crazyguy joins nxl

Vietnamese AWPer Cong "⁠crazyguy⁠" Anh Ngo has joined another Indonesian squad called nxl, according to the organization's announcement on Facebook.

A few years ago, the former Skyred star skyrocketed to fame at the DreamHack Cluj-Napoca Major qualifier in Stockholm, Sweden despite losing to Titan and Vexed in 2-0 fashion.

Since then, the 21-year-old has played for several Vietnamese rosters including Threats, Sabertooth, UTM and most recently GameTV. On two occasions he played on teams outside of his home country, starting off with Recca for a few months, his first Indonesian team. Later, crazyguy moved to China to compete under the 5POWER brand, which lasted for two weeks before his departure.

nxl acquires the services of crazyguy

However, it was short-lived both times and the beast from the east has not been able to find the early success he had. On his third attempt, he has decided to sign a one-year contract with nxl, where he will play with Hansel "⁠BnTeT⁠" Ferdinand's former teammates from the early days: Richard "⁠frgd⁠" Permana and Vega "⁠soifong⁠" Tanaka.

The Vietnamese AWPer will step into the shoes of Aldi "⁠RiseN⁠" Huang, with the current roster looking as follows:

Indonesia Richard "⁠frgd⁠" Permana
Indonesia Vega "⁠soifong⁠" Tanaka
Indonesia Grant "⁠klipp⁠" Hadiputra
Indonesia Saibani "⁠fl1pzjder⁠" Rahmad
Vietnam Cong "⁠crazyguy⁠" Anh Ngo

