peacemaker: "I am fully focused on getting back as soon as possible"

Yossarian
August 6th, 2018 14:09

After four months on the sidelines, Luis "peacemaker" Tadeu has revealed information about his recent health issues and his impending return to coaching.

In a TwitLonger post, the 30-year-old shared updates on his health problems and touched on being considered for the role of coach in MIBR.

The Brazilian revealed that he has had a bout of "gastritis crisis" as well as "a food poisoning/infection," which broke out while he was living in Copenhagen and coaching Heroic:

"[...] that gave me a warning that I should be taking care about my health and my mind much more, as I have to admit im too focused on working and achieving my goals, and I kinda left a lot of other important things behind during these last years away from home."

peacemaker says he is almost ready to return

In the TwitLonger post, peacemaker also shared that a doctor suspected he was close to having a heart attack, which turned out to be a misconception.

The Brazilian shared that he is now on medication, has lost weight, and is "close to 100%".

Last week, MIBR took most of the scene by surprise, signing former analyst Janko "YNk" Paunović as their new head coach. While the Serbian ended up being the Brazilian/American team's pick, Gabriel "FalleN" Toledo shared yesterday that the team was also considering peacemaker for the role.

In his TwitLonger post, the Brazilian added that he is thankful for being on the MIBR short list even though he was left out in the end:

"I also would like to make public all my affection, respect and honor to be considered for the spot as well as hear great things about me from one of the people that I most admire in CS and that deserves all the sucess he has. I'd like to congratulate all of them for their strong decision on bringing YNK on board and I really hope they achieve all their goals from now on because they deserve it."

Lastly, peacemaker shared that he has received a "number of proposals" and that he is almost ready to return to coaching, but stressed that he is waiting for the right opportunity:

"Even tho I would love to compete soon, I don't want to make any mistakes on my next choice, but I am fully focused on getting back to the competitive scene as soon as possible."

