STYKO to stay with Cloud9 through September - Report

MIRAA
August 9th, 2018 16:27

Martin "STYKO" Styk will remain with Cloud9 at least until the end of BLAST Pro Series Istanbul, according to a report from vpesports.com.

After the Turkish event, Cloud9 will reevaluate the team's situation and decide the future of the Slovakian, who has already played two tournaments with the squad while on loan from mousesports.

HLTV.org knows that STYKO will travel to California in the coming days as the team will begin preparations for the FACEIT Major, where they will be in action in the New Legends stage, kicking off on September 12. After the showpiece event, the team will travel to Istanbul for the RFRSH-run competition, which will be held on September 28-29.

STYKO will attend the FACEIT Major and BLAST Pro Series with C9

Cloud9 made headlines on Wednesday as they completed the signing of Maikil "Golden" Selim from fnatic. The Swedish player had already led the team at ELEAGUE Premier, where the current Major champions were eliminated in the group stage following defeats to Astralis and MIBR.

The report means that Cloud9 will compete at these two events with:

United States Timothy "autimatic" Ta
United States William "RUSH" Wierzba
United States Tyler "Skadoodle" Latham
Sweden Maikil "Golden" Selim
Slovakia Martin "STYKO" Styk (stand-in)

United States Tyler 'Skadoodle' Latham
Tyler 'Skadoodle' Latham
Age:
25
Team:
Rating 1.0:
1.07
Maps played:
989
KPR:
0.68
DPR:
0.58
APR:
0.11
Sweden Maikil 'Golden' Selim
Maikil 'Golden' Selim
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
0.93
Maps played:
395
KPR:
0.64
DPR:
0.69
APR:
0.14
Slovakia Martin 'STYKO' Styk
Martin 'STYKO' Styk
Age:
22
Team:
Rating 1.0:
0.98
Maps played:
862
KPR:
0.66
DPR:
0.67
APR:
0.14
United States William 'RUSH' Wierzba
William 'RUSH' Wierzba
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
1.03
Maps played:
835
KPR:
0.71
DPR:
0.67
APR:
0.16
United States Timothy 'autimatic' Ta
Timothy 'autimatic' Ta
Age:
22
Team:
Rating 1.0:
1.09
Maps played:
811
KPR:
0.76
DPR:
0.67
APR:
0.14
Unexpected move! I dont expect much from this C9 line-up, maybe they will be able to beat bad teams like mibr.
2018-08-09 16:28
#6
 | 
Germany zeolikk 
It wasn't unexpected?
2018-08-09 16:27
STYK♿
2018-08-09 16:28
ez major
2018-08-09 16:29
Nick NICK !
2018-08-09 17:30
#150
f0rest | 
Netherlands PATOZR 
STYKO: I Stay. ©golden
2018-08-09 19:02
#213
 | 
Sweden xodec 
Cloud9 in 2018 LUL
2018-08-10 10:07
Lelelelelele
2018-08-10 22:09
#EZF♿RENCE
2018-08-09 16:30
#47
 | 
Finland Gl1tch^ 
Faze fan omegalul
2018-08-09 16:36
ence fan omegalul
2018-08-09 17:09
#111
 | 
Finland Gl1tch^ 
What's sugma
2018-08-09 17:32
Sounds like some pasta.
2018-08-09 17:43
sugma d*ck
2018-08-09 18:36
sugma balls xaxaxa
2018-08-09 22:00
#189
 | 
Spain JustNo 
Not funni is serious
2018-08-10 00:32
my dad died of ligma
2018-08-10 01:19
#195
 | 
Spain JustNo 
#116
2018-08-10 01:42
#203
autist | 
African Union ramrod 
Ence just won a tournament last week. When is the last time France won anything??
2018-08-10 05:28
#215
Zeus | 
Finland Olter 
World cup?
2018-08-10 10:17
#219
 | 
Germany GqLqXY 
N1 :D
2018-08-10 12:04
lmao n1
2018-08-10 13:31
hahahahahahah n1
2018-08-10 14:41
#236
autist | 
African Union ramrod 
hahaha +1 I was talking about CS though
2018-08-11 02:17
tier 55 Finnish tournament yes ?