Indonesia Aldi 'RiseN' Huang
Aldi 'RiseN' Huang
Age:
20
Team:
No team
Rating 1.0:
0.79
Maps played:
5
KPR:
0.62
DPR:
0.85
Vietnam Cong 'crazyguy' Anh Ngo
Cong 'crazyguy' Anh Ngo
Age:
24
Team:
No team
Rating 1.0:
1.10
Maps played:
158
KPR:
0.76
DPR:
0.68
Indonesia Grant 'klipp' Hadiputra
Grant 'klipp'  Hadiputra
Age:
19
Team:
No team
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
8
KPR:
0.69
DPR:
0.71
Indonesia Vega 'soifong' Tanaka
Vega 'soifong' Tanaka
Age:
31
Team:
Rating 1.0:
0.83
Maps played:
129
KPR:
0.60
DPR:
0.76
Indonesia Hansel 'BnTeT' Ferdinand
Hansel 'BnTeT' Ferdinand
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
1.26
Maps played:
415
KPR:
0.84
DPR:
0.61
Indonesia Saibani 'fl1pzjder' Rahmad
Saibani 'fl1pzjder' Rahmad
Age:
21
Team:
No team
Rating 1.0:
0.72
Maps played:
3
KPR:
0.48
DPR:
0.72
Indonesia Richard 'frgd' Permana
Richard 'frgd' Permana
Age:
34
Team:
Rating 1.0:
0.70
Maps played:
129
KPR:
0.48
DPR:
0.74
hf
2018-07-26 13:16
4 replies
gl
2018-07-26 13:17
shortest title in years
2018-07-26 16:04
2 replies
Cuz they dont know anything about him just like most of us + noone is really interested 😂
2018-07-27 12:44
1 reply
ye
2018-07-27 12:51
#2
 | 
Germany 1criT
gl
2018-07-26 13:16
#5
 | 
Croatia Luka2510
Lol
2018-07-26 13:16
Wow
2018-07-26 13:16
Expected
2018-07-26 13:16
yea babyyyy
2018-07-26 13:16
#13
Azylu | 
New Zealand Azylu
wtf
2018-07-26 13:17
#15
 | 
Poland Astoner55
I remember watching him play!
2018-07-26 13:17
3 replies
Early 2016 I think, he was pretty good
2018-07-26 13:18
2 replies
#35
 | 
Poland Astoner55
Late 2015, HLTV even did a fragmovie about him
2018-07-26 13:23
1 reply
Oh yeah, after the second french shuffle
2018-07-26 13:24
crazy
2018-07-26 13:17
OH i just thought about him 1 day ago lol
2018-07-26 13:17
5 replies
What do u even know about him
2018-07-26 13:46
2 replies
I just remember his sick performance from match vs VEXED. Also liked Skyred team :)
2018-07-26 13:55
Bro haven’t you seen “The Beast from the East” in HLTV’s YouTube channel? Look it up insane we all thought this guy was going to be a star but at the end none of the teams in which he was succeeded.
2018-07-26 19:00
me 2 wtf
2018-07-26 14:31
1 reply
hehe
2018-07-26 14:32
glhf
2018-07-26 13:17
Lmao still the same pic
2018-07-26 13:17
2 replies
Prokda = crazy guy ?
2018-07-26 16:12
1 reply
Yeah
2018-07-26 16:28
#21
 | 
Lithuania andy_
? ok.
2018-07-26 13:17
Great move. A+ pick up. Easily tier 5488 now.
2018-07-26 13:18
1 reply
#126
 | 
Brazil augusJ
+2
2018-07-26 14:59
Beast from the east
2018-07-26 13:19
#25
 | 
Brazil ^7|1
wtf is this team? 32yo 0.7 rating guy 2 no pics with >10 maps
2018-07-26 13:19
3 replies
ikr
2018-07-26 13:28
he's the owner and he still wanna play xd
2018-07-26 13:55
1 reply
#213
 | 
Indonesia Bisapakai
Thats why BnTeT, roseau, FrostMisty leave NXL
2018-07-27 03:45
who
2018-07-26 13:19
lol, crazyguy should join team like vg.flash or 5power. but gl for the team, they should kick frgd or make him a coach
2018-07-26 13:20
2 replies
Would be nice join to 5POWER for crazyguy.... But well see what is happen :)
2018-07-26 13:22
He was on 5power sometime lol, but he said he wanted to play in Vietnam, but 5power demanded him to stay in China Don’t think he will join some top asia team
2018-07-26 14:58
I think you're crazy
2018-07-26 13:21
who
2018-07-26 13:21
who joins who lmao
2018-07-26 13:21
#34
 | 
Greece deST)
Thank you HLTV for the tier 99999 posts
2018-07-26 13:22
2 replies
Signed up 2018-05-20
2018-07-26 13:54
LOL
2018-07-26 16:57
Expected
2018-07-26 13:23
who?
2018-07-26 13:23
2 replies
u dont know crazyguy?
2018-07-26 13:37
1 reply
no :d
2018-07-26 16:01
I remember watching this guy a couple years ago. He’s some real talent. Good luck!
2018-07-26 13:23
HF GL
2018-07-26 13:24
Lmao who?
2018-07-26 13:24
3 replies
Signed up 2018-05-07
2018-07-26 13:30
newfag
2018-07-26 18:17
#211
 | 
Finland Jonzu95
newfag
2018-07-27 00:30
crazyguy has some potential. Good luck
2018-07-26 13:24
who?
2018-07-26 13:25
#44
 | 
Brazil cadik
WAOW unexpected move
2018-07-26 13:25
Be careful nxl.
2018-07-26 13:25
#46
 | 
Russia AlexMove
Who?
2018-07-26 13:26
#47
 | 
Russia parovozik
why would some team invite a guy named "crazy guy"?
2018-07-26 13:27
beast from the east
2018-07-26 13:29
#50
