
2017-08-22 00:04
#207
 | 
Europe Scottxaxa 
Nah, heard rumours they will be competing in Australia Mountain Dew League.
2017-08-22 00:05
It'd provide much needed appeal for Aus CS...
2017-08-22 00:09
Vox eminor and spunj will be forever in my heart
2017-08-22 18:57
#89
 | 
Norway bouncerul 
where's HS??
2017-08-21 23:15
#125
 | 
Europe xdavidlm 
hostage on Penta After Gamescom will be announced
2017-08-21 23:24
PENTA prison
2017-08-21 23:42
He's fkd for life in penta
2017-08-22 09:22
#116
 | 
Sweden Vaf0r 
So fucking awesome that it's official
2017-08-21 23:21
Who will IGL?
2017-08-21 23:33
#163
 | 
France Fordragon 
Friberg
2017-08-21 23:39
Dude I think you are on my friend list and we played cs back on the days when I was silver3...
2017-08-21 23:41
#183
 | 
Canada PwnNewb 
this could actually work fri is smarter than ppl think
2017-08-21 23:50
Actually friberg is not very suited for IGL. I highly doubt he will lead the team
2017-08-24 03:12
#416
 | 
Canada PwnNewb 
he will lead them to lunch
2017-08-24 18:50
#164
 | 
Lithuania arnas467 
prob friberg
2017-08-21 23:39
+1 pyth pls
2017-08-22 02:04
#291
 | 
Malaysia qqq480 
Bring k1o
2017-08-22 03:47
kek
2017-08-22 15:15
#389
shox | 
Ukraine CrosB 
Shiet,Maikelele 5
2017-08-22 17:05
u
2017-08-21 23:10
I like it.
2017-08-21 23:11
#3
 | 
Mongolia Tendies 
Hector Rodriguez, this roster will bring you great things
2017-08-21 23:11
kk
2017-08-21 23:10
#5
HS | 
Estonia qoznyyy 
wtf wheres hs
2017-08-21 23:10
#13
Danking | 
Norway Lujj 
Stuck in penta
2017-08-21 23:11
#44
 | 
Estonia Chaostic 
Announced after gamescom
2017-08-21 23:12
penta
2017-08-21 23:13
#7
 | 
Finland EdiEz 
NICE
2017-08-21 23:10
#8
 | 
Uruguay Wannakkin 
Expected
2017-08-21 23:11
#9
 | 
Portugal SouoCorreia 
wow. gl
2017-08-21 23:11
#10
k0nfig | 
Denmark QDouble 
good
2017-08-21 23:11
#32
k0nfig | 
Denmark QDouble 
who is gonna be their 5th btw
2017-08-21 23:11
HS from penta but they didnt let him go to optic yet cuz penta want hs to play with them 1 more tournament and then he is free
2017-08-21 23:13
#67
 | 
Germany cartii 
HS
2017-08-21 23:14
#69
 | 
World dddouseddd 
hs
2017-08-21 23:14
#72
 | 
Netherlands Slashable 
HS
2017-08-21 23:14
Kio
2017-08-21 23:14
#103
 | 
Moldova jUMPERiNh0 
dennis obv
2017-08-21 23:17
dennis to GODSENT, confirmed
2017-08-21 23:58
#135
 | 
African Union hdlmb 
HS
2017-08-21 23:27
HS
2017-08-21 23:29
HS
2017-08-21 23:43
HS m8
2017-08-21 23:47
friberg counts as 2
2017-08-22 07:03
#310
 | 
Germany MineMFM 
Why Just not NAF?? Ich dont get it. HS<NAF...
2017-08-22 07:24
I think these players won't be moving to na. They propably do the same thing as FaZe.
2017-08-22 08:11
t3
2017-08-21 23:11
nt
2017-08-21 23:37
better than nip
2017-08-21 23:43
#348
Anders | 
Norway powni 
Friberg resurrection
2017-08-22 10:43
#12
 | 
United States vikingswine 
expected
2017-08-21 23:11
Inb4 this lineup is more successful than C9 LUL
2017-08-21 23:11
#106
 | 
Australia JonoMate 
But C9 get to play in the NA region which is much easier than the EU region where OpTic now have to play.
