compLexity stun fnatic on Inferno

BenjaCS
September 12th, 2018 16:17

compLexity have secured a 16-4 victory against fnatic on Inferno to start off their campaign at the FACEIT Major New Legends Stage.

The game on Inferno featuring fnatic and compLexity kicked off with the Swedes on the T-side. William "draken" Sundin found three kills in the pistol round to win it but compLexity responded immediately and picked up the second round to make it 1-1.

The Canadian was as efficient as an android

After fnatic got their second, Peter "stanislaw" Jarguz reset their economy by clutching a 1vs1 in the following round (4-2). A triple and a quad kill from Bradley "ANDROID" Fodor in back-to-back rounds made it 9-2 and the North American team went on to win the half 12-3.

compLexity picked up the second half pistol victory to make it 13-3. Even though they lost a round, coL finished off the map with a 16-4 win.

Matchpage
4
16
12th September 2018
4
Inferno
16
 fnatic K - D +/- ADR Rating 2.0
Sweden Freddy 'KRIMZ' JohanssonKRIMZ 13 - 17 -4 84.3 1.10
Sweden William 'draken' Sundindraken 15 - 19 -4 72.0 0.77
Sweden Jesper 'JW' WecksellJW 11 - 17 -6 56.5 0.65
Sweden Richard 'Xizt' LandströmXizt 8 - 18 -10 52.9 0.61
Sweden Robin 'flusha' Rönnquistflusha 4 - 19 -15 49.5 0.37
 compLexity K - D +/- ADR Rating 2.0
Canada Peter 'stanislaw' Jarguzstanislaw 23 - 10 +13 127.1 1.92
United States Shahzeb 'ShahZaM' KhanShahZaM 20 - 10 +10 99.5 1.65
Canada Bradley 'ANDROID' FodorANDROID 22 - 6 +16 69.3 1.61
United States Jaccob 'yay' Whiteakeryay 14 - 12 +2 81.3 1.13
United Kingdom Rory 'dephh' Jacksondephh 11 - 13 -2 75.0 1.07

With half of the round one games behind us, here is how the Swiss group currently looks:

