Kjaerbye confirms North move

Markus "Kjaerbye" Kjærbye has confirmed that he has left Astralis to join North.

The news was broken by a "speechless" Astralis captain Lukas "⁠gla1ve⁠" Rossander on Twitter, with Markus "⁠Kjaerbye⁠" Kjærbye confirming the move just minutes later, describing this as "the hardest decision" of his career.

Kjaerbye had been on Astralis' books since May 2016, when he was involved in a trade that saw René "⁠cajunb⁠" Borg move to the then dignitas team, now known as North.

Kjaerbye leaves Astralis to go to North, says gla1ve

With him on the roster, Astralis enjoyed their best period ever, winning the ECS Season 2 Finals, the ELEAGUE Major Atlanta and the IEM World Championship, with the 19-year-old being named the 16th best player of 2016 and the 15th best player of 2017.

However, his time on Astralis ended on a sour note as the team bowed out of ELEAGUE Major Boston in the New Legends Stage, following defeats to MOUZ, fnatic and Cloud9.

On North, he will help to fill the void left vacant by Kristian "⁠k0nfig⁠" Wienecke, who has reportedly stepped down from the active roster due to personal reasons.

North's line-up will look as follows:

Denmark Mathias "⁠MSL⁠" Lauridsen
Denmark Philip "⁠aizy⁠" Aistrup
Denmark Valdemar "⁠valde⁠" Bjørn Vangså
Denmark Daniel "⁠mertz⁠" Mertz
Denmark Markus "⁠Kjaerbye⁠" Kjærbye

Denmark Alexander "⁠ave⁠" Holdt (coach)

Denmark René "⁠cajunb⁠" Borg (backup)
Denmark Kristian "⁠k0nfig⁠" Wienecke (backup)

Denmark René 'cajunb' Borg
René 'cajunb' Borg
Age:
31
Team:
No team
Rating 1.0:
1.08
Maps played:
1071
KPR:
0.72
DPR:
0.63
Denmark Daniel 'mertz' Mertz
Daniel 'mertz' Mertz
Age:
23
Team:
No team
Rating 1.0:
1.15
Maps played:
320
KPR:
0.79
DPR:
0.65
Denmark Valdemar 'valde' Bjørn Vangså
Valdemar 'valde' Bjørn Vangså
Age:
26
Team:
Rating 1.0:
1.10
Maps played:
434
KPR:
0.76
DPR:
0.68
Denmark Markus 'Kjaerbye' Kjærbye
Markus 'Kjaerbye' Kjærbye
Age:
23
Team:
No team
Rating 1.0:
1.07
Maps played:
896
KPR:
0.73
DPR:
0.65
Denmark Mathias 'MSL' Lauridsen
Mathias 'MSL' Lauridsen
Age:
27
Team:
Rating 1.0:
0.91
Maps played:
1172
KPR:
0.64
DPR:
0.72
Denmark Lukas 'gla1ve' Rossander
Lukas 'gla1ve' Rossander
Age:
26
Team:
Rating 1.0:
1.00
Maps played:
858
KPR:
0.68
DPR:
0.67
Denmark Kristian 'k0nfig' Wienecke
Kristian 'k0nfig' Wienecke
Age:
24
Team:
No team
Rating 1.0:
1.10
Maps played:
677
KPR:
0.76
DPR:
0.68
Denmark Alexander 'ave' Holdt
Alexander 'ave' Holdt
Age:
33
Team:
No team
Rating 1.0:
0.00
Maps played:
0
KPR:
0.00
DPR:
0.00
Denmark Philip 'aizy' Aistrup
Philip 'aizy' Aistrup
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
1.04
Maps played:
879
KPR:
0.72
DPR:
0.68
#1
nukkye | 
Czech Republic kczr
Omggggg, DANISH SHUFFLE IS REAL AAAAAAAAAAAAAAAAA
2018-02-02 10:59
53 replies
#35
 | 
India Cutlass
Wtf
2018-02-02 10:59
29 replies
i can't belive it
2018-02-02 10:59
26 replies
#58
 | 
Spain Hola)
wtf xddd
2018-02-02 11:00
21 replies
A
2018-02-02 11:00
13 replies
#106
 | 
United Kingdom Tendies
omfg what
2018-02-02 11:02
11 replies
Shaky aimer kicked rofl
2018-02-02 11:04
10 replies
Ast.cajunb back?
2018-02-02 11:05
9 replies
no
2018-02-02 11:08
8 replies
Why did he do that?!
