Stewie2K: "[Other teams] should be afraid of us"

tolkienfanatic
October 20th, 2017 22:20

We caught up with Jake "Stewie2K" Yip after Cloud9 defeated Tempo Storm to discuss his personal form, and the team's progress since coming together.

Cloud9 made easy work of Tempo Storm in the opening match of DreamHack Open Denver. Jake "Stewie2K" Yip contributed mightily to that success, posting a 2.18 rating.

Stewie2K says that Cloud9 need to play confident and aggressive

You just took down Tempo Storm in convincing fashion to open up the event, how does it feel to be in Denver and start with a win?

We're kind of disappointed that we had to show up at this LAN, not because this LAN is bad, but because we failed the qualifier for EPICENTER, and we were looking forward to that. This was our second option, but we're happy to be here.

The last time you played Inferno on LAN was at ELEAGUE Premier, where you got rolled by Astralis in the last map of the series. Have you made any tweaks on the map since then?

We made a few tweaks, I think we fixed our fundamental mistakes and how we take control of the map. Now we are taking things more methodically and trying not to lose as much HP while taking map control. Inferno is a grenade-heavy map, you lose half your HP sometimes trying to take control of something. I think that is the main thing that we had to fix.

You have spoken previously about how moving to the sides of the maps has impacted your play, how is that being addressed, either personally or on a team level?

It feels alright adjusting to it right now, but on a few maps we sometimes use different lurkers, so it gets kind of confusing. It is going to take a lot of time for us to practice and work out. Moving to the side has also helped me in some ways, I play a lot off my teammates now, instead of thinking about the end goal of the round, or about how to setup my teammates.

You turned in a stellar performance against Tempo Storm, was that a result of some of these adjustments, or just everything going right?

Everything was clicking, I think the important part was just playing with confidence and knowing that we are one of the top teams here. We shouldn't be afraid of these teams - if anything they should be afraid of us. We just have to come out with confidence, and if we stay confident and aggressive, we can go a long way.

There's an interesting mix of teams here, between you guys, some lower-level North American sides, and the Europeans BIG, LDLC and mousesports. What do you think of playing these teams you don't get to see all the time?

When we compare these teams to us, we feel like are favorites, but at the same time we can't underestimate them. mousesports have been playing lots of LANs recently, they have lots of experience. Renegades and CLG, we play them online, we know they can beat us. We can't take our foot off the gas pedal with any of these teams. We just have to keep looking forward, play confident, and have a game plan for every match.

Speaking of online play, you started the ESL Pro League season pretty poorly, but are currently in decent position. How are you feeling about the remainder of the season?

It was definitely scary at the start, because we had just formed our new team, and we had no practice. We tried to be structured [right away], and it caused a lot of confusion, and holes in our T-side. I feel like a lot of teams exploited us. Over time, we have been progressing really well, and we are starting to become a really strong team. We're climbing back in the EPL season. I think we are in a really good spot right now, we just have to get one more 2-0, and then if we 1-1 everyone else we should be safe.

You aren't too far removed from playing at the lower levels of competition like ESEA Premier, what do you think about the current crop of Premier teams in North America?


I feel like the Premier level is getting better and better, as we play some teams like Rise Nation. They are still kind of a team that is really predictable, though. There is still a big gap between the bottom tier Professional teams and the higher up ones. If I were to compare the top Premier teams to the lower Professional teams, that gap is smaller, I think.