Canada Bradley 'ANDROID' Fodor
Bradley 'ANDROID' Fodor
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
1.04
Maps played:
590
KPR:
0.72
DPR:
0.67
APR:
0.13
Sweden William 'draken' Sundin
William 'draken' Sundin
Age:
22
Team:
Rating 1.0:
1.08
Maps played:
665
KPR:
0.73
DPR:
0.64
APR:
0.10
Canada Peter 'stanislaw' Jarguz
Peter 'stanislaw' Jarguz
Age:
24
Team:
Rating 1.0:
0.99
Maps played:
756
KPR:
0.67
DPR:
0.66
APR:
0.15
#1
 | 
Serbia NitrouZ 
Fnatic bots
2018-09-12 16:17
#9
 | 
France dAdji 
One again complexity shows us how to dont give a shit about enemy rankings. " We just want to play as good as we can" -ShahZam
2018-09-12 16:19
TIME TO DISBAND
2018-09-12 16:19
EU CS OMEGALUL
2018-09-12 16:22
#124
 | 
Austria shaakeh 
"compLexity startle fnatic" HAHAH
2018-09-12 17:05
Expected
2018-09-12 17:22
+1
2018-09-12 16:20
+111
2018-09-12 16:56
#15
apEX | 
China Hydragon 
EZ FOR FLUSHA.EXE
2018-09-12 16:18
#26
apEX | 
China Hydragon 
RETARDED CHEATER WITH 4-19
2018-09-12 16:18
Flusha.exe has stopped working XD
2018-09-12 16:26
#154
 | 
Ukraine DailyS 
reported
2018-09-12 18:03
Fnatic is officially a T3 team - losing to complexity on LAN
2018-09-12 16:22
#2
NAF | 
Slovakia t4gg3d 
I was so close :( GG complexity!
2018-09-12 16:17
#89
Hiko | 
Indonesia aceTriX 
NT bruh
2018-09-12 16:30
#133
NAF | 
Slovakia t4gg3d 
Thank mr. Poland
2018-09-12 17:15
yes
2018-09-12 16:17
expected
2018-09-12 16:17
#5
dupreeh | 
Romania H4z0n 
Fnatic OMEGALUL
2018-09-12 16:17
#6
 | 
Nepal TYZ4 
Damn
2018-09-12 16:17
#7
 | 
Bulgaria Minatø 
ROFL
2018-09-12 16:17
#8
 | 
China longkas 
RIP LEGENDS
2018-09-12 16:17
fnatic tier 1000
2018-09-12 16:17
#11
apEX | 
China Hydragon 
EZ FOR FLUSHA.EXE
2018-09-12 16:17
Pathetic...
2018-09-12 16:17
#62
 | 
Germany beerbear 
pthetic*
2018-09-12 16:21
#142
 | 
Poland Coldharbour 
+1, Haha :D
2018-09-12 17:34
#173
 | 
China KingFishQiu 
Fntastic bro!
2018-09-12 19:53
#13
 | 
Germany bex1nh0 
r.i.p fnatic
2018-09-12 16:17
So glad I changed my 3-0 pick...
2018-09-12 16:18
#77
 | 
Brazil davidS_ 
You must smoke crack to put fnatic 3-0 in the major
2018-09-12 16:23
OMEGALUL
2018-09-12 16:29
#155
 | 
Spain N0Love 
Maybe he put complexity 0-3 and changed it, which isn't that crazy to be honest
2018-09-12 18:09
#156
 | 
Brazil davidS_ 
With winstrike its maybe somewhat dumb to pick col 0-3
2018-09-12 18:13
#16
Stewie2K | 
Brazil lwnt 
flusha is so worst
2018-09-12 16:18
rip FNATIC <3 :(
2018-09-12 16:18
#18
 | 
Sweden Div-\ 
GG xzit, you lost your team the map AT THE VETOES!!! Jeez
2018-09-12 16:18
#50
 | 
Portugal dracø 
Nothing New there
2018-09-12 16:20
Not xizt fault that the whole team is not on point tho. Inferno is a map everyone should be able to play and fnatic should definitely win more than 4 rounds Still the veto was stupid, yes
2018-09-12 16:22
#19
 | 
Denmark monroEski 
wow
2018-09-12 16:18
flusha???
2018-09-12 16:18
#21
 | 
Europe mAy_an_K 
Rip
2018-09-12 16:18
Fnatic OMEGALUL
2018-09-12 16:18
#23
 | 
Turkey Acein 
ripnatic
2018-09-12 16:18
fak
2018-09-12 16:18
#25
 | 
Singapore derpydm 
expected
2018-09-12 16:18
expected
2018-09-12 16:18
#28
 | 
United Kingdom Deymosmeister 
Deserved
2018-09-12 16:18
#29
 | 
Malta Antifeminist 
Pick ems going well
2018-09-12 16:18
Flusha.exe stopped working
2018-09-12 16:18
#149
 | 
Ukraine ph3n0m3n 
Faceit anticheat too good
