HAVU release trio; to build team around ottoNd

Mikko "xartE" Välimaa, Jesse "KHRN" Grandell and Samu "uli" Leirilaakso have parted ways with HAVU, the Finnish organisation have announced.

The Finnish organisation stated that the trio have been free agents since the start of the month and wished the players "the best of luck in their future journey".

Otto "⁠ottoNd⁠" Sihvo, who had initially been handed a trial in September 2017, will spearhead HAVU's new roster, with news set to be released "in the upcoming weeks".

ottoNd will rebuild HAVU's roster

Mikko "⁠xartE⁠" Välimaa and Jesse "⁠KHRN⁠" Grandell had been tied to HAVU since March 2017, when Finnish organisation secured the services of the squad known as ENCORE. As for Samu "⁠uli⁠" Leirilaakso, the 20-year-old leaves the club just three months after his arrival.

While part of HAVU, the trio helped the team to win Assembly Winter, the Finnish eSports League Season 4 Finals and LanTrek 2018. Most recently, the squad secured a spot in the next ESEA MDL season after finishing in 3rd-4th place in ESEA Main.

As of now, HAVU's roster currently looks as follows:

Finland Otto "⁠ottoNd⁠" Sihvo

Finland Toni "⁠toNppa⁠" Luhtapuro (coach)

