Epsilon bench smooya

eZlo
September 20th, 2017 20:56

Epsilon have decided to bench Owen "smooya" Butterfield, the British player has revealed on social media.

The announcement brings Epsilon's active roster down to just three players, after the Belgium-based organisation sold Fredrik "freddieb" Buö to GODSENT earlier this month.

Owen "smooya" Butterfield joined Epsilon and Endpoint in June, helping the European team to win the opening season of the Gfinity Elite Series. 

smooya is no longer part of Epsilon's active roster

The British player wrote on Twitter that he has been benched for not speaking Swedish. This week, several Swedish players, including David "Jayzwalkingz" Kempner, Kevin "kevzy" Nilsson and Gustav "ZINKEN" Björk, have joined Epsilon's roster on ESEA, but the organisation has so far remained silent on this matter.

Epsilon are expected to make an announcement shortly as they will be participating in WCA 2017 Main Qualifier, ESEA MDL Season 26 and Gfinity Elite Series Season 2.

With this move, here is how Epsilon's roster currently looks:

Sweden André "BARBARR" Möller
Denmark Lasse "maeVe" Elgaard
Romania Cosmin-Mihai "cosmeeeN" Butuc

United Kingdom Owen "smooya" Butterfield (bench)

Sweden Kevin 'kevzy' Nilsson
Kevin 'kevzy' Nilsson
Age:
18
Team:
Rating 1.0:
1.00
Maps played:
63
KPR:
0.70
DPR:
0.69
APR:
0.13
Sweden Gustav 'ZINKEN' Björk
Gustav 'ZINKEN' Björk
Age:
19
Team:
Rating 1.0:
0.92
Maps played:
31
KPR:
0.63
DPR:
0.69
APR:
0.15
Sweden David 'Jayzwalkingz' Kempner
David 'Jayzwalkingz' Kempner
Age:
20
Team:
Rating 1.0:
0.97
Maps played:
199
KPR:
0.66
DPR:
0.66
APR:
0.12
Denmark Lasse 'maeVe' Elgaard
Lasse 'maeVe' Elgaard
Age:
27
Team:
No team
Rating 1.0:
0.96
Maps played:
486
KPR:
0.65
DPR:
0.66
APR:
0.14
United Kingdom Owen 'smooya' Butterfield
Owen 'smooya' Butterfield
Age:
18
Team:
No team
Rating 1.0:
1.19
Maps played:
103
KPR:
0.82
DPR:
0.67
APR:
0.11
Sweden Fredrik 'freddieb' Buö
Fredrik 'freddieb' Buö
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
471
KPR:
0.70
DPR:
0.68
APR:
0.14
Romania Cosmin-Mihai 'cosmeeeN' Butuc
Cosmin-Mihai 'cosmeeeN' Butuc
Age:
18
Team:
No team
Rating 1.0:
1.19
Maps played:
251
KPR:
0.83
DPR:
0.67
APR:
0.13
Sweden André 'BARBARR' Möller
André 'BARBARR' Möller
Age:
27
Team:
No team
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
462
KPR:
0.71
DPR:
0.67
APR:
0.13
Rip uk cs
2017-09-20 20:56
#8
vanity | 
United Kingdom Blorp_ 
RIP UK CS
2017-09-20 20:56
#15
 | 
Poland Snacer1337 
UK SCENE LUL
2017-09-20 20:57
#47
 | 
Norway bouncerul 
cosmeeeeen is next
2017-09-20 20:58
#63
nex | 
Germany Adonsio 
2017-09-20 21:01
#111
fer | 
Brazil ferGOD 
UK CS
2017-09-20 21:19
The entire UK CS scene has been benched it has revealed on Twitter.
2017-09-20 22:13
#192
 | 
United Kingdom craZy_y0 
Sad reacts only
2017-09-21 00:35
#22
 | 
Turkey Achuso 
smooya join complexity izi
2017-09-20 20:57
Where was the UK scene to begin with?
2017-09-20 20:58
#53
vanity | 
United Kingdom Blorp_ 
2 Players, ALEX and smooya
2017-09-20 20:59
#67
 | 
Brazil The_Legend27 
who?
2017-09-20 21:02
#76
 | 
Canada RobloxPorn 
And surreal
2017-09-20 21:05
#104
 | 
United Kingdom XNL 
Surreal is wank.
2017-09-20 21:17
#145