2018-02-02 11:12
Could be Astralis cajunb because k0nfig won't join Astralis. Hes even hate them tho
2018-02-02 11:15
6 replies
nah it's for sure not +cajunb, k0nfig magisk jugi
2018-02-02 11:23
2 replies
hell yeah magisk pls
2018-02-02 11:25
1 reply
Jugi or k0nfig makes the most sense. Jugi would allow device to go rifle, and k0nfig would fit great into kjaerbyes role.
2018-02-02 11:39
k0nfig literally is a sample about how cancer this game is
2018-02-02 12:02
2 replies
I know how good he is. North won't be able to attend tier1 without him imo. I dont think he would join Astralis because i've seen some tweets from him that he bully astralis(not that offense) I also hope k0nfig to join Astralis because he used to be carry machine for North and if it happens. Astralis might be as good as FaZe or more imo
2018-02-02 12:25
1 reply
I think so, and if k0nfig really join Astralis, maybe like in G2's case, the Denmark superteam will created
2018-02-02 13:59
#111
 | 
Japan Th3Koala
Expected
2018-02-02 11:02
UNEXPECTED, though probably good
2018-02-02 11:01
6 replies
hahaha your name says it all
2018-02-02 11:01
5 replies
ty bro :)
2018-02-02 11:02
4 replies
#249
 | 
Poland BAN_ANIME
what is wrong with gla1ve map veto? xd
2018-02-02 12:06
3 replies
mirage vs fnatic train vs cloud 9 not to mention all the other times he picked mirage against superior teams. he should realise astralis play best on train (although not against cloud 9), inferno and on overpass with a looser style
2018-02-02 14:23
2 replies
1. mousesports removed Overpass 2. mousesports removed Inferno 6. mousesports removed Train 3. fnatic removed Nuke 4. fnatic removed Overpass 5. fnatic removed Train 1. Cloud9 removed Nuke 2. Cloud9 removed Inferno 6. Cloud9 removed Overpass ez to pick those maps, when opponents veto them.
2018-02-02 15:15
1 reply
lol people veto differently against different people, with the exception of their perma bans. like when astralis play bo3 they should learn to pick train always except against really good CT train teams (cuz they will start T side) inferno because they have strong T side momentum.
2018-02-02 15:17
pimp said it was real
2018-02-02 11:00
3 replies
Also money talks
2018-02-02 11:00
2 replies
and also who is going to be the new fifth? probaly konfig
2018-02-02 11:01
1 reply
Yep.. expected
2018-02-02 11:08
#76
nukkye | 
Czech Republic kczr
There were rumours that there will be Danish shuffle after the poor Major... K0nfig->Astralis etc.
2018-02-02 11:00
1 reply
I don't really believe on it, K0nfig it's such a toxic person for Astralis
2018-02-02 12:21
unexpected kjaerbye from tier 1 to tier 2.5
2018-02-02 11:00
2 replies
More like from t2 to t3
2018-02-02 11:13
1 reply
#337
 | 
Denmark Enggaard
1 bad major dont make them t2
2018-02-02 18:22
#49
 | 
Europe _EpiC_
why tho?
2018-02-02 10:59
north keep losing their best players
2018-02-02 10:59
I only hope he knows da wae
2018-02-02 11:08
HOLLLLLYYY FUCK BALLLSLSSL
2018-02-02 11:16
1 reply
AAAAAAAAAAA
2018-02-02 11:17
holy shit this is insane, thought it all was insane
2018-02-02 11:21
#235
 | 
Finland Hallokola
WHAT?? NO NON OJNONONONONONON KJAERBYE NONONONONON
2018-02-02 11:58
9 replies
#242
 | 
Denmark Xipingu
Pff let k0nfig in, ez wins.
2018-02-02 12:03
8 replies
#245
 | 
Finland Hallokola
Kjaerbye is my Fav Player!! And Astralis my Fav TEAM SO FUCK YOU NORTH
2018-02-02 12:04
7 replies
#247
 | 
Denmark Xipingu
He was a good one of mine too, but that's a backstab set in motion by himself. Glaive and Dupreeh seems to be very fucking disappointed.
2018-02-02 12:05
Konfig is better, and for sure Astralis has no other choise than to take konfig, and that would be epic for Astralis.
2018-02-02 13:34
1 reply
You forget about Magisk. We know something is brewing at Optic. They just cancelled their participations in 2 different competitions due to internal developments which they'll soon reveal.
2018-02-04 03:45
Nothing but disappointed - Dupreeh
2018-02-02 17:50
3 replies
#338
 | 
Denmark Enggaard
It was a dick move not to tell em tbh
2018-02-02 18:23
2 replies
Yeah, I agree with that.. they are your teammates, why hide something like this?