2018-08-10 13:31
Nt v1.0russian
2018-08-09 17:44
#84
 | 
United States ARKTYC 
Haha lol
2018-08-09 17:03
#100
 | 
Turkey Mr_Fuccboi 
lul
2018-08-09 17:14
Accurated
2018-08-09 17:41
#116
 | 
Kazakhstan DanabekAlt 
xDDDDD man im crying ahahahah
2018-08-09 17:41
Stick♿️s haha
2018-08-09 17:48
#162
 | 
Turkey pr0xy^v^ 
:EWQ:EW:Q:QW:E:WQE:QWEWQ:EQ:E:WQ
2018-08-09 19:57
#28
 | 
Sweden Lemo2K 
Why do hltv posting fake news?
2018-08-09 16:30
#29
 | 
France Escher 
It was the most move lol
2018-08-09 16:29
Wut m8?
2018-08-09 17:41
#151
 | 
France Escher 
Most expected move Sry sry
2018-08-09 19:16
Its fine and you're completely right ))
2018-08-11 00:23
Finally I won.
2018-08-09 16:31
#113
 | 
Sweden Unluko 
Ok
2018-08-09 17:34
#149
 | 
United States Degree|CSGO 
Idk I expect miBR to preform well with their new coach. Unlike miBR there are no expectations for Cloud9
2018-08-09 19:01
Expected
2018-08-09 19:44
better than mibr yes
2018-08-09 22:04
2
2018-08-09 16:27
this is a great improvement for me.I think first time this close to first comment. SAY GOOD JOB TO ME
2018-08-09 16:28
GOOD JOB TO ME
2018-08-09 16:29
#72
 | 
CIS Pushkins 
GOOD JOB MIBR
2018-08-09 16:56
Cool Story Tell Again
2018-08-09 16:55
this is a great improvement for him.He thinks, he is first time this close to first comment. SAY GOOD JOB TO HIM
2018-08-09 17:03
GOOD JOB FOR ME
2018-08-10 04:53
NICE!
2018-08-09 16:56
APPRECİATED.
2018-08-09 20:42
NT Taco
2018-08-09 17:04
GOOD JOB TO ME , buddy :)
2018-08-09 17:42
rip bot9
2018-08-09 16:27
+1
2018-08-09 16:30
#4
 | 
Germany zeolikk 
Rip9
2018-08-09 16:27
#5
 | 
Denmark Fonder 
Great
2018-08-09 16:27
ez for cutie styko
2018-08-09 16:28
Nice GL Styko
2018-08-09 16:27
#10
 | 
Israel RockTheCasbah 
Yes!
2018-08-09 16:27
very shit move, 0-3 :(
2018-08-09 16:28
#12
ropz | 
Qatar y0fl0w 
STYKO will rekt noobs on major.
2018-08-09 16:28
+1
2018-08-09 16:28
nt prokda
2018-08-09 16:31
#39
ropz | 
Qatar y0fl0w 
With noobs i mean the kind of teams like G2
2018-08-09 16:32
#73
 | 
Uruguay WeakTyphon 
+1
2018-08-09 16:56
#97
ropz | 
Qatar y0fl0w 
and mibr
2018-08-09 17:12
#233
 | 
Uruguay WeakTyphon 
At least all the MiBR players have at least a major. Pretending to be a top team like G2 without having a single major and changing your roster like idiots it's not a good decision lmao.
2018-08-10 21:34
nt prokda
2018-08-09 19:31
#96
suNny | 
Finland jakem0n 
Nt SuperstituM
2018-08-09 17:11
+1
2018-08-10 05:19
#13
 | 
Bulgaria kr9ptonn 
thank mr styko
2018-08-09 16:28
styko bot gg ez
2018-08-09 16:28
This is the sad truth I would rather have any other unknown fire power player than styko ;( FeelsBadMan for c9 fans
2018-08-09 18:06
plus
2018-08-09 18:07
Your faceit major champions
2018-08-09 16:28
#102
 | 
Czech Republic fake_prokda 
Flair checks out
2018-08-09 17:15
FAZE 0 majors LUL
2018-08-12 16:47
#275
 | 
Czech Republic fake_prokda 
Expected from NA IQ
2018-08-25 08:22
disband already
2018-08-09 16:28
#112
 | 
United States Noahack88 
C9 1 major FaZe 0 majors
2018-08-09 17:34
2ez
2018-08-10 09:14
Cloud900iq
2018-08-09 16:28
no screamy ;/
2018-08-09 16:28
Gl4styko
2018-08-09 16:29
gl to STYKO THE BOSS
2018-08-09 16:29
#23
 | 
United States _ATaXiA_ 
RIP
2018-08-09 16:29
#24
 | 
Belgium HLTVnewfag 
Nice gl styko
2018-08-09 16:29
#25
 | 
France StickyRice 
Free stand in, that's what STYKO is right now. Not signed like GODlden
2018-08-09 16:29
#27
 | 
Poland swstk 
0-3 inc on major, NA back to trash again
2018-08-09 16:29
+1.
