V4 Future Sports Festival groups drawn

The draw for the group stage of the V4 Future Sports Festival has been made, with the eight competing teams having been split into two groups.

The participating teams were split into two seeding pots based on whether they were invited or had to qualify for the event. 

mousesports, who won the StarSeries i-League Season 4 last night, have been drawn against Polish duo Virtus.pro and VenatoreS, and David "frozen" Čerňanský's eXtatus. FaZe, the current No.1 team in the world, face a relatively easier task, having been paired with HellRaisers, GameAgents and Dark Tigers.

mousesports drawn into a tricky group

The group stage will feature a best-of-two round-robin format, with the top two teams from both groups progressing to the single-elimination playoffs, which will culminate with the best-of-five final.

Below you can find the group draw:

Group A Group B
Europe FaZe Europe mousesports
Europe HellRaisers Poland Virtus.pro
Hungary GameAgents Slovakia eXtatus
Czech Republic Dark Tigers Poland VenatoreS

Running from March 23-25 at Budapest's BOK Hall indoor arena, the V4 Future Sports Festival will have €500,000 ($~618,000) on offer, with the winning side taking home €200,000 ($~246,000).

Slovakia David 'frozen' Čerňanský
David 'frozen' Čerňanský
Age:
16
Team:
Rating 1.0:
1.17
Maps played:
597
KPR:
0.81
DPR:
0.67
APR:
0.14
#1
 | 
African Union BoyBetterKnow! 
epic
2018-02-26 10:40
lol virtus.pro edit extatus>vp
2018-02-26 10:42
#41
 | 
Hungary balozera 
FaZe-extatus mousesports-GameAgents will be the two semi's
2018-02-26 11:08
#61
 | 
Poland vzk 
Extatus on lan LUL
2018-02-26 12:27
#107
 | 
Nepal TYZ4 
VenatoreS without VAC banned player Patitek. OMEGA LUL
2018-02-26 13:59
#124
 | 
Poland vzk 
Ez for STARKGOD and Goofy. Extatus last place in group
2018-02-26 15:30
Extatus won last Czecho-Slovak Championship 2017 (biggest LAN in our region), they also went into MDL (i guess 27th season) last season and did pretty good.
2018-02-26 16:35
#144
rain | 
Czech Republic PDMColy 
AGO get fucked by Venatores lul
2018-02-26 18:45
#147
 | 
Poland vzk 
rly? No rly? No AGO beat Extatus on Lan so ez Venatores>AGO>Extatus LAST PLACE INCOMING FrozenOnliner
2018-02-26 19:34
GameAgents<HellRaisers
2018-02-26 12:30
#65
 | 
Argentina Ilike 
+1
2018-02-26 12:33
#64
 | 
Other WorldIsAFuck 
Hr under gameagents?
2018-02-26 12:31
#146
 | 
Hungary balozera 
surprise;)
2018-02-26 19:08
#49
 | 
Turkey AtheisTurk 
ez mouz
2018-02-26 11:55
first
2018-02-26 10:40
fak
2018-02-26 10:40
#9
dycha | 
Poland wojteq__ 
Ankuko
2018-02-26 10:41
K
2018-02-26 10:40
lul only 3rd
2018-02-26 12:14
I already got 4 yesterday :(
2018-02-26 12:14
but you cant write a book page? reported
2018-02-26 12:15
xD There'll be one today
2018-02-26 12:47
Free tour for faze lol
2018-02-26 10:40
Will choke vs mouz
2018-02-26 10:49
Choke? Its Rather faze being budget mouz lololol
2018-02-26 13:49
Rip vp
2018-02-26 10:40
#7
dycha | 
Poland wojteq__ 
Great
2018-02-26 10:41
Ez4mousesports
2018-02-26 10:41
what a great nickname
2018-02-26 13:39
#11
ropz | 
Estonia qmic 
EZ FOR MOUZ
2018-02-26 10:41
#13
rain | 
Hong Kong lonely123 
how is that a tricky group for mouz? vp sucks and there not in the same group as faze. they got lucky
2018-02-26 10:42
Lucky what. Just faze and mouz seed 1
2018-02-26 10:54
#14
 | 
Latvia Faaakk 
Rip VP
2018-02-26 10:42
Venatores>Virtus.pro
2018-02-26 10:43
600k$ for tier3 teams xDxD Only 2 good teams
2018-02-26 10:43
Jealous br
2018-02-26 10:54
U stupid? Only FaZe and mousesports are good teams all other teams are tier3 and this event has 600k$ prize pool you think it’s normal?