United States Jake 'Stewie2K' Yip
Jake 'Stewie2K' Yip
Age:
19
Team:
Rating 1.0:
1.08
Maps played:
613
KPR:
0.76
DPR:
0.69
APR:
0.15
#1
f0rest | 
Bosnia and Herzegovina Fackyyy 
Best player in the history of na :)
2017-10-20 22:18
ikr
2017-10-20 22:19
#64
 | 
Andorra RuleFive 
no one should be afraid of c9
2017-10-20 22:32
#120
 | 
Israel kick_hs_ffs 
SK ASTRALIS FAZE G2 ALL SHOULD BE AFRAID GO C9!!!!
2017-10-20 23:31
#138
 | 
Australia KommunistDog 
*autistic screeching*
2017-10-21 01:49
#174
 | 
Malaysia One_Hit 
NIP fan in 2k17 lul
2017-10-21 09:14
#175
 | 
Andorra RuleFive 
nip > g2
2017-10-21 09:32
#176
 | 
Malaysia One_Hit 
they lost to tier 10 teams in the major online qualifier LUL
2017-10-21 09:34
Faze>g2=nip
2017-10-21 13:04
#190
 | 
Andorra RuleFive 
+1
2017-10-21 15:59
#177
 | 
Israel kick_hs_ffs 
c9 would be at the next major but where is nip ? :> WE HAWT !
2017-10-21 10:39
#179
 | 
Australia KommunistDog 
*autistic screeching*
2017-10-21 13:07
#154
 | 
United Kingdom Moon0204 
*autistic screeching*
2017-10-21 03:48
no one is afraid of u stew
2017-10-20 22:19
#22
 | 
Europe Pl4yed 
Nice title for the memes when they get rekt though
2017-10-20 22:19
i like the way you think
2017-10-20 22:20
#82
Tsogoo | 
France Wtfay 
nt boiya
2017-10-20 22:48
+1 xd
2017-10-20 22:31
#68
 | 
India bozzmob 
Lol. I was thinking of the same.
2017-10-20 22:35
#104
 | 
Turkey Reasmeister 
Ahahah it would be great but i guess they will win this tourney xd
2017-10-20 23:05
You are joking right???Only if you count Cs:Go
2017-10-20 22:23
#50
f0rest | 
Bosnia and Herzegovina Fackyyy 
Yes, only cs:go. Not 1.6 or source
2017-10-20 22:26
Pfft, Hiko, swag, elige > stewie.
2017-10-20 23:42
Hiko 2k17 lul swag sold out for some skins -1/8 respect elige is debatable
2017-10-20 23:57
"Hiko 2k17 lul" Read what I'm replying to before laughing at me homie; "Best player in the history of na :)" Also swag was a really good player who would become 10x better than stewie.. Elige debatable? Really? Go on debate.
2017-10-21 00:00
#155
 | 
United Kingdom Moon0204 
There is no debate, Elige > Stewie and if this guy debates otherwise 0/8
2017-10-21 03:49
#110
 | 
Thailand Dino1 
LOL Hiko in his prime>>>Everyone ever from NA.
2017-10-20 23:11
#118
 | 
Other DJFelpie 
n0thing best player in history of NA wut?? FR0D???? Hiko?????
2017-10-20 23:28
check ur facts :s
2017-10-21 00:41
no, that would be fRoD
2017-10-21 04:04
N0thing 1.6/2013-16 Hiko Fr0d Elige
2017-10-21 15:06
#2
 | 
Turkey Achuso 
yes they better be
2017-10-20 22:19
#3
 | 
France Meerkat_ 
LOL
2017-10-20 22:18
lul
2017-10-20 22:19
#5
FASHR | 
Netherlands p2dr 
HAHAHAHAHA
2017-10-20 22:19
#6
 | 
Denmark lucasgm5 
LUL
2017-10-20 22:19
k
2017-10-20 22:19
ez
2017-10-20 22:19
ye
2017-10-20 22:19
looooooool kiddo
2017-10-20 22:19
#13
 | 
Sweden GODOLLE 
stelt azz
2017-10-20 22:19
#14
 | 
Germany ssaH 
ahahahahahahahahahhahahaahahahhahahahaha
2017-10-20 22:19
#15
 | 
Brazil raaVz 
roflmao
2017-10-20 22:19
#16
 | 
Latvia FripLV 
AHAHAHA
2017-10-20 22:19
#17
 | 
Albania SayS 
yeahh
2017-10-20 22:19
#18
OLR | 
Albania maddoxxxxx 
lol
2017-10-20 22:19
LUL
2017-10-20 22:19
2-0 lul
2017-10-20 22:40
#80
 | 
France Vipair 
Lul g2 hater btw lul lul best country btw lul
2017-10-20 22:46
Is France muslim again?
2017-10-20 23:57
Frances “allstar team” rekt by a run of the mill American team LMAO. Must sting. 2-0.
2017-10-21 00:01
#151
 | 
France Vipair 
come back when you'll be able to say anything besides 2-0 lululuuluulululu ( great scene btw )
2017-10-21 03:04
That’s what I thought. Can’t prove me wrong. 2-000000 hahahahahaha