 | 
Canada RobloxPorn 
Lol TOP 4 UK THO
2017-09-20 21:58
#168
 | 
United Kingdom XNL 
You clearly know nothing about the UK scene if you think Surreal is a top 4 player.
2017-09-20 22:35
Who knows anything about UK CS?
2017-09-20 23:06
#201
 | 
United Kingdom XNL 
I hear that Swiss scene is insane.
2017-09-21 08:11
deph is better
2017-09-21 00:18
And dephh
2017-09-20 21:15
#164
 | 
Poland Jaldokin 
And surreal And dephh
2017-09-20 22:24
Me, you'll see me top1 uk faceit in 2 months, print screen it
2017-09-21 13:14
#187
 | 
Brazil CobraCriada 
RiP smooya scene.
2017-09-20 23:10
+1
2017-09-20 20:57
rip
2017-09-20 20:57
#38
rain | 
United States sickening 
the one good UK player gets cut from tier 4 LUL
2017-09-20 20:57
#109
 | 
United Kingdom HighVoltage 
nothing stopping him from going to NA and shitting all over your scene
2017-09-20 21:18
just like dephh and surreal did LUL? they just got shit on, dephh still getting shit on.
2017-09-20 21:31
#128
 | 
United Kingdom HighVoltage 
and dephh is nowhere near as good as smooya
2017-09-20 21:31
smooya is just a pug player who thinks he is good because he outaims fucking bots on eu esea thats it, he is shit.
2017-09-20 21:32
#130
 | 
United Kingdom HighVoltage 
Ty for showing everyone how autistic you are. Well done!
2017-09-20 21:32
ty m8
2017-09-20 21:33
+1
2017-09-20 21:59
are you fukin stupid? look at Dephh ratings prat
2017-09-20 22:36
ya UK scrubs like you said that when coL bought dephh and surreal..... and then they turned out to be mediocre as fuck lmao
2017-09-20 22:36
dephh is consistently top fragging stupid boy
2017-09-20 22:37
?? ya maybe against shitty premier teams, he gets shit on when he plays against tier 1 NA and Brazilian teams
2017-09-20 22:38
So you're not denying that he carries one of your teams consisting of players from your side of the pond? Maybe that speaks volumes that he should be in a better team over there and his skill ceiling will probably grow even more
2017-09-20 23:55
ya... top 2 UK player top frags on probably the worst NA professional team in the history of CSGO. damn i'm impressed. if he was actually legitimately good he would've gotten picked up by a better NA team by now since he's been here for what? almost two years? how many roster shuffles has he gone through without getting upgraded to a better team? they obviously don't want him.
2017-09-21 00:35
he was approached you dumb fck but he's got loyalty
2017-09-24 22:01
ya approached by nrg probably lmao
2017-09-24 22:16
Alex is still there
2017-09-20 22:35
smooya last hope of UK R I P
2017-09-21 07:33
my boy EPSILON's Smooya movie youtube.com/watch?v=07FBJq8FZqU
2017-09-21 23:44
rip
2017-09-20 20:56
#75
 | 
Mongolia Tendies 
To everyone saying he was benched for being a shit person, it would seem otherwise: twitter.com/smooyacs/status/910556248302..
2017-09-20 21:05
#3
 | 
Germany PM_CS 
nooooooooooooo
2017-09-20 20:56
NOOOOOOOOOOOO
2017-09-20 22:46
#4
Hiko | 
Other jer000me 
XD
2017-09-20 20:56
Nq
2017-09-20 20:56
Lul
2017-09-20 20:56
#7
 | 
Turkey partyoctopus 
Rip smooya
2017-09-20 20:56
#9
 | 
Chile nachooww 
who
2017-09-20 20:56
uk cs
2017-09-20 20:57
immortals INc
2017-09-20 20:57
#12
sergej | 
Finland NEAKON 