2018-09-12 17:47
#32
 | 
United Kingdom 3thanol99 
OMEGALUL
2018-09-12 16:18
#33
NAF | 
United States DervGuy 
F N A LUL
2018-09-12 16:18
fnatic trash!
2018-09-12 16:19
fnatic & FaZe LUL
2018-09-12 16:19
#36
 | 
Pakistan d1ckweed 
Dismantled.
2018-09-12 16:19
#37
rmL | 
Hungary jRk18 
anyone pick col 3-0? :DDDD
2018-09-12 16:19
I think a lot of people picked 0-3
2018-09-12 16:22
#90
s1mple | 
Lithuania Makatas 
You want to tell me people think winstrike>col?
2018-09-12 16:31
CIS can upset a lot. They are really mysterious and can sometimes absolutely crush some teams.
2018-09-12 16:40
VEGA, maybe because we dont know what they are capable of, but not winstrike. They suck major ass last few month, losing to almost anyone.
2018-09-12 16:46
Again, CIS teams are generally very mysterious when it comes to practices and stuff. You never know! :)
2018-09-12 17:04
Again, i know damn well that winstrike sucks major ass
2018-09-12 17:15
Its really hard to predict CIS teams when talking skill. Thats all Im saying
2018-09-12 17:16
Not the winstrike and new qbf. Those are total trash
2018-09-12 17:32
#175
rmL | 
Hungary jRk18 
winstrike had a big luck in the last major, since they won 3 in the last major, they lose every single time ,they are so fucking trash
2018-09-12 21:08
+1. I still dont get why this guy keeps defending them. Best cis teams t2/Avangar>t3/Spirit>t4/pro100-forze>t5/rest of them with winstrike. Btw, for Vega its not big enought sample size yet..
2018-09-12 21:24
#38
 | 
Latvia Faaakk 
Faze is ironic. Fnatic’s depression is chronic x fucking d
2018-09-12 16:19
+1 xD
2018-09-12 17:15
#39
 | 
Indonesia RaginGR 
What is this major smh smh my head
2018-09-12 16:19
#81
BnTeT | 
Indonesia rareguy 
mfw when coL win
2018-09-12 16:25
#40
BnTeT | 
Indonesia rareguy 
Fnatic now 2015 NiP 2
2018-09-12 16:19
I've been saying fnatic are done
2018-09-12 16:19
NO LEKRO + NO GOLDEN = NO LEGEND SPOT OMEGALUL
2018-09-12 16:19
#132
 | 
Indonesia RaginGR 
+1, they need golden and lekro back.
2018-09-12 17:15
Flusha and JW will drop Xizt and Draken next it's ok BOIS Fnatic 4.0 coming
2018-09-12 16:19
JW and Flusha need to be released instead of Xizt and Draken tbh
2018-09-12 16:23
+1
2018-09-12 17:21
expected
2018-09-12 16:19
HARDSTYLE >FLUSHA
2018-09-12 16:19
#46
 | 
Brazil Charizaldo 
LUL
2018-09-12 16:19
#47
 | 
Indonesia Eded 
Another blunder continues for fnatic
2018-09-12 16:19
Yeah, they are going down the drain
2018-09-12 19:11
#48
NiKo | 
Andorra nikolof 
F LUL SHA
2018-09-12 16:19
Unexpected
2018-09-12 16:20
flusha didn't bring his software to the tournament.. omegakek
2018-09-12 16:20
Surprise Surprise
2018-09-12 16:20
#54
Ireland mnc 
Someone forgot to pay monthly subscription and Error 404: aim not found
2018-09-12 16:20
#55
 | 
Europe Donzii 
WELL PLAYED COMPLEXITY
2018-09-12 16:20
#56
 | 
Estonia Rones 
LMAO
2018-09-12 16:20
#57
 | 
Norway Phancy11 
Complexity went 3-1 playing just inferno and guess what? Fnatic play inferno against them LMAO
2018-09-12 16:21
#68
 | 
Finland Vkims 
Xizt vetoes once again
2018-09-12 16:22
#58
 | 
Indonesia Speartuna 
Good stuff this major has to offer so far, now hopefully Mibr doesn't lose on 1st match too
2018-09-12 16:21
#59
 | 
Ukraine petruska 
Golden was the problem
2018-09-12 16:21
#60
FalleN | 
Brazil Lk1Ng 
SWEDEN CS OMEGALUL
