ESL reveal Oakland talent lineup

Striker
November 12th, 2017 00:48

The talent lineup for IEM Oakland, taking place from November 14-19, has just been revealed by the organizers.

IEM Oakland's talent lineup consists of 12 members, with Alex "Machine" Richardson taking up the post of a desk host, joined by analysts Chad "SPUNJ" Burchill, Janko "YNk" Paunović, and Jordan "n0thing" Gilbert.

Tres "stunna" Saranthus will be on the sidelines doing interviews with the teams, while O. J. Borg will once again be hyping up the crowd on the Oracle Arena stage.

n0thing will be on the analyst desk at IEM Oakland

A total of six commentators will guide you through all of the action, including one of the most popular duos, Henry "HenryG" Greer and Matthew "Sadokist" Trivett, alongside the likes of Jason "moses" O'Toole and John "BLU" Mullen.

Here are all 12 members of IEM Oakland's talent lineup:

United Kingdom O. J. Borg - Stage host

United States Tres "stunna" Saranthus - Interviewer
 
United Kingdom Alex "Machine" Richardson - Desk host
Australia Chad "SPUNJ" Burchill - Analyst
Serbia Janko "YNk" Paunović - Analyst 
United States Jordan "n0thing" Gilbert - Analyst
 
United Kingdom Henry "HenryG" Greer - Commentator
Canada Matthew "Sadokist" Trivett - Commentator
United Kingdom Harry "JustHarry" Russell - Commentator
United States Jason "moses" O'Toole - Commentator
United States John "BLU" Mullen - Commentator
United States James "JamezIRL" Macaulay - Commentator

The $300,000 tournament IEM Oakland will run from November 14-19, with 12 teams in attendance, including the current top three teams according to our ranking, FaZe, SK, and G2.