why :D
2017-09-20 20:57
#13
znajder | 
Ireland skend 
LUL
2017-09-20 20:57
UK CS LUL
2017-09-20 20:57
#17
Magisk | 
United Kingdom tr4c 
NOOOOOOOOO
2017-09-20 20:57
LUL
2017-09-20 20:57
Smooya is UK hope
2017-09-20 20:57
#20
s1 | 
Armenia gr1nch 
who?
2017-09-20 20:57
#21
 | 
Brazil raaVz 
rip uk cs
2017-09-20 20:57
#31
 | 
Brazil raaVz 
oh wait LUL
2017-09-20 20:57
Niko f**** smooya
2017-09-20 20:57
nice uk scene
2017-09-20 20:57
UK CS LUL
2017-09-20 20:57
#27
Jonti | 
Switzerland veach 
toxic cheater deserved
2017-09-20 20:57
expected
2017-09-20 20:57
rip UK lul
2017-09-20 20:57
#30
 | 
Estonia biggobb 
finally that toxic faggot got benched xd
2017-09-20 20:57
+kNg
2017-09-20 20:57
#33
 | 
Germany elseen 
epsilon has already acquired a new roster
2017-09-20 20:57
Who ?
2017-09-20 22:10
#174
 | 
Germany elseen 
Quix, jayz and so on
2017-09-20 22:37
2017-09-20 20:57
#208
 | 
United Kingdom Mumbles! 
Where do you see that list of who's leaving and joining?
2017-09-21 12:53
Try to google for esea transaction list. If you dont find it send me a private message and I will send you the linkm cant do it right now brcause I am not home.
2017-09-21 13:04
no wonder he got benched. he seems like a shit person tbh
2017-09-20 20:57
#46
 | 
United States berserker~ 
why?
2017-09-20 20:58
just the way he talks, the way he acts.
2017-09-20 20:58
+1
2017-09-20 21:02
He acts very differently in serious games; the audio from some of his pro games are available.
2017-09-20 21:02
Where?
2017-09-20 22:36
ROFL
2017-09-20 20:57
#37
 | 
United States gtmaniacmda 
k0nfig laughing
2017-09-20 20:57
#39
 | 
Europe obvious 
WHO?
2017-09-20 20:57
who?
2017-09-20 20:58
#42
 | 
Sweden 4Sweeeden 
Fucked up part: Epsilon kicked him for not speaking Swedish.... Smooya said on twitter. How can Cosmeeen be on the team? lol
2017-09-20 20:58
Maybe think a bit about it?
2017-09-20 20:58
#57
 | 
Sweden 4Sweeeden 
Huh? Cosmeeen doesnt speak Swedish?
2017-09-20 21:00
Yes.
2017-09-20 21:00
#82
 | 
Greenland ninja_ 
they talk in english u tard.
2017-09-20 21:09
The new team wont.
2017-09-20 21:10
Just asked that myself too :))),if smooya isnt talking swedish how the fuck cosmeen is talking :)) it ,even maeve cuz i know danish of different than swedish,but they are close so i think the language gap is smaller
2017-09-21 06:58
He was their best player...
2017-09-20 20:58
#44
Sweden kMh- 
ericip moken zinken jayzwalking kevzy seems to rep epsilon in ESEA MDL atleast - play.esea.net/teams/143224
2017-09-20 20:58
#101
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
its only trial people its +moken & kevzy for now jayzwalking and ericip are backup players for now
2017-09-20 21:16
UK LuL
2017-09-20 20:58
Smooya to IMT.
2017-09-20 20:58
RIP UK SCENE
2017-09-20 20:59
UK CS EleGiggle dead before it even had a chance to be alive lol
2017-09-20 20:59
hltv.org/stats/players/matches/11271/smo.. is this happens because we are from UK ?????
2017-09-20 21:00
#56
 | 
Romania SkipLD 
bring xellow and make 40% romanian epsilon. haha
2017-09-20 21:00
Romanian cs... seriously ? Nooooooo
2017-09-20 21:03
#106
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
its +moken & kevzy
2017-09-20 21:17