2018-02-02 18:30
1 reply
#344
 | 
Denmark Enggaard
Excactly
2018-02-02 18:32
#258
 | 
Brazil xuspa
Konfig astrals confirmed
2018-02-02 12:15
1 reply
WHEN?
2018-02-02 12:15
nt 3rd world
2018-02-02 13:05
1 reply
:c
2018-02-02 13:06
#2
 | 
Netherlands Slashable
Nice one
2018-02-02 10:59
heh
2018-02-02 10:58
#scenes
2018-02-02 10:58
#5
NiKo | 
Portugal _LMF_
wtf
2018-02-02 10:58
#6
yes | 
Europe Yes_Bot
OMEGALUL
2018-02-02 10:58
Lol
2018-02-02 10:58
#8
 | 
Australia USTlLO
WTF
2018-02-02 10:58
expected af
2018-02-02 10:59
#10
 | 
United Kingdom Dellos014
Jullian Karpoyanoff insider?
2018-02-02 10:59
#11
 | 
United Kingdom InsCS
Unexpected
2018-02-02 10:59
hahaaha
2018-02-02 10:59
Wat
2018-02-02 10:59
Noo
2018-02-02 10:59
#15
 | 
Portugal ZePagode
omg
2018-02-02 10:59
wow
2018-02-02 10:59
#17
 | 
Poland FOXiuu
XDD
2018-02-02 10:59
#18
 | 
Israel Pazu
Fuck
2018-02-02 10:59
WHAT
2018-02-02 10:59
Lol
2018-02-02 10:59
#21
 | 
Kuwait marrrwin
LUL
2018-02-02 10:59
Expected.... +k0nfig inc
2018-02-02 10:59
WTF
2018-02-02 10:59
good
2018-02-02 10:59
Danish shuffle boys
2018-02-02 10:59
#26
 | 
Turkey ao1
WAT
2018-02-02 10:59
#27
 | 
Argentina Setiion
WTF
2018-02-02 10:59
WHAT THE FUCK
2018-02-02 10:59
Expected
2018-02-02 10:59
#30
 | 
Turkey gruff35
whatttttt
2018-02-02 10:59
Glave never baitsssss
2018-02-02 10:59
2 replies
his bait was so good he made everyone think he was baiting
2018-02-02 11:02
1 reply
Zoo true
2018-02-02 11:07
#32
 | 
Portugal S4nd
Nooooooo
2018-02-02 10:59
#33
 | 
United Kingdom kpiz
coo coo
2018-02-02 10:59
#34
 | 
France EyalSword
WTF
2018-02-02 10:59
Lol okay bait
2018-02-02 10:59
Danish shuffle at it's finest
2018-02-02 10:59
Rip shakerbye
2018-02-02 10:59
#40
 | 
Turkey 4rd4
Damn :D
2018-02-02 10:59
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
2018-02-02 10:59
#42
 | 
Italy 1nf3rn4L
lol
2018-02-02 10:59
WHAT
2018-02-02 10:59
#44
 | 
Netherlands KaneTB
LOL
2018-02-02 10:59
#45
 | 
Sweden Div-\
zomfg
2018-02-02 10:59
told you it wasn't bait, you idiots
2018-02-02 10:59
KjaerBYE
2018-02-02 10:59
#53
 | 
United Kingdom jakub3523
Glaive said this on twitter before, most people thought he was baiting, now it turns out he is telling the truth
2018-02-02 10:59
might be a big deal
2018-02-02 10:59
Whaaat
2018-02-02 10:59
Left dignitas to join Astralis Then left Astralis to join north
2018-02-02 11:00
1 reply
#244
 | 
Denmark Xipingu
A true live version of a gloryhunter. Oh wait... North did worse than Astralis xDxDxDxD
2018-02-02 12:04
#61
 | 
Malaysia K2tan
Kicked or self intention
2018-02-02 11:00
1 reply
#269
 | 
Denmark MeToxi
It was kjaerbye's decision
2018-02-02 12:26
k0nfig to Astralis confirm
2018-02-02 11:00
#63
 | 
Netherlands JeMoeder
konfig astralis pretty much confirmed now
2018-02-02 11:00
1 reply
It would be a nice change :)
2018-02-02 11:06
#64
 | 
Argentina sheshev
good luck konfig and Kjaerbye
2018-02-02 11:00
This is exciting. With the right shuffle both teams can be top 5 at the same time! :) Also, mby k0nfig to make a move the other direction?
2018-02-02 11:00
9 replies
LOL are you kidding? oh nevermind I see your flag.