2018-08-09 16:56
#105
 | 
United States Prattatat 
Na its cool we got liquid and NRG at least :/
2018-08-09 17:18
#31
 | 
India Reaper1 
vari nais defending champions
2018-08-09 16:30
#34
s1mple | 
Russia foggy54 
I'd prefer Scream instead him.
2018-08-09 16:31
#36
 | 
Albania SayS 
Rip C9 well done motherfuckers omg fucking unbrain faggots.
2018-08-09 16:31
ez stickers Stygod And when FaZe disbands after the 0-3 at the Major, he can form the slovakian dream team.
2018-08-09 16:32
#79
 | 
Slovakia veeellys 
you mean slovakia t4 team
2018-08-09 16:59
Rip c9 lil
2018-08-09 16:32
ez out in groups haha
2018-08-09 17:49
Nt black
2018-08-09 17:53
#41
 | 
Albania SayS 
İ cant belive that, son of a bitch lazy C9 manager
2018-08-09 16:32
#42
 | 
Turkey KebabBoi 
C9 need Shroud
2018-08-09 16:32
#43
 | 
Guatemala unb11 
clown9 Major winner jk 0-3 on FACEit Major LUL
2018-08-09 16:34
#44
 | 
Poland S4jko 
-styko +shroud PogChamp
2018-08-09 16:34
#45
chrisJ | 
Netherlands blonde 
rip
2018-08-09 16:35
#46
 | 
Macedonia AstralisGoat 
Team is so dead, no one wants to join them.
2018-08-09 16:36
RIP Cloud9 Scream Sticker Dreams :p
2018-08-09 16:38
I can't take CS seriously anymore, too many shitty players and teams that are considered top tier now.
2018-08-09 16:38
#62
yay | 
United States n0bodyez 
who considers c9 top tier?
2018-08-09 16:44
I guess my comment is poorly worded. My point is that when players like Styko are important to the scene, it's dead to me. I will watch some major matches but it'll be a shit show no doubt.
2018-08-09 18:57
yeah, because styko went from star player to role player and you are not able to accept it, thats your problem
2018-08-09 21:44
#135
 | 
Europe SESH_Joi 
They are top20 in hltv ranging
2018-08-09 18:03
#50
 | 
Estonia amega 
+1
2018-08-09 16:39
#51
 | 
North America Catpwnz 
LUL RIP
2018-08-09 16:39
#52
 | 
Korea KimDahyun 
RIP
2018-08-09 16:39
They will get nbk after major if they fail to make it trough to playoffs
2018-08-09 16:40
Photo of STYKO on this thread is so accurate xd "Hell yeah, i just got mayor stickers without doing shit."
2018-08-09 16:40
#89
 | 
Czech Republic PlaSSma 
Yes, of course.. He only managed to make legend status with Mouz in Boston :) kys
2018-08-09 17:08
So what? He is not on that lineup anymore, smartass...
2018-08-09 21:32
#214
 | 
Ukraine ksay 
so what? he is done shit anyway
2018-08-10 10:16
#55
 | 
Switzerland veach 
i guarantee half of the people hating on styko are fanboys of much worse players lmao
2018-08-09 16:41
#98
suNny | 
Finland jakem0n 
+1
2018-08-09 17:13
Who is worse than styko?