UK SCENE WILL RISE
2017-09-20 21:00
#60
RpK | 
United Kingdom HollA97 
a moment of silence for uk cs ;(
2017-09-20 21:01
#61
 | 
United Kingdom camzh 
rip godSmooya
2017-09-20 21:01
#62
 | 
Germany VeTox 
imortals smooya
2017-09-20 21:01
UK CS LuL
2017-09-20 21:02
#68
 | 
Europe Brian_Furious 
Why? Anyone has infos about it? Toxic?
2017-09-20 21:02
#73
AdreN | 
United Kingdom Lonom8 
Language barrier apparently
2017-09-20 21:04
#80
 | 
Europe Brian_Furious 
What about cosmeeeen?
2017-09-20 21:08
yeah sure , like cosmeeeen is definetly speaking swedish hahaha. just childish excuses
2017-09-20 21:08
Looks like they're going for a full Swedish team gyazo.com/e3ac630287cdbf6f7d8b69dc8fbc19.. (Epsilon haven't said anything yet. This is news because Smooya is the only one who has spoken out so far; it's probable more changes are coming)
2017-09-20 21:14
#108
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
its +moken & kevzy inside source EDIT: those 2 are now in main lineup ^^
2017-09-20 21:17
Looks like they're going for a full Swedish team gyazo.com/e3ac630287cdbf6f7d8b69dc8fbc19..
2017-09-20 21:10
#97
 | 
Europe Brian_Furious 
Damn ty
2017-09-20 21:14
i'm calling the pronaz maikelele pyth barbar kalle stack going to epsilon
2017-09-20 21:03
who?
2017-09-20 21:03
toxic little noob who can't handle tier4 cs think he can get eu/na org to pay him to destroy their names?? i lul
2017-09-20 21:03
He was their best player?
2017-09-20 21:15
#74
 | 
Liechtenstein FeelsHoodMan 
uk cs lel
2017-09-20 21:05
#77
 | 
Austria RedditIsBest 
hahhahahahhahahahhahha noob
2017-09-20 21:06
#78
 | 
Romania Tise 
"I don't speak english". Right, of course. All Romanians are notorious for their ability of speaking fluent Swedish. Also, that's why there were only two swedes in the roster before Godsent got freddieb
2017-09-20 21:06
#79
 | 
Austria RedditIsBest 
cosmeeeN is gonna be benched too.
2017-09-20 21:08
#143
 | 
Romania Tise 
Most likely. Wanted to crack a joke about it.
2017-09-20 21:58
Let's wait till the next announcement byebye cosmeen
2017-09-20 21:16
#144
 | 
Romania Tise 
True. Just wanted to joke about it.
2017-09-20 21:58
and cosmen speaks?
2017-09-20 21:10
#87
 | 
Greenland ninja_ 
THEY CALL STRATS IN ENGLISH U TARD NOBODY SPEAKS SWEDISTAN
2017-09-20 21:11
"Oh BTW to everyone wondering if i got kicked for not fitting into the team. Not true, sadly I don't speak Swedish. That's the only reason" btw. reported.
2017-09-20 21:59
#85
 | 
Greenland ninja_ 
+xellow and +jaxi epsilon ez top20
2017-09-20 21:10
lucas1 hen1 kng fnx smooya confirmed!!
2017-09-20 21:11
#93
ALEX | 
Europe geo0 
were? which team? he was there best player lol!
2017-09-20 21:13
Toxicicity overload
2017-09-20 22:09
skill > c9 offended fans
2017-09-20 22:33
#196
 | 
Other steven513 
lul
2017-09-21 01:54
How cosmeen speaker swidish ? He barelly speaks english , i Guess he is kicked too , but 2 of those new players never heard of them can't see this new lineup better than old one
2017-09-20 21:12
its confirmed, u opinions arent matter
2017-09-20 21:14
#91
 | 
Portugal Piti69 
UK CS LOL
2017-09-20 21:12
#92
kalle | 
Norway Fant0s 
+kalleztaR*
2017-09-20 21:13
#110
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