2018-02-02 11:00
8 replies
Well they were both top 5 during big parts of 2017, whats your point?
2018-02-02 11:01
7 replies
North top 5 maybe a few months max
2018-02-02 11:15
2 replies
Yeah? rankings change all the time. im just saying they might have the potential to do so again :)
2018-02-02 11:18
1 reply
+1
2018-02-02 11:38
#253
NEO | 
Poland LGf
I don't know they were overhyped and overrated since their win on epicenter and since then only disappointing
2018-02-02 12:11
3 replies
reminds me of a team called virtus pro xD They have been overhyped for a year, and recently got overhyped again because of epic center final... ;)
2018-02-02 12:12
2 replies
#321
NEO | 
Poland LGf
yep at least i understand why ppl would overhype them as they won in past many tournaments. north won one and boom thorin says its top team. In most cases i agree with him so i was always confused why he rate them so high
2018-02-02 15:41
1 reply
#339
 | 
Denmark Enggaard
Typic polish guy
2018-02-02 18:25
WTF....???? who goes to Astralis? why would he do this did he see North at major?
2018-02-02 11:00
14 replies
Well, he is young and maybe wanna try new options. Its not that unnatural.
2018-02-02 11:02
seems to me they are swapping kjaerbye for k0nfig. for kjaerbye, north is the natural place to go if you aren't on astralis.
2018-02-02 11:14
12 replies
It was his decision to leave... It isn't deal between orgs
2018-02-02 11:31
7 replies
yeah i found out, pretty shocking
2018-02-02 11:37
#256
NEO | 
Poland LGf
I find this hard to believe. But maybe he is not getting along with someone on astralis
2018-02-02 12:12
1 reply
you must be right that is the only explanation
2018-02-02 18:51
it seems like there is someone who could be replaced besides k0nfig. Even though its not a deal between orgs, with k0nfig out and Astralis needing a player it seems that he would be the likely choice?
2018-02-02 18:52
3 replies
maybe but the other hand we dont know why k0nfig rly stepped down so maybe he will be innactive+we dont know if even players from astralis want to play with him. they have other options anyway
2018-02-02 18:55
2 replies
very true. It seems like a logical fit, but there are definitely things behind the scenes we don't know about with BOTH K players...Kj must have been unhappy with Astralis, and k0 who knows if it was a team issue or maybe something personal. Maybe he knew about Kjaerbye coming and preferred to step down rather than be replaces or benched. But like you said we don't really know why k0nfig stepped down OR Kj swapped teams
2018-02-02 18:56
1 reply
yea exactly...im pretty curious who will be their 5th. imo the best option(after k0nfig) would be probably jugi
2018-02-02 18:58
#218
 | 
Denmark Xipingu
Dupreeh and Glaive sounds pretty fucking disappointed (Also look Glaive’s Tweet), so no, wasn’t a deal.
2018-02-02 11:37
2 replies
I would be dissapointed...I don't blame them. He is a great player and it certainly hurts the team. Luckily Denmark has more talented players per capita than most countries in the world so they can pickup k0nfig or many other good players if that isn't what they do
2018-02-02 18:58
1 reply
#356
 | 
Denmark Xipingu
K0nfig has been at their office today, so pretty sure he's being considered as #1. But ye :)
2018-02-02 19:47
Maybe a sneeky rubino
2018-02-02 16:04
finally konfig to astralis !!!
2018-02-02 11:00
#68
 | 
Sweden S3bluen
Expected
2018-02-02 11:00
#69
 | 
Finland hotdog^
still bait
2018-02-02 11:00
2 replies
Man 100t no more sad XD
2018-02-02 11:04
1 reply
#128
 | 
Finland hotdog^
who
2018-02-02 11:05
Maze fake they said no reshuffle for astralis
2018-02-02 11:00
dennis to Astralis confirmed
2018-02-02 11:01
#73
oskar | 
United States tmbs1
KONFIG ASTRALIS
2018-02-02 11:00
Lets see whos gonna pay more for dennis,will it be Astralis or Mouz?We will find out in next episode :)
2018-02-02 11:00
8 replies
latest rumors say NIP
2018-02-02 11:01
5 replies
-who? Can't -gtr or -f0rest without setting off worldwide riots Can't -xizt cuz best swedish igl right now
2018-02-02 11:35
3 replies
apparently f0rest will be igl
2018-02-02 12:04
-xizt and forest is meant to be IGL. He was bad anyway
2018-02-02 12:05
1 reply
This NiP lineup would be amazing tbh could knock faze out of the top 2 if gtr and forest return
2018-02-02 12:07
Nip is doing very well with current lineup,they dont need changes at all.