Serbia Janko 'YNk' Paunović
Janko 'YNk' Paunović
Age:
26
Team:
No team
Rating 1.0:
0.98
Maps played:
108
KPR:
0.69
DPR:
0.70
APR:
0.13
Brazil Gabriel 'FalleN' Toledo
Gabriel 'FalleN' Toledo
Age:
27
Team:
Rating 1.0:
1.09
Maps played:
879
KPR:
0.71
DPR:
0.60
APR:
0.11
Brazil Luis 'peacemaker' Tadeu
Luis 'peacemaker' Tadeu
Age:
30
Team:
No team
Rating 1.0:
0.46
Maps played:
2
KPR:
0.21
DPR:
0.66
APR:
0.17
#1
 | 
Russia Baitzera_SK 
More like Troublemaker xaxaxaxaxa
2018-08-06 14:10
#8
Maluk3 | 
Europe Unluko 
Lmao
2018-08-06 14:11
+1
2018-08-06 14:15
#74
 | 
South Africa BrucieBoi 
they picked a COMMENTATOR over a COACH in the business for years BAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
2018-08-06 16:02
#77
 | 
Spain JustNo 
btw who is this guy
2018-08-06 16:08
#106
 | 
Austria shaakeh 
btw expected
2018-08-06 19:44
Are u retarded?
2018-08-06 16:08
he is analyst,dumb
2018-08-06 16:24
yes very
2018-08-07 03:48
#134
 | 
South Africa BrucieBoi 
obvious bait is obvious smart
2018-08-07 21:08
0/8
2018-08-07 03:37
#127
 | 
World Shaktar 
If you paid attention to other interviews mibr players have made you can guess why PM wouldnt be a choice
2018-08-07 09:49
ynk commentator lmao probably knows more about cs than 90% of IGLs
2018-08-07 14:12
PISSmaker
2018-08-06 14:18
#36
 | 
Europe V1rus_ 
+1
2018-08-06 14:27
#26
 | 
Brazil Karl_Tanner 
Hahahah, this guy's a joke
2018-08-06 14:19
gonna join some tier2 team like HR or c9 for a month and then get kicked for making idiotic demands
2018-08-06 14:22
#73
dennis | 
Latvia De1Co 
C9>ENCE
2018-08-06 15:58
#13 vs #18 mr potato
2018-08-06 16:04
#83
 | 
Sweden Zae 
EZ4ENCE
2018-08-06 16:20
Ence4Ez*
2018-08-06 18:09
i got blocked on twitter for saying that to him like 5 months ago... I said his name was ironic
2018-08-06 14:20
#50
 | 
Germany zeolikk 
+1
2018-08-06 14:49
#81
 | 
Spain Lorenzo_Lamas 
Hahahahha
2018-08-06 16:16
#2
 | 
Russia H423zZ 
lol
2018-08-06 14:10
Almost
2018-08-06 14:10
#4
 | 
Germany cartii 
LUL
2018-08-06 14:10
I nate poorlaka
2018-08-06 14:10
#6
 | 
Australia Dubzayy 
rip
2018-08-06 14:10
#7
 | 
Denmark oskarsports 
pls not
2018-08-06 14:11
pissmaker
2018-08-06 14:11
pls not
2018-08-06 14:11
#11
Snax | 
Indonesia Escobario 
Troublemaker in tyloo and aslo in heroic
2018-08-06 14:11
#12
 | 
Brazil Charizaldo 
troublemaker
2018-08-06 14:11
#13
TACO | 
Brazil torm3ntin 
NOBODY HIRES SOMEONE WHO MAKES PEACE. THIS IS CSGO. WE WANT WAR
2018-08-06 14:12
Tempo Storm?
2018-08-06 14:12
#137
 | 
Estonia teremartin 
no. joins ez4ence
2018-08-08 12:22
#16
 | 
Faroe Islands shubaNNN 
please no come back
2018-08-06 14:14
#19
 | 
United States PsychoLogical 
Pissmaker just retire.
2018-08-06 14:15
Useless coach.
2018-08-06 14:16
#139
Fluyr | 
Brazil rossani 
with useless players
2018-08-08 18:17
good luck peacemaker. @TheNotoriousMMA
2018-08-06 14:17
MMA is fake u bussy pitch
2018-08-06 16:46
and WWE is real lol
2018-08-06 16:54
retard spotted
2018-08-07 12:26
WCW is real UFC is fake...
2018-08-07 23:12
#23
 | 
Russia tiaNshen 
Noone needs you. You are change team whore.
2018-08-06 14:18
i hope nobody is going to pick up this fuck
2018-08-06 14:21
#33
 | 
Turkey TheFruit 
Dude has finessed so many teams for doing nothing. Gaben should step in and ban him.
2018-08-06 14:25
Wow
2018-08-06 14:26
Danish food lmao
2018-08-06 14:28
#41
Serbia FREb 
Who the fuck are the teams wanting this cunt as a coach? Coaching in CS itself is overrated and he is the worst coach the game has seen, hope he goes back into obscurity
2018-08-06 14:40
#58
JZFB | 
Australia legesex 
y is coaching in cs overrated?
2018-08-06 15:09
#61
Serbia FREb 
I just don't think a coach can bring anything to a team that would drastically change them, the game is very hectic and even if a team has the best strats in the world they can fall apart in the face of good individual players
2018-08-06 15:20
thats why they are pro and you are poor
2018-08-06 15:47
#126
JZFB | 
Australia legesex 
U clearly dont know what a coach does
2018-08-07 09:06
#128
 | 
World Shaktar 
I dont think he knows anything about everything
2018-08-07 10:09
#42
znajder | 
Israel Bnkai 
teambreaker
2018-08-06 14:41
#49
 | 
Germany zeolikk 
no one wants you team destroyer
2018-08-06 14:49
how many teams has this guy been in xdd
2018-08-06 14:53
Shitmaker
2018-08-06 14:55
#53
 | 
Brazil 8thCommandant 
tier 3 coach
2018-08-06 14:56
#82
 | 
Spain Lorenzo_Lamas 
Sonata Arctica?
2018-08-06 16:18
#122
 | 
Brazil gsponhardi 
Blank file?
2018-08-07 02:00
Silver Tongue
2018-08-10 02:31
#143
 | 
Brazil gsponhardi 
Its a music bro, i think u get on
2018-08-14 18:01
anyone has peacemaker tinder dick pic?
2018-08-06 14:56
#85
 | 
Korea SpO_oK 
Why? You get off to it?
2018-08-06 16:28
#55
 | 
Belgium stephano164 
please dont
2018-08-06 15:03
#56
 | 
Malaysia byaIi 
peacemaker to MIBR/TyLoo/Gambit/LeftOut