2017-10-21 04:11
#20
 | 
Georgia Fatal Fighter 
:D
2017-10-20 22:19
#21
SPUNJ | 
Czech Republic davskal 
Yeah not really mate.
2017-10-20 22:19
good thing no one is afraid of nip, not even team5 lol
2017-10-21 03:42
#163
 | 
United States DivoteLmao 
Wow look at you talking some shit because c9 is decent
2017-10-21 05:00
#182
 | 
Liechtenstein dinomen 
c9 ain't decent lool, is just they are a mix of puggers and teams don't know what they will do, until they will start doing the same shit over and over and then they will barely get any rounds!
2017-10-21 15:04
#186
 | 
United Kingdom Cosharek 
Lmao ur argument about puggers makes me wanna kms
2017-10-21 15:51
#192
 | 
Liechtenstein dinomen 
well ur iq is too low for uk anyway so I understand why you wann kill yourself. but let me open a bit your brexistan muslim brains, when playing teams vs teams normally when you know the team you are going to face, you know more or less their strats and what they are about to do, but when you get a new team with rushers from pugs what you expect? but hey your uk brains knows more...
2017-10-21 17:06
#194
 | 
United Kingdom Cosharek 
You didn't understand what I wrote.. Jumping straight into slurs cause u can't resolve shit with words, also c9 is not new, they might have 2 new guys, doesn't mean they are new, they wouldn't be top Na atm if they only rushed sites either... But hey what can I expect from mg2 hater. Enjoy report
2017-10-21 19:19
#195
 | 
Liechtenstein dinomen 
If you are mg2 don't make others, but expected from uk
2017-10-22 00:17
#197
 | 
United States DivoteLmao 
UK CS lul
2017-10-22 18:33
#187
 | 
United States DivoteLmao 
True tbh that's what happened with old Fnatic
2017-10-21 15:53
#193
 | 
Liechtenstein dinomen 
yeah kinda, but with fnatic I think they just wanted to win everything, and when get fucked once then looked instantly for what was the problem
2017-10-21 17:07
#26
 | 
Other TanriQQ 
fear us
2017-10-20 22:20
#27
 | 
Spain xdavidlm 
XAXAXAXA
2017-10-20 22:20
Cocky and delusional
2017-10-20 22:20
FaZe is scared for sure
2017-10-20 22:20
#139
 | 
Australia KommunistDog 
ill bet faze are scared, even their players cant match up against a star studded lineup like c9 has
2017-10-21 01:50
#30
 | 
Croatia WhoIsRolezk1 
Cocky kiddo
2017-10-20 22:21
smug2k
2017-10-20 22:21
nice joke
2017-10-20 22:21
Clown9 lul ez game
2017-10-20 22:22
#35
 | 
United States ViKaLiBuR 
Who should be afraid of them? Premier NA teams?
2017-10-20 22:22
Lol, "should be afraid of us" next scene, Clg set packing up c9
2017-10-20 22:22
#37
OCEAN | 
Sri Lanka LOLTHUG 
fear c9? In what universe?
2017-10-20 22:22
hahahahah looool
2017-10-20 22:23
Lel.
2017-10-20 22:23
bitch will get rekt like in that 1v1 irl LUL
2017-10-20 22:23
AHAHAHAHAHAHAH LMAOOOOOOO #namindLUL #streamie2k #twitchlife #standupComedy
2017-10-20 22:23
lul hltv intentionally making it seem like hes cockier than he is. in the interview he says the teams at this event should be scared of them, not every other team in general. didnt realize hltv was liberal media, twisting words
2017-10-20 22:24
#74
 | 
Russia andrew.lein 
yep they always do stuff like this
2017-10-20 22:41
mouz will shit on C9 in the playoffs, won't even be funny
2017-10-20 22:46
They'll probably win, but it'll probably be like 25-32 rounds or something. Don't know why you're being a dick with your response, for no reason at all.
2017-10-20 22:59
You do realize that you are on HLTV, right? ;)
2017-10-20 23:19
Well yeah, but most people only respond aggressively if OPs comment was aggressive in the first place. Sucks that there can't be normal conversation on here.