2018-02-02 11:47
Astralis will take k0nfig, not dennis.
2018-02-02 11:15
1 reply
#213
 | 
Jordan human928
But k0nfig is fighting with them i guess?
2018-02-02 11:34
So ASTRALIS is DEAD !
2018-02-02 11:00
7 replies
Kjaerbye was a bot, +k0nfig is waaay better for astralis
2018-02-02 11:02
6 replies
k0onfig suck big cock
2018-02-02 11:03
5 replies
k0nfig >>>>> Kjaerbye, did k0nfigs twitter hurt your feelings? Cry some more
2018-02-02 11:23
1 reply
What are you talking about ?
2018-02-02 12:35
#208
 | 
Denmark Xipingu
Still better than shakerbye.
2018-02-02 11:31
2 replies
no !
2018-02-02 12:36
1 reply
#283
 | 
Denmark Xipingu
Yep.
2018-02-02 13:00
#77
 | 
Russia Extr0m
godbye :(
2018-02-02 11:00
#Danishuffle
2018-02-02 11:00
k0nfig hype, good riddance to kjaerby, he was holding the team down anyway and was underwhelming
2018-02-02 11:00
1 reply
Was expected, OG 3 of device, dupreeh and xyp wouldnt leave. Glave fits perfectly on astralis, they needed a change and there was only 1 person left
2018-02-03 05:17
100 comments in one minute
2018-02-02 11:00
#83
 | 
Bulgaria LARRATT
UNEXPECTED
2018-02-02 11:00
+k0nfig Astralis
2018-02-02 11:00
Wtfff
2018-02-02 11:00
#87
 | 
Liechtenstein pain^
wtf
2018-02-02 11:01
Whooaa ez k0nfig?
2018-02-02 11:01
#92
 | 
Sweden lawflezz
k0nfig to astralis or dennis
2018-02-02 11:01
6 replies
#105
 | 
North America Jkhes
k0nfig 100%
2018-02-02 11:02
5 replies
#110
 | 
Sweden lawflezz
true but would be fun with dennis to nip
2018-02-02 11:02
4 replies
#118
 | 
North America Jkhes
that'd be interesting, not sure who he'd replace tho.
2018-02-02 11:03
3 replies
#155
 | 
Malta 74c00
Dennis gonna join Fnatic soon
2018-02-02 11:10
2 replies
#214
 | 
North America Jkhes
nah, mouz
2018-02-02 11:34
1 reply
#274
 | 
Sweden lawflezz
he wont join mouz its confirmed by mouz org propably nip for xist
2018-02-02 12:36
Lel
2018-02-02 11:01
Well this could work... aizy in the position of k0nfig was a beast and now Kjaerbye in the position of aizy would be insane (aggressive lurker), because aizy sucked hard at that position.
2018-02-02 11:01
good for him
2018-02-02 11:01
#97
 | 
Germany ConAction
hahahaha
2018-02-02 11:01
No one care about you :) keep shaking though!
2018-02-02 11:01
Expected, k0nfig to astralis
2018-02-02 11:02
that seems like a fuckin stupid move
2018-02-02 11:02
#112
 | 
Belarus ST1Lje
Lmao
2018-02-02 11:02
#113
 | 
United States carenbee2
-love for ast
2018-02-02 11:02
OMFG konfig might make Astralis a real danger again,i am really excited for that move Post major shuffles PogChamperino excited af
2018-02-02 11:03
I dont get it xD
2018-02-02 11:03
WTf
2018-02-02 11:04
Wtf is happening to all those teams lol?
2018-02-02 11:03
1 reply
Probably both orgs are just making agressive moves to either: A) Gamble about their team's performances and B) Have "for free" more brand recognisition with all the fake twitter drama about it. In any case, is just bussiness as usual. (dont believe even for a second the story of these players that "just" abandon flagship teams with stupidly high salaries just "for personal reasons")
2018-02-03 00:32
k0nfig to Astralis confirmed
2018-02-02 11:03
omfg now north tier 6 lol xd
2018-02-02 11:04
Rekt
2018-02-02 11:04
k0nfiiggg
2018-02-02 11:05
Wtf
2018-02-02 11:05
Damn +konfig unfortunatly, not a fan of this move.
2018-02-02 11:05
wtf
2018-02-02 11:05
lmao
2018-02-02 11:05
WTF..... this is like going from manchester united to fucking west brom..............