 | 
Russia Reph
god from 2015
2018-07-26 13:29
expected from Vietnam
2018-07-26 13:29
How about "Magicians"? :)
2018-07-26 13:30
I thought he was done with indonesian team :o
2018-07-26 13:31
#60
 | 
Belgium Donderinho
NaM <3
2018-07-26 13:38
i want to hear some from casters, crazyguy
2018-07-26 13:40
lol, this guy still making moves.
2018-07-26 13:40
#65
 | 
Israel xpicyyy
he used to stand in for bntet in recca he's pretty good
2018-07-26 13:43
NaM
2018-07-26 13:44
#67
 | 
Spain Alser
ey remember this guy
2018-07-26 13:44
Unexpected asf PogChamp hype Cmon bruh
2018-07-26 13:44
Ahh I remember this guy, he was somewhat hyped for a short period of time back then. I completely forgot him to be honest, but glad to see that he's still at it. Maybe he can pull off some crazy stunts again, and eventually join a better Asian team.
2018-07-26 13:52
Vega "soifong" Tanaka >> japanese?
2018-07-26 13:53
1 reply
remember a JCG caster or someone a while back mention he was half during a match for I think it was a zotac asia tourney in like 2016/.
2018-07-26 18:20
Almost 3 years since this highlight video, wow
2018-07-26 13:54
#88
 | 
Indonesia rareguy
Lmao, most of the nxl's old roster moved to Recca and left them with these people. GL crazyguy, remember the last time you joined foreign roster. It is not the language barrier but the ignorance of the players that communicate with local language rather than English.
2018-07-26 13:59
9 replies
now donkey actually fell in the same hole twice
2018-07-26 14:06
7 replies
+1 also, from playing with roseau, sys, and xccurate , to play with frgd and soifong...
2018-07-26 14:58
6 replies
worst downgrade i've ever seen
2018-07-26 15:01
5 replies
+1000 everyone will agree to that. also I do hope to see -mirskie +crazyguy. would be a good move, I think.
2018-07-26 15:06
4 replies
-mirskie on recca? he already out dude lol
2018-07-26 15:08
1 reply
on RRQ
2018-07-26 15:09
recca made the worst decision when it comes to choosing player. they choose crazyguy, an awper, instead of freeman who clearly is a great fragger. then they have 2 awpers and got effed up. now xccurate left and they dont have an awper. and guess what, they take a rifler instead of an awper xdddddddd
2018-07-26 15:11
1 reply
tru tho even XCN surpassed them as the #1 Indonesian team bcs of that move by recca, imo
2018-07-26 15:16
Inb4 "crazyguy out from nxl cause of language barrier" ROfl
2018-07-27 02:20
#89
 | 
World Beard43
Excellent news. I believe he's the missing puzzle piece NXL required to achieve greatness. It may take some time, but I believe we'll see a lot from this team in the future.
2018-07-26 14:00
All the people comment " who who joined who " like retarded kid haha If you dont know then keep your mouth shut lol . Kids these days Btw GL Crazyguy , feel both happy and sad for you . Happy cause you found a non-vietnamese team , sad because VN CSGO is so shit right now and your talent was wasted in your homeland for so long
2018-07-26 14:03
3 replies
nxl is also almost equally shit when frgd is still playing, imo he should retire and coach this team
2018-07-26 14:47
2 replies
Nah hes a fine igl, maybe bad aim but have brains
2018-07-26 15:40
1 reply
brains? Weird asians
2018-07-27 19:11
can he just stomp some euros at lan soon please
2018-07-26 14:06
1 reply
u got high hopes bro
2018-07-26 14:59
gl "beast from the east"
2018-07-26 14:07
haaah THATS CRAAAZYY
2018-07-26 14:07
Nobody in sea scene but get posted on hltv..troll
2018-07-26 14:08
woah big news
2018-07-26 14:11
Beast from the East
2018-07-26 14:13
#106
mir | 
Russia M13F
wow top10 transfers last 5 yars
2018-07-26 14:17
YES
2018-07-26 14:17
where zac
2018-07-26 14:21
wow thats a crazy shit!
2018-07-26 14:22
gl
2018-07-26 14:22
#111
 | 
Indonesia DezfanzeR
gl for him <3
2018-07-26 14:24
He should join to RRQ -_-
2018-07-26 14:26
2 replies
-mirskie +crazyguy sounds like a good idea
2018-07-26 15:00
1 reply
#214
 | 
Indonesia DezfanzeR
+1 SEA SUPER TEAM <3
2018-07-27 05:19
ez for poland
2018-07-26 14:28
#115
 | 
Europe artilele
ok
2018-07-26 14:30
ez
2018-07-26 14:33
BEWARE!!! HES CRAZYYYYYY
2018-07-26 14:53
beast from east
2018-07-26 14:55
HE'S BACK! or not
2018-07-26 15:04
EZ4ENCE
2018-07-26 15:04