2017-08-21 23:17
#110
 | 
Canada Gumpypoo 
No i believe optic are still in the NA division otherwise idk
2017-08-21 23:19
#122
 | 
Australia JonoMate 
That wouldn't make sense as 4 soon to be 5 of their players are from Europe. Isn't the region you play in based off where the players are from?
2017-08-21 23:22
#133
fnx | 
United States MrFaZe 
no, since the spot is reserved to the org not the players.
2017-08-21 23:26
#149
 | 
Australia JonoMate 
Fair enough
2017-08-21 23:31
dude renegandes isnt NA, ... SK, Immortals. :D
2017-08-22 00:04
#212
 | 
Australia JonoMate 
#191
2017-08-22 00:07
i read that. than you can also say org is american though. why would they replace it with another tier 5 NA team?! :D
2017-08-22 00:08
#217
 | 
Australia JonoMate 
I like the roster and think it's a good idea even if they have to forfeit the spot which is what I thought was happening. Also, NA has sort of become a rest of world region just because it's so large but there aren't enough good NA teams to make a good league. So everyone that wants to play EPL end up joining the NA region.
2017-08-22 00:12
#335
 | 
Panama tobiiiloco 
But they live in NA
2017-08-22 10:05
Its based on where you play from geographically
2017-08-21 23:29
#326
 | 
Estonia swag420weed 
Yes. Renegades play in ESL australia Pro league
2017-08-22 09:08
#119
 | 
Canada nmE^v^ 
Optic have an NA spot for pro league this season
2017-08-21 23:21
#127
 | 
Australia JonoMate 
Ok I guess I'm mistaken. That does seem a bit unfair that an NA team replaces all NA players but stays playing in NA.
2017-08-21 23:24
#174
 | 
Argentina ZaraLarsson 
Renegades have 0 NA players and are playing in the NA league
2017-08-21 23:44
they have 1
2017-08-21 23:52
#190
 | 
Canada PwnNewb 
nifty?
2017-08-21 23:54
#191
 | 
Australia JonoMate 
They have 1 NA player, and that's different as there isn't a region for Aussies to play in. I thought that because there is a pre-existing EU region that all EU teams would have to play there.
2017-08-21 23:55
Well, we do have one league. But it doesn't provide much opportunity for growth at the moment.
2017-08-22 00:12
Also, Renegades gets a free spot in the Major qualifier from the Asian minor, while playing on NA. That's more unfair imo
2017-08-22 00:38
#241
 | 
Australia JonoMate 
TBH it's no more unfair than the CIS minor, however I do think both of them should be combined with other minors.
2017-08-22 00:42
They'll be competing in NA, confirmed by ImAPet
2017-08-22 00:06
#15
 | 
Finland Keetahi 
ez bot god allu
2017-08-21 23:11
i hope they can do good
2017-08-21 23:11
#17
 | 
Ukraine V4CTOR 
Whoo's 5? k1oking T_T
2017-08-21 23:12
#63
 | 
Europe eatecone 
HS
2017-08-21 23:13
#90
 | 
Poland kurwafa 
Hs
2017-08-21 23:15
gj mr friberg
2017-08-21 23:11
EZ Top50
2017-08-21 23:11
#20
 | 
Portugal raaVz 
a
2017-08-21 23:11
Wtf i thought friberg was gonna replace coldzera in SK..
2017-08-21 23:12
#92
 | 
Netherlands Slashable 
They went for Randomrambo instead
2017-08-21 23:16
Coldzera and Fallen, because he needs 2 chairs to sit comfortably.
2017-08-21 23:21
why
2017-08-21 23:11
Your name has meaning again. Congrats.
2017-08-21 23:12
yeeeey
2017-08-21 23:12
from now shouldn't u be a cloud9 or faze fan against optic?
2017-08-21 23:24
RIP HS
2017-08-21 23:11
#5 yet to be announced
2017-08-22 01:26
#25
 | 
Sweden yayer 
EXPECTED
2017-08-21 23:11
#26
 | 
Germany holyly 
so optic is fucking dead, ha?