its +moken & kevzy
2017-09-20 21:18
#112
kalle | 
Norway Fant0s 
mhm
2017-09-20 21:19
#116
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
moken kevzy barbarr maeVe that is lineup atm, 5th player is not yet told even to me :(
2017-09-20 21:20
#119
kalle | 
Norway Fant0s 
who told y about moken and kevzy
2017-09-20 21:22
#123
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
Freddieb
2017-09-20 21:25
#94
EliGE | 
Portugal sotaM38 
highest rated on the team
2017-09-20 21:13
expected from uk cs.
2017-09-20 21:14
kng to uk confirmed
2017-09-20 21:16
XD uk cs
2017-09-20 21:17
#105
 | 
Poland kurwafa 
ukcsxd
2017-09-20 21:17
kng hen1 lucas1 to epsilon
2017-09-20 21:17
so cosmeeen benched too?
2017-09-20 21:19
#117
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
cosmeeeN goes to Penta :p
2017-09-20 21:21
R.I.P UK Scene
2017-09-20 21:19
ofc .. and cosmeeeN speak swedish fluently XDD
2017-09-20 21:19
#118
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
Nah CosmeeeN to Penta
2017-09-20 21:21
yes and im olof
2017-09-20 21:22
#121
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
nah its actually inside source :)
2017-09-20 21:24
yes mine is also inside info
2017-09-20 21:24
Hi olof
2017-09-20 22:10
#167
 | 
Norway playMak3R 
omg big fan man
2017-09-20 22:33
#124
 | 
Argentina RouletteSOAD 
UK CS LMAOOOOOOOOO deserved for being a arrogant bitch
2017-09-20 21:28
"sadly I don't speak Swedish. That's the only reason" So cosmeeeN from Romania can speak swedish? Sick skills.
2017-09-20 21:30
dats what i thought LUL gypsy can speak fluent swedish LUL I aren't think dat
2017-09-20 21:33
gipsy have no country oh wait they have and that is INDIA not romania
2017-09-20 21:54
Gypsi come in Romania from India yes but this hmmmm Brunei what country is this ? first comment i ever seen from this country :) doesn't matter if he doesn't speak swedish he is noob anyway he play so good for nexus and here .....0 skill sorry
2017-09-20 22:24
#127
 | 
United Kingdom Theodoooore 
RIP UK first/last hope
2017-09-20 21:31
#133
 | 
CIS Dowa) 
communication issue 100%. must be bad english
2017-09-20 21:36
#149
 | 
Ukraine xphenomen 
UK English is fucking horrible. They speak like there is huge muslim cock in their mouth
2017-09-20 22:04
#134
ALEX | 
Europe geo0 
its ok we still got Alex from LDLC and dephh from complexity. Rip smooya find a team soon!
2017-09-20 21:37
LUL
2017-09-20 21:37
#136
OCEAN | 
Sri Lanka LOLTHUG 
lmao ripshitty
2017-09-20 21:38
AHAHAHAHAHA UK TRASH
2017-09-20 21:40
one snitch down, who the fuck cares
2017-09-20 21:44
#139
Xyp9x | 
Romania Old_Guy 
I suppose cosmeen and most likely maeve are going to get kicked too then
2017-09-20 21:48
#140
 | 
Hungary Colourx 
smooya nagy pofa
2017-09-20 21:52
HAHAH RIP UK SCANE
2017-09-20 21:53
#148
 | 
Ukraine xphenomen 
Well UK CS still has ALEX in LDLC
2017-09-20 22:03
Benched for not speaking Swedish LOL
2017-09-20 22:05
#155
 | 
Brazil Collee 
So cosmeen speaks swedish? lul. I know danish is close, but french?
2017-09-20 22:16
french?
2017-09-20 22:16
#157
 | 
Brazil Collee 
Cosmeen is belgium(france speaker)
2017-09-20 22:21