Finland Mikko 'xartE' Välimaa
Mikko 'xartE' Välimaa
Age:
29
Team:
No team
Rating 1.0:
0.93
Maps played:
654
KPR:
0.62
DPR:
0.66
Finland Otto 'ottoNd' Sihvo
Otto 'ottoNd' Sihvo
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
1.16
Maps played:
234
KPR:
0.79
DPR:
0.64
Finland Samu 'uli' Leirilaakso
Samu 'uli' Leirilaakso
Age:
23
Team:
Rating 1.0:
0.96
Maps played:
101
KPR:
0.64
DPR:
0.66
Finland Jesse 'KHRN' Grandell
Jesse 'KHRN' Grandell
Age:
31
Team:
No team
Rating 1.0:
0.98
Maps played:
461
KPR:
0.66
DPR:
0.66
Finland Toni 'toNppa' Luhtapuro
Toni 'toNppa' Luhtapuro
Age:
-
Team:
No team
Rating 1.0:
0.00
Maps played:
0
KPR:
0.00
DPR:
0.00
#1
 | 
Finland Makkeboi
rip
2018-04-19 21:24
10 replies
hmmm.... hmm....
2018-04-19 21:26
2 replies
wtf
2018-04-19 21:32
1 reply
as you can see kids suicide is not a good option
2018-04-19 21:33
Torille
2018-04-19 21:27
3 replies
#29
 | 
Finland edemp^
Vittu
2018-04-19 21:31
Finnish cs LUL
2018-04-19 21:53
1 reply
Ottond = finnish cs.
2018-04-19 22:22
new Havu is juho zehn otto saw slowi so its not rip
2018-04-19 22:25
2 replies
#87
 | 
Finland Faraka
juho LUL
2018-04-19 22:41
-saw +Saggerton Ez
2018-04-20 06:30
n1ce
2018-04-19 21:24
ok
2018-04-19 21:24
lol
2018-04-19 21:24
#5
 | 
Brazil digozamaral
Ok
2018-04-19 21:24
Woah
2018-04-19 21:24
#7
 | 
France Ryzerr
That's such a good idea
2018-04-19 21:24
ez4ence
2018-04-19 21:24
1 reply
xarte to ence, ez top1
2018-04-19 21:25
Lmao maybe not a good idea
2018-04-19 21:24
#10
 | 
Bosnia and Herzegovina JunuZCSGO
ottond is insane , shame he isnt on ENCE
2018-04-19 21:24
3 replies
+11111111
2018-04-19 21:25
Yeah. I actually think allu should just retire and ottond to ence main awp.
2018-04-19 21:34
1 reply
This!
2018-04-19 21:49
#12
 | 
Greece Poor_Noob
WORST AWP EU
2018-04-19 21:25
#EZ4ENCE
2018-04-19 21:25
-xseven +otto
2018-04-19 21:25
3 replies
+1
2018-04-19 21:26
1 reply
-1
2018-04-20 01:28
WTF?! #EZ4X7
2018-04-20 06:31
RIP LUL
2018-04-19 21:26
wat, why kick the ex-3DMAX players
2018-04-19 21:26
3 replies
because there is a reason they are tier2 players...
2018-04-19 22:20
2 replies
if they were tier2 they would be a lot better lmao
2018-04-20 01:29
1 reply
*tier2 finnish players
2018-04-20 03:03
Miks äijät poistaa khrn lol kk
2018-04-19 21:26
2 replies
bot KHRN
2018-04-19 21:36
#90
 | 
Finland Faraka
KHRN pelas vissin kahteen viikkoon vain jotain 30 tuntia CS:GOta. Ei ole näköjää motia pelaa ku path of exile on vieny kaiken huomion. Lopettais nyt koska jos ei oo motia nii turha olla joukkueen ankkurina.
2018-04-19 22:42
no xarte no win
2018-04-19 21:26
#23
 | 
Czech Republic Rewask
Why tho? They won a pretty decent tournament at the start of the year
2018-04-19 21:27
1 reply
with aleksib & sergej. now they have bots instead of them
2018-04-19 21:49
+fox +HS +IoWel +innocent
2018-04-19 21:28
3 replies
#27
 | 
World construct
Would be decent.
2018-04-19 21:30
penta v3
2018-04-19 21:47
1 reply
That would be the way for otto to international level, just like sunny on mid 2017 penta
2018-04-20 06:32
+zehN +juhob +sAw +sLowi :)
2018-04-19 21:30
1 reply
hello juho
2018-04-20 08:35
+stovve +zehn +juho +arvid/bona heard it here first. otto should go to ence for xseven tho. maybe joelz come back? since its already weird with zehn and juho why not go full cancer
2018-04-19 21:34
6 replies
stonde retired?
2018-04-19 21:32
3 replies
was playing last year. but they dont need a second awper
2018-04-19 21:33
#52
 | 
Finland mayrakoira
stonde is now playing fortnite, i believe he is rank 2 finland in solos
2018-04-19 21:43
stonde is studying, he doesnt have time for competitive cs, but he can play and stream fortnite tho. he said he (might) come back after his studying but its very uncertain
2018-04-19 22:19
#32
 | 
Finland Jonzu95
+1
2018-04-19 21:32
#115
 | 
Finland junamies
full cancer L O L
2018-04-20 09:40
Rip Välimaan Mikko
2018-04-19 21:32
finland cs in 2018 dead meme
2018-04-19 21:33
15 replies
Xarte will never die
2018-04-19 21:38
3 replies
xarte will die with finland sooN trust me go fan f0rest and your lyfe will be great again beCUZ f0rest is a god. mini_f0rest was here.
2018-04-19 21:41
2 replies
Välimaan MIKKO MIKKO MIKKO MIKKO
2018-04-19 21:41
1 reply
mittavittus0nata
2018-04-19 21:41
NiP in 2018 dead meme
2018-04-19 21:42
10 replies
how u can speak with me when you fan of NA player .
2018-04-19 21:43
9 replies
Liquid, NRG, coL. and even C9 >>> NiP
2018-04-19 21:44
8 replies
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD nt
2018-04-19 21:44
7 replies
NiP in 2018 dead meme
2018-04-19 21:45
6 replies
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDXDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDxDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDXDDDDDDDDDDDDDDD
2018-04-19 21:45
5 replies
out of arguments?
2018-04-19 21:46
4 replies
ALLO step up NAF xDDDDDDDDDDDDDDDDD
2018-04-19 21:46
3 replies
NAF is the best NA player rn and better than most of the EU players, out of arguments?
2018-04-19 21:47
2 replies
in 2080 of NAF is the best xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
2018-04-19 21:48
1 reply
I can’t understand your poor English, sorry!
2018-04-19 21:48
ok
2018-04-19 21:34
#40
 | 
Czech Republic kuole