2018-08-06 15:05
no tyloo thanks
2018-08-06 15:22
#117
Mo | 
China seeker_Liu 
no tyloo thanks
2018-08-06 22:01
#57
 | 
Sweden ThorinEk 
good to hear that he finally got his pacemaker so he can return to work
2018-08-06 15:05
#59
Brazil 1DrK 
He's a shame for Brazil.
2018-08-06 15:13
Was waiting for teams to be made so he could destroy them
2018-08-06 15:20
hltv stop writing article promoting irrelevant person plz
2018-08-06 15:25
team ruiner lol
2018-08-06 15:27
#65
 | 
France ShadeZzcss 
Overrated
2018-08-06 15:30
Cuz of him tyloo could not go to major. Cuz of him heroic died. Cuz of him optic died. Lucky mibr didnt pick him they would have been fucked more than they are currently being fucked
2018-08-06 15:34
#67
 | 
Canada Dlinkeed 
Why everyone hates him that much? Yes he is bad coach but let's be a little less rude maybe...
2018-08-06 15:35
#138
 | 
Brazil juyran 
Expected Canadian. XD
2018-08-08 16:23
-1
2018-08-06 15:36
overrated
2018-08-06 15:52
#71
g0d | 
Brazil L4x @.@ 
Who ? He should stop trying not even we like u
2018-08-06 15:56
i dont care
2018-08-06 15:57
#76
XELLOW | 
Romania AaLaSt 
The only good thing is that his health. Take another 1 year pause please!
2018-08-06 16:06
thought he was coaching YeaH
2018-08-06 16:09
-1
2018-08-06 16:10
#86
 | 
China Hudz0 
2faced
2018-08-06 16:29
Btw I've never understand what was the deal between Luis 'peacemaker' Tadeu and our well-knowed great e-sports historian Duncan 'autistic' Thorin Shields, if any of you could explain what happened I'll thank you in advance, because nothing more interesting to do with life rn
2018-08-06 16:38
#90
kNgV- | 
Brazil deagler2 
Great coach! Hope he returns soon
2018-08-06 17:15
#91
 | 
France France98123 
"food poisoning for 6 months" LOL nt, its just no one want troublemaker
2018-08-06 17:30
destroy another team LUL
2018-08-06 17:35
"food poisoning for 6 months" lol,
2018-08-06 17:44
#100
 | 
Ukraine ph3n0m3n 
That's what a month in China while coaching Tyloo can do to your stomach.
2018-08-06 18:56
troublemaker
2018-08-06 17:59
Ow boy! This guy again? Somebody tells him he is on the wrong career, please!
2018-08-06 18:13
I'm pretty sure fallen was just joking.
2018-08-06 18:13
Who?
2018-08-06 18:14
#99
FalleN | 
Brazil paumito 
Ok. Before I state the obvious, that HLTV is a website full of envyous hateful kids spilling their venom at every single person they can for no reason whatsoever (which is true), does anyone care to explain why so much hate towards this guy?
2018-08-06 18:44
Ever heard of bandwagoning?
2018-08-06 19:00
+1 didn't get it too tbh guys like zews are actually well praised even here, so I guess it's not just a BR-hate thing
2018-08-06 19:03
#104
somebody | 
Ethiopia xdcc 
Because there's always drama and excuses surrounding this guy. And he doesn't want to just be a coach. He wants to be manager and make roster moves over the team. He also brought to Misfits his friend zqkS who was complete trash over seangares & shahzam and got a lot of shit for it. He's already been coach of: Games Academy, Tempo Storm, Team Liquid, NRG, Misfits, Tyloo, Heroic. Wonder who are the next idiots to hire him.
2018-08-06 19:32
#118
Mo | 
China seeker_Liu 
To support your argument, I wanna say that those teams' performance when he was coach is so poor, and could even be too poor to survive.
2018-08-06 22:07
#119
somebody | 
Ethiopia xdcc 
His biggest achievement as a coach was ESL One Cologne 2016 2nd place (with s1mple). But it's publicly known that that team was broken inside. Granted teams only want coaches when things are going bad but why pick a guy that has track record of not being able of dealing with players.
2018-08-06 22:27
#103
 | 
Brazil P4uloVisk 
bad
2018-08-06 19:24
#105
 | 
Ukraine Biii 
peace who ?
2018-08-06 19:38
peace maker
2018-08-06 20:55
#113
 | 
Ukraine Biii 
maker what ?
2018-08-06 21:37
hes good
2018-08-06 20:36
nice
2018-08-06 20:42
get well soon
2018-08-06 20:47
lmao this guy xDDDDDDDD
2018-08-06 21:15
#112
 | 
Macedonia AstralisGoat 
Isn't this the guy that showed his dick online? Fallen's brother as well.
2018-08-06 21:28
#114
 | 
Spain all_in 
I'm not typical hater "fan", but you are trash human
2018-08-06 21:44
can confirm. used to play with him in cs source, he was THE most toxic guy in the game
2018-08-06 23:54
#115
 | 
Europe Spoonman20 
Please don't come back, we don't need you.
2018-08-06 21:55
seriously who wants this clown anyway?
2018-08-06 21:56
+1
2018-08-06 23:53
Don't
2018-08-07 03:45
Ready to destroy more teams again.
2018-08-07 12:50
#132
 | 
Brazil spaark1 
ok troublemaker
2018-08-07 16:06
who dis nub
2018-08-08 12:19
His biggest achievement as a coach was ESL One Cologne 2016 2nd place (with s1mple)
2018-08-09 21:36
More like peacebreaker
2018-08-13 03:14
Login or register to add your comment to the discussion.