2018-09-12 16:21
#61
 | 
Korea ysmple 
flusha LOL
2018-09-12 16:21
startle? more like literally dropped fnatic from 20 stories and then dropped a nuclear payload on their corpse. fnatic played so badly
2018-09-12 16:22
#67
 | 
Czech Republic fake_prokda 
ok
2018-09-12 16:22
Wtf flusha?
2018-09-12 16:22
Fnatic is officially a T3 team - losing to complexity on LAN
2018-09-12 16:22
#71
 | 
India Ad1_KaM 
flusha.exe has stopped working
2018-09-12 16:22
GG NA NO,1
2018-09-12 16:23
NA CS PogChamp LET'S GO BOYS
2018-09-12 16:23
#76
 | 
Brazil Puchin0 
flusha bot
2018-09-12 16:23
#78
 | 
Moldova OptimusBlyad 
flusha.exe has stopped working
2018-09-12 16:24
#79
 | 
Lithuania c0mmandCS 
RIP MY FUCKING 0-3 PICK...
2018-09-12 16:24
when you see flusha had 4 frags yay haha
2018-09-12 16:25
#82
 | 
Europe Conq 
challengers so stronggg
2018-09-12 16:25
s t a r t l e d t a r t l e d
2018-09-12 16:27
BET 2,62 COL IZI MONEYYYY
2018-09-12 16:27
#86
swag | 
Latvia `DinGo 
FaZe and fnatic jeeez
2018-09-12 16:27
fnatic fangays dont worry your cheating fakkot will active his aimlock in the next game
2018-09-12 16:28
#91
somebody | 
Ethiopia xdcc 
all the best teams getting blown out... faze, winstrike and now fnatic
2018-09-12 16:31
feel bad for draken
2018-09-12 16:31
I guess fnatic won't qualify to the playoffs for the first time ---------------------------------------------------------------------------- Wanna buy the best apples in HLTV? call me NOW: 011-1337-APPLE and get an 80% discount on your first 5 kilos!
2018-09-12 16:32
#94
allu | 
Netherlands MarkBurns 
rip pick em up
2018-09-12 16:32
#95
 | 
Brazil digozamaral 
Omg xD
2018-09-12 16:33
"The Canadian was as efficient as an android" you're trying too hard
2018-09-12 16:33
HAHA SWEDISTAN ITS NA'S TIME TO RISE. ALL THE BULLYING FNATIC DID TO OUR BEST NA TEAMS AND NOW THEY FALL TO OUR WORST ONE
2018-09-12 16:33
pathetic
2018-09-12 16:33
#99
Canada ssau 
Fuck yea boys
2018-09-12 16:34
NA CS LUL for real tho, i remember when jdwede, barrage, yay, brehze, and some other dude were playing on this random ass mix called velox. i made a lot of money off of them. they played clg (the jdm, cutler, tarik, hazed, fns lineup) occasionally for whatever reason, and always took a map off of them in BO3s. i dont even think all of the guys in velox had eseas at the time. people (europeans) accused these guys of hacking and clg of throwing, but if you actually watched the stream, it was pretty clear that all of the guys on the velox squad were crazy talented. im glad that some epl teams picked up these guys.
2018-09-12 16:35
#128
shrek | 
United States shrek1 
velox had eseas they were in main
2018-09-12 17:11
really? well thats still really impressive, as clg was top 15.
2018-09-12 17:53
#101
byali | 
Poland BoczQ 
Poggers
2018-09-12 16:35
Startle? More like rape.
2018-09-12 16:35
Wut you changed it to stun!
2018-09-12 16:47
#103
 | 
Malaysia byaIi 
LOL
2018-09-12 16:36
xaxaxaxxaxaxa fnatic bot
2018-09-12 16:36
#105
 | 
Other mikecool 
expected
2018-09-12 16:37
Rip pickem
2018-09-12 16:38
Golden was the problem
2018-09-12 16:39
#108
 | 
Russia d1m1tr1 
Lul first startle then stun lul Hltv at it's best axaxaxa
2018-09-12 16:40
No ban Inferno. Xizt idiot.
2018-09-12 16:42
+1 col only playing inferno xD
2018-09-12 16:45
#111
 | 
India omg_noob 