2018-08-09 19:26
#163
 | 
Switzerland veach 
xar- nevermind
2018-08-09 20:00
Yeaa that's what I thought
2018-08-10 10:36
#56
 | 
France oldman 
C9 don't wanna sped a dime. Exactly why tarik left. Who the fuck wants to play with styko. They were best NA team at that time. Could've brought any player from NA scene.
2018-08-09 16:42
#57
k0nfig | 
Denmark strogie 
autimatic need to step up or they will not win a single match with this lineup
2018-08-09 16:42
#131
 | 
India S1ayR 
both auti and ska
2018-08-09 17:55
i think skadoodle is a closed chapter as a pop singer
2018-08-09 18:34
#58
Loh | 
Kazakhstan Mus1kkk 
-STYKO +cromen
2018-08-09 16:42
#206
Nifty | 
United States Proverb 
+1 actually
2018-08-10 07:58
#59
 | 
Russia VeryChokeGuy 
Rip Cloud9
2018-08-09 16:42
#60
 | 
India S1ayR 
No Scream then
2018-08-09 16:43
#125
 | 
Switzerland veach 
styko>scream
2018-08-09 17:52
#132
 | 
India S1ayR 
right now maybe yes but scream would just need right role and right team to prove he is amongst the best.
2018-08-09 17:57
#137
 | 
Switzerland veach 
cant prove something that isnt true anymore
2018-08-09 18:05
#61
 | 
Lithuania KoksSkirtumas 
wow....probably no better players in free agents.
2018-08-09 16:44
#63
 | 
Israel TheLoveGuy 
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
2018-08-09 16:46
no plz no...... NOOOOOOO haha
2018-08-09 17:50
#64
 | 
United States Mikeyyyy 
Styko>Scream
2018-08-09 16:46
#127
 | 
Switzerland veach 
+1 and by far
2018-08-09 17:53
TOTATLY YOU CANT DENY IT -_-
2018-08-09 21:18
#65
 | 
Lithuania SiK_ 
... where is cromen
2018-08-09 16:47
#66
 | 
Guatemala unb11 
C9 shit org btw
2018-08-09 16:51
[*] [*] [*] [*] [*] REST IN PEACE
2018-08-09 16:51
#68
 | 
United States SWiFTzZzZz 
I mean this lineup at their first LAN brought MIBR and Astralis to OT. I have faith
2018-08-09 16:54
+1 And now with more practice
2018-08-10 08:37
#69
 | 
Colombia AlejoBuh 
rip c9
2018-08-09 16:54
#74
 | 
Poland TOOMUCH6969 
OMG WHY RETARDS RIP
2018-08-09 16:56
#76
 | 
Belgium wiikz 
AHAHAHAH enjoy losing every major games
2018-08-09 16:56
RIP scream
2018-08-09 16:57
#78
 | 
Finland zehNN 
worst c9 roster ever
2018-08-09 16:59
Sumpis
2018-08-09 23:28
Idk remember slemmy
2018-08-11 06:35
NOW TIER 3 TEAM
2018-08-09 17:01
rip c9
2018-08-09 17:03
#83
 | 
Russia VeryBlyatGuy 
shit budger tier4 team
2018-08-09 17:03
blast pro series = dead teams
2018-08-09 17:07
#87
 | 
Slovenia New_username 
They are lacking firepower
2018-08-09 17:07
#88
 | 
Ireland ConorMcGregor 
that styko pic lmao
2018-08-09 17:07
Rip scream
2018-08-09 17:08
rip legend status
2018-08-09 17:10
styko deserves a better team, i hope they import more europeans.