2017-10-20 23:34
Yeah. I guess that's to be expected these days when people are anonymous. FB login would be nice imo, but that won't happen. Those idiots are usually born in the late 90's and later, idk why they have such bad manners just because they are hidden behind their keyboards, but... Go back 4-5 years and HLTV was a completely different place.
2017-10-21 14:27
#188
 | 
United Kingdom Cosharek 
Nt grandpa
2017-10-21 15:54
+1
2017-10-21 15:55
NA CS LUL
2017-10-20 22:24
ahhahahaha! Thiis guy! Where funny! HAHA! Veryyyy funny!
2017-10-20 22:25
#46
Denmark Vyo 
faze must be shitting their pants right now, clown9 so scary...
2017-10-20 22:25
He wasnt talking about top teams, only the teams at Dreamhack open
2017-10-21 02:37
#47
 | 
Canada c0mpLicaTeD 
OCEAN: "fucking little cuck xD"
2017-10-20 22:26
KKona
2017-10-20 23:23
"We're kind of disappointed that we had to show up at this LAN, not because this LAN is bad, but because we failed the qualifier for EPICENTER, and we were looking forward to that. This was our second option, but we're happy to be here." Damn. He thinks he and C9 are too good for Dreamhack. I kinda hope they get rekt now.
2017-10-20 22:26
He is right. They probably are too good to be playing against teams like LDLC and Tempo Storm.
2017-10-21 09:02
#183
 | 
Liechtenstein dinomen 
but the thing is that they aren't
2017-10-21 15:06
good yoke actually
2017-10-20 22:26
#51
shox | 
World finedenim 
NA teams aren't afraid of C9 right now
2017-10-20 22:26
especially when coL nearly beat them LOL
2017-10-21 01:38
Clown9 LUL
2017-10-20 22:26
#53
 | 
Denmark SK2Strong 
WIth Skadoodle on line up? DOUBT they will!!!
2017-10-20 22:27
you beat Tempo Storm relax kid lmfao
2017-10-20 22:27
#55
DAVEY | 
Canada josef733 
What an arrogant comment. Wow you beat some POS BR team that wont achieve anything.
2017-10-20 22:27
Did you even read the article? he said teams at THIS EVENT should be afraid of them
2017-10-21 02:36
Which is true
2017-10-21 03:43
#157
 | 
United Kingdom Moon0204 
+1 Cloud9 will probably win the event, don't know why they're even at this lower tier event, ruining it to be honest
2017-10-21 03:52
Sure yeah, sure yeah LOL i am dying of laugh....
2017-10-20 22:28
#57
 | 
Denmark clutchkongen 
hahaha this kid is so delusional
2017-10-20 22:28
*Defeats tier 69 team* "Other teams shud be afraid of us" lul ROFLMAO 'He goes thru smokes he has redifined the level of csgo a new gameplay oh look at his flashy gaympley his stream lit' Too bad all he can win is just viewers on twitch LUL "afraid" LUL nobody gives a shit literally tried to copypaste same strat on astralis as they did on g2, Got read like a comic book i guess chinese calligraphy didnt work XDDD
2017-10-20 22:29
Did you read the article?
2017-10-20 23:00
#59
fer | 
Brazil Drezim1 
LMAO CHOKE9/CLOWN9
2017-10-20 22:30
#60
 | 
Brazil davidzor 
Nice click bait
2017-10-20 22:31
#62
 | 
World CA1MAN 
8/8 bait
2017-10-20 22:31
Stewie2K: "[Other teams] [at DH Denver] should be afraid of us"
2017-10-20 22:31
#65
 | 
Canada Manikhat18 
typical hltv author retards, take the title completely out of context typical hltv user retards, don't read the article and believe the other retards nj retards
2017-10-20 22:33
Do we have an unpolite canadian over here? somebody call the mounted police!
2017-10-20 22:35
#83
 | 
Canada Manikhat18 
sorry i was just expressing the truth man
2017-10-20 22:48
relax bro, just kidding
2017-10-20 22:53
wait a minute, I see what you just did there. you naughty
2017-10-20 22:54
#89