Lmao this guy hasnt been heard from for years now xd, so many newfags here tho xd (and yes i am a newfag myself but it doesnt mean i dont know oldschool shit)
2018-07-26 15:05
NICE IM SO HAPPY AHAHAHA YEEEAH!!!
2018-07-26 15:06
most overrated
2018-07-26 15:17
#144
 | 
Ethiopia aNCIOn
this nibba cra
2018-07-26 15:31
Beast from the east
2018-07-26 15:37
He's playing on such a bad team. Only 1 other player has a rating above 1.0 lol.
2018-07-26 15:44
#152
 | 
Russia Sur10n
2 ez 4 "Beast from the east" youtube.com/watch?v=ven5giLcdH0
2018-07-26 16:00
OMG HE'S BACK! VIETNAM'S ONLY CSGO PLAYER IS BACK AND READY TO FUCK!
2018-07-26 16:25
#162
 | 
Brazil hugoooo
Very skilled guy
2018-07-26 16:46
good luck!
2018-07-26 16:55
carry
2018-07-26 17:04
This guy single handedly carried team skyred against t1 teams in the tourny. He didn't get a second chance to prove him afterwards. Gl crazyguy.
2018-07-26 17:09
Are u mad?
2018-07-26 17:26
Breaking news
2018-07-26 17:46
good luck
2018-07-26 18:03
#177
 | 
Asia minhvjpr0
nice
2018-07-26 18:04
#MakeSKYREDGreatAgain
2018-07-26 18:06
#179
 | 
Bosnia and Herzegovina discoK1ng
crazyguy in 2018 LUL
2018-07-26 18:12
youtube.com/channel/UCrniTXsYnuZsrK0I4Ym.. FIY, Here is Crazyguy's youtube channel where he streamed couple times a week grinding some ESEA or Faceit Ladder. Although there is no highlight video ( the only reason for this is that he is running this channel on his own and he has no idea on video editing), you guys can easily find his highlights in any stream video on any round.
2018-07-26 18:15
1 reply
His skill and game sense now in 2018 is much much better than what he showed in 2015 imo. He just never got any chance to show it again. So hopefully this is gonna work with nxl. Crazyguy >>> xccurate !
2018-07-26 18:22
This is crazy
2018-07-26 18:14
Would be cool to see him on a non-Asian team, seems like he still has untapped potential
2018-07-26 18:56
#188
 | 
Brazil Cupinxa
only OG’s hltv users knows this beast, gl
2018-07-26 18:58
the god of cs is back
2018-07-26 18:59
did he get fatter in the picture LUL
2018-07-26 19:04
holy shit its that guy from that one major qualifier
2018-07-26 20:12
1 reply
Yes. It was Dreamhack open cluj napoca 2015 qualifier (Dreamhack open Stockholm).
2018-07-26 21:06
#195
 | 
Korea alphes
wow great pick ! nxl going crazy now
2018-07-26 20:13
this guy is crazy
2018-07-26 20:27
noice
2018-07-26 21:14
His AWPing is so crisp and he has amazing pistols to complement that as well as clear clutching prowess. No doubt hes hugely talented but the issue with the Asian scene is it's just so hard for them to rise due to CS not being as large over there and having a lesser talent pool on top of the fact that it's often hard or nearly impossible for them to assimilate to western culture enough to be comortable in a team away from home. Also the rest of this team is pure dog lmao.
2018-07-26 23:28
9 replies
na trash
2018-07-27 08:28
8 replies
Cool
2018-07-27 11:12
7 replies
keep writing paragraphs that nobody will read
2018-07-27 19:19
6 replies
If someone wants to converse they do if not sobeit. However you belittling me for typing it is just pathetic.
2018-07-27 20:42
5 replies
Cool
2018-07-27 22:47
4 replies
0/8 btw
2018-07-28 00:43
3 replies
His AWPing is so crisp and he has amazing pistols to complement that as well as clear clutching prowess. No doubt hes hugely talented but the issue with the Asian scene is it's just so hard for them to rise due to CS not being as large over there and having a lesser talent pool on top of the fact that it's often hard or nearly impossible for them to assimilate to western culture enough to be comortable in a team away from home. Also the rest of this team is pure dog lmao.
2018-07-28 03:33
2 replies
+1
2018-07-28 06:08
#229
 | 
Indonesia rareguy
try to bait with better material, thanks
2018-07-28 15:20
he was in Recca, an Indonesian team, cannot play full power. Now he is in Nxl, another indonesian team.
2018-07-27 10:28
One of the more overrated player, ever! Check my info, I'm old school enough I hope
2018-07-27 15:35
#226
 | 
Indonesia Exodd
I remember this guy going nuts in like, 1 tournament then everyone said he could rival KennyS or some sort. Now he joins freaking nxl in 2018 LUL
2018-07-28 02:49
Login or register to add your comment to the discussion.