2017-08-21 23:11
#27
 | 
Europe g2ez 
kio confirmed
2017-08-21 23:11
#109
 | 
France Dack_ 
I hope so
2017-08-21 23:19
#141
 | 
African Union hdlmb 
It's gonna be HS tho
2017-08-21 23:28
#28
KRIMZ | 
Denmark slacking 
what a shitty lineup
2017-08-21 23:11
1 player previous NiP, one of the most winning teams ever 1 player previous North, a top 8 team for a while 1 player previous FaZe, a top 3 team for a while ..and mixwell Sure, these players have seen better days, but "shitty" is not the word I would use.
2017-08-22 10:03
its á decent top 15 Team
2017-08-22 10:17
OPTIC HYPE
2017-08-21 23:11
Top #15-10 team inc
2017-08-21 23:11
hs??
2017-08-21 23:11
Top1
2017-08-21 23:11
Really cool!
2017-08-21 23:11
#36
 | 
Ukraine CISfan[Guy] 
Didn't expect as always hltv too late
2017-08-21 23:11
#37
 | 
Norway insy 
+pronax?
2017-08-21 23:11
why not they need a igl
2017-08-21 23:13
Because no matter how good a person is at being an IGL if he goes -20 frags every game you're never going to win.
2017-08-22 10:17
if u dont have good igl they will play random and going to lose anyway
2017-08-22 18:14
Pronax isn't even a good IGL though, he had JW, flusha and krimz back with him at godsent and didn't manage to do anything with them, godsent have been dogshit for 90% of their active time. Pronax was once great but those days are over, when he has to step down from a team like godsent then you know things are bad.
2017-08-22 18:19
i prefer play with bad igl to play without igl
2017-08-22 18:20
Not first
2017-08-21 23:11
2017-08-21 23:11
sent u an offer
2017-08-21 23:14
#40
 | 
Belgium adumonBE 
Money spent, love it!
2017-08-21 23:11
#41
 | 
Peru w1inter 
hS????????????????????????
2017-08-21 23:11
Hs ??
2017-08-21 23:11
#43
 | 
Sweden Donger89 
GL Adam
2017-08-21 23:12
The rejects squad??
2017-08-21 23:12
+lowel or +denis inc
2017-08-21 23:12
Are these fellas moving to Texas? Because TexMex and Texas BBQ ruin bodies. A great risk for OpTic, assuming HS comes aboard later. Very high ceiling.
2017-08-21 23:12
#50
 | 
Russia r3sp 
where is HS? no point without him
2017-08-21 23:12
#144
 | 
African Union hdlmb 
ok he's not that good lol
2017-08-21 23:28
#222
 | 
Russia r3sp 
5 is > 4 isnt it?
2017-08-22 00:19
Naf > HS
2017-08-22 03:04
#52
 | 
Spain akproxx 
hope for kio instead of HS
2017-08-21 23:12
will they play EU or NA?
2017-08-21 23:12
it looks like they are playing na season. dont know if they are living in na again.
2017-08-21 23:15
#54
 | 
Spain Agriaxd19 
Contract lowel, he will have a good connection with mixwell
2017-08-21 23:12
#55
 | 
Finland kallepiispa 
GOD KALLU
2017-08-21 23:12
-friberg +HAMPUS +loWel
2017-08-21 23:12
#57
TACO | 
Portugal MSANTOS 
Nice lineup. But i prefer Fox than allu. GODFOX.
2017-08-21 23:12
Expected from portugal tbh
2017-08-22 01:28
Fox already playing for dig tho
2017-08-22 08:18
gotta stay on a payroll while you looking for a team i guess
2017-08-21 23:13
#59
Azylu | 
New Zealand Azylu 
hf in Optic Acilion
2017-08-21 23:13
they will be playing in NA?
2017-08-21 23:13
OpTic FNX in coming
2017-08-21 23:13
rip
2017-08-21 23:14
Lol I thought HS is the Fifth what would have been good but where is he now and what happened???