2018-02-02 11:05
1 reply
xD
2018-02-02 11:25
expected tbh, he didnt play good lately
2018-02-02 11:05
#137
 | 
Spain 1996
good job trashing ur career
2018-02-02 11:06
#138
 | 
Reunion kolgab
who the fuck play entry for astralis, k0nfig with his big ego? i dont think so :D
2018-02-02 11:06
1 reply
Nah, I think dupreeh is the most likely. k0nfig will take his role of 2nd star, ez 4 Astralis.
2018-02-02 11:14
bla bla bla always this talk about going backwards in order to go forwards... you sucked big time in astralis that's why your butt moves on to the next best danish team
2018-02-02 11:06
1 reply
#340
 | 
Denmark Enggaard
Major mvp.. yea he sucked
2018-02-02 18:29
+dennis? :)
2018-02-02 11:06
ripp
2018-02-02 11:07
#146
 | 
France Vipair
Danish cs omegalul
2018-02-02 11:08
#149
 | 
Netherlands IJesuZzzz
Loooooool
2018-02-02 11:09
konfig xyp9x device dupreeh glave
2018-02-02 11:09
wow
2018-02-02 11:09
#152
 | 
Slovakia flaimX
Finally TY god
2018-02-02 11:10
#153
 | 
Greece Y890I
cry, nooo Astralis
2018-02-02 11:10
Astralis +dennis now pls This is your chance and please not that retarded egoistic konfig :)))
2018-02-02 11:10
2 replies
#168
 | 
India bozzmob
Lol :D I chuckled reading the comment.
2018-02-02 11:15
I agree. Astralis + Dennis :D
2018-02-02 19:46
#156
 | 
Slovakia TatKo
Astralis GADE
2018-02-02 11:12
Rip all danes
2018-02-02 11:12
#158
LeX | 
Russia mddn
what about gade??
2018-02-02 11:12
1 reply
#342
 | 
Denmark Enggaard
Still on academy
2018-02-02 18:30
k0nfig to Astralis now. HOLY SHIT!!
2018-02-02 11:12
#162
 | 
United Arab Emirates Rashy
HolyShit good transfer North. But K0nfig to the other side means alot of shit is going down.
2018-02-02 11:13
all astralis needed was -device lol
2018-02-02 11:13
Aizy to Astralis,+konfig,rly strong danish team
2018-02-02 11:15
O Q TÁ CONTECENU?
2018-02-02 11:17
#173
 | 
Other Phinks
CajunB Konfig Gade Dennis Pimp
2018-02-02 11:17
6 replies
dennis is probably going to mouz
2018-02-02 11:18
5 replies
dennis signed mouz already
2018-02-02 11:20
3 replies
source pls?
2018-02-02 11:21
2 replies
1 reply
Ye, but it's only "talk". It isn't confirmed yet.
2018-02-02 16:30
#195
 | 
Other Phinks
It was a joke boy
2018-02-02 11:24
#174
 | 
North America Alexzinho
What?
2018-02-02 11:17
Jugi to Astralis?
2018-02-02 11:17
you will never achieve anything with MSL in team Astralis > Heroic > North
2018-02-02 11:18
he was bad for monthes, not sure why every1 says this is unexpected move
2018-02-02 11:18
:OOO
2018-02-02 11:18
#182
 | 
Luxembourg alex24
HUNDEN to Astralis confirmed
2018-02-02 11:19
KjaerByeBye
2018-02-02 11:20
#184
 | 
Austria devicejr
CMOOON KONFIG TO ASTRALIS <3
2018-02-02 11:20
3 replies
0,95 rating for last 3 months .. i dont think so
2018-02-02 11:23
2 replies
#205
 | 
Denmark Xipingu
Still better than CajunBOT that awps like shit.
2018-02-02 11:29
#282
 | 
Austria devicejr
device followed dennis on instagram, dont know whats gonna happen but i think k0nfig would bring more firepower to astralis
2018-02-02 12:58
#186
 | 
Poland Pati23
I can't believe
2018-02-02 11:20
Who else came here from device's insta story ?
2018-02-02 11:21
gfto kid
2018-02-02 11:23
so who's the AWPer in this new North lineup?
2018-02-02 11:23
1 reply
#196
 | 
Other Phinks
Mertz
2018-02-02 11:24
haHAA
2018-02-02 11:25
#200
 | 
Greece Jackdawxd
K0nfig will be a good pickup imo
2018-02-02 11:26
#201
 | 
Denmark fyhn
Rofl, this is honestly quite funny.
2018-02-02 11:28
Dennis to NIP or riot
2018-02-02 11:28
3 replies
just no
2018-02-02 12:41
2 replies
WADAP =D
2018-02-22 15:44
1 reply
we will see .. is he IGL ?