2018-08-09 17:10
RIP C9 scream
2018-08-09 17:10
scream... :(
2018-08-09 17:11
#99
 | 
CIS VeryCISGuy 
rip lol
2018-08-09 17:14
#101
 | 
Turkey Mr_Fuccboi 
remember how they were going to BLAST because of tarik mostly lul
2018-08-09 17:14
#106
Xyp9x | 
Turkey ao1 
they decided to skip their hometown tournament esl new york because of tarik lul
2018-08-09 17:18
#107
 | 
Turkey Mr_Fuccboi 
and now tarik is gone lul
2018-08-09 17:19
stronk LU LMFAO
2018-08-09 17:17
#104
Xyp9x | 
Turkey ao1 
styko is bad for c9
2018-08-09 17:17
OMEGALUL
2018-08-09 17:19
If they bothered to put the effort in they could be decent but their lazy fucks
2018-08-09 17:31
#114
 | 
Hungary saxxo 
Styko is not as good as a t1 team player should be. He is a really good t2-3 player, his level is about HR or something like this:D
2018-08-09 17:36
Stickos haha
2018-08-09 17:47
#126
kennyS | 
United Kingdom Thijo_ 
Fucking rip
2018-08-09 17:53
good luck martin
2018-08-09 17:53
.. you need it ;8
2018-08-09 17:54
noone else wants to play with clown9
2018-08-09 17:58
If they begin practicing now, they should keep styko. They can't just remove him, if they do they'll have to practice all the way back up again, and that's pretty stupid imho...
2018-08-09 18:05
not enough firepower unless golden brings something out of skadoodle
2018-08-09 18:13
So styko at major with c9 since roaster lock was 5.august
2018-08-09 18:16
#144
 | 
Kazakhstan PaBuJIb 
Useless player like me, but he is in c9
2018-08-09 18:36
#145
mir | 
Slovakia TatKo 
I would say its better choice to take styko over scream, but i would much rather see cromen or some lesser know player with high rating. Gl anyways tho
2018-08-09 18:43
1+ for cromen
2018-08-11 06:36
#146
NiKo | 
Andorra nikolof 
rip +scream hype hahahahhaha
2018-08-09 18:44
Sooo sad rip scream hype.....
2018-08-09 18:55
NotLikeThis
2018-08-09 19:25
Cromen? Kio? Scream?
2018-08-09 19:33
Ouch...really wish Cloud9 got a better stand-in or signed someone on a permanent basis. Best of luck to Cloud9 though, hope they can at least get some decent placings in all of their events they will be participating in.
2018-08-09 19:33
GL time to prove urself Styko
2018-08-09 19:34
Yea, people know that he can be insane, its just a matter of time when he comes back to a good form.
2018-08-09 20:22
Yea he can but imo there is big pressure on him. Like he had hard time even to play with mouze cuz he knew they wanted to kick him. Imo he can do much better but its hard for him rn.
2018-08-09 20:25
Yea... Mentallity takes a big part in cs.
2018-08-09 21:33
He was shit with all firepower he had in team . idont wanna imagine hwo bad styko gonna be with no one carrying him,i mean Golden,rush,skadoodle lmao
2018-08-10 00:30
Cuz his role wasnt getting frags? But playing around team maybe? He sacrificed himself for team. Back in HR he played much better.
2018-08-10 10:54
Did u saw styko at cologne and eleague ? Lulz
2018-08-10 14:48
Ye he played against astralis 4 maps with new team
2018-08-10 14:55
#158
 | 
Slovakia Jakubko345 
why
2018-08-09 19:37
HAHAHHAHHA rip c9 so stupid..that team is dead af...
2018-08-09 19:44
GL STYKO
2018-08-09 19:44
- Styko + NBK
2018-08-09 20:05
Yea, maybe then add 3 more igls... NBK said he wants to igl, so does Golden..
2018-08-09 20:21
Doesnt mean he has to but I doubt they'd pay the buyout anyway
2018-08-09 21:47
#169
XeqtR | 
Hong Kong wqnxy1 
Out of top30 inc :joy:
2018-08-09 20:44
so styko at major with c9 since roaster lock was 5.august
2018-08-09 20:46
Rip scream Rip Tim Rip c9
2018-08-09 20:57
RIP C9
2018-08-09 21:01
REST IN PEACE C9 RANK #30+ AFTER MAJOR?!?!
2018-08-09 21:16
#175
 | 
Slovakia VladO.  
EZ STYKO C9 Legends status inc.
2018-08-09 21:21
tier 7
2018-08-09 21:22
#179
 | 
United States autimaticTV 
FUCK C9
2018-08-09 21:36
#180
 | 
United States n3h 
They didnt do terrible with this lineup at Eleague, with some adjustments I can see them doing well.
2018-08-09 21:37
they didn't win a single map how is that not terrible
2018-08-10 01:59
#197
 | 
United States n3h 
I mean they had 2 brand new people and went into OT in 2 maps vs liquid and astralis its not like they where stomped.