2017-08-21 23:14
he is,as u see naf will be filling him for first week,and they cant announce him yet because they probably havent bought him out yet and hs plays gamescom with penta
2017-08-21 23:15
lol ok Thanks for Info haha HS was already announced in the Report and everyone knows it but they may not reveal him yet haha
2017-08-21 23:17
The team with leftovers no one wants to play with. Yes, so good lmao
2017-08-21 23:14
#74
 | 
Netherlands Yak_41M 
took it's tool
2017-08-21 23:14
#77
mixwell | 
Spain Alser 
Good lineup :D
2017-08-21 23:15
they should've fought harder for ange1 and dennis, good luck to them, but I don't think they''ll do much
2017-08-21 23:15
#80
 | 
France FkS^ 
Kioshima as the fifth member could be great !
2017-08-21 23:15
It will be HS.
2017-08-21 23:21
works better with HS i think
2017-08-22 10:18
#81
 | 
Brazil XEMBAO 
tier 3 team maybe
2017-08-21 23:15
RIP Naf :(
2017-08-21 23:15
#84
 | 
Macedonia EXTOL[t] 
i knew it hs is not part of them ... he is just too good
2017-08-21 23:15
he is...
2017-08-21 23:15
They have two very good awp players and who will be igl ?
2017-08-21 23:15
#111
mixwell | 
Spain Alser 
friberg igl
2017-08-21 23:19
#91
 | 
Germany xoutblaze 
tier 3 team lul
2017-08-21 23:16
#93
 | 
South Africa LiNuXRSA 
FINALLY!!!!
2017-08-21 23:16
+pronax on coach plz and +hs
2017-08-21 23:16
New top1! +superkio
2017-08-21 23:16
HS ?
2017-08-21 23:17
+pronax as an IGL
2017-08-21 23:17
#114
 | 
Europe eatecone 
Pure yoy
2017-08-21 23:20
#102
 | 
Finland NUCL3AR 
ez top1
2017-08-21 23:17
#104
bodyy | 
Afghanistan remiska 
kio
2017-08-21 23:17
#105
 | 
Russia L1S_0FF 
+HS | +k1o
2017-08-21 23:17
IGL?
2017-08-21 23:17
tbh i don't see a problem with keeping naf as a fifth this way u don't needa buy no one
2017-08-21 23:18
k1o is free atm
2017-08-21 23:19
#113
 | 
Australia aucs 
budget faze, good team tbh.
2017-08-21 23:20
this lineup can go all the way
2017-08-21 23:20
Ez for Kevin "HS" Tarn.
2017-08-21 23:22
kioShima5th
2017-08-21 23:22
#123
 | 
Brazil nexthi 
who in naf place? fnx?
2017-08-21 23:23
#124
 | 
African Union hdlmb 
ez 4 allu
2017-08-21 23:23
#130
 | 
Spain KetKit_ 
+lowel and tier 1-2 team
2017-08-21 23:25
NAF xDddd
2017-08-21 23:25
#132
 | 
Sweden oAidqn 
expected lul hopefully they add kio now :D
2017-08-21 23:27
#134
 | 
Finland kappaboi 
gl & hf!
2017-08-21 23:27
PogChamp
2017-08-21 23:27
#137
 | 
Germany mansmodi 
How can they even take part in EPL season 6? I mean with that lineup they would have to play in Europe, which would unbalance the entire competition by having one more team in EU than in NA?
2017-08-21 23:28
They could change the team name to Regades....Ops already have one...LUL
2017-08-21 23:28
#142
 | 
Chile nachooww 
gl nizzle
2017-08-21 23:28
I GOT A LEAK :: Mutiris last player of the team. He's a rifler
2017-08-21 23:28
#303
 | 
Portugal l1nxs 
+1
2017-08-22 07:03
pronax inc
2017-08-21 23:30
2 good players and 2 washed up pros
2017-08-21 23:31
#152
valde | 
Denmark pedrsen 
- Friberg + Pronax + HS or Kio Team well done
2017-08-21 23:31
are u high? you from that trash place they call Christiania? Friberg so much better than both Pronax and Kio
2017-08-22 10:19
#411
valde | 
Denmark pedrsen 
HAHAHAHA! Dude. Friberg is a burnt out star. There is a reason why he got kicked from the team. Yes he is a legend, but he is not nearly as good as he used to be.
2017-08-23 20:09
#154
 | 
United States Zlaq 
Why NAF can't be their fifth? Doesn't wanna move from NA?