Serbia Janko 'YNk' Paunović
Janko 'YNk' Paunović
Age:
25
Team:
No team
Rating 1.0:
0.98
Maps played:
106
KPR:
0.69
DPR:
0.71
APR:
0.13
United States Jason 'moses' O'Toole
Jason 'moses' O'Toole
Age:
-
Team:
No team
Rating 1.0:
1.00
Maps played:
15
KPR:
0.68
DPR:
0.69
APR:
0.15
United Kingdom Henry 'HenryG' Greer
Henry 'HenryG' Greer
Age:
-
Team:
No team
Rating 1.0:
1.00
Maps played:
3
KPR:
0.68
DPR:
0.74
APR:
0.16
Australia Chad 'SPUNJ' Burchill
Chad 'SPUNJ' Burchill
Age:
28
Team:
No team
Rating 1.0:
0.87
Maps played:
151
KPR:
0.62
DPR:
0.73
APR:
0.18
United States Jordan 'n0thing' Gilbert
Jordan 'n0thing' Gilbert
Age:
27
Team:
No team
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
720
KPR:
0.71
DPR:
0.67
APR:
0.15
#1
 | 
Australia aucs 
nice
2017-11-12 00:48
#52
 | 
Japan Maluma 
GREAT, FINALLY NO THORIN!!! Now we have ppl that really know about csgo not a freaking edgy ginger who calls himself the #1 csgo expert but all he does is browse hltv statistics and try to be funny.
2017-11-12 01:31
#59
 | 
United Kingdom M0rr1s 
Shut up fakeflagging weeb.
2017-11-12 02:06
#62
 | 
Poland sajlent 
finally? he doesn't work with ESL since 2014 xD with Thorin the analyst desk is fun to watch, if you can't handle his banter then don't watch it
2017-11-12 02:35
#67
 | 
United States MoneyGoo 
so that wasnt him at esl one new york 2016?
2017-11-12 04:01
#68
 | 
Poland sajlent 
okay I was wrong I thought he didn't attend any esl event after ESL One Katowice but still it's not like he's at every esl event
2017-11-12 04:04
#107
 | 
Andorra RuleFive 
esl cologne 2016
2017-11-13 19:31
#97
kNgV- | 
Brazil TomLAG78 
woah ur so 1337 omg what do u want? applauses?
2017-11-12 18:08
Lmao easily triggered weeb thorin is one of the best
2017-11-13 11:46
#104
 | 
Japan Maluma 
#cryisfree camel rider fan of Thorin!
2017-11-13 11:49
#106
 | 
Sweden chainylol 
12 btw
2017-11-13 15:44
#56
 | 
Brazil coldzao 
JamezIRL commentator hehe
2017-11-12 01:44
Nice
2017-11-12 00:48
#3
 | 
Denmark Tommins 
#3 guys
2017-11-12 00:49
Nice
2017-11-12 00:49
ez
2017-11-12 00:49
#6
JW | 
Denmark LUL69xD 
no Thooorin wtf
2017-11-12 00:49
#79
 | 
France Underbre 
rip banter about the mongolz
2017-11-12 08:12
#7
 | 
Venezuela RetrybuterZ 
Matchesssss
2017-11-12 00:49
#8
reltuC | 
Finland MashGOD 
ok
2017-11-12 00:49
#9
 | 
Finland perkelemeister 
Nice but fuck blu
2017-11-12 00:49
#80
 | 
France Underbre 
hes got a cute dog
2017-11-12 08:12
spunj from ukraine, nice
2017-11-12 00:49
#37
 | 
United States kriksB 
+1
2017-11-12 00:53
#41
 | 
Costa Rica NotAnt 
Ye, i was gonna say it xd
2017-11-12 00:55
Ukraine is to Russia as is Australia is to western civilisation. Easy mistake
2017-11-12 00:57
where tf is mantrousse
2017-11-12 00:49
#81
 | 
France Underbre 
mantrousse works at dh
2017-11-12 08:13
#91
 | 
World bigb1rd 
Hopefully dead.
2017-11-12 11:06
#105
 | 
France Vipair 
Bro respect our lord and savior pala
2017-11-13 11:56
#12
 | 
Brazil wGabe2k 
Nicr
2017-11-12 00:49
John "BLU" Mullen nothx
2017-11-12 00:49
#44
Texta | 
Canada lame^ 
-Blu + literally anyone else
2017-11-12 00:58
#72
 | 
Argentina curlyfriezzz 
+1
2017-11-12 04:50
#82
 | 
France Underbre 
he has the a cute dog
2017-11-12 08:13
#87
2017-11-12 10:12
Why do people put JustHarry above him? Imo harry is possibly the cringiest person ive ever had to listen to and he knows fuck all about the actual game. His casting contains a select 10-15 phrases that he just repeats while screaming "THAT WAS INSANE" after every kill
2017-11-12 10:10
#98
Texta | 
Canada lame^ 
I didnt even realize harry was there tf -blu -justharry +literally anyone else
2017-11-12 18:22
LMAO look at my last visitors. Harry legit visited my page
2017-11-12 19:03
#100
Texta | 
Canada lame^ 
omfg hes gonna take use your criticism to get better
2017-11-12 19:05
#14
 | 
Poland haqux1337 
wtf spunj ukraine ?
2017-11-12 00:49
+1 haha
2017-11-12 00:51
#15
 | 
Slovakia SRNKO 
spunJ ukraine ??? Lul nice one hltv :D
2017-11-12 00:49
no thorin no party
2017-11-12 00:49
#17
 | 
Sweden Flukey 
Chad Burchill with Ukraine flag? LUL
2017-11-12 00:49
#19
 | 
Venezuela RetrybuterZ 
NiP vs SK pleaseeee!
2017-11-12 00:49
In the final tho ;)
2017-11-12 02:49
#21
 | 
Denmark Zenv0 
SpunJ isn't ukranian lol
2017-11-12 00:49
Spunj flag wrong
2017-11-12 00:49
#23
 | 