2018-02-26 10:57
Gib mony plox gib mony
2018-02-26 10:58
#108
 | 
Europe lalt 
I think its goverments (4 countries) throwing money at them. FaZe sneaked in because of Guardian.
2018-02-26 14:02
#59
 | 
Slovakia VladO.  
HR, VP tier 2 rest tier 3
2018-02-26 12:25
#130
bodyy | 
Czech Republic cortan 
Dark tigers the last one tier , no 3 ... :D :d
2018-02-26 16:28
VP and HR tier2? xDDD
2018-02-26 17:55
#150
 | 
Slovakia VladO.  
yep, stop baiting me, please, it won't work
2018-02-26 19:54
#137
 | 
Hungary bencee74 
It is financed by the Hungarian Government
2018-02-26 17:18
But why they invited only one Hungarian team
2018-02-26 17:55
"V4" use google ;)
2018-02-26 22:13
#18
 | 
Czech Republic Limacool 
Group B ez eXtatus and Mouseports
2018-02-26 10:43
Extatus wont win even 1 map
2018-02-26 10:54
#72
 | 
Denmark ghostan11 
Didnt know you are that delusional
2018-02-26 12:59
against who they can win some map? XD just tell me, vp is shit but in 1 month with michu they shouldnt lose 10 rounds to extatus (worst lan team eu), venatores will easily beat them 2:0 too, they are bunch of lanners, should be pretty ez too
2018-02-26 13:01
#76
 | 
Denmark ghostan11 
0/8 venatores lul
2018-02-26 13:02
typical newfag XD extatus higher than venatores in hltv ranking so they cant win, lmfao kid
2018-02-26 13:03
#79
 | 
Denmark ghostan11 
Tell me one achievement for venatores beside winning vs other polish shit teams
2018-02-26 13:04
Tell me one achievement for extatus beside, after over 1 year of playing together while having consistant star player, getting into eu minor just to get smashed by everyone on lan to prove that they can't compete. you are so fucking delusional lmfao XD
2018-02-26 13:11
#82
 | 
Denmark ghostan11 
So u telling me this shit team venatores was created few months ago? Both teams are trash and onliners, but at least extatus has achieved something.qualifed for minor and almost to esl pro league. Meanwhile venatores arent even in the premier. Didnt even do something in eu leagues.thats why extasus is better than venatores. Saying that for sure they will lose to them is kind of delusional even for polak who is scared to put his flag.
2018-02-26 13:18
>venatores >onliners XDDD lmfao you say that only because you are delusional polish scene hater, you got mental problems and we both know that so at this point eod
2018-02-26 13:19
#85
 | 
Denmark ghostan11 
Lmao ofc they are onliners.by what do you judge that they are lanners when in their whole retarded history they didnt play any lans in eu leagues. Thats why both of this teams are onliners but at least extasus achieved something
2018-02-26 13:23
Its like saying that VP are onliners because they would never qualify to lan XD you are so fucking autistic and dumb, surely 16-18 yo kid venatores are trash online, thats why they cant qualify to tournaments, they are much better on lans but they simply didnt have chance to qualify, your tears wont change it my little boy
2018-02-26 13:26
#87
 | 
Denmark ghostan11 
Lmfao venatores arent playing in eu lans cuz they simply suck to qualify.beside playing in shitty polish lans they havent done anything after an year.thats not an excuse for them being that bad and not even being in the premier.and Yes if vp wouldnt get those invites i dont think they would stand a chance to qualify. So they can be raped on lan (almost lost to mvp omegalul) its cute that you are defending shitters cuz they are from Poland but stop cuz you are embarrasing yourself
2018-02-26 13:32
you are soooo neeeew here, its cute af tbh xd
2018-02-26 13:34
#91
 | 