2018-08-10 02:02
true but after that major win i expected much more from them...now it is just sad
2018-08-10 02:19
#204
 | 
United States n3h 
There 2 igl's and impact players left... Cant expect same performance as major until they rebuild.
2018-08-10 05:30
Why they didnt took sick
2018-08-10 14:47
#182
 | 
Asia HikaruS 
RIP Screamz
2018-08-09 21:45
#186
STYKO | 
Greece 1926 
i've said it before i'll say it again. any roster change just a month prior to the major would DESTROY the team's chemistry let them work as is since they're together for a month + in the end of the day they were the only team to give astralis a shot on eleague where they took them to OT on inferno
2018-08-09 22:20
SKA GOLDEN AND STYKO ON THE SAME TEAM GOING FOR THE MAJOR D OMEGALUL C
2018-08-10 00:32
why people talk trash to styko? I mean he was amazing player in mouz, he did all dirty job... and hes not even that bad like people think/talk. I have big respect for this guy
2018-08-10 00:34
Ahh.. I thought it will be shroud and jordan but nm
2018-08-10 00:58
Honestly if they were going to do a two month try out why not pull in Crommen? The team isn't retarded. They know they need firepower. Unless Rush finally makes that push into star player form which is unlikely they aren't going anywhere. Rush is a good player but just that. Skadoodle is done. Autimatic will have to go off like Simple if they want to win at all. He's capable but only if someone is making space for him. That's why he and Stewie were such a great 1-2. Seems that the entire former C9 lineup is in a worse place then they were a year ago. In fact scratch that they are in a worse place then they were a year ago. Also Richard Lewis's piece about Stewie making the right decision because he was jumping into the unknown kind of makes me laugh. Signing with MIBR means moving accross the street. it's not like Stew and Tarik are in Sweden or something. Goddamn this team is testing my patience.
2018-08-10 01:17
I want styko to find a team but this isnt the team.
2018-08-10 02:27
UNLUCKO
2018-08-10 03:21
They know what this lineup is going to give them and its not good...Why would you try and run it back when you know the only team you can beat in this legends stage is maybe winstrike? Feel like they should'vejust tried to gamble on a person like Scream who has no buyback, or just some random fpl talent.
2018-08-10 06:14
Golden is an ok pick up but you cant pick up Styko as well. Both of them are not great when it comes to fragging, which isn't good considering Rush is out of form right now and Skadoodle is never consistent. Not a line up that will be together long
2018-08-10 08:09
xaxax
2018-08-10 08:39
2 support players, a garbage awper and role player can't see how this will fail
2018-08-10 09:03
expected and dissapoined
2018-08-10 09:23
RUSH - mediocre support player STYKO - no firepower skadoodle - washed up Golden - good IGL but no firepower autimatic - good player but not motivated because he has to play with the other 4 gg
2018-08-10 11:38
#262
 | 
United States Noahack88 
Styko is support and Rush is in more of a star player role with Auti now.
2018-08-12 13:37
STYKO - support, YES, not a contradiction to anything I wrote. RUSH - star player - how do you come to this conclusion? On CT side he is only playing anchor roles and does not have a lot of freedom. On T side, he neither lurks nor does he go in first.
2018-08-12 22:54
c9 is dead the only good players are auti and ska, when they are onfire. the rest are pure garbage rush its good but inconsistent.
2018-08-10 14:42
The question its : who will be bottom ? Clash of bots
2018-08-10 14:47
i cant believe there is no better option for c9 than styko
2018-08-10 16:26
wonder who they get after
2018-08-10 18:05
welcome scream
2018-08-10 18:17
#232
 | 
Malaysia byaIi 
stykoGOD
2018-08-10 19:00
#237
United States sxg 
gj c9 , keep spending all your money on LoL... noone cares about c9 anymore. Liquid/nrg > c9. they have literally one good fragger and 4 bots. lol
2018-08-11 04:09
lol Stewie2k he was a toxic piece of shit and hasnt done jackshit since he switched to MIBR
2018-08-11 04:11
#276
hzY | 
Nepal Avhy 
Good for him.
2018-08-26 11:17
Login or register to add your comment to the discussion.