North America inkrias 
spunj ukrainian?
2017-11-12 00:49
#24
 | 
United States lybrel 
SPUNJ in ukraine lul
2017-11-12 00:49
nice SPUNJ flag btw
2017-11-12 00:49
SPUNJ UKRAIN FLAG XDDD
2017-11-12 00:50
#27
NAF | 
Sweden ezwuo_ 
SPUNJ Ukrainian? LuL
2017-11-12 00:50
SPUNJ Ukranian nicee
2017-11-12 00:50
#29
 | 
Ireland TGC_ 
2017-11-12 00:50
ukrainian spunj best spunj
2017-11-12 00:50
#31
 | 
Sweden TomodachiOM 
*Flashbang Dance.*
2017-11-12 00:50
#96
World berd 
+738383
2017-11-12 17:58
#32
NiKo | 
Croatia AzorAhai 
Didn't know Chad is from Ukraine
2017-11-12 00:51
SPAMJ from Ukraina
2017-11-12 00:51
#35
shox | 
Ukraine dkl1us 
Spunj is now ukrainian? good shit
2017-11-12 00:52
#36
 | 
Germany K3v1 
Blu ResidentSlepper
2017-11-12 00:52
#46
hek | 
Poland rafiozol 
Blu NotLikeThis
2017-11-12 01:02
pros: oj borg cons: no anders, ukrainian spunj
2017-11-12 00:54
#49
 | 
Brazil windmill 
pros: no anders**
2017-11-12 01:11
#39
NiKo | 
Ukraine Tommy_FV 
Spunj ukrainian my friend
2017-11-12 00:54
Ez for Ukrainian SPUNJ
2017-11-12 00:55
#42
 | 
Germany ConAction 
GO NIP!
2017-11-12 00:57
#45
 | 
Germany ndr^ 
well well well... another muted tournament because of blue, well done!
2017-11-12 01:00
#47
 | 
Germany unsalted 
machine vs blu pls.
2017-11-12 01:02
#48
AZR | 
Australia BuzzK 
Where is DDK and Black DDK
2017-11-12 01:03
#94
 | 
Serbia Removekebab13 
I miss them so much :(
2017-11-12 13:47
#50
 | 
New Zealand JK_77 
why do people hate blu?
2017-11-12 01:18
idk, I don't really mind him myself. Ofc Sadokist and HenryG duo is better and more experienced but blu is decent.
2017-11-12 08:21
#51
 | 
Brazil raaVz 
SPUNJ Ukrainian? L U L
2017-11-12 01:21
n0thing as analyst = zZZzZZZzzzZz
2017-11-12 01:33
#60
 | 
Brazil davidzor 
+1
2017-11-12 02:09
James Earl from RANK S????
2017-11-12 01:35
#55
fEEwE | 
Slovakia CaesarQo 
<3
2017-11-12 01:43
#57
 | 
Brazil Digolift 
Blu feelsbadman
2017-11-12 01:52
no Anders Blume,no fun :(
2017-11-12 01:57
No pansy thank god I'll miss anders though
2017-11-12 02:20
Lol nothing talk soooo much zzzz boring
2017-11-12 03:01
SPUNj fakeflagger ?
2017-11-12 03:40
oh no blu
2017-11-12 03:48
oh kewl, Jordan as analyst. Ex pro players are usually awesome as analysts in tournaments, Spunj, Sean and Jordan especially been doing a pretty nice job.
2017-11-12 04:10
#70
 | 
United States NA_CS_FAN 
where the fuck is thorin cmon esl get ur shit together
2017-11-12 04:41
pretty much perfect talent :)
2017-11-12 04:45
John "BLU" Mullen - Commentator James "JamezIRL" Macaulay - Commentator are you fucking serious esl????
2017-11-12 04:56
and no launders either
2017-11-12 05:05
DESK: Machine, SPUNJ, YNk, n0thing -- fine COMMENTARY: HenryG, Sadokist, BLU, JamezIRL, moses -- fine Harry "JustHarry" Russell -- what the actual fuck?
2017-11-12 05:25
I'm assuming blu knows someone important at ESL and has personal/family connections that gets him commentator jobs there.. His commentary/play-by-play is terrible, misses shit all the time, stumbles on his words lots.. And his actual CS knowledge is that of a silver 2 MM player.
2017-11-12 05:59
#77
 | 
Australia Tomb0mb2912 
God dammit. Spunj is fake flagging. Or is he doing a wayLander being Aussie and Ukrainian
2017-11-12 06:14
Shit casters
2017-11-12 06:18
#83
flusha | 
Finland MIZEE 
BLU I SLEEP
2017-11-12 08:15
you're a wizard harry
2017-11-12 08:22
#86
 | 
Czech Republic thek!ng 
I want SEMMLEEER
2017-11-12 10:00
Metuz plz!!!
2017-11-12 10:41
#90
 | 
Germany XRippeR 
no anders no party
2017-11-12 10:44
Omfg what is BLU doing there? Tbh only commentators i don't mind are henryg and Moses, Mb sadokist also, but the rest are trash
2017-11-12 13:13
Smix my lady ;c
2017-11-12 13:32
#95
 | 
Finland Juvi 
No adhd kid Semmler, everything is perfect behind the desk.
2017-11-12 17:13
#101
 | 
Brazil TonimSan 
The desk is perfect, ynk is the best, SPUNJ is good too, and n0thing is a very nice guy and is a experience player with good gamesense. Casters: - Gay duo: Ok, probably the best casters nowadays. - BLU: hmm.... Better no. - Moses is good, but I miss Anders who worked very well with him in the last events. - The last duo should be replaced for Bardolph and DDK.
2017-11-12 23:58
#102
Norway RO9 
where is Anders? :(
2017-11-13 03:10
Login or register to add your comment to the discussion.