team around baiter who doesnt communicate LUL, what has he done to deserve that
2018-04-19 21:37
1 reply
well its a shit team by a tiny org with no money so dont take it too seriously
2018-04-19 21:51
At least xartE can now build a team basing on his raw skill alone!
2018-04-19 21:37
ottond, kaltoinkohdeltu ;(
2018-04-19 21:39
LuL?
2018-04-19 21:39
idc
2018-04-19 21:42
#57
 | 
Switzerland TyRRRR
+sLowi +zehN +STOVVE +juho +xartE ( To coach / analyst ) HAVU : ( sLowi, ottoNd, zehN, STOVVE, juho ) +xartE sLowi = Support & 2nd AWPer ottoNd = Main AWPer zehN = IGL & Lurker STOVVE = Revenge Fragger ( 2nd Man In ) juho = Entry Fragger > They would be TOP20 material and could rival ENCE easily. And here are the player profiles if you want info about them. sLowi : hltv.org/stats/players/9271/sLowi ottoNd : hltv.org/stats/players/11283/ottoNd zehN : hltv.org/stats/players/individual/1378/z.. STOVVE : hltv.org/stats/players/5478/STOVVE juho : hltv.org/stats/players/7775/juho xartE : hltv.org/stats/players/7537/xartE
2018-04-19 21:48
5 replies
#95
 | 
Finland saunamdma
seems reasonable
2018-04-20 01:06
-STOVVE +sAw. Confirmed by me.
2018-04-20 06:20
#110
 | 
World Notb8ing
stovve good talent since long time but he works many hours IRL, I do not think he wants to be pro player 80+ hours 2 weeks, unluko maluko.
2018-04-20 06:58
#120
 | 
Finland kimi__
thanks for telling the same lineup 4 times
2018-04-21 10:01
1 reply
#121
 | 
Switzerland TyRRRR
lol
2018-04-21 11:53
ez 4 otto
2018-04-19 21:49
well i have heard pro players speak about ottoNd on their streams and they all seem to think he is pretty shit and from the little ive seen he looks like hes decently skilled but braindead. so good luck with that FI CS
2018-04-19 21:50
Typical Finnish cs.... If things wont go 100% right right away they disband in 1 year.... ffs i played sof2 on rank1 clan 7years and 3 years of that was playing on hard try mode to get there... after that we won every tournament and had +80 wins row on our best. Finns just dont know how to deal with teams theres too much egos they better go with mixed EU teams. Theres no passion even if they say there is they just play to get best results fast.. its like trying to fuck orgasm fast as you can without boner.
2018-04-19 21:53
8 replies
#73
 | 
Finland Smoonah
sof2 ftw i miss MP
2018-04-19 21:55
3 replies
Haha damn right :D do you remember clan called c4?
2018-04-19 21:56
2 replies
#98
 | 
Finland Smoonah
yea i think so - was it like .c4| or something clan tag? can’t really remember all the clan tags lol. i was in Stoned Players ~>*SP*<~ and Ganja Tokers [-GT-] i think it was. also >>_ and tried out for HeadShot Soldiers a while ago
2018-04-20 01:56
1 reply
ye its was c4. :) Good old sof2 clan tags :D got to love those.-
2018-04-20 07:30
Damn, sof2. I made c4 with Skoko and company :p
2018-04-20 04:11
2 replies
no way dude i remember you :D i joined later i think you quit sof2 already when i joined. You also had sof2 movie right? my nick was paahto maybe you can remember me. Played some csgo with skoko and dang 1 year ago too where are these guys now a days?
2018-04-20 08:29
1 reply
Yep I remember that nickname :) Yeah I had a movie like 11 years ago, haha. I have Skoko on steam, he plays Csgo and Pubg pretty often. I think Luminaire has quit, I have him on fb tho. Funny times
2018-04-20 09:06
#119
 | 
Finland gouca
cuz people have to make a living and if you fail to success no sponsor is interested of you. sponsors generally pay as much to every "starting team", and it's expensive af to live here so you'll have to be victorious to raise those numbers.
2018-04-20 11:36
I wonder whr is Joel z?
2018-04-19 21:51
#72
 | 
Finland Smoonah
not entirely surprising. you know the roster isn’t right when XartE is top fragging sometimes
2018-04-19 21:54
#74
 | 
Switzerland veach
ottond shouldve just been to ence
2018-04-19 21:55
#76
 | 
Estonia mr_abdul
rekt ottond on mm once, told him hes my bitch and all he could respond with was his stream link in chat lmao
2018-04-19 21:59
2 replies
he actually rekt me on mm once xD
2018-04-19 22:42
1 reply
#93
 | 
Estonia mr_abdul
Feelsbadman
2018-04-19 23:31
#77
 | 
Portugal ItsAvenn
1 vs 5 gg bro
2018-04-19 22:16
very good, maybe build an international team hmm? or winland HMM
2018-04-19 22:20
Rip
2018-04-19 22:34
Fox,HS,lowel,Innocenti to havu i bet
2018-04-19 22:35
WHO RELEASES WHO TO PLAY AROUND WHO? OMEGALUL
2018-04-19 22:37
Allu KHRN xarte serej juho make it happen!!!
2018-04-19 22:41
lol, build team around one dude
2018-04-19 22:52
one man army
2018-04-19 23:02
+zehn
2018-04-19 23:37
jOELZ > ALL
2018-04-20 02:31
#104
 | 
Finland merkkis
hmmh
2018-04-20 06:22
As long as they keep OttoNd - That guy is truly insane! Amazing talent in Finland currently.
2018-04-20 06:31
#109
 | 
World Notb8ing
I guess xarte and KHRN could possibly go igame if twista moves to coach position again tho dunno what will happen that team anyway x D
2018-04-20 06:46
what happens mdl spot?
2018-04-20 10:09
#117
 | 
Finland Nakkipipo
ENCORE
2018-04-20 10:23
Ence lineup reveal inc
2018-04-20 10:30
ottond, juhob, zehn, arvid, saw
2018-04-21 13:42
Login or register to add your comment to the discussion.