Germany Bows 
XDSDSSDD
2017-10-20 22:54
imagine thinking that mouz should be scared of you when they already have a bo5 win on LAN over the best NA team (Liquid)
2017-10-20 22:41
Yah they won against liquid when zews was rushed to the hospital because of his allergy and have not even looked remotely as good since. Real good metric for comparison.
2017-10-20 22:55
we'll see when they play against each other who should've been scared ;>
2017-10-20 22:56
Will bet half my pet squirrel on C9
2017-10-20 22:57
+1
2017-10-20 23:00
LUL
2017-10-20 22:34
#69
paz | 
Turkey Alptekin43 
Joke of day
2017-10-20 22:36
I'd be afraid if i was playing qualis too
2017-10-20 22:38
#71
 | 
World AngelShinta 
OH FFS...cocky little shit...they can barely win against tier3 NA teams and now act like that??...no wonder they never win shit LOL
2017-10-20 22:39
he meant that the teams at this tournament, hltv with the classic clickbait title but mouz sure as hell aren't scared to play C9
2017-10-20 22:42
#77
 | 
World AngelShinta 
group b teams can easily rek c9 ..and clg can do it too. c9 is fucking lucky to be in group A lol
2017-10-20 22:44
mouz & C9 are easily the 2 best teams at this tournament imo BIG have been terrible since the Major I think this will be a pretty easy tournament for mouz
2017-10-20 22:47
#75
 | 
Lithuania sqvar3 
Afraid of clown 9 XD
2017-10-20 22:42
Tempo Storm should be afriad of C9 yes
2017-10-21 02:38
#78
 | 
Brazil bedao2k 
KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKk
2017-10-20 22:44
#84
 | 
Germany ndr^ 
gaming nerds trying to sound tough and authoritarian but they make people laugh about them instead... that's clown9 for you in a nutshell
2017-10-20 22:48
clown9 should speak when they can win something
2017-10-20 22:49
i like c9 but they suck so much they always lose
2017-10-20 22:51
This guy get fucked by Faze in front of Na crow and he said that lmao.Remember when he say that his team are all superstars lmao,he needs another punch
2017-10-20 22:51
lul
2017-10-20 22:54
hHAhahahha NA LUL
2017-10-20 22:56
#108
 | 
Brazil bedao2k 
cx
2017-10-20 23:09
#94
 | 
United States BLaCkKobRa 
when they lost to renegades on cobble, and 14 rounds to complexity in 2 maps, i was so scared of them like srsly
2017-10-20 22:56
XD
2017-10-20 22:56
lmao
2017-10-20 22:57
[other teams] [[on tier2 event]]
2017-10-20 22:57
#103
 | 
Poland CraNiaX 
What happenes against faze then? *_*
2017-10-20 23:03
Stewie is becoming the worst on his team along with Skadoodle.
2017-10-20 23:05
T W E N T Y F O U R K I L L S
2017-10-21 02:42
L U L, stewie thinks hes good because he gets kills because of dumb plays LUL.... if it werent for his team, the enemy wouldnt be distracted and he wouldnt do anything
2017-10-20 23:08
L U L EleGiggle N A S U P E R T E A M EleGiggle
2017-10-20 23:09
hahahaha so good to laugh with NA teams..
2017-10-20 23:14
#113
 | 
Russia grEminence 
LUL
2017-10-20 23:20
XD
2017-10-20 23:24
SURE LUL JUST HOLD A CORNER CUZ STEWIE GOING TO SMOKE IT AND GO THROUGH IT.
2017-10-20 23:25
we will see clown9 LUL
2017-10-20 23:26
PRIDE confirmed
2017-10-20 23:29
nice bait stewie ^^
2017-10-20 23:32
#124
 | 
World Wardaddy 
LUL pinoy monkey
2017-10-20 23:50
#129
 | 
Europe mekkicsgo 
Lol stew, c9 only good at tier 4 events
2017-10-21 00:02
#130
 | 
Norway anMu 
Asian, asian, turk, polish, indian, maybe american. Lul ye they should be afraid of immigrats I agree but those who invade their countries not some NA kids playing trash cs lul. Clowd9 in 2018 switching name to Immigrat9. Top kek.
2017-10-21 00:14
#131
 | 
France RpTANK 