2017-08-21 23:32
Finally good luck
2017-08-21 23:35
GL mixwell gaming
2017-08-21 23:36
#165
rain | 
Indonesia lather 
where HS ?
2017-08-21 23:41
gj hecz, and gl dadwell + all
2017-08-21 23:42
#170
 | 
Canada PwnNewb 
whaaaaaaatt?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Optic top 5!!!!!
2017-08-21 23:43
At the time, ImAPet expressed his wish to pursue new opportunities and to produce "the best North American team", one who could "compete internationally and consistently in Majors."
2017-08-21 23:44
#173
SPUNJ | 
Latvia XYPyra 
Denis inc as 2nd awp.
2017-08-21 23:44
#238
JW | 
Sweden peterrrr10 
xD
2017-08-22 00:40
As 3rd lol
2017-08-22 04:19
#175
 | 
Netherlands wats0n1 
+kio as 5th? :D
2017-08-21 23:44
FIFTH PLAYER = HUNDEN THANK ME LATER
2017-08-21 23:47
I'll be surprised if their 5th isn't one of: KioShiMa lowel bondik
2017-08-21 23:49
#266
 | 
Spain G3CK0 
HS
2017-08-22 01:23
omg they were so good with stanislaw in lineup and now the whole team just disband. sick.. and dis international lineup is just meh. no chance my frend
2017-08-21 23:52
#185
felps | 
Netherlands Zouma 
nice get pronex
2017-08-21 23:52
#187
 | 
Argentina roulettesoad 
+lowel mixwell compatriot :) btw, what happen with NA pro league sport and EU? -optic +rise nation and seems EU they have to start from Open
2017-08-21 23:53
this is a cuck version of faze
2017-08-21 23:53
#201
oskar | 
Ireland sk0ffin 
lul tru
2017-08-22 00:03
More like a tight budget FaZe
2017-08-22 01:19
this
2017-08-22 10:00
That flag combination looks HAWT
2017-08-21 23:54
#kio5th!
2017-08-21 23:55
#194
 | 
Sweden 4Sweeeden 
Yay, so happy for my boy Magisk <3
2017-08-21 23:58
#196
 | 
Brunei Szycha52 
-shinobi(Rogue)+ NAF (Optic Gaming)?
2017-08-22 00:00
the fifth is coldzera kappa
2017-08-22 00:01
#200
oskar | 
Ireland sk0ffin 
will be fun to see king of banana and allu play together again =DDD
2017-08-22 00:03
#202
 | 
Bulgaria TEDDSENN 
top 4 max
2017-08-22 00:03
#206
 | 
Brazil Collee 
I feel bad for Magisk and mixwell tbh. Friberg and allu = inconsistency
2017-08-22 00:04
DONT ADD TOXIC KIOSHIMA PLS
2017-08-22 00:05
#209
 | 
Turkey ogmass 
#makekioshimagreatagain
2017-08-22 00:05
#211
 | 
Bulgaria vectralsoul 
Good stuff, I really really really hope this roster will work out and they become a top 10 team. If Friberg can adapt to the IGL role and have some loose calling style like ANGE1 for example, I think they will manage just fine. Anyway, GL boys!
2017-08-22 00:06
+K1oking
2017-08-22 00:09
Last player please be kioshima and not other player from penta. Penta need to stay alive by maybe adding lowel or denis which two can replace sunny in terms of role.
2017-08-22 00:14
#219
 | 
Europe Hempxz 
maybe fnx optic?
2017-08-22 00:14
Really happy about this change for optic.
2017-08-22 00:19
#224
 | 
Denmark clutchkongen 
well, that's definitely not going to work.
2017-08-22 00:24
Expected. k1oshima next player.
2017-08-22 00:24
yyep, friburger isnt gonna do fuck all in this roster.
2017-08-22 00:24
#228
 | 
Slovakia JkreetY 
The problem incoming,k1o
2017-08-22 00:29
#229
 | 
Brazil zptz 
FNXX?
2017-08-22 00:30
#230
 | 
United States M0tiv3 
BOT ALLU IS BACK
2017-08-22 00:34
fnx inc.
