KPI and Giants join ESL Clash of Nations team list

ESL's Clash of Nations, which will pit winners from last season's national championships as well as the second and third-ranked teams in this season's ESL Masters Spain, is set to take place on October 27-28.

The tournament will take place at the IFEMA fairgrounds in Madrid, Spain, during the Madrid Gaming Experience, on October 27-28, and the prize pool is yet to be revealed by the organizer.

Clash of Nations will feature six national championship winners from Spain, France*, Southeast Europe, Germany, Poland, and the United Kingdom*. Closing out the team list will be the second and third-placed teams in this season’s ESL Masters Spain.

Kinguin will represent Poland at ESL's Clash of Nations

The group stage will be played using the Swiss system, with best-of-one matches, which will lead to a best-of-three single elimination playoff bracket. The prize pool for the event is yet to be disclosed.

The two spots going to the two leading teams in Spain—with the exception of Movistar Riders who are already qualified and leading this season of ESL Masters—went to KPI, who qualified last week, and to Giants, who beat G2V 16-14 in this week’s fixture to clinch a spot at the LAN in Madrid.

The teams attending are, therefore:

Spain Movistar Riders Bulgaria ex-Outlaws
France EnVyUs Academy* Germany PANTHERS
United Kingdom Endpoint* Poland Kinguin
Spain KPI Spain Giants

* Clash of Nations and Gfinity Pro Series have conflicting schedules and neither the organizations nor tournament organizers have commeted on the matter yet

Ez
2017-10-17 17:21
2 replies
wow
2017-10-17 17:21
1 reply
too fast
2017-10-17 17:22
gl
2017-10-17 17:21
#8
 | 
Spain SlaaMM
ez for spanish teams
2017-10-17 17:23
3 replies
#54
 | 
Spain El_Punkajo
Ojalá
2017-10-17 22:56
2 replies
#57
 | 
Spain SlaaMM
movistar puede dar ganar y se ha demostrado
2017-10-18 15:20
1 reply
#60
 | 
Spain El_Punkajo
Claro que pueden dar guerra y seguramente la den, sobretodo Movistar
2017-10-18 16:43
#10
 | 
Romania csf
CLASH OF CLANS???
2017-10-17 17:23
1 reply
Nation of Nation
2017-10-17 17:24
KPI barely could beat Optimistic, how tf will them compete at the same level of these other teams
2017-10-17 17:31
7 replies
#16
 | 
Spain G3CK0
Optimistic was on the gear man
2017-10-17 17:50
2 replies
the one guy who cheated wasnt even doing good rofl, we carried him every game
2017-10-17 18:42
1 reply
+1
2017-10-18 16:03
they didnt beat us lmao
2017-10-17 18:24
1 reply
That makes it even worse! Why tf they invite a mediocre spanish team when they can invite german prospects? Ugh.
2017-10-17 20:40
nah KPI are str8 trash, we woulda won super ez
2017-10-17 18:43
1 reply
Exactly, if it wasn't for fucking CEVO man...
2017-10-17 20:44
#15
 | 
Sweden ThorinEk
clash of nation, nice to see Spane represented by three different shit teams...
2017-10-17 17:35
13 replies
#17
 | 
Spain G3CK0
MRs and giants arent that bad
2017-10-17 17:50
5 replies
#28
 | 
Sweden ThorinEk
how many majors do they have?
2017-10-17 18:58
4 replies
#29
 | 
Europe Markss
How many majors does Lekr0 have? 0. So he is shit right?
2017-10-17 19:06
1 reply
#35
 | 
Sweden ThorinEk
atleast he participated in one roflmao
2017-10-17 20:14
#39
 | 
Spain G3CK0
Using that logic, teams like SS or Heroic are shit...
2017-10-17 21:02
1 reply
#55
 | 
Spain creatorr
hes obv baiting xd
2017-10-18 00:40
Do you see any good team there? It is a shitty tournament...
2017-10-17 20:35
6 replies
#43
 | 
Spain G3CK0
Its a t3 event, what do you want
2017-10-17 21:06
5 replies
That's what I am saying! why would any decent team attend?
2017-10-17 21:10
4 replies
#49
 | 
Spain G3CK0
Because its a event featuring the winners of national leagues. And t1 teams arent involved in those
2017-10-17 21:15
3 replies
Sorry, I didn't know you were retarded. Read my comment again, again and again. If it is not enough, try to read it 5 times. Now answering to your comment: Isn't that what I said? Why would GOOD teams attend their national leagues to qualify for this SHITTY event? You are replying to the wrong user 4sho.
2017-10-17 21:38
2 replies
#52
 | 
Spain G3CK0
Oh, sorry youre slow! I was agreeing with you since the beggining! next time pls open your eyes while you read ;)
2017-10-17 22:26
1 reply
sure you were AHAHAHAHAH
2017-10-17 22:33
#18
 | 
Denmark Xipingu
> Clash of Nations > 3 Spanish teams How retarded can you be xDDD
2017-10-17 17:51
4 replies
#41
 | 
Spain G3CK0
There are 6 leagues, so one from each country. As a tournament with 6 is more difficult to organize than one with 8. Spanish event, why not invite two spainish teams? Even if they arent going to win, give them a chance. No team won in the first chance
2017-10-17 21:04
3 replies
#44
 | 
Denmark Xipingu
Because it can't be a Clash of Nations if one nation is represented by 3, and the remaining 5 only is a mixup. One team per nation - or two teams if it is a large 16-32team tourney. Sorry, but that is how I feel. Might as well just call it "ESL - Clash of Teams" instead.
2017-10-17 21:06
2 replies
#45
 | 
Spain G3CK0
Well, you have a valid point pf view. But if you are hosting an event, you invite your teams. Btw, KPI are trash and Giants can count as a Semi-PT team.
2017-10-17 21:09
1 reply
#46
 | 
Spain G3CK0
Btw KPi has two croatian players
2017-10-17 21:09
#19
kst | 
Greenland LilPeep
ez for portuguese duo cuz -fox
2017-10-17 18:14
We beat KPI in ESEA Open can we get invited aswell???
2017-10-17 18:19
1 reply
#31
malta | 
Malta vfXy0
I beated Freelance the swiss MM god I want to be global :(
2017-10-17 20:00
#22
 | 
Europe KappaKaako
Mixwell Lowel Kairi¨ Mutiris Rmn EZ T3 Portuspanista
2017-10-17 18:31
2 replies
fox instead of kairi and it could be pretty good actually
2017-10-17 20:05
1 reply
#42
 | 
Spain G3CK0
-Kairi +Soker
2017-10-17 21:05
Wtf 3 spanish teams and no bd ??????
2017-10-17 18:34
2 replies
#48
 | 
Myanmar xdavidlm
bd?
2017-10-17 21:12
1 reply
Binary dragons
2017-10-17 22:11
3 ES TEAM? WTF
2017-10-17 18:35
kpi trash
2017-10-17 18:43
#30
NiKo | 
Sweden ikofan
wow i would like to join esl clash of clans aswell
2017-10-17 19:13
ez for uk cs.
2017-10-17 20:00
#34
 | 
Asia Blitzer
MUTTTTTTTTTTTT
2017-10-17 20:08
Waiting for team nammed midgets
2017-10-17 21:03
lul rip heretic.
2017-10-18 09:37
#59
 | 
Sweden MrIgnii
Kinguin way too stronk
2017-10-18 16:39
Login or register to add your comment to the discussion.