Denmark ghostan11 
Just accept that you lost kid.
2018-02-26 13:34
grrr cute 16 yo boy XD
2018-02-26 13:35
#94
 | 
Denmark ghostan11 
Calling someone 16 year old when he is 14.cute af
2018-02-26 13:35
haHAA!!! what a brilliantest roast!! rektttttttttttt -you are kid -you are kidder!!1!!
2018-02-26 13:36
#97
 | 
Denmark ghostan11 
You just described yourself gz bro
2018-02-26 13:37
please next time say "were you looking into mirror while saying that?", this punchline will also fit perfectly to your age XD
2018-02-26 13:39
#101
 | 
Denmark ghostan11 
Did i hurt your feelings? You are the only one Who say that someone is kid or newfag while you dont know shit. Cute af
2018-02-26 13:44
how can i talk with you if you deny facts that dont suit you? its obvious that you are kid
2018-02-26 13:46
#110
 | 
Denmark ghostan11 
says the guy when he doesnt know when to stop. you're hypocrite u know that? you always say that someone is kid and newfag. what kind of life do you have?
2018-02-26 14:06
Yes
2018-02-26 13:34
#20
 | 
Lithuania SH4NKER 
Free money 4 faze
2018-02-26 10:44
#75
 | 
Czech Republic thezipp3r_ 
hahahah nt 0/8 faze is shit
2018-02-26 13:02
#126
 | 
United States dougtheduck 
FaZe>Mouz
2018-02-26 15:49
#154
 | 
Czech Republic thezipp3r_ 
nope
2018-02-27 08:25
"Mouz drawn into a tricky group"???
2018-02-26 10:47
#23
 | 
Turkey Thunderball 
gl HR
2018-02-26 10:48
VIRTUS PRO LOL AGAIN INVITES
2018-02-26 10:49
VP disband after this
2018-02-26 10:50
fake news
2018-02-26 14:09
#27
Faroe Islands xuan 
rip vp, group of death
2018-02-26 10:50
relatively easy group xd HR > VP
2018-02-26 10:54
Ez for Faze, maybe mouz take a map from faze in final
2018-02-26 10:55
#35
smooya | 
Other Cruujed 
Can't wait for VP to lose against Venatores.
2018-02-26 10:57
#71
 | 
Hungary Shaperz 
16-4 incoming
2018-02-26 12:58
#37
 | 
Lithuania LuckyBitch 
This looks like a big cash tournament for teams that aren't all top tier. Majors should have bigger prize pools, it's insane how they limit it.
2018-02-26 10:58
#38
 | 
Namibia banned_so 
rigged for vp
2018-02-26 11:01
The prize pool doesnt reflect the competition
2018-02-26 11:03
this tournament looks so bad with tier5 team against hellraisers. also virtus will go out in the first matches 0-3
2018-02-26 11:26
I guess, mouz vs faze finals (if extatus will not surprise)
2018-02-26 11:30
#46
 | 
United States fz09 
Should have invited AGO.
2018-02-26 11:53
+1
2018-02-26 14:09
#50
frozen | 
Slovakia Legeden 
Faze vs. Mouse final can be seen miles away but I'm looking forward to see this play out
2018-02-26 11:57
#51
 | 
Hungary HunDaniel 
Group A: Faze, HR Group B: Mouz, eXtatus Finals: Mouz vs Faze/HR Faze have the potential to choke because the egoism
2018-02-26 12:05
extatus xd 0/8
2018-02-26 14:09
#117
 | 
Iceland _meehow 
lmao extatus
2018-02-26 14:31
#136
 | 
Hungary HunDaniel 
better than virtus.throw lol
2018-02-26 17:12
#52
 | 
Poland Spanksss 
VP vs Venatores on LAN lul
2018-02-26 12:07
lol FaZe always get shit group ez win fixed gg lul cant compete against liquid
2018-02-26 12:14
Rigged faze v mouz
2018-02-26 12:21
#62
 | 
Poland vzk 
So ez for Venatores
2018-02-26 12:28
nice,finally a good group draw
2018-02-26 12:34
#67
 | 
Other WorldIsAFuck 
MOuZ drAwN iNTo A TriCkY GRoUP
2018-02-26 12:34
RUN GAME AGENTS
2018-02-26 12:51
#70
 | 
Denmark Xipingu 
FaZe will lose to mouz in the final. Mark my words.
2018-02-26 12:51
#73
 | 
Moldova OptimusBlyad 
Ez FaZe
2018-02-26 12:59
#78
ShahZaM | 
United Kingdom EV00 
Michu only vp player with higher than 0.85 rating I promise
2018-02-26 13:04
#88
 | 
Czech Republic tomassks 