2017-08-22 00:35
+k1o ez, fnx goes to another team idiots
2017-08-22 00:35
K1oshima or HS will be the 5th. Either way both good players
2017-08-22 00:37
#235
 | 
Finland Slaughtrr 
Already better than NiP lol
2017-08-22 00:37
lmao this is so funny
2017-08-22 00:38
#239
 | 
Korea chog5469 
where is HS?
2017-08-22 00:41
ez 6countries, ez.
2017-08-22 00:44
OpTiC playing in NA EPL with 120ping? cool and fun, they'll rekt everyone but Sk, C9 and Liquid still
2017-08-22 00:45
#244
 | 
Greece her-1g 
Friberg CANT CALL SHIT.!!!! Destined to fail!!
2017-08-22 00:46
+fifflaren as 5th player pls
2017-08-22 00:50
Really nice roster.
2017-08-22 00:53
#247
 | 
Brazil l17arB 
hs?
2017-08-22 00:54
#248
 | 
Brazil BuddyINSANE 
that team looks fun! Let's see how they'll play! We smart, we loyal, we friendly, we are from BRAZIL! Kreygasm
2017-08-22 00:55
#249
Xyp9x | 
Denmark STATiC^ 
I hope the 5th will be a ingame leader
2017-08-22 00:56
#251
 | 
Poland Spanksss 
friberg gonna igl
2017-08-22 01:02
+1 gained fan
2017-08-22 01:01
#252
 | 
United States ViKaLiBuR 
If HS can't come to OpTic... I'd like for NAF to join and it'll be the most international team in CS history.
2017-08-22 01:03
eh check 5power. Estonian Russian Thai Mongolian Vietnamese pretty sure this is as international as you can get.
2017-08-22 01:11
-mix -hs +kio +dennis and theyd actually be a decent team... only tier 3 as it stands tho
2017-08-22 01:05
#257
 | 
Canada Gumpypoo 
No
2017-08-22 01:10
u'd keep friberg over mixwell rofl, says it all
2017-08-22 01:24
#254
 | 
United Kingdom Grenadr 
FaZe 0.5 OpTic COD vs FaZe COD NOW CSHO
2017-08-22 01:07
Come in, Pronax!
2017-08-22 01:09
#279
 | 
France StickyRice 
pronax is utter shit, if he is picked he is gonna ruin another team
2017-08-22 02:14
pronax is very bad even no-namers in fpl are much better than him
2017-08-22 06:56
#359
seized | 
Russia duxhux 
pronax won 3 majors!!!
2017-08-22 13:09
#256
 | 
Sweden zl1ze 
ez for my boi friberg
2017-08-22 01:10
#259
 | 
CIS sergioff 
ez 4 kio
2017-08-22 01:13
#261
 | 
Malaysia phyzell 
Last player is always a good backup player aka skipper running solo.
2017-08-22 01:15
gl mix!
2017-08-22 01:18
#264
 | 
Denmark qwedsa 
RIP OPTIC
2017-08-22 01:20
i think they need an igl desperately, they would be a much better team if they had an actual igl. maybe it pronax
2017-08-22 01:21
Wtf is optic thinking?
2017-08-22 01:26
3rd eu trash can btw 1st and 2nd are faze and dignitas
2017-08-22 01:32
#293
 | 
World lalt 
Dignitas? There were 3 EU mixes in the major, Dignitas was not there!...
2017-08-22 05:01
#300
 | 
Denmark Xipingu 
Dignitrash lost to Vega that went 0-3 at the major. Dignitrash = bad.
2017-08-22 06:55
#272
 | 
Kazakhstan ezBORAT 
but Optic still playing where? Not explain the situation of this roster...
2017-08-22 01:35
Poor mixwell
2017-08-22 01:49
#278
 | 
France StickyRice 
Hope the 5th is kio
2017-08-22 02:14
#280
JinNy | 
Thailand fsjp 
When Kio is available . It's gonna be hard to pick the 5th now.
2017-08-22 02:23
#282
 | 
Sweden crindz 
looks pretty interesting, pair up mixwell with eu and win games ez. Good luck Adam! <3
2017-08-22 02:29
#284
 | 
Brazil hugoooo 
NAF won't join because he can't move to EU I think? 'cause he would fit perfectly.