wtf
2018-09-12 16:45
some idiots said fnatic > nip nt
2018-09-12 16:45
sorry
2018-09-12 18:38
playing inferno vs COL xD
2018-09-12 18:39
thats xizt for u... but inferno is supposed to be fnatic's best map as well...so they are officially done now. out in groups for sure
2018-09-12 18:40
best map for 2k15-2k16 not in 2018
2018-09-12 18:40
it has been their best map in 2018 as well.
2018-09-12 18:42
xizt dumb veto omegalul dumb noob kicked soon with botken
2018-09-12 18:41
draken isnt even the problem
2018-09-12 18:42
mouz best map mirage and struggle vs bot nip
2018-09-12 18:44
because nip best map is also mirage and nip is clearly tier 1 atm....just imagining fnatic making lekro their igl and getting brollan or some other player like dennis makes me wanna go back in time and punch the current situation in fnatic's faces lol
2018-09-12 18:52
feelsbad for you as fnatic fan they are playing like a dumb
2018-09-12 18:53
i thought they threw dh stockholm on purpose...seems like the nightmare was all real and fnatic really became this shit :(((((( they were so good in eleague too i still believe fnatic can make it tho , maybe its one of those astalis things in which they lose a map on purpose so all other teams play them on that map and they go 3-1
2018-09-12 23:20
acceptable if they lost vs COL 16-14 or 20-22 but they lost 16-4 xD
2018-09-12 18:55
flusha from game reading god to a shit tier bot :---------DDDDDDDDD :()
2018-09-12 16:46
Makes you wonder what went wrong
2018-09-12 16:52
golden was the problem LUL
2018-09-12 16:48
Top 5 player of all time going 4-19 RIP
2018-09-12 16:52
2ez for UK CS It's coming home!
2018-09-12 16:54
Android 6death?? camper?
2018-09-12 17:00
#125
BOOBIE | 
United States lybrel 
expected
2018-09-12 17:07
LOL
2018-09-12 17:09
flusha without cheats lmao
2018-09-12 17:09
+1
2018-09-12 19:19
4-19 flusha? wtf happened.
2018-09-12 17:15
quite a lot of veterans on coL though, shouldn't have been that much underestimated
2018-09-12 17:16
WHY GO INFERNO WHY
2018-09-12 17:18
heartbreaking
2018-09-12 17:28
Col and big win thats very surprising i hoped fnatic would be back strong after the break
2018-09-12 17:32
#143
f0rest | 
Ireland ElitE_ 
Fnatic = NiP B team.
2018-09-12 17:34
#144
 | 
Poland mamba99999 
totally expected
2018-09-12 17:37
#145
 | 
United States Rambeard 
Damn it feels good to be a coL fan right now
2018-09-12 17:38
#147
 | 
Norway Mickey Mouse 
I bet! :D I hope they go far!
2018-09-12 17:43
I hope jw & flusha still like xizt, 3 T rounds against coL is something to boast of definitely xD
2018-09-12 17:41
#148
 | 
Sweden bag0fdicks 
Time to kick flusha, it seems like he doesn't give a fuck about the game anymore, he lost his spirit.
2018-09-12 17:44
expected tbh
2018-09-12 17:48
stanis is the law
2018-09-12 17:55
#153
 | 
United Kingdom FEodAL 
so how long these results continue before they get rid of this roster pathetic
2018-09-12 18:03
Flusha goes from being a god on inferno to 4-19 vs coL at a major. To believe this guy was the best player in the world in 2015, and to have the fall off that he has had since...lol. so obvious.
2018-09-12 18:37
seems like flusha can't cheat in major
2018-09-12 19:08
rip flusha
2018-09-12 19:36
fnatic isnt bad, col is just good
2018-09-12 20:39
Login or register to add your comment to the discussion.