I know this is a bait, and is a weak bait but I will just take it cuz I want to. Cosmeeen is from Romania and he speaks romanian as a native speaker. Which is close to french ( both being latin)
2017-09-20 22:22
#161
 | 
Europe skelteR 
Romanian is not close to French, lol
2017-09-20 22:23
By close I mean both being latin and have some exact same words. Romanian is closer to French than it is closer with german or any slavic language.
2017-09-20 22:24
#160
 | 
Europe skelteR 
Nice education you got there. Also, Belgium has two languages, Dutch and French
2017-09-20 22:22
Nice education you got there. Also, Belgium has three languages, German, Dutch and French. If you try being a smartass at least get it right you dumb nig. XD
2017-09-21 18:24
#215
 | 
Europe skelteR 
Yes, cause my error is as big as his. My work includes doing online studies on Belgium and we always send out only Dutch and French questionnaires, as these are the main languages spoken. Also anyone using XD should evaluate their life
2017-09-21 18:44
#158
 | 
Europe skelteR 
Yes, Romanians speak French
2017-09-20 22:21
bring back cosmeen to Nexus!
2017-09-20 22:27
Kick seminte ?
2017-09-21 08:20
hmm, kick Seminte if he doesn't have time to train . Skillwise, kick jaxi :( . Or maybe it's time for BTN (igl) to step down as a player and start coaching :D
2017-09-21 15:08
#176
 | 
France Totole 
UK CS xD
2017-09-20 22:39
fuck my life
2017-09-20 22:47
RIP UK CS :(
2017-09-20 22:47
#180
flusha | 
Denmark beastd 
UK CS xD
2017-09-20 22:52
#181
 | 
Norway fen0m 
o
2017-09-20 22:53
#182
 | 
Norway fen0m 
men då c
2017-09-20 22:53
UK SCENE [i]
2017-09-20 22:54
#184
 | 
Italy M0rkTFH 
OMG. They lost freddieb. Epsilon BEST player so far. They got a bot (MaeVe) Now they benched their best player after the in game leader. Good job, Epsilon. Good job! Keep the bot maeVe (except for the gran final, he closed every match in Ginfinity and Premier League in the last place of the scoreboard...) and bench smooya. Oh my f***ing god!
2017-09-20 22:55
time to change your flair bro, comseeN to penta, smooya benched and traded soon...RIP epsilon...BARBARR will leave too soon enough once he realizes it is a dead team
2017-09-20 23:12
Why smooya? Ur best
2017-09-20 22:59
lul UKCS
2017-09-21 00:08
#194
fer | 
Brazil cadik 
UK CS LUL XD
2017-09-21 01:11
#195
 | 
Malaysia phyzell 
Making money selling players huh?
2017-09-21 01:28
Uk pride kicked from tier 4 team LUL
2017-09-21 06:58
#199
C3dril | 
Austria L1GHT_ 
"Not true, sadly I don't speak Swedish. That's the only reason" lol nt got kicked cuz 2 bad
2017-09-21 07:25
#206
 | 
Europe tehenery 
+1
2017-09-21 09:23
Does cosmeen speak swedish? I don't think so
2017-09-21 08:18
#204
 | 
Poland Vissi 
Don't think that CosmeeeN is talking in Swedish so smooya's argument is bad :)
2017-09-21 08:47
lul reporting epsilon for racism rip
2017-09-21 09:18
#207
 | 
Poland zimny1337 
Rip epsilon
2017-09-21 11:10
#212
 | 
Romania KrieppeN 
cosmeeeN No. 1
2017-09-21 17:32
>Cosmin-Mihai "cosmeeeN" Butuc Speaks Swedish?
2017-09-21 18:21
rofl deserved, cocky cunt
2017-09-21 21:48
#219
 | 
Europe KDVL 
" sadly I don't speak Swedish. That's the only reason " Really? :o xD
2017-09-22 16:25
Login or register to add your comment to the discussion.