TYLOO see off Renegades at London Major

TYLOO have eliminated Renegades at the FACEIT Major New Challengers Stage after beating them 16-10 on Inferno.

TYLOO and Renegades squared off on Inferno in the fourth round at the FACEIT Major New Challengers Stage with their tournament lives on the line. Renegades opened up the game on the CT-side with a 5vs3 advantage in the pistol round but too many aggressive plays cost them, giving TYLOO the round victory.

TYLOO made it 4-0 after taking the anti-ecos and the first weapon round. Renegades picked up their first in the sixth round as Noah "Nifty" Francis got a triple kill. TYLOO responded immediately to extend their lead to 6-1.

TYLOO now have a 2-2 record

HaoWen "somebody" Xu had an outrageous 1vs4 clutch in the tenth round to make it 9-1 as he got two kills, planted the bomb on the B-site and rotated around the entire map to delay the defuse from the CT area long enough to win the round. TYLOO closed out the half with a 12-3 lead.

Renegades had a positive start to the second half with the first three round wins but TYLOO reacted in the first weapon round without losing a player (13-6). somebody clutched a 1vs1 in the 24th round to give TYLOO six match points.

The Chinese team won the game 16-10 and stayed alive at the FACEIT Major New Challengers Stage. Meanwhile, Renegades' run in the tournament has come to an end.