2017-08-22 02:47
It sucks that naf won't be a part of this team, he's solid
2017-08-22 03:19
WELL...AMERICAN TEAM BECOMES EUROPIAN TEAM
2017-08-22 03:22
this team will get shitted on by the likes of clg to be honest ( with koosta ) no language barrier team will really make it without a proficient igl ( karrigan )
2017-08-22 03:32
wow this like green apple juice mixed with berries, cheese, tacos, snowed ice, and two sausages. gud luck
2017-08-22 05:16
#295
 | 
Australia weapon_ 
These guys wil dominate clown9..
2017-08-22 05:25
#296
 | 
Sweden itchybells 
i thought the fifth player is HS from PENTA? what happened?
2017-08-22 05:35
#344
 | 
Netherlands wats0n1 
Penta's CEO twittered that he still has a contract (until 2019 if I'm not mistaking).Also the buy-out-fee is too high, something like that :)
2017-08-22 10:27
#386
 | 
Sweden itchybells 
oh ok. HLTV just posting some news that is not yet confirmed. so they can post it again lol
2017-08-22 16:48
#390
 | 
Netherlands wats0n1 
well the situation around HS is really complicated... like I said, HS still is contracted with Penta, however some ppl speculate that Penta only blocks him for Gamescom and lets him go afterwards...honestly idk what to make of this entire situation .-.
2017-08-22 17:08
-NA +EU XD
2017-08-22 06:08
#298
ropz | 
France trgls 
+kio
2017-08-22 06:12
#299
 | 
Finland PiOTRrrr 
+wayLander
2017-08-22 06:16
#305
 | 
China KrisWuYiFan 
disband in 2 months
2017-08-22 07:05
lul
2017-08-22 07:22
so they will in eu epl?
2017-08-22 07:11
n1 top10
2017-08-22 07:22
#EZ FOR OPTIC #WE LOYAL #REAL FAZE #ALLU>GUARDIAN
2017-08-22 07:33
#312
BnTeT | 
Indonesia Bentooo 
5th member, Kioshima??
2017-08-22 07:50
HS.
2017-08-22 07:55
Zehn would be best opinion imo.
2017-08-22 07:55
#316
 | 
Finland @g0d 
k1o to fifth player !!!
2017-08-22 08:10
They will win the major.
2017-08-22 08:17
gl guys .. this roster seems to be very interesting
2017-08-22 08:32
Why not NAF? He is so good! I think this is big mistake
2017-08-22 08:57
+1 but i think naf doesnt want to move to eu
2017-08-23 14:02
if 5th is HS will be a good lineup probably never tier 1, but good.
2017-08-22 08:59
#327
Brollan | 
Sweden LoxXy 
Are they gonna play in NA full time? Cause in that case they'll most likely attend every top tournament as NAs #1 team
2017-08-22 09:09
Not likely, both Magisk and Mixwell have said they wanna stay in EU (and also friberg have said he have to have a really good reason to move to NA). Think they will be there for 1-2 months playing ESL Pro Leuage and then gonna get a base in EU. But what do I know? Maybe they will stay.
2017-08-22 10:25
#364
Brollan | 
Sweden LoxXy 
Yea, my first thought was that they'll play in EU since it's an EU roster, but they might just stay if they have their spot left in EPL
2017-08-22 13:46
NA #1? ur clearly forgotting sk and immortals maybe even c9
2017-08-22 12:43
#362
Brollan | 
Sweden LoxXy 
SK usually get invites, i rank IMT and C9 behind them anyhow, with IMT having roster changes coming and that only means their roster becoming worse since there arent that much BR talent available
2017-08-22 13:46
every tournament ESL ECS
2017-08-22 13:46
#365
Brollan | 
Sweden LoxXy 
could you please quote me where i said every tournament please :)
2017-08-22 13:47
Cause in that case they'll most likely attend every top tournament as NAs #1 team Cause in that case they'll most likely attend every top tournament as NAs #1 team Cause in that case they'll most likely attend every top tournament as NAs #1 team
2017-08-22 13:48
#368
Brollan | 
Sweden LoxXy 
NAs #1 team as in qualifier, SK are already there from invitations
2017-08-22 13:50
ESL AND ECS
2017-08-22 13:51
#370
Brollan | 
Sweden LoxXy 
Dreamhack, majors
2017-08-22 13:51
u said every tournament so u mean esl and ecs too and u are wrong that they will be top #1
2017-08-22 13:51
#372
Brollan | 
Sweden LoxXy 
ESL always invites if you didnt know that, get yo facts straight boy
2017-08-22 13:52
they have to qualify for the finals so nt
2017-08-22 13:53
#374
Brollan | 
Sweden LoxXy 
Finals?