LUL relax with that ego of yours... I know you just dropped a 2.18 rating, but it was against Tempo Storm... Anyways you guys will never accomplish anything at a t1 level, or be t1 contenders with that team psychology "just need to play more aggressive, and confident" too bad you're not that good because the old fnatic tried doing that, and navi also. its proven tac > pugging nowadays. And its showing in your match results too overall.
2017-10-21 00:42
Heres how c9 match up to FaZe Niko > stewie, ska, automatic, tarik, RUSH olof afk karrigan afk guardian afk rain afk rip
2017-10-21 01:36
You didnt read the article retard, teams at THIS EVENT should be afraid, not worldwide
2017-10-21 02:37
Why the fuck would anyone be "afraid" of you guys when you have achieved nothing? I think the only NA team to be feared by European teams in the history of Counter-strike is coL in 05/06. The only team in the world to be feared at the moment is FaZe..
2017-10-21 01:34
You didnt read the article retard, teams at THIS EVENT should be afraid, not worldwide
2017-10-21 02:37
Same thing LOL
2017-10-21 02:55
so shitty premier teams shouldnt be scared of best in NA? if it was top EU teams yeah, but we are talking about teams like Tempo Storm and CLG LOL
2017-10-21 07:31
Are you joking? C9 have been the joke of the counterstrike world since they formed and you are saying that any team in the world should be afraid of them? I could put together 5 people and be confident to beat them LOL
2017-10-21 07:41
0/8 now I realize you are just baiter if you think 5 random faceit level 8s could beat C9
2017-10-21 08:56
ooh shut the fuck up you monkey
2017-10-21 09:07
Prove it or I'll kill you
2017-10-21 01:45
#137
 | 
Europe Vallon 
Afraid of NA, LMAO.
2017-10-21 01:47
Did you even read the article?
2017-10-21 02:38
#146
REAL | 
Norway dufFstAr 
6/8
2017-10-21 02:39
#147
 | 
United States f00bar 
C9 will win this tourney easily. Jakester is right.
2017-10-21 02:40
#149
 | 
Other cscrmn1 
How much of a coincidence is it that he says this a couple hours ago and just had a while ago probably his best performance in the past few months
2017-10-21 02:46
#159
 | 
Singapore Aanszo 
EZ FOR STEWIE8KD
2017-10-21 04:07
Thats right bitchez you better watch out NA is coming for your ass
2017-10-21 04:16
10/10 meme potential
2017-10-21 04:33
#164
 | 
Venezuela GamerEvasioN 
hes trolling, right?
2017-10-21 05:18
#168
 | 
India nicebaitm8 
Yes G2 is already afraid of you guys.
2017-10-21 08:59
Im sure faze are trembling with fear LUL
2017-10-21 09:13
#173
 | 
Indonesia Wizzerd 
These guys the skrubs that should be scared of FaZe
2017-10-21 09:13
We're kind of disappointed that we had to show up at this LAN, but we're happy to be here. U cant save it too late..stop ur self... be a man stand by ur words oh wait Hes kid...
2017-10-21 15:01
#185
 | 
Liechtenstein dinomen 
so this pugger is saying that teams on this low tier event should be afraid of them, what if they get rekt at this lan? that will mean that even on low tier ass lans they are shit! but we'll see, whole clown9 is arrogant because this fag2k thinks he can go through smokes all the times and automatic thinks he can re-peak enemies all the time just because good aim, for a new team they should win and destroy others because nobody knows their pug strats...but even with that they can't do shit
2017-10-21 15:09
24-3 16-1 2.24 rating I are think so
2017-10-21 16:43
#196
 | 
Spain Brejo 
h a H A A Tier 3 event, desilusional - i will never lose -. Still believing...
2017-10-22 01:54
Login or register to add your comment to the discussion.