2018-02-22 17:23
haha
2018-02-02 11:28
#204
 | 
Denmark FeNoM_XD
expected as fuck
2018-02-02 11:28
#206
 | 
Denmark Xipingu
Hahahahahahah shakerbye on North HAHAHAHAH
2018-02-02 11:29
#209
 | 
Denmark Fjumse
+ dennis?
2018-02-02 11:31
Yes +dennis would be pretty cool, who cares about WESG.
2018-02-02 11:33
Markus "TWO_Faced" Kjærbye
2018-02-02 11:33
1 reply
MarkASS "two_faced" Kjærbye
2018-02-02 11:37
So fucking unexpected! Why the fuck did he decide to leave Astralis? I mean they hadn't any issues in the team, all they had to do is work hard and winning would come. It's very unacceptable for me cuz I really liked Astralis lineup
2018-02-02 11:33
René "cajunb" Borg (backup) Kristian "k0nfig" Wienecke (backup) BACKUP LUL
2018-02-02 11:35
1 reply
New team (backup)
2018-02-02 13:36
wow, with mertz and now kjaerbye this team actually looks pretty good
2018-02-02 11:37
Expected
2018-02-02 11:38
PARKINSONBYE
2018-02-02 11:39
konfig pls
2018-02-02 11:39
LUL still trash tho jk
2018-02-02 11:41
-Kjaerbye ? ? ? Not TOP 10 anymore
2018-02-02 11:42
#228
 | 
Turkey srtn16
north more powerfull like that
2018-02-02 11:42
astralis is doomed gj kjaerbye
2018-02-02 11:44
#231
 | 
India EnEm69
WHYYYYYYYYYYYY
2018-02-02 11:54
two danish teams destroyed thank you Kjaerbye
2018-02-02 11:54
kick msl ffs
2018-02-02 11:55
2 replies
+1...
2018-02-02 12:00
#343
 | 
Denmark Enggaard
-1
2018-02-02 18:32
Wow fuck I liked this astralis lineup on the other hand both teams could profit from this Astralis had some role problems so maybe with k0nfig or magisk???? they can go back to winning titles nwm
2018-02-02 11:57
#236
 | 
Denmark Nillerg0d
Shaky aimer left haha fuck Denmark fuck Astralis and North
2018-02-02 11:59
1 reply
du virker intelligent
2018-02-02 14:17
Finally some change
2018-02-02 12:01
Imagine a world where konfig returns to North instead of joining Astralis and Magisk joins Ast North Mertz Konfig Kyjarbye Valde MSL Astralis Magisk Device Glaive Xyp9x Dupreeh
2018-02-02 12:01
Wtfff
2018-02-02 12:02
Expected
2018-02-02 12:06
#252
 | 
Sri Lanka KalleWoW
What a dick move..
2018-02-02 12:08
KONFIG TO ASTRALIS OMG
2018-02-02 12:11
wtf
2018-02-02 12:13
#259
 | 
Slovakia Jarci
I would like to see dennis in astralis
2018-02-02 12:15
it always felt like kjaerbye didn't really fit into the team. he didn't choke in finals though, unlike device
2018-02-02 12:17
#262
 | 
Kazakhstan Diki_Diki
Traitor!
2018-02-02 12:20
Kjaerbye why would you do that ...
2018-02-02 12:22
Astralis k0nfig
2018-02-02 12:24
Expectation: k0nfig Joining soon: MSL Call me if this crap happens!!
2018-02-02 12:24
#268
rain | 
Norway Norsk
RUBINO to astralis WHEN?
2018-02-02 12:26
as an astralis fan i´m so glad he is finally gone
2018-02-02 12:34
#271
 | 
Germany sommares
Astralis k0nfig?
2018-02-02 12:34
Expected.. +k0nfig bros
2018-02-02 12:44
must be a much better salary otherwise this move doesn't make sense what so ever.
2018-02-02 12:47
1 reply
Salary may be a little higher, but most likely not that much. I guess reasons are to be found elsewhere.
2018-02-02 12:54
So... Who you think is going to replace Kjærbye? I think it could be Magisk, he is a good player, but, he's been playing in Optic, so maybe he is not in form as he was on north Dennis: It seems like Mousesports is trying to sign him to replace Styko, but if they don't, he could fill Kjærbye so well. Rubino: Made a well tournament with Astralis, considering Dupreeh not as good Awper as Dev1ce. Karrigan: This is almost impossible, but would be so crazy xd
2018-02-02 12:47
3 replies
None of those.. Dupreeh will get back his Entry role, now that Kjærbye is gone. So the question is.. Will device be awping or return to the lurker role? That leaves us with: Jugi as AWP or Konfig as lurker.. Anyone else won't really fit in Astralis and solve there role issues.