Mouz Vs. FaZe 3:2 Finals
2018-02-26 13:33
#92
 | 
Spain JasonRacism 
''mousesports drawn into a tricky group'' Wtf?
2018-02-26 13:35
Nice 2 polish team in same group
2018-02-26 13:37
why no ago?
2018-02-26 13:40
#116
 | 
Poland Hell2k 
cuz they did not qualify?
2018-02-26 14:15
ez dispatch of drugmoney
2018-02-26 13:45
#105
 | 
Poland Marcines 
group a - faze, hr group b - mouz, vp no way vp will lose on lan to venatores or exatus
2018-02-26 13:53
vp xdxd
2018-02-26 14:08
#106
 | 
Russia slyfoxxdd 
ez for FaZe/HR/mouz/maybe Vp
2018-02-26 13:56
vp vs mouz final
2018-02-26 14:04
ez VenatoreS
2018-02-26 14:07
#118
 | 
Germany Wurstkreatur 
Gr A - Faze HR Gr B Mouz Virtus Pro Final Faze vs Mouz 3:2
2018-02-26 14:36
#119
dFx | 
United States Malcolm_X 
WOW
2018-02-26 14:50
It's so dumb, Faze is there only because of 1 player?! haha Should not be a thing, if it's V4(Poland, Czech Republic, Hungary and Slovakia) then pick teams where at least the majority of players are from these countries. Huge chance for smaller teams to show up & get some cash to further develop
2018-02-26 15:15
#122
 | 
Hungary Ilove2bait 
they want tier 1-2 teams, not just tier 4 to make a good event
2018-02-26 15:19
#129
 | 
Poland Carry Potter 
>vp >tier1-2
2018-02-26 16:04
#134
 | 
Hungary Ilove2bait 
mouz faze
2018-02-26 16:49
There isn't a lot of point investing so much money into an event that will have tier10 teams and no exposure at all. Nobody would give a fuck if there were only teams with majority V4 players in it,but if someone sees mouz and faze there they immidiatly get a bit more curious.
2018-02-26 16:32
Scam event 4 sure probably shit delays and pc crashes aswell
2018-02-26 15:30
#125
 | 
Hungary Ilove2bait 
they gonna have i7 and 1070ti but nt
2018-02-26 15:33
Well, good luck tier 2 & tier 3 teams, GA :3
2018-02-26 15:53
#128
 | 
Vietnam Oida 
How is it that this event has a prize pool bigger than Katowices'? Shady as fuck.
2018-02-26 16:03
#135
 | 
Hungary Ilove2bait 
sponsored by the Hungarian Government
2018-02-26 16:49
#138
 | 
Vietnam Oida 
so this event is sponsored by political extremists :O
2018-02-26 17:34
#149
 | 
Hungary Ilove2bait 
ye
2018-02-26 19:53
#131
 | 
Poland crouzzz 
final Venatores vs VP
2018-02-26 16:28
easy Venatores from 2nd place
2018-02-26 17:44
ez 200k for faze
2018-02-26 17:49
i hope casters will be also only from V4. anyway im happy to finally see an elite event without western low iq morons
2018-02-26 17:57
Event Moderator: Paul "Redeye" Chaloner Analyst : Thorin Casters are HenryG , Anders, Sadokist These have been revealed yet. Enyoje :)
2018-02-27 12:30
Very easy for my boys DARK TIGERS
2018-02-26 19:03
#148
 | 
Hungary lemusz 
VP please get out of the group because i can only be there offline at 25th of March
2018-02-26 19:35
Ez gameagents 4v5
2018-02-26 22:31
#153
 | 
Germany N1CHTJ4N 
That pricemoney LUL
2018-02-26 23:32
Easy money for faze
2018-02-27 08:49
What’s the point of hosting a 600k tournament if your only going to invite a few teams?
2018-02-27 08:53
it´s a V4 tournamnet for countries of the V4. 4 top teams has been invited as they have atleast 1 player of V4 countries. Why ? Because of the lvl of the event. Why is the government doing this ? To raise averness and give chance to low teams to build budget to make it to higher lvl :)
2018-02-28 14:41
#158
 | 
Netherlands EliteBekkers 
Mouz vs Budget Mouz finals
2018-02-27 13:24
#160
 | 
Canada Sharkey3322 
Sprout isnt there though lol.
2018-03-12 02:46
#161
 | 
Netherlands EliteBekkers 
FaZe = budget Mouz
2018-03-12 19:17
Login or register to add your comment to the discussion.