Matchpage
16
10
8th September 2018
16
Inferno
10
 TYLOO K - D +/- ADR Rating 2.0
Indonesia Hansel 'BnTeT' FerdinandBnTeT 21 - 13 +8 95.5 1.52
Indonesia Kevin 'xccurate' Susantoxccurate 21 - 14 +7 68.8 1.31
China Hui 'DD' WuDD 20 - 15 +5 82.7 1.29
China HaoWen 'somebody' Xusomebody 15 - 14 +1 61.5 1.07
China Ke 'captainMo' LiucaptainMo 14 - 19 -5 62.7 0.98
 Renegades K - D +/- ADR Rating 2.0
Australia Aaron 'AZR' WardAZR 19 - 18 +1 79.7 1.06
United States Noah 'Nifty' FrancisNifty 17 - 21 -4 80.6 1.03
Australia Karlo 'USTILO' PivacUSTILO 12 - 17 -5 57.9 0.94
Australia Justin 'jks' Savagejks 15 - 17 -2 67.0 0.92
Norway Joakim 'jkaem' Myrbostadjkaem 11 - 18 -7 51.6 0.71
The New Challengers stage
3W - 0L
3W - 1L
2W - 2L
1W - 2L
1W - 3L
China HaoWen 'somebody' Xu
HaoWen 'somebody' Xu
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
1.07
Maps played:
940
KPR:
0.74
DPR:
0.67
APR:
0.14
United States Noah 'Nifty' Francis
Noah 'Nifty' Francis
Age:
21
Team:
Rating 1.0:
1.01
Maps played:
789
KPR:
0.68
DPR:
0.66
APR:
0.09
gg sad for austria cs :(
2018-09-08 15:22
#7
 | 
United States ShawnM 
Renerip
2018-09-08 15:22
#18
smooya | 
Austria shaakeh 
Austrian CS is coming, trust me
2018-09-08 15:23
NTB
2018-09-08 15:23
ez for #1 TyLoo
2018-09-08 15:24
#46
 | 
Netherlands HetIsPatat 
Somebody's 3v1 on Inferno T side was fucking HAWT!!! What a god.
2018-09-08 15:32
so amazing....i gonna have a heartache...
2018-09-08 15:47
#70
 | 
China patpatmo 
He walk around the half map lol
2018-09-08 16:19
xD
2018-09-08 15:28
#40
Denmark MHCH 
R.I.P
2018-09-08 15:29
#10
dobu | 
Mongolia Hakku^^ 
gg bois
2018-09-08 15:22
#11
 | 
Germany AYEONV 
ez
2018-09-08 15:22
When Bentet has better English than most Euro pros
2018-09-08 15:23
He is from Europe WTF
2018-09-09 10:23
austria lol
2018-09-08 15:25
#39
 | 
Sweden Unluko 
rip
2018-09-08 15:29
yep,AUSTRIA it is for sure..."my racism is hitting me so hard rn,but I'll keep it clean"
2018-09-08 17:21
Ez
2018-09-08 15:22
#3
 | 
Europe Skraj 
As expected. Renegades are too shit and the only reason they got to the main qualifier is because the Asia Minor is tier 99. They don't deserve to have stickers.
2018-09-08 15:22
How much?
2018-09-08 15:23
+1 renepause finally go home
2018-09-08 15:27
#58
Laz | 
Japan Neion4ty7 
They Just stealing a slot at this point, let some new teams/players get international experience, only 3 are even APAC players..
2018-09-08 15:38
SZ GOGOGO take RNG's qualification.
2018-09-08 15:49
#90
Laz | 
Japan Neion4ty7 
hopefully tyloo can get the legend spot this major to open a slot even if rng keep playing in the APAC qualifiers. EZ tyloo top 8 legends.
2018-09-09 12:06
SZ is a good team, and i've been watching SZ's game for quit a long time. i am sure that this is a team should be respected. Keep moving!
2018-09-08 18:55
Damn #4 I'm getting gud at this shit
2018-09-08 15:22
#5
FalleN | 
Portugal Reddz 
gg aucs
2018-09-08 15:22
#6
 | 
Sweden HANNE$ 
fuck
2018-09-08 15:22
#8
NiKo | 
Netherlands duudiGOD 
ggez TYLUL
2018-09-08 15:22
KUNFUUUUUU
2018-09-08 15:22
polish duo still in the game PogChamp
2018-09-08 15:23
tHaTs NOt ThE PoLiSH FLaG...
2018-09-08 15:24
indo/polish what's the difference..
2018-09-08 15:25
no difference
2018-09-08 15:31
#75
 | 
Indonesia Volt_OW 
There is no difference
2018-09-08 17:03
Ty for confirmation
2018-09-09 10:23
#91
 | 
Indonesia Volt_OW 
np
2018-09-13 14:53
#47
 | 
Bosnia and Herzegovina @NiKo 
EZ for BnTeTBiceps.
2018-09-08 15:31
+1
2018-09-08 15:58
#13
 | 
Indonesia ignite19 
NTB
2018-09-08 15:23
#14
 | 
United Kingdom freshfBN 
n1
2018-09-08 15:23
shit delay last major for faceit? hmm
2018-09-08 15:23
#16
 | 
China RoyZhang 
somebody is king of timing king of clutch real smoke criminal
2018-09-08 15:23
#43
EliGE | 
United States EdgyBlob 
yung somebody
2018-09-08 15:30
Yeah but who?
2018-09-09 10:24
Hi
2018-09-08 15:23
n1
2018-09-08 15:23
#22
 | 
Poland KasPro 
okkkkk ur pussy got some mileage mileage
2018-09-08 15:23
#24
 | 
China Sin0aur0raS 
bye rng
2018-09-08 15:24
#25
 | 
Asia fershits 
ez af
2018-09-08 15:24
#26
jks | 
Australia Mosski 
rip
2018-09-08 15:24
#83
 | 
Brazil P4uloVisk 
rip australia luuul
2018-09-08 19:11
#29
 | 
Pakistan perth 
AU CS LUL
2018-09-08 15:25
#30
BnTeT | 
Chile Saintgio 
finally, wp, now vs north?
2018-09-08 15:25
rng such a shir team. Every major waste of spot
2018-09-08 15:25
#42
 | 
Denmark resolut 
+1. They need to get a better IGL tbh and put Nifty on the star awp role and HOPEFULLY he'll finally play well
2018-09-08 15:30
#33
device | 
China az514k 
good job tyloo
2018-09-08 15:25
AU CS OMEGALUL
2018-09-08 15:25
#38
 | 
Hong Kong big_D_danny1 
congrats, please advance to new legend stage please.
2018-09-08 15:29
Tylul no.1
2018-09-08 15:30
#44
 | 
Moldova OptimusBlyad 
I thought this would never end.
2018-09-08 15:31
#48
 | 
France Teellioz 
no kassad no major
2018-09-08 15:31
#49
 | 
Australia Cleostar 
ggwp tyloo hope they proceed to legend stage
2018-09-08 15:34
#50
 | 
Indonesia Nuryuky 
GG TyLoo #GODBNTET #GODXCCURATE
2018-09-08 15:34
I just love these guys playstyle, let's hope they qualify ---------------------------------------------------------------------------- Wanna buy the best apples in HLTV? call me NOW: 011-1337-APPLE and get an 80% discount on your first 5 kilos!
2018-09-08 15:35
#56
 | 
Denmark MakeItHappen 
How to buy the apple? Does it suplort international shipping?
2018-09-08 15:38
Yes we do!
2018-09-08 17:52
#52
 | 
Malaysia byaIi 
good game
2018-09-08 15:37
#54
It's my | 
Europe R2D2s 
gg :(
2018-09-08 15:38
Faceit is shit.
2018-09-08 15:38
#57
Estonia rYm 
renegades should do sth they play like shit
2018-09-08 15:38
good job tyloo! looking forward!
2018-09-08 15:40
The changes are needed for the boys :(
2018-09-08 15:43
bntet polish GOD to VP!!!
2018-09-08 15:44
renegades doesn't seem to wanna play seriously in this event
2018-09-08 15:45
ofc they play serious but i think they dont enough prepared for this major they just want to disband thanks.
2018-09-08 16:03
absolute shit house
2018-09-08 15:48
#67
 | 
China AS_HIGH3 
wow tyloo no.1!
2018-09-08 15:59
oke cool
2018-09-08 16:13
HLTV please include the Buchholz of each team in the event homepage.
2018-09-08 16:21
yea
2018-09-08 16:24
#73
 | 
China 10097b 
let's go tyloo
2018-09-08 16:27
#82
 | 
Brazil P4uloVisk 
+1
2018-09-08 19:01
#74
 | 
Indonesia Nyrax 
Wp Tyloo
2018-09-08 16:46
Funny game tbh
2018-09-08 17:05
#77
 | 
China LeoFreddieLee 
nice job tyloo but faceit is shit
2018-09-08 17:08
#81
 | 
Brazil P4uloVisk 
rip renegades
2018-09-08 19:01
#84
 | 
China KensonS 
somebody's clutch is insaneeeeeeee!
2018-09-08 19:22
#85
 | 
Australia CaZeR01 
Renegades cant do shit at this point... Im so mad ;-;
2018-09-09 00:11
BnTeTGOD
2018-09-09 00:16
Login or register to add your comment to the discussion.