2018-02-02 13:04
1 reply
I don't think that K0nfig would fit with Astralis, not Dev1ce as rifler either
2018-02-02 13:26
Konfig is the only option. And the best one
2018-02-02 13:40
#279
 | 
United States _ATaXiA_
C9 win major, The rest of the world loses it's shit and shuffles start. Still waiting for a big french move.
2018-02-02 12:48
LMAO BACKSTABBER
2018-02-02 13:09
woah, This team is sick man... full of young players. glave should leave chokevice and replace MSL
2018-02-02 13:16
1 reply
Lov Kjæerbye left the team and signed contract with North, it's not like Glaive could do anything
2018-02-02 14:15
Wow. Didn't see that one coming. A huge loss to Astralis. And who's to replace him?
2018-02-02 13:19
3 replies
Konfig for sure
2018-02-02 13:36
2 replies
Doesn't he have some personal issues at the moment? Guess we'll have to wait and see.
2018-02-02 14:38
1 reply
It’s bullshit so he doesn’t have to play for them anymore and can join Astralis
2018-02-02 15:48
WTF
2018-02-02 13:25
Yay Konfig to Astralis now, Even tho he's toxic as hell, he is the best thing that could happen for Astralis right now!
2018-02-02 13:36
4 replies
#297
 | 
Malaysia byaIi
or RUBINO
2018-02-02 13:38
3 replies
Nah, Rubino is support player, and they already got the best in Xyp9x
2018-02-02 13:41
2 replies
#300
 | 
Malaysia byaIi
xyp9x is so good
2018-02-02 13:41
1 reply
Im my eyes top 2 support player in the world for sure
2018-02-02 15:40
#301
NiKo | 
Europe trey_
holy shit wtf xD
2018-02-02 13:43
Good, he was bad anyway
2018-02-02 13:57
unexpected af
2018-02-02 13:58
unexpected lul
2018-02-02 14:06
#308
 | 
Poland Az1m
unexpected :/
2018-02-02 14:17
unexpected af
2018-02-02 14:22
there is just one move left. North have to talk with k0nfig, motivate him again and get him active roster again, kick aizy. MSL mertz valde Kjaerbye k0nfig
2018-02-02 14:26
3 replies
K0nfig is going to Astralis
2018-02-02 15:46
2 replies
There is no any rumor or report about this, just boys talking on hltv
2018-02-02 15:49
1 reply
It’s actually now likely he goes to OpTiC
2018-02-07 01:08
finally - parkinson :D
2018-02-02 14:28
+Dennis :=)
2018-02-02 14:40
Dennis to Astralis?
2018-02-02 15:16
unexpected, but so konfig to astralis... cool! good luck bth!
2018-02-02 15:52
Best of luck to KJBae and North moving forward and also hope Astralis finds a replacement soon and gets their shit together!
2018-02-02 16:14
Shocking... Just wow...
2018-02-02 16:58
what are the facts surrounding this...
2018-02-02 17:16
#334
 | 
Spain Alser
uhhhh ok
2018-02-02 17:26
#335
 | 
Chile nachooww
woooow
2018-02-02 17:29
Immortralis
2018-02-02 18:56
ok
2018-02-02 19:28
whats happening nowdays everytime a player step down now "oh I decided to leave" yeah right kjerbye... you decided to leave astralis to join a north without k0nfig magisk or cajun... yeah right, yeah fucking right xD #kicked. #LULULULULULUUL #getrektshakybye
2018-02-02 19:38
Wtf? Lol nice.
2018-02-02 20:04
Money talks
2018-02-02 20:39
spot open for k0nfig he'll decide he is again motivated and join astralis soon I guess =)
2018-02-02 20:43
#360
 | 
Denmark Zorrondo
Nice for Astralis, this guy was the weak point.
2018-02-02 21:11
#361
 | 
Ukraine ifpley4ik
Good luck in North
2018-02-02 23:05
Hope for Magisk!
2018-02-02 23:44
#364
 | 
Peru cookiesA
The worst decision of his career
2018-02-03 01:17
NO WAY How did we even convince Kjaerbye to sign for us? thanks cajun
2018-02-03 09:42
but why tho
2018-02-03 09:43
unfuckingexpected
2018-02-04 03:51
cool
2018-02-05 08:16
Kjaerbye "TwoFaced" Toledo
2018-02-07 01:14
Login or register to add your comment to the discussion.