2017-08-22 13:55
are you that stupid? esl ecs top8 will go to finals
2017-08-22 14:23
#421
Brollan | 
Sweden LoxXy 
thats ecs, ESL got plenty of tournaments you idiot
2017-08-28 09:51
ESL always invites always that means to every esl tournament there are teams who are invited
2017-08-30 09:52
#423
Brollan | 
Sweden LoxXy 
Then why are you telling me that they dont?
2017-08-30 14:12
Maybe because ESL pro league doesnt invite to finals? yet u say always invites
2017-08-30 14:14
#425
Brollan | 
Sweden LoxXy 
EPL =/= ESL dude please
2017-08-30 14:16
ESL pro league
2017-08-30 14:17
#427
Brollan | 
Sweden LoxXy 
I wrote Tournaments though, not leagues.
2017-08-31 00:44
will friberg IGL ?
2017-08-22 09:27
k1o plz
2017-08-22 09:28
k1ooooo
2017-08-22 09:31
#332
 | 
Russia Elvem 
Ez 4 EU line-up Top 8 Next major. But i am really sad, because I began to love the NA scene thanks to the OpTic Gaming
2017-08-22 09:42
#340
 | 
United Kingdom C0RPS 
Happy for Friberg, such a legend
2017-08-22 10:24
2awpers, but a very good roaster
2017-08-22 10:27
#347
 | 
India L1nu5 
FRIBERG <3 #NoHomo
2017-08-22 10:40
If the players live in a team house in NA, they should honestly keep NAF.
2017-08-22 10:59
#350
 | 
Canada sessions_tv 
Lool at all those coloured crosses on them flags #illuminati
2017-08-22 11:19
Good luck!
2017-08-22 11:45
alllu in team? 6months MAX!!!
2017-08-22 12:29
Im not feeling this lineup. Dont think they will win much. What the roles? Whos the caller?
2017-08-22 12:43
#358
 | 
Finland heGUd 
Good they kicked shit tier100 player HS now they can buyout some good players for amazing success
2017-08-22 12:56
heck yeah
2017-08-22 13:17
#367
NEO | 
Brazil tegin 
Good! Waiting for watch this team in action!!!
2017-08-22 13:49
BloodTrail and Friberg 'll be awesome.
2017-08-22 14:01
#376
 | 
Sweden godname 
who 5th?
2017-08-22 14:03
I Think magisk is same good like coldzera . And allu is well. But friberg is such a bad player . He is old and he has bad reaction . Mmm
2017-08-22 14:06
#378
 | 
Poland TrZeCi666 
I hope they will add Kioshima because he got benched for olofmeister
2017-08-22 14:10
#381
 | 
Finland ginbay 
Go green I guess
2017-08-22 14:35
GL magisk! I hope this will be good!
2017-08-22 14:44
#383
 | 
Brazil DIHMS 
GL Optic
2017-08-22 15:14
+Kio and ez top 5
2017-08-22 16:44
friberg :DDDD
2017-08-22 16:56
this is actuallu noice!! Kreygasm
2017-08-22 16:58
So many nice transfers this summer. XDDDD I love it!
2017-08-22 18:37
#399
swag | 
Latvia `DinGo 
eyyyyy
2017-08-22 19:40
Noice
2017-08-22 20:06
#405
Peru acz 
Ez friberg
2017-08-23 01:19
#406
 | 
Poland DrabekQ 
It's gonna be amazing
2017-08-23 08:06
Interesting
2017-08-23 20:10
Login or register to add your comment to the discussion.